Nemesis (Adam Kwapiński)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Re: Nemesis (Adam Kwapiński)
Tylko w komunikacie Rebela nie było żadnej informacji o tym, że wprowadzenie tych poprawek do tłumaczenia wpłynie w jakikolwiek sposób na termin realizacji i spowoduje kolejne obsuwy, więc o co kaman? Bo jak na nie szukanie teorii spiskowych wyszła bardzo naciągana teoria spiskowa
Ostatnio zmieniony 21 mar 2019, 12:28 przez mmag, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 98
- Rejestracja: 09 maja 2018, 13:05
- Has thanked: 40 times
- Been thanked: 7 times
Re: Nemesis (Adam Kwapiński)
To na kiedy planowana jest w koncu premiera?
Czy pojecie ironii/sarkazmu ktos usunal ze slownika?
Wyjecie kija z czterech liter mile widziane.
Wyjecie kija z czterech liter mile widziane.
-
- Posty: 248
- Rejestracja: 08 gru 2017, 09:47
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 17 times
Re: Nemesis (Adam Kwapiński)
Cały świat przeciwko im i jeszcze mają przepraszać. Nie przeproszą, jeszcze celnicy zatrzymaja :}
Lud ma być wdzięczny że raczyli wydać mimo przeciwności losu taką grę.
Lud ma być wdzięczny że raczyli wydać mimo przeciwności losu taką grę.
- Mankoslaw
- Posty: 93
- Rejestracja: 30 sie 2017, 09:43
- Lokalizacja: Pszczyna
- Has thanked: 187 times
- Been thanked: 29 times
Re: Nemesis (Adam Kwapiński)
No i gdzie widzisz jakąś rozbieżność, rozminięcie się z tematem... jak dla mnie mamy nadal marzec a dokładnie jeszcze 10dni w których mogą rozpocząć druk zgodnie z tym co zostało napisane... podano że gra będzie w maju/czerwcu i jak dla mnie ten termin nadal jest możliwy do zrealizowania... jeśli to się utrzyma to gra będzie miała tylko 1/2roku opóźnienia - nie najgorzej...kelvar pisze: ↑21 mar 2019, 12:14 A ja nie mogę się powstrzymać od skomentowania:Chiński Nowy Rok to I połowa lutego... Opóźnienia zrzucamy na Chiński Nowy Rok.Spoiler:
Druk ma iść w marcu - właśnie ogłoszono poprawki w treści kart. Hmmm... Coś nie tak?
Nie szukam teorii spiskowych tylko wciskanie kitu i szukanie usprawiedliwień. Jak dla mnie firma powinna przeprosić za opóźnienia z powodu (bo mamy problem z harmonogramem prac itp. - kwestia czemu... Nawet bez szczegółów) i sprawa zamknięta.
Osobiście najbardziej mnie wkurza w opóźnieniach właśnie wciskanie kitu
Re: Nemesis (Adam Kwapiński)
Temat o tłumaczeniach... Co ma do tego tematu stwierdzenie, że ostatnie tłumaczenia to wg mnie kit?:P
Zwróciłem uwagę na to, że sam chiński rok niewiele zmienił - bo materiały dopiero idą do druku/są szykowane. Ale nie ma jak czytanie ze zrozumieniem i kierowanie do tematu o tłumaczeniach (chociaż uwag do tłuczenia w moim komentarzu żadnych ) czy narzucenie jakiś dziwnych intencji (...a tak btw gdzie w moim poście było o tym, że te poprawki wpływają na premierę gry?:P Nie widzę... Ale ktoś też się dopatrzył powiązań;)).
Zwróciłem uwagę na to, że tłumaczenie się Chińskim Nowym Rokiem to kit - co widać po tym, że materiały do druku nie są gotowe (lub czekają w kolejce... Nie wiem, nie wypowiadam się:)).
Ale po takim odbiorze wypowiedzi już chyba rozumiem czemu firmy zrzucają odpowiedzialność na cokolwiek przy opóźnieniach - ludzie i tak w części dopiszą cokolwiek innego do ich wypowiedzi
Ps. I tak... Jestem świadomy, że ten KS ma niezły czas jak na "standardy" (smutne...). I tak... Jakoś jak będzie gra w lipcu czy sierpniu to nie będę płakał (bo to gra, a opóźnienia się zdarzają )
Zwróciłem uwagę na to, że sam chiński rok niewiele zmienił - bo materiały dopiero idą do druku/są szykowane. Ale nie ma jak czytanie ze zrozumieniem i kierowanie do tematu o tłumaczeniach (chociaż uwag do tłuczenia w moim komentarzu żadnych ) czy narzucenie jakiś dziwnych intencji (...a tak btw gdzie w moim poście było o tym, że te poprawki wpływają na premierę gry?:P Nie widzę... Ale ktoś też się dopatrzył powiązań;)).
Zwróciłem uwagę na to, że tłumaczenie się Chińskim Nowym Rokiem to kit - co widać po tym, że materiały do druku nie są gotowe (lub czekają w kolejce... Nie wiem, nie wypowiadam się:)).
Ale po takim odbiorze wypowiedzi już chyba rozumiem czemu firmy zrzucają odpowiedzialność na cokolwiek przy opóźnieniach - ludzie i tak w części dopiszą cokolwiek innego do ich wypowiedzi
Ps. I tak... Jestem świadomy, że ten KS ma niezły czas jak na "standardy" (smutne...). I tak... Jakoś jak będzie gra w lipcu czy sierpniu to nie będę płakał (bo to gra, a opóźnienia się zdarzają )
Re: Nemesis (Adam Kwapiński)
Mam dobrą wiadomość dla wszystkich Wrocławian (i okolicznych włościan), którzy chcieliby sobie osłodzić trudy czekania na Nemesis. W miłej atmosferze przy piwq można zagrać w AR Barze, znajdującym się w rynku, w kamienicy numer 5. Tak, Awaken Realms ma swój własny pub, choć w aspekcie planszówkowym daleko mu do oferty pubu Hex na Dubois.
Re: Nemesis (Adam Kwapiński)
Witam
Czy ta gra faktycznie jest aż tak losowa (sporo osób o tym wspomina) ?
Do walk kostki, losowy dociąg celów, pomieszczeń itd...
Ma się tu kontrolę nad grą czy raczej 80% to ślepy los ??
Dzięki
Czy ta gra faktycznie jest aż tak losowa (sporo osób o tym wspomina) ?
Do walk kostki, losowy dociąg celów, pomieszczeń itd...
Ma się tu kontrolę nad grą czy raczej 80% to ślepy los ??
Dzięki
Re: Nemesis (Adam Kwapiński)
Jest sporo losowości, ale można ją do pewnego stopnia kontrolować. Np. mapę da się eksplorować bez łażenia po niej dzięki specjalnym zdolnościom postaci, przedmiotom i funkcjom niektórych pomieszczeń. Nie chcesz rzucać kością szmerów? Podążaj za innym graczem oraz używaj akcji cichego poruszania i rekonesansu. Nie chcesz się spotkać z intruzami? Odetnij ich, zamykając drzwi w określonych miejscach albo wywab je w kierunku innych graczy (tak!). Oczywiście tylko do pewnego stopnia możesz przeciwdziałać losowości, bo prędzej czy później i tak trzeba będzie zaryzykować. Gdyby wszystko dało się przewidzieć, to gra byłaby cholernie nudna i nie stanowiłaby wielowymiarowego wyzwania.
- Jareks1985
- Posty: 1089
- Rejestracja: 05 cze 2018, 09:01
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 91 times
- Been thanked: 132 times
Re: Nemesis (Adam Kwapiński)
Nie cierpię losowości i kości. A Nemessis to jedyna gra gdzie akceptuje tę losowość, bo jest bardzo dobrze przemyślana i co najważniejsze LOGICZNA.
zmienny układ pomieszczeń i losowy dociąg celów, wpływa na regrywalność bo nie wiesz gdzie znajdziesz jakie pomieszczenie i jakie zadanie masz do wykonania, co do ostatniego zawsze można zastosować draft..
W grze starasz sie zarządzać losowością i napotkanymi wydarzeniami. Skierować ją na swoich oponentów, lub ją zastopować. Dlatego ta gra jest tak miodna.
- Blue
- Posty: 2323
- Rejestracja: 09 gru 2006, 22:42
- Has thanked: 196 times
- Been thanked: 254 times
- Kontakt:
Re: Nemesis (Adam Kwapiński)
Ja uważam, że jest bardzo losowa. Jak opisywałem niedawno - trafił nam się taki dociąg, że od razu wyszła królowa, potem dość szybko chyba 2 albo 3 adulty(nie trafił się żaden słabiak), i kolega dostał bardzo szybko 2 ciężkie rany z dociągu kart i coś co mu drenowało życie. Nie było szans zdążyć go dotransportować do sali operacyjnej, nawet jak wiedzieliśmy gdzie ona jest.
Dla mnie to jest ameri pełną gębą.
Dla mnie to jest ameri pełną gębą.
Ostatnio zmieniony 22 mar 2019, 11:11 przez Blue, łącznie zmieniany 2 razy.
- Curiosity
- Administrator
- Posty: 8801
- Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 2707 times
- Been thanked: 2394 times
Re: Nemesis (Adam Kwapiński)
A cele osobiste zostały zrównoważone, czy nadal są łatwiejsze i trudniejsze?
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
- pavel
- Posty: 795
- Rejestracja: 09 sie 2015, 13:45
- Lokalizacja: EU
- Has thanked: 74 times
- Been thanked: 113 times
Re: Nemesis (Adam Kwapiński)
Co masz na myśli pisząc logiczna i przemyślana ?Jareks1985 pisze: ↑22 mar 2019, 07:56Nie cierpię losowości i kości. A Nemessis to jedyna gra gdzie akceptuje tę losowość, bo jest bardzo dobrze przemyślana i co najważniejsze LOGICZNA.
- Deem
- Posty: 1222
- Rejestracja: 23 mar 2005, 01:50
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 402 times
- Been thanked: 270 times
Re: Nemesis (Adam Kwapiński)
Nadal są różnice w poziomie trudności, ale wiele zależy od tego co dzieje się na planszy, jaki jest jej układ i jakie cele mają inni gracze. Poziom zróżnicowania jest akceptowalny (a był to element, którego najbardziej się obawiałem).
Immanentnie abstrahując od transcendentalnych dywagacji, w kierunku pejoratywnych aczkolwiek konstruktywnych rekapitulacji, dochodzimy do konkluzji, że ewenement jest ewidentnym paradoksem.
- Jareks1985
- Posty: 1089
- Rejestracja: 05 cze 2018, 09:01
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 91 times
- Been thanked: 132 times
Re: Nemesis (Adam Kwapiński)
To znaczy, ze jest po cos i ma oddawać coś, nie jest chińczykiem.pavel pisze: ↑22 mar 2019, 09:17Co masz na myśli pisząc logiczna i przemyślana ?Jareks1985 pisze: ↑22 mar 2019, 07:56Nie cierpię losowości i kości. A Nemessis to jedyna gra gdzie akceptuje tę losowość, bo jest bardzo dobrze przemyślana i co najważniejsze LOGICZNA.
- pavel
- Posty: 795
- Rejestracja: 09 sie 2015, 13:45
- Lokalizacja: EU
- Has thanked: 74 times
- Been thanked: 113 times
Re: Nemesis (Adam Kwapiński)
Im większa losowość, tym mniejsza optymalizacja, rozgrywka trudniejsza. Szansa na wygranie jest taka sama dla osób, które grają po raz "enty" i dla tych co zaczynają. Jest wiele ameri przy, których doprowadzenie do sytuacji gdzie decyduje los, jest kwestią przygotowania. Tu o to ciężko. To "coś" o czym napisałeś to może klimat.
Re: Nemesis (Adam Kwapiński)
Z Nemesis jest podobnie jak z Robinsonem: jeśli grasz dobrze, to masz szansę wygrać. Jeśli źle się zabierasz do tej roboty, umrzesz.
Warto podkreślić, że szanse na wygraną bardzo zwiększa dokładne poznanie kart - przedmiotów i akcji - oraz zagrożeń (karty wydarzeń, intruzów, żetony eksploracji). Bez tego poruszamy się trochę po omacku.
Warto podkreślić, że szanse na wygraną bardzo zwiększa dokładne poznanie kart - przedmiotów i akcji - oraz zagrożeń (karty wydarzeń, intruzów, żetony eksploracji). Bez tego poruszamy się trochę po omacku.
- miszczu666
- Posty: 269
- Rejestracja: 24 kwie 2018, 15:13
- Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
- Has thanked: 49 times
- Been thanked: 165 times
- Kontakt:
Re: Nemesis (Adam Kwapiński)
Moi drodzy.
Przetłumaczyłem skrót zasad stworzony przez jednego z użytkowników BGG (za jego zgodą).
Mam nadzieję że się przyda.
Jeśli będą jakieś błędy, proszę o informacje.
Link poniżej.
https://boardgamegeek.com/filepage/1788 ... t-zasad-pl
Przetłumaczyłem skrót zasad stworzony przez jednego z użytkowników BGG (za jego zgodą).
Mam nadzieję że się przyda.
Jeśli będą jakieś błędy, proszę o informacje.
Link poniżej.
https://boardgamegeek.com/filepage/1788 ... t-zasad-pl
Moje tłumaczenia plików pomocy, skrótów zasad: ***LISTA***
Lista zawiera pliki pomocne przy Scythe (z dodatkami), Nemesis, Wojna o Pierścień (z dodatkami), Star Wars Rebelia (z dodatkiem)
Lista zawiera pliki pomocne przy Scythe (z dodatkami), Nemesis, Wojna o Pierścień (z dodatkami), Star Wars Rebelia (z dodatkiem)
- miszczu666
- Posty: 269
- Rejestracja: 24 kwie 2018, 15:13
- Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
- Has thanked: 49 times
- Been thanked: 165 times
- Kontakt:
Re: Nemesis (Adam Kwapiński)
Dzięki. Po 10 godzinach tłumaczenia oczy już nie wyłapały. W weekend wrzucę poprawioną wersję. Może do tego czasu coś jeszcze będzie wyłapane.
Moje tłumaczenia plików pomocy, skrótów zasad: ***LISTA***
Lista zawiera pliki pomocne przy Scythe (z dodatkami), Nemesis, Wojna o Pierścień (z dodatkami), Star Wars Rebelia (z dodatkiem)
Lista zawiera pliki pomocne przy Scythe (z dodatkami), Nemesis, Wojna o Pierścień (z dodatkami), Star Wars Rebelia (z dodatkiem)
- japanczyk
- Moderator
- Posty: 11170
- Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3391 times
- Been thanked: 3307 times
- mauserem
- Posty: 1817
- Rejestracja: 26 lis 2014, 09:37
- Has thanked: 253 times
- Been thanked: 165 times
- Kontakt:
Re: Nemesis (Adam Kwapiński)
Masz na myśli gotowca? że wydrukowany i wycięty?
Coś tam drukowaliśmy i testowali - muszę sprawdzić u kogo teraz jest ten egzemplarz - nawet skaner do infekcji działał
- REBEL.pl
- Posty: 1468
- Rejestracja: 29 paź 2008, 11:52
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 199 times
- Been thanked: 740 times
- Kontakt:
Re: Nemesis (Adam Kwapiński)
Instrukcja oraz rozpiska dotycząca pomieszczeń dla Nemesis już są dostępne do pobrania:
Nemesis - instrukcja
https://www.rebel.pl/e4u.php/1,ModFiles ... cja_PL.pdf
Nemesis - opis pomieszczeń
https://www.rebel.pl/e4u.php/1,ModFiles ... zen_PL.pdf
wydawnictwo Rebel
Nadchodzące premiery | Aktualności wydawnicze | Kontakt | Dystrybucja: hurt.rebel.pl
Nadchodzące premiery | Aktualności wydawnicze | Kontakt | Dystrybucja: hurt.rebel.pl