Strona 28 z 39

Re: Mage Knight PL

: 28 sty 2019, 22:23
autor: lesar
grzeslaw90 pisze: 28 sty 2019, 21:46
lesar pisze: 28 sty 2019, 21:18 Jeżeli wróg ma odporność na atak fizyczny to normalnie mogę go zaatakować atakiem z dystansu i jest on na full? Bo trochę się zamotałem.
Nie nie, fortyfikacja nie jest odpornością. Odporności działają normalnie.
Nie zrozumiałem odpowiedzi. Chodzi mi już o inną walkę nie w mieście.
Czy atak z dystansu jest zaliczany do ataków fizycznych? Przykład mam 1 wroga nieufortyfikowanego o zbroi 6 z ikoną odporności "pięść" . Czy mogę zagrać atak z dystansu 6 i koniec walki czy atak z dystansu jest osłabiony połowicznie?

Re: Mage Knight PL

: 28 sty 2019, 22:39
autor: Kpt. Bomba
lesar pisze: 28 sty 2019, 22:23
Nie zrozumiałem odpowiedzi. Chodzi mi już o inną walkę nie w mieście.
Czy atak z dystansu jest zaliczany do ataków fizycznych? Przykład mam 1 wroga nieufortyfikowanego o zbroi 6 z ikoną odporności "pięść" . Czy mogę zagrać atak z dystansu 6 i koniec walki czy atak z dystansu jest osłabiony połowicznie?
Atak z dystansu może być fizyczny lub nie.
Jeżeli atak z dystansu nie jest fizyczny to tak odporność „pięści” nie zadziała.
Jeżeli to zwykły (fizyczny) atak z dystansu to walcząc z postacią z taką odpornością musisz przebić tarczę dwukrotnie.

Re: Mage Knight PL

: 28 sty 2019, 22:57
autor: lesar
Teraz jasne. Dzięki. Jeszcze jedna wątpliwość: w jednej turze mogę przeprowadzić tylko jedną walkę ale muszę ze wszystkimi wrogami jakich spotkam np. w mieście, nie wybieram do walki tych co chcę tylko muszę wszystkich. Ewentualne obrażenia rozpatruje od wszystkich ale atakuje tych co mogę/chcę. Dobrze zrozumiałem?

Re: Mage Knight PL

: 29 sty 2019, 08:19
autor: Alwirin
Tak, jak napisałeś, walczysz z wszystkimi, których spotkałeś (wszystkimi z danego pola-np. z miasta + ewentualnymi rozwścieczonymi). Nie wybierasz do walki tylko części z nich. Zabijasz ile możesz, a obrywasz od każdego, którego nie zabiłeś z dystansu.

Uwaga: atakując miasto, z którym styka się rozwścieczony wróg (który nie zaatakował Cię podczas ruchu) możesz go sprowokować, by walczyć naraz z garnizonem i z nim. W takim przypadku ten dodatkowy ork/smok nie dostaje fortyfikacji od miasta, bo walczy z pola spoza niego.

Re: Mage Knight PL

: 29 sty 2019, 08:46
autor: grzeslaw90
Alwirin pisze: 29 sty 2019, 08:19 Tak, jak napisałeś, walczysz z wszystkimi, których spotkałeś (wszystkimi z danego pola-np. z miasta + ewentualnymi rozwścieczonymi). Nie wybierasz do walki tylko części z nich. Zabijasz ile możesz, a obrywasz od każdego, którego nie zabiłeś z dystansu.

Uwaga: atakując miasto, z którym styka się rozwścieczony wróg (który nie zaatakował Cię podczas ruchu) możesz go sprowokować, by walczyć naraz z garnizonem i z nim. W takim przypadku ten dodatkowy ork/smok nie dostaje fortyfikacji od miasta, bo walczy z pola spoza niego.
Przy czym warto wiedzieć jasno - podczas walki z grupą wrogów podczas ataku z dystansu lub zwykłego możesz podzielić ich na 'podgrupy' i dla każdej z tych pogrup generować osobne punkty ataku z kart, umiejętności, etc... na zasadzie 'tej grupie przydzielam punkty z tych kart/umiejętności a tamtej dowalę z tych innych'. Takim sposobem punkty ataku 'przechodzą' między wrogami.

Inaczej sprawa się ma w fazie bloku - każdy atak (nawet może być ich kilka na pojedynczym żetonie wroga) trzeba zablokować osobno, czyli jeśli karta generuje 5 punktów bloku a masz dwóch wrogów z atakami 2 i 3 to nie możesz jednym efektem tych dwóch ataków zablokować, w takim przypadku trzeba wygenerować punkty bloku z dwóch osobnych efektów dla każdego z ataków. To samo, jeśli pojedynczy wróg ma ataki 1 i 1 - każdy z nich musi zostać zablokowany osobno. W taki sposób czasem marnuje się sporą ilość punktów bloku :)

Re: Mage Knight PL

: 21 mar 2019, 23:54
autor: Damon22
Przepraszam, że "zaczynam" temat przed premierą i bez zagrania;)
Studiuję (uczę się bardziej niż na studiach:)) instrukcję i znalazłem nieścisłość: lochy, walka w warunkach nocnych w dzień. Czy można użyć kostki czarnej many ze źródła? Instrukcja zabrania... Czy zapis (w przewodniku) o użyciu czarnej many wziął się z istnienia kart "produkujących" taką manę, których to kart jeszcze nie widziałem?

Re: Mage Knight PL

: 22 mar 2019, 06:13
autor: c08mk
Damon22 pisze: 21 mar 2019, 23:54 Przepraszam, że "zaczynam" temat przed premierą i bez zagrania;)
Studiuję (uczę się bardziej niż na studiach:)) instrukcję i znalazłem nieścisłość: lochy, walka w warunkach nocnych w dzień. Czy można użyć kostki czarnej many ze źródła? Instrukcja zabrania... Czy zapis (w przewodniku) o użyciu czarnej many wziął się z istnienia kart "produkujących" taką manę, których to kart jeszcze nie widziałem?
Można użyć czarnej many w dzień walcząc w podziemiach. Nieścisłość wynika ze słowa "depleted" które zostało użyte niefortunnie. Żadna kostka nie jest wyczerpana i można ją użyć o ile warunki z zasad, kart czy innych komponentów na to pozwalają.

Re: Mage Knight PL

: 22 mar 2019, 07:23
autor: Damon22
c08mk pisze: 22 mar 2019, 06:13 Można użyć czarnej many...
Dziękuję. Czyli w lochach używam czarnej (wyczerpanej), przerzucam i wraca do źródła. Mogli dopisać, że to wyjątek. Jest to też sposób na powrót many, gdyby wszystkie były wyczerpane.
Mały minus dla i tak świetnie napisanej instrukcji. Ehh, gdyby Mistfall taką miał...

Re: Mage Knight PL

: 22 mar 2019, 07:25
autor: Pynio
Jak przed premierą, jak gra jest już lata na rynku? :shock: :lol: :lol:

Re: Mage Knight PL

: 30 mar 2019, 11:07
autor: omas
Czepianie sie bez sensu. Dobrze wiesz, ze chodzi o dodruk portalu.

Re: Odp: Mage Knight PL

: 12 kwie 2019, 16:55
autor: koczkodan
pytanie
bshytffa pisze:Gram w scenariusz podboj jednoosobowy. Rozstawiam kafelki z mapa. Pierwszy z portalem i teraz pytanie. Czy juz w tym momencie (rozkladanie elementow na stole) dokladam dwa kolejne kafle z mapa ? Jesli tak, to czy te dwa kafle pochodza z zasobow przeznaczonych do rozgrywki ( 7 terenow wiejskich) ? Jesli nie to jakie kafle nalezy dolozyc ? A nastepnie rozpoczac gre.
odp 1
Misio205 pisze: 30 mar 2014, 10:44 Kafle rozkładasz zgodnie z numeracją na kaflach. I oczywiście zawsze na początku rozgrywki idzie kafel z portalem + (w tym podboju) chyba ze dwa wiejskie od razu odkryte. I wtedy dopiero tworzysz stos kafli przeznaczony do rozgrywki.

Nie mam pod ręką instrukcji, żeby sprawdzić dokładnie, więc proszę o potwierdzenie :)
odp 2
Pynio pisze: 30 mar 2014, 11:37 1: Przygotowanie żetonów terenu, zatem: tereny wiejskie 7 + główne miejskie 2 + pozamiejskie 2
2: Stawiamy kafelek z portalem (nie wliczamy do liczby kafelków)
3: Z puli (tej z pkt 1) losujemy i dostawiamy 2 (jeśli mapa klinowa), 3 (jeśli mapa otwarta).
jak to w koncu jest? te pierwsze 2-3 odkryte kafle wlicza sie do tej wartosci wymienionej w przygotowaniu do scenariusza czy nie?

Re: Mage Knight PL

: 12 kwie 2019, 17:45
autor: c08mk
Całość to: kafle, które są w scenariuszu + kafel z portalem.
Setup: rozkładasz portal + kafle przyległe ze stosu (2 lub 3 zależnie od mapy). Misja startowa różni się tym, że dwa pierwsze są zawsze znane.

Re: Mage Knight PL

: 25 kwie 2019, 22:45
autor: Gari
Witam
Mam pytanie :
Jakie jednostki losuje się w białym mieście .
Bo kolory są białe i szare w wersji Portalu i ciężko to dopasować do jednostek
Czy chodzi o jednostki twierdzy i grobowca ?

Re: Mage Knight PL

: 26 kwie 2019, 10:08
autor: Alwirin
c08mk pisze: 12 kwie 2019, 17:45 Misja startowa różni się tym, że dwa pierwsze są zawsze znane.
Pisząc "znane" masz na myśli "odkryte"? W każdym scenariuszu odkrywasz od razu kafle terenu przylegające do startowego.
Gari pisze: 25 kwie 2019, 22:45 Witam
Mam pytanie :
Jakie jednostki losuje się w białym mieście .
Bo kolory są białe i szare w wersji Portalu i ciężko to dopasować do jednostek
Czy chodzi o jednostki twierdzy i grobowca ?
Losujesz białe i szare:
Białe - jednostki miejskie (np. katapulty, kanonierzy)
Szare - jednostki twierdzy (np. kusznicy)

Poza nimi w grze są jeszcze:
Czerwone - smoki (te NIGDY nie pojawiają się w żadnym z miast)
Brązowe - jednostki z Lochu (np. meduza, minotaur)
Zielone - orkowie (ich też NIGDY nie ma w miastach)
Fioletowe - jednostki magiczne (np. Iluzjoniści, Ogniste Golemy)

Re: Mage Knight PL

: 29 kwie 2019, 21:26
autor: Darkstorm
Pytanie odnośnie szturmu na miasto. Na jakim terenie znajduje się np takie czerwone miasto i co za tym idzie ile pkt. Ruchu potrzeba by zacząć szturm? Z jednej strony hexa jest widoczna pustynia z drugiej jakieś wzgórza i nie wiem jak to rozpatrzyć.

Re: Mage Knight PL

: 29 kwie 2019, 21:39
autor: lesar
Szturm na miasto zawsze za 2 pkt. ruchu. Tracisz przy tym 1 punkt reputacji od razu. Wydajesz punkty i wchodzisz do miasta. W kooperacyjnym szturmie każdy z graczy musi wydać po 2 pkt. ruchu.

Re: Mage Knight PL

: 29 kwie 2019, 22:50
autor: Darkstorm
Czyli utrudziałem sobie :oops: dzieki :D
A pozostałe szturmy? Baszty itp?

Re: Mage Knight PL

: 29 kwie 2019, 22:57
autor: Pynio
Tak samo.

Re: Mage Knight PL

: 30 kwie 2019, 05:35
autor: lesar
Darkstorm pisze: 29 kwie 2019, 22:50 Czyli utrudziałem sobie :oops: dzieki :D
A pozostałe szturmy? Baszty itp?
Pozostałe szturmy w zależności od rodzaju terenu na którym się znajduje Baszta lub Wieża maga.

Re: Mage Knight PL

: 30 kwie 2019, 08:15
autor: Pan_K
Pynio pisze: 29 kwie 2019, 22:57Tak samo.
No właśnie nie tak samo. Lesar dobrze mówi.

Re: Mage Knight PL

: 02 maja 2019, 10:26
autor: Darkstorm
Chciałbym się upewnic: czy jak skorzystam z wzmocnionego działania artefaktu ( niszcząc go) to na koniec gry nie mogę sobie podliczyć końcowych punktów sławy za niego?

Re: Mage Knight PL

: 02 maja 2019, 13:31
autor: woytas
Ja bym nie liczył. Artefakt zniszczony = brak karty w talii na koniec gry.

Re: Mage Knight PL

: 15 maja 2019, 10:59
autor: Darkstorm
Tak się zastanawiam: instrukcja zabrania krystalizowania żółtej i czarnej many. Po co więc dodano do zestawu żółte i czarne kryształy? Są jakieś wyjątki od tej zasady?
I nie, nie mówię tu o znacznikach, które dawał Portal w gratisie.

Re: Mage Knight PL

: 15 maja 2019, 11:24
autor: grzeslaw90
Złoty znacznik many dostajesz w dzień a czarny w nocy jako manę do wykorzystania w danej turze (nie na stałe, tylko na tę konkretną turę) kiedy poprzednią turę skończyłeś na Magicznej Polanie (zobacz kartę pomocy).

EDIT: Ogólnie znaczniki many używane są na dwa sposoby - żeby włożyć sobie do plecaczka jako kryształ many do wykorzystania w dowolnym momencie oraz jako znacznik many 'zawieszonej' na tę konkretną turę.

Re: Mage Knight PL

: 16 maja 2019, 09:01
autor: Darkstorm
grzeslaw90 pisze: 15 maja 2019, 11:24 Złoty znacznik many dostajesz w dzień a czarny w nocy jako manę do wykorzystania w danej turze (nie na stałe, tylko na tę konkretną turę) kiedy poprzednią turę skończyłeś na Magicznej Polanie (zobacz kartę pomocy).

EDIT: Ogólnie znaczniki many używane są na dwa sposoby - żeby włożyć sobie do plecaczka jako kryształ many do wykorzystania w dowolnym momencie oraz jako znacznik many 'zawieszonej' na tę konkretną turę.
Dzięki. Zmyliły mnie znaczniki czystej many, które dawał Portal w gratisie. Nie pomyślałem, że oryginalnie ich nie ma i się zastanawiałem na co te żółte kryształy :D