Strona 26 z 42

Re: Root (Cole Wehrle)

: 09 sie 2021, 14:00
autor: garg
Takie tabelki tylko zwiększają mój szacunek do Michała Oracza za Neuroshimę Hex. W tamtej grze możesz wziąć dwie dowolne frakcje i po prostu zacząć grać.

A nowa szkoła projektowania (Scythe też niestety do niej należy) głosi - nie chciało nam się balansować, więc niektóre kombinacje frakcji zbanujemy/nie zawrzemy w instrukcji :evil: .

Re: Root (Cole Wehrle)

: 09 sie 2021, 14:47
autor: ave.crux
garg pisze: 09 sie 2021, 14:00 Takie tabelki tylko zwiększają mój szacunek do Michała Oracza za Neuroshimę Hex. W tamtej grze możesz wziąć dwie dowolne frakcje i po prostu zacząć grać.

A nowa szkoła projektowania (Scythe też niestety do niej należy) głosi - nie chciało nam się balansować, więc niektóre kombinacje frakcji zbanujemy/nie zawrzemy w instrukcji :evil: .
Może i tak, może i nie. Tutaj jest np.: frakcja kompanii plemion rzecznych, która nie jest ujęta w grze na 2 czy nawet 3 osoby. Nie dziwota, bo to są swoiści handlarze i jeżeli nie wykupujesz ich usług to praktycznie nie mają sensu. Dopiero przy większej liczbie graczy są w stanie coś zrobić, gdzie łakome kąski w postaci kart czy możliwości poruszania się rzeką są na rękę innym graczom.

Tu raczej wychodzi bardzo mocna asymetryczność frakcji, a nie brak ich zbalansowania.

Re: Root (Cole Wehrle)

: 09 sie 2021, 14:51
autor: karmazynowy
garg pisze: 09 sie 2021, 14:00 Takie tabelki tylko zwiększają mój szacunek do Michała Oracza za Neuroshimę Hex. W tamtej grze możesz wziąć dwie dowolne frakcje i po prostu zacząć grać.

A nowa szkoła projektowania (Scythe też niestety do niej należy) głosi - nie chciało nam się balansować, więc niektóre kombinacje frakcji zbanujemy/nie zawrzemy w instrukcji :evil: .
No ale gdzie HEX a gdzie Root. :lol: Przy Roocie to Hexowe frakcje są minimalnie asymetryczne, nie mówiąc już o prostocie samej gry.

Re: Root (Cole Wehrle)

: 09 sie 2021, 15:11
autor: azazelmo
No, no. Rootowi do Hexa jeszcze trochę brakuje. Zobaczymy czy za 10 lat ktoś o Leśnogrodzie będzie pamiętał. A takie frakcje jak Mephisto czy Dancer to rewolucje w zasadach. I to sprawnie działające.

Re: Root (Cole Wehrle)

: 09 sie 2021, 15:15
autor: donmakaron
Zdania uczonych są podzielone ;) Moim zdaniem Mephisto i Dancer to idealny przykład tego, że nie wszystkie frakcje ze wszystkimi grają dobrze. Porównywać można, ale warto pamiętać, że to są gry, które może i podobnymi narzędziami, ale starają się osiągnąć zupełnie inne efekty.

Re: Root (Cole Wehrle)

: 09 sie 2021, 17:51
autor: wrojka
Kolejny dodatek z Warlordem i Borsukami (Disclaimer: opinia bazowana na zaawansowanej fazie designu) prowadzi do totalnego absurdu w balansie pomiędzy frakcjami.
Warlord ZMIATA Woodland Alliance / Lizzard Cult/ Marquise de Cat. Motłoch [Mob] jest jak Corvid Conspiracy z ulepszoną bombą - niby nie zabija wojowników, ale niszczy budynki i tokeny. Tak jak w przypadku Corvidów można jeszcze próbować odgadnąć token, to w przypadku licznej armii Warlorda broniącej motłochu nie ma szans na przebicie się do jego tokena.

Nie wiem czy coś w tym designie zmienili, ale to jest ogólny problem ROOT'a. Pewne frakcje mają za mały wpływ na grę a inne za duży. Zakładanie, że 'gracze ogarną temat i sami zaprowadzą balans' jest kiepskim rozwiązaniem, gdy nawet zaawansowani gracze mają problem z wymyśleniem długofalowej strategii przeciwdziałania atakom. Jak gram Cultem przeciwko Eyrie to staram się robić gęste twierdze z 2-3 ogrodami i 6-7 wojownikami. Jak gram Cultem przeciwko Warlordowi to wszyscy mówią, żebym 'rozpraszał ogrody na wiele polan'. Jak grać Cultem gdy są Eyrie i Warlord? Nie, "nie grać Cultem' nie jest akceptowalną odpowiedzią :D

Re: Root (Cole Wehrle)

: 11 sie 2021, 11:23
autor: kozz84
Rozegraliśmy już parę partii w Root i jedna rzecz jest dla nas nieczytelna i ciekaw jestem czy tylko my mamy z tym problem: koszt wykuwania kart. Za każdym razem grając musimy sprawdzać parę razy, czy spełniamy warunek czy nie. Pomagamy sobie dodatkowymi żetonami, których używa się na zimowej mapie tzn. gdy kot buduje warsztat, bierze odpowiedni żeton, kładzie go na swoją planszę i wtedy od razu widać co może wykuć a co nie.

Re: Root (Cole Wehrle)

: 13 sie 2021, 10:09
autor: Yar-Chan
Fakt, chyba najbardziej to widać w Markizie gdzie tylko jeden typ budynku przekuwa karty. Posiadając drugą talię kart można na boku kłaść karty z odsłoniętymi tylko symbolami dla oznaczenia jakie ma się możliwości przekuwania.

Re: Root (Cole Wehrle)

: 15 sie 2021, 13:14
autor: Yuri
Przedsprzedaż "Roota" w Portalu moooocno dobrze. Te największe zestawy praktycznie wyprzedane, zostało dosłownie 5 sztuk. Dostałem "na tygodniu" zestaw pełen do podmianki żetoników na tokeny z druku 3d z Mepla. Polecam każdemu, są jeszcze bardziej rewelacyjne, niż na zdjęciach.

Re: Root (Cole Wehrle)

: 16 sie 2021, 10:47
autor: Yar-Chan
Masz na myśli te znaczniki polan?
Ja zamówiłem tylko nową talię, paczkę włóczęgów i Podziemia, resztę sam sobie wyprodukuję. Cieszę się że zamówiłem już wcześniej, teraz czekam z niecierpliwością :D
Czy wiadomo w której części września będzie oficjalna premiera?

Re: Root (Cole Wehrle)

: 16 sie 2021, 11:01
autor: Yuri
Yar-Chan pisze: 16 sie 2021, 10:47 Masz na myśli te znaczniki polan?
Nie,nie. O to mi chodziło:
Spoiler:
Niestety nie wiem, kiedy dokładnie premiera we wrześniu.

Re: Root (Cole Wehrle)

: 16 sie 2021, 12:59
autor: Sloth
Mam takie pytanie.

Kupując podstawkę plus rozszerzenie "tryby leśnogrodu" jak jest z wyborem frakcji w trybie solo.

Zapis w instrukcji z dodatku.
"3.2 „5.1.1 Krok 1: Wybór Frakcji i Gracza Rozpoczynającego” W tym kroku standardowego przygotowania rozgrywki można wymienić dowolną liczbę Frakcji na odpowiadające im Frakcje botów."

Mogę grać każdą frakcją z podstawki przeciwko każdej frakcji botów ?

Re: Root (Cole Wehrle)

: 17 sie 2021, 13:28
autor: Yar-Chan
Wygląda na to że tak. Grasz w dowolnej konfiguracji graczy i botów. Oczywiście, komponenty są dla jednej frakcji, więc nie zagrasz Kotami z Mechanicznymi Kotami. Choć, taka opcja byłaby ciekawa...

Re: Root (Cole Wehrle)

: 17 sie 2021, 13:46
autor: anitroche
Yar-Chan pisze: 17 sie 2021, 13:28 Wygląda na to że tak. Grasz w dowolnej konfiguracji graczy i botów. Oczywiście, komponenty są dla jednej frakcji, więc nie zagrasz Kotami z Mechanicznymi Kotami. Choć, taka opcja byłaby ciekawa...
Jest fanowski bot do jaszczurów z dodatku, który działa jak mechaniczny kot. Ogólnie jaszczury maja komponenty, ktore można używać jak u mechanicznego kota, tylko brakuje jakiegoś żetonu na twierdzę. Więc jak komuś zależy to może jakiś zastępczy zeton np. od kampanii plemion rzecznych wziąć i można tak zagrać ;)

Re: Root (Cole Wehrle)

: 17 sie 2021, 17:30
autor: Sloth
Yar-Chan pisze: 17 sie 2021, 13:28 Wygląda na to że tak. Grasz w dowolnej konfiguracji graczy i botów. Oczywiście, komponenty są dla jednej frakcji, więc nie zagrasz Kotami z Mechanicznymi Kotami. Choć, taka opcja byłaby ciekawa...
Czyli mamy 12 różnych kombinacji.
Całkiem niemało a wręcz mnogo :)
Szkoda że dodatek z mechanicznymi dopiero pod koniec września.

Re: Root (Cole Wehrle)

: 13 wrz 2021, 11:23
autor: Yar-Chan
Premiera dodatków 30 września, jak dowiedziałem się z maila marketingowego.

Re: Root (Cole Wehrle)

: 14 wrz 2021, 23:28
autor: Highlander
Dodatek z mechanicznymi można sobie w każdej chwili wydrukować (wersja autorska). My ich używamy od miesięcy, dorzucamy 1-2 mechany do 2-3 graczy. Są naprawdę niezłe. Chcemy kiedyś zagrać dla checy samymi botami.

Re: Root (Cole Wehrle)

: 15 wrz 2021, 09:56
autor: kasztan4321k
Nie zgodzę się, że root najlepszy jest na 4 graczy :D
Ostatnie partie grałem na 5-6 i najwięcej zabawy miałem przy 6 grając kotami (koty, jaszczurki, wydry, vagabond, vagabond, sojusz) - zdecydowanie więcej się dzieje i jest więcej kombinowania jak skontrować i kogo skontrować. Po rozgrywce doszedłem do wniosku, że tak jak w normalnej zaczyna się blokować graczy jak mają 20pkt (17 sojusz) tak w tym wypadku trzeba to zacząć robić przy 10pkt.
Albo podnieść próg punktów zwycięstwa do 60.

Zastanawiałem się ogólnie nad wprowadzeniem paru home rule do gry - niestety jeszcze nie testowałem ich ale pytanie do reszty graczy: czy macie swoje home rule specjalnie dla roota czy raczej gracie zgodnie z instrukcją.

U siebie chciałbym sprawdzić takie konfiguracje:
1. Jeśli gracz w jednej turze wejdzie na polane gdzie znajduje się żeton sympatów WA oraz zniszczy ten żeton dodaje on 1 kartę do stosu stronników.
2. Nie można zniszczyć twierdzy kotów zanim nie osiągną one 10 pkt
3. Atakując vagabonda i zadając mu obrażenia gracze na przemian, poczynając od vagabonda wybierają jaki przedmiot vg ma uszkodzić.
4. Jeśli w grze nie ma vagabonda - gracze przy rozstawianiu nie muszą uzupełniać polan ruinami.

Pytanie do rootowskiej braci co sądzicie o takich zmianach.

Re: Root (Cole Wehrle)

: 15 wrz 2021, 11:06
autor: Otorek
Pewnie coś w stylu Twoja planszówka graj jak chcesz, ale wątpię aby proste rozwiązania nie były przez autorów testowane.

Re: Root (Cole Wehrle)

: 15 wrz 2021, 12:44
autor: Hardkor
Widzę, ze są maty do gry, z tego co widzę to jest to samo co plansza tylko większe?

Re: Root (Cole Wehrle)

: 15 wrz 2021, 14:43
autor: zakwas
Czy znana jest dokładna data wypuszczenia dodatków PL, wszędzie znalazłem tylko "Wrzesień 2021", ale bardzo dokładnie nie szukałem. ;)

Re: Root (Cole Wehrle)

: 15 wrz 2021, 14:45
autor: Yuri
zakwas pisze: 15 wrz 2021, 14:43 Czy znana jest dokładna data wypuszczenia dodatków PL, wszędzie znalazłem tylko "Wrzesień 2021", ale bardzo dokładnie nie szukałem. ;)
Na poprzedniej stronie u dołu jest info o 30 września :D :D :D :D

Re: Root (Cole Wehrle)

: 15 wrz 2021, 14:55
autor: zakwas
Yuri pisze: 15 wrz 2021, 14:45
zakwas pisze: 15 wrz 2021, 14:43 Czy znana jest dokładna data wypuszczenia dodatków PL, wszędzie znalazłem tylko "Wrzesień 2021", ale bardzo dokładnie nie szukałem. ;)
Na poprzedniej stronie u dołu jest info o 30 września :D :D :D :D
Przyznam szczerze, że nie przekopywałem tego wątku jak zobaczyłem jeden post o strategiach i graniu na 6 osób. ;) Dzięki!

Re: Root (Cole Wehrle)

: 16 wrz 2021, 16:18
autor: Yuri
Portal zaczął wysyłkie troszku wcześniej, niż 30 września. Moja paka z ROOTem będzie u mnie już jutro.

Re: Root (Cole Wehrle)

: 17 wrz 2021, 21:24
autor: Atamán
kasztan4321k pisze: 15 wrz 2021, 09:56 Zastanawiałem się ogólnie nad wprowadzeniem paru home rule do gry - niestety jeszcze nie testowałem ich ale pytanie do reszty graczy: czy macie swoje home rule specjalnie dla roota czy raczej gracie zgodnie z instrukcją.

U siebie chciałbym sprawdzić takie konfiguracje:
1. Jeśli gracz w jednej turze wejdzie na polane gdzie znajduje się żeton sympatów WA oraz zniszczy ten żeton dodaje on 1 kartę do stosu stronników.
2. Nie można zniszczyć twierdzy kotów zanim nie osiągną one 10 pkt
3. Atakując vagabonda i zadając mu obrażenia gracze na przemian, poczynając od vagabonda wybierają jaki przedmiot vg ma uszkodzić.
4. Jeśli w grze nie ma vagabonda - gracze przy rozstawianiu nie muszą uzupełniać polan ruinami.

Pytanie do rootowskiej braci co sądzicie o takich zmianach.
Ja rzadko gram na home-rulach, ale w Root stosuję w tej chwili dwa.

ad. 1. Nie widzę potrzeby takiej zmiany. Sojusz Leśnych Stworzeń jest słaby w początkowej grze (zanim postawi pierwszą bazę), ale potrafi być bardzo mocny w późniejszych etapach (gdy uda im się mieć 2 czy nawet 3 bazy). Żetony sympatyków w tej początkowej fazie są i tak bardzo łakomym kąskiem dla wszystkich - nie może być zbyt łatwo ich zdejmować, bo inaczej Sojusz nie zdąży się rozpędzić, a ktoś już wygra grę.
ad. 2. Tę propozycję trochę bardziej rozumiem, bo faktycznie koty za łatwo jest wykosić na początku gry, zwłaszcza gdy w grze jest Kompania Plemion Rzecznych i rusza się przed kotami. Ja mam na ochronę kotów inny pomysł (patrz niżej).
ad. 3. Nie przekonuje mnie to. Rozumiem, że chodzi o to, żeby osłabić Włóczęgę? Ale trochę mało elegancji jest w tej propozycji. Dużo osób narzeka na Włóczęgę, ale ja jakoś nie czuję tej siły. Z drugiej stronie w mojej ekipie bardzo rzadko gramy tą frakcją - wynika to chyba z tego, że ma bardzo dużo mikro-zasad i duża część gry to zarządzanie swoimi przedmiotami na swojej planszetce, a w Roota gramy dla Area-Control, już nam wystarczy że Sojusz Leśnych Stworzeń w początkowym etapie gra bez wojowników na planszy.
ad. 4. Dokładnie tak gram. Nie widzę powodu zastawiania planszy ruinami, gdy w grze rywalizacja o te miejsca na budynki jest większa.

Ja stosuję w sumie 2 home-rule:
- pkt 4., czyli bez ruin, gdy nie gra Włóczęga
- Markiza de Kot jest zawsze graczem startowym
(to mój sposób, by poradzić sobie z tym, że koty potrafią być za słabe na początku gry i mogą zostać wyeliminowani)

Aczkolwiek rozważam przy najbliższym spotkaniu na Roota zaproponować przetestowanie Advanced Setup Rules (tyle że bez tego losowego draftu frakcji). Zasady Advanced Setup są jeszcze w fazie testów, mają wejść w The Marauder Expansion, ale są dostępne w formie testowej jako PnP. I te zasady lekko wzmacniają początkowe ustawienie Markizy (więcej wojowników na planszy w setupie) oraz Jaszczurzeko Kultu (startują z 2 akolitami), ale jest też kilka innych drobnych zmian. Po takich zmianach koty powinny utrzymać się na planszy i obronić swoje startowe budynki nawet, gdy nie będą pierwsze.