Strona 27 z 40

Re: Root (Cole Wehrle)

: 15 wrz 2021, 12:44
autor: Hardkor
Widzę, ze są maty do gry, z tego co widzę to jest to samo co plansza tylko większe?

Re: Root (Cole Wehrle)

: 15 wrz 2021, 14:43
autor: zakwas
Czy znana jest dokładna data wypuszczenia dodatków PL, wszędzie znalazłem tylko "Wrzesień 2021", ale bardzo dokładnie nie szukałem. ;)

Re: Root (Cole Wehrle)

: 15 wrz 2021, 14:45
autor: Yuri
zakwas pisze: 15 wrz 2021, 14:43 Czy znana jest dokładna data wypuszczenia dodatków PL, wszędzie znalazłem tylko "Wrzesień 2021", ale bardzo dokładnie nie szukałem. ;)
Na poprzedniej stronie u dołu jest info o 30 września :D :D :D :D

Re: Root (Cole Wehrle)

: 15 wrz 2021, 14:55
autor: zakwas
Yuri pisze: 15 wrz 2021, 14:45
zakwas pisze: 15 wrz 2021, 14:43 Czy znana jest dokładna data wypuszczenia dodatków PL, wszędzie znalazłem tylko "Wrzesień 2021", ale bardzo dokładnie nie szukałem. ;)
Na poprzedniej stronie u dołu jest info o 30 września :D :D :D :D
Przyznam szczerze, że nie przekopywałem tego wątku jak zobaczyłem jeden post o strategiach i graniu na 6 osób. ;) Dzięki!

Re: Root (Cole Wehrle)

: 16 wrz 2021, 16:18
autor: Yuri
Portal zaczął wysyłkie troszku wcześniej, niż 30 września. Moja paka z ROOTem będzie u mnie już jutro.

Re: Root (Cole Wehrle)

: 17 wrz 2021, 21:24
autor: Atamán
kasztan4321k pisze: 15 wrz 2021, 09:56 Zastanawiałem się ogólnie nad wprowadzeniem paru home rule do gry - niestety jeszcze nie testowałem ich ale pytanie do reszty graczy: czy macie swoje home rule specjalnie dla roota czy raczej gracie zgodnie z instrukcją.

U siebie chciałbym sprawdzić takie konfiguracje:
1. Jeśli gracz w jednej turze wejdzie na polane gdzie znajduje się żeton sympatów WA oraz zniszczy ten żeton dodaje on 1 kartę do stosu stronników.
2. Nie można zniszczyć twierdzy kotów zanim nie osiągną one 10 pkt
3. Atakując vagabonda i zadając mu obrażenia gracze na przemian, poczynając od vagabonda wybierają jaki przedmiot vg ma uszkodzić.
4. Jeśli w grze nie ma vagabonda - gracze przy rozstawianiu nie muszą uzupełniać polan ruinami.

Pytanie do rootowskiej braci co sądzicie o takich zmianach.
Ja rzadko gram na home-rulach, ale w Root stosuję w tej chwili dwa.

ad. 1. Nie widzę potrzeby takiej zmiany. Sojusz Leśnych Stworzeń jest słaby w początkowej grze (zanim postawi pierwszą bazę), ale potrafi być bardzo mocny w późniejszych etapach (gdy uda im się mieć 2 czy nawet 3 bazy). Żetony sympatyków w tej początkowej fazie są i tak bardzo łakomym kąskiem dla wszystkich - nie może być zbyt łatwo ich zdejmować, bo inaczej Sojusz nie zdąży się rozpędzić, a ktoś już wygra grę.
ad. 2. Tę propozycję trochę bardziej rozumiem, bo faktycznie koty za łatwo jest wykosić na początku gry, zwłaszcza gdy w grze jest Kompania Plemion Rzecznych i rusza się przed kotami. Ja mam na ochronę kotów inny pomysł (patrz niżej).
ad. 3. Nie przekonuje mnie to. Rozumiem, że chodzi o to, żeby osłabić Włóczęgę? Ale trochę mało elegancji jest w tej propozycji. Dużo osób narzeka na Włóczęgę, ale ja jakoś nie czuję tej siły. Z drugiej stronie w mojej ekipie bardzo rzadko gramy tą frakcją - wynika to chyba z tego, że ma bardzo dużo mikro-zasad i duża część gry to zarządzanie swoimi przedmiotami na swojej planszetce, a w Roota gramy dla Area-Control, już nam wystarczy że Sojusz Leśnych Stworzeń w początkowym etapie gra bez wojowników na planszy.
ad. 4. Dokładnie tak gram. Nie widzę powodu zastawiania planszy ruinami, gdy w grze rywalizacja o te miejsca na budynki jest większa.

Ja stosuję w sumie 2 home-rule:
- pkt 4., czyli bez ruin, gdy nie gra Włóczęga
- Markiza de Kot jest zawsze graczem startowym
(to mój sposób, by poradzić sobie z tym, że koty potrafią być za słabe na początku gry i mogą zostać wyeliminowani)

Aczkolwiek rozważam przy najbliższym spotkaniu na Roota zaproponować przetestowanie Advanced Setup Rules (tyle że bez tego losowego draftu frakcji). Zasady Advanced Setup są jeszcze w fazie testów, mają wejść w The Marauder Expansion, ale są dostępne w formie testowej jako PnP. I te zasady lekko wzmacniają początkowe ustawienie Markizy (więcej wojowników na planszy w setupie) oraz Jaszczurzeko Kultu (startują z 2 akolitami), ale jest też kilka innych drobnych zmian. Po takich zmianach koty powinny utrzymać się na planszy i obronić swoje startowe budynki nawet, gdy nie będą pierwsze.

Re: Root (Cole Wehrle)

: 17 wrz 2021, 21:50
autor: Sloth
Highlander pisze: 14 wrz 2021, 23:28 Dodatek z mechanicznymi można sobie w każdej chwili wydrukować (wersja autorska). My ich używamy od miesięcy, dorzucamy 1-2 mechany do 2-3 graczy. Są naprawdę niezłe. Chcemy kiedyś zagrać dla checy samymi botami.
Byłbyś w stanie podać link.
Jakoś nie do końca mogę zlokalizować.

Re: Root (Cole Wehrle)

: 17 wrz 2021, 21:54
autor: solkan
Które dodatki warto będzie kupić pod kątem zwiększenia różnorodności gry dwuosobowej? Z tego co czytam, na pewno Tryby Leśnogrodu i Podziemia zwiększą możliwe kombinacje frakcji przy dwóch graczach, natomiast Plemiona Rzeczne można raczej odpuścić?
A jak mają się do gry dwuosobowej te dwa mniejsze dodatki: Talia Banitów i Partyzantów oraz Paczka Włóczęgów?

Re: Root (Cole Wehrle)

: 17 wrz 2021, 22:06
autor: Strider
Jestem po dwóch rozgrywkach 3 osobowych za każdym razem bez włóczęgi i chyba jednak gra mega zyskuje na 4 graczy.
W środku rozgrywki kot nie miał miejsca na budynki bo stały ruiny, mała motywacja do przekuwania kart z przedmiotami i możliwość temperowania lidera to chyba trzy powody które przychodzą mi teraz na myśl.
Chyba że macie jakiś lepszy wybór frakcji niż Markiza + Dynastia + Sojusz na trzech graczy dodam że mam Plemiona Rzeczne.

Re: Root (Cole Wehrle)

: 17 wrz 2021, 23:23
autor: karmazynowy
Wywalenie ruin w grze bez włóczęgi daje przewagę Kotom bo mają więcej miejsc na spamowanie budynkami.

Re: Root (Cole Wehrle)

: 18 wrz 2021, 07:53
autor: MataDor
Wie ktoś może czy ten Portalowy dodruk podstawki Roota ma jakieś zmiany w instrukcji/planszy graczy względem pierwszego druku Portala?

Re: Root (Cole Wehrle)

: 18 wrz 2021, 08:18
autor: Highlander
karmazynowy pisze: 17 wrz 2021, 23:23 Wywalenie ruin w grze bez włóczęgi daje przewagę Kotom bo mają więcej miejsc na spamowanie budynkami.
Brak Włóczęgi ma też wpływ na nacje które przekuwają przedmioty. Jeśli nikt nie chce grać Włóczęgą polecam zastąpienie go botem z dodatku.

Re: Root (Cole Wehrle)

: 18 wrz 2021, 08:23
autor: Highlander
Sloth pisze: 17 wrz 2021, 21:50
Highlander pisze: 14 wrz 2021, 23:28 Dodatek z mechanicznymi można sobie w każdej chwili wydrukować (wersja autorska). My ich używamy od miesięcy, dorzucamy 1-2 mechany do 2-3 graczy. Są naprawdę niezłe. Chcemy kiedyś zagrać dla checy samymi botami.
Byłbyś w stanie podać link.
Jakoś nie do końca mogę zlokalizować.
W tym wątku na BGG masz wszystko:
https://boardgamegeek.com/thread/206803 ... -cwe2-upda

Acha to ściema że nie da się grać w ten fanowski dodatek bez oficjalnego dodatku który go praktycznie powielił. Jest instrukcja, masz planszetki do wydrukowania. Brakuje drobiazgów.

Re: Root (Cole Wehrle)

: 18 wrz 2021, 09:22
autor: anitroche
Highlander pisze: 18 wrz 2021, 08:23
Sloth pisze: 17 wrz 2021, 21:50
Highlander pisze: 14 wrz 2021, 23:28 Dodatek z mechanicznymi można sobie w każdej chwili wydrukować (wersja autorska). My ich używamy od miesięcy, dorzucamy 1-2 mechany do 2-3 graczy. Są naprawdę niezłe. Chcemy kiedyś zagrać dla checy samymi botami.
Byłbyś w stanie podać link.
Jakoś nie do końca mogę zlokalizować.
W tym wątku na BGG masz wszystko:
https://boardgamegeek.com/thread/206803 ... -cwe2-upda

Acha to ściema że nie da się grać w ten fanowski dodatek bez oficjalnego dodatku który go praktycznie powielił. Jest instrukcja, masz planszetki do wydrukowania. Brakuje drobiazgów.
Też polecam ten fanowski dodatek. Dzięki niemu można fajnie pograć we dwie osoby, używając frakcji, które sprawdzają się przy większej liczbie graczy. Co prawda polski pierwszy dodatek z trybami leśnogrodu też zamówiłam, bo jednak nam łatwiej automy będzie obsługiwać w ojczystym języku, ale po polsku to będą tylko 4 podstawowe boty, a w fanowskim dodatku na BGG jest wariant do grania wydrami vs boty <3 dzięki temu w końcu mogę pograć trochę kompanią plemion rzecznych, bo dodatek daje karty opisujące interakcję botów przy handlowaniu z wydrami :).

Re: Root (Cole Wehrle)

: 18 wrz 2021, 10:17
autor: Sloth
Highlander pisze: 18 wrz 2021, 08:23
Sloth pisze: 17 wrz 2021, 21:50
Highlander pisze: 14 wrz 2021, 23:28 Dodatek z mechanicznymi można sobie w każdej chwili wydrukować (wersja autorska). My ich używamy od miesięcy, dorzucamy 1-2 mechany do 2-3 graczy. Są naprawdę niezłe. Chcemy kiedyś zagrać dla checy samymi botami.
Byłbyś w stanie podać link.
Jakoś nie do końca mogę zlokalizować.
W tym wątku na BGG masz wszystko:
https://boardgamegeek.com/thread/206803 ... -cwe2-upda

Acha to ściema że nie da się grać w ten fanowski dodatek bez oficjalnego dodatku który go praktycznie powielił. Jest instrukcja, masz planszetki do wydrukowania. Brakuje drobiazgów.
Widziałem już wcześniej tą stronę ale, plików z kartami nie mogłem się doszukać więc uznałem że jeszcze gdzieś coś musi być 🤔 W oficjalnym dodatku jest chyba po 7 kart na każdą automę.

Edit. Więc drukuję planszetki a kart używam z podstawki ?

Re: Root (Cole Wehrle)

: 18 wrz 2021, 21:52
autor: kasztan4321k
Atamán pisze: 17 wrz 2021, 21:24
Ja rzadko gram na home-rulach, ale w Root stosuję w tej chwili dwa.

ad. 1. Nie widzę potrzeby takiej zmiany. Sojusz Leśnych Stworzeń jest słaby w początkowej grze (zanim postawi pierwszą bazę), ale potrafi być bardzo mocny w późniejszych etapach (gdy uda im się mieć 2 czy nawet 3 bazy). Żetony sympatyków w tej początkowej fazie są i tak bardzo łakomym kąskiem dla wszystkich - nie może być zbyt łatwo ich zdejmować, bo inaczej Sojusz nie zdąży się rozpędzić, a ktoś już wygra grę.
ad. 2. Tę propozycję trochę bardziej rozumiem, bo faktycznie koty za łatwo jest wykosić na początku gry, zwłaszcza gdy w grze jest Kompania Plemion Rzecznych i rusza się przed kotami. Ja mam na ochronę kotów inny pomysł (patrz niżej).
ad. 3. Nie przekonuje mnie to. Rozumiem, że chodzi o to, żeby osłabić Włóczęgę? Ale trochę mało elegancji jest w tej propozycji. Dużo osób narzeka na Włóczęgę, ale ja jakoś nie czuję tej siły. Z drugiej stronie w mojej ekipie bardzo rzadko gramy tą frakcją - wynika to chyba z tego, że ma bardzo dużo mikro-zasad i duża część gry to zarządzanie swoimi przedmiotami na swojej planszetce, a w Roota gramy dla Area-Control, już nam wystarczy że Sojusz Leśnych Stworzeń w początkowym etapie gra bez wojowników na planszy.
ad. 4. Dokładnie tak gram. Nie widzę powodu zastawiania planszy ruinami, gdy w grze rywalizacja o te miejsca na budynki jest większa.

Ja stosuję w sumie 2 home-rule:
- pkt 4., czyli bez ruin, gdy nie gra Włóczęga
- Markiza de Kot jest zawsze graczem startowym
(to mój sposób, by poradzić sobie z tym, że koty potrafią być za słabe na początku gry i mogą zostać wyeliminowani)

Aczkolwiek rozważam przy najbliższym spotkaniu na Roota zaproponować przetestowanie Advanced Setup Rules (tyle że bez tego losowego draftu frakcji). Zasady Advanced Setup są jeszcze w fazie testów, mają wejść w The Marauder Expansion, ale są dostępne w formie testowej jako PnP. I te zasady lekko wzmacniają początkowe ustawienie Markizy (więcej wojowników na planszy w setupie) oraz Jaszczurzeko Kultu (startują z 2 akolitami), ale jest też kilka innych drobnych zmian. Po takich zmianach koty powinny utrzymać się na planszy i obronić swoje startowe budynki nawet, gdy nie będą pierwsze.

1. Odnośnie Sojuszu to nie zgodzę się - ich głównym problemem jest to, że one bardzo szybko się rozwijają w późniejszej grze - w przypadku innych frakcji zacząć je blokować trzeba je przy ~22Pz, w przypadku Sojuszu ~17. Jest to ogromna różnica bo sojusz bez problemu potrafi zdobyć 12 pkt w jednej grze.
2. Ja zwykle jak gram to ptakami je wykaszam, ale wydry to dobre wyzwanie by spróbować :D Dzięki ;)
3. Włóczęga jest niestety bardzo silnym przeciwnikiem jeśli pozwolisz mu się rozwinąć - w przypadku gdy ma min 3 młotki i 2 mieczyki to tak na dobrą sprawę musisz go uderzyć 2 razy by zmusić go do pójścia do lasu (a jak trafisz na kumatego vg albo nie masz szczęścia to i 3 razy). W większości przypadków musisz mu zadać tyle obrażeń ile ma przedmiotów by zniszczyć wszystko. Myślałem o tym by wprowadzić HR że vg nie może naprawiać młotkiem innych młotków - to by odrobinę mogło zbalansować grę*.

Moja ulubiona rozgrywka:
3 monetki, 2 mieczyki, 3 worki, 3 herbatki, 3 mlotki, 3 buty
Wale 3:2 - tracę dwóch ziomków, szop 2 młotki i 1 but
Wale 3:2 - tracę dwóch ziomków, szop 2 buty
Walę 3:2 - tracę dwóch ziomków, szop 3 herbatki
Skończyły mi się opcje.
Szop w następnej turze może: za pomocą młotka naprawić młotek którym naprawi młotek którym naprawi but. Najważniejsze przedmioty ma naprawione więc co może zrobić? Uderzyć i dobić koty - ewentualnie uciec i w następnej turze wszystko naprawi.
To jest frustrujące bo taka sytuacja (lub podobna) dzieje się zbyt często.

Niestety, bardzo nie lubię zaczynać kotami. W tym momencie koty są na ciut przegranej pozycji ponieważ:
-Orły mają wtedy możliwość wybrać ścieżkę bezkonfliktową z kotami. Jednak w czasie gry trzeba wybrać którą część mapy rozbudowujemy - czy dół, środek czy górę. Zależy nam jednak by wejść jak najszybciej w konflikt z orłami więc po co ich unikać?
-Sojusz od razu wrzuca nam się na te polany gdzie postawiliśmy nowe budynku zbudowane.
-Wydry mają +1 akcje gdzie mogą wykorzystać wojowników kotów do swojej akcji.

To, która frakcja zaczyna ma ogromny wpływ na grę jednak - np jeśli WA jest pierwszym graczem to najbardziej mu się opłaca dorzucić dwie karty do stronników i spasować.
karmazynowy pisze: 17 wrz 2021, 23:23 Wywalenie ruin w grze bez włóczęgi daje przewagę Kotom bo mają więcej miejsc na spamowanie budynkami.
Dzięki czemu koty mogą coś zrobić po 6 turze - jeśli koty nie wygrają do 6 tury to nie wygrają wcale. Chyba że cała reszta graczy zepsuje wszystko wręcz koncertowo :)

Re: Root (Cole Wehrle)

: 19 wrz 2021, 08:30
autor: Highlander
Sloth pisze: 18 wrz 2021, 10:17
Highlander pisze: 18 wrz 2021, 08:23
Sloth pisze: 17 wrz 2021, 21:50

Byłbyś w stanie podać link.
Jakoś nie do końca mogę zlokalizować.
W tym wątku na BGG masz wszystko:
https://boardgamegeek.com/thread/206803 ... -cwe2-upda

Acha to ściema że nie da się grać w ten fanowski dodatek bez oficjalnego dodatku który go praktycznie powielił. Jest instrukcja, masz planszetki do wydrukowania. Brakuje drobiazgów.
Widziałem już wcześniej tą stronę ale, plików z kartami nie mogłem się doszukać więc uznałem że jeszcze gdzieś coś musi być 🤔 W oficjalnym dodatku jest chyba po 7 kart na każdą automę.

Edit. Więc drukuję planszetki a kart używam z podstawki ?
Planszetki i instrukcje dodatku którą można pobrać w PDF. Ona pewnie jest do pobrania na głównej stronie Roota, bo chyba jest tylko oficjalna instrukcja dodatku.

Re: Root (Cole Wehrle)

: 20 wrz 2021, 15:11
autor: adeks9
Dodatki przedpremierowo dotarły. Wszystko elegancko. Wraz z 'podziemiami' jest w pudełku zaktualizowana rozszerzona wersja księgi praw, która zakładam opisuje nowe potencjalne zależności między frakcjami oraz zasady doboru frakcji do gier w zależności od liczby graczy (jeśli było to już wspomniane w tym temacie, wybaczcie). Wydaje mi się, że w podstawce i poprzednich dodatkach tego nie było. Czas się wczytać i zapoznać z nowościami.

Obrazek

Obrazek

Re: Root (Cole Wehrle)

: 20 wrz 2021, 15:13
autor: ave.crux
nieźle. dziwne, że same podziemia zniknęły ze sklepu portalu. mam nadzieję, że wrócą, bądź będzie dodruk jeżeli się wyprzedały.

Re: Root (Cole Wehrle)

: 20 wrz 2021, 15:22
autor: dwaduzepe
ave.crux pisze: 20 wrz 2021, 15:13 nieźle. dziwne, że same podziemia zniknęły ze sklepu portalu. mam nadzieję, że wrócą, bądź będzie dodruk jeżeli się wyprzedały.
w sklepach normalnie sa jeszcze, juz nie nakrecaj atmosfery, ze zabraklo :)

Re: Root (Cole Wehrle)

: 20 wrz 2021, 15:24
autor: ave.crux
widzę, że w sklepach są i na allegro. Chodzi mi o to, że brak na stronie portalu to dziwna sprawa. Jak znajdę konkretną ekipę do roota (bo obecna jest połowicznie przekonana) to pewnie podziemia również wjadą

Re: Root (Cole Wehrle)

: 20 wrz 2021, 15:27
autor: karmazynowy
adeks9 pisze: 20 wrz 2021, 15:11 Dodatki przedpremierowo dotarły. Wszystko elegancko. Wraz z 'podziemiami' jest w pudełku zaktualizowana rozszerzona wersja księgi praw, która zakładam opisuje nowe potencjalne zależności między frakcjami oraz zasady doboru frakcji do gier w zależności od liczby graczy (jeśli było to już wspomniane w tym temacie, wybaczcie). Wydaje mi się, że w podstawce i poprzednich dodatkach tego nie było. Czas się wczytać i zapoznać z nowościami.
Księga Praw była już dodawana w podstawce od któregoś druku ale zawierała 6 frakcji (podstawka + Plemiona Rzeczne).

Re: Root (Cole Wehrle)

: 20 wrz 2021, 17:27
autor: adeks9
To wiem, poprzednią księgę praw mam. To co miałem na myśli to rozbudowanie tej księgi praw o nowe frakcje i opis w jaki sposób dobierać je do gier. A dokładnie mechanizm zasięgów, z którym się nie spotkałem wcześniej:

Obrazek

Re: Root (Cole Wehrle)

: 20 wrz 2021, 19:14
autor: Otorek
Mam dokładnie tę samą tabelę w Księdze Praw od podstawowego Root-a. Gre mam od niedawna, możliwe, że Księga Praw dostała aktualizacje w dodruku.

Re: Root (Cole Wehrle)

: 22 wrz 2021, 18:49
autor: Atamán
karmazynowy pisze: 17 wrz 2021, 23:23 Wywalenie ruin w grze bez włóczęgi daje przewagę Kotom bo mają więcej miejsc na spamowanie budynkami.
Albo mówiąc inaczej: zostawienie ruin w grze bez Włóczęgi utrudnia grę Kotom, a ja nie widzę powodu, by to robić. Zresztą to nie tylko koty na tym tracą, Jaszczurki i Krety również. Jakby gra miała poważnie podchodzić do balansu, to liczba miejsc na budynki powinna być bardziej zależna od liczby graczy i/lub tego jakimi frakcjami grają. A mi się nie chce w to bawić, żetony ruin są w woreczku z komponentami Włóczęgi i tam już zostaną.

A co do dodatków to i do mnie dotarła paczka z przedsprzedaży Portalowej i jedna partia za nami, graliśmy w składzie: Koty, Wydry, Kruki, Krety. Na mapie Jesieni, talia z podstawki.
Spoiler:
Kretom poszło zdecydowanie najgorzej w tej partii, ale ja nie skreślam tej frakcji - widzę w niej potencjał, ale muszą bardziej pilnować swoich budynków i w początkowym etapie gry mocniej inwestować w armię, które je obroni niż w szybkie wystawianie ministrów. Oczywiście w tej grze dużo zależy od kombinacji frakcji, a że wszystkie były dosyć silne militarnie, to tak to się skończyło.

Nie mogę się doczekać kolejnych partii, przetestować inne konfiguracje frakcji, przetestować nowe mapy, nową talię. Ile tego jest!

Aha - też się cieszę ze zaktualizowanej wersji Księgi Praw - super jest mieć wszystkie zasady w jednym miejscu w najnowszej wersji.

I wielki plus za pudełko (i wypraskę) od Portalu - wszystkie fracje z podstawki i obu dodatków, wraz planszetkami mieszczą się w pudełku od podstawki. Obie talie kart też (zakoszulkowane). Jedynie plansza mieści się jedna, ale super jest mieć taki pakiet w jednym pudle i jeszcze sensownie posegregowany.