Neuroshima Hex - pytanie o zasady
Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
Chciałbym się upewnić czy dobrze rozumiem poniższą sytuację.
Plansza jest wypełniona jednostkami poza kilkoma żetonami podłoża typu mina .
Bitwa w tym momencie nie jest rozgrywana ze względu na brak zapełnienia planszy
jednostkami. Następuje sytuacja patowa, w której nikomu nie zależy na wyłożeniu jednostki
na zaminowanym hex-sie. Rozumiem że dalsza gra toczy się w sposób standardowy tzn.
losowane są żetony do 3-ech i odrzucany jest conajmniej jeden aż do chwili gdy:
1. ktoś nie zdecyduje się dołożyć jednostki na minę i gra "odblokuje się".
2. ktoś nie wyłoży żetonu bitwy.
3. wyczerpią się wszystkie żetony i rozegra się ostateczna bitwa.
Dobrze myślę ? Wszak zmusić kogoś do postawienia jednostki na planszy nie można.
Plansza jest wypełniona jednostkami poza kilkoma żetonami podłoża typu mina .
Bitwa w tym momencie nie jest rozgrywana ze względu na brak zapełnienia planszy
jednostkami. Następuje sytuacja patowa, w której nikomu nie zależy na wyłożeniu jednostki
na zaminowanym hex-sie. Rozumiem że dalsza gra toczy się w sposób standardowy tzn.
losowane są żetony do 3-ech i odrzucany jest conajmniej jeden aż do chwili gdy:
1. ktoś nie zdecyduje się dołożyć jednostki na minę i gra "odblokuje się".
2. ktoś nie wyłoży żetonu bitwy.
3. wyczerpią się wszystkie żetony i rozegra się ostateczna bitwa.
Dobrze myślę ? Wszak zmusić kogoś do postawienia jednostki na planszy nie można.
- kwiatosz
- Posty: 7899
- Rejestracja: 30 sty 2006, 23:27
- Lokalizacja: Romford/Londyn
- Has thanked: 143 times
- Been thanked: 423 times
- Kontakt:
Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
Jeżeli nikomu nie zależy na wyłożeniu, to znaczy że ktoś nie wie, że przegrywa
Niemniej myślisz dobrze - trwa sytuacja patowa aż ktoś zdecyduje się ją przełamać bądź gra się skończy.

Czy istnieje miejsce bardziej pełne chaosu niż Forum? Jednak nawet tam możesz żyć w spokoju, jeśli będzie taka potrzeba" - Seneka, Listy moralne do Lucyliusza , 28.5b
ZnadPlanszy kwiatosza|ZnadPlanszy gradaniowe
Rebel Times - miesięcznik miłośników gier
ZnadPlanszy kwiatosza|ZnadPlanszy gradaniowe
Rebel Times - miesięcznik miłośników gier
- Trampon
- Posty: 359
- Rejestracja: 26 mar 2012, 13:44
- Lokalizacja: Warszawa Ursus
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
Dokładnie taką sytuację mieliśmy Kwiatosz w naszej ostatniej grze. Z tym że tam była sytuacja ze mimo że przegrywalem, nie opłacało mi się postawić swoich jednostek na swoje miny. A Tobie nie opłacało się to tym bardziej. W efekcie pół żetonów poszło do piachu bez powąchania prochu na planszy.
"W świecie kolekcjonerów nader często dochodzi do zbrodni. Kolekcjonerzy to szaleńcy albo fanatycy na granicy szaleństwa, zaślepieni żądzą posiadania zdolni są do najgorszych przestępstw".
E. Niziurski, Nowe Przygody Marka Piegusa.
E. Niziurski, Nowe Przygody Marka Piegusa.
Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
Mam pytanie o gry sojuszowe (2x2) np.
Czy ktoś próbował grać w sojuszu z Mephisto (lub przeciwko)? Ciekawi mnie w jaki sposób moduły (inicjatywa, walka wręcz) Mephisto wspierają sojusznika ? Czy tak samo jak Mephisto tzn. działają na całą planszę wspierając wszystkie jednostki ? To raczej byłoby zbyt silne połączenie moim zdaniem. A jeśli nie tak to jak, tylko sąsiadujące ? czy w ogóle nie wspierają ? A może Mephisto nie powinien występować w sojuszach. Jak myślicie ?
Czy ktoś próbował grać w sojuszu z Mephisto (lub przeciwko)? Ciekawi mnie w jaki sposób moduły (inicjatywa, walka wręcz) Mephisto wspierają sojusznika ? Czy tak samo jak Mephisto tzn. działają na całą planszę wspierając wszystkie jednostki ? To raczej byłoby zbyt silne połączenie moim zdaniem. A jeśli nie tak to jak, tylko sąsiadujące ? czy w ogóle nie wspierają ? A może Mephisto nie powinien występować w sojuszach. Jak myślicie ?
Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
Kupiliśmy NS Hex w wersji 3.0 i od razu podczas gry natknęliśmy się na wątpliwości odnośnie działania modułów. Konkretnie, czy jeżeli np. do jednostki atakującej wręcz (np. Łowca z armii Molochu) dołączymy Oficera, który zwiększa siłę strzału o 1 to czy ten bonus działa również na Łowcę? Tj. Łowca może bić zadając 1 obrażeń i strzelać w tych samych kierunkach również zadając 1 obrażeń? Prosimy o sprostowanie.
- Geko
- Posty: 6491
- Rejestracja: 18 mar 2006, 22:29
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 4 times
Re: Odp: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
Nie. Zwieksza sile strzalu, jesli jednostka strzela. Analogicznie z walka wrecz.
Moje blogowanie na ZnadPlanszy.pl
Na BGG jako GekoPL. Ja tu tylko moderuję, żaden ze mnie administrator.
Na BGG jako GekoPL. Ja tu tylko moderuję, żaden ze mnie administrator.
Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
Mała bomba u Neurodżungli. Czy zadaje ranę także jednostce, na którą została bezpośrednio zrzucona, czy tylko w kierunku strzałek na żetonie bomby tzn. 3 zewnętrzne jednostki od hex-a, na który została zrzucona ?
- Trampon
- Posty: 359
- Rejestracja: 26 mar 2012, 13:44
- Lokalizacja: Warszawa Ursus
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
Małą bombę rzucasz na 3 sąsiadujące ze sobą pola. Wszystkie jednostki na tych polach oprócz sztabów dostają 1 ranę, także Twoje, jesli o to się pytasz.
"W świecie kolekcjonerów nader często dochodzi do zbrodni. Kolekcjonerzy to szaleńcy albo fanatycy na granicy szaleństwa, zaślepieni żądzą posiadania zdolni są do najgorszych przestępstw".
E. Niziurski, Nowe Przygody Marka Piegusa.
E. Niziurski, Nowe Przygody Marka Piegusa.
Re: Odp: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
Dzięki za odpowiedźGeko pisze:Nie. Zwieksza sile strzalu, jesli jednostka strzela. Analogicznie z walka wrecz.


Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
Trampon pisze:Małą bombę rzucasz na 3 sąsiadujące ze sobą pola. Wszystkie jednostki na tych polach oprócz sztabów dostają 1 ranę, także Twoje, jesli o to się pytasz.
"
W instrukcji jest napisane podobnie jak Ty piszesz ale moim zdaniem to jest sprzeczne. Dokładnie w instrukcji jest tak:
Zadaje 1 ranę każdej jenostce ... stojącej na każdym z trzech pól rażenia. Pola rażenia Małej bomby to 3 heksy wzajemnie ze sobą sąsiadujące (tak jak przedstawiono na żetonie małej bomby)."
Tylko że na żetonie małej bomby wskazane są strzałki w 3 kierunkach. Heksy wskazane przez te strzałki nie sąsiadują ze sobą wzajemnie. Dodatkowo na żetonie jest kropka w centrum. Czy ta kropka oznacza że pole centralne, czyli, to na które kładzie się żeton małej bomby także jest w polu rażenia ?
Ostatnio zmieniony 04 sty 2015, 03:15 przez puciek2, łącznie zmieniany 1 raz.
- Trampon
- Posty: 359
- Rejestracja: 26 mar 2012, 13:44
- Lokalizacja: Warszawa Ursus
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
Ta kropka moim zdaniem oznacza styk tych 3 pól.
"W świecie kolekcjonerów nader często dochodzi do zbrodni. Kolekcjonerzy to szaleńcy albo fanatycy na granicy szaleństwa, zaślepieni żądzą posiadania zdolni są do najgorszych przestępstw".
E. Niziurski, Nowe Przygody Marka Piegusa.
E. Niziurski, Nowe Przygody Marka Piegusa.
Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
Niestety instrukcja jest niejasna, dlatego pytanie kieruję do kogoś zbliżonego do autorów aby to sprecyzować.Trampon pisze:Ta kropka moim zdaniem oznacza styk tych 3 pól.
Wskazane przez strzałki na żetonie heksy nie sąsiadują ze sobą wzajemnie. Conajwyżej wszystkie sąsiadują z centrum, gdzie zrzuzcana jest bomba. Ja rozumiem to że w polu rażenia są trzy heksy wskazywane przez strzałki i centrum nie podlega rażeniu. Tylko czy to zgodna z intencją autorów interpretacja ?
- Trampon
- Posty: 359
- Rejestracja: 26 mar 2012, 13:44
- Lokalizacja: Warszawa Ursus
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
Puciek, odpowiem Ci tak jak to jest zrobione w aplikacji, choc takie podejscie bylo tu skrytykowane. Otóż w aplikacjach na iPada/Androida mała bomba Neo dziala na 3 sasiadujace ze soba hexy, czyli srodek malej bomby (ta kropka o ktorej piszesz) przypada pomiedzy tymi heksami. Nie mam wiecej argumentów 

"W świecie kolekcjonerów nader często dochodzi do zbrodni. Kolekcjonerzy to szaleńcy albo fanatycy na granicy szaleństwa, zaślepieni żądzą posiadania zdolni są do najgorszych przestępstw".
E. Niziurski, Nowe Przygody Marka Piegusa.
E. Niziurski, Nowe Przygody Marka Piegusa.
- Geko
- Posty: 6491
- Rejestracja: 18 mar 2006, 22:29
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 4 times
Re: Odp: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
Psujo, tak to dziala w wersji androidowej. Zreszta inaczej byloby to przegiete przy niektorych jednostkach.
Moje blogowanie na ZnadPlanszy.pl
Na BGG jako GekoPL. Ja tu tylko moderuję, żaden ze mnie administrator.
Na BGG jako GekoPL. Ja tu tylko moderuję, żaden ze mnie administrator.
- GrzeL
- Administrator
- Posty: 1143
- Rejestracja: 24 paź 2011, 15:13
- Lokalizacja: okolica Warszawy
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 61 times
Re: Odp: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
W instrukcji nie ma nic o dawaniu kolejnego rodzaju ataku tylko o zwiększeniu siły posiadanych.psuja427 pisze:Dzięki za odpowiedźGeko pisze:Nie. Zwieksza sile strzalu, jesli jednostka strzela. Analogicznie z walka wrecz.A mógłbyś podać źródło tych informacji? Bo przejrzałem instrukcję zarówno tą w opakowaniu oraz na oficjalnej stronie i nie znalazłem nic na ten temat
Oficerowie zwiekszają siłę strzału lub ciosu własnej połączonej jenostki.
- GrzeL
- Administrator
- Posty: 1143
- Rejestracja: 24 paź 2011, 15:13
- Lokalizacja: okolica Warszawy
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 61 times
Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
Co jest niejasnego w poniższym zdaniu?puciek2 pisze:Niestety instrukcja jest niejasna, dlatego pytanie kieruję do kogoś zbliżonego do autorów aby to sprecyzować.
Pole rażenia Małej bomby to 3 heksy wzajemnie ze sobą sąsiadujące.
Nie, ta interpretacja nie jest zgodna z intencją autorów.puciek2 pisze:Wskazane przez strzałki na żetonie heksy nie sąsiadują ze sobą wzajemnie. Conajwyżej wszystkie sąsiadują z centrum, gdzie zrzuzcana jest bomba. Ja rozumiem to że w polu rażenia są trzy heksy wskazywane przez strzałki i centrum nie podlega rażeniu. Tylko czy to zgodna z intencją autorów interpretacja ?
Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
@Geko
@GrzeL
Zawsze mogłoby zwiększać z 0 do 1
Ale okej, rozwialiście nasze wątpliwości
Jeszcze raz wielkie dzięki.
@GrzeL
Zawsze mogłoby zwiększać z 0 do 1


- Geko
- Posty: 6491
- Rejestracja: 18 mar 2006, 22:29
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 4 times
Re: Odp: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
Dla mnie to tez nie bylo oczywiste i powinno byc wyraznie napisane
Moje blogowanie na ZnadPlanszy.pl
Na BGG jako GekoPL. Ja tu tylko moderuję, żaden ze mnie administrator.
Na BGG jako GekoPL. Ja tu tylko moderuję, żaden ze mnie administrator.
-
- Posty: 202
- Rejestracja: 15 lut 2014, 21:21
- Lokalizacja: Oława / Drzemlikowice
- Been thanked: 1 time
Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
https://boardgamegeek.com/image/2362569/dyso
1. Mała bomba działa na obszarze zaznaczonym na obrazku heksami w kolorze żółtym
Odwrotnie wygląda sytuacja w zielonym module Posterunku, który zwiększa siłę strzału. Jedynie Komandos i atak strzelecki Pancerza Wspomaganego otrzyma bonus. Cios bijący w zwarciu Pancerza Wspomaganego i Siłacz nie otrzymają bonusu bo biją w zwarciu.
Najłatwiej popatrzeć na długość trójkąta w module Oficera. Dłuższy trójkąt jest do ataków z dystansu a krótszy trójkąt jest do ataków w zwarciu. Analogiczne symbole trójkątów są oznaczone na jednostkach więc łatwo dopasować odpowiedni moduł do odpowiednich jednostek.
1. Mała bomba działa na obszarze zaznaczonym na obrazku heksami w kolorze żółtym
2. Są dwa rodzaje modułów mających nazwę "Oficer". Jeśli w instrukcji pisze siła ciosu (na obrazku żeton niebieski Borgo) to zwiększone obrażenia otrzyma tylko Szpon. Zabójca nie otrzyma już bonusu od tego modułu bo nie bije wręcz tylko strzela z zasięgu.Małe bomby to 3 heksy wzajemnie ze sobą sąsiadujące (tak jak przedstawiono na żetonie małej bomby).
Odwrotnie wygląda sytuacja w zielonym module Posterunku, który zwiększa siłę strzału. Jedynie Komandos i atak strzelecki Pancerza Wspomaganego otrzyma bonus. Cios bijący w zwarciu Pancerza Wspomaganego i Siłacz nie otrzymają bonusu bo biją w zwarciu.
Najłatwiej popatrzeć na długość trójkąta w module Oficera. Dłuższy trójkąt jest do ataków z dystansu a krótszy trójkąt jest do ataków w zwarciu. Analogiczne symbole trójkątów są oznaczone na jednostkach więc łatwo dopasować odpowiedni moduł do odpowiednich jednostek.
Ostatnio zmieniony 03 sty 2015, 23:40 przez Dyso, łącznie zmieniany 1 raz.
Stowarzyszenie Planszoaktywni- Tak działamy z grami planszowymi w Oławie.
---
Profil osobisty na BGG
---
Profil osobisty na BGG
- DarkSide
- Posty: 3095
- Rejestracja: 07 sty 2013, 15:12
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 621 times
- Been thanked: 252 times
Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
Odnośnie małej bomby:
W instrukcji WYRAŹNIE jest napisane: 3 heksy wzajemnie ze sobą sąsiadujące. To jest pole rażenia bomby. Tego żetonu nie rzucamy na planszę jak np: miny, tylko tak jak np: wywołanie bitwy (a więc na stos żetonów wykorzystanych), po czym wskazujemy obszar 3 pól tworzących "trójkąt". Kropka na żetonie to po prostu wspólny wierzchołek trzech sześciokątnych pól. Symbolizuje to miejsce gdzie bomba została odpalona i jaki ma zasięg działania.
End of story.
W instrukcji WYRAŹNIE jest napisane: 3 heksy wzajemnie ze sobą sąsiadujące. To jest pole rażenia bomby. Tego żetonu nie rzucamy na planszę jak np: miny, tylko tak jak np: wywołanie bitwy (a więc na stos żetonów wykorzystanych), po czym wskazujemy obszar 3 pól tworzących "trójkąt". Kropka na żetonie to po prostu wspólny wierzchołek trzech sześciokątnych pól. Symbolizuje to miejsce gdzie bomba została odpalona i jaki ma zasięg działania.
End of story.
W idealnym świecie planszówkowym wszystkie eurasy ociekają klimatem, a wszystkie ameri mają przejrzyste zasady i nie potrzebują FAQ
Sprzedam gry
Moje zniżki Planszostrefa -11%, ALEplanszówki -3%, Gry bez prądu -5%
Sprzedam gry
Moje zniżki Planszostrefa -11%, ALEplanszówki -3%, Gry bez prądu -5%
-
- Posty: 202
- Rejestracja: 15 lut 2014, 21:21
- Lokalizacja: Oława / Drzemlikowice
- Been thanked: 1 time
Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
Rzeczywiście masz rację, źle grałem. Logicznie też to pasuje. Poprawiłem zdjęcie powyżej gdyby ktoś chciał wizualnie to zobaczyć.
Stowarzyszenie Planszoaktywni- Tak działamy z grami planszowymi w Oławie.
---
Profil osobisty na BGG
---
Profil osobisty na BGG
Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
GrzeL pisze: Co jest niejasnego w poniższym zdaniu?Pole rażenia Małej bomby to 3 heksy wzajemnie ze sobą sąsiadujące.puciek2 pisze:Po przeczytaniu kilku wyjaśnień na forum oraz obejrzeniu ilustracji już nie widzę sprzeczności.
Ale spróbuj zrozumieć kogoś kto rozpoczyna przygodę z NH i nagle gra Neodżunglą, jakie może być jego zdziwienie, że są żetony, które zamiast na hex, rzuca się na styk trzech hex-ów. [IMO] Można by to było w instrukcji doprecyzować.Nie, ta interpretacja nie jest zgodna z intencją autorów.puciek2 pisze:...Ja rozumiem to że w polu rażenia są trzy heksy wskazywane przez strzałki i centrum nie podlega rażeniu. Tylko czy to zgodna z intencją autorów interpretacja ?puciek2 pisze:Zgoda teraz i ja to widzę.
PS. Podziękowania dla wszystkich wyjaśniających: Trampon, DarkSide, Dyso, GrzeL
Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
Ufff, przeczytałem cały wątek, ale tych problemów nikt jeszcze nie poruszył 
1. Co jeżeli w ostatniej kolejce plansza zostaje zapełniona, ale nie przez tego, który swoim dociągiem tę ostatnią kolejkę zainicjował (o tym instrukcja mówi), tylko przez któregoś z następnych graczy? Z jednej strony rozumiem, że dwie bitwy w ostatniej kolejce (przypadek wskazany w instrukcji), to wyjątek od reguły, a wyjątków nie interpretuje się rozszerzająco. Z drugiej strony może się okazać, że gracz drugi pierwszym żetonem zapełnia planszę i co? Automatycznie przechodzimy do Ostatniej Bitwy?
2. Czy jeżeli dociągam ostatnie dwa żetony ze stosu, to mogę użyć obu?

1. Co jeżeli w ostatniej kolejce plansza zostaje zapełniona, ale nie przez tego, który swoim dociągiem tę ostatnią kolejkę zainicjował (o tym instrukcja mówi), tylko przez któregoś z następnych graczy? Z jednej strony rozumiem, że dwie bitwy w ostatniej kolejce (przypadek wskazany w instrukcji), to wyjątek od reguły, a wyjątków nie interpretuje się rozszerzająco. Z drugiej strony może się okazać, że gracz drugi pierwszym żetonem zapełnia planszę i co? Automatycznie przechodzimy do Ostatniej Bitwy?
2. Czy jeżeli dociągam ostatnie dwa żetony ze stosu, to mogę użyć obu?
-
- Posty: 202
- Rejestracja: 15 lut 2014, 21:21
- Lokalizacja: Oława / Drzemlikowice
- Been thanked: 1 time
Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
1. Zapełnienie planszy przez gracza oznacza bitwę w jego turze. Jeśli w ostatniej kolejce ostatni gracz zapełni planszę to rozgrywane są 2 bitwy pod rząd.
2. Jeśli w ostatniej kolejce gracz po dobraniu żetonów ma ich tylko 2 to może zagrać oba, nie musi odrzucać żadnego. Oczywiście żeton wojny musi odrzucić.
2. Jeśli w ostatniej kolejce gracz po dobraniu żetonów ma ich tylko 2 to może zagrać oba, nie musi odrzucać żadnego. Oczywiście żeton wojny musi odrzucić.
Stowarzyszenie Planszoaktywni- Tak działamy z grami planszowymi w Oławie.
---
Profil osobisty na BGG
---
Profil osobisty na BGG