Strona 26 z 102
Re: Robinson Crusoe: AotCI
: 29 maja 2013, 13:19
autor: Maddas
ceville pisze:A ja mam pytanie z innej beczki

Raczej do autora gry, chociaż może ktoś inny wie to odpowie za co będę wdzięczny .
A mianowicie: czy pojawi się polska wersja 8 scenariusza, tego najnowszego, z Darwinem

Z angielskiego nie jestem tragicznie słaby, ale nie dałem rady ogarnąć

Może komuś się będzie chciało przetłumaczyć, na pewno wiele osób będzie wdzięcznych, w tym ja

Scenariusz jest dostępny na stronie portalu, ale jest głęboko zakopany, nie znalazł się na podstronie gry
Zobacz wpis pod linkiem:
http://portalgames.pl/pl/8-scenariusz-do-robinsona/
Lub pobierz scenariusz pod linkiem:
http://files.neuroshima.org/8_Przyrodnik.pdf
Re: Robinson Crusoe: AotCI
: 29 maja 2013, 13:27
autor: ceville
Ruben$ pisze:Po pierwsze - nie ten temat
Po drugie - 8 scenariusz w wersji PL jest już wydany
Po trzecie - wystarczy się trochę wysilić i użyć opcji 'szukaj' na forum bo spokojnie można go w taki sposób znaleźć

Kurcze codziennie sprawdzam strone Portalu i BGG i tam nic nie ma

więc zwątpiłem

jakiś link?

byłbym wdzięczny
EDIT: dzięki, byłeś pierwszy

Re: Robinson Crusoe: AotCI
: 06 cze 2013, 22:53
autor: lesar
Czy poziom broni zwiększa się tylko jak mam schronienie? Czy jak z żetonu odkrycia wynika że dostaje +1 broń a nie mam jeszcze schronienia to przepada czy czekam aż wybuduje schronienie i wtedy zwiększam? Czy tak samo jest również w przypadku przedmiotów np. nóż? Reasumując czy warunkiem bezwzględnym jakiegokolwiek zwiększania broni jest posiadanie schronienia?
Re: Robinson Crusoe: AotCI
: 06 cze 2013, 22:56
autor: Jan Madejski
Nie musisz posiadać schronienia - broń zwiększa się nawet, gdy go nie masz (w przeciwieństwie do dachu i palisady).
Re: Robinson Crusoe: AotCI
: 07 cze 2013, 01:32
autor: jolietjake
Jan Madejski pisze:Nie musisz posiadać schronienia - broń zwiększa się nawet, gdy go nie masz (w przeciwieństwie do dachu i palisady).
Ale w przypadku dachu i palisady to odpowiedni żeton odkrycia można zachować do czasu zbudowania schronienia i nie przepada od razu, zgadza sie?
Re: Robinson Crusoe: AotCI
: 07 cze 2013, 05:29
autor: YuZ
jolietjake pisze:Ale w przypadku dachu i palisady to odpowiedni żeton odkrycia można zachować do czasu zbudowania schronienia i nie przepada od razu, zgadza sie?
Każdy żeton odkrycia, oprócz żetonu dającego 2 jedzenia (zapomniałem jego nazwy), możesz zachować na dowolną chwilę.
Re: Robinson Crusoe: AotCI
: 12 cze 2013, 16:46
autor: MójMistrzu
Scenariusz 3: Jenny w potrzebie
na dole karty tratwa, na której należy wykonać akcję eksploracji, by uratować Jenny widnieje ?=(znak oznaczający ranę)
czy jeśli gracze wyrzucą znak zapytania przy eksploracji, to tylko oni dostają ranę, czy Jenny także?
Re: Robinson Crusoe: AotCI
: 12 cze 2013, 17:54
autor: YuZ
MójMistrzu pisze:Scenariusz 3: Jenny w potrzebie
na dole karty tratwa, na której należy wykonać akcję eksploracji, by uratować Jenny widnieje ?=(znak oznaczający ranę)
czy jeśli gracze wyrzucą znak zapytania przy eksploracji, to tylko oni dostają ranę, czy Jenny także?
Ranę dostaje gracz wykonujący akcję eksploracji i tylko on (wykonywał akcję tylko jednym pionkiem skoro musiał rzucać kośćmi i wyrzucił "?").
Jeśli dwóch graczy wykonuje tą akcję (główny i wspierający) ale w polu akcji eksploracji leży zielony żeton pytajnika oznaczający rozpatrywanie przygody, ranę dostaje tylko gracz prowadzący, gracz wspierający jest bezpieczny.
Podobnie jest z żetonem "-1 pionek", mimo wykonywania akcji przez dwa różne pionki graczy, gracz prowadzący musi rzucić kośćmi i tylko on dostaje ranę przy wyrzuceniu "?", gracz wspierający jest bezpieczny.
Re: Robinson Crusoe: AotCI
: 12 cze 2013, 20:33
autor: Sarna
Jest możliwość wybudowania dwóch poziomów dachu w jednej turze? Czy trzeba się stosować do zasady spełnienia wszystkich wymagań - w jednej turze jeden poziom, w kolejnej następny?
Re: Robinson Crusoe: AotCI
: 12 cze 2013, 20:48
autor: YuZ
Sarna pisze:Jest możliwość wybudowania dwóch poziomów dachu w jednej turze? Czy trzeba się stosować do zasady spełnienia wszystkich wymagań - w jednej turze jeden poziom, w kolejnej następny?
Oczywiście. Zasada spełnienia wszystkich wymagań mówi o konieczności posiadania odpowiedniej ilości surowców w Dostępnych Surowcach na etapie planowania akcji. Czyli chcąc zbudować w jednej turze dwa poziomy dachu musisz poświęcić dwie akcje budowy (w normalnych warunkach 2-4 piony, w zależności od stopnia ryzyka), posiadać w Dostępnych surowcach odpowiednią ilość drewna i\lub skór (np. w partii solo lub na dwóch graczy: 4 drewna, lub 2 drewna i 1 skóra, lub 2 skóry) no i oczywiście wybudowane w jednej z wcześniejszych tur Schronienie.
Re: Robinson Crusoe: AotCI
: 13 cze 2013, 22:05
autor: Pynio
Sarna pisze:Jest możliwość wybudowania dwóch poziomów dachu w jednej turze? Czy trzeba się stosować do zasady spełnienia wszystkich wymagań - w jednej turze jeden poziom, w kolejnej następny?
Sarenko, a możesz mi dokładnie określić gdzie tak jest coś opisane? Pewnie chodzi Ci np. o łuk i wytworzenie w jednej turze noża, a następnej łuku. Jednak jeśli ktokolwiek ma już schronienie, nie widzę problemu by wszyscy "stadnie" wzięli się za budowę ogromnego dachu
Moje pytanie, do dzisiaj nie wiem jaka jest odpowiedź (instrukcja z 2 wydania genialna... a jednak):
Wpadam na pole z naturalnym schronieniem. Buduję tam np dach na 4 i palisadę na 1. Następnie BUDUJĘ schronienie i POTEM chcę się przenieść. Nie znalazłem takiego opisu w instrukcji + tutaj jakoś też się nie dopatrzyłem. Reszta opcji jest dość oczywista, natomiast tutaj jestem w kropce.
Re: Robinson Crusoe: AotCI
: 13 cze 2013, 22:11
autor: Peter128
Skoro najpierw budujesz Dach i Palisadę używając naturalnego Schronienia, to tracisz je przenosząc się. Uzasadnienie fabularne:
Mieszkasz w jaskini, okładasz ją gałęziami, liśćmi, itp. Nagle obok budujesz "świeże" schronienie i odchodząc zabierasz tylko je ze sobą.
Re: Robinson Crusoe: AotCI
: 13 cze 2013, 22:18
autor: jolietjake
Cóż, jeśli chodzi o fabularne wyjaśnienie to tak jak napisał kolega powyżej, a gra często na fabularnym wyjaśnieniu bazuje. Jednak nie ma o tym nic w instrukcjach i FAQ jesli sie nie mylę i w mechanice nie ma rozróżnienia na dach wybudowany w jaskini czy dach wybudowany w schronieniu stojącym obok jaskini i wydaje mi się, że werdykt może być inny...
Re: Robinson Crusoe: AotCI
: 13 cze 2013, 22:29
autor: Peter128
W instrukcji w ogóle nie jest przewidziana sytuacja, że mając rozbudowane naturalne schronienie budujesz "sztuczne". Ale trzymając się zasad, no to przy zmianie miejsca obozu, Dach i Palisada oparte na naturalnym Schronieniu redukują się do zera. A to, że wybudowało się drugie, to tyle dobrze, że będzie gdzie mieszkać. Ja bym tak grał

Re: Robinson Crusoe: AotCI
: 13 cze 2013, 23:09
autor: Pynio
Peter128 pisze:W instrukcji w ogóle nie jest przewidziana sytuacja, że mając rozbudowane naturalne schronienie budujesz "sztuczne". Ale trzymając się zasad, no to przy zmianie miejsca obozu, Dach i Palisada oparte na naturalnym Schronieniu redukują się do zera. A to, że wybudowało się drugie, to tyle dobrze, że będzie gdzie mieszkać. Ja bym tak grał

Ma to sens, jednak jak kolega wcześniej stwierdził - nigdzie o tym nie ma. Mnie to troszkę dziwi, bo to dość logiczna możliwość. Sensownie brzmi, że dachu / palisady nie przeniesiesz na nowo zbudowane schronienie.... jednak... Nic o tym nie ma

Re: Robinson Crusoe: AotCI
: 13 cze 2013, 23:25
autor: Senthe
Nie możesz mieć dachu, jeśli nie masz schronienia.
Jeśli nie masz własnego schronienia, w momencie przeniesienia się z kafelka ze schronieniem na jakiś inny tracisz schronienie. Nie masz schronienia, więc nie możesz mieć dachu -> tracisz dach.
Re: Robinson Crusoe: AotCI
: 14 cze 2013, 10:45
autor: jolietjake
Senthe, doczytaj jeszcze raz o co chodzi w pytaniu
Peter128, ja rozumiem fabularne wytłumaczenie i zgadzam się w tej kwestii z Tobą. Chodzi mi o to, że w grze nie ma w jaki sposób tego zaznaczyć i mechanika nie może bazować na dobrej pamięci wszystkich graczy, bo jak zbudują dach i palisadę w drugiej kolejce, schronienie w trzeciej, a przeniesc się beda chcieli w dwunastej, to bardzo prawdopodobne, że zacznie się dyskusja jakto tam bylo albo w ogole nie pomyslą ze byla taka ewentualność. Dlatego moj wniosek, że skoro nie ma sposobu na zaznaczenie, że dach jest w jaskini, a nie w pozniej wybudowanym schronieniu, to na planszy mamy zaznaczone, że mamy schronienie i że mamy dach -> nie tracimy dachu przy przenoszeniu.
Re: Robinson Crusoe: AotCI
: 14 cze 2013, 14:25
autor: Losiek
Sarna pisze:
Moje pytanie, do dzisiaj nie wiem jaka jest odpowiedź (instrukcja z 2 wydania genialna... a jednak):
Wpadam na pole z naturalnym schronieniem. Buduję tam np dach na 4 i palisadę na 1. Następnie BUDUJĘ schronienie i POTEM chcę się przenieść. Nie znalazłem takiego opisu w instrukcji + tutaj jakoś też się nie dopatrzyłem. Reszta opcji jest dość oczywista, natomiast tutaj jestem w kropce.
Cytat z FAQ:
Jesli znacznik obozu leży stroną obozu ku górze, czyli gracze nie posiadają wybudowanego Schronienia, mogą przenieść swój Obóz bez żadnych konsekwencji, z wyjątkiem sytuacji w której mieli zbudowaną Palisadę lub Dach. W takim przypadku tracą całkowicie Palisadę i Dach, a sytuacja ta może nastąpić tylko, jeśli gracze byli na kafelku Wyspy z naturalnym schronieniem i tam wybudowali Dach lub Palisadę.
Wyjaśniając to fabularnie: przenosimy schronienie. Jeżeli wybudowaliśmy wcześniej swoje schronienie zabieramy je ze sobą na nowy kafelek Wyspy. Dach i Palisada mogą być przeniesione tylko częściowo. Natomiast jeśli nie wybudowaliśmy swojego schronienia, ale tylko Dach lub Palisadę, nie możemy nic zabrać. Dach i Palisada były wybudowane w naturalnym schronieniu (takim jak jaskinia lub puste drzewo) i nie przydadzą się w nowym miejscu.
To samo zresztą jest napisane w instrukcji na stronie 18 w ramce:
"Różnica między schronieniem zbudowanym a naturalnym"
Re: Robinson Crusoe: AotCI
: 14 cze 2013, 14:26
autor: Peter128
Co do tego zaznaczania, to faktycznie masz rację. Nie ma w grze żadnego sposobu na to, żeby to zaznaczyć. No chyba, że jakoś sobie wymyślić, coś w stylu ustawienia znacznika wybranego koloru przy miejscu "schronienie" na planszy, albo coś w tym stylu.
Re: Robinson Crusoe: AotCI
: 14 cze 2013, 16:43
autor: Bea
A nie jest to tak, że jak wybudujemy schronienie to odwracamy żeton schronienia, a jak nie jest wybudowane, to żeton zostaje na krzyżyku? Mimo to nie dostajemy ran za spanie pod gołym niebem bo na kaflu na którym jesteśmy jest znaczek naturalnego schronienia.
Re: Robinson Crusoe: AotCI
: 14 cze 2013, 19:39
autor: Losiek
Bea pisze:A nie jest to tak, że jak wybudujemy schronienie to odwracamy żeton schronienia, a jak nie jest wybudowane, to żeton zostaje na krzyżyku? Mimo to nie dostajemy ran za spanie pod gołym niebem bo na kaflu na którym jesteśmy jest znaczek naturalnego schronienia.
Tak właśnie jest. Po wybudowaniu schronienia odwracamy żeton na na stronę z szałasem.
Re: Robinson Crusoe: AotCI
: 14 cze 2013, 20:31
autor: Bea
Losiek pisze:Bea pisze:A nie jest to tak, że jak wybudujemy schronienie to odwracamy żeton schronienia, a jak nie jest wybudowane, to żeton zostaje na krzyżyku? Mimo to nie dostajemy ran za spanie pod gołym niebem bo na kaflu na którym jesteśmy jest znaczek naturalnego schronienia.
Tak właśnie jest. Po wybudowaniu schronienia odwracamy żeton na na stronę z szałasem.
No to problem zaznaczania mamy z głowy. Chyba, że nie o to chodziło w pytaniu...
Re: Robinson Crusoe: AotCI
: 15 cze 2013, 00:52
autor: jolietjake
Losiek pisze:
Cytat z FAQ:
Jesli znacznik obozu leży stroną obozu ku górze, czyli gracze nie posiadają wybudowanego Schronienia, mogą przenieść swój Obóz bez żadnych konsekwencji, z wyjątkiem sytuacji w której mieli zbudowaną Palisadę lub Dach. W takim przypadku tracą całkowicie Palisadę i Dach, a sytuacja ta może nastąpić tylko, jeśli gracze byli na kafelku Wyspy z naturalnym schronieniem i tam wybudowali Dach lub Palisadę.
Wyjaśniając to fabularnie: przenosimy schronienie. Jeżeli wybudowaliśmy wcześniej swoje schronienie zabieramy je ze sobą na nowy kafelek Wyspy. Dach i Palisada mogą być przeniesione tylko częściowo. Natomiast jeśli nie wybudowaliśmy swojego schronienia, ale tylko Dach lub Palisadę, nie możemy nic zabrać. Dach i Palisada były wybudowane w naturalnym schronieniu (takim jak jaskinia lub puste drzewo) i nie przydadzą się w nowym miejscu.
To samo zresztą jest napisane w instrukcji na stronie 18 w ramce:
"Różnica między schronieniem zbudowanym a naturalnym"
Jak sam cytujesz pytanie to go też przeczytaj

Poruszany problem nie jest opisany ani w FAQ, ani w instrukcji, jeśli się nie mylę i dlatego dyskutujemy.
Bea pisze:
No to problem zaznaczania mamy z głowy. Chyba, że nie o to chodziło w pytaniu...
Nie, nie o to niestety

Cały czas chodzi nam o sytuację, kiedy schronienie zostało wybudowane po zbudowany dachu/palisady w schronieniu naturalnym
Re: Robinson Crusoe: AotCI
: 15 cze 2013, 10:07
autor: Bea
Pynio pisze:
Wpadam na pole z naturalnym schronieniem. Buduję tam np dach na 4 i palisadę na 1. Następnie BUDUJĘ schronienie i POTEM chcę się przenieść. Nie znalazłem takiego opisu w instrukcji + tutaj jakoś też się nie dopatrzyłem. Reszta opcji jest dość oczywista, natomiast tutaj jestem w kropce.
Pytanie nie do końca jest dla mnie jasne. Czy akcja budowy schronienia (wytłuszczona przeze mnie) ma miejsce na tym samym kaflu co jest schronienie naturalne wraz z dachem i palisadą?
Jeśli tak, to faktycznie sytuacja robi się zagmatwana. To znaczy wiadomo co ginie i czego nie da się przenieść ale chyba jednak nie da się tego prosto zaznaczyć. Taka nietypowa sytuacja.
Re: Robinson Crusoe: AotCI
: 16 cze 2013, 02:23
autor: Losiek
jolietjake pisze:
Jak sam cytujesz pytanie to go też przeczytaj

Poruszany problem nie jest opisany ani w FAQ, ani w instrukcji, jeśli się nie mylę i dlatego dyskutujemy.
No właśnie, że to jest opisane w zacytowanym fragmencie.
Budujesz palisadę i dach w naturalnym schronieniu a następnie budujesz schronienie - zbudowane schronienie z definicji ma dach i palisadę na poziomie 0 - nie są przenoszone z naturalnego schronienia. Następnie przenosisz schronienie o poziomie dachu i palisady równym zero.