Re: Root (Cole Wehrle)
: 15 wrz 2021, 12:44
Widzę, ze są maty do gry, z tego co widzę to jest to samo co plansza tylko większe?
Fascynaci planszówek - łączcie się!
https://www.gry-planszowe.pl/
Przyznam szczerze, że nie przekopywałem tego wątku jak zobaczyłem jeden post o strategiach i graniu na 6 osób.
Ja rzadko gram na home-rulach, ale w Root stosuję w tej chwili dwa.kasztan4321k pisze: ↑15 wrz 2021, 09:56 Zastanawiałem się ogólnie nad wprowadzeniem paru home rule do gry - niestety jeszcze nie testowałem ich ale pytanie do reszty graczy: czy macie swoje home rule specjalnie dla roota czy raczej gracie zgodnie z instrukcją.
U siebie chciałbym sprawdzić takie konfiguracje:
1. Jeśli gracz w jednej turze wejdzie na polane gdzie znajduje się żeton sympatów WA oraz zniszczy ten żeton dodaje on 1 kartę do stosu stronników.
2. Nie można zniszczyć twierdzy kotów zanim nie osiągną one 10 pkt
3. Atakując vagabonda i zadając mu obrażenia gracze na przemian, poczynając od vagabonda wybierają jaki przedmiot vg ma uszkodzić.
4. Jeśli w grze nie ma vagabonda - gracze przy rozstawianiu nie muszą uzupełniać polan ruinami.
Pytanie do rootowskiej braci co sądzicie o takich zmianach.
Byłbyś w stanie podać link.Highlander pisze: ↑14 wrz 2021, 23:28 Dodatek z mechanicznymi można sobie w każdej chwili wydrukować (wersja autorska). My ich używamy od miesięcy, dorzucamy 1-2 mechany do 2-3 graczy. Są naprawdę niezłe. Chcemy kiedyś zagrać dla checy samymi botami.
Brak Włóczęgi ma też wpływ na nacje które przekuwają przedmioty. Jeśli nikt nie chce grać Włóczęgą polecam zastąpienie go botem z dodatku.karmazynowy pisze: ↑17 wrz 2021, 23:23 Wywalenie ruin w grze bez włóczęgi daje przewagę Kotom bo mają więcej miejsc na spamowanie budynkami.
W tym wątku na BGG masz wszystko:Sloth pisze: ↑17 wrz 2021, 21:50Byłbyś w stanie podać link.Highlander pisze: ↑14 wrz 2021, 23:28 Dodatek z mechanicznymi można sobie w każdej chwili wydrukować (wersja autorska). My ich używamy od miesięcy, dorzucamy 1-2 mechany do 2-3 graczy. Są naprawdę niezłe. Chcemy kiedyś zagrać dla checy samymi botami.
Jakoś nie do końca mogę zlokalizować.
Też polecam ten fanowski dodatek. Dzięki niemu można fajnie pograć we dwie osoby, używając frakcji, które sprawdzają się przy większej liczbie graczy. Co prawda polski pierwszy dodatek z trybami leśnogrodu też zamówiłam, bo jednak nam łatwiej automy będzie obsługiwać w ojczystym języku, ale po polsku to będą tylko 4 podstawowe boty, a w fanowskim dodatku na BGG jest wariant do grania wydrami vs boty <3 dzięki temu w końcu mogę pograć trochę kompanią plemion rzecznych, bo dodatek daje karty opisujące interakcję botów przy handlowaniu z wydramiHighlander pisze: ↑18 wrz 2021, 08:23W tym wątku na BGG masz wszystko:Sloth pisze: ↑17 wrz 2021, 21:50Byłbyś w stanie podać link.Highlander pisze: ↑14 wrz 2021, 23:28 Dodatek z mechanicznymi można sobie w każdej chwili wydrukować (wersja autorska). My ich używamy od miesięcy, dorzucamy 1-2 mechany do 2-3 graczy. Są naprawdę niezłe. Chcemy kiedyś zagrać dla checy samymi botami.
Jakoś nie do końca mogę zlokalizować.
https://boardgamegeek.com/thread/206803 ... -cwe2-upda
Acha to ściema że nie da się grać w ten fanowski dodatek bez oficjalnego dodatku który go praktycznie powielił. Jest instrukcja, masz planszetki do wydrukowania. Brakuje drobiazgów.
Widziałem już wcześniej tą stronę ale, plików z kartami nie mogłem się doszukać więc uznałem że jeszcze gdzieś coś musi byćHighlander pisze: ↑18 wrz 2021, 08:23W tym wątku na BGG masz wszystko:Sloth pisze: ↑17 wrz 2021, 21:50Byłbyś w stanie podać link.Highlander pisze: ↑14 wrz 2021, 23:28 Dodatek z mechanicznymi można sobie w każdej chwili wydrukować (wersja autorska). My ich używamy od miesięcy, dorzucamy 1-2 mechany do 2-3 graczy. Są naprawdę niezłe. Chcemy kiedyś zagrać dla checy samymi botami.
Jakoś nie do końca mogę zlokalizować.
https://boardgamegeek.com/thread/206803 ... -cwe2-upda
Acha to ściema że nie da się grać w ten fanowski dodatek bez oficjalnego dodatku który go praktycznie powielił. Jest instrukcja, masz planszetki do wydrukowania. Brakuje drobiazgów.
Atamán pisze: ↑17 wrz 2021, 21:24
Ja rzadko gram na home-rulach, ale w Root stosuję w tej chwili dwa.
ad. 1. Nie widzę potrzeby takiej zmiany. Sojusz Leśnych Stworzeń jest słaby w początkowej grze (zanim postawi pierwszą bazę), ale potrafi być bardzo mocny w późniejszych etapach (gdy uda im się mieć 2 czy nawet 3 bazy). Żetony sympatyków w tej początkowej fazie są i tak bardzo łakomym kąskiem dla wszystkich - nie może być zbyt łatwo ich zdejmować, bo inaczej Sojusz nie zdąży się rozpędzić, a ktoś już wygra grę.
ad. 2. Tę propozycję trochę bardziej rozumiem, bo faktycznie koty za łatwo jest wykosić na początku gry, zwłaszcza gdy w grze jest Kompania Plemion Rzecznych i rusza się przed kotami. Ja mam na ochronę kotów inny pomysł (patrz niżej).
ad. 3. Nie przekonuje mnie to. Rozumiem, że chodzi o to, żeby osłabić Włóczęgę? Ale trochę mało elegancji jest w tej propozycji. Dużo osób narzeka na Włóczęgę, ale ja jakoś nie czuję tej siły. Z drugiej stronie w mojej ekipie bardzo rzadko gramy tą frakcją - wynika to chyba z tego, że ma bardzo dużo mikro-zasad i duża część gry to zarządzanie swoimi przedmiotami na swojej planszetce, a w Roota gramy dla Area-Control, już nam wystarczy że Sojusz Leśnych Stworzeń w początkowym etapie gra bez wojowników na planszy.
ad. 4. Dokładnie tak gram. Nie widzę powodu zastawiania planszy ruinami, gdy w grze rywalizacja o te miejsca na budynki jest większa.
Ja stosuję w sumie 2 home-rule:
- pkt 4., czyli bez ruin, gdy nie gra Włóczęga
- Markiza de Kot jest zawsze graczem startowym
(to mój sposób, by poradzić sobie z tym, że koty potrafią być za słabe na początku gry i mogą zostać wyeliminowani)
Aczkolwiek rozważam przy najbliższym spotkaniu na Roota zaproponować przetestowanie Advanced Setup Rules (tyle że bez tego losowego draftu frakcji). Zasady Advanced Setup są jeszcze w fazie testów, mają wejść w The Marauder Expansion, ale są dostępne w formie testowej jako PnP. I te zasady lekko wzmacniają początkowe ustawienie Markizy (więcej wojowników na planszy w setupie) oraz Jaszczurzeko Kultu (startują z 2 akolitami), ale jest też kilka innych drobnych zmian. Po takich zmianach koty powinny utrzymać się na planszy i obronić swoje startowe budynki nawet, gdy nie będą pierwsze.
Dzięki czemu koty mogą coś zrobić po 6 turze - jeśli koty nie wygrają do 6 tury to nie wygrają wcale. Chyba że cała reszta graczy zepsuje wszystko wręcz koncertowokarmazynowy pisze: ↑17 wrz 2021, 23:23 Wywalenie ruin w grze bez włóczęgi daje przewagę Kotom bo mają więcej miejsc na spamowanie budynkami.
Planszetki i instrukcje dodatku którą można pobrać w PDF. Ona pewnie jest do pobrania na głównej stronie Roota, bo chyba jest tylko oficjalna instrukcja dodatku.Sloth pisze: ↑18 wrz 2021, 10:17Widziałem już wcześniej tą stronę ale, plików z kartami nie mogłem się doszukać więc uznałem że jeszcze gdzieś coś musi byćHighlander pisze: ↑18 wrz 2021, 08:23W tym wątku na BGG masz wszystko:
https://boardgamegeek.com/thread/206803 ... -cwe2-upda
Acha to ściema że nie da się grać w ten fanowski dodatek bez oficjalnego dodatku który go praktycznie powielił. Jest instrukcja, masz planszetki do wydrukowania. Brakuje drobiazgów.W oficjalnym dodatku jest chyba po 7 kart na każdą automę.
Edit. Więc drukuję planszetki a kart używam z podstawki ?
Księga Praw była już dodawana w podstawce od któregoś druku ale zawierała 6 frakcji (podstawka + Plemiona Rzeczne).adeks9 pisze: ↑20 wrz 2021, 15:11 Dodatki przedpremierowo dotarły. Wszystko elegancko. Wraz z 'podziemiami' jest w pudełku zaktualizowana rozszerzona wersja księgi praw, która zakładam opisuje nowe potencjalne zależności między frakcjami oraz zasady doboru frakcji do gier w zależności od liczby graczy (jeśli było to już wspomniane w tym temacie, wybaczcie). Wydaje mi się, że w podstawce i poprzednich dodatkach tego nie było. Czas się wczytać i zapoznać z nowościami.
Albo mówiąc inaczej: zostawienie ruin w grze bez Włóczęgi utrudnia grę Kotom, a ja nie widzę powodu, by to robić. Zresztą to nie tylko koty na tym tracą, Jaszczurki i Krety również. Jakby gra miała poważnie podchodzić do balansu, to liczba miejsc na budynki powinna być bardziej zależna od liczby graczy i/lub tego jakimi frakcjami grają. A mi się nie chce w to bawić, żetony ruin są w woreczku z komponentami Włóczęgi i tam już zostaną.karmazynowy pisze: ↑17 wrz 2021, 23:23 Wywalenie ruin w grze bez włóczęgi daje przewagę Kotom bo mają więcej miejsc na spamowanie budynkami.