Bartoszeg02 pisze: ↑22 mar 2020, 11:02
wstydliwe pytanie na które nie mogę znaleZc odpowiedzi :p ...
1) Czy te wszystkie karty atutów ktore mam zagrane z tymi ala piorunami, czy ta strzałka w takim kołku to czy mogę ich używać kilka razy w ciągu tury? Czy po użyciu należy je tąpnąć i wracają do użytku w następnej turze?
2) w pierwszym scenariuszu nagle na polu z moimi badaczami pojawia się Kapłan ghouli Czy on natychmiast jest z kimś związany? Jak rozumiem jeżeli mu się wymknę to staje się on nieaktywny i w swojej turze ani się nie poruszy ani nie zaatakuje?
3) jeżeli wymykam się kilku przeciwnikom to robię test dla każdego z nich czy tylko tego z najwyższa zręcznością?
1) Zacznijmy od tego, że karty wyczerpujesz wtedy, kiedy opis na to wskazuje. Przykładowo, masz
Nóż. Trzymasz go w ręce i atakujesz nim. Nie wyczerpujesz go przy ataku (inna sprawa, że możesz go wbić i "zostawić" w przeciwniku dla dodatkowych obrażeń, wtedy go odrzucasz). Z kolei kiedy walczysz
takim nożem, ma on specjalne zasady dotyczące reakcji - w takim przypadku musisz go wyczerpać. Odpowiadając na Twoje pytanie: rzuć okiem na stronę 16 zasad wprowadzających:
Aktywacja akcją ("normalna strzałka"): Użycie tej zdolności kosztuje jedną akcję.
Darmowa aktywacja ("błyskawica"): Użycie tej zdolności nie kosztuje akcji.
Aktywacja w reakcji ("okrągła strzałka"): Zdolność ta może zostać użyta raz za każdym razem, kiedy wystąpi określona sytuacja. Nie kosztuje akcji.
2) Na to pytanie odpowiedzą Ci zasady zwarcia na stronie 21 pełnych zasad. Generalnie, jeżeli dociągasz wroga, zazwyczaj wchodzisz z nim w zwarcie, ale zawsze czytasz to, co jest na karcie:
Złota zasada: Jeśli treść karty stoi w sprzeczności z treścią Kompletnej księgi zasad lub Zasad wprowadzających, to pierwszeństwo mają zasady opisane na karcie.
Czyli przykładowo, jeżeli talia aktów lub tajemnic postępuje i musisz rozstawić wroga, to robisz to dokładnie według tego, co jest napisane. Jeżeli rozstawiasz go w pomieszczeniu, w którym akurat się znajdujesz, cóż... Wchodzisz w zwarcie, bo tak mówią zasady. Jeżeli nie jesteś sam w pomieszczeniu, to często karta wroga ma opisane na kogo ten wróg ma większą chętkę. To wszystko możesz przeczytać w
Kompletnej księdze zasad. Co do twojej sytuacji:
(...) jak rozumiem jeżeli mu się wymknę to staje się on nieaktywny i w swojej turze ani się nie poruszy ani nie zaatakuje?
możesz mu się wymknąć, w takim przypadku wróg będzie wyczerpany, to prawda. Pamiętaj jednak, że w fazie utrzymania Kapłan Ghouli zostanie przygotowany i jeżeli jakiś badacz znajduje się z nim w lokacji, to od razu wejdzie w zwarcie z tym badaczem. No i znowu, jeżeli jest więcej niż jeden badacz, to konkretnie w przypadku Kapłana będzie to badacz z większą siłą. Jeżeli w takich sytuacjach nie wiesz co zrobić, możesz się też kierować "ponurą zasadą", czyli zakładaj najgorsze (strona 7
Zasad wprowadzających.
3) Wymykasz się jednemu wrogowi, reszta dalej jest z Tobą w zwarciu (chyba, że już się im wymknąłeś, są wyczerpani, zasady na ich karcie mówią inaczej). Pamiętaj, że jak jesteś w zwarciu, a robisz coś innego od walki, wymykania się czy pertraktacji bodajże (czyli na przykład jesteś w zwarciu z dwoma ghulami, ale postanawiasz wystawić sobie rewolwer, żeby łatwiej Ci się walczyło), to wrogowie wykonują ataki towarzyszące (oczywiście, chyba że na kartach jest napisane inaczej, czyli znowu złota zasada).