Strona 26 z 30

Re: Conflict of Heroes

: 12 wrz 2019, 06:13
autor: MgK1989
3ed. Storm of steel będzie tylko na nowych zasadach? Jestem dość świeży w świecie CoH i w sumie stare zasady mi się podobały:) trzeba było trochę wysilić mózgownice:)

Re: Conflict of Heroes

: 12 wrz 2019, 07:22
autor: darekpwl
Sos będzie wydane na nowych zasadach, ale stare dostępne są na stronie academy games za darmo do pobrania.
Spokojnie będzie można grać w 3ed na starych zasadach z 2ed, podobnie jak w drugą edycję będzie można grać na nowych.

Re: Conflict of Heroes

: 12 wrz 2019, 08:17
autor: rastula
trzeba sobie tylko takie kostki zrobić albo wykreować w apce (standardowe k10 ale inny rozkład ścianek)

Re: Conflict of Heroes

: 12 wrz 2019, 08:35
autor: RUNner
Czy mi się wydaje, czy będzie więcej turlania kostkami? Jeśli tak to zmiana zasad na minus.

Re: Conflict of Heroes

: 12 wrz 2019, 09:35
autor: profes79
Zmiany dotyczą głównie tak krytykowanego tutaj systemu aktywacji. Obecnie wygląda to tak, że każda akcja kosztuje nadal, tylko obecnie po obliczeniu modyfikatorow rzuca się specjalna k10 i porównuje wynik. Im droższa akcja tym większe ryzyko że rzut nie wyjdzie i dana jednostka będzie zuzyta.
Promuje to wykonywanie tańszych akcji (manewr) i dopiero pozniej droższych, bardziej ryzykownych (ogień).
Dodatkowo nie skupiamy się już na jednej jednostce aż nie wyczerpiemy jej wszystkich punktów akcji, a promowane jest wręcz używanie co chwilę innych jednostek (za używanie jednej dwa razy pod rząd do kosztu akcji dolicza się koszt zmęczenia i stresu).
Czyli dochodzimy do absurdu znanego z Combat Commandera, czyli jednostki defilujące przez otwarte pole 50 metrów od karabinu maszynowego a my bez odpowiedniego rzutu kością (w CC karty Fire na ręku) nie jesteśmy w stanie ognia otworzyć?

Re: Conflict of Heroes

: 12 wrz 2019, 10:08
autor: Odi
Nie do końca. Nowa mechanika ma właśnie redukować ten problem, bo jednostka może być aktywowana wielokrotnie, w różnych momentach (a nie, że ma pulę AP i jak przeskoczysz do innej jednostki, to tamta poprzednia jest już spent). Czyli można raz strzelic z CKM, rzucić, i jeśli nie wypadł wynik dający spent, to wrócić do niego w dowolnym momencie. Trudniej będzie wymanewrować przeciwnika ciężarówkami i wozami konnymi ;)

Ja entuzjastą CoH nigdy nie byłem, znacznie wyżej cenię CC.
Ale akurat ta zmiana wygląda na ciekawą.
Przypomina mi nieco rozwiązania z gier Napoleon 1806/1807 czy Waterloo/Gettysburg Wallace'a, gdzie gracz nie wie, ile mu zostało akcji do wykonania daną jednostką.
Tylko tam jest to nieco lepiej zrobione (karty i bloczki), a tutaj - dzięki kostce - bardzo losowe. W połączeniu z i tak już losową mechaniką gry (rzuty na strzał), może to powodować jeszcze większą niesprawiedliwość w niektórych przypadkach.

Inna sprawa, że projektant gry, który reklamował pierwszą wersję zasad m.in. opracowaniem jej we współpracy z żołnierzami , co miało dać uberrealistyczną i grywalną mechanikę, zrobił już dwa kolejne warianty, właściwie zmieniające bazową mechanikę ruchu/strzału.
To trochę jak z proszkami: każdy kolejny gwarantuje śnieżnobiałą biel, choć jeśli wierzyć reklamom, to ową biel (i usuwanie plam "z trawy i błota") zapewniały już proszki o kilka generacji wcześniejsze.

Re: Conflict of Heroes

: 12 wrz 2019, 11:12
autor: RUNner
Pomysł w założeniu jest ok, bo daje możliwość wielokrotnej aktywacji jednostki i pewnej nieprzewidywalności na polu bitwy, co jest wskazane. Tylko dlaczego o tym ma decydować rzut kością... Mając sporego farta taka jednostka może się stać jakimś oszalałym stanowiskiem ogniowym, co bardzo mocno wpłynie na balans gry. Niewiele w tym taktyki i planowania.

Re: Conflict of Heroes

: 12 wrz 2019, 12:20
autor: darekpwl
Rzut kością decyduje obecnie o tym czy jednostka będzie 'zuzyta'. Czyli wykonujemy dowolną akcje (ruch, ogień, skryty ruch etc), dopiero po jej wykonaniu rzucamy k10 i jednostka w wyniku tego będzie zużyta lub nie. Nie ma obaw że ktoś będzie defilowal pod ogniem KM ponieważ drugi i kolejny ruch pod rząd tą samą jednostka jest droższy, więc bardziej prawdopodne że zostaniemy już pod ogniem podczas 'defilady' :)

Ogólnie to mi zmiany bardzo odpowiadają, gra zmusza do działania na całej szerokości pola walki a nie skupiamy się na jednej jednostce i nie kalkulujemy jej AP .

W zasadach jest wzmianka że obecnie średnia ilość akcji jaka jednostka wykona w turze zanim będzie zużyta jest podobna do tego co było wcześniej. Matematyczne jest oczywiście możliwe że ktoś będzie miał turbo farta i jednym strzelcem wykosi wszystko i wszystkich, ale prawdopodobieństwo tego jest takie jak w chinczyku że wyrzuce same 6 i w jednej turze zakończę grę ;)

Re: Conflict of Heroes

: 12 wrz 2019, 13:23
autor: raj
Podobają mi się te zmiany, może trzeba będzie dać CoHowi jeszcze jedną szansę?

Re: Conflict of Heroes

: 12 wrz 2019, 13:33
autor: ArnhemHorror
A orientuje sie ktoś, czy ta nowa wersja będzie kompatybilna z Solo Exp.?

Re: Conflict of Heroes

: 12 wrz 2019, 22:19
autor: Nero
Nie.
Solo jest do AtB tylko. SoS to niezależna gra bez dodatku.
Nowy system jest bardzo fajny. K10 jest zmodyfikowana i jest bardzo mało prawdopodobne by jednostka miała jakąs niewiarygodnie długą aktywację
K10 ma wartości :
1 1 2 3 3 4 5 5 6 7
Statystycznie jest to wiec tak że można zrobić 2 akcje po 3AP...można użyc pkt CAP by polepszyć szansę pozostania aktywnym co daje dodatkowy smaczek.

Są jacyś chętni gracze z Poznania i okolic?

Re: Conflict of Heroes

: 13 wrz 2019, 08:50
autor: karawanken
Jakiś czas temu obejrzałem film na którym twórca prezentował nowe zasady i bardzo mi się spodobały (z 2ed mam Gaudalcanal). Faktycznie gra niejako zachęca do "skakania" między jednostkami co jest fajne. Do tej pory jak podchodziło się do przeciwnika i on strzelał i się męczył to można było spokojnie robić co się chciało. Teraz jeśli przeciwnik strzeli i się nie zmęczy (chyba, że OP Fire zawsze powoduje zmęczenie i tego nie wychwyciłem?) to mamy dylemat, strzelać teraz czy podejść jeszcze ryzykując ponowny ostrzał i to, że sami się zmęczymy i nie strzelimy a jeszcze będziemy w gorszej pozycji. Wydaje mi się, że dylematów co zrobić będzie więcej.

Re: Conflict of Heroes

: 13 wrz 2019, 11:35
autor: ArnhemHorror
Nero pisze: 12 wrz 2019, 22:19 Solo jest do AtB tylko. SoS to niezależna gra bez dodatku.
Ale przecież AtB również pojawi się z nowymi regułami (3cia edycja)...

Re: Conflict of Heroes

: 13 wrz 2019, 12:06
autor: darekpwl
wilecki pisze: 12 wrz 2019, 13:33 A orientuje sie ktoś, czy ta nowa wersja będzie kompatybilna z Solo Exp.?
Odpowiedź od Academy Games tutaj: https://boardgamegeek.com/thread/216106 ... rd-edition

Krótko mowiac: tak. Cześć rozwiązań z 3ed jest wzorowana na tych z dodatku solo

Re: Conflict of Heroes

: 13 wrz 2019, 13:09
autor: Porfirion
Trzeba też dodać, że zmiany w zasadach zostały zainspirowane pracą Johna Butterfielda nad dodatkiem solo. W jego wersji test na 'spent' czy też wyczerpanie jednostki odbywał się na zasadzie dociągu odpowiednich kart. W ten sposób zredukowano granie długimi "szarżami" jednej jednostki. Eickert zauważył, że mechanika Butterfielda została bardzo dobrze przyjęta i wprowadził zamiast tego rzut zmodyfikowanym k10. Bardzo sensowny zabieg.

Re: Conflict of Heroes (Uwe Eickert)

: 16 wrz 2019, 12:24
autor: maciejo
Czy ktoś tłumaczył zasady do Solo Exp.?

Re: Conflict of Heroes (Uwe Eickert)

: 16 wrz 2019, 16:20
autor: RUNner
A w Polsce kiedy będzie dostępna ta edycja? Ktoś ma jakieś namiary? Daty?

Re: Conflict of Heroes (Uwe Eickert)

: 16 wrz 2019, 16:46
autor: Goldberg
A academy games czasem się nie zmywa? Gdzieś coś mi mignelo na bgg...

Re: Conflict of Heroes (Uwe Eickert)

: 16 wrz 2019, 17:44
autor: karawanken
RUNner pisze: 16 wrz 2019, 16:20 A w Polsce kiedy będzie dostępna ta edycja? Ktoś ma jakieś namiary? Daty?
Pewnie będzie bo jeden sklep zajmujący się głównie grami wojennymi niedawno ogłaszał, że zamawiają gry Academy Games

Re: Conflict of Heroes (Uwe Eickert)

: 17 wrz 2019, 09:21
autor: Porfirion
Goldberg pisze: 16 wrz 2019, 16:46 A academy games czasem się nie zmywa? Gdzieś coś mi mignelo na bgg...
Eickert na przyszły rok zapowiada CoH ze scenariuszami z Normandii, Academy właśnie wrzuciło na KS nową grę, więc raczej na to nie wygląda.

Re: Conflict of Heroes

: 17 wrz 2019, 15:38
autor: Forcemaster
RUNner pisze: 12 wrz 2019, 08:35 Czy mi się wydaje, czy będzie więcej turlania kostkami? Jeśli tak to zmiana zasad na minus.
Też mam takie obawy. W teorii, na papierze zmiany wyglądają spoko ale w praktyce ciągłe turlanie kostkami może być słabe. Jeszcze do tego "custom dice". Zgubię, a potem panie "nowy zestaww do kupienia na naszej stronie po $10";)

Re: Conflict of Heroes

: 17 wrz 2019, 21:10
autor: darekpwl
Forcemaster pisze: 17 wrz 2019, 15:38
RUNner pisze: 12 wrz 2019, 08:35 Czy mi się wydaje, czy będzie więcej turlania kostkami? Jeśli tak to zmiana zasad na minus.
Też mam takie obawy. W teorii, na papierze zmiany wyglądają spoko ale w praktyce ciągłe turlanie kostkami może być słabe. Jeszcze do tego "custom dice". Zgubię, a potem panie "nowy zestaww do kupienia na naszej stronie po $10";)
Ciężko z tym dyskutować, jak ktoś woli kalkulować, optymalizować aktywacje i skupiać się na jednej jednostce aż się skończą AP to może grać na zasadach z 2ed. :) Ja jeszcze raz powtórzę że nowe rozwiązanie jest lepsze, turlanie kostką następuje już po akcji jednostki tylko po to żeby sprawdzić czy będzie zużyta czy nie. W tym czasie drugi gracz może już wykonywać swoją akcję.

Jak chodzi o 'custom dice' to też problemu nie ma. Rozwiązania są trzy:
1) Ściągasz dowolną apkę i robisz swoją własną, customową kostkę.
2) Na bgg znalazłem przelicznik do zwykłej k10:
0 -> 1
1 -> 1
2 -> 2
3 -> 3
4 -> 4
5 -> 5
6 -> 6
7 -> 7
8 -> 5
9 -> 3
I myk. Ze zwykłej k10 masz customową.
3) Kupujesz czystą k10 (ja kupiłem na battle models) i wypisujesz/grawerujesz wartości takie jakie mają być.

Wszystkie 3 rozwiązania przetestowałem i działają ;)

Re: Conflict of Heroes (Uwe Eickert)

: 17 wrz 2019, 21:39
autor: RUNner
Chętnie przetestuję tę mechanikę na własnej skórze. Założenia są ok i poszerzają możliwości. Nie jest tak, że skreślam nowy pomysł, zwłaszcza że nie jestem ekspertem tego systemu. Aktualnie nie mam nawet nic z tej rodziny w kolekcji. Planuję jednak nabyć 2 edycję i grać z nowymi regułami. No i solo expansion mnie mocno kręci. Ponoć jest fajnie zrobiony?

Re: Conflict of Heroes (Uwe Eickert)

: 17 wrz 2019, 22:27
autor: jax
Widzę tu jakąś totalną dezinformację, która przewinęła się w kilku postach.
Otóż prostuję - już w 2ed nie trzeba mieć jednej aktywowanej jednostki, tylko można sobie przeskakiwać między dowolną ich ilością.
To jest główna róznica między 1ed i 2ed.

Świetnie to symuluje równoczesność działań jednostek na polu bitwy. Wszystko dzieje się w tym samym czasie - jeśli nawet ktoś nie chce przeskakiwać między jednostkami i robi długi rajd jednym oddziałem a przeciwnik nie reaguje na to swoją jednostką (bo nie chce) - nie ma w tym nic nierealnego. Dlatego że ta nie reagująca jednostka będzie np. za chwilę reagować na inny rajd. I tu wkracza niezrozumienie całego systemu przez graczy - otóż oba rajdy zdarzyły się JEDNOCZEŚNIE. I jednostka obronna - jak to w życiu - była w stanie zareagować tylko na 1 (lub jakąś ograniczoną liczbę) zagrożeń a nie na wszystkie. Proste i niezwykle efektywne.

A teraz widzę, że nowe zasady (rzut kością na dezaktywację) mają zasymulować że żołnierz się pośliznął, że pękła mu sznurówka, że zapatrzył się na piękno przyrody, że pękła ośka w furmance, że koń zwichnął sobie nogę, że dowódca pojazdu zachrypł, że kierowca przydzwonił głową w sufit sięgając po manierkę itd. Owszem, to życie, ale niech powstanie gra będąca mega-symulacją (Advanced Squad Leader anyone?) i tam to będzie odwzorowane, ale nie ma to nic wspólnego z pomysłem na CoH, który jest elegancką, prostą grą taktyczną, gdzie problemy egzystencjalne są nieistotne i osobiście w ogóle mnie nie interesują. Dla mnie CoH to symulacja walki a nie prozaicznego żołnierskiego życia.

Re: Conflict of Heroes (Uwe Eickert)

: 17 wrz 2019, 22:58
autor: darekpwl
Edycje są trzy, nie dwie. Trzecia z tego co opisuje Academy Games 3ed jeszcze się drukuje w państwie środka :)

Różnice między 1ed a 2ed były głównie kosmetyczne, lepsza grafika żetonów, map itd. Ze zmian w mechanice doszły symbole do gry z dodatkiem solo.
Obecnie wychodzi trzecia edycja która zmienia zasady tak jak było opisane wyżej.

W 2ed można było aktywować dowolną jednostkę inną od aktualnie aktywowanej za punkty dowodzenia (CAP) tyle że ich pula była bardzo niewielka i przez to swoboda 'w dowodzeniu' również była dość ograniczona.

Pełna zgoda co do reszty posta ;)

Na marginesie - dodatek Price of Honour czyli teatr kampanii wrześniowej niestety nie doczeka się uaktualnienia i pozostaje w 1ed. Póki co jeszcze nie testowałem go z zasadami 3ed, ale twórcy zapewniają że wszystko będzie działać.