Star Wars Rebellion - pytania i wątpliwości
- Neoptolemos
- Posty: 2095
- Rejestracja: 09 sty 2014, 18:30
- Has thanked: 201 times
- Been thanked: 1049 times
Re: Star Wars Rebellion - pytania i wątpliwości
Jest też zniewolony, co niejako "nadpisuje" neutralność.
- Giermek
- Posty: 217
- Rejestracja: 18 paź 2014, 13:21
- Lokalizacja: Słubice (płocki)
- Has thanked: 63 times
- Been thanked: 56 times
Re: Star Wars Rebellion - pytania i wątpliwości
Właśnie okazuje się, że nie. Dlatego wyżej cytowałem erratę (wersja angielska, maj 2019 - może jest jakaś nowsza):
"układ może być jednocześnie neutralny i zniewolony".
Tak samo układ może jednocześnie popierać Rebelię i być zniewolony. Zdaje się, że o tym nawet mowa wprost w instrukcji. To robi dużą różnicę w czasie gry, bo do celów Rebelii, które polegają na zdobyciu poparcia układów, wlicza się również te układy, w których znacznik zniewolenia leży na znaczniku poparcia Rebelii.
Re: Star Wars Rebellion - pytania i wątpliwości
U nas w instrukcji też to jest opisane ale łatwiej na necie znaleźć angielską czyli:Giermek pisze: ↑16 lut 2024, 07:06Właśnie okazuje się, że nie. Dlatego wyżej cytowałem erratę (wersja angielska, maj 2019 - może jest jakaś nowsza):
"układ może być jednocześnie neutralny i zniewolony".
Tak samo układ może jednocześnie popierać Rebelię i być zniewolony. Zdaje się, że o tym nawet mowa wprost w instrukcji. To robi dużą różnicę w czasie gry, bo do celów Rebelii, które polegają na zdobyciu poparcia układów, wlicza się również te układy, w których znacznik zniewolenia leży na znaczniku poparcia Rebelii.
Na 8 stronie instrukcji angielskiej:
Ogólnie system zniewolony to system imperialny, ale nadal zalicza się do systemów popierających rebelię. Za to nie jest to system popierającym imperium (is not Imperial Loyal ). Jeżeli jest to system neutralny zniewolony to też zalicza się do systemów neutralnych w ramach kart misji/akcji.An Imperial system is any system that has an Imperial loyalty marker
or subjugation marker in it.
Aczkolwiek wraz z erratą która wprowadziła tą zmianę weszła też zmiana do setupu:
Czyli w trakcie rozkładania gracz rebelii nie może wystawić jednostek w systemie neutralnym w którym są jednostki gracza imperium.With this clarification, the setup rules for placing Rebel
units (stepneed to be changed to: “The Rebel player
can place starting units on the ‘Rebel Base’ space and/or
any one system that does not contain Imperial units.” This
applies to expansion setup as well.
Jeszcze link do erraty bo niestety te zmiany nie zostały naniesione na instrukcje przez FFG:
https://images-cdn.fantasyflightgames.c ... q_v2_1.pdf
Re: Star Wars Rebellion - pytania i wątpliwości
Mam pytanie do kilku sytuacji związanych z walką:
1. W jednym układzie znajdzie się tylko rebeliancki transportowiec i flota Imperium
2. Jednostki naziemne Imperium wejdą do układu gdzie jest tylko działko jonowe
3. Flota Rebelii wleci do układu z samotną GŚwB
We wszystkich przypadkach po jednej stronie jest jedna jednostka bez kości walki. Od razu następuje jej zniszczenie czy dopiero po pierwszej rundzie walki? Czytając instrukcje dochodzę do wniosku że te jednostki giną gdy są same dopiero po rundzie walki.
Przykładowo jeśli 1 szturmowiec wejdzie do układu z działkiem jonowym to czy normalnie jest walka i każdy zagrywa karte taktyki(gra z dodatkiem) i jest rzut kością szturmowca? Wtedy tak naprawdę gracz Rebelii może nawet wygrać zadając uszkodzenie z karty a gracz imperium nic nie zada.
1. W jednym układzie znajdzie się tylko rebeliancki transportowiec i flota Imperium
2. Jednostki naziemne Imperium wejdą do układu gdzie jest tylko działko jonowe
3. Flota Rebelii wleci do układu z samotną GŚwB
We wszystkich przypadkach po jednej stronie jest jedna jednostka bez kości walki. Od razu następuje jej zniszczenie czy dopiero po pierwszej rundzie walki? Czytając instrukcje dochodzę do wniosku że te jednostki giną gdy są same dopiero po rundzie walki.
Przykładowo jeśli 1 szturmowiec wejdzie do układu z działkiem jonowym to czy normalnie jest walka i każdy zagrywa karte taktyki(gra z dodatkiem) i jest rzut kością szturmowca? Wtedy tak naprawdę gracz Rebelii może nawet wygrać zadając uszkodzenie z karty a gracz imperium nic nie zada.
- Col. Frost
- Posty: 257
- Rejestracja: 15 lis 2015, 17:40
- Lokalizacja: Głogów
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 51 times
Re: Star Wars Rebellion - pytania i wątpliwości
Usuwasz dopiero po pierwszej rundzie walki (krok 4 przeprowadzania walki). Natomiast transportowca nie zdejmujesz w takiej okoliczności, bo on zawsze może się wycofać.Pawel925 pisze: ↑01 mar 2024, 17:50 Mam pytanie do kilku sytuacji związanych z walką:
1. W jednym układzie znajdzie się tylko rebeliancki transportowiec i flota Imperium
2. Jednostki naziemne Imperium wejdą do układu gdzie jest tylko działko jonowe
3. Flota Rebelii wleci do układu z samotną GŚwB
We wszystkich przypadkach po jednej stronie jest jedna jednostka bez kości walki. Od razu następuje jej zniszczenie czy dopiero po pierwszej rundzie walki? Czytając instrukcje dochodzę do wniosku że te jednostki giną gdy są same dopiero po rundzie walki.
Przykładowo jeśli 1 szturmowiec wejdzie do układu z działkiem jonowym to czy normalnie jest walka i każdy zagrywa karte taktyki(gra z dodatkiem) i jest rzut kością szturmowca? Wtedy tak naprawdę gracz Rebelii może nawet wygrać zadając uszkodzenie z karty a gracz imperium nic nie zada.
Re: Star Wars Rebellion - pytania i wątpliwości
Cześć, przygotowuję się do pierwszej rozgrywki i mam dwa pytania.
1. Czy jeśli po zakończonej walce atakujący lub broniący miał uszkodzenia na jednostce ale jednostka nie została zniszczona, to jednostka leczy się i te uszkodzenia są zdejmowane?
2. Czy można mieć więcej niż 1 budynek na jedynym układzie (np. 2 działa jonowe, 2 bunkry osłon). Czy w takim razie jeśli są dwa budynki w układzie pozwalające dobrać kartę taktyki przed walką to można dobrać 2 karty?
1. Czy jeśli po zakończonej walce atakujący lub broniący miał uszkodzenia na jednostce ale jednostka nie została zniszczona, to jednostka leczy się i te uszkodzenia są zdejmowane?
2. Czy można mieć więcej niż 1 budynek na jedynym układzie (np. 2 działa jonowe, 2 bunkry osłon). Czy w takim razie jeśli są dwa budynki w układzie pozwalające dobrać kartę taktyki przed walką to można dobrać 2 karty?
- DaaV
- Posty: 318
- Rejestracja: 21 cze 2021, 15:04
- Lokalizacja: Gliwice
- Has thanked: 40 times
- Been thanked: 41 times
Re: Star Wars Rebellion - pytania i wątpliwości
1. Tak, statki "się naprawiają" a żołnierze "leczą" i kolejna bitwa jest z pełnym życiem.vendaval pisze: ↑06 mar 2024, 10:40 Cześć, przygotowuję się do pierwszej rozgrywki i mam dwa pytania.
1. Czy jeśli po zakończonej walce atakujący lub broniący miał uszkodzenia na jednostce ale jednostka nie została zniszczona, to jednostka leczy się i te uszkodzenia są zdejmowane?
2. Czy można mieć więcej niż 1 budynek na jedynym układzie (np. 2 działa jonowe, 2 bunkry osłon). Czy w takim razie jeśli są dwa budynki w układzie pozwalające dobrać kartę taktyki przed walką to można dobrać 2 karty?
- Col. Frost
- Posty: 257
- Rejestracja: 15 lis 2015, 17:40
- Lokalizacja: Głogów
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 51 times
Re: Star Wars Rebellion - pytania i wątpliwości
2. Można. I można dobrać 2 karty.vendaval pisze: ↑06 mar 2024, 10:40 Cześć, przygotowuję się do pierwszej rozgrywki i mam dwa pytania.
1. Czy jeśli po zakończonej walce atakujący lub broniący miał uszkodzenia na jednostce ale jednostka nie została zniszczona, to jednostka leczy się i te uszkodzenia są zdejmowane?
2. Czy można mieć więcej niż 1 budynek na jedynym układzie (np. 2 działa jonowe, 2 bunkry osłon). Czy w takim razie jeśli są dwa budynki w układzie pozwalające dobrać kartę taktyki przed walką to można dobrać 2 karty?
- zuroslawski
- Posty: 157
- Rejestracja: 21 paź 2013, 13:49
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 5 times
Re: Star Wars Rebellion - pytania i wątpliwości
1. Mam pytanie odnosnie sabotazu. Jesli zniewolony uklad mial znacznik sabotazu, po czym jednostki imperialne opuscily calkiem uklad, wowczas uklad staje sie wolny w sensie ze sciagamy znacznik zniewolenia. A co ze znacznikiem sabotazu ? tez jest sciagany ?
2. Pytanie odnosnie gwaltownej mobilizacji. Na karcie jest napisane ze mozna przeniesc baze pod koniec aktualnej fazy. Czyli rozumiem ze jesli Imperium odkrylo baze, ja uzywam akcji przeniesienia bazy to nie przenosze jej po zagraniu tej karty tylko dopiero jak gracz rebelii i gracz imperium wykona swoje wszystkie akcje ?
3. Pytanie odnosnie niektorych kart akcji ktore byly brane przy rekrutacji. Np. Chewbacca ma akcje polegajaca na zanegowaniu misji na piesc(nie pamietam dokladnej terminologii) gracza imperium. I teraz pytanie czy tylko chewbacca moze uzyc tej zdolnosci poniewaz jego wizerunek widnieje na karcie ? czy moze dowolny inny bohater ? jesli tylko chewbacca to jego postac musi sie znalezc w tym ukladzie co bohater imperium czy majac chewbacce w puli, moge od razu zagrac ta akcje i misja jest z automatu zakonczona niepowodzeniem. ?
2. Pytanie odnosnie gwaltownej mobilizacji. Na karcie jest napisane ze mozna przeniesc baze pod koniec aktualnej fazy. Czyli rozumiem ze jesli Imperium odkrylo baze, ja uzywam akcji przeniesienia bazy to nie przenosze jej po zagraniu tej karty tylko dopiero jak gracz rebelii i gracz imperium wykona swoje wszystkie akcje ?
3. Pytanie odnosnie niektorych kart akcji ktore byly brane przy rekrutacji. Np. Chewbacca ma akcje polegajaca na zanegowaniu misji na piesc(nie pamietam dokladnej terminologii) gracza imperium. I teraz pytanie czy tylko chewbacca moze uzyc tej zdolnosci poniewaz jego wizerunek widnieje na karcie ? czy moze dowolny inny bohater ? jesli tylko chewbacca to jego postac musi sie znalezc w tym ukladzie co bohater imperium czy majac chewbacce w puli, moge od razu zagrac ta akcje i misja jest z automatu zakonczona niepowodzeniem. ?
- DaaV
- Posty: 318
- Rejestracja: 21 cze 2021, 15:04
- Lokalizacja: Gliwice
- Has thanked: 40 times
- Been thanked: 41 times
Re: Star Wars Rebellion - pytania i wątpliwości
@zuroslawski
1. znacznik zostaje (bo np. Twój sabotaż zniszczył fabryki produkujące tam czołgi
)
2. tak, na samym końcu (po wszystkich akcjach)
1. znacznik zostaje (bo np. Twój sabotaż zniszczył fabryki produkujące tam czołgi

2. tak, na samym końcu (po wszystkich akcjach)
- zuroslawski
- Posty: 157
- Rejestracja: 21 paź 2013, 13:49
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 5 times
Re: Star Wars Rebellion - pytania i wątpliwości
A jesli to teraz ja na tej planecie zawiaze sojusz to ten znacznik dalej jest i to ja nie moge teraz z tego ukladu budowac ?
- DaaV
- Posty: 318
- Rejestracja: 21 cze 2021, 15:04
- Lokalizacja: Gliwice
- Has thanked: 40 times
- Been thanked: 41 times
Re: Star Wars Rebellion - pytania i wątpliwości
Dokładnie tak (https://boardgamegeek.com/thread/157991 ... e-sabotage).zuroslawski pisze: ↑25 mar 2024, 12:27A jesli to teraz ja na tej planecie zawiaze sojusz to ten znacznik dalej jest i to ja nie moge teraz z tego ukladu budowac ?
- Col. Frost
- Posty: 257
- Rejestracja: 15 lis 2015, 17:40
- Lokalizacja: Głogów
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 51 times
Re: Star Wars Rebellion - pytania i wątpliwości
Cytując księgę zasad:zuroslawski pisze: ↑25 mar 2024, 09:09 3. Pytanie odnosnie niektorych kart akcji ktore byly brane przy rekrutacji. Np. Chewbacca ma akcje polegajaca na zanegowaniu misji na piesc(nie pamietam dokladnej terminologii) gracza imperium. I teraz pytanie czy tylko chewbacca moze uzyc tej zdolnosci poniewaz jego wizerunek widnieje na karcie ? czy moze dowolny inny bohater ? jesli tylko chewbacca to jego postac musi sie znalezc w tym ukladzie co bohater imperium czy majac chewbacce w puli, moge od razu zagrac ta akcje i misja jest z automatu zakonczona niepowodzeniem. ?
"Podczas misji lub walki Karta Akcji może zostać użyta tylko wtedy, gdy jeden z liderów na niej przedstawiony już znajduje się w układzie, w którym rozgrywana jest dana misja lub odbywa się dana walka. Jedynym wyjątkiem od tej zasady są karty Akcji, które wyraźnie poruszają lidera do danego układu."
Re: Star Wars Rebellion - pytania i wątpliwości
Karta akcji rebelii - Zaradny astromech. Czy można odrzucić pierścień tylko podczas blokowania misji Imperium czy jak Rebelia robi misje i Imperium ją blokuje to też można go użyć?
-
- Posty: 1
- Rejestracja: 19 maja 2024, 18:12
Re: Star Wars Rebellion - pytania i wątpliwości
Witam wszystkich
Mam parę pytań dotyczących rozgrywki
1.Po pierwsze nie jestem pewien kiedy następuje faza 3 (uzupełnień) i co dzieje.
2.po drugie co dzieje się z liderem po zablokowaniu misji wroga.
Będę wdzięczny za odpowiedź
Mam parę pytań dotyczących rozgrywki
1.Po pierwsze nie jestem pewien kiedy następuje faza 3 (uzupełnień) i co dzieje.
2.po drugie co dzieje się z liderem po zablokowaniu misji wroga.
Będę wdzięczny za odpowiedź

- Giermek
- Posty: 217
- Rejestracja: 18 paź 2014, 13:21
- Lokalizacja: Słubice (płocki)
- Has thanked: 63 times
- Been thanked: 56 times
Re: Star Wars Rebellion - pytania i wątpliwości
Pierwsze pytanie jest bardzo ogólne. Masz wszystko ładnie opisane na stronie 10 instrukcji.Mistrzjedi123 pisze: ↑19 maja 2024, 19:11 Witam wszystkich
Mam parę pytań dotyczących rozgrywki
1.Po pierwsze nie jestem pewien kiedy następuje faza 3 (uzupełnień) i co dzieje.
2.po drugie co dzieje się z liderem po zablokowaniu misji wroga.
Będę wdzięczny za odpowiedź![]()

Może daj znać co dokładnie sprawia ci trudność

A co do drugiego pytania, to nie dzieje się z nim nic. Czeka w układzie, w do którego został posłany na fazę uzupełnień.
- Yooreck
- Posty: 476
- Rejestracja: 28 kwie 2014, 06:35
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 146 times
- Been thanked: 208 times
Re: Star Wars Rebellion - pytania i wątpliwości
Czy jak zagram te podstawową misje, która pozwala mi przenieść bazę Rebelii albo przenieść jednostki do bazy Rebelii, to czy jak wybiorę drugą opcję, to muszę mieć transport dla jednostek naziemnych?
- Giermek
- Posty: 217
- Rejestracja: 18 paź 2014, 13:21
- Lokalizacja: Słubice (płocki)
- Has thanked: 63 times
- Been thanked: 56 times
- Yooreck
- Posty: 476
- Rejestracja: 28 kwie 2014, 06:35
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 146 times
- Been thanked: 208 times
Re: Star Wars Rebellion - pytania i wątpliwości
Ta część karty to: „Jeśli baza rebelii nie jest ujawniona, porusz do „Bazy Rebelii” do 5 jednostek z 1 układu ignorując sąsiadowanie”
- Giermek
- Posty: 217
- Rejestracja: 18 paź 2014, 13:21
- Lokalizacja: Słubice (płocki)
- Has thanked: 63 times
- Been thanked: 56 times
Re: Star Wars Rebellion - pytania i wątpliwości
No to trzeba mieć transport

- zuroslawski
- Posty: 157
- Rejestracja: 21 paź 2013, 13:49
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 5 times
Re: Star Wars Rebellion - pytania i wątpliwości
Mam pare pytan odnosnie zasad ktore przyszly mi podczas dzisiejszej rozgrywki.
1. Czy jak wzniecam bunt Mon Mothma, ktora nie ma wskaznikow do walki, czy taki ruch jest prawidlowy i moge normalnie walczyc nie uzywajac tego lidera ?
2. Czy jesli lider podczas walki ma wskaznik np. 3, a mam tylko jedna jednostke ktora rzuca tylko jedna koscia, czy moge 3 razy ta jedna kosc przerzucac czy tylko raz, bo dziala to do 3 kosci ?
3. Chcialbym zapytac o budowe bo nie wiem czy ja dobrze rozumiem. Dochodze znacznikiem do budowy. Wystawiam jednostki na poszczegolne pola budowy i teraz pytanie. Wystawiam jednostke na pierwsze pole budowy. Nastepnie jednostki maja byc przesuwane w dol. Czy te jednostki ktore dopiero co wystawilem na 1 pole schodza od razu do wystawienia ? Czy tylko te jednostki ktore juz tam byly wczesniej, a te jednostki ktore trafily w tej fazie, dopiero w nastepnej rundzie ?
4. Czy jesli zaatakuje jakis uklad na ktorym jest przeciwnik, czy przeciwnik moze dokonac od razu odwrotu czy musimy rozegrac jedna ture walki ?
5. Jesli zaatakowalem uklad, a nastepnie chce dokonac odwrotu, czy moge wrocic do ukladu z ktorego wczesniej przenioslem jednostki ?
1. Czy jak wzniecam bunt Mon Mothma, ktora nie ma wskaznikow do walki, czy taki ruch jest prawidlowy i moge normalnie walczyc nie uzywajac tego lidera ?
2. Czy jesli lider podczas walki ma wskaznik np. 3, a mam tylko jedna jednostke ktora rzuca tylko jedna koscia, czy moge 3 razy ta jedna kosc przerzucac czy tylko raz, bo dziala to do 3 kosci ?
3. Chcialbym zapytac o budowe bo nie wiem czy ja dobrze rozumiem. Dochodze znacznikiem do budowy. Wystawiam jednostki na poszczegolne pola budowy i teraz pytanie. Wystawiam jednostke na pierwsze pole budowy. Nastepnie jednostki maja byc przesuwane w dol. Czy te jednostki ktore dopiero co wystawilem na 1 pole schodza od razu do wystawienia ? Czy tylko te jednostki ktore juz tam byly wczesniej, a te jednostki ktore trafily w tej fazie, dopiero w nastepnej rundzie ?
4. Czy jesli zaatakuje jakis uklad na ktorym jest przeciwnik, czy przeciwnik moze dokonac od razu odwrotu czy musimy rozegrac jedna ture walki ?
5. Jesli zaatakowalem uklad, a nastepnie chce dokonac odwrotu, czy moge wrocic do ukladu z ktorego wczesniej przenioslem jednostki ?
Re: Star Wars Rebellion - pytania i wątpliwości
Ruch jest prawidłowy, Mon Mothma została przydzielona do wykonania misji. Jeśli ta się powiedzie, dopiero wtedy dochodzi do walki - w tym momencie możesz dołożyć ze swojej puli lidera, który posiada wartości taktyki co pozwoli Ci dobrać karty taktyki. Możesz też obyć się bez takiego lidera, nie dobierzesz kart, dalej bitwę rozpatrujesz już normalnie.zuroslawski pisze: ↑15 wrz 2024, 21:28 Mam pare pytan odnosnie zasad ktore przyszly mi podczas dzisiejszej rozgrywki.
1. Czy jak wzniecam bunt Mon Mothma, ktora nie ma wskaznikow do walki, czy taki ruch jest prawidlowy i moge normalnie walczyc nie uzywajac tego lidera ?
Chyba nie rozumiem o jaki wskaźnik chodzi. W każdym razie lider daje Ci tylko karty taktyki, nie wpływa na liczbę rzutów itp. W opisanej sytuacji rzucasz raz jedną kością. Modyfikujesz rzut ewentualnymi kartami taktykzuroslawski pisze: ↑15 wrz 2024, 21:28 2. Czy jesli lider podczas walki ma wskaznik np. 3, a mam tylko jedna jednostke ktora rzuca tylko jedna koscia, czy moge 3 razy ta jedna kosc przerzucac czy tylko raz, bo dziala to do 3 kosci ?
Wszystko co było na pierwszym polu, nawet te świeżo dołożonezuroslawski pisze: ↑15 wrz 2024, 21:28 3. Chcialbym zapytac o budowe bo nie wiem czy ja dobrze rozumiem. Dochodze znacznikiem do budowy. Wystawiam jednostki na poszczegolne pola budowy i teraz pytanie. Wystawiam jednostke na pierwsze pole budowy. Nastepnie jednostki maja byc przesuwane w dol. Czy te jednostki ktore dopiero co wystawilem na 1 pole schodza od razu do wystawienia ? Czy tylko te jednostki ktore juz tam byly wczesniej, a te jednostki ktore trafily w tej fazie, dopiero w nastepnej rundzie ?

Odwrót jest możliwy dopiero po rozegraniu jednej tury walkizuroslawski pisze: ↑15 wrz 2024, 21:28 4. Czy jesli zaatakuje jakis uklad na ktorym jest przeciwnik, czy przeciwnik moze dokonac od razu odwrotu czy musimy rozegrac jedna ture walki ?
Teoretycznie tak, instrukcja nie wspomina że nie można. Musisz tylko pamiętać że A) Najpierw uciekasz tam, gdzie są Twoje jednostki lub B) Tam, gdzie masz poparcie. C) Dopiero jeżeli pozostałe opcje są niemożliwe, to do układu neutralnego. NIE MOŻESZ wycofać jednostek jedynie do układów, w których są wojska wroga i do układu z którego przyleciałzuroslawski pisze: ↑15 wrz 2024, 21:28 5. Jesli zaatakowalem uklad, a nastepnie chce dokonac odwrotu, czy moge wrocic do ukladu z ktorego wczesniej przenioslem jednostki ?
FlowPOP.pl - Płynnie o popkulturze || LINKTREE <--- PLANSZÓWKI, FILMY, MUZYKA, SERIALE, GRY
Profil na BGG
Profil na BGG
- miszczu666
- Posty: 280
- Rejestracja: 24 kwie 2018, 15:13
- Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
- Has thanked: 49 times
- Been thanked: 179 times
- Kontakt:
Re: Star Wars Rebellion - pytania i wątpliwości
Zapomniałeś dodać, że chodzi o walkę w trybie kinowym z dodatku. Kolega wyżej nie pomógł bo zapewne nie grał z dodatkiem, więc ja pomogę.zuroslawski pisze: ↑15 wrz 2024, 21:28 ...
2. Czy jesli lider podczas walki ma wskaznik np. 3, a mam tylko jedna jednostke ktora rzuca tylko jedna koscia, czy moge 3 razy ta jedna kosc przerzucac czy tylko raz, bo dziala to do 3 kosci ?
...
W zasadach jest napisane, że można przerzucić maksymalnie tyle kości, ile wynosi wartość taktyki lidera, wszystkie kości są przerzucane w tym samym czasie, a każda kość może być przerzucona tylko jeden raz.

Moje tłumaczenia plików pomocy, skrótów zasad: ***LISTA***
Lista zawiera pliki pomocne przy Scythe (z dodatkami), Nemesis, Wojna o Pierścień (z dodatkami), Star Wars Rebelia (z dodatkiem)
Lista zawiera pliki pomocne przy Scythe (z dodatkami), Nemesis, Wojna o Pierścień (z dodatkami), Star Wars Rebelia (z dodatkiem)
- zuroslawski
- Posty: 157
- Rejestracja: 21 paź 2013, 13:49
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 5 times
Re: Star Wars Rebellion - pytania i wątpliwości
Ok, dziekuje za informacje. Faktycznie zapomnialem napisac ze korzystam z walki kinowej.
-
- Posty: 42
- Rejestracja: 27 lis 2022, 22:01
- Lokalizacja: Gorzów WLkp.
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 11 times
Re: Star Wars Rebellion - pytania i wątpliwości
walka kinowa (dodatek) pytanko, bo nie jestem pewny. sytuacja rebelia atakuje imperium walka kosmiczna.
wybrano karty (to nie istotne) odsłonięto je i dochodzi do walki.
rzuty kostką wykonuje rebelia - bo atakowała. wyrzuca 5 czarnych i 5 czerwonych mieczkyków - czyli usunięcie uszkodzeń, ale na start ma wszystkie statki zdrowie (lider nie przerzuca kości), tzn. że rebelia nie ma żadnej korzyści z mieczyków.
dalej rzuca imperium i wyrzuca 5 trafień czarnych i 5 trafień czerwonych i je przydziela.
koniec rundy walki. rebelia nie może usuwać uszkodzeń bo jej runda ataku już minęła?
czy dobrze rozumiem, że w pierwszej rundzie walki atakującemu mieczyki nic nie dają? zgodnie z kompendium ataki wykonuje się naprzemiennie, zaczyna gracz aktywny. miało by to sens bo atakujący ma zawsze większe straty.
wybrano karty (to nie istotne) odsłonięto je i dochodzi do walki.
rzuty kostką wykonuje rebelia - bo atakowała. wyrzuca 5 czarnych i 5 czerwonych mieczkyków - czyli usunięcie uszkodzeń, ale na start ma wszystkie statki zdrowie (lider nie przerzuca kości), tzn. że rebelia nie ma żadnej korzyści z mieczyków.
dalej rzuca imperium i wyrzuca 5 trafień czarnych i 5 trafień czerwonych i je przydziela.
koniec rundy walki. rebelia nie może usuwać uszkodzeń bo jej runda ataku już minęła?
czy dobrze rozumiem, że w pierwszej rundzie walki atakującemu mieczyki nic nie dają? zgodnie z kompendium ataki wykonuje się naprzemiennie, zaczyna gracz aktywny. miało by to sens bo atakujący ma zawsze większe straty.