Strona 26 z 92

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

: 21 mar 2019, 12:25
autor: mmag
Tylko w komunikacie Rebela nie było żadnej informacji o tym, że wprowadzenie tych poprawek do tłumaczenia wpłynie w jakikolwiek sposób na termin realizacji i spowoduje kolejne obsuwy, więc o co kaman? Bo jak na nie szukanie teorii spiskowych wyszła bardzo naciągana teoria spiskowa ;)

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

: 21 mar 2019, 12:26
autor: kremitto123
To na kiedy planowana jest w koncu premiera?

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

: 21 mar 2019, 12:45
autor: promykx
Cały świat przeciwko im i jeszcze mają przepraszać. Nie przeproszą, jeszcze celnicy zatrzymaja :}
Lud ma być wdzięczny że raczyli wydać mimo przeciwności losu taką grę.

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

: 21 mar 2019, 13:50
autor: Mankoslaw
kelvar pisze: 21 mar 2019, 12:14 A ja nie mogę się powstrzymać od skomentowania:
Spoiler:
Chiński Nowy Rok to I połowa lutego... Opóźnienia zrzucamy na Chiński Nowy Rok.
Druk ma iść w marcu - właśnie ogłoszono poprawki w treści kart. Hmmm... Coś nie tak?
Nie szukam teorii spiskowych tylko wciskanie kitu i szukanie usprawiedliwień. Jak dla mnie firma powinna przeprosić za opóźnienia z powodu (bo mamy problem z harmonogramem prac itp. - kwestia czemu... Nawet bez szczegółów) i sprawa zamknięta.
Osobiście najbardziej mnie wkurza w opóźnieniach właśnie wciskanie kitu :P
No i gdzie widzisz jakąś rozbieżność, rozminięcie się z tematem... jak dla mnie mamy nadal marzec a dokładnie jeszcze 10dni w których mogą rozpocząć druk zgodnie z tym co zostało napisane... podano że gra będzie w maju/czerwcu i jak dla mnie ten termin nadal jest możliwy do zrealizowania... jeśli to się utrzyma to gra będzie miała tylko 1/2roku opóźnienia - nie najgorzej...

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

: 21 mar 2019, 15:08
autor: kelvar
Temat o tłumaczeniach... Co ma do tego tematu stwierdzenie, że ostatnie tłumaczenia to wg mnie kit?:P
Zwróciłem uwagę na to, że sam chiński rok niewiele zmienił - bo materiały dopiero idą do druku/są szykowane. Ale nie ma jak czytanie ze zrozumieniem i kierowanie do tematu o tłumaczeniach (chociaż uwag do tłuczenia w moim komentarzu żadnych :P) czy narzucenie jakiś dziwnych intencji (...a tak btw gdzie w moim poście było o tym, że te poprawki wpływają na premierę gry?:P Nie widzę... Ale ktoś też się dopatrzył powiązań;)).
Zwróciłem uwagę na to, że tłumaczenie się Chińskim Nowym Rokiem to kit - co widać po tym, że materiały do druku nie są gotowe (lub czekają w kolejce... Nie wiem, nie wypowiadam się:)).

Ale po takim odbiorze wypowiedzi już chyba rozumiem czemu firmy zrzucają odpowiedzialność na cokolwiek przy opóźnieniach - ludzie i tak w części dopiszą cokolwiek innego do ich wypowiedzi ;)

Ps. I tak... Jestem świadomy, że ten KS ma niezły czas jak na "standardy" (smutne...). I tak... Jakoś jak będzie gra w lipcu czy sierpniu to nie będę płakał (bo to gra, a opóźnienia się zdarzają :P)

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

: 21 mar 2019, 17:40
autor: vojtas
Mam dobrą wiadomość dla wszystkich Wrocławian (i okolicznych włościan), którzy chcieliby sobie osłodzić trudy czekania na Nemesis. W miłej atmosferze przy piwq można zagrać w AR Barze, znajdującym się w rynku, w kamienicy numer 5. :) Tak, Awaken Realms ma swój własny pub, choć w aspekcie planszówkowym daleko mu do oferty pubu Hex na Dubois.

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

: 21 mar 2019, 20:05
autor: TOMI
Witam
Czy ta gra faktycznie jest aż tak losowa (sporo osób o tym wspomina) ?
Do walk kostki, losowy dociąg celów, pomieszczeń itd...
Ma się tu kontrolę nad grą czy raczej 80% to ślepy los ??
Dzięki

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

: 21 mar 2019, 20:28
autor: vojtas
TOMI pisze: 21 mar 2019, 20:05Czy ta gra faktycznie jest aż tak losowa (sporo osób o tym wspomina)? Do walk kostki, losowy dociąg celów, pomieszczeń itd...
Jest sporo losowości, ale można ją do pewnego stopnia kontrolować. Np. mapę da się eksplorować bez łażenia po niej dzięki specjalnym zdolnościom postaci, przedmiotom i funkcjom niektórych pomieszczeń. Nie chcesz rzucać kością szmerów? Podążaj za innym graczem oraz używaj akcji cichego poruszania i rekonesansu. Nie chcesz się spotkać z intruzami? Odetnij ich, zamykając drzwi w określonych miejscach albo wywab je w kierunku innych graczy (tak!). Oczywiście tylko do pewnego stopnia możesz przeciwdziałać losowości, bo prędzej czy później i tak trzeba będzie zaryzykować. Gdyby wszystko dało się przewidzieć, to gra byłaby cholernie nudna i nie stanowiłaby wielowymiarowego wyzwania.

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

: 22 mar 2019, 07:56
autor: Jareks1985
TOMI pisze: 21 mar 2019, 20:05 Witam
Czy ta gra faktycznie jest aż tak losowa (sporo osób o tym wspomina) ?
Do walk kostki, losowy dociąg celów, pomieszczeń itd...
Ma się tu kontrolę nad grą czy raczej 80% to ślepy los ??
Dzięki
Nie cierpię losowości i kości. A Nemessis to jedyna gra gdzie akceptuje tę losowość, bo jest bardzo dobrze przemyślana i co najważniejsze LOGICZNA.
zmienny układ pomieszczeń i losowy dociąg celów, wpływa na regrywalność bo nie wiesz gdzie znajdziesz jakie pomieszczenie i jakie zadanie masz do wykonania, co do ostatniego zawsze można zastosować draft..
W grze starasz sie zarządzać losowością i napotkanymi wydarzeniami. Skierować ją na swoich oponentów, lub ją zastopować. Dlatego ta gra jest tak miodna.

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

: 22 mar 2019, 09:05
autor: Blue
Ja uważam, że jest bardzo losowa. Jak opisywałem niedawno - trafił nam się taki dociąg, że od razu wyszła królowa, potem dość szybko chyba 2 albo 3 adulty(nie trafił się żaden słabiak), i kolega dostał bardzo szybko 2 ciężkie rany z dociągu kart i coś co mu drenowało życie. Nie było szans zdążyć go dotransportować do sali operacyjnej, nawet jak wiedzieliśmy gdzie ona jest.

Dla mnie to jest ameri pełną gębą.

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

: 22 mar 2019, 09:08
autor: Curiosity
A cele osobiste zostały zrównoważone, czy nadal są łatwiejsze i trudniejsze?

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

: 22 mar 2019, 09:17
autor: pavel
Jareks1985 pisze: 22 mar 2019, 07:56
TOMI pisze: 21 mar 2019, 20:05 Witam
Czy ta gra faktycznie jest aż tak losowa (sporo osób o tym wspomina) ?
Do walk kostki, losowy dociąg celów, pomieszczeń itd...
Ma się tu kontrolę nad grą czy raczej 80% to ślepy los ??
Dzięki
Nie cierpię losowości i kości. A Nemessis to jedyna gra gdzie akceptuje tę losowość, bo jest bardzo dobrze przemyślana i co najważniejsze LOGICZNA.
Co masz na myśli pisząc logiczna i przemyślana ?

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

: 22 mar 2019, 09:39
autor: Deem
Curiosity pisze: 22 mar 2019, 09:08 A cele osobiste zostały zrównoważone, czy nadal są łatwiejsze i trudniejsze?
Nadal są różnice w poziomie trudności, ale wiele zależy od tego co dzieje się na planszy, jaki jest jej układ i jakie cele mają inni gracze. Poziom zróżnicowania jest akceptowalny (a był to element, którego najbardziej się obawiałem).

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

: 22 mar 2019, 12:50
autor: Jareks1985
pavel pisze: 22 mar 2019, 09:17
Jareks1985 pisze: 22 mar 2019, 07:56
TOMI pisze: 21 mar 2019, 20:05 Witam
Czy ta gra faktycznie jest aż tak losowa (sporo osób o tym wspomina) ?
Do walk kostki, losowy dociąg celów, pomieszczeń itd...
Ma się tu kontrolę nad grą czy raczej 80% to ślepy los ??
Dzięki
Nie cierpię losowości i kości. A Nemessis to jedyna gra gdzie akceptuje tę losowość, bo jest bardzo dobrze przemyślana i co najważniejsze LOGICZNA.
Co masz na myśli pisząc logiczna i przemyślana ?
To znaczy, ze jest po cos i ma oddawać coś, nie jest chińczykiem.

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

: 22 mar 2019, 14:08
autor: pavel
Im większa losowość, tym mniejsza optymalizacja, rozgrywka trudniejsza. Szansa na wygranie jest taka sama dla osób, które grają po raz "enty" i dla tych co zaczynają. Jest wiele ameri przy, których doprowadzenie do sytuacji gdzie decyduje los, jest kwestią przygotowania. Tu o to ciężko. To "coś" o czym napisałeś to może klimat.

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

: 22 mar 2019, 14:20
autor: vojtas
Z Nemesis jest podobnie jak z Robinsonem: jeśli grasz dobrze, to masz szansę wygrać. Jeśli źle się zabierasz do tej roboty, umrzesz. :D
Warto podkreślić, że szanse na wygraną bardzo zwiększa dokładne poznanie kart - przedmiotów i akcji - oraz zagrożeń (karty wydarzeń, intruzów, żetony eksploracji). Bez tego poruszamy się trochę po omacku.

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

: 27 mar 2019, 15:52
autor: miszczu666
Moi drodzy.
Przetłumaczyłem skrót zasad stworzony przez jednego z użytkowników BGG (za jego zgodą).
Mam nadzieję że się przyda.
Jeśli będą jakieś błędy, proszę o informacje.

Link poniżej.
https://boardgamegeek.com/filepage/1788 ... t-zasad-pl

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

: 27 mar 2019, 18:29
autor: Morsereg
druga kolumna z lewej. na dole
OBJEKTY
powinno byc OBIEKTY

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

: 27 mar 2019, 19:07
autor: miszczu666
Morsereg pisze: 27 mar 2019, 18:29 druga kolumna z lewej. na dole
OBJEKTY
powinno byc OBIEKTY
Dzięki. Po 10 godzinach tłumaczenia oczy już nie wyłapały. W weekend wrzucę poprawioną wersję. Może do tego czasu coś jeszcze będzie wyłapane.

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

: 03 kwie 2019, 11:39
autor: lukkk
Hej,
ma może ktoś z Was wersję Print&Play na zbyciu?
:)

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

: 03 kwie 2019, 11:57
autor: japanczyk
lukkk pisze: 03 kwie 2019, 11:39 Hej,
ma może ktoś z Was wersję Print&Play na zbyciu?
:)
http://awakenrealms.com/download/

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

: 05 kwie 2019, 12:57
autor: mauserem
lukkk pisze: 03 kwie 2019, 11:39 Hej,
ma może ktoś z Was wersję Print&Play na zbyciu?
:)
Masz na myśli gotowca? że wydrukowany i wycięty?
Coś tam drukowaliśmy i testowali - muszę sprawdzić u kogo teraz jest ten egzemplarz - nawet skaner do infekcji działał :D

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

: 05 kwie 2019, 13:07
autor: lukkk
Byłbym wdzięczny :)

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

: 09 kwie 2019, 11:44
autor: REBEL.pl
REBEL.pl pisze: 05 kwie 2019, 14:15
Arek001 pisze: 04 kwie 2019, 03:57Czy jest gdzieś dostępna poprawiona wersja instrukcji do gry PL? Przejrzałem cały wątek i nie znalazłem.
Poprosiliśmy dział wydawniczy, aby sklecili wersję do sieci - będzie na początku przyszłego tygodnia.
Instrukcja oraz rozpiska dotycząca pomieszczeń dla Nemesis już są dostępne do pobrania:

Nemesis - instrukcja
https://www.rebel.pl/e4u.php/1,ModFiles ... cja_PL.pdf

Nemesis - opis pomieszczeń
https://www.rebel.pl/e4u.php/1,ModFiles ... zen_PL.pdf

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

: 09 kwie 2019, 18:46
autor: Arek001
Dzięki, teraz można się zapoznać z zasadami przed premierą gry.