Jeśli chcecie mieć losowe to losowe a jak grać ulubionymi to grać ulubionymi

A tak poważnie to nie ma zasady - wasz wybór
Jeśli chcecie mieć losowe to losowe a jak grać ulubionymi to grać ulubionymi
Hejka myślę że posłużę się tym wpisem bo najbardziej pasuje do mojego zapytania. Przeczytałem 20 stron waszych wątpliwości ale kazdy pisał co innego i już zwątpiłem czy dobrze rozumiem podstawy.Wrotek pisze: ↑22 maja 2019, 21:14To są trzy różne akcje. Także możesz dokonać tylko jednej z tych trzech w trakcie jednej tury i tylko raz w ciągu rundy.carvingmania pisze: ↑22 maja 2019, 19:35 Witam....
Wiem, że już o tym było...Ale nie daje mi to spokoju, ponieważ różne osoby różnie mówią...I juz sam nie wiem jak grać. Chodzi o pierwszą akcję z frakcji...mamy do wyboru 3 wymiany czegos na coś....W jednej turze mogę wykonać jednej wymiany czy wszystkich trzech?
Druga akcja z frakcji jest jasna.
Z góry dziękuję.
No ok czyli dobrze zrozumiałem zatem że mogę wykonać 3 akcje z planszetki podczas całej RUNDY i tylko 1raz na ture?gregoff pisze: ↑16 sty 2021, 16:28 Meeple mozesz wysyłać dowolnie (4/6/8 itd). Ale akcje z planszetki tylko raz na rundę bez mnożenia. Np jeden tryb za jeden szary znacznik kontaktu a nie trzy tryby za trzy szare zetony kontaktu.
Wąskim gardlem tej gry jest brak możliwości budowy wielu lokacji i trzeba kombinować z przebudową lokacji aby wybudować droższe lokacje. Gdybyś mógł mnożyć te sekcje cała mechanika gry leży.
Z instrukcji:Wolver pisze: ↑25 lut 2021, 15:25 Sorki jeżeli odpowiedź na to pytanie była wcześniej, ponieważ nie przejrzałem każdego postu, ale szybkie "przekartkowanie" i wyszukiwarka nie pomogły mi znaleźć potrzebnej informacji.
Co dzieje się kiedy splądrujemy przeciwnikowi lokację, na której leżą zasoby, które znalazły się tam po zagraniu tej karty np. złomowisko i 3 zębatki? Obstawiam, że przepadają od razu, ale chciałbym się upewnić. Z góry dzięki za odpowiedź![]()
W pewnym wieku wzrok już człowiekowi szwankuje jak widzę... Dziękidoczek pisze: ↑25 lut 2021, 15:38Z instrukcji:Wolver pisze: ↑25 lut 2021, 15:25 Sorki jeżeli odpowiedź na to pytanie była wcześniej, ponieważ nie przejrzałem każdego postu, ale szybkie "przekartkowanie" i wyszukiwarka nie pomogły mi znaleźć potrzebnej informacji.
Co dzieje się kiedy splądrujemy przeciwnikowi lokację, na której leżą zasoby, które znalazły się tam po zagraniu tej karty np. złomowisko i 3 zębatki? Obstawiam, że przepadają od razu, ale chciałbym się upewnić. Z góry dzięki za odpowiedź![]()
"UWAGA 2: Wszystkie zetony ze Spladrowanej Lokacji (pochodzace z aktywacji)
sa zwracane do puli głównej. Jesli na karcie przechowywano zetony, własciciel
zatrzymuje je. To nie fair, prawda? Czemu Ty ich nie dostajesz?! Kto wymyslił takie
porabane zasady?!"
Na niektórych kartach są te żetony (głównie w dodatkach)
A można mnożyć? W wideoinstrukcji On Board tak Asia robiła. Czyli np jak jest na karcie frakcji zapis "1 kanister za 2 niebieskie żetony", to w jednym ruchu 2 kanistry - - > 4 żetony?
Zastanawiam się nad tym wariantem i nigdzie nie potrafiłem znaleźć odpowiedzi na pytania, więc je zadam:.tommyray pisze: ↑05 gru 2020, 10:07 Tldr - nic nie buduj, idź w umowy.
1) Bierzesz zawsze kartę niebieską
2) ładujesz się tylko w umowy. Priorytet to ludzie i karty. Potem naboje i inne surowce (ale żadnych Gwiazdek!). Po szóstej rundzie masz trochę umów, i trochę na ręce. Nie ma już kart połączeń wiec Wirtualny ma 12 pkt i stoi w miejscu.
4) jedziesz z kolejnymi rundami nadal nic nie budując, tylko dalej umowy i pobieranie kart.
Przy 10 rundzie następuje załamanie Wirtualnego - nie mamy już kart ani w talii ani na discardzie (bo discard się przetasowuje). Nie ma niebezpieczeństwa ataków.
5) zaczynamy stawianie lokacji.
W przypadku gdy mamy sharrash i rusznikarza zaczynamy palić Wirtualnego.
Każda spalona lokacja trafia na discard. A my wtedy wysyłamy dwóch ludzi po kartę i ją zgarniamy (bo z braku kart w talki discard idzie do przetasowania, ale discard to jedna karta...)
6) i tak do skutku. Do gołej ziemi wypalamy, mamy teraz w dealach pewnie 1/3 kart a w lokacjach kolejne 2/3.
End of story
Na co zwracać uwagę:
- Nie zawierać umów na gwiazdki.
- Nie budować kart punktujących za wyłożenie na stół. Trzymamy je na finalną rundę - jest takich kart dziewięć, ich koszt budowy to 19 punktów zasięgu. Maksimum możemy wyciągnąć jakieś 16 szarych tokenów z produkcji i akcji, ale... możemy zyskać dodatkowe szare tokeny przez palenie kart z ręki a następnie od razu wysyłanie ludzi po te karty. A wiec i to ograniczenie jest do obejścia.
- Spalenie wirtualnego daje nam jakąś pulę punktów ale i tak do 25 pkt raczej nie dojdziemy.
- recycling umów jest możliwy ale tu nas ogranicza ilość punktów jakie uzyskaliśmy ze spalenia wirtualnego.
2) najpierw my mamy ruch a on próbuje 3 razy, mimo że nie mamy żadnych budowli, więc mamy w sumie 4 ruchyMatavermis pisze: ↑06 cze 2021, 09:10
Zastanawiam się nad tym wariantem i nigdzie nie potrafiłem znaleźć odpowiedzi na pytania, więc je zadam:.
2) skoro blokujemy wirtuala i nie pozwalamy mu atakować, a on pasuje i nie możemy (wg przykladu instrukcji) wchodzić w interakcję z jego lokacjami, to w jaki go plądrować?
3) Czy dobrze widzę, że po 10 rundzie wirual powinien mieć zbudowanych 30 lokacji?
Grzess0 pisze: ↑06 cze 2021, 10:462) najpierw my mamy ruch a on próbuje 3 razy, mimo że nie mamy żadnych budowli, więc mamy w sumie 4 ruchyMatavermis pisze: ↑06 cze 2021, 09:10
Zastanawiam się nad tym wariantem i nigdzie nie potrafiłem znaleźć odpowiedzi na pytania, więc je zadam:.
2) skoro blokujemy wirtuala i nie pozwalamy mu atakować, a on pasuje i nie możemy (wg przykladu instrukcji) wchodzić w interakcję z jego lokacjami, to w jaki go plądrować?
3) Czy dobrze widzę, że po 10 rundzie wirual powinien mieć zbudowanych 30 lokacji?
3) zależy jak grasz, ja zawsze daje 4 karty początkowe (instrukcja tego nie precyzuje) i wtedy jest 34, ale bez tego rzeczywiście będzie ich 30 (jeśli nic sie nie stanie)
Instrukcja mówi, że przygotowanie jest jak w normalnej grze, czyli dostaje 6 kart i wybiera z nich 4 (tak ja to rozumiem, ale tak jak pisałem, nie jest to jasno napisane)Matavermis pisze: ↑06 cze 2021, 11:51 Rozkładam wirtuala, jak w instrukcji, skoro tam nic nie pisze, żeby mu coś dać to nie daję:) natomiast zastanawia mnie ile lokacji mu można wypalić w tych pierwszych czterech ruchach, bo z tego co rozumiem, plądruje się mu lokacje na zwyklych zasadach, a jesli tak, to należy pozyskać określoną ilość żetonów czerwonych, na co też trzeba zużyć ruchy jakieś. Bo rozumiem również, że w fazie wypatrywania mu w kazdym ruchu też będą ciągle dochodzić 3 nowe?
Grzess0 pisze: ↑06 cze 2021, 10:462) najpierw my mamy ruch a on próbuje 3 razy, mimo że nie mamy żadnych budowli, więc mamy w sumie 4 ruchyMatavermis pisze: ↑06 cze 2021, 09:10
Zastanawiam się nad tym wariantem i nigdzie nie potrafiłem znaleźć odpowiedzi na pytania, więc je zadam:.
2) skoro blokujemy wirtuala i nie pozwalamy mu atakować, a on pasuje i nie możemy (wg przykladu instrukcji) wchodzić w interakcję z jego lokacjami, to w jaki go plądrować?
3) Czy dobrze widzę, że po 10 rundzie wirual powinien mieć zbudowanych 30 lokacji?
3) zależy jak grasz, ja zawsze daje 4 karty początkowe (instrukcja tego nie precyzuje) i wtedy jest 34, ale bez tego rzeczywiście będzie ich 30 (jeśli nic sie nie stanie)