Strona 28 z 28

Re: Memoir '44 (Richard Borg)

: 04 cze 2021, 11:00
autor: kamilpol1991
Hej
Zastanawiam się nad zakupem dodatków.
Proszę o informacje, które polecacie a które nie (mam do wyboru 3 dodatki armijne Terrain oraz Winter)
Z góry dzięki :)

Re: Memoir '44 (Richard Borg)

: 26 cze 2021, 23:59
autor: mk20336
Z dodatków wg mnie:
- Pacyfik - fantastyczna, zupełnie inna kampania niż w Europie
- Breakthrough - mapy głębokie i duże
- Winter Wars - ffajen scenariusze, ale koniecznie z rozszerzeniem Breakthrough

Re: Memoir '44 (Richard Borg)

: 05 lip 2021, 21:47
autor: kamilpol1991
Ktoś może zajmował się tłumaczeniem tego dodatku z samolotami?
kaem87 pisze: 24 maja 2021, 20:48
p_olo86 pisze: 24 maja 2021, 14:22 Hej czy znajdę gdzieś tłumaczenie instrukcji do new flight plan?
Podłączam się pod pytanie, czy mógłby ktoś przetłumaczyć /strescic zasady tego dodatku?

Re: Memoir '44 (Richard Borg)

: 19 lip 2021, 14:55
autor: Flamaster
Zobaczcie na stronie Rebel.pl. Wiem, że do innych mieli instrukcje PDF do pobrania.

Re: Memoir '44 (Richard Borg)

: 19 lip 2021, 15:39
autor: p_olo86
Nie ma i nie będzie, już przy zapowiedzi dodatku rebel pisał że nie będą tłumaczyć instrukcji bo nie mają na to czasu. Kolejne wersje dobble i story cubs same się nie zrobią😉

Re: Memoir '44 (Richard Borg)

: 25 lip 2021, 12:13
autor: TERF
Witam

Posiadacie spolszczenie do kart? Na rebelu sa instrukcje ale nie moge namierzyc spolszczen do kart a chcialbym z synem wyprobowac gierke ;) narazie podstaqwke jak siadzie bedzie zabawa w dodatki ;)

Re: Memoir '44 (Richard Borg)

: 25 lip 2021, 19:07
autor: Flamaster
Chodzi Tobie o tłumaczenie kart specjalnych z podstawki?

Re: Memoir '44 (Richard Borg)

: 26 lip 2021, 12:20
autor: TERF
Szczeże nie wiem dokladnie bo nie grałem w ta gre jeszcze i nie wiem które karty sa "tajne" i wymagaja znajomosci angielskiego. Tam gdzie jest tytul/nazwa karty tylko po angielsku to nie potrzebuje. Potrzebuje kart na ktorych jest jakis "tekst" wplywajacy na przebieg gry/mechanike :)

Z waszych wypowiedzi wyczytalem ze karty dowodcy np wymagaja tlumaczenia ;)

PS Gry nie mam fizycznie bo od tego zalezy jej zakup dlatego taka licha moja wiedza w tym temacie :D

Re: Memoir '44 (Richard Borg)

: 26 lip 2021, 21:39
autor: Flamaster
TERF pisze: 26 lip 2021, 12:20 Szczeże nie wiem dokladnie bo nie grałem w ta gre jeszcze i nie wiem które karty sa "tajne" i wymagaja znajomosci angielskiego. Tam gdzie jest tytul/nazwa karty tylko po angielsku to nie potrzebuje. Potrzebuje kart na ktorych jest jakis "tekst" wplywajacy na przebieg gry/mechanike :)

Z waszych wypowiedzi wyczytalem ze karty dowodcy np wymagaja tlumaczenia ;)

PS Gry nie mam fizycznie bo od tego zalezy jej zakup dlatego taka licha moja wiedza w tym temacie :D
Mam tłumaczenie instrukcji i kart z podstawki. Napisz do mnie PW z adresem mail, to podeślę Tobie :)

Re: Memoir '44 (Richard Borg)

: 28 lip 2021, 09:38
autor: kaem87
Na całym świecie pojawiają się już dodruki dodatków m.in. equipment pack. Czy ktoś widział je w polskich sklepach?

Re: Memoir '44 (Richard Borg)

: 25 sie 2021, 23:56
autor: tomuch
kaem87 pisze: 28 lip 2021, 09:38 Na całym świecie pojawiają się już dodruki dodatków m.in. equipment pack. Czy ktoś widział je w polskich sklepach?
Kupiłem niedawno w Strefie MTG (ale już nie ma). Jeszcze wczoraj było w jakimś innym sklepie, ale już dzisiaj planszove nie pokazuje nic. Możliwe, że to był dopiero pierwszy rzut i jeszcze będzie. New flight plan też kupiłem na początku, kiedy był w 1/2 sklepach, a teraz ofert jest całkiem sporo.

Re: Memoir '44 (Richard Borg)

: 27 sie 2021, 08:20
autor: wrogreg
kaem87 pisze: 28 lip 2021, 09:38 Na całym świecie pojawiają się już dodruki dodatków m.in. equipment pack. Czy ktoś widział je w polskich sklepach?
W polskich slabo, ja zakupilem tutaj: https://www.spelshop.be/en/search?contr ... =memoir+44

Pozdrawiam

Re: Memoir '44 (Richard Borg)

: 07 wrz 2021, 12:33
autor: mluckner
Szukając informacji o brakujących mi kartach pomocy (SWA, TROOPS, TERRAIN, etc...) natrafiłem na świetną aplikację M44 Wallet https://apps.apple.com/us/app/m44-wallet/id1457908865, która generuje zestaw kart dla konkretnego scenariusza. Może dla kogoś jeszcze będzie przydatna.

Aplikacja ma też tryb do gry solo, ale z niego nie korzystałem.

Re: Memoir '44 (Richard Borg)

: 11 gru 2021, 21:00
autor: eloprokoks
kamilpol1991 pisze: 05 lip 2021, 21:47 Ktoś może zajmował się tłumaczeniem tego dodatku z samolotami?
ZASADY KART WALKI

Jeśli kart walki są w użyciu, przetasuj talię kart walki i rozdaj każdemu graczowi po 2 karty przed rozpoczęciem gry. Rozdaj każdemu generałowi pola po 2 karty jeśli rozgrywany jest wariant Overlord. Karty walki mogą być zagrywane jako dodatek do kart rozkazów, zachowując poniższe zasady.

KIEDY GRAC KARTY WALKI

- Tekst znajdujący się na dole karty informuje kiedy można zagrać daną kartę, większość kart zagrywana jest jako dodatek do kart rozkazów, podczas aktywowania jednostek, albo jako reakcja na akcję przeciwnika.
- Nie można zagrać karty walki jako odpowiedź w momencie gdy przeciwnik aktywował swoją jednostkę wraz z kartą walki.
- Zagrane karty walki lądują na osobny odkryty stos kart.

EFEKTY KART WALKI

W każdej talii kart walki, niektóre karty posiadają w górnych rogach specyficzne ikony. Ikony te pozwalają na zagranie specjalnej akcji zamiast stosować opisany na karcie efekt. Zazwyczaj lepszą opcją będzie zagranie karty z jej efektem, lecz gracz ma możliwość wyboru. Niektóre karty mogą być zagrywane wyłącznie przez jedną stronę, jeżeli gracz dobierze kartę której nie może zagrać, może wtedy jedynie wykorzystać specjalną akcję. Każda talia walki posiada specjalną akcję:

STREET FIGHT – Jedna aktywowana jednostka na heksie z budynkiem lub na heksie do niego przyległym walczy w zwarciu jedną dodatkową kością.

RESISTANCE – Jednostka na którą zagrywasz tę akcję może zignorować flagę wyrzuconą przeciwko niej.

JUNGLE WARFARE – Jedna aktywowana jednostka PIECHOTY na heksie dżungli walczy w zwarciu z jedną dodatkową kością.

BLAZING SUN & GUNS – Jedna aktywowana jednostka PIECHOTY lub PANCERNA walczy dystansowo z jedną dodatkową kością.

- Karty walki zwiększające ilość kości, kumulują się, gdy dotyczą tej samej jednostki.
- Nie ma limitu posiadanych kart walki przez gracza , oraz liczby kart walki które można zagrać w swojej bądź przeciwnika turze.

DOBÓR NOWYCH KART WALKI

- Gracz może dobrać nową kartę walki na koniec tury w której zagrał kartę Recon 1 – lecz nie Recon in Force ani żadną inną kartę rozkazów.

- Kiedy zostanie zagrana karta Thier Finest Hour, przetasuj talię kart walki odrzuconych z pozostałą talią kart walki tworząc jedną nową talię. Gdy tura w której zagrana została karta Thier Finest Hour się skończy obaj gracze dobierają jedną kartę walki z nowo przetasowanej talii. W Trybie Overlord, każdy z generałów polowych dobiera kartę.

-Gdy talia kart walki się skończy przetasuj karty odrzucone tworząc nowy stos.

01 RATTENNKRIEG
1 aktywowana jednostka PIECHOTY znajdująca się na heksie z budynkiem, lub obok niego może poruszyć się o 3 heksy. Może poruszyć się przez jednostki znajdujące się na ziemi oraz zignorować warunki terenowe podczas ruchu. Jednostka musi zakończyć swój ruch a heksie z budynkiem i może wciąż walczyć. Warunki terenowe podczas walki wciąż obowiązują.

02 REINFORCEMENTS
Rzuć 1 kostką aby wezwać:
(Piechota) 1 Standardową jednostkę PIECHOTY
(Czołg) 1 Standardową jednostkę PANCERNĄ
(Granat) 1 Standardową dowolną jednostkę
(Gwiazda) 1 jednostkę inżynierów
(Flaga) Brak wsparcia
Jednostka musi powstać z figurek znajdujących się poza planszą i posiadać pełną liczbę figurek, oddział ten umieszczony zostaje na twojej pierwszej linii heksów. Jednostka ta nie może się ruszać w tej turze ale może walczyć. Zagraj tę kartkę przed aktywowaniem jednostek

03 HOUSE TO HOUSE
1 aktywowana jednostka PIECHOTY może wejść na heks z budynkiem i wciąż może walczyć w zwarciu. Pozostałe warunki terenowe podczas ruchu i walki wciąż obowiązują.

04 HEAT OF BATTLE
1 aktywowana jednostka PIECHOTY może po udanym ataku w zwarciu zająć miejsce i walczyć ponownie nawet wtedy gdy restrykcje terenowe normalnie na to nie pozwalają. Zagraj tę kartę po tym jak jednostka piechoty wykona udaną walkę w zwarciu.

05 NOT A STEP BACK
Zostaw swoją jednostkę na miejscu i zignoruj WSZYSTKIE flagi wyrzucone przeciwko niej, bez względu na efekt karty zagrany przez przeciwnika. Zagraj tę kartę po tym gdy przeciwnik rzucił kostkami.

06 AMBUSCADE
Zastawiasz zasadzkę. Rzuć kośćmi pierwszy. Jeżeli jednostka przeciwnika nie zostanie wyeliminowana lub nie zostanie zmuszona do wycofania, może atakować normalnie. Zagraj tę kartę po tym gdy przeciwnik zadeklarował walkę w zwarciu, lecz przed jego rzutem.

07 PULL BACK
Wycofaj broniącą się jednostkę do tyłu.
Możesz wycofać się do 3 heksów, przez jednostki znajdujące się na ziemi, oraz ignorując warunki terenowe . Przeciwnik traci możliwość walki wybraną jednostką w tej turze. Zagraj tę kartę po tym gdy przeciwnik zadeklarował walkę w zwarciu, lecz przed jego rzutem.

08 OUT OF AMMO
Jednej jednostce przeciwnika kończy się amunicja. Jednostka ta cofa się na swoją pierwszą linię heksów, w sekcji w której się obecnie znajduje. Nie może walczyć w tej turze. Zagraj tę kartę po tym gdy przeciwnik zadeklarował walkę, lecz przed jego rzutem.

09 INFILTRATIONS
1 aktywowana jednostka PIECHOTY może poruszyć się o 3 heksy. Jednostka ta walczy z dodatkową kością, następnie może poruszyć się znowu o 3 heksy. Warunki terenowe podczas ruchu są ignorowane. Warunki terenowe podczas walki wciąż obowiązują.

10 SNIPER
Umieść pojedynczą figurkę wraz ze znacznikiem snajpera na pustym heksie sąsiadującym z 1 aktywowaną jednostką PIECHOTY. Snajper nie może się poruszać w tej turze ale może walczyć.

11 REPOSITION
Po walce, wszystkie twoje aktywowane jednostki ARTYLERYJSKIE mogą poruszyć się o 2 heksy. Warunki terenowe podczas ruchu wciąż obowiązują.

12 FORTIFY
Umieść worki z piaskiem na 1 aktywowanej jednostce po zakończeniu ruchu i ataku.

13 SPOTTER
Wszystkie aktywowane jednostki ARTYLERII walczą z 1 dodatkową kością w tej turze.

14 RETURN TO DUTY Tylko dla gracza Aliantów
Przed ruchem i walką, rzuć 2 kośćmi za każdą wybraną jednostkę PIECHOTY, która nie ma pełnego oddziału. Za każdy wyrzucony symbol jednostki bądź gwiazdy, 1 stracona figurka wraca na pole walki. Jednostki nie mogą posiadać więcej figurek, niż na początku gry. Zagraj tę kartę wraz z kartą rozkazu.

15 ARMOR FACTORY Tylko dla gracza Aliantów
Użyj figurek z poza planszy, umieść pełną jednostkę PANCERNĄ na pustym heksie fabryki. Jednostka nie może się poruszać ale może walczyć. Zagraj tę kartkę przed aktywowaniem jednostek.

16 ARMOR FORWARD Tylko dla gracza Osi
Do 3 wybranych jednostek PANCERNYCH warunki terenowe podczas ruchu są ignorowane. Warunki terenowe podczas walki wciąż obowiązują.

17 AIR BOMBARDMENT Tylko dla gracza Osi
Wybierz 2 naziemne jednostki przeciwnika nie będące w sąsiedztwie z twoimi jednostkami. Rzuć 1 kością w każdą z tych jednostek, ignorując terenowe restrykcje. Niszczysz 1 jednostkę za każdy symbol jednostki, granat oraz gwiazdę. Każda flaga powoduje wycofanie się o 1 heks. Flag nie można zignorować. Zagraj tę kartkę przed aktywowaniem jednostek.

Re: Memoir '44 (Richard Borg)

: 26 sty 2022, 09:12
autor: maciej.kr
Ma ktoś wiedzę czy w najbliższym czasie pojawi się dodruk dodatków . Mnie głównie interesuje pacific .

Re: Memoir '44 (Richard Borg)

: 08 mar 2022, 19:55
autor: mk20336
Memoir’44 – Breakthrough battles!

Memoir'44 to ta seria lekkich gier wojennych, która dużo zyskuje z każdym rozszerzeniem. Format "Breakthrough" - pozwalający na głębokie rajdy na tyły wroga - jest zdecydowanie jednym z moich ulubionych. Dzisiaj przedstawiam dwie interesujące ale bardzo różne starcia - miłej lektury!

LINK: Memoir’44 – Breakthrough battles!

Obrazek

Re: Memoir '44 (Richard Borg)

: 24 mar 2022, 01:02
autor: Elmostster
Wrzucam dla tatusiów z synkami zrobione karty Combat z dodatku Winter Wars. Zainspirował mnie swoją pracą użytkownik "olocop", pozdrawiam i ślę wdzięczności.
Po prostu siadłem, poskanowałem te kilkanaście kart i zaczęła się moja przygoda z Gimpem.
Na dysku też wrzuciłem plik do programu Print Pilot - wszystkie karty są już tam zeskalowane mniej więcej do podobnego rozmiaru i gotowe do wydruku. Najwygodniej ciąć gilotyną i na koniec małą, do zaokrąglania rogów.


https://drive.google.com/drive/folders/ ... sp=sharing

Doszły karty Combat z NEW FLIGHT PLAN - proszę o sprawdzenie czy stylistycznie i merytorycznie wszystko pasuje.

EDIT: w linku dorzuciłem przetłumaczone instrukcje do dodatków - znalezione na chomiku, jak dorobię się samych rozszerzeń to w planie też mam tłumaczenie/obróbkę kart.
Jest też folder ze scenariuszami (ze strony wydawcy, chomika i bgg) bez tłumaczeń poza plikiem rebela z podstawki.

Re: Memoir '44 (Richard Borg)

: 12 mar 2023, 11:26
autor: thorus197
Przy okazji wsparcia Company of Heroes, ta gra rzuciła mi się w oczy na jakimś kanale na youtubie i powiem szczerze że mnie zaintrygowała. W związku z tym drodzy wyjadacze :

Czy po 19 latach od wydania gry, dalej ta gra ląduje na stole u was?
Graliście w wersję PC na steam? Odzwierciedla ona grę planszową? Słyszałem że gra jest "za darmo", ale trzeba płacić za mecze?
Mechanicznie/rozgrywkowo będzie się ona bardzo gryzła z COH?

Re: Memoir '44 (Richard Borg)

: 12 mar 2023, 11:43
autor: Barbarzyńca
Możesz spróbować na BGA. Imho w swojej klasie - bitewnej karcianki? - sprawdza się zupełnie nieźle. Trzeba się jednak przygotować na to że przypadek jest trzecim graczem. Losowy dociąg plus rzuty kośćmi potrafią czasem zirytować.

Re: Memoir '44 (Richard Borg)

: 16 sie 2023, 14:28
autor: mk20336
[REVIEW] Memoir’44Najwyższy czas na recenzję kolejnej gry z rodziny Commands & Colors – tym razem Memoir’44. Tytuł, który przeszedł ogromną ewolucję i zmieniał się na przestrzeni lat. Zapraszam do artykułu!

LINK: [REVIEW] Memoir’44

Obrazek