Strona 28 z 42
Re: Root (Cole Wehrle)
: 23 wrz 2021, 10:41
autor: Otorek
Myśle, że może z Rootem to troche jak z Wojną o Pierścień. Dodatki warto kupić, jeśli boimy się, że zostaną prędko wykupione z rynku, ale nie warto się spieszyć z ich dodawaniem do gry. Grać póki nie wystąpi znużenie na podstawce i dopiero dokładać dodatki i to najlepiej tak jak proponuje Księga Praw, żeby nie wpasć w jakeiś niegrywalne sytuacje.
Re: Root (Cole Wehrle)
: 23 wrz 2021, 11:02
autor: Shodan
Otorek pisze: ↑23 wrz 2021, 10:41
Myśle, że może z Rootem to troche jak z Wojną o Pierścień. Dodatki warto kupić, jeśli boimy się, że zostaną prędko wykupione z rynku, ale nie warto się spieszyć z ich dodawaniem do gry. Grać póki nie wystąpi znużenie na podstawce i dopiero dokładać dodatki i to najlepiej tak jak proponuje Księga Praw, żeby nie wpasć w jakeiś niegrywalne sytuacje.
No ja właśnie tak zrobiłem. Podstawkę kupiłem na premierę wersji PL, graliśmy intensywnie, wszystkim się podobało, takie 8/10. Wszyscy chcieli więcej.
Plemiona Rzeczne dokupiłem jak Portal zrobił dodruk i po prostu jakaś klątwa: zagraliśmy kilka razy, niby spoko się grało, ale coś się zaczęło psuć. Teraz jak proponuję "to może zagramy w Roota", to wszyscy kręcą nosem i mówią "dzisiaj coś innego, a Root może następnym razem".
Z perspektywy czasu uważam Plemiona Rzeczne za dodatek całkowicie zbędny, dodający tak naprawdę więcej tego samego, ale z dyskusyjnym efektem na miodność płynącą z gry. Lepiej było go pominąć i kupić dopiero Podziemia. Też są nowe frakcje, ale przede wszystkim dwie nowe plansze, więc zupełnie nowe wyzwania taktyczne.
Re: Root (Cole Wehrle)
: 23 wrz 2021, 11:34
autor: Otorek
To prawda, Podziemia wydają się pełniejszym i wiekszym dodatkiem niż Plemiona rzeczne. Gra asymetryczna dorzucające frakcje ma takie psychologiczne oddziałowanie, że chciałoby się mieć je wszystkie bez względu na to jak są grywalne. Choć wierzę w to, że w odpowiedniej konfiguracji i te frakcje są grywalne i zabawne do gry. Jaszczurki-kultyści brzmią jak świetna gra nad stołem

Re: Root (Cole Wehrle)
: 23 wrz 2021, 11:38
autor: Mr_Fisq
Otorek pisze: ↑23 wrz 2021, 11:34 Jaszczurki-kultyści brzmią jak świetna gra nad stołem
Do gry nad stołem to jest Mafia Rzecznych Plemion
A jak oceniacie użyteczność nowej talii i włóczęgów?
Re: Root (Cole Wehrle)
: 23 wrz 2021, 11:44
autor: Otorek
Nie grałem nową talią partyzantów, jako, że jeszcze czekam na wersje PL

Z tego co oglądałem/czytałem brzmi to nawet jak dobry pomysł. Więcej tanich kart na pewno ozywi ilosć ich uzyć, ale czy to będzie równoznaczne z lepszą grą - ciezko powiedzieć. A! No i część ma dawać umiejętności innych frakcji co też brzmi dość ciekawie, albo już zupełnie zrujnuje balans

Re: Root (Cole Wehrle)
: 23 wrz 2021, 11:53
autor: Shodan
Mr_Fisq pisze: ↑23 wrz 2021, 11:38
A jak oceniacie użyteczność nowej talii i włóczęgów?
Chodzi ci o Paczkę włóczęgów oraz Talię Banitów i Partyzantów? Tych mini dodatków nie zakupiłem. Włóczędzy to zwykła wyciągarka kasy, coś dla ultrfanów Roota. Talię banitów uznałem za wprowadzającą nadmierny chaos do rozgrywki.
Re: Root (Cole Wehrle)
: 23 wrz 2021, 11:59
autor: piwko
Talia Banitów jest uważana za dużo lepszą od oryginalnej. Nie grałem z nią dużo ale po kilku rozgrywkach wolę ją od oryginalnej.
Re: Root (Cole Wehrle)
: 23 wrz 2021, 12:01
autor: ave.crux
piwo08 pisze: ↑23 wrz 2021, 11:59
Talia Banitów jest uważana za dużo lepszą od oryginalnej. Nie grałem z nią dużo ale po kilku rozgrywkach wolę ją od oryginalnej.
możesz się wypowiedzieć szerzej o tej talii? Niedługo mam zamiar odświeżyć rozgrywki w root w ekipie.
Re: Root (Cole Wehrle)
: 23 wrz 2021, 12:03
autor: anitroche
Ja grałam na angielskiej nowej talii - teraz polska oczywiście też już zamówiona.
Tak naprawdę nowa talia to zdaje się kilkanaście nowych kart dołożonych do poprzedniej talii (szacun za przedrukowanie całej talii, więc nie ma problemu z różnym odcieniem plecków). Jednak te nowe karty naprawiły dla mnie to, że można było grać praktycznie nie przekuwając niczego poza przedmiotami. Nowe karty dają naprawdę fajne zdolności, do tego dochodzą karty pozwalające niszczyć przekute karty innym graczom i tak z nową talią jakoś wszyscy zaczęli więcej przekuwać. Wcześniej wydawało mi się że potencjał kart był trochę niewykorzystywany w grze. Polecam tę nową talię bardzo.
Poza kartami dajacymi możliwość niszczenia kart innym są też karty dające ci umiejki innych frakcji, np. możesz traktować rzeki jak ścieżki (cecha kampanii plemion rzecznych), budować tunele czyli mieć automatyczne sasiadowanie polan z twoimi zetonami (cecha kretów), musieć na początku swojej tury wykonać ruch i walkę zdaje się (symuluje konieczność wykonania dekretu ptaków) i moja ulubiona - wytwórcy trumien (dostajesz punkty za pionki wszystkich graczy które umarły podczas walki - to w dużym uproszczeniu jak działa), które mają lekko symulować dostanie jakiegoś profitu, że ktoś umarl jak u jaszczurek, ale co najlepsze w tej karcie, to że pozwala uszczuplać zasoby pionków innych graczy, bo zmarli trafiają do ciebie i ty decydujesz, kiedy ich oddasz innym graczo (co za to jest podobne do przetrzymywania pionków na swojej planszetce u kampanii plemion rzecznych). A to tylko kilka przykładów

Re: Root (Cole Wehrle)
: 23 wrz 2021, 12:14
autor: ave.crux
Dzięki. W takim wypadku na razie nie będę tego kupował. Osobiście wolę z danej frakcji wykonywać akcję do niej przypisane, a kobita nie lubi w kartach negatywnych interakcji.
Re: Root (Cole Wehrle)
: 23 wrz 2021, 12:42
autor: piwko
ave.crux pisze: ↑23 wrz 2021, 12:01
piwo08 pisze: ↑23 wrz 2021, 11:59
Talia Banitów jest uważana za dużo lepszą od oryginalnej. Nie grałem z nią dużo ale po kilku rozgrywkach wolę ją od oryginalnej.
możesz się wypowiedzieć szerzej o tej talii? Niedługo mam zamiar odświeżyć rozgrywki w root w ekipie.
Anitoche dobrze opisała. Jest dużo kart dających zdolności innych frakcji. Moim zdaniem fajnie zmienia grę. Ale nie kojarzę za bardzo żeby powtarzały się karty z podstawki. Z tym że dawno nie grałem.
Re: Root (Cole Wehrle)
: 23 wrz 2021, 12:55
autor: wrojka
anitroche pisze: ↑23 wrz 2021, 12:03
wytwórcy trumien (dostajesz punkty za pionki wszystkich graczy które umarły podczas walki - to w dużym uproszczeniu jak działa), które mają lekko symulować dostanie jakiegoś profitu, że ktoś umarl jak u jaszczurek, ale co najlepsze w tej karcie, to że pozwala uszczuplać zasoby pionków innych graczy, bo zmarli trafiają do ciebie
i ty decydujesz, kiedy ich oddasz innym graczo (co za to jest podobne do przetrzymywania pionków na swojej planszetce u kampanii plemion rzecznych).
Niby nie dział reguł, ale rzuciło mi się w oczy. Nie decydujesz kiedy ich oddasz. Zawsze 'zerujesz' kartę w swoim świcie i oddajesz ludziom ich wojowników do rezerwy.
Co do Talii Banitów mogę dodać, że nie ma tam kart Przysług (Favor of the ...) które czyszczą polany danego koloru z wszystkich wrogich elementów. I jest to gigantyczny plus. W normalnej talii jest sporo napięcia wokół craftowania/powstrzymywania Przysług, a weź tu powstrzymaj Krety jak mogą budować cytadele/markety PRZED craftingiem :d W grze z Vagabondem jest jeszcze bardziej niewesoło
piwo08 pisze: ↑23 wrz 2021, 12:42
Anitoche dobrze opisała. Jest dużo kart dających zdolności innych frakcji. Moim zdaniem fajnie zmienia grę. Ale nie kojarzę za bardzo żeby powtarzały się karty z podstawki. Z tym że dawno nie grałem.
Powtarzają się wszystkie karty do craftowania przedmiotów (miecze,kusze, buty, herbata, worki itd)
Re: Root (Cole Wehrle)
: 23 wrz 2021, 13:03
autor: anitroche
wrojka pisze: ↑23 wrz 2021, 12:55
anitroche pisze: ↑23 wrz 2021, 12:03
wytwórcy trumien (dostajesz punkty za pionki wszystkich graczy które umarły podczas walki - to w dużym uproszczeniu jak działa), które mają lekko symulować dostanie jakiegoś profitu, że ktoś umarl jak u jaszczurek, ale co najlepsze w tej karcie, to że pozwala uszczuplać zasoby pionków innych graczy, bo zmarli trafiają do ciebie
i ty decydujesz, kiedy ich oddasz innym graczo (co za to jest podobne do przetrzymywania pionków na swojej planszetce u kampanii plemion rzecznych).
Niby nie dział reguł, ale rzuciło mi się w oczy. Nie decydujesz kiedy ich oddasz. Zawsze 'zerujesz' kartę w swoim świcie i oddajesz ludziom ich wojowników do rezerwy.
Co do Talii Banitów mogę dodać, że nie ma tam kart Przysług (Favor of the ...) które czyszczą polany danego koloru z wszystkich wrogich elementów. I jest to gigantyczny plus. W normalnej talii jest sporo napięcia wokół craftowania/powstrzymywania Przysług, a weź tu powstrzymaj Krety jak mogą budować cytadele/markety PRZED craftingiem :d W grze z Vagabondem jest jeszcze bardziej niewesoło
piwo08 pisze: ↑23 wrz 2021, 12:42
Anitoche dobrze opisała. Jest dużo kart dających zdolności innych frakcji. Moim zdaniem fajnie zmienia grę. Ale nie kojarzę za bardzo żeby powtarzały się karty z podstawki. Z tym że dawno nie grałem.
Powtarzają się wszystkie karty do craftowania przedmiotów (miecze,kusze, buty, herbata, worki itd)
Racja coś mi się tutaj pochrzaniło z tym oddawaniem wojowników, kiedy chcesz

. A co do powtarzających się kart z podstawową talią, to jak zaczęłam grać z banitami wydawało mi się, że więcej się powtarza niż tylko przedmioty, aż zerknę wieczorem do starej talii, żeby porównać.
Re: Root (Cole Wehrle)
: 23 wrz 2021, 13:23
autor: Hardkor
Otorek pisze: ↑23 wrz 2021, 00:15
Przecież ta wypraska i tak jest do luftu. Wszystko i tak trzeba segregować w workach. Na szczęście reDrewno ma wykonać insert z prawdziwego zdarzenia w najbliższym czasie.
Wiesz coś więcej o tym insercie?
Re: Root (Cole Wehrle)
: 23 wrz 2021, 13:32
autor: Otorek
reDrewno osobiście informowało mnie i chyba nawet w komentarzach na Fejsie, o tym, że insert ma być już niedługo i ma pasować do pudełka PL - zakładam, że pomieści aktualnie debiutujące dodatki - ciężko powiedzieć czy weźmie pod uwagę przyszłe...
Wydaje mi się, że na forum reDrewno jest aktywne i można go dopytać pewnie też gdzieś tutaj.
Re: Root (Cole Wehrle)
: 23 wrz 2021, 14:57
autor: Atamán
Shodan pisze: ↑23 wrz 2021, 11:02
Otorek pisze: ↑23 wrz 2021, 10:41
Myśle, że może z Rootem to troche jak z Wojną o Pierścień. Dodatki warto kupić, jeśli boimy się, że zostaną prędko wykupione z rynku, ale nie warto się spieszyć z ich dodawaniem do gry. Grać póki nie wystąpi znużenie na podstawce i dopiero dokładać dodatki i to najlepiej tak jak proponuje Księga Praw, żeby nie wpasć w jakeiś niegrywalne sytuacje.
No ja właśnie tak zrobiłem. Podstawkę kupiłem na premierę wersji PL, graliśmy intensywnie, wszystkim się podobało, takie 8/10. Wszyscy chcieli więcej.
Plemiona Rzeczne dokupiłem jak Portal zrobił dodruk i po prostu jakaś klątwa: zagraliśmy kilka razy, niby spoko się grało, ale coś się zaczęło psuć. Teraz jak proponuję "to może zagramy w Roota", to wszyscy kręcą nosem i mówią "dzisiaj coś innego, a Root może następnym razem".
Z perspektywy czasu uważam Plemiona Rzeczne za dodatek całkowicie zbędny, dodający tak naprawdę więcej tego samego, ale z dyskusyjnym efektem na miodność płynącą z gry. Lepiej było go pominąć i kupić dopiero Podziemia. Też są nowe frakcje, ale przede wszystkim dwie nowe plansze, więc zupełnie nowe wyzwania taktyczne.
Ciekawe, bo ja uwielbiam ten ten dodatek - wprowadził dwie bardzo ciekawe frakcje. Od kiedy go mam to we wszystkich partiach choć jedną frakcja z dodatku była w grze. Zwłaszcza Kompania (Wydry) dodaje ciekawej interakcji w grze - lubię grać nimi, lubię grać przeciwko nim. Ale to może kwestia tego, że nie mieliśmy wielu partii przed dodaniem Plemion Rzecznych i dla mnie to jakby część podstawki, i to ta lepsza część.
Słabe są za to poza frakcjami to ten dodatek nic nie wnosi, ten bot jest słabo zaprojektowany, do tego dodali jeszcze podstawkę do kart sztuk 1 - nie wiem po co i jeszcze jakieś kilkanaście żetonów z informacją, że może w przyszłości się do czegoś przydadzą - brzmi jak żart. Pod tym względem to Podziemia faktycznie wypadają lepiej - poza frakcjami są 2 nowe mapy.
Re: Root (Cole Wehrle)
: 23 wrz 2021, 15:00
autor: Otorek
Ta podstawka do kart to jest dla tego bota, choć i tak trzeba tam karty ściaśniać, bo wszystkie z jego puli nie wejdą na szerokość

Re: Root (Cole Wehrle)
: 24 wrz 2021, 15:51
autor: Strider
Zdaje mi się że gdzieś czytałem że na pierwszym KS były 4 podstawki dla wszystkich (po za Włóczęgą i Wydrami z wiadomych względów) ale były zbyt kosztowne w produkcji i zostawili jeden dla Markizy de Bot.
Re: Root (Cole Wehrle)
: 24 wrz 2021, 15:58
autor: ZygfrydDeLowe
Strider pisze: ↑24 wrz 2021, 15:51
Zdaje mi się że gdzieś czytałem że na pierwszym KS były 4 podstawki dla wszystkich (po za Włóczęgą i Wydrami z wiadomych względów) ale były zbyt kosztowne w produkcji i zostawili jeden dla Markizy de Bot.
Tak było - w pierwszym KS można było kupić ten dodatek z 4 podstawkami, później stwierdzili, że zostawią jedną (albo na bota, albo na wystawianie kart dla wydr),
Re: Root (Cole Wehrle)
: 24 wrz 2021, 16:04
autor: Yuri
Otorek pisze: ↑23 wrz 2021, 13:32
reDrewno osobiście informowało mnie i chyba nawet w komentarzach na Fejsie, o tym, że insert ma być już niedługo i ma pasować do pudełka PL - zakładam, że pomieści aktualnie debiutujące dodatki - ciężko powiedzieć czy weźmie pod uwagę przyszłe...
Wydaje mi się, że na forum reDrewno jest aktywne i można go dopytać pewnie też gdzieś tutaj.
Fajnie by było, gdyby pasowały do tego również elementy z druku 3d, podmieniające żetony

Re: Root (Cole Wehrle)
: 29 wrz 2021, 07:37
autor: Lambrso
Jestem posiadaczem gry i dodatku z pierwszego wydania tj. roku 2019 sierpień/wrzesień.
Czy w nowym polskim wydaniu z roku 2021 zaszły jakieś zmiany, coś poprawiono, ulepszono, dopracowano?
Czy w dodatku Plemiona Rzeczne poprawiono błędny tekst na planszetce Kultystów?
Re: Root (Cole Wehrle)
: 30 wrz 2021, 10:22
autor: narandil
czy ktoś wie jak wygląda kompatybilność Botów z dodatku Clockwork podczas grania frakcjami z dodatku Podziemia i Plemiona Rzeczne? Zakładam, że te nowe frakcje mają pewne mechaniki z którymi inni gracze w różny sposób wchodzą w interakcję, czy Boty z podstawki nie mają z nimi żadnych zgrzytów mechanicznych ??
Re: Root (Cole Wehrle)
: 30 wrz 2021, 10:28
autor: Golin
Panowie i Panie, mam pytanie, mam Roota to pierwsze wydanie portalowe, leżało do tej pory na półce wstydu, wertując wątek widzę informacje o jakiś nowych edycjach zasad etc, na szybko, co powinienem wiedzieć żeby móc grać w miarę aktualnymi zasadami?
Re: Root (Cole Wehrle)
: 30 wrz 2021, 10:34
autor: Vezyr
Tak, pierwszy druk był oparty o zasady w 3 edycji. Ktoś coś wspominał, że nowy dodruk ma już zaktualizowane zasady z 4 edycji. W zasadach nie ma błędów jako takich (chyba z wyjątkiem kultu), tylko kolejna edycji wyjaśnia/doprecyzowuje parę dyskusyjnych rzeczy. Na stronie Portalu chyba nadal wisi stara instrukcja. Możliwe, że ją podmienią po oficjalnej premierze nowego dodatku. Jak nie masz problemu z angielskim to tu znajdziesz aktualne wersje zasad
https://root.seiyria.com/
Re: Root (Cole Wehrle)
: 30 wrz 2021, 11:59
autor: Atamán
narandil pisze: ↑30 wrz 2021, 10:22
czy ktoś wie jak wygląda kompatybilność Botów z dodatku Clockwork podczas grania frakcjami z dodatku Podziemia i Plemiona Rzeczne? Zakładam, że te nowe frakcje mają pewne mechaniki z którymi inni gracze w różny sposób wchodzą w interakcję, czy Boty z podstawki nie mają z nimi żadnych zgrzytów mechanicznych ??
Trochę jest zgrzytów, ale to zależy już od konkretnej frakcji:
-
Podziemne Księstwo (Krety) - mają w miarę normalną mechanikę, boty sobie z nimi raczej radzą, można grać bez problemów
-
Jaszczurzy Kult - też jest w miarę ok, ta mechanika, że nawet 1 Ogród wystarczy do kontroli potrafi trochę namieszać w algorytmie botów (najgorzej to może zadziałać na bota ptaków - Elektryczne Dynastie), ale ogólnie ok, wg mnie można grać
-
Kompania Plemion Rzecznych (Wydry) - tu już gorzej, bo mechanika zakupu kart i usług z botem nie zadziała, boty niczego nie kupią, więc jak będziesz grał solo, to teoretycznie możesz się jakoś rozkręcić dzięki zasadzie Protekcjonizmu, ale duża część mechaniki tej frakcji nie zagra. Za to kooperacyjne granie na bota (lub boty) umożliwia przegięte windowanie cen (na początku gry wszystko po 4, żeby rozkręcić Wydry, a potem wszystko po 1, by sojusznik ze wszystkiego mógł korzystać po taniości). Raczej nie polecam, ale w grze solo spróbować można.
-
Krucza Konspiracja - najgorzej, bo Krucze Intrygi mają być czymś w rodzaju gry blefu, boty nie mają mechanizmu reakcji na podłożenie żetonu na ich polanie. Trzeba uznać, że ta frakcja nie ma sensu w grze przeciwko botom.