Strona 28 z 36

Re: Nemesis - pytania o zasady.

: 19 maja 2022, 07:50
autor: Curiosity
KOSHI pisze: 18 maja 2022, 23:26 Tak ostatnio kminiłem akcję żołnierza Nerwy ze stali i naszły mnie wątpliwości. To jest akcja jednorazowa i odrzucamy ją z gry i zostaje nam tylko 9 kart dostępnych czy wraca do puli?
Wraca do puli, niczego nie odrzucasz.

Re: Nemesis - pytania o zasady.

: 21 maja 2022, 02:34
autor: Hardkor
Miałem dłuższą przerwe od nemesis, zagraliśmy dziś i totalnie nie byliśmy pewni jednej zasady. Po ataku larwy ona znika? Pamiętam, że graliśmy, że jak larwa zaatakuje to "wchodzi w Ciebie", więc znika z planszy (nawet jak już jedną masz to i tak atakująca znika), ale totalnie nie mogłem teraz tego znaleźć w instrukcji.

Re: Nemesis - pytania o zasady.

: 21 maja 2022, 06:56
autor: KOSHI
Znika w sensie ląduje na planszetce plus dobierasz kartę skażenia i dajesz ją na stos odrzuconych kart akcji. Jak już masz larwę to tylko dobierasz kartę skażenia i larwa znika.

Re: Nemesis - pytania o zasady.

: 21 maja 2022, 08:32
autor: Platfus
Hardkor pisze: 21 maja 2022, 02:34 Miałem dłuższą przerwe od nemesis, zagraliśmy dziś i totalnie nie byliśmy pewni jednej zasady. Po ataku larwy ona znika? Pamiętam, że graliśmy, że jak larwa zaatakuje to "wchodzi w Ciebie", więc znika z planszy (nawet jak już jedną masz to i tak atakująca znika), ale totalnie nie mogłem teraz tego znaleźć w instrukcji.
Strona 20 w dziale "Skażenie".
Jeśli atak jest przeprowadzany przez larwę, nie dobieraj żadnej karty ataku intruza. Zamiast tego:
  1. Usuń figurkę larwy z planszy. Jeśli zaatakowana postać nie ma larwy na swojej planszy postaci, umieść ją tam.
  2. Otrzymujesz 1 kartę skażenia.

Re: Nemesis - pytania o zasady.

: 23 maja 2022, 00:05
autor: KOSHI
Wydarzenie Korytarze techniczne, alternatywna strona planszy. Jak rozpatrywać korytarze czerwone i niebieskie? Razem do kupy jako całość czy jako niezależne? W drugiej wersji robi się mętlik ale z drugiej strony są to chyba osobne instalacje... Miałem taki przypadek, że w czerwonych tunelach nie było szmerów a w niebieskich były. Jeden typ był w pomieszczeniu do wejścia do tuneli czerwonych a jeden do niebieskich. Jak to rozpatrywać? Ten w pokoju "czerwonym" dokłada znacznik, a ten z "niebieskiego" rzuca na szmery? Czy patrzymy bez kolorów na sam fakt, że w którychś korytarzach coś się rusza bez względu czy w 1 czy 2? Czemu ta gra ma takie niejasne zasady... Tyle gram i jeszcze jakieś gunfo tego typu kolejne wychodzi... :evil:

Re: Nemesis - pytania o zasady.

: 27 maja 2022, 14:53
autor: claY varY
KOSHI pisze: 23 maja 2022, 00:05 Wydarzenie Korytarze techniczne, alternatywna strona planszy. Jak rozpatrywać korytarze czerwone i niebieskie? Razem do kupy jako całość czy jako niezależne? W drugiej wersji robi się mętlik ale z drugiej strony są to chyba osobne instalacje... Miałem taki przypadek, że w czerwonych tunelach nie było szmerów a w niebieskich były. Jeden typ był w pomieszczeniu do wejścia do tuneli czerwonych a jeden do niebieskich. Jak to rozpatrywać? Ten w pokoju "czerwonym" dokłada znacznik, a ten z "niebieskiego" rzuca na szmery? Czy patrzymy bez kolorów na sam fakt, że w którychś korytarzach coś się rusza bez względu czy w 1 czy 2? Czemu ta gra ma takie niejasne zasady... Tyle gram i jeszcze jakieś gunfo tego typu kolejne wychodzi... :evil:
wg instrukcji: "Jedną z cech specjalnych tego układu są podwójne korytarze techniczne. Działają jak korytarze techniczne z trybu podstawowego, ale nie są ze sobą połączone (znacznik szmerów w „czerwonych” korytarzach
technicznych nie oddziałuje na „niebieskie” korytarze techniczne)."

Re: Nemesis - pytania o zasady.

: 21 cze 2022, 13:42
autor: Przewodnik
KOSHI pisze: 18 maja 2022, 23:26 Tak ostatnio kminiłem akcję żołnierza Nerwy ze stali i naszły mnie wątpliwości. To jest akcja jednorazowa i odrzucamy ją z gry i zostaje nam tylko 9 kart dostępnych czy wraca do puli? Bo wcześniej grałem, że odrzucam z gry... Poczytałem jednak trochę na BGG i chyba nie wywala się jej z gry. Żołnierz z tą kartą i aktywowanym pancerzem jest po prostu chyba tankiem z założenia... Pancerz chroni przed atakiem w ogóle a Nerwy, co prawda przed tym z zaskoczenia (więc nie w fazie wydarzeń) ale to jest i tak harde kombo zwłaszcza, że możemy zignorować efekt jak jest niekorzystny po wylosowaniu karty.
Nie, nie wywala, masz rację. Jednak pancerz jest przedmiotem jednorazowym i po zignorowanym ataku, kartę odrzucasz. To robi z naszego żołnierza "tanka" tylko do czasu aż nie stracimy pancerza. :D

Re: Nemesis - pytania o zasady.

: 26 lip 2022, 16:10
autor: nightmarek
Czy wywalenie w kosmos królowej w żółtym pomieszczeniu za pomocą śluzy powietrznej odpalonej przez naukowca siedzącego przy kompie za pomocą karty Sieć wewnętrzna to legalny ruch?

Re: Nemesis - pytania o zasady.

: 26 lip 2022, 16:21
autor: KOSHI
Raczej tak o ile kompy w obu pomieszczeniach są sprawne tj. nie ma w tych pomieszczeniach awarii.

A, jeszcze jedno. Wszystkie drzwi do żółtego pomieszczenia muszą być zamknięte i nie uszkodzone.

Re: Nemesis - pytania o zasady.

: 27 lip 2022, 09:50
autor: nightmarek
Dzięki. I jeszcze jedna rozkmina możliwości naukowca. W laboratorium leży trup ale nikogo tam nie ma. Czy naukowiec może zdalnie (sieć wewnętrzna) zbadać to ciało? Komputery działają w miejscu gdzie jest postać i w laboratorium.

Re: Nemesis - pytania o zasady.

: 27 lip 2022, 10:01
autor: Hardkor
nightmarek pisze: 27 lip 2022, 09:50 Dzięki. I jeszcze jedna rozkmina możliwości naukowca. W laboratorium leży trup ale nikogo tam nie ma. Czy naukowiec może zdalnie (sieć wewnętrzna) zbadać to ciało? Komputery działają w miejscu gdzie jest postać i w laboratorium.
Tak

Re: Nemesis - pytania o zasady.

: 28 lip 2022, 11:10
autor: Fenrisek83
nightmarek pisze: 27 lip 2022, 09:50 Dzięki. I jeszcze jedna rozkmina możliwości naukowca. W laboratorium leży trup ale nikogo tam nie ma. Czy naukowiec może zdalnie (sieć wewnętrzna) zbadać to ciało? Komputery działają w miejscu gdzie jest postać i w laboratorium.
Pomieszczenia muszą być sprawne czyli bez żetonu uszkodzeń.

Re: Nemesis - pytania o zasady.

: 07 wrz 2022, 19:52
autor: Przewodnik
Dzisiaj miałem taką sytuację.
Wchodzę do kapsuły w sektorze ewakuacyjnym, korytarze obstawione z każdej strony szmerami. Rzucam na szmery i wyszło żeby dołożyć szmer, wiadomo, ściągam wszystkie szmery i losuję intruza.
Wylosowałem pusty żeton i według instrukcji muszę dołożyć szmery w każdym korytarzu prowadzącym do pomieszczenia.
Mam pytanko związane z tą sytuacją.
Czy całą sekwencję wchodzenia do kapsuły muszę wykonać jeszcze raz, czy jednak intruz się nie pokazał i mogę wystartować kapsułą?
Kontynuowałem grę że jeszcze raz musiałem wsiąść do kapsuły.

Re: Nemesis - pytania o zasady.

: 07 wrz 2022, 22:08
autor: PerezSaj
Przewodnik pisze: 07 wrz 2022, 19:52 Dzisiaj miałem taką sytuację.
Wchodzę do kapsuły w sektorze ewakuacyjnym, korytarze obstawione z każdej strony szmerami. Rzucam na szmery i wyszło żeby dołożyć szmer, wiadomo, ściągam wszystkie szmery i losuję intruza.
Wylosowałem pusty żeton i według instrukcji muszę dołożyć szmery w każdym korytarzu prowadzącym do pomieszczenia.
Mam pytanko związane z tą sytuacją.
Czy całą sekwencję wchodzenia do kapsuły muszę wykonać jeszcze raz, czy jednak intruz się nie pokazał i mogę wystartować kapsułą?
Kontynuowałem grę że jeszcze raz musiałem wsiąść do kapsuły.
Ja bym powiedział że nie musisz powtarzać wsiadania do kapsuły. Po prostu intruz się nie pojawił i możesz zakończyć rundę w kapsule.

Re: Nemesis - pytania o zasady.

: 08 wrz 2022, 13:21
autor: miszczu666
Przewodnik pisze: 07 wrz 2022, 19:52 Dzisiaj miałem taką sytuację.
Wchodzę do kapsuły w sektorze ewakuacyjnym, korytarze obstawione z każdej strony szmerami. Rzucam na szmery i wyszło żeby dołożyć szmer, wiadomo, ściągam wszystkie szmery i losuję intruza.
Wylosowałem pusty żeton i według instrukcji muszę dołożyć szmery w każdym korytarzu prowadzącym do pomieszczenia.
Mam pytanko związane z tą sytuacją.
Czy całą sekwencję wchodzenia do kapsuły muszę wykonać jeszcze raz, czy jednak intruz się nie pokazał i mogę wystartować kapsułą?
Kontynuowałem grę że jeszcze raz musiałem wsiąść do kapsuły.
Zgadzam się z przedmówcą.
Procedura wejścia do kapsuły jest nieudana w przypadku spotkania z intruzem. Tutaj do spotkania nie doszło, więc.... You're free to go!

Re: Nemesis - pytania o zasady.

: 11 wrz 2022, 15:51
autor: KOSHI
Czy po zniszczeniu gniazda dokłada się jaja do planszetki intruzów np. na skutek wyciągnięcia żetonu królowej na koniec fazy obcych? Czy wystarczy do realizacji celu, że gniazdo było wcześniej zniszczone (oznaczamy czerwonym kubikiem) czy jednak w gnieździe nie może być jaj? Mam w gnieździe pożar, gniazdo jest odcięte drzwiami od reszty statku, więc jajo spłonie w następnej rundzie i będzie po problemie, ale co, gdyby tak nie było?

Re: Nemesis - pytania o zasady.

: 11 wrz 2022, 18:12
autor: Gamleer
KOSHI pisze: 11 wrz 2022, 15:51 Czy po zniszczeniu gniazda dokłada się jaja do planszetki intruzów np. na skutek wyciągnięcia żetonu królowej na koniec fazy obcych? Czy wystarczy do realizacji celu, że gniazdo było wcześniej zniszczone (oznaczamy czerwonym kubikiem) czy jednak w gnieździe nie może być jaj? Mam w gnieździe pożar, gniazdo jest odcięte drzwiami od reszty statku, więc jajo spłonie w następnej rundzie i będzie po problemie, ale co, gdyby tak nie było?
Instrukcja nie przewiduje takiej sytuacji. My gramy tak, że po zniszczeniu gniazda nie dokładamy jaj na kafelku gniazda.

Re: Nemesis - pytania o zasady.

: 11 wrz 2022, 21:58
autor: KOSHI
Nie jestem do końca przekonany. Po rozwaleniu jaj gniazdo oznacza się jako zniszczone i warunek zwycięstwa jest wykonany. Nigdzie nie pisze w instrukcji, że nie mogą się tam później pojawiać jajka. Jest to o tyle istotne, że jednym z warunków zwycięstwa jest zdobycie jaja, co po zniszczeniu gniazda (np. nie planowanego) jest raczej nie możliwe (tylko w przypadku używania decku czołganie, w którym jest karta mówiąca o znalezieniu jaja w korytarzach jest taka szansa).

Re: Nemesis - pytania o zasady.

: 12 wrz 2022, 07:17
autor: KmP900
Autor gry wypowiadał się na ten temat.
W takiej sytuacji gniazdo zostaje zniszczone, zaznaczane jest to na planszy gniazda znacznikiem obrażeń. Cele uznaje się za zrealizowane, a np. w fazie koloni intruzów, przy dobraniu żetonu królowej normalnie dodaje się jajo, aczkolwiek status zniszczonego gniazda nie zmienia się i cele w dalszym ciągu są zrealizowane.

Re: Nemesis - pytania o zasady.

: 27 wrz 2022, 10:25
autor: jah03
Po przeczytanie Polskiej angielskiej instrukcji i Nemesis_FAQ_v2.1. Mam pewne wątpliwości wynikające ze spójności tych trzech źródeł.

1. Naprawianie silników w zepsutej maszynowni
- Polska wersja: Opis pomieszczeń: Maszynownia#1:napraw (albo uszkodź) silnik: Możesz naprawić/uszkodzić silnik nawet wtedy, gdy w pomieszczeniu jest znacznik awarii, i jeśli wcześniej nie sprawdziłeś statusu silników.
- Angielska wersja: room sheet:Engine #1:Repair (or break) Engine: You can Repair / Break Engine even if there is a Malfunction marker in the Room and even if you have not checked the status of the Engines.
- Nemesis_FAQ_v2.1: Rooms:5):Will Nemesis explode when the Time Track moves into the red space and there are Malfunction markers on the Cockpit or on the Engine Rooms?
No. The state of Engines has nothing to do with condition of the room itself. Same for coordinates. Malfunction only prevents from checking/changing Engine states and Coordinates.
- Nemesis - GamePlaySHOW: https://youtu.be/NXeCOgsko8Y?t=2836: Kwapiński: "Uszkodzenie pomieszczenia oznacza ze nie ma dojścia do silników (...) nie można wchodzić z nimi w interakcję ale jeśli działa (silnik) to bedzie działał)"

Czyli mamy błąd w instrukcji. Każdy defakto może wybrać czy gra według wykładni instrukcji czy według wykładni Kwapińskiego.

Re: Nemesis - pytania o zasady.

: 27 wrz 2022, 11:23
autor: ave.crux
jah03 pisze: 27 wrz 2022, 10:25 Po przeczytanie Polskiej angielskiej instrukcji i Nemesis_FAQ_v2.1. Mam pewne wątpliwości wynikające ze spójności tych trzech źródeł.

1. Naprawianie silników w zepsutej maszynowni
- Polska wersja: Opis pomieszczeń: Maszynownia#1:napraw (albo uszkodź) silnik: Możesz naprawić/uszkodzić silnik nawet wtedy, gdy w pomieszczeniu jest znacznik awarii, i jeśli wcześniej nie sprawdziłeś statusu silników.
- Angielska wersja: room sheet:Engine #1:Repair (or break) Engine: You can Repair / Break Engine even if there is a Malfunction marker in the Room and even if you have not checked the status of the Engines.
- Nemesis_FAQ_v2.1: Rooms:5):Will Nemesis explode when the Time Track moves into the red space and there are Malfunction markers on the Cockpit or on the Engine Rooms?
No. The state of Engines has nothing to do with condition of the room itself. Same for coordinates. Malfunction only prevents from checking/changing Engine states and Coordinates.
- Nemesis - GamePlaySHOW: https://youtu.be/NXeCOgsko8Y?t=2836: Kwapiński: "Uszkodzenie pomieszczenia oznacza ze nie ma dojścia do silników (...) nie można wchodzić z nimi w interakcję ale jeśli działa (silnik) to bedzie działał)"

Czyli mamy błąd w instrukcji. Każdy defakto może wybrać czy gra według wykładni instrukcji czy według wykładni Kwapińskiego.
Nic nie ma tutaj złego.
Znacznik awarii mówi o tym, że nie możesz używać akcji pomieszczenia, czyli w tym przypadku akcja "sprawdź status silnika o koszcie 2" nie jest możliwa do wykonania
Akcja z karty naprawa w tym przypadku nie jest możliwa do wykonania, ale to wyjaśnia FAQ, który pokrywa się z tym co mówi kwapiński.

Re: Nemesis - pytania o zasady.

: 27 wrz 2022, 16:54
autor: KOSHI
Zagmatwaliście to nieźle. Dla mnie żetony awarii służą 2 celom: ilości markerów potrzebnych do rozpołowienia statku oraz jako oznaczenie, że do czasu naprawienia pomieszczenia nie można korzystać z jego funkcji. O to chodziło? Bo chyba nie o to, że jak marker awarii jest w maszynowni to nie można go usunąć i grzebać w silnikach... :shock:

Re: Nemesis - pytania o zasady.

: 27 wrz 2022, 17:31
autor: ave.crux
KOSHI pisze: 27 wrz 2022, 16:54 Zagmatwaliście to nieźle. Dla mnie żetony awarii służą 2 celom: ilości markerów potrzebnych do rozpołowienia statku oraz jako oznaczenie, że do czasu naprawienia pomieszczenia nie można korzystać z jego funkcji. O to chodziło? Bo chyba nie o to, że jak marker awarii jest w maszynowni to nie można go usunąć i grzebać w silnikach... :shock:
Tak, przy czym w normalnych warunkach żeton awarii nie powoduje problemu przy przeszukiwaniu i ogólnie używaniu kart w danym pomieszczeniu. W maszynowni ze znacznikiem awarii za pomocą karty napraw możesz odrzucić żeton awarii, ale nie możesz bez usuwania żetonu zmienić statusu silników

Re: Nemesis - pytania o zasady.

: 09 paź 2022, 18:53
autor: KOSHI
Co się dzieje kiedy Koszmar ucieka do korytarza technicznego? Znika z planszy i tyle czy jak w podstawce dokładamy żeton do kolonii? Wnioskuje, że nie bo ich żetony mają tylko nr a nie symbole.

Re: Nemesis - pytania o zasady.

: 10 paź 2022, 16:12
autor: miszczu666
KOSHI pisze: 09 paź 2022, 18:53 Co się dzieje kiedy Koszmar ucieka do korytarza technicznego? Znika z planszy i tyle czy jak w podstawce dokładamy żeton do kolonii? Wnioskuje, że nie bo ich żetony mają tylko nr a nie symbole.
Skoro po śmierci koszmaru wrzuca się losowy żeton do worka, to po jego ucieczce do korytarzy technicznych też się powinno to zrobić.


Obrazek