The Lord of the Rings / Władca Pierścieni LCG - zasady, pytania, wątpliwości
Re: Władca Pierścieni - gra karciana
Ad.1
skoro masz 0 kart w TS, to tasujesz te 0 kart i spełniasz wymogi karty
także ja bym się skłaniał ku Twojej interpretacji, zwłaszcza że...
ad. 2
...TS tworzy się ze stosu kart odrzuconych tylko w fazie Wyprawy, tak jak pisałeś. Także moim zdaniem wartość do testu będzie wynosić 0, opieram tą interpretację na podobnym procedowaniu kart Cienia przy pustej TS - po prostu ich nie dodajesz.
skoro masz 0 kart w TS, to tasujesz te 0 kart i spełniasz wymogi karty
także ja bym się skłaniał ku Twojej interpretacji, zwłaszcza że...
ad. 2
...TS tworzy się ze stosu kart odrzuconych tylko w fazie Wyprawy, tak jak pisałeś. Także moim zdaniem wartość do testu będzie wynosić 0, opieram tą interpretację na podobnym procedowaniu kart Cienia przy pustej TS - po prostu ich nie dodajesz.
All work and no play makes Jack a dull boy!
- krokodiler
- Posty: 402
- Rejestracja: 30 kwie 2008, 11:04
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 18 times
- Been thanked: 4 times
Re: Władca Pierścieni - gra karciana
Tak jak podejrzewasz i tak jak potwierdził godpuppet. Jeśli to wszystko dzieje się poza fazą Wyprawy, to trzeba to traktować jako szczęśliwy zbieg okoliczności, że talia spotkań jest pusta.
Tak z ciekawości zapytam: ostatnia karta z TS zeszła jako karta cienia dla jakiegoś wroga, a postęp wyprawy załatwił Legolas?
Tak z ciekawości zapytam: ostatnia karta z TS zeszła jako karta cienia dla jakiegoś wroga, a postęp wyprawy załatwił Legolas?
Re: Władca Pierścieni - gra karciana
Dzięki za odpowiedzi. Jak się jest arbitrem dla samego siebie to ulega się własnym neurozom.
Innymi słowy zadajesz sprytne podchwytliwe pytanie: czy po wyczerpaniu TS w fazie wyprawy przetasowuję stos odrzuconych i tworzę nową TS? Tak. I tak - Legolas był w użyciu. Ale niewiele pomógł. Znowu przegrałem.krokodiler pisze:Tak z ciekawości zapytam: ostatnia karta z TS zeszła jako karta cienia dla jakiegoś wroga, a postęp wyprawy załatwił Legolas?
"Jak kto ma swój rozum, ten głupi nie jest [...] Głupie są te, co cudzy rozum mają."
- krokodiler
- Posty: 402
- Rejestracja: 30 kwie 2008, 11:04
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 18 times
- Been thanked: 4 times
Re: Władca Pierścieni - gra karciana
He, he... No tak głupio było spytać wprost: "a czy aby na pewno jak Ci się w fazie wyprawy TS skończy, to przetasowujesz?". Ale z ciekawości też pytałem, czy dobrze rozszyfrowałem ten moment
Re: Władca Pierścieni - gra karciana
A jeśli mielibyśmy przypadek, że ostatnia karta odsłaniana w fazie wyprawy jest zarazem ostatnią kartą z TS i zawiera ona słowo kluczowe "ukrywanie się", to czy przed rozpatrzeniem tej karty przygotowujemy nowy stos Talii Spotkań, czy dopiero po jej rozpatrzeniu?
Wydaje mi się, że od razu tworzymy nową TS - wymóg przetasowania kart jest warunkiem technicznym i wykonujemy go natychmiast po wyczerpaniu TS. Ale może uważacie inaczej?
Wydaje mi się, że od razu tworzymy nową TS - wymóg przetasowania kart jest warunkiem technicznym i wykonujemy go natychmiast po wyczerpaniu TS. Ale może uważacie inaczej?
- RUNner
- Posty: 4164
- Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
- Has thanked: 577 times
- Been thanked: 1030 times
Re: Władca Pierścieni - gra karciana
Jeśli coś dzieje się w fazie wyprawy, to trzeba przygotować nową talię spotkań.
Nie marnuję już czasu. Wolę grać ;)
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
- krokodiler
- Posty: 402
- Rejestracja: 30 kwie 2008, 11:04
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 18 times
- Been thanked: 4 times
Re: Władca Pierścieni - gra karciana
Zdecydowanie od razu, to jest efekt wynikający bezpośrednio z reguł gry i ma pierwszeństwo przed wszystkimi innymi efektami: pasywnymi, wymuszonymi, odpowiedziami.
- krokodiler
- Posty: 402
- Rejestracja: 30 kwie 2008, 11:04
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 18 times
- Been thanked: 4 times
Re: Władca Pierścieni - gra karciana
A teraz ciekawostka dotycząca kolejności rozpatrywania efektów (do pkt. 1.37 @FAQ): załóżmy, że jestem w pierwszym etapie scenariusza Cień przeszłości, na początku gry. Mam Bag End jako aktywny obszar, z dołączoną kartą Mathom, co pozwala mi po zbadaniu tego obszaru dobrać 3 karty (jest to Odpowiedź). Rozpatruję wyprawę i mam dołożyć taką liczbę żetonów postępu, aby zbadać Bag End i przejść do drugiego etapu, co wiąże się z odkryciem Nazgula i wykonaniem testu ukrywania. I właśnie TO musi być wykonane jako pierwsze: najpierw muszę schować się przed Nazgulem, być może mi się to nie uda i będę musiał z nim walczyć, a dopiero POTEM dobrać karty z Mathom... A tam np. jakaś Niezłomność Niziołka mogłaby być, coby podpakować Siłę Woli do testu. Tak samo z Kamieniem elfów, który mógłby być dołączony do Bag End: mógłbym umieścić w grze sprzymierzeńca dopiero później, po postępie wyprawy i teście/walce.
Kto z Was tak grał? Ja przynajmniej nie, dopóki nie przeczytałem oficjalnego wyjaśnienia Caleba...
Kto z Was tak grał? Ja przynajmniej nie, dopóki nie przeczytałem oficjalnego wyjaśnienia Caleba...
Re: Władca Pierścieni - gra karciana
Ale z tego wynika, że żetony postępu kładzie się jednocześnie na karcie aktywnego obszaru i karcie wyprawy. Zaś w instrukcji jest przykład, w którym najpierw żetony kładziemy na aktywnym obszarze, odrzucamy go i następnie kładziemy pozostałe żetony na karcie wyprawy.
Chyba że w Twoim przykładzie żetony postępu w wymaganej liczbie leżą już na karcie wyprawy (tu: 1 żeton)? Wtedy ok, rzeczywiście:
- najpierw odrzucamy zbadany Bag End, spełniając tym samym ostatni warunek karty wyprawy, którą natychmiast odrzucamy,
- okrywamy nową kartę wyprawy i wykonujemy wszystkie potrzebne działania,
- i dopiero teraz odpalamy odpowiedzi z Bag End i kart do niego dołączonych (według określonej kolejności np. ustalonej przez pierwszego gracza w przypadku jednoczesnych efektów).
Chyba że w Twoim przykładzie żetony postępu w wymaganej liczbie leżą już na karcie wyprawy (tu: 1 żeton)? Wtedy ok, rzeczywiście:
- najpierw odrzucamy zbadany Bag End, spełniając tym samym ostatni warunek karty wyprawy, którą natychmiast odrzucamy,
- okrywamy nową kartę wyprawy i wykonujemy wszystkie potrzebne działania,
- i dopiero teraz odpalamy odpowiedzi z Bag End i kart do niego dołączonych (według określonej kolejności np. ustalonej przez pierwszego gracza w przypadku jednoczesnych efektów).
- krokodiler
- Posty: 402
- Rejestracja: 30 kwie 2008, 11:04
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 18 times
- Been thanked: 4 times
Re: Władca Pierścieni - gra karciana
LINK. To jest question 3 w ostatnim poście na tej stronie.
Tomb, właśnie ja sam miałem kiedyś takie dokładnie pytanie do Caleba, które pasuje do Twojego "studium przypadku": aktywny Bag End z Mathom zamieniłem wcześniej Ścieżką Obieżyświata z innym obszarem, więc miałem BE w strefie przeciwności. Na samej karcie wyprawy etapu 1-go miałem już więcej niż 1 żeton, ale BE cały czas nie był zbadany, więc nie mogłem przejść dalej. Później - nawet już teraz nie pamiętam, czy wziąłem znowu BE jako aktywny, czy spadł po prostu ze strefy przeciwności - Bag End spadł i od razu w związku z tym miałem odkryć kolejny etap wyprawy. Moje pytanie właśnie dotyczyło tego, czy najpierw test ukrywania się i ew. walka z Nazgulem czy najpierw Odpowiedź z Mathom (dobranie kart). Caleb odpowiedział, że najpierw postęp, a więc efekty Po odkryciu etapu 2-go: Nazgul i test, ew. walka i dopiero Odpowiedź z Mathom.
Pod tym podanym przez mnie linkiem jest to uogólnione i ma właśnie tak działać nawet nie tylko w takim szczególnym przypadku, jak ten mój (ale w sumie to on nie jest w niczym szczególny: tak czy siak dotyczy postępu wyprawy i kolejności efektów).
Tomb, właśnie ja sam miałem kiedyś takie dokładnie pytanie do Caleba, które pasuje do Twojego "studium przypadku": aktywny Bag End z Mathom zamieniłem wcześniej Ścieżką Obieżyświata z innym obszarem, więc miałem BE w strefie przeciwności. Na samej karcie wyprawy etapu 1-go miałem już więcej niż 1 żeton, ale BE cały czas nie był zbadany, więc nie mogłem przejść dalej. Później - nawet już teraz nie pamiętam, czy wziąłem znowu BE jako aktywny, czy spadł po prostu ze strefy przeciwności - Bag End spadł i od razu w związku z tym miałem odkryć kolejny etap wyprawy. Moje pytanie właśnie dotyczyło tego, czy najpierw test ukrywania się i ew. walka z Nazgulem czy najpierw Odpowiedź z Mathom (dobranie kart). Caleb odpowiedział, że najpierw postęp, a więc efekty Po odkryciu etapu 2-go: Nazgul i test, ew. walka i dopiero Odpowiedź z Mathom.
Pod tym podanym przez mnie linkiem jest to uogólnione i ma właśnie tak działać nawet nie tylko w takim szczególnym przypadku, jak ten mój (ale w sumie to on nie jest w niczym szczególny: tak czy siak dotyczy postępu wyprawy i kolejności efektów).
Re: Władca Pierścieni - gra karciana
No, teraz wychodzi na to, że to nie jest szczególny przypadek, bo nie ma znaczenia kolejność "wypełniania" kart żetonami postępu, a jedynie fakt, czy za jednym razem (lub inaczej - w tym samym momencie) spełniliśmy warunki na kartach wyprawy i aktywnym obszarze, czy też nie. Przyznaję, że tej pory odrzucałem karty kolejno - najpierw pokonany aktywny obszar, potem kartę wyprawy. Ciekawe ile razy miało to jakieś znaczenie!?krokodiler pisze:Pod tym podanym przez mnie linkiem jest to uogólnione i ma właśnie tak działać nawet nie tylko w takim szczególnym przypadku, jak ten mój (ale w sumie to on nie jest w niczym szczególny: tak czy siak dotyczy postępu wyprawy i kolejności efektów).
"Jak kto ma swój rozum, ten głupi nie jest [...] Głupie są te, co cudzy rozum mają."
- krokodiler
- Posty: 402
- Rejestracja: 30 kwie 2008, 11:04
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 18 times
- Been thanked: 4 times
Re: Władca Pierścieni - gra karciana
Ja - do niedawna - też, bo teraz gram już tak jak wskazał Caleb.
Myślę, że u mnie zdarzyła się jakaś rozgrywka, że miało to znaczenie: korzystam z combo Mathom + Kamień elfów, więc mogłem dobrać w tych 3 kartach jakiegoś (lepszego niż miałem grając Kamień) sprzymierzeńca i od razu umieścić go w grze, co mogło mieć znaczenie właśnie w tym zaraz-mającym-nastąpić-a-który-powinien-był-nastąpić-wcześniej teście ukrywania lub walce z Nazgulem. Albo właśnie Niezłomność Niziołka mogła się trafić jak raz przed testem.
edit: To chyba nawet nie jest kwestia kolejności odrzucenia: bo chyba aktywny obszar trzeba odrzucić jak ma wystarczającą liczbę żetonów postępu. Bardziej chodzi o kolejność efektów, które idą w ślad za całym zdarzeniem "postęp wyprawy".
Myślę, że u mnie zdarzyła się jakaś rozgrywka, że miało to znaczenie: korzystam z combo Mathom + Kamień elfów, więc mogłem dobrać w tych 3 kartach jakiegoś (lepszego niż miałem grając Kamień) sprzymierzeńca i od razu umieścić go w grze, co mogło mieć znaczenie właśnie w tym zaraz-mającym-nastąpić-a-który-powinien-był-nastąpić-wcześniej teście ukrywania lub walce z Nazgulem. Albo właśnie Niezłomność Niziołka mogła się trafić jak raz przed testem.
edit: To chyba nawet nie jest kwestia kolejności odrzucenia: bo chyba aktywny obszar trzeba odrzucić jak ma wystarczającą liczbę żetonów postępu. Bardziej chodzi o kolejność efektów, które idą w ślad za całym zdarzeniem "postęp wyprawy".
- raiden25
- Posty: 1409
- Rejestracja: 07 kwie 2015, 11:48
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 29 times
- Been thanked: 47 times
Re: Władca Pierścieni - gra karciana
Mam pytanko odnosnie cech "Stanu". Np. Karta "Schwytany w siec" mowi o tym ze musimy wybrac bohatera ktory nie aktywuje sie w fazie odpoczynku i tak karta jest jego dodatkiem. Aby aktywowac bohatera trzeba zaplacic 2 zetony zasobow.
Jesli zaplace to usuwam ta karte czy tylko aktywuje bohatera? Jesli ma to zostac na glownym bohaterze do monca gry to troche bez sensu mi sie wydaje...
Jesli zaplace to usuwam ta karte czy tylko aktywuje bohatera? Jesli ma to zostac na glownym bohaterze do monca gry to troche bez sensu mi sie wydaje...
- raiden25
- Posty: 1409
- Rejestracja: 07 kwie 2015, 11:48
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 29 times
- Been thanked: 47 times
Re: Władca Pierścieni - gra karciana
Aha teraz sie doczytalem, jesli zadeklaruje postac jako obronce ataku, to ta sama postac nie moze zostac atakujacym bo jest wyczerpana. Zatem jak bronie to nie atakuje chyba ze aktywuje potem ta karte jakos, dobrze rozumiem?
Re: Władca Pierścieni - gra karciana
co do pierwszego pytania - Schwytany w sieć zostaje, dopóki nie zdejmiesz go inną kartą, np. Górnikiem z Żelaznych Wzgórz. Płacenie 2 zasobów tylko stawia postać do pionu, w sumie co 2 turę można jej użyć.
Wredne, nawet bardzo. Ale nie bez sensu. Witaj w Śródziemiu.
co do drugiego postu - dobrze rozumiesz, tak właśnie jest.
Wredne, nawet bardzo. Ale nie bez sensu. Witaj w Śródziemiu.
co do drugiego postu - dobrze rozumiesz, tak właśnie jest.
All work and no play makes Jack a dull boy!
- krokodiler
- Posty: 402
- Rejestracja: 30 kwie 2008, 11:04
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 18 times
- Been thanked: 4 times
Re: Władca Pierścieni - gra karciana
Schwytany w sieć - jeśli zapłacisz 2 zasoby, to tylko aktywujesz bohatera (w fazie odpoczynku), karta zostaje.
Generalnie - tak, jeśli bronisz, to nie atakujesz Ale oczywiście, jeśli przygotujesz w jakiś sposób wyczerpanego bohatera, to możesz wyczerpać go ponownie aby "coś tam" nim zrobić.
edit: ninja'd by godpuppet
Generalnie - tak, jeśli bronisz, to nie atakujesz Ale oczywiście, jeśli przygotujesz w jakiś sposób wyczerpanego bohatera, to możesz wyczerpać go ponownie aby "coś tam" nim zrobić.
edit: ninja'd by godpuppet
- sqb1978
- Posty: 2623
- Rejestracja: 18 gru 2013, 16:54
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 41 times
- Been thanked: 142 times
Re: Władca Pierścieni - gra karciana
Na początku też mi się to wydawało ciężkie do przejścia, ale z ograniem okazuje się, że na wszystko są sposoby
Z kartą "Schwytany w sieć" można sobie poradzić zagrywając "Górnika z Żelaznych Wzgórz" lub dodając do tego Bohatera dodatek "Namiestnik Gondoru" lub "Nieoczekiwana Odwaga". Można też anulować schwytanie kartą "Sprawdzian Woli".
Co do wyczerpywania postaci w celu przydzielania ich do Wyprawy, Obrony lub Ataku szybko dojdziesz do wniosku, że warto jak najwcześniej mieć zagranych Sprzymierzeńców
Z kartą "Schwytany w sieć" można sobie poradzić zagrywając "Górnika z Żelaznych Wzgórz" lub dodając do tego Bohatera dodatek "Namiestnik Gondoru" lub "Nieoczekiwana Odwaga". Można też anulować schwytanie kartą "Sprawdzian Woli".
Co do wyczerpywania postaci w celu przydzielania ich do Wyprawy, Obrony lub Ataku szybko dojdziesz do wniosku, że warto jak najwcześniej mieć zagranych Sprzymierzeńców
Sprzedam: Mr Jack Pocket, Blokus, Strife, Forgotten Circles EN + naklejki
Blog LotR LCG: Ranjufuls.pl, wątek na forum
Blog LotR LCG: Ranjufuls.pl, wątek na forum
- raiden25
- Posty: 1409
- Rejestracja: 07 kwie 2015, 11:48
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 29 times
- Been thanked: 47 times
Re: Władca Pierścieni - gra karciana
Ok dzieki Za podpowiedz.
A czy postacie unikatowe takie z gwiazdka kolo imienia dostaja monete na poczatku tury? Czy tylko bohaterowie je dostaja?
Co do karty "Kamień Celebriany" w momencie gdy uzywa jej Aragorn dostaje on co ture jedna monete wiecej tak?
A czy postacie unikatowe takie z gwiazdka kolo imienia dostaja monete na poczatku tury? Czy tylko bohaterowie je dostaja?
Co do karty "Kamień Celebriany" w momencie gdy uzywa jej Aragorn dostaje on co ture jedna monete wiecej tak?
- raiden25
- Posty: 1409
- Rejestracja: 07 kwie 2015, 11:48
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 29 times
- Been thanked: 47 times
Re: Władca Pierścieni - gra karciana
Wytlumacz jak karta "namiestnik gondoru" niweluje sieć? Czyzby bohater mogl miec jedna ceche?sqb1978 pisze: Z kartą "Schwytany w sieć" można sobie poradzić zagrywając "Górnika z Żelaznych Wzgórz" lub dodając do tego Bohatera dodatek "Namiestnik Gondoru"
- sqb1978
- Posty: 2623
- Rejestracja: 18 gru 2013, 16:54
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 41 times
- Been thanked: 142 times
Re: Władca Pierścieni - gra karciana
Niweluje jej "uciążliwość" nie samą kartę. Pozwala uzyskać te 2 dodatkowy zasoby co rundę.Wytlumacz jak karta "namiestnik gondoru" niweluje sieć? Czyzby bohater mogl miec jedna ceche?
Tylko bohaterowie.A czy postacie unikatowe takie z gwiazdka kolo imienia dostaja monete na poczatku tury? Czy tylko bohaterowie je dostaja?
Nie, Aragorn otrzymuje dodatkowo symbol "Duch". Czyli z jego zasobów można opłacać również karty ze sfery Ducha.Co do karty "Kamień Celebriany" w momencie gdy uzywa jej Aragorn dostaje on co ture jedna monete wiecej tak?
Sprzedam: Mr Jack Pocket, Blokus, Strife, Forgotten Circles EN + naklejki
Blog LotR LCG: Ranjufuls.pl, wątek na forum
Blog LotR LCG: Ranjufuls.pl, wątek na forum
- raiden25
- Posty: 1409
- Rejestracja: 07 kwie 2015, 11:48
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 29 times
- Been thanked: 47 times
Re: Władca Pierścieni - gra karciana
Ile kosztuje wyłożenie karty o koszcie [X] jakoś nie mogę tego znaleźć nigdzie.
- sqb1978
- Posty: 2623
- Rejestracja: 18 gru 2013, 16:54
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 41 times
- Been thanked: 142 times
Re: Władca Pierścieni - gra karciana
Jest to zmienny koszt, a ile wynosi konkretnie na danej karcie jest to zawsze opisane. Czasem możesz sam zdecydować, a czasem zależy to od innych czynników.
Sprzedam: Mr Jack Pocket, Blokus, Strife, Forgotten Circles EN + naklejki
Blog LotR LCG: Ranjufuls.pl, wątek na forum
Blog LotR LCG: Ranjufuls.pl, wątek na forum
- raiden25
- Posty: 1409
- Rejestracja: 07 kwie 2015, 11:48
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 29 times
- Been thanked: 47 times
Władca Pierścieni - gra karciana
Aha ok czyli jak biorę kartę ze stosu kart odrzuconych (Stawić Czoła) to płacę za nią tyle co ta karta odrzucona kosztowała, teraz rozumiem - dzięki !sqb1978 pisze:Jest to zmienny koszt, a ile wynosi konkretnie na danej karcie jest to zawsze opisane. Czasem możesz sam zdecydować, a czasem zależy to od innych czynników.
Kolejny zestaw:
1. Eowina: odrzuć 1 kartę z ręki aby dodać +1 do siły woli. Każdy gracz może aktywować ten efekt raz na rundę. Czyli wszyscy którzy grają mogą za pomocą tej Eowiny tez zrobić taki manewr (odrzucić karte) i tej właśnie Eowinie dać +1 za każdą kartę tak ?
2. Place za karte np. Wydarzenia (karta czerwona) zetonami z "czerwonego" bohatera, ale uzyc moge tej karty na kazda postac? Bez wzgledu na jej kolor?
3. Karta Szybkie Uderzenie - wyczerp pistac aby od razu zadeklarowac atak i go rozpatrzec natychmiast - czy do takiego ataku moge dolaczyc "dystans" np. Lucznika?
4. Jesli na poczatku gry w fazie Zasobów wybiore karte "szybkie uderzenie" i podejme atak na przeciwnika ze strefy przeciwnosci (bo chyba mozna?), rozumiem ze od razu przesuwam go do strefy zwarcia i atakuje.
4a. Ten przeciwnik przez atak bedzie wyczerpany i nie bedzie atakowal w tej rundzie juz?
4b. Przeciwnik nie liczy sie w tej rundzie do Rozpatrywania Wyprawy gdyz przeszedl do zwarcia?
Re: Władca Pierścieni - gra karciana
1. Tak, ale każdy gracz może odrzucić tylko jedną kartę. Czyli w sumie jest +X , gdzie X to liczba graczy którzy odrzucili kartę.raiden25 pisze:Aha ok czyli jak biorę kartę ze stosu kart odrzuconych (Stawić Czoła) to płacę za nią tyle co ta karta odrzucona kosztowała, teraz rozumiem - dzięki !sqb1978 pisze:Jest to zmienny koszt, a ile wynosi konkretnie na danej karcie jest to zawsze opisane. Czasem możesz sam zdecydować, a czasem zależy to od innych czynników.
Kolejny zestaw:
1. Eowina: odrzuć 1 kartę z ręki aby dodać +1 do siły woli. Każdy gracz może aktywować ten efekt raz na rundę. Czyli wszyscy którzy grają mogą za pomocą tej Eowiny tez zrobić taki manewr (odrzucić karte) i tej właśnie Eowinie dać +1 za każdą kartę tak ?
2. Place za karte np. Wydarzenia (karta czerwona) zetonami z "czerwonego" bohatera, ale uzyc moge tej karty na kazda postac? Bez wzgledu na jej kolor?
3. Karta Szybkie Uderzenie - wyczerp pistac aby od razu zadeklarowac atak i go rozpatrzec natychmiast - czy do takiego ataku moge dolaczyc "dystans" np. Lucznika?
4. Jesli na poczatku gry w fazie Zasobów wybiore karte "szybkie uderzenie" i podejme atak na przeciwnika ze strefy przeciwnosci (bo chyba mozna?), rozumiem ze od razu przesuwam go do strefy zwarcia i atakuje.
4a. Ten przeciwnik przez atak bedzie wyczerpany i nie bedzie atakowal w tej rundzie juz?
4b. Przeciwnik nie liczy sie w tej rundzie do Rozpatrywania Wyprawy gdyz przeszedl do zwarcia?
2. Tak, ale wszystko musi być zgodne z opisem karty.
3. Nie, ponieważ karta mówi że musisz natychmiast rozpatrzyć atak tej postaci. (Aczkolwiek mam pewne wątpliwości )
4. Nie można. Atakować możesz jedynie wrogów w zwarciu. Jedynie Dunhern potrafi atakować bezpośrednio strefę przeciwności.
4a. Przeciwnicy się nie wyczerpują.
4b. Nie pamiętam zasady która mówi, że Dunhern atakujący strefę przeciwności ściąga w zwarcie swój cel. W innym przypadku patrz p.4