(Gdańsk) Gry wojenne i historyczne - umawianie się oraz dyskusje

... czyli zloty miłośników planszówek! Tu możesz także umawiać się na granie w Twoim mieście.
pwoloszun
Posty: 453
Rejestracja: 22 mar 2016, 12:57
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 1740 times
Been thanked: 543 times
Kontakt:

Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne

Post autor: pwoloszun »

Markus pisze: 11 sty 2020, 14:21
Na koniec na 3 kratonach(jeden podryfowal) bylo zwyczajnie zbyt luzno dla 4 graczy, kazdy z 4 akcjami i 3 gatunkami :/
Hmmm. Ciężko w to uwierzyć co piszesz. 4 graczy, 3 kontynenty , 3 gatunki/gracz i LUŹNO?????? Zerknijcie na wszelki wypadek jeszcze raz w zasady.

3 graczy x 3 gatunki x 4 żetony gatunku na planszy (średnio) to 36 pól do zajęcia

3 kartony to max 42 pola do zasiedlenia (licząc każdą połówkę hexa)

Zostaje 6 pól wolnych czyli 3 hexy

Nie wiem jak gracie ale coś chyba w zasadach pomieszaliście.
Na planszy są zawsze jakieś góry, lodowce które robią "locka" na heksie.
Druga sprawa to nie każdy może na każdym żerować i nie wszędzie (kształt, narzędzia, jadowitość) więc ciężko mi uwierzyć że gra na 4 osoby to spacerek. (Gdzie wy upychacie ryby na 3 kontynentach? Przy 4 graczach ;-))
U nas przy 3 graczach jest mega ciężko a w 4 to pojedynek na noże w budce telefonicznej

Jakim cudem temperatura tylko rosła?
Czasami wystarczy 1 dobry "gun event" aby wywrócić sytuację o180 st.
Najbardziej sie boje, ze moglem cos namieszac z ta nieustanniesloneczna, bezchmurna pogoda.
Dla plywakow nie doliczyles jeszcze maksymalnie 3x kratony x 3x blooms na wschodzie x 2x sloty dla mieso/roslino zernych
Lodowcow nie bylo w ogole bo byly w atmoscerze, czesc gor byla pod spodem ww. bloomsow a na tych 3 kratonach bylo moze 4-5 gor w sumie. Tam naprawde jest mnostwo miejsca kazdy kraton to jak sam wyliczyles (7 + 3) x 2 sloty to jest max 20 creepli(minus gory i lodowce x2). U nas wszyscy mieli po kilka niebieskich organow + czesc gatunkow byla dosyc duza(min zeby zerowac na jadowitych herbivorach) + stalocieplnosc. To wydaje sie idealnym kombosem ale przy tylu akcjach na ture nie bylo wcale trudne. Wiec na koniec nawet jak ktos kogos przegonil contestem to gatunki mialy po 6-7 pkt ruchu i na drugi koniec swiata wedrowaly/przeplywaly/przelatywaly. Moze mielismy 2 cudowne partie pod rzad ze sloneczna pogoda dostepnoscia kratonow, pomyslnymi wiatrami i ze tyle kart ze stalocieplnoscia wychodzilo. Mowie - najbardziej mnie niepokoi, ze cos z temleratura namieszalem bo W KAZDEJ partii temperatura rosla, i to byl taki efekt snieznej kuli: jak raz zaczela rosnac bylo baaaardzo malo prawdopodobne, ze ten trend sie odwroci.

Moze jeszcze sproboje sobie zagrac solo ale znow: w zaawansowanej grze kratony sie nie skaluja wiec to juz w ogole bonanza pod wzgledem przestrzeni zyciowej.

Gdzies na bgg widzialem post, o tym, ze zalozeniem Eklunda bylo pokazanie, ze to nie tyle gatunki sa najwiekszum zagrozeniem dla siebie nawzajem, co chaotyczne zdarzenia w kosmosie oraz na ziemii.
Podcast dżentelmeni przy stole:
Awatar użytkownika
Markus
Posty: 2466
Rejestracja: 04 mar 2005, 00:35
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 573 times
Been thanked: 279 times

Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne

Post autor: Markus »

O bloom pamiętałem ale ich nie liczę bo są mega niestabilne. Potrzebują 2 dysków aby działały. Wystarczy wywalic "czarny" i nie ma blooma. Wiele razy było tak że gun event wywalał wszystkie czarne z bloomów (przy okazji leciały też zielone które na nich leżały) i mieliśmy DUŻĄ zmianę w ilości dostępnych akcji dla zwierzaków i grzyba

Może ekspert Wolf coś jeszcze wymyśli.
Awatar użytkownika
Jan_1980
Posty: 2515
Rejestracja: 18 maja 2016, 18:18
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 25 times
Been thanked: 75 times

Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne

Post autor: Jan_1980 »

Normandy 44 pokazała dziś swoją moc i opowiedziała wiele historii. Graliśmy od 17 do 22.30 i zrobiliśmy 6 etapów. Na początku Wolfgommery podarował mi etap złej pogody, potem miałem jeszcze 2 z losowania, 1 dobrej i kolejny złej. To pozwoliło mi powalczyć. I się działo. Pod Cherburgiem dywizja żołądkowo- gruźlicza pokazało swoją moc. Wydaje mi się że ci żołnierze w latach 60 tych jak będą mieli 55 + lat dokonają wiele podczas dekolonizacji Afryki ;). Na dole i po lewej cudów odwagi dokonują spadochroniarze, wspierani przez pojedyńcze baony WH. O Caen toczą się ciężkie walki, często gęsto kontratakuje i poszczególne części miasta przechodzą z rąk do rąk.
Jest radość.
ps. generalnie boję się o Radka, bo jak już pokona dywizję żołądkowo - gruźliczą to czekają go siły broniące samego Cherburga: 2 baony rosyjskie czy tam gruzińskie, baon org TODT, baon marynarzy, baon ckmów i baon forteczny. Tego kontrataka może nie wytrzymać ;)
Czy gracze wojenni śnią o drewnianych owieczkach? TAK!
Moja kolekcja:
https://boardgamegeek.com/collection/user/Janek1980
Awatar użytkownika
Odi
Administrator
Posty: 6490
Rejestracja: 21 kwie 2007, 12:51
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 614 times
Been thanked: 971 times

Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne

Post autor: Odi »

Na wtorek ktoś PoG, Undaunted, Root?
Awatar użytkownika
Muad
Posty: 704
Rejestracja: 07 sty 2016, 21:57
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 113 times
Been thanked: 66 times

Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne

Post autor: Muad »

A może Chaos?
wytłumaczę i zagram: seria COIN, seria Next War, Labyrinth (War on Terror + Awakening), Churchill, Pericles, Diuna. Paxy: Emancipation + Pamir
=============
Moja kolekcja | Oczekujące | Na oku | Mam LotR TCG (Decipher) PL
Awatar użytkownika
Highlander
Posty: 1635
Rejestracja: 15 gru 2013, 00:09
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 101 times
Been thanked: 152 times

Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne

Post autor: Highlander »

Odi pisze: 12 sty 2020, 14:41 Na wtorek ktoś PoG, Undaunted, Root?
Ja zdecydowanie chętny. Bardzo długa pauza operacyjna mi nie służy. Każdy z tych tytułów brzmi nieźle, przy czym PoG to rozumiem 18:00 - 24:00 a potem save'ujemy?.
Awatar użytkownika
Odi
Administrator
Posty: 6490
Rejestracja: 21 kwie 2007, 12:51
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 614 times
Been thanked: 971 times

Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne

Post autor: Odi »

PoG to raczej 3 godziny (scenariusz początkowy). Pełna gra kiedy indziej.

Chaos...? Hm...
Awatar użytkownika
Highlander
Posty: 1635
Rejestracja: 15 gru 2013, 00:09
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 101 times
Been thanked: 152 times

Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne

Post autor: Highlander »

Odi pisze: 12 sty 2020, 17:06 PoG to raczej 3 godziny (scenariusz początkowy). Pełna gra kiedy indziej.
To jakby co to jestem chętny, PoG mam na liście już za długo a chętnie sobie porównam grywalność do lubianego QG1914 i nieszczęsnego TLAGO (bo co do historyczności to jestem pewien że PoG wymiata). Może być też Undaunted albo Root albo co tam zebrane grono ustali.
Awatar użytkownika
Odi
Administrator
Posty: 6490
Rejestracja: 21 kwie 2007, 12:51
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 614 times
Been thanked: 971 times

Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne

Post autor: Odi »

Już teraz - po tych kilku turach - widzę, że grywalność jest w PoG kapitalna.
Na razie chciałbym w PoG wprowadzić kilka osób (Janek i Zbyszek byli jeszcze zainteresowani), więc będę proponował ten krótki, wprowadzający scenariusz. Przy okazji powinny wyjść jakieś ewidentne błędy w zasadach, choć takowych nie przewiduję,bo instrukcja jest naprawdę przemyślana, a zasady układają się w logiczną całość.

We wtorek proponuję PoG do 20, od 20 Root albo Undaunted kilka scenariuszy. Albo 1914. Zobaczymy na co będą chętni.
hancza123
Posty: 3660
Rejestracja: 04 lis 2009, 14:12
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 52 times
Been thanked: 152 times

Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne

Post autor: hancza123 »

Ja mam do Krolma ze 7tys km dlatego siedzę cicho i milcząco akceptuję że PoG beze mnie. 8)
Gryszaq
Posty: 93
Rejestracja: 11 mar 2019, 09:15
Has thanked: 1 time
Been thanked: 16 times

Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne

Post autor: Gryszaq »

Mam podobne odczucia z EotS. Mnogość strategii wręcz przypomina naukowe podejście do szachów. Rozgrywka obrzyguje klimatem. I mimo początkowego uderzenia obuchem, zasady są przyswajalne i dość przystępne. ...na pewno bardziej niż B-35, który po cichu sobie przypominam z okazji premiery Blitzgkrieg 1939 TiSu, który o dziwo prezentuje się mniej gównianie niż wszystko poprzednie i daje możliwość pobawienia się szarżą pod Krojantami i Wizną :p

Im bardziej się zagłębiam w rozgrywkę, tym bardziej widzę, ile ciekawych zależności jest w EotS. I jak często sprytne ustawienie flot szachuje przeciwnika, choć to dopiero początki. Wciąga niesamowicie. Jeśli można wierzyć wierności historycznej, jedna i druga strona porwała się z motyką na słońce.
Awatar użytkownika
Jan_1980
Posty: 2515
Rejestracja: 18 maja 2016, 18:18
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 25 times
Been thanked: 75 times

Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne

Post autor: Jan_1980 »

Hańcza - w pierwszej chwili pomyślałem o Izraelu, ale z dystansu wynika że to bardziej Krasnojarsk ;)
Czy gracze wojenni śnią o drewnianych owieczkach? TAK!
Moja kolekcja:
https://boardgamegeek.com/collection/user/Janek1980
Awatar użytkownika
Odi
Administrator
Posty: 6490
Rejestracja: 21 kwie 2007, 12:51
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 614 times
Been thanked: 971 times

Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne

Post autor: Odi »

Gryszaq, no ja Ci obiecuję jedno podejście do EotS na pewno.
Awatar użytkownika
Muad
Posty: 704
Rejestracja: 07 sty 2016, 21:57
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 113 times
Been thanked: 66 times

Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne

Post autor: Muad »

Markus jesteś jutro? W Chaosa trzeba mieć min 3 osoby? Wolf?
wytłumaczę i zagram: seria COIN, seria Next War, Labyrinth (War on Terror + Awakening), Churchill, Pericles, Diuna. Paxy: Emancipation + Pamir
=============
Moja kolekcja | Oczekujące | Na oku | Mam LotR TCG (Decipher) PL
Awatar użytkownika
Markus
Posty: 2466
Rejestracja: 04 mar 2005, 00:35
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 573 times
Been thanked: 279 times

Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne

Post autor: Markus »

Muad pisze: 13 sty 2020, 09:51 Markus jesteś jutro? W Chaosa trzeba mieć min 3 osoby? Wolf?
Do Chaosa to bez 4 osób nie ma co siadać.
Co do jutra, to jeszcze nie wiem.
pwoloszun
Posty: 453
Rejestracja: 22 mar 2016, 12:57
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 1740 times
Been thanked: 543 times
Kontakt:

Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne

Post autor: pwoloszun »

Eklundnjuz cos dlubie przy Bios: Origins 2 z iloscia kart w Challenge decku(tj. dlugoscia gry), ale poki co idzie w odwrotna strone niz proponowal Wolf. Tematycznie ma to sne bo jednak najwieksze przyspieszenie to ostatnie ~500 lat, ja bym chba wszystkie ery przycial
Podcast dżentelmeni przy stole:
Awatar użytkownika
Odi
Administrator
Posty: 6490
Rejestracja: 21 kwie 2007, 12:51
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 614 times
Been thanked: 971 times

Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne

Post autor: Odi »

Maciej, czyli gramy w PoG i potem np Undaunted? Bo trzech pudełek nie chcę brać do pracy (czyli Root zostaje w domu)
Awatar użytkownika
Highlander
Posty: 1635
Rejestracja: 15 gru 2013, 00:09
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 101 times
Been thanked: 152 times

Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne

Post autor: Highlander »

Odi pisze: 13 sty 2020, 21:47 Maciej, czyli gramy w PoG i potem np Undaunted? Bo trzech pudełek nie chcę brać do pracy (czyli Root zostaje w domu)
Jasne PoG+Undaunted bardzo chętnie. Odpocznę w końcu po około 30 partii w Splendor - syn się nauczył tak dobrze grać że wygrywa bez forów a co to za radość dostawać łomot od 5-latka :)
Na którą godzinę celować?
Awatar użytkownika
Wolf
Posty: 1517
Rejestracja: 12 lut 2012, 16:33
Lokalizacja: Gdynia / Gdańsk
Has thanked: 43 times
Been thanked: 194 times

Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne

Post autor: Wolf »

Jutro mnie nie będzie.
pwoloszun pisze: 13 sty 2020, 16:13Eklund juz cos dlubie przy Bios: Origins 2 z iloscia kart w Challenge decku(tj. dlugoscia gry)
Z tego co widzę, to nic się nie zmieniło. Po prostu przedstawiono dane w formie tabelki, co jest czytelniejsze.
Markus pisze: 11 sty 2020, 16:14Może ekspert Wolf coś jeszcze wymyśli.
Wypowiem się. Mam obecnie napięty grafik, odpiszę na spokojnie później.
pwoloszun
Posty: 453
Rejestracja: 22 mar 2016, 12:57
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 1740 times
Been thanked: 543 times
Kontakt:

Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne

Post autor: pwoloszun »

Zagralismy druga partie 2p(pozdrowienia dla kolegi Vinnichi!) i niestety potweirdzily sie moje obawy.
Ta gra jest niestety mocno przecietna.

Ponizej moje 0,03pln po dwoch partiach 2p i w sumie prawie 7h grania.

Plusy:
1) graficznie, czytelnosc, wykonanie - bomba
2) Klimat super. Akcje spinaja sie tematycznie, czuc rozwoj, wynajdywane idee mechanicznie odzwierciedlaja reprezentowane wynalazki, fundamenty cywilizacji sa budowane na przelomowych wydarzeniach w jej dziejach itd itp.
Dlugo by wymieniac moim zdaniem w bardzo elegancki i przystepny sposob Eklund zamodelowal mnostwo zlozonych procesow zw. z cywilizacja.
3) Mechanicznie zetony klimatu to imho bomba: zalesienie powoduje "ukwiecenie" pustyni oraz pojawienie sie dzungli, topniejace lodowce powoduja wzrost poziomu wod. Ogolnie cala mapa jest BARDZO elegancka, sprytna, sliczna i ciekawa.
4) Mechanicznie Rulling Class, oraz mozliwosc przelaczenia wajchy(ew. z cudza pomoca ;) ) i caly mechanizm rewolucji, ktory pozwala w sprytny sposob "re użyć" wczesniej wynalezione idee. Bardzo sprytne!
5) Gra imho bardzo dobrze sie skaluje: na 2 graczy jest ciasno, praktycznie od samiutkiego poczatku jest bardzo duza interakcja.
6) Tutaj wiele osob moze miec zupelnie odmienne zdanie, ale eventy strasznie mi sie podobaja. Ja po prostu widze te wszystkie pucze, epoki lodowcowe, kryzysy ekonomiczne itp itd. Nie przeszkadza mi np, ze dzisiaj losowy event zmiotl 5 z 10 moich miast. Ale dla czesci graczy to moze byc niewyobrazalne.
7) W tej grze zawsze mozna wyjsc z bardzo zlej sytuacji i wrocic.

Dalej nie jest juz tak kolorowo:
1) Pierwszy i najwiekszy grzech: ta gra jest przecietna. Nie jest jakos specjalnie interesujaca, nie ma tych agonizing decisions.
2) Jest zdecydowanie za dluga: gralismy bardzo sprawnie i we 2 gra zajela nam prawie 3,5h(okolo 100min na gracza)
3) Tory rozwoju sa nudne i wlasciwie jakakolwiek przewaga za moment jest niwelowana. De facto ona prawie nie graja.
4) Cos jest popsute z dynamika gry: ery sa duuuuuuzo za dlugie. Przez to, ze ery sa tak dlugie, w kazdej erze gracze praktycznie sie "maxują" a to powoduje, ze:
5) ...karty Ideii sa zwyczajnie nudne. Prakycznie nei zdarza sie, zeby z 9 kart w markecie cokolwiek spowodowalo szybsze bicie serca, bo rozwoj jest zwykle minimalny albo wrecz zaden bo juz dawno gracz osiagnal dany poziom na danym torze
6) Praktycznie cala gre robimy to samo: wrzuc Elderow na display(Specjalizacja); zrob wynalazek lub wyzwij bogow; rozbiegnij sie Migrantami; buduj miasta ew kogos zaatakuj. Zmieniaja sie tylko ilosci akcji i wymagania kart.

Sama gra mogla by byc ok, gdyby trwala max 45min na gracza. Ale trwa ponad 2x dluzej!
Niestety czas rozgrywki dla mnie praktycznie skresla te gre: mamy w kolekcji zbyt wiele gier nawet nie o poziom, ale o dwa lepszych.
Wydaje sie, ze BO2 moze sie spodobac jako symulacja lub takie "przygodowe euro"(opowiada bardzo fajna, klimatyczna historie).
Natomiast jako gra ma swoje momenty, ale zbyt malo, zbyt rzadko, zwyczajnie nie powala.

Podsumowujac: gra nie jest zla, ale jednak spory zawod :|

PS. Na 2 graczy ja bym w kazdej erze dal max. 3 Challange karty per era. Moze nawet 2 od drugiej ery.
Podcast dżentelmeni przy stole:
Awatar użytkownika
Muad
Posty: 704
Rejestracja: 07 sty 2016, 21:57
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 113 times
Been thanked: 66 times

Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne

Post autor: Muad »

Ostatnio wiele osób skreśla lub zmniejsza ocenę gry ze względu na czas.. na prawdę wszystko musi być poniżej 2h? Takie moje przemyślenia ale rozumiem, różne sytuacje. Pytanko, czemu gracie w dwie osoby w grę, która jest przewidziana na 4? Lub inaczej: nie na 2 osoby względnie. Bo tak, na 2 osoby jest o wiele więcej lepszych tytułów, ale to dlatego że są projektowane na 2 osoby :) To mi się najbardziej rzuciło w oczy

a i tak wyprzedzę zapytanie kolegów, na 2 osoby którymi kolorami graliście? ;)
wytłumaczę i zagram: seria COIN, seria Next War, Labyrinth (War on Terror + Awakening), Churchill, Pericles, Diuna. Paxy: Emancipation + Pamir
=============
Moja kolekcja | Oczekujące | Na oku | Mam LotR TCG (Decipher) PL
Awatar użytkownika
Markus
Posty: 2466
Rejestracja: 04 mar 2005, 00:35
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 573 times
Been thanked: 279 times

Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne

Post autor: Markus »

pwoloszun pisze:PS. Na 2 graczy ja bym w kazdej erze dal max. 3 Challange karty per era. Moze nawet 2 od drugiej ery.
Pokręciłeś setup w Bios:origins :-)
W instrukcji jest napisane:
W 1 erze jest : 2 karty na gracza,
w każdej kolejnej jest tyle kart ile jest graczy
Czyli na 2 graczy na całą grę jest łącznie 10 kart w decku wyzwań bogów

Czy wy graliście 4 karty wyzwań na ere?
pwoloszun
Posty: 453
Rejestracja: 22 mar 2016, 12:57
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 1740 times
Been thanked: 543 times
Kontakt:

Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne

Post autor: pwoloszun »

Zagralismy z 6/3/3/2 kartami epok. Ale szczerze powiedziawszy to tak od 4tej karty pierwszej epoki juz po prostu chcialem pchac gre jak najszybciej do 4tej epoki - tak malo ciekawie bylo, glownie na markecie(na mapie ciagle duzo sie dzieje, ale de facto wciaz to samo: ruch, jakis trade, buduj miasto, rinse & repeat)

Tak mi chodzi po glowie czy gdyby nie wywalic polowy, a nawet wiecej, kart epok to czy to by nie uratowalo gry.

Natomiast ogolnie w mojej ocenie Biosy(BMF, BO) w porownaniu z Paxami(Porfiriana, a przede wszystkim Renaissance) wypadaja... prymitywnie. Z drugiej strony ma to sens ;)
Podcast dżentelmeni przy stole:
Awatar użytkownika
Markus
Posty: 2466
Rejestracja: 04 mar 2005, 00:35
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 573 times
Been thanked: 279 times

Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne

Post autor: Markus »

pwoloszun pisze: 14 sty 2020, 10:39 Natomiast ogolnie w mojej ocenie Biosy(BMF.....) w porownaniu z Paxami(Porfiriana, a przede wszystkim Renaissance) wypadaja... prymitywnie.
H E R E Z J A :D :D :D
Obstawiam że w Megafaunie robicie jakiś błąd w zasadach, bo to co wcześniej pisałeś o tej grze rozjeżdża mi się naszymi doświadczeniami w tę grę
pwoloszun
Posty: 453
Rejestracja: 22 mar 2016, 12:57
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 1740 times
Been thanked: 543 times
Kontakt:

Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne

Post autor: pwoloszun »

Muad pisze: 14 sty 2020, 07:12 Ostatnio wiele osób skreśla lub zmniejsza ocenę gry ze względu na czas.. na prawdę wszystko musi być poniżej 2h? Takie moje przemyślenia ale rozumiem, różne sytuacje. Pytanko, czemu gracie w dwie osoby w grę, która jest przewidziana na 4? Lub inaczej: nie na 2 osoby względnie. Bo tak, na 2 osoby jest o wiele więcej lepszych tytułów, ale to dlatego że są projektowane na 2 osoby :) To mi się najbardziej rzuciło w oczy

a i tak wyprzedzę zapytanie kolegów, na 2 osoby którymi kolorami graliście? ;)
Czas rozgrywki nie jest problemem i ta gra nie jest za dluga. Ona jest WHUI za dluga w porownaniu do tego co oferuje(tension, ciekawe decyzje, fun).

Po BO2 zagralismy od razu w Antiquity(tez 3,5h) i nie nudzilem sie nawet minuty. Ponad 8h partia 2p w Supply Lines of American Revolution zleciala jak biczem strzelil, bo caly czas bylo ciekawie, kazda decyzja z bolem serca i dolnej partii krzyza.

BO2 jest po prostu nieciekawa przede wszystkim Market :|

PS Gralismy po bozemu: pierwsza partia Homo Sapiens vs Hobbity duga Neandertalczycy vs Denisovan. Ale pisalem juz, ze skalowanie i mapa dzialaja bardzo fajnie.
Podcast dżentelmeni przy stole:
ODPOWIEDZ