Ogólnie jest tak , że karty atutów i wydarzeń zagrywane po to, aby dodać ikonki do testu nic nas nie kosztują i w ogóle nie rozpatrujemy ich treści, z kolei jesli chodzi o karty umiejętności m, to treść wtedy rozpatrujemy.
Re: Arkham Horror - gra karciana LCG
: 28 kwie 2020, 21:13
autor: bubu
Mam szybkie pytanie o modyfikację talii między scenariuszami - mogę tylko kupować / usprawniać karty za xp czy też dowolnie wymieniać karty o zerowym poziomie?
Re: Arkham Horror - gra karciana LCG
: 28 kwie 2020, 21:21
autor: Munchhausen
bubu pisze: ↑28 kwie 2020, 21:13
Mam szybkie pytanie o modyfikację talii między scenariuszami - mogę tylko kupować / usprawniać karty za xp czy też dowolnie wymieniać karty o zerowym poziomie?
Możesz wymieniać karty na takie o zerowym poziomie, ale wtedy każda i tak kosztuje 1 XP.
Re: Arkham Horror - gra karciana LCG
: 30 kwie 2020, 09:01
autor: mtolek88
Czy poniższe działania w ramach scenariusza Maski północy kampanii Noc fanatyka są poprawne:
Spoiler:
Karty okultystów w osobnej talii posiadają dodatkowe zdolności na karcie aktywowane akcją => dotyczące dodania tej postaci na stos kart zwycięstwa - zdobycie okultysty. Zgodnie z zasadami gry pokonane karty przeciwników z punktami zwycięstwa również są umieszczane na stosie kart zwycięstwa. Czy zabicie okultysty z dodatkowej talii jest dozwolone w ramach fabuły? Czy zobycie go jest możliwe wyłącznie poprzez akcję na karcie np. zapłacenie 5 skrzyń zasobów, aby spełnić warunki karty aktu 2a
Re: Arkham Horror - gra karciana LCG
: 30 kwie 2020, 09:17
autor: Miszon
Wg mnie prawidłowe są obie opcje, delikatniejsza i bardziej brutalna. Fabularnie, w toku kampanii, obie mają sens.
Re: Arkham Horror - gra karciana LCG
: 01 maja 2020, 11:27
autor: mtolek88
Czy karta zamkniętych drzwi https://arkhamdb.com/card/01174 blokuje wyłącznie możliwość wykonywania badania w danej lokalizacji, czy całkowicie dostęp do lokalizacji? Jeżeli w danym miejscu jest rozstawiony przeciwnik, to w przypadku przejścia do takiej lokalizacji (zamknięte drzwi i potwór) wchodzimy normalnie w zwarcie z przeciwnikiem?
Re: Arkham Horror - gra karciana LCG
: 01 maja 2020, 12:56
autor: Miszon
Tylko badanie. Reszta normalnie działa w tej lokacji.
Re: Arkham Horror - gra karciana LCG
: 01 maja 2020, 17:40
autor: Lewy
Pytanie o działanie karty Toporek strażacki - czy mogę mając 2 żetony zasobów odpalić przy użyciu toporka walkę, następnie wydać oba zasoby w ramach darmowej zdolności aktywowanej żeby dostać +4 ataku i na koniec, nie mając już zasobów, załapać się na bonus +1 obrażenie?
Re: Arkham Horror - gra karciana LCG
: 01 maja 2020, 17:45
autor: Arius
Lewy pisze: ↑01 maja 2020, 17:40
Pytanie o działanie karty Toporek strażacki - czy mogę mając 2 żetony zasobów odpalić przy użyciu toporka walkę, następnie wydać oba zasoby w ramach darmowej zdolności aktywowanej żeby dostać +4 ataku i na koniec, nie mając już zasobów, załapać się na bonus +1 obrażenie?
Dokładnie tak to ma działać.
Re: Arkham Horror - gra karciana LCG
: 02 maja 2020, 19:02
autor: mtolek88
Czy symbole umiejętności na kartach atutów dodanych do postaci (zagrane z ręki jako akcja i opłacone) wliczają się w trakcie testu umiejętności? Np. Kartą noża ma 1 ikonę siły. Czy w przypadku akcji walki w teście siły ta ikona jest dodawana do bazowej siły postaci?
Re: Arkham Horror - gra karciana LCG
: 02 maja 2020, 20:58
autor: arian
mtolek88 pisze: ↑02 maja 2020, 19:02
Czy symbole umiejętności na kartach atutów dodanych do postaci (zagrane z ręki jako akcja i opłacone) wliczają się w trakcie testu umiejętności? Np. Kartą noża ma 1 ikonę siły. Czy w przypadku akcji walki w teście siły ta ikona jest dodawana do bazowej siły postaci?
Te symbole działają tylko w momencie przeznaczania kart z ręki do testów umiejętności. W momencie gdy karta jest na stole, to ten symbol już jest bez znaczenia.
Re: Arkham Horror - gra karciana LCG
: 03 maja 2020, 01:23
autor: mtolek88
Czy w ramach kooperacji można przekazać zasoby innej postaci w ramach swojego ruchu?
Re: Arkham Horror - gra karciana LCG
: 03 maja 2020, 07:07
autor: zioombel
mtolek88 pisze: ↑03 maja 2020, 01:23
Czy w ramach kooperacji można przekazać zasoby innej postaci w ramach swojego ruchu?
A masz taką opcję w instrukcji gdzie mowa jest o fazie badaczy i ich akcjach?
Re: Arkham Horror - gra karciana LCG
: 03 maja 2020, 08:32
autor: Arius
mtolek88 pisze: ↑03 maja 2020, 01:23
Czy w ramach kooperacji można przekazać zasoby innej postaci w ramach swojego ruchu?
Nie. Jest jedna karta u niebieskich, która na to pozwola, ale to tylko jej efekt.. A tak to nie ma opcji, to walczycie razem, ale egoizm jest nadal silny
Re: Arkham Horror - gra karciana LCG
: 06 maja 2020, 12:06
autor: mtolek88
Mam pytania związane z Część III: Pożeracz z otchłani kampanii: Noc fanatyka:
Spoiler:
Czy lokacja Miejsce rytułału zostaje rozmieszczona w połączeniu z lokacją Główna ścieżka?
Czy Umôrdhoth od razu przemieszcza się w kierunku badaczy (cecha łowca), nawet jeżeli żaden z nich nie dotarł do lokalizacji Miejsce rytułału?
Czy po odkryciu ostatniej karty Tajemnic, gdzie wskazane jest zabicie Umôrdhoth należy normalnie dodawać żetony haosu w fazie mitów - nie widzę tutaj celu?
Czy można unikać obrażeń ze strony Umôrdhoth, skoro po każdej turze gracza zostaje on przygotowany i przemieszcza się w kierunku gracza?
Czy jest możliwe jego pokonanie wyłącznie z zestawem podstawowym i 2 badaczy (bez poświęcania Lity)?
Re: Arkham Horror - gra karciana LCG
: 06 maja 2020, 21:16
autor: Lewy
Jeśli dołączę do.32 Colt kartę Reliable to czy przy odpaleniu walki z tej broni dostanę +1 do siły?
Re: Arkham Horror - gra karciana LCG
: 06 maja 2020, 22:13
autor: Munchhausen
Lewy pisze: ↑06 maja 2020, 21:16
Jeśli dołączę do.32 Colt kartę Reliable to czy przy odpaleniu walki z tej broni dostanę +1 do siły?
Jak najbardziej.
Re: Arkham Horror - gra karciana LCG
: 29 maja 2020, 20:58
autor: Danny83
Hej,
mam problem odnośnie scenariusza z kampanii Dziedzictwo Dunwich - Bezwymiarowe i Niewidzialne:
Spoiler:
W jaki konkretnie sposób można zostawiać żetony wskazówek na Pomiotach Yog-Sothatha? Owszem, mam Proszek Ibn-Ghaziego, ale wg tej karty mogę umieścić żeton dopiero gdy Pomiot jest wyczerpany co czyni kartę średnio przydatną w porównaniu z lokacjami. Z wszystkich kart lokacji wylosowałem tylko 2 które dają możliwość położenia wskazówki - serio, sam nie uwierzyłem w tego pecha. Ale czy faktycznie zablokowałem sobie tym grę czy też może ja robię coś nie tak? Bo nie chcę mi się wierzyć żeby ten scenariusz był aż tak nastawiony nie na strategię, tylko na szczęście w wylosowaniu lokacji To po co w ogóle są do zdobycia wskazówki w lokacjach, które nie umożliwiają położenie ich na Pomiocie? I czy faktycznie Tajemnicza Formuła zadaje tylko 1 obrażenie przy 1 akcji ataku? Bo w takim razie przy sporej ruchliwości Pomiotów bardzo rzadko będzie okazja zabić go w 1 czy czasem nawet w 2 rundach. A może to jest po prostu jeden z tych scenariuszy, który trzeba ostatecznie przegrać (tak jak 2 scenariusz z podstawki)?
Re: Arkham Horror - gra karciana LCG
: 29 maja 2020, 21:46
autor: Trolliszcze
Zanim odpowiem: U&U to jeden z najbardziej znienawidzonych scenariuszy w grze (a na pewno najbardziej znienawidzony w Dunwich). Ten scenariusz każdemu weteranowi wielokrotnie skopał tyłek. Ważne jest, żeby się nie nastawiać na nie wiadomo jaki sukces! Jeśli dasz radę pokonać ze dwa pomioty, to już jest super. Mnie się zdarzały gry, że uciekałem stamtąd, nie pokonawszy ani jednego. To raczej taki scenariusz jak drugi z podstawki - baaardzo rzadko uda się zrobić idealny wynik, muszą sprzyjać warunki. Okej, a teraz konkretnie.
Spoiler:
Proszek jest bardzo przydatny, bo jest jeśli się ma w drużynie kogoś, kto potrafi się wymknąć, właśnie za jego pomocą najłatwiej zgromadzić wskazówki na pomiocie. To szybka akcja, każdy może ją zrobić - więc po wyczerpaniu pomiotu można natychmiast położyć na nim nawet kilka. Jeśli się nie ma wymykacza... cóż. Zawsze są karty typu Mind over Matter Co więcej, ten scenariusz jest znacznie łatwiejszy z Mistykiem w drużynie, bo dobry Mistyk nawet bez wskazówek ma szansę załatwić pomiota.
Czemu na lokacjach są wskazówki, nawet jeśli dana lokacja nie ma opcji kładzenia ich na pomiotach? Bo lokacje, które mają taką opcję, nie wymagają konkretnych wskazówek - można użyć te zabrane już gdzie indziej.
I tak, formuła zadaje tylko jedno obrażenie. Trzeba atakować pomiota grupowo, bo inaczej wesoło biega po mapie i ciężko dobić.
Mały hint na przyszłość: pomioty nie są elitarne. Co z tego? Ano to, że Mind Wipe z core seta działa wyłącznie na nie-elitarnych wrogów. Po użyciu na pomiocie znika cały jego tekst z karty i takiego pomiota można załatwić czymkolwiek. Legalny czit
Re: Arkham Horror - gra karciana LCG
: 29 maja 2020, 23:04
autor: Danny83
Dziękuję bardzo za odpowiedź.
Faktycznie muszę zmienić podejście do tego scenariusza, skoro piszesz, że już ubicie 2 Pomiotów to spory sukces. Niby pasuje to do świata stworzonego przez Lovecrafta, ale póki co jest to jedyna historia z tej kampanii która nie daje mi żadnej przyjemności z grania. Pomijając jednak samą trudność, nie mogę zrozumieć jak można było wypuścić scenariusz, którego ostateczny wynik jest tak mocno uzależniony od zupełnie losowego ułożenia lokacji. Rozumiem gdyby ten czynnik wpływał na mniejszą lub większą trudność, ale on zwyczajnie stwarza warunki, które są już potem nie do ogarnięcia w samej grze.
Szkoda, bo miałem duże oczekiwania związane z tym scenariuszem, a tu wychodzi na to, że trzeba zacisnąć zęby, przemęczyć go i iść dalej.
Re: Arkham Horror - gra karciana LCG
: 31 maja 2020, 18:34
autor: MianDa
Szkoda, bo miałem duże oczekiwania związane z tym scenariuszem, a tu wychodzi na to, że trzeba zacisnąć zęby, przemęczyć go i iść dalej.
No to jedno podejście. Ale ja mam inne. Dla mnie Horror to w pierwszej kolejnosci fabula. I fabularnie dla mnie ma wielki sens ze są momenty kiedy ludzie nie radzą sobie z przedwieczna groza i przegrywają. Nawet jeśli faktycznie wynika to z blednej konstrukcji scenariusza. A w Horrorze porazka w scenariuszu to nie porazka gry. Nawet przegrywając kampania idzie dalej i przegrana tez moze potrm miec ciekawe efekty. Dlatego cieszę się jak wygrywam scenariusz, ale nie narzekam na przegrana.
Re: Arkham Horror - gra karciana LCG
: 01 cze 2020, 00:04
autor: Arius
W tym scenariuszu nie ma przegrana/wygrana.
Czasem są motywy w książkach, że główny bohater daje się zaskoczyć. Zbiera bęcki od złych gości i budzi się z tak obolałą głową, że tęskni za kacem.
Podobnie jest w tej historii. Będzie bolało. Co zrobić, warto starać się i tyle.
Re: Arkham Horror - gra karciana LCG
: 07 cze 2020, 12:52
autor: Lewy
Czy wydarzenie Rity I'm done runnin' robi combo z jej zdolnością postaci, a więc czy przy skutecznym wymknięciu się dzięki wydarzeniu można zadać 2 obrażenia - jedno z karty wydarzenia i drugie z karty postaci?
Re: Arkham Horror - gra karciana LCG
: 07 cze 2020, 19:33
autor: Arius
All other effects of the successful evasion still apply.
Tak jak napisano na karcie.
Wszystkie inne efekty udanego wymykania z innych źródeł (czy to zagrana karta, czy jej umiejka) działają.
Re: Arkham Horror - gra karciana LCG
: 07 cze 2020, 20:33
autor: Lewy
Arius pisze: ↑07 cze 2020, 19:33
All other effects of the successful evasion still apply.
Tak jak napisano na karcie.
Wszystkie inne efekty udanego wymykania z innych źródeł (czy to zagrana karta, czy jej umiejka) działają.
Czyli nawet bez wyczerpania wroga i wyjścia ze zwarcia przyjąć należy, że wymknięcie nastąpiło. OK, dzięki