Strona 26 z 40

Re: Root (Cole Wehrle)

: 09 sie 2021, 11:11
autor: karmazynowy
Zgodzę się, aczkolwiek Kot to może zielonego zalać wojownikami. Nie zakładam też, że to Ty musisz mieć przewagę na wszystkich sąsiadujących polanach, wystarczy, że zielony jej nie ma, jest przecież Ptak, który też ma sporo wojaków i też się rozrasta po mapie. :) U nas w początkowych partiach Zielony dominował rozgrywki, nie mogliśmy go zatrzymać ale zupełnie nie przez wojowników a przez sympatyków, którymi spamował. 3 obcych wojowników na polanie i zielony już ma problem.

Re: Root (Cole Wehrle)

: 09 sie 2021, 12:18
autor: ave.crux
Po wybudowaniu bazy danego typu przez sojusz dostajesz informację, że polany z tym symbolem już nie będą ofiarami rewolty, co daje dodatkowe pole do kombinowania i rozwijania się właśnie na tych polanach w pierwszej kolejności

Re: Root (Cole Wehrle)

: 09 sie 2021, 12:25
autor: nahar
Mi się wydaje, że po prostu miałeś pecha - dwa razy pod rząd zera to nie jest częste, aczkolwiek jak bym atakował 3 razy kotami żeby mieć szansę zniszczenia obu żołnierzy. Sojusz jest mocny jak się go niepilnuje bo jest nieoczywisty na początku - kładą sobie jakieś tam żetony i tyle.

Nie grałem 2 os koty/sojusz, zawsze w 2 osoby grałem standard czyli koty/ptaki. Z ciekawości wypróbuję na Steamie.

Re: Root (Cole Wehrle)

: 09 sie 2021, 12:51
autor: ave.crux
nahar pisze: 09 sie 2021, 12:25 Mi się wydaje, że po prostu miałeś pecha - dwa razy pod rząd zera to nie jest częste, aczkolwiek jak bym atakował 3 razy kotami żeby mieć szansę zniszczenia obu żołnierzy. Sojusz jest mocny jak się go niepilnuje bo jest nieoczywisty na początku - kładą sobie jakieś tam żetony i tyle.

Nie grałem 2 os koty/sojusz, zawsze w 2 osoby grałem standard czyli koty/ptaki. Z ciekawości wypróbuję na Steamie.
w 2 os. moim zdaniem do woli można mieszać
sojusz,ptaki,koty,jaszczurki

Re: Root (Cole Wehrle)

: 09 sie 2021, 13:07
autor: kozz84
ave.crux pisze: 09 sie 2021, 12:51w 2 os. moim zdaniem do woli można mieszać
sojusz,ptaki,koty,jaszczurki
https://boardgamegeek.com/image/4961019/simwar

Według tej tabelki na 2 osoby można grać kotami, ptakami i kretami. Oczywiście jak ktoś chce mieć pod górkę to może grać wszystkim :)

Re: Root (Cole Wehrle)

: 09 sie 2021, 13:38
autor: ave.crux
kozz84 pisze: 09 sie 2021, 13:07
ave.crux pisze: 09 sie 2021, 12:51w 2 os. moim zdaniem do woli można mieszać
sojusz,ptaki,koty,jaszczurki
https://boardgamegeek.com/image/4961019/simwar

Według tej tabelki na 2 osoby można grać kotami, ptakami i kretami. Oczywiście jak ktoś chce mieć pod górkę to może grać wszystkim :)
Tutaj są tabelki, które dostałem w instrukcji do gry. Zamiast mechanicznego markiza zagraliśmy po prostu kotami na jaszczurzy kult. Jest dużo kombinacji i nie określają one od razu, że dana frakcja zwycięży.
Obrazek

Re: Root (Cole Wehrle)

: 09 sie 2021, 14:00
autor: garg
Takie tabelki tylko zwiększają mój szacunek do Michała Oracza za Neuroshimę Hex. W tamtej grze możesz wziąć dwie dowolne frakcje i po prostu zacząć grać.

A nowa szkoła projektowania (Scythe też niestety do niej należy) głosi - nie chciało nam się balansować, więc niektóre kombinacje frakcji zbanujemy/nie zawrzemy w instrukcji :evil: .

Re: Root (Cole Wehrle)

: 09 sie 2021, 14:47
autor: ave.crux
garg pisze: 09 sie 2021, 14:00 Takie tabelki tylko zwiększają mój szacunek do Michała Oracza za Neuroshimę Hex. W tamtej grze możesz wziąć dwie dowolne frakcje i po prostu zacząć grać.

A nowa szkoła projektowania (Scythe też niestety do niej należy) głosi - nie chciało nam się balansować, więc niektóre kombinacje frakcji zbanujemy/nie zawrzemy w instrukcji :evil: .
Może i tak, może i nie. Tutaj jest np.: frakcja kompanii plemion rzecznych, która nie jest ujęta w grze na 2 czy nawet 3 osoby. Nie dziwota, bo to są swoiści handlarze i jeżeli nie wykupujesz ich usług to praktycznie nie mają sensu. Dopiero przy większej liczbie graczy są w stanie coś zrobić, gdzie łakome kąski w postaci kart czy możliwości poruszania się rzeką są na rękę innym graczom.

Tu raczej wychodzi bardzo mocna asymetryczność frakcji, a nie brak ich zbalansowania.

Re: Root (Cole Wehrle)

: 09 sie 2021, 14:51
autor: karmazynowy
garg pisze: 09 sie 2021, 14:00 Takie tabelki tylko zwiększają mój szacunek do Michała Oracza za Neuroshimę Hex. W tamtej grze możesz wziąć dwie dowolne frakcje i po prostu zacząć grać.

A nowa szkoła projektowania (Scythe też niestety do niej należy) głosi - nie chciało nam się balansować, więc niektóre kombinacje frakcji zbanujemy/nie zawrzemy w instrukcji :evil: .
No ale gdzie HEX a gdzie Root. :lol: Przy Roocie to Hexowe frakcje są minimalnie asymetryczne, nie mówiąc już o prostocie samej gry.

Re: Root (Cole Wehrle)

: 09 sie 2021, 15:11
autor: azazelmo
No, no. Rootowi do Hexa jeszcze trochę brakuje. Zobaczymy czy za 10 lat ktoś o Leśnogrodzie będzie pamiętał. A takie frakcje jak Mephisto czy Dancer to rewolucje w zasadach. I to sprawnie działające.

Re: Root (Cole Wehrle)

: 09 sie 2021, 15:15
autor: donmakaron
Zdania uczonych są podzielone ;) Moim zdaniem Mephisto i Dancer to idealny przykład tego, że nie wszystkie frakcje ze wszystkimi grają dobrze. Porównywać można, ale warto pamiętać, że to są gry, które może i podobnymi narzędziami, ale starają się osiągnąć zupełnie inne efekty.

Re: Root (Cole Wehrle)

: 09 sie 2021, 17:51
autor: wrojka
Kolejny dodatek z Warlordem i Borsukami (Disclaimer: opinia bazowana na zaawansowanej fazie designu) prowadzi do totalnego absurdu w balansie pomiędzy frakcjami.
Warlord ZMIATA Woodland Alliance / Lizzard Cult/ Marquise de Cat. Motłoch [Mob] jest jak Corvid Conspiracy z ulepszoną bombą - niby nie zabija wojowników, ale niszczy budynki i tokeny. Tak jak w przypadku Corvidów można jeszcze próbować odgadnąć token, to w przypadku licznej armii Warlorda broniącej motłochu nie ma szans na przebicie się do jego tokena.

Nie wiem czy coś w tym designie zmienili, ale to jest ogólny problem ROOT'a. Pewne frakcje mają za mały wpływ na grę a inne za duży. Zakładanie, że 'gracze ogarną temat i sami zaprowadzą balans' jest kiepskim rozwiązaniem, gdy nawet zaawansowani gracze mają problem z wymyśleniem długofalowej strategii przeciwdziałania atakom. Jak gram Cultem przeciwko Eyrie to staram się robić gęste twierdze z 2-3 ogrodami i 6-7 wojownikami. Jak gram Cultem przeciwko Warlordowi to wszyscy mówią, żebym 'rozpraszał ogrody na wiele polan'. Jak grać Cultem gdy są Eyrie i Warlord? Nie, "nie grać Cultem' nie jest akceptowalną odpowiedzią :D

Re: Root (Cole Wehrle)

: 11 sie 2021, 11:23
autor: kozz84
Rozegraliśmy już parę partii w Root i jedna rzecz jest dla nas nieczytelna i ciekaw jestem czy tylko my mamy z tym problem: koszt wykuwania kart. Za każdym razem grając musimy sprawdzać parę razy, czy spełniamy warunek czy nie. Pomagamy sobie dodatkowymi żetonami, których używa się na zimowej mapie tzn. gdy kot buduje warsztat, bierze odpowiedni żeton, kładzie go na swoją planszę i wtedy od razu widać co może wykuć a co nie.

Re: Root (Cole Wehrle)

: 13 sie 2021, 10:09
autor: Yar-Chan
Fakt, chyba najbardziej to widać w Markizie gdzie tylko jeden typ budynku przekuwa karty. Posiadając drugą talię kart można na boku kłaść karty z odsłoniętymi tylko symbolami dla oznaczenia jakie ma się możliwości przekuwania.

Re: Root (Cole Wehrle)

: 15 sie 2021, 13:14
autor: Yuri
Przedsprzedaż "Roota" w Portalu moooocno dobrze. Te największe zestawy praktycznie wyprzedane, zostało dosłownie 5 sztuk. Dostałem "na tygodniu" zestaw pełen do podmianki żetoników na tokeny z druku 3d z Mepla. Polecam każdemu, są jeszcze bardziej rewelacyjne, niż na zdjęciach.

Re: Root (Cole Wehrle)

: 16 sie 2021, 10:47
autor: Yar-Chan
Masz na myśli te znaczniki polan?
Ja zamówiłem tylko nową talię, paczkę włóczęgów i Podziemia, resztę sam sobie wyprodukuję. Cieszę się że zamówiłem już wcześniej, teraz czekam z niecierpliwością :D
Czy wiadomo w której części września będzie oficjalna premiera?

Re: Root (Cole Wehrle)

: 16 sie 2021, 11:01
autor: Yuri
Yar-Chan pisze: 16 sie 2021, 10:47 Masz na myśli te znaczniki polan?
Nie,nie. O to mi chodziło:
Spoiler:
Niestety nie wiem, kiedy dokładnie premiera we wrześniu.

Re: Root (Cole Wehrle)

: 16 sie 2021, 12:59
autor: Sloth
Mam takie pytanie.

Kupując podstawkę plus rozszerzenie "tryby leśnogrodu" jak jest z wyborem frakcji w trybie solo.

Zapis w instrukcji z dodatku.
"3.2 „5.1.1 Krok 1: Wybór Frakcji i Gracza Rozpoczynającego” W tym kroku standardowego przygotowania rozgrywki można wymienić dowolną liczbę Frakcji na odpowiadające im Frakcje botów."

Mogę grać każdą frakcją z podstawki przeciwko każdej frakcji botów ?

Re: Root (Cole Wehrle)

: 17 sie 2021, 13:28
autor: Yar-Chan
Wygląda na to że tak. Grasz w dowolnej konfiguracji graczy i botów. Oczywiście, komponenty są dla jednej frakcji, więc nie zagrasz Kotami z Mechanicznymi Kotami. Choć, taka opcja byłaby ciekawa...

Re: Root (Cole Wehrle)

: 17 sie 2021, 13:46
autor: anitroche
Yar-Chan pisze: 17 sie 2021, 13:28 Wygląda na to że tak. Grasz w dowolnej konfiguracji graczy i botów. Oczywiście, komponenty są dla jednej frakcji, więc nie zagrasz Kotami z Mechanicznymi Kotami. Choć, taka opcja byłaby ciekawa...
Jest fanowski bot do jaszczurów z dodatku, który działa jak mechaniczny kot. Ogólnie jaszczury maja komponenty, ktore można używać jak u mechanicznego kota, tylko brakuje jakiegoś żetonu na twierdzę. Więc jak komuś zależy to może jakiś zastępczy zeton np. od kampanii plemion rzecznych wziąć i można tak zagrać ;)

Re: Root (Cole Wehrle)

: 17 sie 2021, 17:30
autor: Sloth
Yar-Chan pisze: 17 sie 2021, 13:28 Wygląda na to że tak. Grasz w dowolnej konfiguracji graczy i botów. Oczywiście, komponenty są dla jednej frakcji, więc nie zagrasz Kotami z Mechanicznymi Kotami. Choć, taka opcja byłaby ciekawa...
Czyli mamy 12 różnych kombinacji.
Całkiem niemało a wręcz mnogo :)
Szkoda że dodatek z mechanicznymi dopiero pod koniec września.

Re: Root (Cole Wehrle)

: 13 wrz 2021, 11:23
autor: Yar-Chan
Premiera dodatków 30 września, jak dowiedziałem się z maila marketingowego.

Re: Root (Cole Wehrle)

: 14 wrz 2021, 23:28
autor: Highlander
Dodatek z mechanicznymi można sobie w każdej chwili wydrukować (wersja autorska). My ich używamy od miesięcy, dorzucamy 1-2 mechany do 2-3 graczy. Są naprawdę niezłe. Chcemy kiedyś zagrać dla checy samymi botami.

Re: Root (Cole Wehrle)

: 15 wrz 2021, 09:56
autor: kasztan4321k
Nie zgodzę się, że root najlepszy jest na 4 graczy :D
Ostatnie partie grałem na 5-6 i najwięcej zabawy miałem przy 6 grając kotami (koty, jaszczurki, wydry, vagabond, vagabond, sojusz) - zdecydowanie więcej się dzieje i jest więcej kombinowania jak skontrować i kogo skontrować. Po rozgrywce doszedłem do wniosku, że tak jak w normalnej zaczyna się blokować graczy jak mają 20pkt (17 sojusz) tak w tym wypadku trzeba to zacząć robić przy 10pkt.
Albo podnieść próg punktów zwycięstwa do 60.

Zastanawiałem się ogólnie nad wprowadzeniem paru home rule do gry - niestety jeszcze nie testowałem ich ale pytanie do reszty graczy: czy macie swoje home rule specjalnie dla roota czy raczej gracie zgodnie z instrukcją.

U siebie chciałbym sprawdzić takie konfiguracje:
1. Jeśli gracz w jednej turze wejdzie na polane gdzie znajduje się żeton sympatów WA oraz zniszczy ten żeton dodaje on 1 kartę do stosu stronników.
2. Nie można zniszczyć twierdzy kotów zanim nie osiągną one 10 pkt
3. Atakując vagabonda i zadając mu obrażenia gracze na przemian, poczynając od vagabonda wybierają jaki przedmiot vg ma uszkodzić.
4. Jeśli w grze nie ma vagabonda - gracze przy rozstawianiu nie muszą uzupełniać polan ruinami.

Pytanie do rootowskiej braci co sądzicie o takich zmianach.

Re: Root (Cole Wehrle)

: 15 wrz 2021, 11:06
autor: Otorek
Pewnie coś w stylu Twoja planszówka graj jak chcesz, ale wątpię aby proste rozwiązania nie były przez autorów testowane.