The Lord of the Rings / Władca Pierścieni LCG - zasady, pytania, wątpliwości
- sqb1978
- Posty: 2623
- Rejestracja: 18 gru 2013, 16:54
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 41 times
- Been thanked: 142 times
Re: Władca Pierścieni - gra karciana
3. Możesz zaatakować dowolnego dozwolonego wroga. Dystans pozwala zaatakować wroga, który jest w zwarciu z innym graczem. Jeśli więc inny gracz jest w zwarciu z wrogiem to możesz tego wroga huknąć używając tej karty
4. Atakować możesz tylko wrogów z ktorymi jesteś w zwarciu lub jeśli jakaś cecha lub karta Ci na to pozwala np. Dystans lub umiejętność Dunherna. Wrogów do zwarcia przesuwasz tylko w Fazie Spotkań.
4a. Przeciwnik o ile jest żywy to zawsze wykonuje swój atak w fazie walki, chyba że efekty kart mówią inaczej (np. Leśna pułapka lub Finta)
4b. Patrz 4. Jeśli wróg jest w strefie Przeciwności to wliczasz go do siły zagrożenia, jesli jest w zwarciu to nie, ale wtedy będzie atakował.
4. Atakować możesz tylko wrogów z ktorymi jesteś w zwarciu lub jeśli jakaś cecha lub karta Ci na to pozwala np. Dystans lub umiejętność Dunherna. Wrogów do zwarcia przesuwasz tylko w Fazie Spotkań.
4a. Przeciwnik o ile jest żywy to zawsze wykonuje swój atak w fazie walki, chyba że efekty kart mówią inaczej (np. Leśna pułapka lub Finta)
4b. Patrz 4. Jeśli wróg jest w strefie Przeciwności to wliczasz go do siły zagrożenia, jesli jest w zwarciu to nie, ale wtedy będzie atakował.
Sprzedam: Mr Jack Pocket, Blokus, Strife, Forgotten Circles EN + naklejki
Blog LotR LCG: Ranjufuls.pl, wątek na forum
Blog LotR LCG: Ranjufuls.pl, wątek na forum
- raiden25
- Posty: 1409
- Rejestracja: 07 kwie 2015, 11:48
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 29 times
- Been thanked: 47 times
-
- Posty: 726
- Rejestracja: 11 wrz 2013, 23:08
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 2 times
Re: Władca Pierścieni - gra karciana
Dementuję. Zdolność Dunherna pozwala mu wprost zaatakować wroga znajdującego się w strefie przeciwności. Nie ma tam nic o wchodzeniu w zwarcie. Wróg pozostaje w strefie przeciwności i nikogo nie będzie atakował póki tam siedzi (no, chyba, że to jakaś Zguba Durina, czy coś...)Misio205 pisze:4b. Nie pamiętam zasady która mówi, że Dunhern atakujący strefę przeciwności ściąga w zwarcie swój cel. W innym przypadku patrz p.4
Szybkie uderzenie pozwala Ci przygotować kontrolowaną przez siebie postać. Sfera z której ta postać pochodzi nie ma znaczenia. Tak samo jak nie ma znaczenia, czy jest to Bohater, czy Sprzymierzeniec. Pozwala Ci zaatakować dowolnego dozwolonego wroga. Normalnie możesz atakować tylko wrogów z którymi jesteś w zwarciu. Jeśli postać posiada cechę dystans, to może zaatakować dowolnego każdego wroga będącego w zwarciu z jakimkolwiek graczem. Jeśli jest to Dunhern, albo jeśli postać posiada odpowiedni dodatek (jakiś łuk taki był) to może też zaatakować wrogów w strefie przeciwności. Natomiast jeśli jakiś wróg miałby napisane "nie może zostać zaatakowany" to czyniłoby go zwyczajnie niedozwolonym celem, więc Szybkie Uderzenie nie pozwoliłoby na atak na takiego wroga.
A na koniec 3 rady:
1. Zagraj z kimś kto zna zasady, albo obejrzyj jakiś filmik (Rodney z Watch it Played zrobił świetną serię).
2. Przeczytaj Instrukcję i FAQ/errate ze dwa razy i zagraj kilka partii posiłkując się tymi. Polecam też skrót przebiegu rundy.
3. Poczytaj ten temat. Od 1 posta. Znajdziesz odpowiedzi na wiele rzeczy, o które będziesz chciał pytać i z pewnością znajdziesz odpowiedzi na pytania, które nawet nie przyjdą Ci na myśl. LOTR to zawiła gra. Nawet bardzo
- sqb1978
- Posty: 2623
- Rejestracja: 18 gru 2013, 16:54
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 41 times
- Been thanked: 142 times
Re: Władca Pierścieni - gra karciana
Ja tylko sprostuję powyższe: nie pozwala przygotować postaci, tylko ją wyczerpać w celu zaatakowania dozwolonego wroga.uday pisze:Szybkie uderzenie pozwala Ci przygotować kontrolowaną przez siebie postać.
Sprzedam: Mr Jack Pocket, Blokus, Strife, Forgotten Circles EN + naklejki
Blog LotR LCG: Ranjufuls.pl, wątek na forum
Blog LotR LCG: Ranjufuls.pl, wątek na forum
-
- Posty: 1270
- Rejestracja: 13 mar 2010, 15:24
- Lokalizacja: Chorzów
- Has thanked: 120 times
- Been thanked: 193 times
Re: Władca Pierścieni - gra karciana
Cykl krasnoludów.
Quest - Kamienne podstawy ziemi.
Pytanie odnośnie wyglądu talii przeciwności w etapie 4 - czy dalej przechodzą jedynie karty wrogów i podstępu z discardu, czy z całej puli kart z etapów 1-2 ? (bo karta scenariusza każe nam najpierw wszystkie karty odrzucić).
Quest - Kamienne podstawy ziemi.
Pytanie odnośnie wyglądu talii przeciwności w etapie 4 - czy dalej przechodzą jedynie karty wrogów i podstępu z discardu, czy z całej puli kart z etapów 1-2 ? (bo karta scenariusza każe nam najpierw wszystkie karty odrzucić).
- raiden25
- Posty: 1409
- Rejestracja: 07 kwie 2015, 11:48
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 29 times
- Been thanked: 47 times
Re: Władca Pierścieni - gra karciana
1. Czy moge uzywac akcji bohatera gdy jest wyczerpany (bo np byl przydzielony do wyprawy), oczywiscie w przypadku gdy nie wymaga to jego wyczerpania?
2. Karta Stanu "Nieoczekiwana Odwaga" - Akcja: Wyczerp Nieoczekiwana Odwage, aby przygotować bohatera, do którego dołączono tę kartę. To oznacza ze moge wyslac bohatera na wyprawe lub zadeklarowac np. Jako obronce, nastepnie uzyc jego stanu i aktywowac go do ataku i tak co runde? Czy ta karta jest odrzucana po wykorzystaniu?
2. Karta Stanu "Nieoczekiwana Odwaga" - Akcja: Wyczerp Nieoczekiwana Odwage, aby przygotować bohatera, do którego dołączono tę kartę. To oznacza ze moge wyslac bohatera na wyprawe lub zadeklarowac np. Jako obronce, nastepnie uzyc jego stanu i aktywowac go do ataku i tak co runde? Czy ta karta jest odrzucana po wykorzystaniu?
Re: Władca Pierścieni - gra karciana
1. Tak.
2. "Nieoczekiwana odwaga" jest dodatkiem i nie odrzucasz jej po wyczerpaniu, tylko przygotowujesz w fazie odpoczynku, tak samo, jak karty postaci.
I tak jak pisałeś - możesz wyczerpać bohatera w jakimś celu, potem przygotować go dzięki NO i znowu go wyczerpać w jakimś celu.
(Coś ci się kręci ze zwrotem karta stanu. Niektóre dodatki posiadają cechę stan, ale NO nie jest takim dodatkiem.)
2. "Nieoczekiwana odwaga" jest dodatkiem i nie odrzucasz jej po wyczerpaniu, tylko przygotowujesz w fazie odpoczynku, tak samo, jak karty postaci.
I tak jak pisałeś - możesz wyczerpać bohatera w jakimś celu, potem przygotować go dzięki NO i znowu go wyczerpać w jakimś celu.
(Coś ci się kręci ze zwrotem karta stanu. Niektóre dodatki posiadają cechę stan, ale NO nie jest takim dodatkiem.)
- Bary
- Posty: 3064
- Rejestracja: 18 sty 2015, 14:25
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 73 times
- Been thanked: 47 times
- Kontakt:
Re: Władca Pierścieni - gra karciana
Pierwsze partie Władcy juz za mną. Prawie wszystko jasne dzięki niezłej instrukji, faq i forum.
Pojawiły sie jedynie dwie wątpliwośći:
1) Lokacje - wiadomo, że nie można podróżwać do nowych lokacji, jeżeli jedna jest aktywna. Ale czy można podróżwać kilka razy do tej jednej, aktywnej (przypuszczam, że nie, ale chcałem się upewnić)?
2) Karta cienia - czy odziaływyje ona w jakikolwiek sposób także w momencie naszego ataku na potwora? Miałem w pewnym momencie jakąś kartę (sidła, czy coś), która blokowala całkowicie atak potwora w zwarciu i zastanawiałem się, czy w tym przypadku wogóle należy dociągać dla tego wroga kartę cienia.
Pojawiły sie jedynie dwie wątpliwośći:
1) Lokacje - wiadomo, że nie można podróżwać do nowych lokacji, jeżeli jedna jest aktywna. Ale czy można podróżwać kilka razy do tej jednej, aktywnej (przypuszczam, że nie, ale chcałem się upewnić)?
2) Karta cienia - czy odziaływyje ona w jakikolwiek sposób także w momencie naszego ataku na potwora? Miałem w pewnym momencie jakąś kartę (sidła, czy coś), która blokowala całkowicie atak potwora w zwarciu i zastanawiałem się, czy w tym przypadku wogóle należy dociągać dla tego wroga kartę cienia.
Mój blog na ZnadPlanszy
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy
Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy
Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
- RUNner
- Posty: 4164
- Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
- Has thanked: 577 times
- Been thanked: 1030 times
Re: Władca Pierścieni - gra karciana
Podróżujesz tylko raz, w momencie podjęcia decyzji o podróży obszar schodzi ze strefy przeciwności i trafia w okolicę karty wyprawy.Bary pisze: 1) Lokacje - wiadomo, że nie można podróżwać do nowych lokacji, jeżeli jedna jest aktywna. Ale czy można podróżwać kilka razy do tej jednej, aktywnej (przypuszczam, że nie, ale chcałem się upewnić)?
Masz na myśli Leśną Pułapkę która blokuje atak wroga, ale kartę cienia zawsze i tak musi otrzymać - nie jest ona jednak rozpatrywana, tylko odrzucana na końcu fazy walki.Bary pisze: 2) Karta cienia - czy odziaływyje ona w jakikolwiek sposób także w momencie naszego ataku na potwora? Miałem w pewnym momencie jakąś kartę (sidła, czy coś), która blokowala całkowicie atak potwora w zwarciu i zastanawiałem się, czy w tym przypadku wogóle należy dociągać dla tego wroga kartę cienia.
W późniejszych dodatkach pojawiają się takie karty cienia, które np. chronią wroga przed otrzymaniem obrażeń w danej turze walki. I wtedy wpływają bezpośrednio na atak gracza.
Nie marnuję już czasu. Wolę grać ;)
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
- Bary
- Posty: 3064
- Rejestracja: 18 sty 2015, 14:25
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 73 times
- Been thanked: 47 times
- Kontakt:
Re: Władca Pierścieni - gra karciana
Dzięki RUNer za odpowiedzi!
a) wogóle nie jest rozpatrywana, także w fazie obrony (nawet jeśli pomagałaby w obronie),
b) nie jest rozpatrywana w fazie ataku (bo go nie ma), ale w obronie jak najbardziej.
Jeżeli dobrze Cię zrozumiałem to prawidłową opcją jest b.
Czyli, jeżeli potwór jest z pułapką i dostaje kartę cienia dającą boosta w fazie obrony potwora, to:RUNner pisze: Masz na myśli Leśną Pułapkę która blokuje atak wroga, ale kartę cienia zawsze i tak musi otrzymać - nie jest ona jednak rozpatrywana, tylko odrzucana na końcu fazy walki.
W późniejszych dodatkach pojawiają się takie karty cienia, które np. chronią wroga przed otrzymaniem obrażeń w danej turze walki. I wtedy wpływają bezpośrednio na atak gracza.
a) wogóle nie jest rozpatrywana, także w fazie obrony (nawet jeśli pomagałaby w obronie),
b) nie jest rozpatrywana w fazie ataku (bo go nie ma), ale w obronie jak najbardziej.
Jeżeli dobrze Cię zrozumiałem to prawidłową opcją jest b.
Mój blog na ZnadPlanszy
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy
Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy
Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
- sqb1978
- Posty: 2623
- Rejestracja: 18 gru 2013, 16:54
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 41 times
- Been thanked: 142 times
Re: Władca Pierścieni - gra karciana
Karty cienia odkrywa się kiedy przeciwnik atakuje, więc jeśli nie atakuje to nie odkrywasz i nie rozpatrujesz.
Sprzedam: Mr Jack Pocket, Blokus, Strife, Forgotten Circles EN + naklejki
Blog LotR LCG: Ranjufuls.pl, wątek na forum
Blog LotR LCG: Ranjufuls.pl, wątek na forum
- Bary
- Posty: 3064
- Rejestracja: 18 sty 2015, 14:25
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 73 times
- Been thanked: 47 times
- Kontakt:
Re: Władca Pierścieni - gra karciana
Dzięki za sprostowanie.
Mój blog na ZnadPlanszy
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy
Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy
Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
- RUNner
- Posty: 4164
- Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
- Has thanked: 577 times
- Been thanked: 1030 times
Re: Władca Pierścieni - gra karciana
No właśnie źle mnie zrozumiałeś, dlatego wytłuściłem istotny fragmentBary pisze:Dzięki RUNer za odpowiedzi!Czyli, jeżeli potwór jest z pułapką i dostaje kartę cienia dającą boosta w fazie obrony potwora, to:RUNner pisze: Masz na myśli Leśną Pułapkę która blokuje atak wroga, ale kartę cienia zawsze i tak musi otrzymać - nie jest ona jednak rozpatrywana, tylko odrzucana na końcu fazy walki.
a) wogóle nie jest rozpatrywana, także w fazie obrony (nawet jeśli pomagałaby w obronie),
b) nie jest rozpatrywana w fazie ataku (bo go nie ma), ale w obronie jak najbardziej.
Jeżeli dobrze Cię zrozumiałem to prawidłową opcją jest b.
Nie marnuję już czasu. Wolę grać ;)
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
- Bary
- Posty: 3064
- Rejestracja: 18 sty 2015, 14:25
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 73 times
- Been thanked: 47 times
- Kontakt:
Re: Władca Pierścieni - gra karciana
Spoko, już sqb1978 mnie naprowadził na ścieżkę prawdy.RUNner pisze:No właśnie źle mnie zrozumiałeś, dlatego wytłuściłem istotny fragment
EDIT:
Pojawiła się jeszcze kwestia limitów. Czy istnieje jakikolwiek limit ilości sprzymierzeńców w drużynie lub dodatków dla jednego bohatera? Czy dany bohater może mieć dwa takie same dodatki, a do drużyny mogą być przydzielone dwie karty tego samego sprzymierzeńca? Wydaje mi się, że nie istnieje jakikolwiek, z wymienionych powyżej limitów, ale wolę się upewnić.
Mój blog na ZnadPlanszy
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy
Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy
Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
- krokodiler
- Posty: 402
- Rejestracja: 30 kwie 2008, 11:04
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 18 times
- Been thanked: 4 times
Re: Władca Pierścieni - gra karciana
Generalnie limitów nie ma.
Trzeba pamiętać tylko o takich rzeczach:
- w grze w danej chwili może znajdować się tylko jedna karta unikatowa,
- jeśli dodatki posiadają słowo kluczowe "Ograniczenie", to postać może posiadać max 2 takie dodatki,
- ograniczenia wypisane wprost na kartach i pochodzące z efektów kart: jedna na talię, jedna na bohatera, dołącz do postaci ze strefy jakiejś, max 1 na rundę itp.
Trzeba pamiętać tylko o takich rzeczach:
- w grze w danej chwili może znajdować się tylko jedna karta unikatowa,
- jeśli dodatki posiadają słowo kluczowe "Ograniczenie", to postać może posiadać max 2 takie dodatki,
- ograniczenia wypisane wprost na kartach i pochodzące z efektów kart: jedna na talię, jedna na bohatera, dołącz do postaci ze strefy jakiejś, max 1 na rundę itp.
Re: Władca Pierścieni - gra karciana
W nawiązaniu do limitów - czy talia to 50 kart wliczając bohaterów, czy nie? Instrukcja sugeruje, że raczej nie (czyli minimum to 50 + 1 bohater), ale pewności nie mam...
- krokodiler
- Posty: 402
- Rejestracja: 30 kwie 2008, 11:04
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 18 times
- Been thanked: 4 times
- donmakaron
- Posty: 3523
- Rejestracja: 16 kwie 2009, 09:33
- Has thanked: 198 times
- Been thanked: 646 times
Re: Władca Pierścieni - gra karciana
... o takiej samej nazwie. Tak dla pewności dodaję. Lepiej unikać skrótów myślowych przy tłumaczeniu zasadkrokodiler pisze: - w grze w danej chwili może znajdować się tylko jedna karta unikatowa
- Andy
- Posty: 5130
- Rejestracja: 24 kwie 2005, 18:32
- Lokalizacja: Piastów
- Has thanked: 77 times
- Been thanked: 192 times
Re: Władca Pierścieni - gra karciana
Słusznie! Bo inny skrót myślowy mógłby brzmieć: "W grze może znajdować się dowolna liczba kart unikatowych." I też byłoby prawidłowo.
Gdy wszystko inne zawiedzie, rozważ skorzystanie z instrukcji.
- krokodiler
- Posty: 402
- Rejestracja: 30 kwie 2008, 11:04
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 18 times
- Been thanked: 4 times
Re: Władca Pierścieni - gra karciana
Słusznie! Bo z tego, co napisałem, faktycznie wynikało, że tylko jedna w ogóle. To byłby Nightmarest of Nightmare mode: zawsze tylko z jednym bohaterem...donmakaron pisze:... o takiej samej nazwie. Tak dla pewności dodaję. Lepiej unikać skrótów myślowych przy tłumaczeniu zasadkrokodiler pisze: - w grze w danej chwili może znajdować się tylko jedna karta unikatowa
- Bary
- Posty: 3064
- Rejestracja: 18 sty 2015, 14:25
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 73 times
- Been thanked: 47 times
- Kontakt:
Re: Władca Pierścieni - gra karciana
Kolejny raz analizuję FAQ i natrafiłem na problem z poniższym wpisem: "Postacie nie są w żaden sposób ograniczone co do tego ile razy mogą brać udział w ataku przeciwko temu samemu wrogowi, pod warunkiem, że każdy atak może być zadeklarowany zgodnie z zasadami, a postać jest przygotowana i może być zadeklarowana jako atakujący.
Przykład: Tomek wyczerpuje Aragorna, aby zaatakować Górskiego Trolla, a Krzysiek wyczerpuje Legolasa, aby także wziąć udział w tym ataku. Górski Troll otrzymuje 3 obrażenia, jednak udaje mu się przeżyć atak. Wszyscy bohaterowie zostają przygotowani w wyniku działania Ponurej Determinacji (ZP 25). W związku
z tym, że Górski Troll już został raz zaatakowany przez Tomka, nie wolno mu zaatakować ponownie tego wroga poprzez deklarowanie ataku. Wolno mu to zrobić tylko poprzez efekt karty. Tak więc Tomek wyczerpuje Aragorna, aby zagrać Szybkie Uderzenie (ZP 35), którego treść brzmi: 'Akcja: Wyczerp kontrolowaną przez siebie postać, aby natychmiast zadeklarować ją jako atakującego.' Dzięki temu zarówno Aragorn jak i Legolas mogliby w wyniku tego zaatakować ponownie Górskiego Trolla"
Nie do końca rozumiem, jak ta zasada ma się do innej, która mówi: "Jeśli podczas fazy walki gracz jest aktywnym atakującym, zasady gry zapewniają mu możliwość zadeklarowania 1 ataku przeciwko każdemu wrogowi, z którym jest w zwarciu." Analizując pierwszy cytat wyciągam wnioski, że:
a) początkowa ilość 1 ataku może być rozszerzona przez karty,
b) Aragorn może powtórnie zaatakować korzystając z akcji na swojej karcie, ale najpierw inną kartą musimy przygotować tego bohatera,
c) Legolas może zaatakować powtórnie dlatego, gdyż jest to atak z dystansu wspomagający atak Aragorna, który atakuje powtórnie (oczywiście także Legolas musi być uprzednio przygotowany).
Szczególnie podpunkt c budzi moje wątpliwości. Czemu akcja na karcie Aragorna umożliwia także powtórny atak Legolasa?
Przykład: Tomek wyczerpuje Aragorna, aby zaatakować Górskiego Trolla, a Krzysiek wyczerpuje Legolasa, aby także wziąć udział w tym ataku. Górski Troll otrzymuje 3 obrażenia, jednak udaje mu się przeżyć atak. Wszyscy bohaterowie zostają przygotowani w wyniku działania Ponurej Determinacji (ZP 25). W związku
z tym, że Górski Troll już został raz zaatakowany przez Tomka, nie wolno mu zaatakować ponownie tego wroga poprzez deklarowanie ataku. Wolno mu to zrobić tylko poprzez efekt karty. Tak więc Tomek wyczerpuje Aragorna, aby zagrać Szybkie Uderzenie (ZP 35), którego treść brzmi: 'Akcja: Wyczerp kontrolowaną przez siebie postać, aby natychmiast zadeklarować ją jako atakującego.' Dzięki temu zarówno Aragorn jak i Legolas mogliby w wyniku tego zaatakować ponownie Górskiego Trolla"
Nie do końca rozumiem, jak ta zasada ma się do innej, która mówi: "Jeśli podczas fazy walki gracz jest aktywnym atakującym, zasady gry zapewniają mu możliwość zadeklarowania 1 ataku przeciwko każdemu wrogowi, z którym jest w zwarciu." Analizując pierwszy cytat wyciągam wnioski, że:
a) początkowa ilość 1 ataku może być rozszerzona przez karty,
b) Aragorn może powtórnie zaatakować korzystając z akcji na swojej karcie, ale najpierw inną kartą musimy przygotować tego bohatera,
c) Legolas może zaatakować powtórnie dlatego, gdyż jest to atak z dystansu wspomagający atak Aragorna, który atakuje powtórnie (oczywiście także Legolas musi być uprzednio przygotowany).
Szczególnie podpunkt c budzi moje wątpliwości. Czemu akcja na karcie Aragorna umożliwia także powtórny atak Legolasa?
Mój blog na ZnadPlanszy
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy
Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy
Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
- sqb1978
- Posty: 2623
- Rejestracja: 18 gru 2013, 16:54
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 41 times
- Been thanked: 142 times
Re: Władca Pierścieni - gra karciana
Deklaracja ataku to coś oddzielnego od samego ataku.
Twój atak na danego wroga możesz zadeklarować tylko 1 raz:
- wtedy wyczerpujesz swoje Postacie, które mają bić,
- następnie do takiego ataku mogą się dołączyć postacie z cechą Dystans innego gracza.
Jeśli minie okienko czasowe deklarowania ataku przeciwko temu wrogowi, to Ty już nie możesz zadeklarować więcej ataków na tego wroga tej rundzie.
Karta Szybkie uderzenie łamie regułę tylko 1 deklaracji ataku danego gracza przeciwko 1 wrogowi:
- pozwala zadeklarować 1 atak na dowolnego wroga w zwarciu.
- do takiego ataku nie mogą się dołączać postacie innych graczy z cechą dystans (FAQ)
- Nie możesz również wyczerpywać kolejnych swoich postaci by dołączyć je do tego ataku, gdyż karta daje tylko 1 atak, czyli może zaatakować 1 postać.
A ogólnie postacie z cechą Dystans gracza aktywnego mogą:
- być zadeklarowane jako atakujące na standardowych zasadach (wtedy uważa się, że cecha dystans nie aktywuje się)
- być deklarowane jako atakujące przeciwko dowolnemu wrogowi będącym w zwarciu z innym graczem
Natomiast postacie z cechą Dystans innego gracza mogą:
- dołączać się do ataku aktywnego gracza, o ile są przygotowane oraz atakują cel będący w zwarciu z innym graczem
W podanym przykładzie Legolas może zaatakować powtórnie Trolla, ale nie poprzez dołączenie się do ataku Aragorna z Szybkiego Uderzenia, tylko po prostu gracz posiadający Legolasa w swojej rundzie może go zadeklarować jako atakującego Trolla z Dystansu. A może tak zrobić ponieważ wcześniejszy atak Legolasa był dołączeniem się do ataku Aragorna pierwszego gracza, czyli nie użyto deklaracji ataku przeciwko Trollowi przez gracza posiadającego Legolasa.
Uff, w sumie sam się trochę nauczyłem tłumacząc to
* jeszcze edytowałem odnośnie postaci z Dystansem.
** i errata odnośnie Szybkiego uderzenia
Twój atak na danego wroga możesz zadeklarować tylko 1 raz:
- wtedy wyczerpujesz swoje Postacie, które mają bić,
- następnie do takiego ataku mogą się dołączyć postacie z cechą Dystans innego gracza.
Jeśli minie okienko czasowe deklarowania ataku przeciwko temu wrogowi, to Ty już nie możesz zadeklarować więcej ataków na tego wroga tej rundzie.
Karta Szybkie uderzenie łamie regułę tylko 1 deklaracji ataku danego gracza przeciwko 1 wrogowi:
- pozwala zadeklarować 1 atak na dowolnego wroga w zwarciu.
- do takiego ataku nie mogą się dołączać postacie innych graczy z cechą dystans (FAQ)
- Nie możesz również wyczerpywać kolejnych swoich postaci by dołączyć je do tego ataku, gdyż karta daje tylko 1 atak, czyli może zaatakować 1 postać.
A ogólnie postacie z cechą Dystans gracza aktywnego mogą:
- być zadeklarowane jako atakujące na standardowych zasadach (wtedy uważa się, że cecha dystans nie aktywuje się)
- być deklarowane jako atakujące przeciwko dowolnemu wrogowi będącym w zwarciu z innym graczem
Natomiast postacie z cechą Dystans innego gracza mogą:
- dołączać się do ataku aktywnego gracza, o ile są przygotowane oraz atakują cel będący w zwarciu z innym graczem
W podanym przykładzie Legolas może zaatakować powtórnie Trolla, ale nie poprzez dołączenie się do ataku Aragorna z Szybkiego Uderzenia, tylko po prostu gracz posiadający Legolasa w swojej rundzie może go zadeklarować jako atakującego Trolla z Dystansu. A może tak zrobić ponieważ wcześniejszy atak Legolasa był dołączeniem się do ataku Aragorna pierwszego gracza, czyli nie użyto deklaracji ataku przeciwko Trollowi przez gracza posiadającego Legolasa.
Uff, w sumie sam się trochę nauczyłem tłumacząc to
* jeszcze edytowałem odnośnie postaci z Dystansem.
** i errata odnośnie Szybkiego uderzenia
Ostatnio zmieniony 14 maja 2015, 14:11 przez sqb1978, łącznie zmieniany 6 razy.
Sprzedam: Mr Jack Pocket, Blokus, Strife, Forgotten Circles EN + naklejki
Blog LotR LCG: Ranjufuls.pl, wątek na forum
Blog LotR LCG: Ranjufuls.pl, wątek na forum
- Bary
- Posty: 3064
- Rejestracja: 18 sty 2015, 14:25
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 73 times
- Been thanked: 47 times
- Kontakt:
Re: Władca Pierścieni - gra karciana
Ok, teraz wszystko jasne, dzięki!
Mój blog na ZnadPlanszy
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy
Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy
Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
Re: Władca Pierścieni - gra karciana
Po 3 grach wydaje mi się, że gram dobrze. Zasługa świetnego diagramu z WinOnBoard. Ale dla potwierdzenia dwa mini pytania.
1. Co po śmierci bohatera dzieje się z jego zasobami? Ja odrzucam, ale instrukcja nie precyzuje.
2. Obszar aktywny nie wlicza się do Zagrożenia przy Wyprawie. Ale wrogowie zawsze tak (w zwarciu i bez zwarcia), prawda?
1. Co po śmierci bohatera dzieje się z jego zasobami? Ja odrzucam, ale instrukcja nie precyzuje.
2. Obszar aktywny nie wlicza się do Zagrożenia przy Wyprawie. Ale wrogowie zawsze tak (w zwarciu i bez zwarcia), prawda?