Strona 27 z 130
Re: Eldritch Horror
: 11 lut 2015, 13:04
autor: wolfe
raphaell7 pisze:Również sprawdziłem swoje karty - albo jestem ślepy, albo zamienniki nie różnią się niczym od kart z podstawki.
Na samym dole kart są cyferki: na starych były 1,2,1,2 a na dwóch nowych masz teraz 3 i 4. Reszta bez zmian.
Re: Eldritch Horror
: 11 lut 2015, 13:08
autor: sirafin
No to możemy założyć kółko ślepych. Też nie mogłem tego rozpracować, ale wczoraj się dowiedziałem

Karty Zaklęć są dwustronne, posiadają opis na rewersach. Na Zgłębianiu pustki z podstawki (1 i 2) wkradła się literówka. W samej podstawce nie przeszkadza to w grze, jednak gdy dodamy nowe egzemplarze Zgłębiania pustki z kolejnych rozszerzeń (bez literówki) to nagle potrafimy rozróżnić te dwie z podstawki i domyślać się jaki jest efekt na awersie. Zamienniki eliminują ten problem, teraz nie odróżnimy, czy wylosowaliśmy Zgłębianie pustki z podstawki, czy z dodatku, więc póki nie rzucimy zaklęcia, będziemy niepewni odnośnie efektu na awersie.
Re: Eldritch Horror
: 11 lut 2015, 13:11
autor: raphaell7
wolfe pisze:raphaell7 pisze:Również sprawdziłem swoje karty - albo jestem ślepy, albo zamienniki nie różnią się niczym od kart z podstawki.
Na samym dole kart są cyferki: na starych były 1,2,1,2 a na dwóch nowych masz teraz 3 i 4. Reszta bez zmian.
Na nowych kartach są cyferki 3 i 4, ale na zamiennikach (tych bez symbolu dodatku) są 1 i 2, a tekst jest identyczny z kartami z podstawki.
sirafin pisze:Na Zgłębianiu pustki z podstawki (1 i 2) wkradła się literówka.
Jestem ślepy, gdzie jest ta literówka?

Re: Eldritch Horror
: 11 lut 2015, 13:12
autor: sirafin
Szukaj, mnie też nie chcieli powiedzieć gdzie i musiałem sam znaleźć, musi być sprawiedliwie

Re: Eldritch Horror
: 11 lut 2015, 13:20
autor: raphaell7
sirafin pisze:Szukaj, mnie też nie chcieli powiedzieć gdzie i musiałem sam znaleźć, musi być sprawiedliwie

Wierzę na słowo, sprawdzę wieczorem
Btw, jak to jest, że karta z ciężką do zauważenia literówką dostaje zamiennik, a karty z błędami (karta artefaktu 'Rubin z R'lyeh' oraz karta postaci Charliego Kane'a) już nie?
Re: Eldritch Horror
: 11 lut 2015, 13:37
autor: Epyon
Ok, fakt, literówka jest.

Ale trzeba być naprawdę spostrzegawczym badadczem, żeby ją dostrzec.
Re: Eldritch Horror
: 11 lut 2015, 19:30
autor: JareQ
raphaell7 pisze:sirafin pisze:Szukaj, mnie też nie chcieli powiedzieć gdzie i musiałem sam znaleźć, musi być sprawiedliwie

Wierzę na słowo, sprawdzę wieczorem
Btw, jak to jest, że karta z ciężką do zauważenia literówką dostaje zamiennik, a karty z błędami (karta artefaktu 'Rubin z R'lyeh' oraz karta postaci Charliego Kane'a) już nie?
+1
Miałem dokładnie to samo napisać, zupełnie bez sensu.
Re: Eldritch Horror
: 13 lut 2015, 11:45
autor: Bary
Czy zaginiona wiedza zmienia jakieś ogólne zasady w grze? Gdzieś trafiłem na info, że m.in. rozwiązuje kwestie trudniejszej gry przez nieparzystą liczbę graczy.
Re: Eldritch Horror
: 17 lut 2015, 23:30
autor: raphaell7
JareQ pisze:raphaell7 pisze:sirafin pisze:Szukaj, mnie też nie chcieli powiedzieć gdzie i musiałem sam znaleźć, musi być sprawiedliwie

Wierzę na słowo, sprawdzę wieczorem
Btw, jak to jest, że karta z ciężką do zauważenia literówką dostaje zamiennik, a karty z błędami (karta artefaktu 'Rubin z R'lyeh' oraz karta postaci Charliego Kane'a) już nie?
+1
Miałem dokładnie to samo napisać, zupełnie bez sensu.
Podbijam swoje pytanie sprzed tygodnia, a także chciałbym spytać dlaczego karty nr 3 i 4 zaklęcia "Zgłębianie Pustki" mają ten sam tekst na rewersach co nr 1 i 2? Pytam, ponieważ żadne z pozostałych zaklęć nie mają takich samych efektów.
Re: Eldritch Horror
: 17 lut 2015, 23:39
autor: azz
raphaell7 pisze:Podbijam swoje pytanie sprzed tygodnia, a także chciałbym spytać dlaczego karty nr 3 i 4 zaklęcia "Zgłębianie Pustki" mają ten sam tekst na rewersach co nr 1 i 2? Pytam, ponieważ żadne z pozostałych zaklęć nie mają takich samych efektów.
Pewnie Cię nie pocieszę, ale w wydaniu angielskim, o ile "Zgłębianie Pustki" to "Plumbing the Void", wszystkie zaklęcia mają różne rewersy.
Re: Eldritch Horror
: 17 lut 2015, 23:42
autor: raphaell7
Dokładnie, chodzi o "Plumbing the Void". Zdążyłem już dojść do tego, że zaklęcia mają różne rewersy, pytanie tylko dlaczego w polskiej edycji są takie same?
Re: Eldritch Horror
: 18 lut 2015, 07:38
autor: Bary
Jeżeli angielskie mają różne rewersy, a polskie takie same, to jasnym jest, że to błąd polskiego wydania (i to dość gruby błąd). Ciekawe, jak teraz Galakta potraktuje tych, którzy zakupili wadliwe wydanie.
Re: Eldritch Horror
: 18 lut 2015, 09:52
autor: Mikele
Z forum Galakty:
"Niestety w tym wypadku wychodzi na to, że sprawdza się porzekadło "lepsze, jest wrogiem dobrego", a macki sięgają wszędzie.
W związku z tym, że postanowiliśmy poprawić rewersy kart zaklęcia Zgłębianie pustki, w pewnym momencie, na etapie pracy nad tym rozszerzeniem i wymiany plików z fabryką, przez pomyłkę zostały podmienione właściwe awersy kart z dodatku, a na ich miejscu znalazły się co prawda poprawne awersy, ale kart z podstawki.
Będziemy wyjaśniać tę sprawę i zorientujemy się w zakresie możliwych rozwiązań.
Z naszej strony chciałem przeprosić za tę niedogodność. Za chwilę przygotujemy i wrzucimy tutaj plik pdf z poprawnymi awersami, aby wszyscy z Was, którzy chcą jak najszybciej przystąpić do walki z Przedwiecznymi korzystając z różnych narzędzi mieli taką możliwość"
Re: Eldritch Horror
: 18 lut 2015, 10:20
autor: Bary
Jest już poprawiona wersja w pdf:
"Oto i obiecany plik:
http://www.galakta.pl/new_galakta/pliki ... Wiedza.pdf"
Mam nadzieję, że się uda jakoś wydawnictwu dodrukować te karty.
Re: Eldritch Horror
: 18 lut 2015, 10:43
autor: to tylko ja
Re: Eldritch Horror
: 18 lut 2015, 10:49
autor: Bary
Re: Eldritch Horror
: 18 lut 2015, 18:06
autor: Eltonos
Bary pisze:Czy zaginiona wiedza zmienia jakieś ogólne zasady w grze? Gdzieś trafiłem na info, że m.in. rozwiązuje kwestie trudniejszej gry przez nieparzystą liczbę graczy.
Podpinam się pod pytanie, czy grając w samą podstawkę warto wprowadzać jakieś zasady z dodatku? (o ile są jakieś?)
Wydaje mi się, że niedawno znalazłem tu odpowiedź, że warto wprowadzić opcję wybrania akcji dającej możliwość przerzutu kością, ale nie moge znaleźć tej wypowiedzi. Proszę o info, za 2 godziny siadam do gry;)
Re: Eldritch Horror
: 18 lut 2015, 18:27
autor: muldi
Eltonos pisze:
Podpinam się pod pytanie, czy grając w samą podstawkę warto wprowadzać jakieś zasady z dodatku? (o ile są jakieś?)
Wydaje mi się, że niedawno znalazłem tu odpowiedź, że warto wprowadzić opcję wybrania akcji dającej możliwość przerzutu kością, ale nie moge znaleźć tej wypowiedzi. Proszę o info, za 2 godziny siadam do gry;)
Akcja Skupienia (Focus Action) wprowadzona została w Mountains of Madness. Jako jedną z możliwych akcji gracz może pobrać żeton skupienia. Pozwala on na przerzut 1 kości w dowolnym momencie.
Przy grze w samą podstawkę zdecydowanie ułatwia rozgrywkę (jak dla mnie - plus). Dorzucenie Mountains of Madness balansuje tę akcję - żetony skupienia dodatkowo przydają się w fazach spotkań/mitów.
Re: Eldritch Horror
: 18 lut 2015, 18:56
autor: Eltonos
A czy jest limit posiadania tych żetonów?
Re: Eldritch Horror
: 18 lut 2015, 19:05
autor: Bary
Eltonos pisze:A czy jest limit posiadania tych żetonów?
Jest osiem żetonów. Pojedynczy gracz może mieć maksymalnie dwa.
Re: Eldritch Horror
: 18 lut 2015, 19:53
autor: sirafin
Wszystko się zgadza, przy czym to, że jest ich osiem, nie ma znaczenia.
ALMANACH str. 4 pisze:Żetony inne niż Wskazówki, Bramy i Potwory zawsze są dostępne.
Jeśli zabraknie żetonów danego rodzaju, należy użyć dowolnych
zamienników np. monet.
Re: Eldritch Horror
: 19 lut 2015, 14:49
autor: Bary
sirafin pisze:Wszystko się zgadza, przy czym to, że jest ich osiem, nie ma znaczenia.
No fakt, jako ciekawostkę napisałem.

Można jeszcze dodać, że obydwa posiadane żetony skupienia można użyć przy okazji jednej akcji.
Re: Eldritch Horror
: 19 lut 2015, 15:20
autor: sirafin
Jasna sprawa, nie chciałem po prostu, żeby ktoś czytając odniósł wrażenie, że to osiem, to jakiś limit

Eldritch Horror
: 19 lut 2015, 23:07
autor: schizofretka
Ja się zastanawiam, jak to jest możliwe, że nigdy się osobiście nie spotkałem w pracy z sytuacją, by ktoś jako finalną umowę/specyfikację wymagań przyjął/podpisał wersję z błędami, gdzie dokumenty są znacznie dłuższe i bardziej skomplikowane, a gry chyba nie da się wydać bez idiotycznych pomyłek w wersji?
Nawet już nie jestem wkurzony, tylko zrezygnowany. Gdy EH wychodził, miałem dylemat: kupić wersję angielską jak zawsze, albo czekać i wesprzeć polskiego wydawcę, niepewnym dodatków. Kupiłem więc i trzymałem w folii do czasu decyzji o dodatku, by rozpakować lub sprzedać i wymienić na angielską. Dodatek przyszedł, chciałem w weekend grać i wychodzi, że będę czekał aż do polskiego MoM by mieć bezbłędną grę. O błędy w tłumaczeniu proste do zfaqowania już się przestałem cepiać, ale jeśli mam dublujące się karty zamiast różnych, to tego nie da się samotnie naprawić.
Eh, problemy pierwszego świata...
Sent from my awesome mobile I want to brag about. May contain trace elements of tpos.
Re: Eldritch Horror
: 20 lut 2015, 08:03
autor: Bary
Myślę, że popełnianie błędów nie jest naszą rodzimą przypadłością. Angielska wersja też miała ich trochę (wystarczy rzucić okiem na faq ze strony FFG), które przy okazji polskiego druku zostały naprawione (rekompensuje poślizg w polskim wydaniu

). W tym konkretnym przypadku Galakta chciała zrobić nam prezent, ale jak wiadomo lepsze jest wrogiem dobrego i zamiast naprawić malutki problem, stworzyli duży. Dla mnie osobiście błąd na rewersach nie jest zwykłym "typo", jest on równoznaczny z brakującymi elementami w pudełku, bo zamiast dwóch kart z dodatku mamy dwie karty z podstawki, a jak wiadomo dodatek ten kupujemy wyłącznie dla kart).
Błędy się zdarzają, rzecz ludzka. Pytanie, jak dana firma radzi sobie z takimi błędami i wspiera klienta. Tutaj niestety widzę przepaść między naszym i zagranicznym rynkiem. Galakta jednak jest w moich oczach firmą, która dba o klienta i mam nadzieję, że i tym razem stanie na wysokości zadania wysyłając klientom brakujące karty. Jako rozwiązanie minimum traktuję dodanie owych kart w dodatku MoM (pdf, który został udostępniony nie jest rozwiązaniem, a doraźnym wsparciem klientów, którzy otrzymali niepełny produkt).