Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
puciek2
Posty: 310
Rejestracja: 05 gru 2014, 14:38

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: puciek2 »

Chciałbym się upewnić czy dobrze rozumiem poniższą sytuację.
Plansza jest wypełniona jednostkami poza kilkoma żetonami podłoża typu mina .
Bitwa w tym momencie nie jest rozgrywana ze względu na brak zapełnienia planszy
jednostkami. Następuje sytuacja patowa, w której nikomu nie zależy na wyłożeniu jednostki
na zaminowanym hex-sie. Rozumiem że dalsza gra toczy się w sposób standardowy tzn.
losowane są żetony do 3-ech i odrzucany jest conajmniej jeden aż do chwili gdy:
1. ktoś nie zdecyduje się dołożyć jednostki na minę i gra "odblokuje się".
2. ktoś nie wyłoży żetonu bitwy.
3. wyczerpią się wszystkie żetony i rozegra się ostateczna bitwa.

Dobrze myślę ? Wszak zmusić kogoś do postawienia jednostki na planszy nie można.
Awatar użytkownika
kwiatosz
Posty: 7899
Rejestracja: 30 sty 2006, 23:27
Lokalizacja: Romford/Londyn
Has thanked: 143 times
Been thanked: 423 times
Kontakt:

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: kwiatosz »

Jeżeli nikomu nie zależy na wyłożeniu, to znaczy że ktoś nie wie, że przegrywa ;) Niemniej myślisz dobrze - trwa sytuacja patowa aż ktoś zdecyduje się ją przełamać bądź gra się skończy.
Czy istnieje miejsce bardziej pełne chaosu niż Forum? Jednak nawet tam możesz żyć w spokoju, jeśli będzie taka potrzeba" - Seneka, Listy moralne do Lucyliusza , 28.5b

ZnadPlanszy kwiatosza|ZnadPlanszy gradaniowe
Rebel Times - miesięcznik miłośników gier
Awatar użytkownika
Trampon
Posty: 359
Rejestracja: 26 mar 2012, 13:44
Lokalizacja: Warszawa Ursus
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: Trampon »

Dokładnie taką sytuację mieliśmy Kwiatosz w naszej ostatniej grze. Z tym że tam była sytuacja ze mimo że przegrywalem, nie opłacało mi się postawić swoich jednostek na swoje miny. A Tobie nie opłacało się to tym bardziej. W efekcie pół żetonów poszło do piachu bez powąchania prochu na planszy.
"W świecie kolekcjonerów nader często dochodzi do zbrodni. Kolekcjonerzy to szaleńcy albo fanatycy na granicy szaleństwa, zaślepieni żądzą posiadania zdolni są do najgorszych przestępstw".
E. Niziurski, Nowe Przygody Marka Piegusa.
puciek2
Posty: 310
Rejestracja: 05 gru 2014, 14:38

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: puciek2 »

Mam pytanie o gry sojuszowe (2x2) np.
Czy ktoś próbował grać w sojuszu z Mephisto (lub przeciwko)? Ciekawi mnie w jaki sposób moduły (inicjatywa, walka wręcz) Mephisto wspierają sojusznika ? Czy tak samo jak Mephisto tzn. działają na całą planszę wspierając wszystkie jednostki ? To raczej byłoby zbyt silne połączenie moim zdaniem. A jeśli nie tak to jak, tylko sąsiadujące ? czy w ogóle nie wspierają ? A może Mephisto nie powinien występować w sojuszach. Jak myślicie ?
psuja427
Posty: 3
Rejestracja: 03 sty 2015, 16:01

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: psuja427 »

Kupiliśmy NS Hex w wersji 3.0 i od razu podczas gry natknęliśmy się na wątpliwości odnośnie działania modułów. Konkretnie, czy jeżeli np. do jednostki atakującej wręcz (np. Łowca z armii Molochu) dołączymy Oficera, który zwiększa siłę strzału o 1 to czy ten bonus działa również na Łowcę? Tj. Łowca może bić zadając 1 obrażeń i strzelać w tych samych kierunkach również zadając 1 obrażeń? Prosimy o sprostowanie.
Awatar użytkownika
Geko
Posty: 6491
Rejestracja: 18 mar 2006, 22:29
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: Odp: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: Geko »

Nie. Zwieksza sile strzalu, jesli jednostka strzela. Analogicznie z walka wrecz.
Moje blogowanie na ZnadPlanszy.pl
Na BGG jako GekoPL. Ja tu tylko moderuję, żaden ze mnie administrator.
puciek2
Posty: 310
Rejestracja: 05 gru 2014, 14:38

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: puciek2 »

Mała bomba u Neurodżungli. Czy zadaje ranę także jednostce, na którą została bezpośrednio zrzucona, czy tylko w kierunku strzałek na żetonie bomby tzn. 3 zewnętrzne jednostki od hex-a, na który została zrzucona ?
Awatar użytkownika
Trampon
Posty: 359
Rejestracja: 26 mar 2012, 13:44
Lokalizacja: Warszawa Ursus
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: Trampon »

Małą bombę rzucasz na 3 sąsiadujące ze sobą pola. Wszystkie jednostki na tych polach oprócz sztabów dostają 1 ranę, także Twoje, jesli o to się pytasz.
"W świecie kolekcjonerów nader często dochodzi do zbrodni. Kolekcjonerzy to szaleńcy albo fanatycy na granicy szaleństwa, zaślepieni żądzą posiadania zdolni są do najgorszych przestępstw".
E. Niziurski, Nowe Przygody Marka Piegusa.
psuja427
Posty: 3
Rejestracja: 03 sty 2015, 16:01

Re: Odp: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: psuja427 »

Geko pisze:Nie. Zwieksza sile strzalu, jesli jednostka strzela. Analogicznie z walka wrecz.
Dzięki za odpowiedź :) A mógłbyś podać źródło tych informacji? Bo przejrzałem instrukcję zarówno tą w opakowaniu oraz na oficjalnej stronie i nie znalazłem nic na ten temat :(
puciek2
Posty: 310
Rejestracja: 05 gru 2014, 14:38

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: puciek2 »

Trampon pisze:Małą bombę rzucasz na 3 sąsiadujące ze sobą pola. Wszystkie jednostki na tych polach oprócz sztabów dostają 1 ranę, także Twoje, jesli o to się pytasz.

"
W instrukcji jest napisane podobnie jak Ty piszesz ale moim zdaniem to jest sprzeczne. Dokładnie w instrukcji jest tak:
Zadaje 1 ranę każdej jenostce ... stojącej na każdym z trzech pól rażenia. Pola rażenia Małej bomby to 3 heksy wzajemnie ze sobą sąsiadujące (tak jak przedstawiono na żetonie małej bomby)."

Tylko że na żetonie małej bomby wskazane są strzałki w 3 kierunkach. Heksy wskazane przez te strzałki nie sąsiadują ze sobą wzajemnie. Dodatkowo na żetonie jest kropka w centrum. Czy ta kropka oznacza że pole centralne, czyli, to na które kładzie się żeton małej bomby także jest w polu rażenia ?
Ostatnio zmieniony 04 sty 2015, 03:15 przez puciek2, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Trampon
Posty: 359
Rejestracja: 26 mar 2012, 13:44
Lokalizacja: Warszawa Ursus
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: Trampon »

Ta kropka moim zdaniem oznacza styk tych 3 pól.
"W świecie kolekcjonerów nader często dochodzi do zbrodni. Kolekcjonerzy to szaleńcy albo fanatycy na granicy szaleństwa, zaślepieni żądzą posiadania zdolni są do najgorszych przestępstw".
E. Niziurski, Nowe Przygody Marka Piegusa.
puciek2
Posty: 310
Rejestracja: 05 gru 2014, 14:38

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: puciek2 »

Trampon pisze:Ta kropka moim zdaniem oznacza styk tych 3 pól.
Niestety instrukcja jest niejasna, dlatego pytanie kieruję do kogoś zbliżonego do autorów aby to sprecyzować.
Wskazane przez strzałki na żetonie heksy nie sąsiadują ze sobą wzajemnie. Conajwyżej wszystkie sąsiadują z centrum, gdzie zrzuzcana jest bomba. Ja rozumiem to że w polu rażenia są trzy heksy wskazywane przez strzałki i centrum nie podlega rażeniu. Tylko czy to zgodna z intencją autorów interpretacja ?
Awatar użytkownika
Trampon
Posty: 359
Rejestracja: 26 mar 2012, 13:44
Lokalizacja: Warszawa Ursus
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: Trampon »

Puciek, odpowiem Ci tak jak to jest zrobione w aplikacji, choc takie podejscie bylo tu skrytykowane. Otóż w aplikacjach na iPada/Androida mała bomba Neo dziala na 3 sasiadujace ze soba hexy, czyli srodek malej bomby (ta kropka o ktorej piszesz) przypada pomiedzy tymi heksami. Nie mam wiecej argumentów :-)
"W świecie kolekcjonerów nader często dochodzi do zbrodni. Kolekcjonerzy to szaleńcy albo fanatycy na granicy szaleństwa, zaślepieni żądzą posiadania zdolni są do najgorszych przestępstw".
E. Niziurski, Nowe Przygody Marka Piegusa.
Awatar użytkownika
Geko
Posty: 6491
Rejestracja: 18 mar 2006, 22:29
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: Odp: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: Geko »

Psujo, tak to dziala w wersji androidowej. Zreszta inaczej byloby to przegiete przy niektorych jednostkach.
Moje blogowanie na ZnadPlanszy.pl
Na BGG jako GekoPL. Ja tu tylko moderuję, żaden ze mnie administrator.
Awatar użytkownika
GrzeL
Administrator
Posty: 1143
Rejestracja: 24 paź 2011, 15:13
Lokalizacja: okolica Warszawy
Has thanked: 10 times
Been thanked: 61 times

Re: Odp: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: GrzeL »

psuja427 pisze:
Geko pisze:Nie. Zwieksza sile strzalu, jesli jednostka strzela. Analogicznie z walka wrecz.
Dzięki za odpowiedź :) A mógłbyś podać źródło tych informacji? Bo przejrzałem instrukcję zarówno tą w opakowaniu oraz na oficjalnej stronie i nie znalazłem nic na ten temat :(
W instrukcji nie ma nic o dawaniu kolejnego rodzaju ataku tylko o zwiększeniu siły posiadanych.
Oficerowie zwiekszają siłę strzału lub ciosu własnej połączonej jenostki.
Awatar użytkownika
GrzeL
Administrator
Posty: 1143
Rejestracja: 24 paź 2011, 15:13
Lokalizacja: okolica Warszawy
Has thanked: 10 times
Been thanked: 61 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: GrzeL »

puciek2 pisze:Niestety instrukcja jest niejasna, dlatego pytanie kieruję do kogoś zbliżonego do autorów aby to sprecyzować.
Co jest niejasnego w poniższym zdaniu?
Pole rażenia Małej bomby to 3 heksy wzajemnie ze sobą sąsiadujące.
puciek2 pisze:Wskazane przez strzałki na żetonie heksy nie sąsiadują ze sobą wzajemnie. Conajwyżej wszystkie sąsiadują z centrum, gdzie zrzuzcana jest bomba. Ja rozumiem to że w polu rażenia są trzy heksy wskazywane przez strzałki i centrum nie podlega rażeniu. Tylko czy to zgodna z intencją autorów interpretacja ?
Nie, ta interpretacja nie jest zgodna z intencją autorów.
psuja427
Posty: 3
Rejestracja: 03 sty 2015, 16:01

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: psuja427 »

@Geko
@GrzeL
Zawsze mogłoby zwiększać z 0 do 1 :P Ale okej, rozwialiście nasze wątpliwości :) Jeszcze raz wielkie dzięki.
Awatar użytkownika
Geko
Posty: 6491
Rejestracja: 18 mar 2006, 22:29
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: Odp: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: Geko »

Dla mnie to tez nie bylo oczywiste i powinno byc wyraznie napisane
Moje blogowanie na ZnadPlanszy.pl
Na BGG jako GekoPL. Ja tu tylko moderuję, żaden ze mnie administrator.
Dyso
Posty: 202
Rejestracja: 15 lut 2014, 21:21
Lokalizacja: Oława / Drzemlikowice
Been thanked: 1 time

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: Dyso »

https://boardgamegeek.com/image/2362569/dyso

1. Mała bomba działa na obszarze zaznaczonym na obrazku heksami w kolorze żółtym
Małe bomby to 3 heksy wzajemnie ze sobą sąsiadujące (tak jak przedstawiono na żetonie małej bomby).
2. Są dwa rodzaje modułów mających nazwę "Oficer". Jeśli w instrukcji pisze siła ciosu (na obrazku żeton niebieski Borgo) to zwiększone obrażenia otrzyma tylko Szpon. Zabójca nie otrzyma już bonusu od tego modułu bo nie bije wręcz tylko strzela z zasięgu.

Odwrotnie wygląda sytuacja w zielonym module Posterunku, który zwiększa siłę strzału. Jedynie Komandos i atak strzelecki Pancerza Wspomaganego otrzyma bonus. Cios bijący w zwarciu Pancerza Wspomaganego i Siłacz nie otrzymają bonusu bo biją w zwarciu.

Najłatwiej popatrzeć na długość trójkąta w module Oficera. Dłuższy trójkąt jest do ataków z dystansu a krótszy trójkąt jest do ataków w zwarciu. Analogiczne symbole trójkątów są oznaczone na jednostkach więc łatwo dopasować odpowiedni moduł do odpowiednich jednostek.
Ostatnio zmieniony 03 sty 2015, 23:40 przez Dyso, łącznie zmieniany 1 raz.
Stowarzyszenie Planszoaktywni- Tak działamy z grami planszowymi w Oławie.
---
Profil osobisty na BGG
Awatar użytkownika
DarkSide
Posty: 3095
Rejestracja: 07 sty 2013, 15:12
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 621 times
Been thanked: 252 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: DarkSide »

Odnośnie małej bomby:

W instrukcji WYRAŹNIE jest napisane: 3 heksy wzajemnie ze sobą sąsiadujące. To jest pole rażenia bomby. Tego żetonu nie rzucamy na planszę jak np: miny, tylko tak jak np: wywołanie bitwy (a więc na stos żetonów wykorzystanych), po czym wskazujemy obszar 3 pól tworzących "trójkąt". Kropka na żetonie to po prostu wspólny wierzchołek trzech sześciokątnych pól. Symbolizuje to miejsce gdzie bomba została odpalona i jaki ma zasięg działania.
End of story.
W idealnym świecie planszówkowym wszystkie eurasy ociekają klimatem, a wszystkie ameri mają przejrzyste zasady i nie potrzebują FAQ

Sprzedam gry
Moje zniżki Planszostrefa -11%, ALEplanszówki -3%, Gry bez prądu -5%
Dyso
Posty: 202
Rejestracja: 15 lut 2014, 21:21
Lokalizacja: Oława / Drzemlikowice
Been thanked: 1 time

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: Dyso »

Rzeczywiście masz rację, źle grałem. Logicznie też to pasuje. Poprawiłem zdjęcie powyżej gdyby ktoś chciał wizualnie to zobaczyć.
Stowarzyszenie Planszoaktywni- Tak działamy z grami planszowymi w Oławie.
---
Profil osobisty na BGG
puciek2
Posty: 310
Rejestracja: 05 gru 2014, 14:38

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: puciek2 »

GrzeL pisze: Co jest niejasnego w poniższym zdaniu?
Pole rażenia Małej bomby to 3 heksy wzajemnie ze sobą sąsiadujące.
puciek2 pisze:Po przeczytaniu kilku wyjaśnień na forum oraz obejrzeniu ilustracji już nie widzę sprzeczności.
Ale spróbuj zrozumieć kogoś kto rozpoczyna przygodę z NH i nagle gra Neodżunglą, jakie może być jego zdziwienie, że są żetony, które zamiast na hex, rzuca się na styk trzech hex-ów. [IMO] Można by to było w instrukcji doprecyzować.
puciek2 pisze:...Ja rozumiem to że w polu rażenia są trzy heksy wskazywane przez strzałki i centrum nie podlega rażeniu. Tylko czy to zgodna z intencją autorów interpretacja ?
Nie, ta interpretacja nie jest zgodna z intencją autorów.
puciek2 pisze:Zgoda teraz i ja to widzę.

PS. Podziękowania dla wszystkich wyjaśniających: Trampon, DarkSide, Dyso, GrzeL
czarzak
Posty: 6
Rejestracja: 16 gru 2013, 21:46

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: czarzak »

Ufff, przeczytałem cały wątek, ale tych problemów nikt jeszcze nie poruszył :)

1. Co jeżeli w ostatniej kolejce plansza zostaje zapełniona, ale nie przez tego, który swoim dociągiem tę ostatnią kolejkę zainicjował (o tym instrukcja mówi), tylko przez któregoś z następnych graczy? Z jednej strony rozumiem, że dwie bitwy w ostatniej kolejce (przypadek wskazany w instrukcji), to wyjątek od reguły, a wyjątków nie interpretuje się rozszerzająco. Z drugiej strony może się okazać, że gracz drugi pierwszym żetonem zapełnia planszę i co? Automatycznie przechodzimy do Ostatniej Bitwy?

2. Czy jeżeli dociągam ostatnie dwa żetony ze stosu, to mogę użyć obu?
Dyso
Posty: 202
Rejestracja: 15 lut 2014, 21:21
Lokalizacja: Oława / Drzemlikowice
Been thanked: 1 time

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: Dyso »

1. Zapełnienie planszy przez gracza oznacza bitwę w jego turze. Jeśli w ostatniej kolejce ostatni gracz zapełni planszę to rozgrywane są 2 bitwy pod rząd.

2. Jeśli w ostatniej kolejce gracz po dobraniu żetonów ma ich tylko 2 to może zagrać oba, nie musi odrzucać żadnego. Oczywiście żeton wojny musi odrzucić.
Stowarzyszenie Planszoaktywni- Tak działamy z grami planszowymi w Oławie.
---
Profil osobisty na BGG
czarzak
Posty: 6
Rejestracja: 16 gru 2013, 21:46

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: czarzak »

Dziękuję serdecznie!
ODPOWIEDZ