Strona 29 z 110

Re: Summoner Wars

: 19 lut 2014, 10:04
autor: Arkadiusz
smerfastyczny pisze:Ja gram z moją kobietą raz na dwa dni i dostaje mocne wciry :P
Też przegrywam ze swoją kobietą i zacząłem nawet dostrzegać dlaczego- ona trzyma swojego Przywoływacza z dala od kłopotów, za to ja staram się nim aktywnie uczestniczyć w rozgrywce i przez to niepotrzebnie go narażam.

Re: Summoner Wars

: 19 lut 2014, 13:20
autor: smerfastyczny
STARSCREAM pisze:
smerfastyczny pisze:Ja gram z moją kobietą raz na dwa dni i dostaje mocne wciry :P
Też przegrywam ze swoją kobietą i zacząłem nawet dostrzegać dlaczego- ona trzyma swojego Przywoływacza z dala od kłopotów, za to ja staram się nim aktywnie uczestniczyć w rozgrywce i przez to niepotrzebnie go narażam.
Ja swojego przywoływacza trzymam blisko, a i tak wciry :P Przyznam się, że podchodziłem do gier z nonszalancją, szybko kończyłem swoje tury myśląc, że i tak wygram "z dziewczyną" :P Niestety sprawa się rypła i zacznę jednak ją bardziej doceniać ;P

Re: Summoner Wars

: 24 lut 2014, 15:48
autor: Karh
Pytanie do wydawnictwa:


Kiedy MNIEJ WIĘCEJ można spodziewać się kolejnych zapowiedzianych dodatków?

Re: Summoner Wars

: 24 lut 2014, 15:50
autor: FactoryOfIdeas
Mamy nadzieję, że wszystko pójdzie zgodnie z planem i ukażą się w drugiej połowie marca.

pozdrawiam

Re: Summoner Wars

: 24 lut 2014, 17:55
autor: mckil
Nie no dajcie troszku odpocząć portfelowi...
A jak już jesteśmy w temacie to kiedy planujecie Master Seta :D

Re: Summoner Wars

: 24 lut 2014, 18:01
autor: FactoryOfIdeas
:)

Planowo Master Set to kwestia drugiej połowy roku, aczkolwiek mamy pewien plan, który być może cały proces mocno przyspieszy :-) Szczegóły w marcu.

Re: Summoner Wars

: 24 lut 2014, 19:28
autor: adalbert
Super, super, jednak osobiście mogę nawet chwilę zaczekać, byle tłumaczenia działań kart (już pal licho ich nazwy - bo to często kwestia konwencji) były superdokładne. Przyznacie, że troszkę niedociągnięć w tym względzie było, a w sumie niepotrzebnie...

Re: Summoner Wars

: 24 lut 2014, 21:27
autor: sirias
Kiedy będzie nowy FAQ/errata? Już kilka błędów się nazbierało od ostatniego.

Re: Summoner Wars

: 25 lut 2014, 10:05
autor: Karh
http://www.pyrkon.pl/2014/index.php?go2=event&id=3453


No to plotki stały się faktem! :) Czekamy na więcej info, stronę i faq. Widzimy się w Poznaniu ;)

Re: Summoner Wars

: 25 lut 2014, 10:50
autor: palladinus
Dzierżąc kamienie przywołań w dłoniach, ruszyliśmy do boju i zrecenzowaliśmy Elfy Feniksa vs Tundrowe Orki.

Re: Summoner Wars

: 25 lut 2014, 11:16
autor: FactoryOfIdeas
FAQ pojawi się na dniach - na pewno przed najbliższym turniejem podczas toruńskiego Ballconu.

Co do tłumaczenia kart, to spokojnie - nie działamy pod presją czasu :-) Mam nadzieję, że poprawę jakości i dokładności tłumaczenia będzie można zauważyć już przy najbliższych dodatkach. Tym razem zaangażowaliśmy w całe przedsięwzięcie dużo więcej ludzi co - mam nadzieję - pozwoliło wyeliminować podobne do wcześniejszych "kwiatki". Starałem się też, żeby żadna z przyjętych nazw własnych aż tak bardzo nie kuła w oczy - mam nadzieję, że się udało ;-)

ps. Co do kart które zostały poprawione i będą dodrukowane to są to: Demagog, Tarcza Nadziei, Zelota, Szponiasty Mutant, Dzikus, Prorok, Ulepszenie: Wieżyczka i Lwiarz

pozdrawiam

Re: Summoner Wars

: 25 lut 2014, 12:41
autor: sirias
Czemu Melena nie będzie dodrukowana? Decydujecie się na drukowanie karty gdzie można się domyślić błędu, który sprowadza się do braku jednej literki (Lwiarz), a nie drukujecie karty z całkowicie błędną interpretacją zdolności.
EDIT:
Poza tym znalazłem kolejny błąd.
Umiejętność precyzyjny
"Połóż odpowiadającą im liczbę Znaczników Obrażeń na zaatakowanej karcie"
Orygnały:
Obrazek
Obrazek
Z angielskiego FAQ
2.11.4.1: Does PRECISE work against Walls?
No. Precise only affects Units. A Precise Unit attacking a Wall must roll attack dice normally.
Na karcie jest wyraźne UNIT - precyzja NIE DZIAŁA PRZY ATAKOWANIU MURU.
Błąd dotyczy aż 4 różnych kart Elfów Feniksa

EDIT2:

Karta Atak Goblińskiej Hordy
oryginał:
Obrazek
Polska wersja: "Za każdego innego, przyjaznego Jaskiniowego Goblina, który sąsiaduje z zaatakowaną Jednostką"
W oryginale jest CARD i ta karta działa także na mury...

Re: Summoner Wars

: 25 lut 2014, 13:17
autor: FactoryOfIdeas
Czemu Melena nie będzie dodrukowana?
Zauważ, że karta przetłumaczona jest prawidłowo, a FAQ pojawił się dużo później niż nasze tłumaczenie zostało oddane do druku. Nie mamy możliwości dodrukowywania wszystkich kart, które mogą zostać poddane błędnej interpretacji - od tego jest FAQ i errata. (zwróć uwagę, że żadna inna firma nie dodrukowuje kart z błędami, mimo iż errata do choćby WH: Inwazji ma ponad 20 stron...)

Co do błędów w Precyzyjny i Ataku Goblińskiej Hordy to przyznam szczerze, że przez kilka miesięcy funkcjonowania gry na rynku nikt ich niestety nie zauważył i rzeczywiście są to błędy, które na pewno znajdą się w erracie. Oczywiście też przy kolejnym dodruku kart pojawią się poprawione wersje.. Pozostaje mi jedynie bardzo przeprosić za te niedopatrzenia i podziękować za czujność :-(

Re: Summoner Wars

: 25 lut 2014, 13:22
autor: sirias
Obrazek
Kolejny błąd - w polskiej wersji brakuje "którą kontrolujesz", choć tego w sumie można się domyślić
EDIT: tak przeglądam teraz wszystkie karty które posiadam, więc błędów może być więcej

EDIT2: Co do FAQ: FAQ 2.0 pojawił się w 2012-10-25, więc nie rozumiem jak mógł znaleźć się w waszych rękach później niż oddanie do druku - czyżby cykl wydawniczy był w tym wypadku aż tak długi?
Zauważ, że karta przetłumaczona jest prawidłowo, a FAQ pojawił się dużo później niż nasze tłumaczenie zostało oddane do druku. Nie mamy możliwości dodrukowywania wszystkich kart, które mogą zostać poddane błędnej interpretacji - od tego jest FAQ i errata. (zwróć uwagę, że żadna inna firma nie dodrukowuje kart z błędami, mimo iż errata do choćby WH: Inwazji ma ponad 20 stron...)
Skoro drukujecie część kart, to oczekiwałbym drukowania tych z poważnymi błędami - Melena jest tego przykładem, bo polska wersja nie pozostawia miejsca na "interpretację" - jest całkowicie niezgodna z angielskim faq (wersja angielska jest niejednoznaczna, bo inaczej nie pojawiłyby się o to pytania na forach).

EDIT3: ciekawe czy w takim razie Charger będzie miał dobrze przetłumaczoną zdolność w dodatku, bo w oryginalnej karcie jest błąd:
Rulings and Clarifications
Q. If I roll a 5 or 6 for Burst of Speed, do I have to move either two spaces or none at all?
A. No. It should say "up to" two spaces, meaning you can move 0, 1, or 2 spaces.

Re: Summoner Wars

: 25 lut 2014, 13:35
autor: FactoryOfIdeas
W przypadku Meleny, jak już wspomniałem niewiele mogliśmy zrobić, gdyż tłumaczenie robiliśmy na podstawie kart. FAQ dotarł do nas później, a proces produkcyjny rzeczywiście, z różnych względów, "trochę" się przeciągnął. Dodrukowaliśmy więc karty, w których wyraźnie wina była po naszej stronie - wszystkich zwyczajnie nie możemy. Dlatego też - podobnie jak w przypadku wersji angielskiej - kwestia Meleny rozstrzygnięta będzie w FAQu. Wszystkich tym pewnie nie zadowolimy, ale uwierz, że robimy co się da, żeby naprawiać to, co z różnych względów nie wyszło.

Re: Summoner Wars

: 25 lut 2014, 13:41
autor: piogal
O ja cię.. Nie miałem się w sumie w tym temacie odzywać i nie chcę wyjść na jakiegoś obrońce uciśnionych, ale stary - gry karciane mają to do siebie, że pełne są błędów powstałych w procesie tłumaczenia - spójrz na przytoczony chociaż FAQ do WH: Inwazji, a ty za cel postawiłeś sobie jechanie po wydawcy, który jako jedyna firma chce coś z tym fantem zrobić i naprawić swoje wpadki...

Re: Summoner Wars

: 25 lut 2014, 14:03
autor: sirias
piogal pisze:O ja cię.. Nie miałem się w sumie w tym temacie odzywać i nie chcę wyjść na jakiegoś obrońce uciśnionych, ale stary - gry karciane mają to do siebie, że pełne są błędów powstałych w procesie tłumaczenia - spójrz na przytoczony chociaż FAQ do WH: Inwazji, a ty za cel postawiłeś sobie jechanie po wydawcy, który jako jedyna firma chce coś z tym fantem zrobić i naprawić swoje wpadki...
Mam nadzieję, że mam prawo się bronić - nie było moim zamiarem "jechanie po wydawcy", po prostu nie do końca rozumiem przyjętego przez wydawcę kryterium odpowiedzialności tylko za błędy które są jedynie ich winą, ale szanuję taką decyzję i skoro sprawa została tak przedstawiona to nie będę ciągnąć tego wątku , po prostu wolałbym druk tego jednego czempiona zamiast czegoś innego, bo od najbliższej erraty czeka nas "a teraz zapomnij o wszystkim co na tej karcie przeczytałeś".
Jeśli za "jechanie po wydawcy" uznajesz wyszukiwanie błędów, to nie mam słów: po prostu chodzi mi o to by FAQ/errata była jak najbardziej pełna, wręcz jestem zdziwiony że wydawca twierdzi że będzie dodrukowywał karty gdzie zamieniono słowo kluczowe, a jak widać niektóre błędy się czają przez kilka miesięcy ukryte.

Re: Summoner Wars

: 25 lut 2014, 14:06
autor: BartP
Jechanie po wydawcy? Cóż za hiperbola. Ja widzę jedynie solidny wkład dla fanów Summoner Wars, którzy - dzięki uwagom siriasa - będą mogli grać tak, jak autor miał na myśli. Wytykane błędy są jak najbardziej merytoryczne. Odróżniaj proszę czepianie się od konstruktywnej krytyki.

Re: Summoner Wars

: 25 lut 2014, 14:15
autor: mat_eyo
Jeśli wytykanie merytorycznych błędów jest jechaniem po wydawcy, to wypuszczając FAQ i ciągle je aktualizując wydawcy non stop jeżdżą sami po sobie. Sick bastards! :D

Re: Summoner Wars

: 25 lut 2014, 14:38
autor: sirias
To już chyba będzie ostatni:
Obrazek
W pl jest "Jeśli ten atak niszczy Jednostkę" powinno być kartę - tak jak wcześniej karta=jednostka+mur

EDIT: mam pytanie do osoby, która bardziej zna grę - konkretnie master set. W oryginale mamy dwa słowa "unoccupied" i "clear", które oba są w pl tłumaczone (z tego co widzę) jako "puste", jednak się zastanawiam czy jest to do końca poprawne, bo w master secie są te specyficzne mury bagiennych orków, które pozwalają na zatrzymanie się na nich jednostek, czy pole z takim murem nie jest przypadkiem "unoccupied" ale jednocześnie nie jest "clear"? Bo trochę nie widzę sensu, że archanioł nie mógłby wlecieć na taki mur...
EDIT2: znalazłem
2.14.3.4: Is a space with only a Vine Wall occupied?
Yes.
Z czego wynika, że jednostki ze zdolnością latania oraz pokrewnymi nie mogą kończyć ruchu na tych murach.

Re: Summoner Wars

: 25 lut 2014, 15:52
autor: Krwawisz
Dokładnie nie pamiętam i nie mam kart pod ręką ale wydaje mi się, że mogą jeśli wykonają ruch na normalnych zasadach. Czyż w zdolności latanie nie jest napisane, że jednostka MOŻE poruszać się przez inne karty ale musi skończyć swój ruch na pustym polu? Rozumiem, że jeśli nie poruszy się przez kartę, a normalnie "przejdzie" dwa pola, to na taki mur wejść może.

Re: Summoner Wars

: 25 lut 2014, 15:55
autor: FactoryOfIdeas
sirias pisze:
piogal pisze:O ja cię.. Nie miałem się w sumie w tym temacie odzywać i nie chcę wyjść na jakiegoś obrońce uciśnionych, ale stary - gry karciane mają to do siebie, że pełne są błędów powstałych w procesie tłumaczenia - spójrz na przytoczony chociaż FAQ do WH: Inwazji, a ty za cel postawiłeś sobie jechanie po wydawcy, który jako jedyna firma chce coś z tym fantem zrobić i naprawić swoje wpadki...
Mam nadzieję, że mam prawo się bronić - nie było moim zamiarem "jechanie po wydawcy", po prostu nie do końca rozumiem przyjętego przez wydawcę kryterium odpowiedzialności tylko za błędy które są jedynie ich winą, ale szanuję taką decyzję i skoro sprawa została tak przedstawiona to nie będę ciągnąć tego wątku , po prostu wolałbym druk tego jednego czempiona zamiast czegoś innego, bo od najbliższej erraty czeka nas "a teraz zapomnij o wszystkim co na tej karcie przeczytałeś".
Jeśli za "jechanie po wydawcy" uznajesz wyszukiwanie błędów, to nie mam słów: po prostu chodzi mi o to by FAQ/errata była jak najbardziej pełna, wręcz jestem zdziwiony że wydawca twierdzi że będzie dodrukowywał karty gdzie zamieniono słowo kluczowe, a jak widać niektóre błędy się czają przez kilka miesięcy ukryte.
Pokój między forumowiczów ! :-)

Dziękuję oczywiście za próbę "obrony", bo rozumiem, że temu miał post Piogala służyć, ale oczywiście nie mamy nic przeciwko konstruktywnej krytyce i wytykaniu błędów, których odkrywanie nas smuci, ale jednocześnie pomoże nam uniknąć ich w przyszłości i naprawić szkodę w ramach możliwości. Dlatego raz jeszcze dziękuję Siriasowi za spostrzegawczość, której widocznie nam na pewnym etapie zabrakło. Obiecujemy, że wraz z pojawianiem się kolejnych paczek oraz dodruków istniejących produktów, liczbę takich wpadek będziemy starali się maksymalnie ograniczyć - oby do zera.

pozdrawiam

Re: Summoner Wars

: 25 lut 2014, 16:03
autor: sirias
Krwawisz pisze:Dokładnie nie pamiętam i nie mam kart pod ręką ale wydaje mi się, że mogą jeśli wykonają ruch na normalnych zasadach. Czyż w zdolności latanie nie jest napisane, że jednostka MOŻE poruszać się przez inne karty ale musi skończyć swój ruch na pustym polu? Rozumiem, że jeśli nie poruszy się przez kartę, a normalnie "przejdzie" dwa pola, to na taki mur wejść może.
Słuszna uwaga. Choć moje przemyślenie bardziej tyczyło zagadnienia czy pole niepuste może być niezajęte, ale jak wynika z dotychczasowych zasad nie może.

Re: Summoner Wars

: 03 mar 2014, 07:42
autor: Arkadiusz
Czasem w opisie zasięgu ataków dystansowych jest podane "do dwóch pustych pól" albo do "do czterech pustych pól", jak należy to interpretować? Ja gram tak, że do dwóch pustych pól oznacza tak naprawdę do trzech pól (dwa puste pola i na trzecim stoi przeciwnik) ale nie mam pewności czy dobrze gram. W instrukcji jest napisane po prostu "do trzech pól", wstawienie "pustych" na niektórych kartach jest trochę mylące.

Re: Summoner Wars

: 03 mar 2014, 12:21
autor: sirias
n wolnych pól znaczy, że n-tym polu jest jednostka atakowana, więc np. łucznik Elfów Feniksa może strzelać o jedno pole dalej niż inne jednostki strzelające.