Zakazane Gwiazdy / Forbidden Stars (Samuel Bailey, James Kniffen, Corey Konieczka)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
Valarus
Posty: 1270
Rejestracja: 27 lut 2013, 23:12
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 14 times
Been thanked: 20 times

Re: Forbidden Stars

Post autor: Valarus »

AkitaInu pisze:A z jakiej karty maja plus 5?

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
Mark of Khorne, jeżeli wydasz morale.

Inhuman Strenght może dać nawet +7.

Osobiście po tych 30 rozegranych partiach jestem dosyć przekonany, że Chaos jest najsilniejszą frakcją. Nie na tyle, żeby zawsze wygrywać, ale mimo wszystko wypadają najlepiej. W walce są bardzo silni, mają moim zdaniem najlepszą zdolność rasową (mobilność jest niesamowicie ważna w tej grze), kupują jednostki bardzo tanio + produkują darmowe podczas walki, co turę mogą wybierać z 3 wydarzeń, no i potrafią przemieszczać się przez Warp Stormy. Są dobrzy we wszystkim i oszukuj system, dzięki czemu gra się nimi łatwiej niż innymi rasami 8)

Ktoś podziela moja spostrzeżenia? I nie, nie mówię, że gra jest złamana czy coś - każda strona może spokojnie wygrać. Tylko mam wrażenie, że Chaos ma trochę łatwiej :wink:
Awatar użytkownika
AkitaInu
Posty: 4060
Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 7 times
Been thanked: 25 times

Re: Forbidden Stars

Post autor: AkitaInu »

Mark daje 4, nie 5 ;) Jedną kostkę z blasterem trafimy, zysk netto to jednak 4. Sporo, ale nie uważam że to jest mega. Jeżeli ktoś zagra defensywnie na początku a Ty zagrasz tą kartę na początku to 50/50 jedną kostkę do tyłu :)

Chaos jest silny, ma bardzo dobre skille ale mi się orkami najlepiej gra :) szczególnie ze skakaniem po planszy, tym raz udało mi się w 4 rundzie wygrać (zagapili się współgracze).

Przez warp stormy mogą tylko przenosić statki o ile pamiętam chyba. Jeżeli nie to mnie poprawcie ;-) To jest fajne ale tym się wygrać nie da.

Wydaje mi się że mogą być troche łatwiejsi niż reszta, szczególnie marinsi i eldarzy ale gra złamana nie jest ani popsuta :)
Awatar użytkownika
Valarus
Posty: 1270
Rejestracja: 27 lut 2013, 23:12
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 14 times
Been thanked: 20 times

Re: Forbidden Stars

Post autor: Valarus »

AkitaInu pisze:Mark daje 4, nie 5 Jedną kostkę z blasterem trafimy, zysk netto to jednak 4. Sporo, ale nie uważam że to jest mega. Jeżeli ktoś zagra defensywnie na początku a Ty zagrasz tą kartę na początku to 50/50 jedną kostkę do tyłu
Jak pisałem - daje 5, jeżeli wydasz morale. Zwóć uwagę, że tam masz wybór, zamieniasz kostkę ataku lub kostkę morale na 3 ataku.
AkitaInu pisze:Przez warp stormy mogą tylko przenosić statki o ile pamiętam chyba. Jeżeli nie to mnie poprawcie To jest fajne ale tym się wygrać nie da.
Wydarzenie Through the Warp. Nie dość, że atakują przez Warp, to jeszcze dostają morale. Ileż gier to wygrało... A biorąc pod uwagę Favour of the Dark Gods + Incantation of Tzeentch, masz duże szanse na dostanie dowolnej karty z talii wydarzeń.
Alwirin
Posty: 132
Rejestracja: 07 cze 2013, 21:51
Has thanked: 2 times
Been thanked: 4 times

Re: Forbidden Stars

Post autor: Alwirin »

Błysk pisze: A reszta jak sobie radzi z Chaosem "+5 do ataku na rundę walki"? ;)
Dotychczas zagrałem raz: Ultrasi kontra Chaos. Chaosem składałem talię do obrażeń (Mark Khorna, Inhuman strenght), a mimo to w ostatniej bitwie (6 runda, ja się bronię dwoma Hellbrutes + znaczniki posiłków przed Land raiderem i dwoma marinsami z posiłkami) zdjąłem jedynie trochę posiłków, reszty nawet nie rozbiłem, więc przegrałem na morale. Marinsów i taranem nie przebijesz :lol:
Awatar użytkownika
Błysk
Posty: 1409
Rejestracja: 19 cze 2010, 13:58
Has thanked: 155 times
Been thanked: 195 times

Re: Forbidden Stars

Post autor: Błysk »

Ja po mniej niż 10 grach też mam wrażenie, że Chaos ma najłatwiej. Mocny pasyw, stawianie jednostek w walce, ataku tyle, że nikt nie ma szans tego nadrobić obronami... :) Dodatkowo ma dużo kości od początku gry. Nie bardzo potrafię grać przeciw Chaosowi, bo może szybko się rozlać po mapie, a dodatkowo nie momentu gry, gdzie Chaos odstaje od jakiejkolwiek innej frakcji.
Awatar użytkownika
Piskal
Posty: 152
Rejestracja: 11 lis 2015, 22:35
Has thanked: 22 times
Been thanked: 41 times

Re: Forbidden Stars

Post autor: Piskal »

Może to dziwne, ale wydaje mi się, że trzeba Chaos kontrować większą ilością ataków :) - żeby w najgorszym wypadku śmierci były obustronne - bo taki ork czy ultras ma jednak standardowo więcej tarcz czy życia niż chaos.
Nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem!
Awatar użytkownika
Gothik
Posty: 498
Rejestracja: 02 sty 2012, 12:36
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 10 times
Been thanked: 36 times

Re: Forbidden Stars

Post autor: Gothik »

Pierwsza rozgrywka na 4 graczy zakończona szokującym wynikiem - wygrana zielonych przez zajęcie celów w czwartej rundzie :) Dwa wywalczone, jeden zajęty dzięki karcie wydarzenia pozwalającej teleportować jednostkę na dowolną planetę, jeden zajęty przez... wycofanie się na neutralną planetę po zebraniu oklepu. I jak tu nie kochać tej gry...

Orkowy korpus ekspedycyjny grabiący bezkarnie na tyłach wroga widoczny w lewym dolnym rogu planszy:

Obrazek
dgd79
Posty: 93
Rejestracja: 10 maja 2014, 09:54
Has thanked: 3 times
Been thanked: 3 times

Re: Forbidden Stars

Post autor: dgd79 »

ja tu widzę sprytne lokowanie produktu :mrgreen:
Awatar użytkownika
mat_eyo
Posty: 5617
Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
Has thanked: 810 times
Been thanked: 1263 times
Kontakt:

Re: Forbidden Stars

Post autor: mat_eyo »

Gothik pisze:Pierwsza rozgrywka na 4 graczy zakończona szokującym wynikiem - wygrana zielonych przez zajęcie celów w czwartej rundzie :) Dwa wywalczone, jeden zajęty dzięki karcie wydarzenia pozwalającej teleportować jednostkę na dowolną planetę, jeden zajęty przez... wycofanie się na neutralną planetę po zebraniu oklepu. I jak tu nie kochać tej gry...

Orkowy korpus ekspedycyjny grabiący bezkarnie na tyłach wroga widoczny w lewym dolnym rogu planszy:

Obrazek
Co to za zabezpieczenie żetonów rozkazów? Gdzie można kupić takie pasujące cosie? Kumpel jest fanem FS, zrobię mu prezent ;)
Awatar użytkownika
zioombel
Posty: 1149
Rejestracja: 21 wrz 2010, 13:19
Lokalizacja: Wołomin
Has thanked: 202 times
Been thanked: 98 times

Re: Forbidden Stars

Post autor: zioombel »

To żetony na monety. Na Allegro po taniości można kupić.
Awatar użytkownika
Bary
Posty: 3064
Rejestracja: 18 sty 2015, 14:25
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 73 times
Been thanked: 47 times
Kontakt:

Re: Forbidden Stars

Post autor: Bary »

zioombel pisze:To żetony na monety. Na Allegro po taniości można kupić.
32,5 mm.
Mój blog na ZnadPlanszy
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy

Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
Awatar użytkownika
Valarus
Posty: 1270
Rejestracja: 27 lut 2013, 23:12
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 14 times
Been thanked: 20 times

Re: Forbidden Stars

Post autor: Valarus »

Gothik pisze:jeden zajęty przez... wycofanie się na neutralną planetę po zebraniu oklepu. I jak tu nie kochać tej gry...
Jak do tego doszło, bo to w sumie ciekawe? Jak atakujesz, to możesz uciec tylko na pola z których atakowałeś. Zakładam zatem, że ktoś w bardzo nierozsądny sposób zaatakował orki? Ale jeżeli mieli otwartą scieżkę do tego pola, to mogli sami to zrobić rozkazem. Nie mogły też mieć dostępu do swojego pola, bo musiałyby uciec tam... Generalnie dużo rzeczy musiało się szczęśliwie ułożyć, żeby zdobyć cel za pomocą wycofania się :mrgreen:
Awatar użytkownika
Marx
Posty: 2420
Rejestracja: 24 sty 2016, 10:50
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 52 times
Been thanked: 17 times

Re: Forbidden Stars

Post autor: Marx »

A ja zapytam się o dużą matę, bo kapitalnie buduje klimat. Gdzie można to zdobyć? :-)
Waiting is the hardest part.

Z nimi przychodzi mi się pożegnać
Awatar użytkownika
Gothik
Posty: 498
Rejestracja: 02 sty 2012, 12:36
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 10 times
Been thanked: 36 times

Re: Forbidden Stars

Post autor: Gothik »

Valarus pisze:
Gothik pisze:jeden zajęty przez... wycofanie się na neutralną planetę po zebraniu oklepu. I jak tu nie kochać tej gry...
Jak do tego doszło, bo to w sumie ciekawe? Jak atakujesz, to możesz uciec tylko na pola z których atakowałeś. Zakładam zatem, że ktoś w bardzo nierozsądny sposób zaatakował orki? Ale jeżeli mieli otwartą scieżkę do tego pola, to mogli sami to zrobić rozkazem. Nie mogły też mieć dostępu do swojego pola, bo musiałyby uciec tam... Generalnie dużo rzeczy musiało się szczęśliwie ułożyć, żeby zdobyć cel za pomocą wycofania się :mrgreen:
Obrońca wycofując się musi w pierwszej kolejności wycofać się na przyjazną planetę, a jeśli takiej nie ma - na neutralną. I tak się właśnie stało. Kolega, który grał pierwszy raz po prostu tego nie brał pod uwagę, bo atakował trzema landraiderami i spodziewał się łatwej rzeźni. W następnej turze rozkaz raczej nic by im nie dał, nie dożyliby do jej końca - zostaliby zgnieceni zmasowanym atakiem ze wszystkich stron.
Marx pisze:A ja zapytam się o dużą matę, bo kapitalnie buduje klimat. Gdzie można to zdobyć? :-)
To jest generalnie mata do X-winga, ale swietnie sie sprawdza do wszelakich gier sf, tłuczemy na niej m. in. w Space Hulka. Ta akurat nie jest najtańsza, za to absolutnie topowej jakości: http://www.miniaturemarket.com/hcd96680.html Ale mat do x-a na rynku jest multum, na pewno można znaleźć coś w podobnym stylu za mniejszą kasę.
Awatar użytkownika
sirafin
Posty: 2715
Rejestracja: 21 sie 2009, 14:17
Lokalizacja: Gdańsk
Been thanked: 150 times

Re: Forbidden Stars

Post autor: sirafin »

Gothik pisze:Obrońca wycofując się musi w pierwszej kolejności wycofać się na przyjazną planetę, a jeśli takiej nie ma - na neutralną. I tak się właśnie stało. Kolega, który grał pierwszy raz po prostu tego nie brał pod uwagę, bo atakował trzema landraiderami i spodziewał się łatwej rzeźni. W następnej turze rozkaz raczej nic by im nie dał, nie dożyliby do jej końca - zostaliby zgnieceni zmasowanym atakiem ze wszystkich stron.
A nie zapomnieliście o pozostałych zasadach (w końcu jest piwo na stole :D)?
»Obszar, na który wycofują się jednostki, musi się znajdować
w aktywnym systemie albo w systemie sąsiednim.
»Jednostki obrońcy nie mogą się wycofać na obszar,
z którego ruszyły się atakujące jednostki.
Bo na zdjęciu wygląda jakby Marines zaatakowali z planety z żetonem celu (brak okrętów) + mamy przyjazną planetę w sąsiednim systemie.
BECAUSE I'M BATMAN!

Moje planszówki
Awatar użytkownika
sewhoe
Posty: 343
Rejestracja: 20 lis 2012, 13:21
Lokalizacja: Sanok
Has thanked: 4 times
Been thanked: 7 times

Re: Forbidden Stars

Post autor: sewhoe »

Rozgrywka musiała być zaskakująco szybka, bo widzę nienaruszone zapasy paliwa w niebieskiej reklamówce :lol:
Awatar użytkownika
Michałku
Posty: 390
Rejestracja: 06 paź 2008, 18:20
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 16 times
Been thanked: 23 times
Kontakt:

Re: Forbidden Stars

Post autor: Michałku »

Marx pisze:A ja zapytam się o dużą matę, bo kapitalnie buduje klimat. Gdzie można to zdobyć? :-)
Mata do X-Winga pewnie, w większości sklepów, które sprzedają Xy można coś takiego dostać.
Ogólnopolskie Forum A Game Of Thrones
Awatar użytkownika
Gromb
Posty: 2833
Rejestracja: 08 paź 2015, 19:09
Lokalizacja: Katowice
Has thanked: 849 times
Been thanked: 364 times

Re: Forbidden Stars

Post autor: Gromb »

I tak kapsle na monety rządzą! Dla mnie pomysł genialny.
The Corps Is Mother, the Corps Is Father
Awatar użytkownika
Gothik
Posty: 498
Rejestracja: 02 sty 2012, 12:36
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 10 times
Been thanked: 36 times

Re: Forbidden Stars

Post autor: Gothik »

sirafin pisze:A nie zapomnieliście o pozostałych zasadach (w końcu jest piwo na stole :D)?
»Obszar, na który wycofują się jednostki, musi się znajdować
w aktywnym systemie albo w systemie sąsiednim.
»Jednostki obrońcy nie mogą się wycofać na obszar,
z którego ruszyły się atakujące jednostki.
Bo na zdjęciu wygląda jakby Marines zaatakowali z planety z żetonem celu (brak okrętów) + mamy przyjazną planetę w sąsiednim systemie.
Jak widać na liczniku po prawej stronie, zdjęcie zostało wykonane podczas trzeciej tury :) W czwartej orkowie zaatakowali planetę, na której na zdjęciu stoi samotny kultysta i zniszczyli go, po czym sami zostali wyparci atakiem landraiderów poprowadzonym długim szlakiem z centrali SM. Jako kierunek odwrotu mieli więc planetę w sąsiednim systemie, którą zajmowali w trzeciej (teraz już neutralną), albo leżącą tuż obok, w tym samym systemie, na której zupełnym przypadkiem znajdował się orczy cel...
sewhoe pisze:Rozgrywka musiała być zaskakująco szybka, bo widzę nienaruszone zapasy paliwa w niebieskiej reklamówce :lol:


Celna uwaga, byliśmy przygotowani na wyczerpującą, 8-rundową batalię. Ale spokojnie, nie zmarnowały się... :D
Awatar użytkownika
Gothik
Posty: 498
Rejestracja: 02 sty 2012, 12:36
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 10 times
Been thanked: 36 times

Re: Forbidden Stars

Post autor: Gothik »

Gromb pisze:I tak kapsle na monety rządzą! Dla mnie pomysł genialny.
Bardzo fajna sprawa, polecam każdemu. Koszt niewielki, dobrze chronią rozkazy, łatwiej się je odwraca i najważniejsze - można się nimi bawic jak żetonami pokerowymi :D
Awatar użytkownika
costi
Posty: 3416
Rejestracja: 09 lut 2005, 19:19
Lokalizacja: Warszawa - Ochota
Has thanked: 7 times
Been thanked: 3 times

Re: Forbidden Stars

Post autor: costi »

Czy ktoś ma dostęp do Starcrafta i FS i może mi powiedzieć czy żetony rozkazów są tej samej wielkości?
trochę człowieka i technika się gubi
Moja kolekcja
Awatar użytkownika
Rocy7
Posty: 5456
Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
Been thanked: 5 times

Re: Forbidden Stars

Post autor: Rocy7 »

Z moich obserwacji wynika, iż Chaosem i Orkami gra się łatwiej z uwagi na karty ulepszen rozkazow ułatwiajace poruszanie i zdolności specjalne. Eldarzy są specyficzni, ale dzięki silnej flocie dość mocni (można nimi wygrac przy dobrym kombinowaniu), zaś Marines mimo iz dobrzy w obronie mają troche pod górkę z uwagi na ograniczenie mobilności względem pozostałych frakcji.
Ostatnio zmieniony 11 sie 2016, 14:42 przez Rocy7, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Piskal
Posty: 152
Rejestracja: 11 lis 2015, 22:35
Has thanked: 22 times
Been thanked: 41 times

Re: Forbidden Stars

Post autor: Piskal »

Bastion będący fabryką to prawdziwa moc ultramarinów - mogą spokojnie co rundę przesuwać się w stronę celu i zdobywać punkty zaczepienia, które potem są prawie nie do ruszenia.
Nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem!
ptf
Posty: 163
Rejestracja: 28 gru 2012, 00:13
Been thanked: 7 times

Re: Forbidden Stars

Post autor: ptf »

W temacie dodatku cisza, rozwód FFG z GW chyba jest już faktem. Ciekawe, czy w ogóle będą dodruki FS (czuję, że nie).
GoT, FS, SR, WH4OK:C
Awatar użytkownika
Valarus
Posty: 1270
Rejestracja: 27 lut 2013, 23:12
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 14 times
Been thanked: 20 times

Re: Forbidden Stars

Post autor: Valarus »

ptf pisze:W temacie dodatku cisza, rozwód FFG z GW chyba jest już faktem. Ciekawe, czy w ogóle będą dodruki FS (czuję, że nie).
Żadne zaskoczenie jeżeli chodzi o dodatki, jednocześnie żadnego rozwodu to nie potwierdza (chociaż jest on rzeczywiście prawdopodobny). Zmieniła się polityka FFG od czasu kupienia ich przez Asmodee, bardzo możliwe że FS był poprostu zbyt niszowym produktem.
ODPOWIEDZ