Strona 29 z 51

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

: 29 gru 2014, 10:10
autor: puciek2
Chciałbym się upewnić czy dobrze rozumiem poniższą sytuację.
Plansza jest wypełniona jednostkami poza kilkoma żetonami podłoża typu mina .
Bitwa w tym momencie nie jest rozgrywana ze względu na brak zapełnienia planszy
jednostkami. Następuje sytuacja patowa, w której nikomu nie zależy na wyłożeniu jednostki
na zaminowanym hex-sie. Rozumiem że dalsza gra toczy się w sposób standardowy tzn.
losowane są żetony do 3-ech i odrzucany jest conajmniej jeden aż do chwili gdy:
1. ktoś nie zdecyduje się dołożyć jednostki na minę i gra "odblokuje się".
2. ktoś nie wyłoży żetonu bitwy.
3. wyczerpią się wszystkie żetony i rozegra się ostateczna bitwa.

Dobrze myślę ? Wszak zmusić kogoś do postawienia jednostki na planszy nie można.

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

: 29 gru 2014, 10:14
autor: kwiatosz
Jeżeli nikomu nie zależy na wyłożeniu, to znaczy że ktoś nie wie, że przegrywa ;) Niemniej myślisz dobrze - trwa sytuacja patowa aż ktoś zdecyduje się ją przełamać bądź gra się skończy.

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

: 29 gru 2014, 11:57
autor: Trampon
Dokładnie taką sytuację mieliśmy Kwiatosz w naszej ostatniej grze. Z tym że tam była sytuacja ze mimo że przegrywalem, nie opłacało mi się postawić swoich jednostek na swoje miny. A Tobie nie opłacało się to tym bardziej. W efekcie pół żetonów poszło do piachu bez powąchania prochu na planszy.

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

: 29 gru 2014, 13:53
autor: puciek2
Mam pytanie o gry sojuszowe (2x2) np.
Czy ktoś próbował grać w sojuszu z Mephisto (lub przeciwko)? Ciekawi mnie w jaki sposób moduły (inicjatywa, walka wręcz) Mephisto wspierają sojusznika ? Czy tak samo jak Mephisto tzn. działają na całą planszę wspierając wszystkie jednostki ? To raczej byłoby zbyt silne połączenie moim zdaniem. A jeśli nie tak to jak, tylko sąsiadujące ? czy w ogóle nie wspierają ? A może Mephisto nie powinien występować w sojuszach. Jak myślicie ?

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

: 03 sty 2015, 16:20
autor: psuja427
Kupiliśmy NS Hex w wersji 3.0 i od razu podczas gry natknęliśmy się na wątpliwości odnośnie działania modułów. Konkretnie, czy jeżeli np. do jednostki atakującej wręcz (np. Łowca z armii Molochu) dołączymy Oficera, który zwiększa siłę strzału o 1 to czy ten bonus działa również na Łowcę? Tj. Łowca może bić zadając 1 obrażeń i strzelać w tych samych kierunkach również zadając 1 obrażeń? Prosimy o sprostowanie.

Re: Odp: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

: 03 sty 2015, 16:50
autor: Geko
Nie. Zwieksza sile strzalu, jesli jednostka strzela. Analogicznie z walka wrecz.

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

: 03 sty 2015, 17:00
autor: puciek2
Mała bomba u Neurodżungli. Czy zadaje ranę także jednostce, na którą została bezpośrednio zrzucona, czy tylko w kierunku strzałek na żetonie bomby tzn. 3 zewnętrzne jednostki od hex-a, na który została zrzucona ?

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

: 03 sty 2015, 17:41
autor: Trampon
Małą bombę rzucasz na 3 sąsiadujące ze sobą pola. Wszystkie jednostki na tych polach oprócz sztabów dostają 1 ranę, także Twoje, jesli o to się pytasz.

Re: Odp: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

: 03 sty 2015, 19:29
autor: psuja427
Geko pisze:Nie. Zwieksza sile strzalu, jesli jednostka strzela. Analogicznie z walka wrecz.
Dzięki za odpowiedź :) A mógłbyś podać źródło tych informacji? Bo przejrzałem instrukcję zarówno tą w opakowaniu oraz na oficjalnej stronie i nie znalazłem nic na ten temat :(

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

: 03 sty 2015, 19:29
autor: puciek2
Trampon pisze:Małą bombę rzucasz na 3 sąsiadujące ze sobą pola. Wszystkie jednostki na tych polach oprócz sztabów dostają 1 ranę, także Twoje, jesli o to się pytasz.

"
W instrukcji jest napisane podobnie jak Ty piszesz ale moim zdaniem to jest sprzeczne. Dokładnie w instrukcji jest tak:
Zadaje 1 ranę każdej jenostce ... stojącej na każdym z trzech pól rażenia. Pola rażenia Małej bomby to 3 heksy wzajemnie ze sobą sąsiadujące (tak jak przedstawiono na żetonie małej bomby)."

Tylko że na żetonie małej bomby wskazane są strzałki w 3 kierunkach. Heksy wskazane przez te strzałki nie sąsiadują ze sobą wzajemnie. Dodatkowo na żetonie jest kropka w centrum. Czy ta kropka oznacza że pole centralne, czyli, to na które kładzie się żeton małej bomby także jest w polu rażenia ?

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

: 03 sty 2015, 19:32
autor: Trampon
Ta kropka moim zdaniem oznacza styk tych 3 pól.

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

: 03 sty 2015, 19:54
autor: puciek2
Trampon pisze:Ta kropka moim zdaniem oznacza styk tych 3 pól.
Niestety instrukcja jest niejasna, dlatego pytanie kieruję do kogoś zbliżonego do autorów aby to sprecyzować.
Wskazane przez strzałki na żetonie heksy nie sąsiadują ze sobą wzajemnie. Conajwyżej wszystkie sąsiadują z centrum, gdzie zrzuzcana jest bomba. Ja rozumiem to że w polu rażenia są trzy heksy wskazywane przez strzałki i centrum nie podlega rażeniu. Tylko czy to zgodna z intencją autorów interpretacja ?

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

: 03 sty 2015, 20:05
autor: Trampon
Puciek, odpowiem Ci tak jak to jest zrobione w aplikacji, choc takie podejscie bylo tu skrytykowane. Otóż w aplikacjach na iPada/Androida mała bomba Neo dziala na 3 sasiadujace ze soba hexy, czyli srodek malej bomby (ta kropka o ktorej piszesz) przypada pomiedzy tymi heksami. Nie mam wiecej argumentów :-)

Re: Odp: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

: 03 sty 2015, 20:31
autor: Geko
Psujo, tak to dziala w wersji androidowej. Zreszta inaczej byloby to przegiete przy niektorych jednostkach.

Re: Odp: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

: 03 sty 2015, 20:35
autor: GrzeL
psuja427 pisze:
Geko pisze:Nie. Zwieksza sile strzalu, jesli jednostka strzela. Analogicznie z walka wrecz.
Dzięki za odpowiedź :) A mógłbyś podać źródło tych informacji? Bo przejrzałem instrukcję zarówno tą w opakowaniu oraz na oficjalnej stronie i nie znalazłem nic na ten temat :(
W instrukcji nie ma nic o dawaniu kolejnego rodzaju ataku tylko o zwiększeniu siły posiadanych.
Oficerowie zwiekszają siłę strzału lub ciosu własnej połączonej jenostki.

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

: 03 sty 2015, 20:42
autor: GrzeL
puciek2 pisze:Niestety instrukcja jest niejasna, dlatego pytanie kieruję do kogoś zbliżonego do autorów aby to sprecyzować.
Co jest niejasnego w poniższym zdaniu?
Pole rażenia Małej bomby to 3 heksy wzajemnie ze sobą sąsiadujące.
puciek2 pisze:Wskazane przez strzałki na żetonie heksy nie sąsiadują ze sobą wzajemnie. Conajwyżej wszystkie sąsiadują z centrum, gdzie zrzuzcana jest bomba. Ja rozumiem to że w polu rażenia są trzy heksy wskazywane przez strzałki i centrum nie podlega rażeniu. Tylko czy to zgodna z intencją autorów interpretacja ?
Nie, ta interpretacja nie jest zgodna z intencją autorów.

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

: 03 sty 2015, 21:01
autor: psuja427
@Geko
@GrzeL
Zawsze mogłoby zwiększać z 0 do 1 :P Ale okej, rozwialiście nasze wątpliwości :) Jeszcze raz wielkie dzięki.

Re: Odp: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

: 03 sty 2015, 21:06
autor: Geko
Dla mnie to tez nie bylo oczywiste i powinno byc wyraznie napisane

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

: 03 sty 2015, 22:57
autor: Dyso
https://boardgamegeek.com/image/2362569/dyso

1. Mała bomba działa na obszarze zaznaczonym na obrazku heksami w kolorze żółtym
Małe bomby to 3 heksy wzajemnie ze sobą sąsiadujące (tak jak przedstawiono na żetonie małej bomby).
2. Są dwa rodzaje modułów mających nazwę "Oficer". Jeśli w instrukcji pisze siła ciosu (na obrazku żeton niebieski Borgo) to zwiększone obrażenia otrzyma tylko Szpon. Zabójca nie otrzyma już bonusu od tego modułu bo nie bije wręcz tylko strzela z zasięgu.

Odwrotnie wygląda sytuacja w zielonym module Posterunku, który zwiększa siłę strzału. Jedynie Komandos i atak strzelecki Pancerza Wspomaganego otrzyma bonus. Cios bijący w zwarciu Pancerza Wspomaganego i Siłacz nie otrzymają bonusu bo biją w zwarciu.

Najłatwiej popatrzeć na długość trójkąta w module Oficera. Dłuższy trójkąt jest do ataków z dystansu a krótszy trójkąt jest do ataków w zwarciu. Analogiczne symbole trójkątów są oznaczone na jednostkach więc łatwo dopasować odpowiedni moduł do odpowiednich jednostek.

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

: 03 sty 2015, 23:17
autor: DarkSide
Odnośnie małej bomby:

W instrukcji WYRAŹNIE jest napisane: 3 heksy wzajemnie ze sobą sąsiadujące. To jest pole rażenia bomby. Tego żetonu nie rzucamy na planszę jak np: miny, tylko tak jak np: wywołanie bitwy (a więc na stos żetonów wykorzystanych), po czym wskazujemy obszar 3 pól tworzących "trójkąt". Kropka na żetonie to po prostu wspólny wierzchołek trzech sześciokątnych pól. Symbolizuje to miejsce gdzie bomba została odpalona i jaki ma zasięg działania.
End of story.

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

: 03 sty 2015, 23:35
autor: Dyso
Rzeczywiście masz rację, źle grałem. Logicznie też to pasuje. Poprawiłem zdjęcie powyżej gdyby ktoś chciał wizualnie to zobaczyć.

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

: 04 sty 2015, 03:03
autor: puciek2
GrzeL pisze: Co jest niejasnego w poniższym zdaniu?
Pole rażenia Małej bomby to 3 heksy wzajemnie ze sobą sąsiadujące.
puciek2 pisze:Po przeczytaniu kilku wyjaśnień na forum oraz obejrzeniu ilustracji już nie widzę sprzeczności.
Ale spróbuj zrozumieć kogoś kto rozpoczyna przygodę z NH i nagle gra Neodżunglą, jakie może być jego zdziwienie, że są żetony, które zamiast na hex, rzuca się na styk trzech hex-ów. [IMO] Można by to było w instrukcji doprecyzować.
puciek2 pisze:...Ja rozumiem to że w polu rażenia są trzy heksy wskazywane przez strzałki i centrum nie podlega rażeniu. Tylko czy to zgodna z intencją autorów interpretacja ?
Nie, ta interpretacja nie jest zgodna z intencją autorów.
puciek2 pisze:Zgoda teraz i ja to widzę.

PS. Podziękowania dla wszystkich wyjaśniających: Trampon, DarkSide, Dyso, GrzeL

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

: 06 sty 2015, 11:06
autor: czarzak
Ufff, przeczytałem cały wątek, ale tych problemów nikt jeszcze nie poruszył :)

1. Co jeżeli w ostatniej kolejce plansza zostaje zapełniona, ale nie przez tego, który swoim dociągiem tę ostatnią kolejkę zainicjował (o tym instrukcja mówi), tylko przez któregoś z następnych graczy? Z jednej strony rozumiem, że dwie bitwy w ostatniej kolejce (przypadek wskazany w instrukcji), to wyjątek od reguły, a wyjątków nie interpretuje się rozszerzająco. Z drugiej strony może się okazać, że gracz drugi pierwszym żetonem zapełnia planszę i co? Automatycznie przechodzimy do Ostatniej Bitwy?

2. Czy jeżeli dociągam ostatnie dwa żetony ze stosu, to mogę użyć obu?

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

: 06 sty 2015, 17:48
autor: Dyso
1. Zapełnienie planszy przez gracza oznacza bitwę w jego turze. Jeśli w ostatniej kolejce ostatni gracz zapełni planszę to rozgrywane są 2 bitwy pod rząd.

2. Jeśli w ostatniej kolejce gracz po dobraniu żetonów ma ich tylko 2 to może zagrać oba, nie musi odrzucać żadnego. Oczywiście żeton wojny musi odrzucić.

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

: 06 sty 2015, 18:10
autor: czarzak
Dziękuję serdecznie!