Conflict of Heroes (Uwe Eickert)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Re: Conflict of Heroes (Uwe Eickert)
Ale symulacja pt mamy do dyspozycji roboty ktore są przedłużeniem naszego mózgu to żadna symulacja. Na polu walki jest dużo chaosu, niektóre systemy kompletnie tego nie uwzględniają. W 3 ed. Spokojnie robisz pierwszą akcję prawie spokojnie drugą a potem to już marne szanse ale są. Awarie sprzętu, problemy z łącznością, amunicją morale. Bardzo wiele razy dowódca wydawał w sztabie rozkazy które wcale nie były wykonywane z matematyczną dokłasnoscią.
Gdyby tak bylo Stalingrad zostałby odblokowany bo z map sztabowych wynikało że armia Don odblokuje 6 armię. Moskwa została by zdobyta, a jednak Niemcom nie udało się wykonać rozkazów... w skali pojedynczych pojazdów i małych jednostek jeszcze bardziej to widać, ale każdy lubi co innego.
Rzut kostką kojarzy się z brakiem umiejętności i szczęściem ale tu jest to myślę dobrze zbalansowane.
Uważam, że 3 ed. Świetnie symuluje zmienność i chaos pola walki zachowując ogromny wpływ naszych decyzji na losy starcia.
3 ed. Już sie wydrukowała i jest wysyłana z usa do zamawiających. Czekam na paczkę ! Myślę ze jeszcze kilka tyg.
Gdyby tak bylo Stalingrad zostałby odblokowany bo z map sztabowych wynikało że armia Don odblokuje 6 armię. Moskwa została by zdobyta, a jednak Niemcom nie udało się wykonać rozkazów... w skali pojedynczych pojazdów i małych jednostek jeszcze bardziej to widać, ale każdy lubi co innego.
Rzut kostką kojarzy się z brakiem umiejętności i szczęściem ale tu jest to myślę dobrze zbalansowane.
Uważam, że 3 ed. Świetnie symuluje zmienność i chaos pola walki zachowując ogromny wpływ naszych decyzji na losy starcia.
3 ed. Już sie wydrukowała i jest wysyłana z usa do zamawiających. Czekam na paczkę ! Myślę ze jeszcze kilka tyg.
- RUNner
- Posty: 4255
- Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
- Has thanked: 640 times
- Been thanked: 1106 times
Re: Conflict of Heroes (Uwe Eickert)
Czy jest jakiś problem żeby przerobić sobie 2 edycję do 3? Chyba jest to całkiem wykonalne?
Pomalowane figurki na wymianę: https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic ... 3#p1148253
Sprzedam: https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
Sprzedam: https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
Re: Conflict of Heroes (Uwe Eickert)
Żaden. Duży szacun dla twórców, sporo wydawców pewnie wydaloby wersję niekompatybilną z poprzednimi edycjami żeby wymusić kupno na zasadzie - 'chcesz mieć nowe to płać $$$'.
A tak jedyne co potrzeba to zasady 3ed do pobrania za free w pdf i kostka k10.
-
- Posty: 106
- Rejestracja: 21 cze 2017, 23:37
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 27 times
- Been thanked: 60 times
Re: Conflict of Heroes (Uwe Eickert)
Chłop z bgg dostął taką odpowiedź z Academy Games:
Czyli będą upgrejd paczki do 2nd. Problem pewnie taki że oni za wszystko chcą $10.- Shipping for Europeans will be from Germany.
- The 3rd Edition upgrade items for 'Awakening the Bear' are not strictly necessary for using the 3rd Edition rules with the 2nd Edition version of the game, but they do make things much easier.
- The biggest difference is the AtB card deck, which has been updated between 2nd and 3rd editions, and the d10 Spent Check Dice.
- The rule book and firefight book will be available for download through our website, but we offer printed versions of them because we know some of our fans want to have the printed rule book for their game.
(2) AtB 3rd Game Trayz $15
(3) AtB 3rd ed dice $3
(4) AtB 3rd ed rulebook $10
(5) AtB 3rd ed firefight book $10
(6) AtB 3rd ed card deck $10
Traye można se darować.
Rulebook można ściągnąć
firefight chyba też.
pozostały kości i deck kart.
kości można sobie wyrzeźbić jak pisał kolega wcześniej;)
Pozostają karty + przesyłka.
- RUNner
- Posty: 4255
- Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
- Has thanked: 640 times
- Been thanked: 1106 times
Re: Conflict of Heroes (Uwe Eickert)
Przejrzałem instrukcję i temat wrócił. Poczekam na 3 edycję i być może się skuszę na zakup, bo aktualnie nie mam w kolekcji taktycznej gry wojennej. Pozostała jeszcze decyzja czy brać AtB czy SoS. Ktoś mógłby pomóc w podjęciu decyzji?
Pomalowane figurki na wymianę: https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic ... 3#p1148253
Sprzedam: https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
Sprzedam: https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
Re: Conflict of Heroes (Uwe Eickert)
Odpowiadam z pamięci, że o Awakening the Bear chodziła opinia miało lepiej dopracowane scenariusze. Z tego co pamiętam to w Storm of Steel były dodatkowe elementy terenu które mogły zmienić mape.
- B
- Posty: 795
- Rejestracja: 01 cze 2007, 21:08
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 6 times
Re: Conflict of Heroes (Uwe Eickert)
SoS miał najgorsze scenariusze z całej serii, pod kątem zbalansowania.
Ale w tej nowej wersji scenario book jest mocno odświeżony, parę daremnych potyczek wyleciało, jest kilka nowych. Ciężko więc to teraz porównać.
Ale w tej nowej wersji scenario book jest mocno odświeżony, parę daremnych potyczek wyleciało, jest kilka nowych. Ciężko więc to teraz porównać.
- RUNner
- Posty: 4255
- Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
- Has thanked: 640 times
- Been thanked: 1106 times
Re: Conflict of Heroes (Uwe Eickert)
Bardziej mi chodzi o przyjemność płynącą z rozgrywki. Czy w SoS jest większy nacisk na czołgi niż na piechotę?
Pomalowane figurki na wymianę: https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic ... 3#p1148253
Sprzedam: https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
Sprzedam: https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
- RUNner
- Posty: 4255
- Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
- Has thanked: 640 times
- Been thanked: 1106 times
Re: Conflict of Heroes (Uwe Eickert)
Coś słabo z dostępnością w Polsce nowej edycji. Na razie tylko jeden sklep ją ma na zamówienie.
Edit: nowy system wyczerpywania jednostek może nieść ze sobą dwa problemy:
- przedłużające się rundy. W końcu, jeśli gracze będą wykonywać najtańsze akcje, to ich jednostki znacznie rzadziej będą się wyczerpywały. I tak można wkoło Macieju.
- przy aktywacji grupowej wszystko będzie zależało od jednego rzutu k10. Tutaj udany/nieudany rzut kostką może mieć ogromne konsekwencje. Albo nasza grupa bojowa zachowa sprawność operacyjną, albo się w całości wyczerpie.
A wariant solo jak się spisuje? Mam na myśli ten dodatek za grube pieniądze. Jest wart swojej ceny?
Edit: nowy system wyczerpywania jednostek może nieść ze sobą dwa problemy:
- przedłużające się rundy. W końcu, jeśli gracze będą wykonywać najtańsze akcje, to ich jednostki znacznie rzadziej będą się wyczerpywały. I tak można wkoło Macieju.
- przy aktywacji grupowej wszystko będzie zależało od jednego rzutu k10. Tutaj udany/nieudany rzut kostką może mieć ogromne konsekwencje. Albo nasza grupa bojowa zachowa sprawność operacyjną, albo się w całości wyczerpie.
A wariant solo jak się spisuje? Mam na myśli ten dodatek za grube pieniądze. Jest wart swojej ceny?
Pomalowane figurki na wymianę: https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic ... 3#p1148253
Sprzedam: https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
Sprzedam: https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
- raj
- Administrator
- Posty: 5370
- Rejestracja: 01 lis 2006, 11:22
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 310 times
- Been thanked: 946 times
- Kontakt:
Re: Conflict of Heroes (Uwe Eickert)
To akurat da się łatwo obejść rzucając osobno dla każdej jednostki. To będzie nawet fajne i klimatyczne (nie rzucanie a efekty).
"Jest to gra planszowa. Każdy gracz ma planszę i lutuje nią przeciwnika." - cytat za "7 krasnoludków - historia prawdziwa."
Szukajcie recenzji planszówek na GamesFanatic.pl
Szukajcie recenzji planszówek na GamesFanatic.pl
- RUNner
- Posty: 4255
- Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
- Has thanked: 640 times
- Been thanked: 1106 times
Re: Conflict of Heroes (Uwe Eickert)
Ale wtedy będzie to jednak homerule
Pomalowane figurki na wymianę: https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic ... 3#p1148253
Sprzedam: https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
Sprzedam: https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
Re: Conflict of Heroes (Uwe Eickert)
Na swoje potrzeby zrobiłem na podstawie instrukcji karty po polsku do trzeciej edycji (na razie bez Weapon Cards). Można je znaleźć tutaj.
Rozegrałem dotychczas pierwszych pięć scenariuszy i nie zauważyłem, żeby nieudany rzut kością rzutował na wynik potyczki. Nie grałem jednak nigdy z regułami w wersji drugiej - grę zakupiłem dość dawno, leżała, leżała, a kiedy nadszedł jej czas, dostępna już zaczęła być wersja trzecia, zatem używałem od początku najnowszej wersji reguł. Kluczem do sukcesu jest oczywiście odpowiednie zarządzanie CP - grupowe akcje zwykle lepiej robić właśnie przy użyciu CP.RUNner pisze: ↑23 wrz 2019, 17:03 Edit: nowy system wyczerpywania jednostek może nieść ze sobą dwa problemy:
- przedłużające się rundy. W końcu, jeśli gracze będą wykonywać najtańsze akcje, to ich jednostki znacznie rzadziej będą się wyczerpywały. I tak można wkoło Macieju.
- przy aktywacji grupowej wszystko będzie zależało od jednego rzutu k10. Tutaj udany/nieudany rzut kostką może mieć ogromne konsekwencje. Albo nasza grupa bojowa zachowa sprawność operacyjną, albo się w całości wyczerpie.
Re: Conflict of Heroes (Uwe Eickert)
Zasady 3 edycji czytałem już jakiś czas temu, ale z tego co pamiętam, wszystkie aktywacje danej jednostki się kumulują, więc w końcu jednostka i tak się wyczerpie. Chyba nie dało się zrobić więcej aktywacji niż w 2 edycji. Różnica jest taka, że teraz nie wiesz kiedy dokładnie to nastąpi.
- RUNner
- Posty: 4255
- Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
- Has thanked: 640 times
- Been thanked: 1106 times
Re: Conflict of Heroes (Uwe Eickert)
Kumuluje się tylko jeśli jednostkę aktywujemy w kolejnej akcji z rzędu. Tylko nie wiem czy żetony stresu się kumulują i jednostka może mieć ich więcej? Chyba nie, ale nie wczytywałem się aż tak dokładnie w całą instrukcję.
Pomalowane figurki na wymianę: https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic ... 3#p1148253
Sprzedam: https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
Sprzedam: https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
- RUNner
- Posty: 4255
- Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
- Has thanked: 640 times
- Been thanked: 1106 times
Re: Conflict of Heroes (Uwe Eickert)
Podbijam swoje pytanie bo aż mi się wierzyć nie chce, że nikt nie testował:
A wariant solo jak się spisuje? Mam na myśli ten dodatek za grube pieniądze. Jest wart swojej ceny?
A wariant solo jak się spisuje? Mam na myśli ten dodatek za grube pieniądze. Jest wart swojej ceny?
Pomalowane figurki na wymianę: https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic ... 3#p1148253
Sprzedam: https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
Sprzedam: https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
- Olgierdd
- Posty: 1837
- Rejestracja: 23 lut 2010, 15:25
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 85 times
- Been thanked: 93 times
Re: Conflict of Heroes (Uwe Eickert)
Grałem w dodatek solo i byłem pod wielkim wrażeniem systemu. Według mnie chyba najlepsza próba stworzenia sztucznej inteligencji w planszówce, bo momentami czujesz, że żywy gracz zagrałby tak samo lub podobnie... niestety to tryb dla bardzo wytrwałych, bo system jak na mój gust jest trochę zbyt skomplikowany i wymagający dużych nakładów do obsługi SI. Do tego scenariusze bywają bardzo długie. Ostatecznie nie podołałem, ale to raczej kwestia mojego charakteru niż winy gry.
Re: Conflict of Heroes (Uwe Eickert)
Też grałem w wariant solo. Rozegrałem kilka scenariuszy. John Butterfield odwalił kawał dobrej roboty tworząc mechanizm, który świetnie łączy prostotę i dynamikę CoH z jego podejściem do rozgrywek solo. Tak, jak napisał kolega, to bardzo dobry mechanizm do gry solo. Czasami, rzeczywiście można pomyśleć, że gra się z "żywym" przeciwnikiem. Jest rozbudowany, a co za tym idzie dobrze symuluje ruchy gracza. Pewnie, że zdarzają się czasem dziwne ruchy przeciwnika, ale żywy gracz, też czasem robi głupie posunięcia. To dzięki temu mechanizmowi, zastanawiam się nad 3 ed, która próbuje w jakimś stopniu go naśladować. Pewnie w końcu się skuszę
- RUNner
- Posty: 4255
- Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
- Has thanked: 640 times
- Been thanked: 1106 times
Re: Conflict of Heroes (Uwe Eickert)
I tego się właśnie obawiam w moim przypadku. Co z tego że system jest bardzo przemyślany, skoro jego obsługa jest dosyć uciążliwa? Nie mam nastu lat, żeby mieć wiele godzin na granie. Dlatego nie jestem pewien, czy będę potrafił docenić kunszt autora. Druga rzecz to regrywalność. Jeśli będę musiał poświęcić 3h na jeden scenariusz, to kolejną partię zagram po miesiącu...Olgierdd pisze: ↑28 wrz 2019, 11:21 Grałem w dodatek solo i byłem pod wielkim wrażeniem systemu. Według mnie chyba najlepsza próba stworzenia sztucznej inteligencji w planszówce, bo momentami czujesz, że żywy gracz zagrałby tak samo lub podobnie... niestety to tryb dla bardzo wytrwałych, bo system jak na mój gust jest trochę zbyt skomplikowany i wymagający dużych nakładów do obsługi SI. Do tego scenariusze bywają bardzo długie. Ostatecznie nie podołałem, ale to raczej kwestia mojego charakteru niż winy gry.
Pomalowane figurki na wymianę: https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic ... 3#p1148253
Sprzedam: https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
Sprzedam: https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
- maciejo
- Posty: 3374
- Rejestracja: 01 lut 2009, 14:20
- Lokalizacja: Gliwice-Bielefeld
- Has thanked: 129 times
- Been thanked: 131 times
Re: Conflict of Heroes (Uwe Eickert)
Czy w 3 edycji dopracowano,zmodyfikowano może zasady solo ?
Nie mam na myśli dużego dodatku,tylko zasady wprowadzone do instrukcji w 2 edycji bodajże w SoS.
Nie mam na myśli dużego dodatku,tylko zasady wprowadzone do instrukcji w 2 edycji bodajże w SoS.
Planszówkowym skrytożercom mówię stanowcze NIE !!!
Re: Conflict of Heroes (Uwe Eickert)
Przeglądając instrukcje oraz scenariusze do 3ed. zauważyłem, że zmieniono numeracje hexów na planszy(przynajmniej tak mi się wydaje). Mimo, że w poszczególnych scenariuszach zmiany w ustawieniu jednostek są minimalne to nazwy pól są totalnie inne. Kolejnym aspektem są karty. Nazwy te same ale już ich tekst lub koszt użycia się zmienia. Mówili coś o upgrade packach dla takich niuansów?
- ArnhemHorror
- Posty: 509
- Rejestracja: 01 maja 2013, 23:09
- Lokalizacja: NibyLandia
- Has thanked: 347 times
- Been thanked: 167 times
Re: Conflict of Heroes (Uwe Eickert)
Info jest w tym watku, na tej samej stronie... jakies ~20 postow wczesniej
W życiu jest miejsce na jedynie 3 2 1 LCGi.
-
- Posty: 1713
- Rejestracja: 02 sty 2019, 09:46
- Has thanked: 98 times
- Been thanked: 490 times
- Kontakt:
Re: Conflict of Heroes (Uwe Eickert)
Warto być cierpliwym Po 3.5 roku nareszcie dotarła - Conflict of Heroes – Storms of Steel z Academy Games. Pięknie wydana gra, nowe zasady (3 edycja), grube żetony, dokładne mapy. Poniżej krótki artykuł z UNBOXING i zdjęciami gry. Milej lektury!
UNBOXING - Conflict of Heroes: Storms of Steel! – Kursk 1943
UNBOXING - Conflict of Heroes: Storms of Steel! – Kursk 1943
Mój blog, serdecznie zapraszam!
https://theboardgameschronicle.com/
https://theboardgameschronicle.com/