Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
Awatar użytkownika
jolietjake
Posty: 849
Rejestracja: 21 lip 2012, 11:28
Lokalizacja: Warszawa / Sosnowiec
Been thanked: 1 time

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: jolietjake »

Geko pisze:Hmm, a co w sytuacji gdyby przed takim gosciem (co jednoczescie ma jedno uderzenie i jeden strzal w tym samym kierunku) stoja dwaj wrogowie w linii prostej, o wytrzymalosci 1. Wtedy pierwszego zabije uderzeniem a drugiego strzalem? Moim zdaniem zabije tylko pierwszego oboma atakami. Jesli mam racje to analogicznie ppdchodzilbym do medyka, tj. dalbym.mu oba obrazenia.
Jednostki są ściągane z planszy pod koniec inicjatywy, wiec nie ma mozliwosci, by drugi w linii dostal. Nawet jesli strzelaloby pare jednostek, a nie jedna z dwoma rodzajami ataku. No wiec analogii do sytuacji z medykiem tutaj nie ma.
Joliet Jake na BGG
puciek2
Posty: 310
Rejestracja: 05 gru 2014, 14:38

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: puciek2 »

Medyk a zatruwacze.
1. Czy medyk chroni od faktu zatrucia (tzn. od otrzymania znacznika zatrucia) ? Czyli czy medy wtedy sam przejmuje znacznik, jeśli ... ?
2. Czy medyk chroni od obrażeń zadawanych (przez zatrucie) podczas bitwy gdy się już ma na sobie znacznik zatrucia ?
Awatar użytkownika
jolietjake
Posty: 849
Rejestracja: 21 lip 2012, 11:28
Lokalizacja: Warszawa / Sosnowiec
Been thanked: 1 time

Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: jolietjake »

1. Wg instrukcji zatrucie kladzie sie na zranionej jednostce, nie? W takim razie, gdy jest medyk to nie będzie zranionej jednostki.
2. Tak
Joliet Jake na BGG
Pixa
Posty: 1993
Rejestracja: 10 lip 2013, 13:24
Been thanked: 3 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: Pixa »

Czy działko Gausa np. z armii Smart przebija pancerz? Czy pancerz odbija jednak uderzenie dzialka?
--
Próbówka Music House - sale prób i studio nagrań we Wrocławiu
www.sala-prob-wroclaw.pl
Awatar użytkownika
Hwi
Posty: 20
Rejestracja: 10 gru 2014, 11:40
Lokalizacja: Warszawa

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: Hwi »

puciek2 pisze:Medyk a zatruwacze.
1. Czy medyk chroni od faktu zatrucia (tzn. od otrzymania znacznika zatrucia) ? Czyli czy medy wtedy sam przejmuje znacznik, jeśli ... ?
2. Czy medyk chroni od obrażeń zadawanych (przez zatrucie) podczas bitwy gdy się już ma na sobie znacznik zatrucia ?
A to?

Obrazek

No, chyba że do jednostki z atakiem wręcz dołączony jest np. Bojler, to wtedy Medyk powinien przyjąć na siebie cały atak z jadem.
Awatar użytkownika
jolietjake
Posty: 849
Rejestracja: 21 lip 2012, 11:28
Lokalizacja: Warszawa / Sosnowiec
Been thanked: 1 time

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: jolietjake »

Oj, przepraszam za wprowadzenie w blad. Nie moglem zajrzec do instrukcji i pomylilem Zatrucie z cechą Jadu przy normalnym ataku. W takim razie, Medyk nie pomaga przy samym ataku Zatrucia, ale nadal wydaje mi sie, ze moze wziac na siebie obrazenia wynikajace z Jadu podczas bitwy. Mowie tu oczywiscie o sytuacji, kiedy zatruta jest jednostka, do ktorej podlaczony jest medyk, a nie o sytuacji, kiedy zatruty jest medyk (bo nie wiem o ktore Ci chodzilo)
Joliet Jake na BGG
Awatar użytkownika
jolietjake
Posty: 849
Rejestracja: 21 lip 2012, 11:28
Lokalizacja: Warszawa / Sosnowiec
Been thanked: 1 time

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: jolietjake »

Pixa pisze:Czy działko Gausa np. z armii Smart przebija pancerz? Czy pancerz odbija jednak uderzenie dzialka?
Pancerz normalnie sprawia, ze strzal gaussa ma sile o 1 mniejsza, ale nie przerywa on linii strzalu - dzialko wali jak zwykle po nastepnych jednostkach rowniez.
Joliet Jake na BGG
puciek2
Posty: 310
Rejestracja: 05 gru 2014, 14:38

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: puciek2 »

Tak dla jasności spróbuję podsumować.
jolietjake pisze: ...
W takim razie, Medyk nie pomaga przy samym ataku Zatrucia, ...
Rozumiem że medyk podpięty do zaatakowanej przez truciciela jednostki nie przejmuje jej znacznika zatrucia, ale już gdy atakuje zwykła jednostka (nie "zawodowy" truciciel) podpięta do boilera to przejmuje i atak i znacznik ?
jolietjake pisze:
... ale nadal wydaje mi sie, ze moze wziac na siebie obrazenia wynikajace z Jadu podczas bitwy. ...
Tu rozumiem że medyk podpięty do zatrutej jednostki może przejąć obrażenia od zatrucia wynikające z faktu rozpoczęcia bitwy ?
Awatar użytkownika
jolietjake
Posty: 849
Rejestracja: 21 lip 2012, 11:28
Lokalizacja: Warszawa / Sosnowiec
Been thanked: 1 time

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: jolietjake »

W obu przypadkach: Tak. Jednak w pierwszym przypadku nie wiem czy medyk podlaczony do jednostki atakowanej przez "jednostke z bojlerem" przejmie znacznik czy znacznik sie nie pojawi w ogole. Niech ktos madrzejszy albo ktos z instrukcja rozsądzi ;)
Joliet Jake na BGG
puciek2
Posty: 310
Rejestracja: 05 gru 2014, 14:38

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: puciek2 »

jolietjake pisze:W obu przypadkach: Tak. Jednak w pierwszym przypadku nie wiem czy medyk podlaczony do jednostki atakowanej przez "jednostke z bojlerem" przejmie znacznik czy znacznik sie nie pojawi w ogole. Niech ktos madrzejszy albo ktos z instrukcja rozsądzi ;)
Ten medyk zginie więc czy się u niego pojawi znacznik, czy nie to, wszystko jedno. Byle się nie pojawił u jednostki bezpośrednio atakowanej.
Awatar użytkownika
Trampon
Posty: 359
Rejestracja: 26 mar 2012, 13:44
Lokalizacja: Warszawa Ursus
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: Trampon »

Moim zdaniem w sytuacji gdy masz juz znacznik zatrucia na jednostce lub (czesciej) sztabie to medyk przejmie rane podczas najblizszej bitwy. Ale znacznik zostanie i w efekcie w jeszcze kolejnej bitwie juz jednostka obdarowana tym prezentem bedzie dostawala kolejne rany
"W świecie kolekcjonerów nader często dochodzi do zbrodni. Kolekcjonerzy to szaleńcy albo fanatycy na granicy szaleństwa, zaślepieni żądzą posiadania zdolni są do najgorszych przestępstw".
E. Niziurski, Nowe Przygody Marka Piegusa.
Awatar użytkownika
Kapelatejesy
Posty: 88
Rejestracja: 21 wrz 2014, 17:04
Lokalizacja: Warszawa

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: Kapelatejesy »

Truciciel zatruwa, a jednostki podłączone do bojlera i jednostka trująca Neodżungli posiadają atak o cesze jad i trują jedynie gdy zadadzą obrażenie, dlatego jeśli truciciel zatruwa jednostkę, to medyk przed tym nie chroni. Inaczej sprawa ma się w przypadku, gdy jad pochodzi z bojlera, albo jednostki Neo - wtedy medyk wchłania obrażenie i uniemożliwia zatrucie atakowanej jednostki.

Sytuacja w której medyk jest podłączony do już zatrutej jednostki to ciekawy case :D nigdy nie przytrafiło mi się to w praktyce, więc nie rozważałem tego wcześniej, ale wydaje mi się, że w takiej sytuacji medyk wchłania to obrażenie i ginie. Niestety pobudziłeś moją fantazję na tyle, że zastanawiam się teraz, czy jeśli na sztabie leżą np. 4 znaczniki jadu i jest do niego podłączony medyk, to czy rozpatrujemy je jako jedno, czy kilka źródeł obrażeń. Instynktownie wydaje mi się, że kilka i medyk może wchłonąć tylko jedno obrażenie, ale z doświadczenia wiem, że moje instynktowne opinie nie zawsze są podzielane przez innych graczy ;-)
Awatar użytkownika
jolietjake
Posty: 849
Rejestracja: 21 lip 2012, 11:28
Lokalizacja: Warszawa / Sosnowiec
Been thanked: 1 time

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: jolietjake »

puciek2 pisze:
jolietjake pisze:W obu przypadkach: Tak. Jednak w pierwszym przypadku nie wiem czy medyk podlaczony do jednostki atakowanej przez "jednostke z bojlerem" przejmie znacznik czy znacznik sie nie pojawi w ogole. Niech ktos madrzejszy albo ktos z instrukcja rozsądzi ;)
Ten medyk zginie więc czy się u niego pojawi znacznik, czy nie to, wszystko jedno. Byle się nie pojawił u jednostki bezpośrednio atakowanej.
No wlasnie niekoniecznie zginie, wiec nie jest wszystko jedno.
Joliet Jake na BGG
Awatar użytkownika
Trampon
Posty: 359
Rejestracja: 26 mar 2012, 13:44
Lokalizacja: Warszawa Ursus
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: Trampon »

Kapelatejesy pisze:(...)Sytuacja w której medyk jest podłączony do już zatrutej jednostki to ciekawy case :D nigdy nie przytrafiło mi się to w praktyce, więc nie rozważałem tego wcześniej, ale wydaje mi się, że w takiej sytuacji medyk wchłania to obrażenie i ginie. Niestety pobudziłeś moją fantazję na tyle, że zastanawiam się teraz, czy jeśli na sztabie leżą np. 4 znaczniki jadu i jest do niego podłączony medyk, to czy rozpatrujemy je jako jedno, czy kilka źródeł obrażeń. Instynktownie wydaje mi się, że kilka i medyk może wchłonąć tylko jedno obrażenie, ale z doświadczenia wiem, że moje instynktowne opinie nie zawsze są podzielane przez innych graczy ;-)
Przetestowałem temat na iPadzie, grając Neo przeciwko Mississippi, obie armie sterowane przeze mnie. Udało mi się już na początku zatruć oba sztaby tak że otrzymały po 2 znaczniki jadu (tego nie widać grając online co jest pewną wadą implementacji - widzisz że sztab jest zatruty ale nie wiesz jak bardzo). W następnych kolejkach podłączyłem medyków i uruchomiłem bitwę. I w obu przypadkach sytuacja wyglądała tak samo - znaczniki jadu rozpatrywane były oddzielnie, w efekcie medyk przejął na siebie 1 ranę i zginął, a druga rana poszła na konto sztabu. Pod koniec sztab Neo miał 4 znaczniki jadu, a po podłączeniu medyka otrzymał 3 rany zamiast 4.
"W świecie kolekcjonerów nader często dochodzi do zbrodni. Kolekcjonerzy to szaleńcy albo fanatycy na granicy szaleństwa, zaślepieni żądzą posiadania zdolni są do najgorszych przestępstw".
E. Niziurski, Nowe Przygody Marka Piegusa.
Awatar użytkownika
GrzeL
Administrator
Posty: 1143
Rejestracja: 24 paź 2011, 15:13
Lokalizacja: okolica Warszawy
Has thanked: 10 times
Been thanked: 61 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: GrzeL »

Kapelatejesy pisze:Sytuacja w której medyk jest podłączony do już zatrutej jednostki to ciekawy case :D nigdy nie przytrafiło mi się to w praktyce, więc nie rozważałem tego wcześniej, ale wydaje mi się, że w takiej sytuacji medyk wchłania to obrażenie i ginie. Niestety pobudziłeś moją fantazję na tyle, że zastanawiam się teraz, czy jeśli na sztabie leżą np. 4 znaczniki jadu i jest do niego podłączony medyk, to czy rozpatrujemy je jako jedno, czy kilka źródeł obrażeń. Instynktownie wydaje mi się, że kilka i medyk może wchłonąć tylko jedno obrażenie, ale z doświadczenia wiem, że moje instynktowne opinie nie zawsze są podzielane przez innych graczy ;-)
Instrukcja rozwiewa wszelkie wątpliwości:
Medyk w normalny sposób przejmuje na siebie ranę wynikającą z Jadu, jaką otrzymać miała przyłączona do niego jednostka. Należy pamiętać, że jeden Medyk pochłania maksymalnie 1 ranę, jaką na początku Bitwy powoduje znacznik Trucizny. Oznacza to, że dwa znaczniki traktowane są jako dwa ataki o sile 1.
Trampon pisze:Przetestowałem temat na iPadzie, grając Neo przeciwko Mississippi, obie armie sterowane przeze mnie. Udało mi się już na początku zatruć oba sztaby tak że otrzymały po 2 znaczniki jadu (tego nie widać grając online co jest pewną wadą implementacji - widzisz że sztab jest zatruty ale nie wiesz jak bardzo). W następnych kolejkach podłączyłem medyków i uruchomiłem bitwę. I w obu przypadkach sytuacja wyglądała tak samo - znaczniki jadu rozpatrywane były oddzielnie, w efekcie medyk przejął na siebie 1 ranę i zginął, a druga rana poszła na konto sztabu. Pod koniec sztab Neo miał 4 znaczniki jadu, a po podłączeniu medyka otrzymał 3 rany zamiast 4.
Żadna implementacja zasad nie jest wyznacznikiem, jak powinno się grać, często pojawiają się w nich błędy, więc nie powinno się powoływać na nie, lecz na instrukcję a w drugiej kolejności zdrowy rozsądek oraz rozstrzygnięcia poprzednich wątpliwości w tej grze, przez autora.
Awatar użytkownika
Trampon
Posty: 359
Rejestracja: 26 mar 2012, 13:44
Lokalizacja: Warszawa Ursus
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: Trampon »

A czy ja gdziekolwiek napisalem ze implementacja ma byc wyznacznikiem zasad? Instrukcji do 3.0 nie mam, w instrukcji do 2.5 temat nie istnial bo nie bylo jeszcze jednostek z jadem, sprawdzilem wiec jak ten temat zostal rozwiązanych w wersji online.
"W świecie kolekcjonerów nader często dochodzi do zbrodni. Kolekcjonerzy to szaleńcy albo fanatycy na granicy szaleństwa, zaślepieni żądzą posiadania zdolni są do najgorszych przestępstw".
E. Niziurski, Nowe Przygody Marka Piegusa.
Awatar użytkownika
Hwi
Posty: 20
Rejestracja: 10 gru 2014, 11:40
Lokalizacja: Warszawa

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: Hwi »

Może się przyda - instrukcja do 3.0 do pobrania ze strony Portalu:

https://www.dropbox.com/s/5jecqm86xg66g5n/hex3.pdf
Awatar użytkownika
GrzeL
Administrator
Posty: 1143
Rejestracja: 24 paź 2011, 15:13
Lokalizacja: okolica Warszawy
Has thanked: 10 times
Been thanked: 61 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: GrzeL »

Trampon pisze:A czy ja gdziekolwiek napisalem ze implementacja ma byc wyznacznikiem zasad?
W takim razie, w jakim celu napisałeś w odpowiedzi na pytanie co do zasad, jak jest w wersji elektronicznej?
Trampon pisze:Instrukcji do 3.0 nie mam, w instrukcji do 2.5 temat nie istnial bo nie bylo jeszcze jednostek z jadem,[...]
Akurat ten cytat pochodzi z instrukcji do Missisipi i brzmi tak samo w wersji 2.5 jak w 3.0, a w swoim teście wykorzystałeś Missisipi, więc zakładam, że dysponujesz jakąś wersją instrukcji do tej armii.
Trampon pisze:[...]sprawdzilem wiec jak ten temat zostal rozwiązanych w wersji online.
Skoro jak napisałeś wyżej, wersja elektroniczna nie jest wyznacznikiem zasad, to dlaczego zamiast sprawdzić w instrukcji, przeprowadzałeś test, jak jest zaimplementowana dana zasada w wersji elektronicznej i na tej podstawie udzieliłeś odpowiedzi?
Awatar użytkownika
Trampon
Posty: 359
Rejestracja: 26 mar 2012, 13:44
Lokalizacja: Warszawa Ursus
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Odp: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: Trampon »

Czy odpowiedzialem źle albo wprowadzilem kogoś w błąd? Mam wrażenie ze się czepiasz. Zresztą nieważne - jesli ktoś miał watpliwosci to ich juz nie powinien miec.
"W świecie kolekcjonerów nader często dochodzi do zbrodni. Kolekcjonerzy to szaleńcy albo fanatycy na granicy szaleństwa, zaślepieni żądzą posiadania zdolni są do najgorszych przestępstw".
E. Niziurski, Nowe Przygody Marka Piegusa.
Awatar użytkownika
kwiatosz
Posty: 7899
Rejestracja: 30 sty 2006, 23:27
Lokalizacja: Romford/Londyn
Has thanked: 143 times
Been thanked: 423 times
Kontakt:

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: kwiatosz »

GrzeL pisze: Skoro jak napisałeś wyżej, wersja elektroniczna nie jest wyznacznikiem zasad, to dlaczego zamiast sprawdzić w instrukcji, przeprowadzałeś test, jak jest zaimplementowana dana zasada w wersji elektronicznej i na tej podstawie udzieliłeś odpowiedzi?
A czemu by nie? Zupełnie nie rozumiem w czym to Ci przeszkadza, a jeżeli interpretacja forumowa zgadza się z tą autorów implementacji to przecież lepiej.
Czy istnieje miejsce bardziej pełne chaosu niż Forum? Jednak nawet tam możesz żyć w spokoju, jeśli będzie taka potrzeba" - Seneka, Listy moralne do Lucyliusza , 28.5b

ZnadPlanszy kwiatosza|ZnadPlanszy gradaniowe
Rebel Times - miesięcznik miłośników gier
puciek2
Posty: 310
Rejestracja: 05 gru 2014, 14:38

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: puciek2 »

jolietjake pisze:
puciek2 pisze:
jolietjake pisze:W obu przypadkach: Tak. Jednak w pierwszym przypadku nie wiem czy medyk podlaczony do jednostki atakowanej przez "jednostke z bojlerem" przejmie znacznik czy znacznik sie nie pojawi w ogole. Niech ktos madrzejszy albo ktos z instrukcja rozsądzi ;)
Ten medyk zginie więc czy się u niego pojawi znacznik, czy nie to, wszystko jedno. Byle się nie pojawił u jednostki bezpośrednio atakowanej.
No wlasnie niekoniecznie zginie, wiec nie jest wszystko jedno.
To ciekawe, może nie zginąć tylko wtedy kiedy jest do niego podpięty kolejny medyk, który powinien więc przejąć i ranę i znacznik. Więc docelowo ten medyk, który przejmie atak (i znacznik) zginie w segmencie inicjatywy ataku.
Czyżbym coś przeoczył ?
Awatar użytkownika
jolietjake
Posty: 849
Rejestracja: 21 lip 2012, 11:28
Lokalizacja: Warszawa / Sosnowiec
Been thanked: 1 time

Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: jolietjake »

puciek2 pisze: To ciekawe, może nie zginąć tylko wtedy kiedy jest do niego podpięty kolejny medyk, który powinien więc przejąć i ranę i znacznik. Więc docelowo ten medyk, który przejmie atak (i znacznik) zginie w segmencie inicjatywy ataku.
Czyżbym coś przeoczył ?
Owszem, przeoczyłes opcję dodatkowej wytrzymalosci medyka, chocby stojącego przy sztabie Nowego Jorku.
Joliet Jake na BGG
Awatar użytkownika
BartP
Administrator
Posty: 4763
Rejestracja: 09 lis 2010, 12:34
Lokalizacja: Rumia
Has thanked: 397 times
Been thanked: 936 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: BartP »

Akurat zdolność sztabu Nowego Jorku nie działa na Medyka (zob. instrukcja Nowego Jorku).
Awatar użytkownika
jolietjake
Posty: 849
Rejestracja: 21 lip 2012, 11:28
Lokalizacja: Warszawa / Sosnowiec
Been thanked: 1 time

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: jolietjake »

O, jesli to prawda to przepraszam za zmylenie i zwracam honor ;)
Joliet Jake na BGG
puciek2
Posty: 310
Rejestracja: 05 gru 2014, 14:38

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: puciek2 »

jolietjake pisze:O, jesli to prawda to przepraszam za zmylenie i zwracam honor ;)
No nie, jednak trochę racji masz. Jakaś mutacja czy coś innego może chronić medyka.
Ostatnio zmieniony 29 gru 2014, 10:28 przez puciek2, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ