Strona 26 z 32

Re: Cry Havoc

: 11 paź 2016, 14:54
autor: dgd79
misioooo pisze:Tomku, nie chodziło mi o twoją recenzję. Jak dla mnie podsumowanie to jedno z lepszych jakie nagrałeś :twisted:
Jako geek, który grał w setki tytułów pewne rzeczy w pełni rozumiem i albo je akceptuję, albo nie. To kwestia gustu i widzimisia mojego. Gorzej z graczami mniej ogranymi - oni mogą taki żeton trogów odebrać jako faktyczne "popsucie" gry czy coś, co im odbierze tę dobrą zabawę nad planszą... Swoją drogą - może recenzje dla "graczy" i dla "nie-graczy" powinny być inne? Może kręć po dwie recenzje... Jedna króciutka, po 1/2 rozgrywkach i druga "normalna"? Ja jestem raczej z graczy, którzy ciągle szukają czegoś nowego i w mało który tytuł grałem więcej niż 3 razy (choć mnóstwo gier już w pierwszej rozgrywce było bardzo przyjemnych i fajnych!).

O popsuciu napisałem troszkę ironicznie ;P Ja, pomimo złego startu w TI i tak świetnie się bawiłem. Dla mnie o to właśnie w grach chodzi - o zabawę, a nie koniecznie superoptymalizację i wygraną. Chętnie zagram z kimś kto posiada Cry Havoc z 3 żetonami Trogów obok mojej bazy ;P I potem napisze, że gra popsuta albo fajna mimo wszystko :twisted: Musze zagrać i ocenić.
Na razie cieszę się że na fali hype'u od początku właśnie tak mi ta gra wyglądała (że może mieć pewne problemy z balansem) i się nie skusiłem - nie żałuję :)
Właśnie z powodu niepotrzebnego czynnika losowego w TI3 bardzo dobrze przyjęło się Shattered Ascension i generalnie granie na predefiniowanych mapach z licytacja startu (polecam). Są gry, które w trakcie opowiadają historię jak SW:Rebellion czy lubiany przez Ciebie Leaving Earth, są gry nastawione na rywalizację, gdzie klimat walczy o palmę pierwszeństwa z mechaniką np. Forbidden Stars czy Android:Netrunner, są gry, które traktuje się jako czystą rywalizację, gdzie otoczka jakaś jest, ale mało kto na nią zwraca po pewnym czasie uwagę np. 7 Cudów:Pojedynek, a ja do tej kategorii zaliczam też CH. Krzywdzące jest dla mnie ironizowanie sposobu, w jaki gram w dany tytuł.

Ta gra jak żadna z mi znanych przeżywa na forum sinusoidę i to dość ściśle związaną z faktem, która akurat recenzja pojawiła się ostatnio - hurraoptymizm po recenzji T.Vasela, później kubeł zimnej wody po "All games you like are bad" itd. Ja kupiłem, nie żałuje, gra idealna nie jest, spełnia moje wymagania.

Re: Cry Havoc

: 11 paź 2016, 15:01
autor: ariser
@Rocy7
2 gry to zdecydowanie za mało. :) Jestem po 7 rozgrywkach maszynami i nadal mam wrażenie po partii, że mogłem to lepiej zrobić. Raz byłem zadowolony z wyniku - 75 pkt w rozgrywce 3 osobowej. Żaden rekord, ale widać było, że miało to ręce i nogi w końcu.

Re: Cry Havoc

: 11 paź 2016, 15:43
autor: orzeh
misioooo pisze:
O popsuciu napisałem troszkę ironicznie ;P Ja, pomimo złego startu w TI i tak świetnie się bawiłem. Dla mnie o to właśnie w grach chodzi - o zabawę, a nie koniecznie superoptymalizację i wygraną.
Zawsze mi poprawiasz humor takimi postami i przyznaje że dla mnie też bardziej się to liczy.

Re: Cry Havoc

: 11 paź 2016, 17:23
autor: Rocy7
ariser pisze:Raz byłem zadowolony z wyniku - 75 pkt w rozgrywce 3 osobowej. Żaden rekord, ale widać było, że miało to ręce i nogi w końcu.
czy w tej partii miałeś moze ulepszenie 2 VP za zabijanie? Swoją droga na ile ważny jest konglomerat? 3 obszary z laserem, dronami i budynkiem budującym?

Re: Cry Havoc

: 11 paź 2016, 19:24
autor: orzeh
Kombinat najczęściej przydaje się w regionie obok bitwy, jeśli jesteś ostatni w inicjatywie można wprowadzić figurkę i dzięki karcie jej użyć w bitwie. W mega skróconej grze (3 rundy) udało mi się raz i przeważyło to wygrana.

Re: Cry Havoc

: 11 paź 2016, 22:13
autor: ariser
Rocy7 pisze: czy w tej partii miałeś moze ulepszenie 2 VP za zabijanie? Swoją droga na ile ważny jest konglomerat? 3 obszary z laserem, dronami i budynkiem budującym?
Miałem modernizację (wymiana karty z ręki), tej drugiej nie jestem pewny, ale na bank nie była to ta dająca punkty. Konglomerat to fabryka (budynek rekrutujący)? Jeżeli tak to jest on bardzo nisko u mnie na liście priorytetów. Zazwyczaj gdzieś w 3ciej rundzie staram się postawić jeden na przyczółku ze względu na rozproszenie sił. Ogólnie moja taktyka opiera się na zduszeniu przeciwnika i braniu obszarów bez walki. Zaczynam zazwyczaj od ataku na pole bez troggów (żeby od razu móc budować) i jedno z małpami . Zależnie od sytuacji rozwijam od razu działa orbitalne i drony (szczególnie jak jest dużo troggów pod żetonem, wtedy można łatwo ograniczyć straty). W miarę możliwości dostawiam matrycę i bunkier na odsłoniętej flance w roli straszaka. Szybko staram się wybić działami jakąkolwiek opozycję, potem dobijam dronami i prawie nigdy walka się nie odbywa (stąd też matryca nie przydaje się tak często). Przy dobrym zagraniu koło 3ciej rundy doprowadzam do sytuacji, w której przeciwnicy nie mogą wyjść ze swoich sztabów/reszty kontrolowanych regionów ze względu, że wciąż dostają z dział/dronów. Jeśli gra trwa 5 rund zazwyczaj kontroluję 90% mapy, przy 4 rundach trochę mniej. Ważnym jest jeszcze szybkie przestawienie inicjatywy, żeby być ostatnim. Ogólnie w graniu maszynami ważny jest timing zagrania karty punktowania, ja raz zagrałem za szybko i potem nie podeszła - przegrałem z pielgrzymami. Najlepiej ograną mam teraz opcję na 3 osoby, na 2 większość tego co powyżej działa, a przycisnąć przeciwnika jeszcze łatwiej. Na 4 osoby maszynami nie grałem. :) Największym wrogiem mojej taktyki są pielgrzymi z teleportacją przy grze na dużej mapie. Wybacz za chaos w przelewaniu myśli. :P

Re: Cry Havoc

: 12 paź 2016, 11:10
autor: karawanken
Dodatek zapowiedziany na FB :D

Re: Cry Havoc

: 12 paź 2016, 11:13
autor: Bary
karawanken pisze:Dodatek zapowiedziany na FB :D
No- Aftermath! Każda z nacji otrzyma 5 nowych umiejętności i 3 nowe budynki. Dojdzie także alternatywny tryb gry (bez skracania tur). Trochę szkoda, że nie dojdzie 5 nacja...

Re: Cry Havoc

: 12 paź 2016, 11:20
autor: Rocy7
Obrazek

Co prawda liczylem na nowy typ jednostek i modele, ale z drugiej strony tak moze cena bedzie sensowniejsza.

Re: Cry Havoc

: 12 paź 2016, 11:30
autor: ariser
Najbardziej cieszę się z nowego trybu, reszta w sumie mi obojętna.

Re: Cry Havoc

: 12 paź 2016, 11:32
autor: warlock
To google translator tłumaczył z angielskiego? Bo ta zapowiedź brzmi masakrycznie (ilość błędów przeraża).

Co jest bardziej prawdopodobne?:
1) Portal celowo obciął podstawkę i teraz wydaje to w formie dodatku (planowane od początku).
2) Twórcy doszli do wniosku, że krytyczne głosy społeczności są słuszne i na szybko montują "pakiet naprawczy".

Re: Cry Havoc

: 12 paź 2016, 11:50
autor: Wincenty Jan
warlock pisze:To google translator tłumaczył z angielskiego? Bo ta zapowiedź brzmi masakrycznie (ilość błędów przeraża).

Co jest bardziej prawdopodobne?:
1) Portal celowo obciął podstawkę i teraz wydaje to w formie dodatku (planowane od początku).
2) Twórcy doszli do wniosku, że krytyczne głosy społeczności są słuszne i na szybko montują "pakiet naprawczy".
Warlock, bratnia duszo, a co to zmieni , że poznamy odpowiedź na to pytanie? :)
Jak dla mnie jeżeli dodatek ulepszy podstawkę z wielką chęcią będę zasiadał do CH

Re: Cry Havoc

: 12 paź 2016, 11:50
autor: Robuzz
warlock pisze:To google translator tłumaczył z angielskiego? Bo ta zapowiedź brzmi masakrycznie (ilość błędów przeraża).

Co jest bardziej prawdopodobne?:
1) Portal celowo obciął podstawkę i teraz wydaje to w formie dodatku (planowane od początku).
2) Twórcy doszli do wniosku, że krytyczne głosy społeczności są słuszne i na szybko montują "pakiet naprawczy".
+1

Re: Cry Havoc

: 12 paź 2016, 11:55
autor: toblakai
Tylko gdyby te elementy wrzucić do gry podstawowej to pewnie cena by już była nie do przyjęcia. Tak więc nie ma co rozpaczać ;)

Re: Cry Havoc

: 12 paź 2016, 12:00
autor: Rocy7
toblakai pisze:Tylko gdyby te elementy wrzucić do gry podstawowej to pewnie cena by już była nie do przyjęcia. Tak więc nie ma co rozpaczać ;)
tez tak sadze.

Re: Cry Havoc

: 12 paź 2016, 12:06
autor: ariser
Szczególnie ten nowy tryb.. Te kilka linijek tekstu w instrukcji mogło zaważyć. :mrgreen: A tak serio - to wydaje się na patchowanie gry po recenzjach, pozostałe elemwnty to uzupełnianie obcięte podstawki.

Re: Cry Havoc

: 12 paź 2016, 12:06
autor: Rocy7
O testach dodatku slyszalem, przed premiera podstawki.

Mam wrazenie, ze czas gry tez sie wydluzy. I to moze wyjasniac czemu podstawka zostala obcieta, mniej wyborow i opcji to krotszy czas gry i nizszy downtime.

Re: Cry Havoc

: 12 paź 2016, 12:08
autor: Marx
warlock pisze:To google translator tłumaczył z angielskiego? Bo ta zapowiedź brzmi masakrycznie (ilość błędów przeraża).

Co jest bardziej prawdopodobne?:
1) Portal celowo obciął podstawkę i teraz wydaje to w formie dodatku (planowane od początku).
2) Twórcy doszli do wniosku, że krytyczne głosy społeczności są słuszne i na szybko montują "pakiet naprawczy".
O ile nowe karty i karton mogły być rzeczywiście wycięte z podstawki np. ze względu na cenę, to zmiana w systemie tur wydaje się być odpowiedzią na krytyczny głos.

Re: Cry Havoc

: 12 paź 2016, 12:11
autor: ariser
Myślę, że budynki będziemy teraz wybierac/losować jak skille, wiec to nie powinno wydłużyć gry. Oczywiście ten tryb bez skracania rund wpłynie ma czas. Czy myślisz, że w jakimś innym sensie się czas wydłuży? Jakby można było ze wszystkiego jednocześnie korzystać to pewnie ap + downtime by zabił.

Edit: dopisaleś odpowiedź zanim ją napisałem posta. :D

Re: Cry Havoc

: 12 paź 2016, 13:36
autor: Markus
Ha ha
Szybko Portal uczy się od FFG.
Dodatek zaraz po premierze podstawki :-) (czyli gra jest pokrojona przed premierą)

Chyba zapomieli dopisać magiczne "Core Set" na tych pudłach co są obecnie w sklepach

Re: Cry Havoc

: 12 paź 2016, 13:52
autor: xelos80
Markus pisze:Ha ha
Szybko Portal uczy się od FFG.
Dodatek zaraz po premierze podstawki :-) (czyli gra jest pokrojona przed premierą)

Chyba zapomieli dopisać magiczne "Core Set" na tych pudłach co są obecnie w sklepach
Portal nazywa to Master set a potem wydaje do niego dodatek :P (51 stan)
A to ze dodatek był pewnie już gotowy w momencie wydania CH to akurat nie wątpię. Biznesowo to przecież jest oczywiste.
W czasie testów gry pewnie łatwo wyciąc parę rzeczy tak aby zostawić grę grywalną i odrazu miec dodatek.
Marża na dodatkach jednak jest sporo wyższa w stosunku do zawartości.

Re: Cry Havoc

: 12 paź 2016, 14:38
autor: Trolliszcze
Markus pisze: Dodatek zaraz po premierze podstawki :-) (czyli gra jest pokrojona przed premierą)
Chyba zapomieli dopisać magiczne "Core Set" na tych pudłach co są obecnie w sklepach
W przypadku każdej produkcji trzeba w pewnym momencie powiedzieć stop, biorąc pod uwagę przybliżone koszty produkcji, późniejszą cenę gry, aktualny stan balansu itd. Co więcej, jak już było wspomniane wyżej, dodatek był TESTOWANY, kiedy gra znajdowała się w fazie produkcji. Gdyby te elementy dodatku zostały wycięte z podstawki, to nie byłoby żadnej potrzeby ich testować, prawda? Grant Rodiek wspominał, że on tę grę projektował i dopieszczał (później także z Portalem) przez X lat, więc już wcześniej mógł mieć pomysły na dodatkową zawartość, a podstawka pod względem balansu, zasad musiała być gotowa na długo przed premierą (bo po drodze jeszcze produkcja, transport itd.).

Krótko mówiąc, znowu spiski i pomówienia. Zdaje się, że ostatnio ulubiony sport pewnej części forum xD

Re: Cry Havoc

: 12 paź 2016, 15:39
autor: misioooo
AfterMATH... I liczyć panowie nie potrafią?
Dodanie 5 nowych umiejętności i 3 nowych budynków zdecydowanie bardziej zwiększy różnorodność niż tylko dwukrotnie...
Chyba, że też zasady całkiem od nowa napiszą i gra z "math" będzie zgoła inna od podstawki...

Cry Havoc

: 12 paź 2016, 18:07
autor: Markus
Na moje oczy to ten dodatek poprawi CH w taki sam sposób jak Zakazana wiedza poprawia Eldricha. Czyli MUST BUY.

:-)

Re: Cry Havoc

: 12 paź 2016, 21:05
autor: Rocy7
Dzisiejsze 2 partie pokazały mi 3 kwestie:
1) żeton 3 trogów koło sztabu to nie problem
2) grę da się skończyć w godzinę na 3
3) nawet w swojej drugiej grze da się spokojnie wygrać Maszynami (choć ten gracz mógłby i swoją 1 rozgrywkę raczej nimi wygrać)