Strona 25 z 27

Re: Voidfall (Nigel Buckle, David Turczi)

: 22 lis 2024, 12:09
autor: MowMiStefan
To z serii nie grałem, ale się wypowiem, to właściwie grałem ale mam galactic i jedyna tacka jaka wydaje sie potrzebna to na technologię. Agendy i tak podajemy sobie "do ręki" kartę a nie cała tackę, a w przypadku technologii - moga leżeć 2 na jednym polu - tu wygodniej jest podać tackę (choć robię powoli ściąge - pomoc gracza, żeby nie musieć tej tacki ruszac).

Druga sprawa z insertem jak patrze, to szczerze nie bardzo widzę sensu przegródek na techy. Tez to wywaliłem z tacek frakcji i mam jeden stos kart techów posegregowany alfabetycznie (tylko z 1 litery) i jak juz dobiore co chce, to szybko sobie wyszukuję i ukladam na tacke - podziałki w insercie to strata miejsca i czasu.

Re: Voidfall (Nigel Buckle, David Turczi)

: 22 lis 2024, 13:01
autor: sasquach
MowMiStefan pisze: 22 lis 2024, 12:09 Druga sprawa z insertem jak patrze, to szczerze nie bardzo widzę sensu przegródek na techy. Tez to wywaliłem z tacek frakcji i mam jeden stos kart techów posegregowany alfabetycznie (tylko z 1 litery) i jak juz dobiore co chce, to szybko sobie wyszukuję i ukladam na tacke - podziałki w insercie to strata miejsca i czasu.
Przecież techy są uzależnione od rodu, którego tackę i tak musisz wyjąć. Chyba że karty fallen houses też trzymasz osobno.
No i zawsze wyjmujesz obie karty, więc pytanie co łatwiej ogarnąć - szukać dwóch zestawów kart w alfabetycznie ułożonej talii czy znaleźć po nazwie rodu i wyciągnąć od razu dwie.

Re: Voidfall (Nigel Buckle, David Turczi)

: 22 lis 2024, 13:18
autor: MowMiStefan
sasquach pisze: 22 lis 2024, 13:01
MowMiStefan pisze: 22 lis 2024, 12:09 Druga sprawa z insertem jak patrze, to szczerze nie bardzo widzę sensu przegródek na techy. Tez to wywaliłem z tacek frakcji i mam jeden stos kart techów posegregowany alfabetycznie (tylko z 1 litery) i jak juz dobiore co chce, to szybko sobie wyszukuję i ukladam na tacke - podziałki w insercie to strata miejsca i czasu.
Przecież techy są uzależnione od rodu, którego tackę i tak musisz wyjąć. Chyba że karty fallen houses też trzymasz osobno.
No i zawsze wyjmujesz obie karty, więc pytanie co łatwiej ogarnąć - szukać dwóch zestawów kart w alfabetycznie ułożonej talii czy znaleźć po nazwie rodu i wyciągnąć od razu dwie.
Wszystkie karty trzymam osobno w stosach. Generalnie jakkolwiek na to patrzec - szybciej mi wyszukac (i potem ułożyć) to alfabetycznie, niż sortować w tackach frakcji. Znalazłem swój sposób na jak najszybszy setup & teardown i to działa. Teardown np. mam taki, że karty zbieram i dodaje do stosów bazowych koszulką do tyłu, a potem jak mam czas w domu, to je sortuje. W setupie używam też wydrukowanych 3D żetonów Reclaim/Bounty - daje to tyle, że nie musze tasować ich stosów, potem układać do góry rewersem i potem rozkładać, tylko wszędzie kładę token a jak ktoś go zbiera, to losuje kartonik z woreczka. W sumie zamiast 3D można użyć dowolnych innych tokenów - np. drewnianych dysków :)

Generalnie uważam, że poza 3-warstwowymi sektorami i tacką technologii cała reszta Galactica to badziew. Pewnie dlatego tez 3-warstwowe sektory nie sa dostepne osobno :)

Re: Voidfall (Nigel Buckle, David Turczi)

: 22 lis 2024, 13:38
autor: Leinadus
Ja do druku puściłem te 2 tacki: https://boardgamegeek.com/filepage/2671 ... nd-technol Planuję jeszcze wydrukować elementy gracza, podziałkę na tokeny 1-5. Muszę zerknąć na pozostałe karty czy warto.

Fajny pomysł z losowaniem z worka, to pewnie też go wrzucę na tapetę.

Denerwują mnie też stateczki, więc pewnie też wydrukuję. W wydruku są od razu w kształtach ikon. Przerobię tylko plik i dodam podziałkę w corvecie na kości. Może też jakiś trzymacz, żeby łatwiej podnosić.

Re: Voidfall (Nigel Buckle, David Turczi)

: 22 lis 2024, 13:49
autor: MowMiStefan
Leinadus pisze: 22 lis 2024, 13:38 Denerwują mnie też stateczki, więc pewnie też wydrukuję. W wydruku są od razu w kształtach ikon. Przerobię tylko plik i dodam podziałkę w corvecie na kości. Może też jakiś trzymacz, żeby łatwiej podnosić.
Mnie irytowały te z galactica i najpier czesc skleilem, a potem mając okazję bezVATowego i bezShippingowego nabyca druku w USA z ETSY je sobie wymieniłem :)

A tacki które pokazałeś moim zdaniem 100% załatwią sprawę

Re: Voidfall (Nigel Buckle, David Turczi)

: 22 lis 2024, 14:04
autor: Leinadus
MowMiStefan pisze: 22 lis 2024, 13:49
Leinadus pisze: 22 lis 2024, 13:38 Denerwują mnie też stateczki, więc pewnie też wydrukuję. W wydruku są od razu w kształtach ikon. Przerobię tylko plik i dodam podziałkę w corvecie na kości. Może też jakiś trzymacz, żeby łatwiej podnosić.
Mnie irytowały te z galactica i najpier czesc skleilem, a potem mając okazję bezVATowego i bezShippingowego nabyca druku w USA z ETSY je sobie wymieniłem :)

A tacki które pokazałeś moim zdaniem 100% załatwią sprawę
Zapomniałem wkleić, w planach te statki: https://boardgamegeek.com/filepage/277944/fleet-tokens Na pewno też voidstormy puszczę ;)

Re: Voidfall (Nigel Buckle, David Turczi)

: 22 lis 2024, 15:35
autor: tomp
Leinadus pisze: 22 lis 2024, 13:38 Ja do druku puściłem te 2 tacki: https://boardgamegeek.com/filepage/2671 ... nd-technol Planuję jeszcze wydrukować elementy gracza, podziałkę na tokeny 1-5. Muszę zerknąć na pozostałe karty czy warto.

Fajny pomysł z losowaniem z worka, to pewnie też go wrzucę na tapetę.

Denerwują mnie też stateczki, więc pewnie też wydrukuję. W wydruku są od razu w kształtach ikon. Przerobię tylko plik i dodam podziałkę w corvecie na kości. Może też jakiś trzymacz, żeby łatwiej podnosić.
Tak z ciekawości. Sprawdziłem w necie komercyjne oferty druku 3d, mają jakieś cenniki online.
Kwota za te 2 tacki wychodzi bardzo, ale to bardzo wysoka. Praktycznie cena pół Voidfall albo innej nowej planszówki.
Z kolei ostatnio oglądałem sklep z wydrukami insertów, to ceny "znośne" - w sensie kilka różnych komponentów, a nie tylko 2 tacki.
Zapytam się, ile kosztuje po kosztach taki wydruk? Oceniałeś ile zużywasz materiału, amortyzacja drukarki, itp?

Re: Voidfall (Nigel Buckle, David Turczi)

: 22 lis 2024, 15:44
autor: Leinadus
tomp pisze: 22 lis 2024, 15:35
Leinadus pisze: 22 lis 2024, 13:38 Ja do druku puściłem te 2 tacki: https://boardgamegeek.com/filepage/2671 ... nd-technol Planuję jeszcze wydrukować elementy gracza, podziałkę na tokeny 1-5. Muszę zerknąć na pozostałe karty czy warto.

Fajny pomysł z losowaniem z worka, to pewnie też go wrzucę na tapetę.

Denerwują mnie też stateczki, więc pewnie też wydrukuję. W wydruku są od razu w kształtach ikon. Przerobię tylko plik i dodam podziałkę w corvecie na kości. Może też jakiś trzymacz, żeby łatwiej podnosić.
Tak z ciekawości. Sprawdziłem w necie komercyjne oferty druku 3d, mają jakieś cenniki online.
Kwota za te 2 tacki wychodzi bardzo, ale to bardzo wysoka. Praktycznie cena pół Voidfall albo innej nowej planszówki.
Z kolei ostatnio oglądałem sklep z wydrukami insertów, to ceny "znośne" - w sensie kilka różnych komponentów, a nie tylko 2 tacki.
Zapytam się, ile kosztuje po kosztach taki wydruk? Oceniałeś ile zużywasz materiału, amortyzacja drukarki, itp?
W sumie ciężko powiedzieć, bo na razie nie liczyłem tego komercyjnie. Tamte 2 projekty to ok 3-4h druku plus mniej niż 200g filamentu. Filament średnio 80 zł za 1kg, ale idzie dorwać i za połowę ceny. Więc po kosztach wyszłoby ok. 10-20 zł za obie (liczę filament + prąd). Jeżeli źle liczę, to może ktoś w tym lepszy mnie poprawi ;)

EDIT - nie liczę tu kosztów amortyzacji.

Re: Voidfall (Nigel Buckle, David Turczi)

: 22 lis 2024, 18:47
autor: Nilis
30 postów o insertach i przegródkach. Moderatorze! Czy możesz coś z tym zrobić? Myślałem że ktoś pisze coś o rozgrywkach, strategiach itd. a tu nic o grze...

Re: Voidfall (Nigel Buckle, David Turczi)

: 23 lis 2024, 12:15
autor: japanczyk
Nilis pisze: 22 lis 2024, 18:47 30 postów o insertach i przegródkach. Moderatorze! Czy możesz coś z tym zrobić? Myślałem że ktoś pisze coś o rozgrywkach, strategiach itd. a tu nic o grze...
Nie ma miejsca na dyskusje o insertach do konkretnej gry - dla mnie miejsce na dyskusje o tym jest rowniez w watku gry - jak chcesz przekierowac dyskusje na inne tory to zawsze mozesz to zrobic :)

Re: Voidfall (Nigel Buckle, David Turczi)

: 23 lis 2024, 16:23
autor: scraber
Tak informacyjnie, u kolegow Włochów insert FS niecałe 15€ + 5.99€ za wysyłkę
Spoiler:

Re: Voidfall (Nigel Buckle, David Turczi)

: 24 lis 2024, 07:17
autor: Warenhari
scraber pisze: 23 lis 2024, 16:23 Tak informacyjnie, u kolegow Włochów insert FS niecałe 15€ + 5.99€ za wysyłkę
Po podaniu polskiego adresu niestety wysyłka nieco więcej, ale nadal dobra cena, no i w ogóle dostępne.

Zamierzam zamówić, jak ktoś się chce podpiąć to zapraszam sprawnie na priv, żeby nie zaśmiecać wątku :D
Odbiór w Będzin/Katowice lub odeślę paczkomatem.


EDIT: Zamówione.

Re: Voidfall (Nigel Buckle, David Turczi)

: 25 lis 2024, 12:17
autor: Leinadus
Testuję różne rozwiązania, chcę wywalić insert i zmieścić jeszcze planszetki 3-warstwowe. Nie wiem, czy na pewno się uda, ale z tego powodu odpadają na pewno te inserty co są przygotowane pod druki wyszukuję rozwiązania, które mogą się sprawdzić.
Jak by ktoś chciał to co mi się nie sprawdziło kupić po kosztach, to zapraszam na PW. Na chwilę obecną chcę się pozbyć pudełka z przegródkami. które jest przygotowane na rasy oraz tacki na agendę. Jak by ktoś chciał do tego tackę na technologię, też mogę puścić do druku.

Re: Voidfall (Nigel Buckle, David Turczi)

: 25 lis 2024, 13:05
autor: Wosho
Potwierdzam ze swietna gra, w koncu cos w co kazdy chce zagrac klejny raz.
Jaki jest Wasz ulubiony scenariusz pvp na 3 os? bo ostatni zagralismy ten z megalopolis i mapa byla za duzaaa

Re: Voidfall (Nigel Buckle, David Turczi)

: 29 lis 2024, 11:06
autor: Leinadus
Insert prawie skończony, uda mi się zmieścić grę i planszetki 3 warstwowe w jednym pudle :)

Przy okazji pytanie - jak sprawdzają się scenariusze co-op patrząc z perspektywy osoby, która nie lubi co-opów? Mam awersję do tego typu gier, więc zastanawiam się czy warto próbować. Z co-opów lubię gry w stylu Death May Die czy Descent, nie tykam Spirit Island czy Pandemiców itp

Re: Voidfall (Nigel Buckle, David Turczi)

: 29 lis 2024, 11:18
autor: jamjar
Pokazały się ponownie w sklepie mindclash'a planszetki graczy - w promo cenie (black friday) i z darmową przesyłką - jak by ktoś poszukiwał.

Re: Voidfall (Nigel Buckle, David Turczi)

: 29 lis 2024, 11:49
autor: tomp
Leinadus pisze: 29 lis 2024, 11:06 Insert prawie skończony, uda mi się zmieścić grę i planszetki 3 warstwowe w jednym pudle :)

Przy okazji pytanie - jak sprawdzają się scenariusze co-op patrząc z perspektywy osoby, która nie lubi co-opów? Mam awersję do tego typu gier, więc zastanawiam się czy warto próbować. Z co-opów lubię gry w stylu Death May Die czy Descent, nie tykam Spirit Island czy Pandemiców itp
W grze dochodzą ciągłe wydarzenia ze strony pustki.
Nie trzeba realizować wszystkich wydarzeń, ale wówczas będzie coraz trudniej np. większa siła ataku pustki w fazie C lub można przez to przegrać.
Najsłabszy wynik osoby z zespołu musi przebić wynik pustki, aby wygrać.
To oznacza, że w należy w miarę iść równo z wykonywaniem zadań na wydarzeniach. Ewentualnie osoba, która mocno wybiła się na punktach powinna mocniej skupić się na wydarzeniach. Ogólnie patrzę na wydarzenia, że jest to narzędzie do uszczuplenia zasobów graczy - w dużej części trzeba coś dopłacić albo stracić.
Pisałem w temacie z pytaniami dt. gry hipotezę, że przy wariancie kooperacyjnym podejście militarne jest wg mnie najbardziej optymalne. Idealnie jest zmieść pustkę z planszy i pozamykać szczeliny, wówczas wygrana w kieszeni.

To nadal ta sama gra, ale jest trudniej. Powinno się rozmawiać, ustalać co, kto i na co może sobie pozwolić.
Gdzieś widziałem coop gameplay, zerknij i oceń, czy współpraca ci pasuje w tej grze.

Re: Voidfall (Nigel Buckle, David Turczi)

: 29 lis 2024, 12:19
autor: Pynio
Leinadus pisze: 29 lis 2024, 11:06 Insert prawie skończony, uda mi się zmieścić grę i planszetki 3 warstwowe w jednym pudle :)

Przy okazji pytanie - jak sprawdzają się scenariusze co-op patrząc z perspektywy osoby, która nie lubi co-opów? Mam awersję do tego typu gier, więc zastanawiam się czy warto próbować. Z co-opów lubię gry w stylu Death May Die czy Descent, nie tykam Spirit Island czy Pandemiców itp
Najlepszy coop jaki widziałem. Tylu emocji co coop tutaj daje, to nigdzie nie znalazłem. Co najlepsze to kłótni przy stole było więcej niż przy innych tytułach wybitnie pvp.

Re: Voidfall (Nigel Buckle, David Turczi)

: 29 lis 2024, 12:44
autor: cezner
jamjar pisze: 29 lis 2024, 11:18 Pokazały się ponownie w sklepie mindclash'a planszetki graczy - w promo cenie (black friday) i z darmową przesyłką - jak by ktoś poszukiwał.
Już nie ma... :(

Re: Voidfall (Nigel Buckle, David Turczi)

: 29 lis 2024, 12:53
autor: Warenhari
jamjar pisze: 29 lis 2024, 11:18 Pokazały się ponownie w sklepie mindclash'a planszetki graczy - w promo cenie (black friday) i z darmową przesyłką - jak by ktoś poszukiwał.
Ktoś szuka ale nie widzi, przynajmniej nie w EU, a z poza (UK, USA) nie ma dostawy.
Byłem nawet zapisany na powiadomienie. Jakiś błąd u mnie z odświeżeniem, już wyszły, czy to jednak nie EU było?

Re: Voidfall (Nigel Buckle, David Turczi)

: 29 lis 2024, 13:26
autor: jamjar
Warenhari pisze: 29 lis 2024, 12:53
jamjar pisze: 29 lis 2024, 11:18 Pokazały się ponownie w sklepie mindclash'a planszetki graczy - w promo cenie (black friday) i z darmową przesyłką - jak by ktoś poszukiwał.
Ktoś szuka ale nie widzi, przynajmniej nie w EU, a z poza (UK, USA) nie ma dostawy.
Byłem nawet zapisany na powiadomienie. Jakiś błąd u mnie z odświeżeniem, już wyszły, czy to jednak nie EU było?
Wyszły już niestety z tego wynika.

Re: Voidfall (Nigel Buckle, David Turczi)

: 29 lis 2024, 14:57
autor: ScorpZero
Kompletnie nie rozumiem polityki Mindclasha z tymi planszetkami. :evil:

Re: Voidfall (Nigel Buckle, David Turczi)

: 29 lis 2024, 16:13
autor: Kal-El83
Ja sparawdzałem chwilę po wpisie (pare-parenaście minut) i na sklepie eu nie byłoby

Re: Voidfall (Nigel Buckle, David Turczi)

: 01 gru 2024, 23:55
autor: Leinadus
Udało się w końcu zamknąć temat insertu. W sumie poszło to z kilku różnych plików i stron. Niektóre trzeba było poprzerabiać. Wydrukowałem też statki, bo jednak te kartony mnie wkurzały, że nie widać tego tak dobrze, który dokładnie jest na planszy. Trochę poszedłem na łatwiznę i wrzuciłem te statki w woreczki. Już nie chciało mi się na to szukać pojemnika i przy okazji zrobiły za ogranicznik w pudle. Dzięki temu nic nie lata i cel osiągnięty - wszystko mieści się w jednym pudle, łącznie z 3warstowymi planszetkami, zamyka się bez odstawania i najważniejszy cel - przyspiesza rozkładanie/składnie gry. Dołożyłem też tackę na technologię.
Spoiler:
Ile czasu wam schodzi na grę po kilku rozgrywkach?

Re: Voidfall (Nigel Buckle, David Turczi)

: 02 gru 2024, 00:02
autor: Warenhari
Leinadus pisze: 01 gru 2024, 23:55 Ile czasu wam schodzi na grę po kilku rozgrywkach?
U nas, na 3 osoby, powtarzalnie około trzy godziny, z rozstawieniem scenariusza. Ta sama trójka graczy, więc wszyscy już ogarniają co i jak i uczestniczą w przygotowaniu i zwijaniu. Nie ma jakiegoś szczególnego paraliży decyzyjnego ani przestoi, choć każdy tam chwilę nad swoim planem myśli. Ciągle też eksplorujemy samą grę, żeby ograć wszystkie domy, nauczyć się dobierać dom/wariant do stołu, etc.