Strona 30 z 130
Re: Eldritch Horror
: 02 mar 2015, 15:38
autor: Bogenhafen
Maxxx76 pisze:Może to był używany egzemplarz

Chińczycy w fabryce sobie grali
A wracając do tematu - mi się też zakończenie gry w Eldritchu nie podoba. Jest jakieś takie... mało spektakularne? Ot kończymy trzecią tajemnicę i tyle. Czasem zdarzy się, że ostatnią tajemnicą jest ta, od której zaczynaliśmy poprzednią grę, czasem będzie to inna...
Wolałbym fabularne "drzewka" (kilka takich zestawów do wylosowania) z zadaniami o rosnącej trudności, które układałoby się w fabułę. Coś podobnego do questów postaci w Androidzie, albo questów we Władcy Pierścieni LCG. Chyba trzeba zabrać się za fanowską modyfikację.
Re: Eldritch Horror
: 02 mar 2015, 15:42
autor: sqb1978
Oj tam, w Lotr:LCG jest tak samo. Uzbieranie punktów / ubicie wroga i nagle wszystko się kończy.
Utrudnijcie sobie aby przebudził się Przedwieczny

Re: Eldritch Horror
: 02 mar 2015, 15:49
autor: Bogenhafen
Nie chodzi o mechanikę, chodzi o logiczny ciąg wydarzeń. Szukam informacji o prawdziwym imieniu Przedwiecznego tylko po to, żeby potem zająć się czymś zupełnie innym. Jasne, mogę sobie dopowiedzieć ten ciąg, ale tak czy siak moim zdaniem cierpi na tym finał.
Ale fakt, jak przebudzi się Przedwieczny to jest ciekawiej

Właśnie o takie coś chodzi, coś innego i specjalnego na koniec (czy to dobry, czy zły).
Re: Eldritch Horror
: 02 mar 2015, 16:14
autor: vojtas
Krótko mówiąc marzy Ci się paragrafówka. Trzewik chce iść w tę stronę tworząc mackowaty dodatek do Robinsona.
Re: Eldritch Horror
: 02 mar 2015, 16:21
autor: Bary
Bogenhafen pisze:Chińczycy w fabryce sobie grali

Z tym zakończeniem to spokojnie, dopiero FFG się rozkręca z tym tytułem. Pewnie w pierdyliard pierwszym dodatku będą modyfikacje zakończenia.
vojtas pisze:Krótko mówiąc marzy Ci się paragrafówka. Trzewik chce iść w tę stronę tworząc mackowaty dodatek do Robinsona.
Umieram z ciekawości jak wkomponuje się ten dodatek w RC. Żeby tylko nie było akcji w stylu: wybuduj palisadę poziom trzy, żeby ochronić się przed Cthulhu. To Ci się udaje, jednak giniesz w kolejnej rundzie budując garnek.

Re: Eldritch Horror
: 02 mar 2015, 16:56
autor: sirafin
Wolałbym fabularne "drzewka" (kilka takich zestawów do wylosowania) z zadaniami o rosnącej trudności, które układałoby się w fabułę. Coś podobnego do questów postaci w Androidzie, albo questów we Władcy Pierścieni LCG. Chyba trzeba zabrać się za fanowską modyfikację.
(...)
Nie chodzi o mechanikę, chodzi o logiczny ciąg wydarzeń.
W Androida nie grałem, ale we Władcy Pierścieni z tego co pamiętam ciąg wydarzeń był
liniowy. Opisanie jednej, dwóch, czy nawet trzech ścieżek fabularnych to prosta sprawa. W Eldritch Tajemnice pojawiają się w sposób
nieliniowy i jest to ważny element mechaniki. Przy takiej mechanice w samej podstawce, gdzie losujemy trzy Tajemnice z czterech mamy... 24 możliwe ścieżki fabularne. Jako że Przedwiecznych jest czterech, to gdybyśmy chcieli graczom podać gotowe opisy logicznych ciągów do wszystkich kombinacji, wymagałoby to rozpisania niemal SETKI ścieżek fabularnych (każda wymagająca dwóch wstawek fabularnych spajających Tajemnice zależnie od kolejności pojawienia się). Jeśli dorzucimy kolejne karty Tajemnic z dodatków, ta liczba znacznie wzrośnie.
Tak więc nawet jeśli chodzi o aspekt fabularny, to nie sposób uciec przy nim od mechaniki

Stworzenie logicznych ciągów z Tajemnic, wiązałoby się albo z wprowadzeniem liniowości do rozgrywki, albo z ogromną liczbą opisów, uwzględniających wszystkie nieliniowe kombinacje. Jednak to gra przygodowa, a fani takowych raczej lubią bawić się fabułą i połączą wątki samodzielnie, więc chyba nie mamy się co spodziewać rozszerzenia, w którym dostaniemy kilkaset kart z opisami wyjaśniającymi co się stało między Tajemnicą 1 i 2

Re: Eldritch Horror
: 02 mar 2015, 21:11
autor: Bogenhafen
Tak, ale w chwili obecnej można zacząć od strasznie trudnego zadania, żeby przejść przez proste, a potem dojść do trudnego. "Zaprogramowanie" wszystkich możliwości na kartach byłoby bezsensowne, ale podzielenie tajemnic na proste, trudne i finałowe (mity jakoś podzielili na trzy grupy) pozwoliłoby tworzyć ciekawsze fabularnie i wymagająco kombinacje. Kto wie, może do rozwiązanie, które zobaczymy w XXX Horror
Tak, w WP zadania są liniowe, ale układają się w logiczną całość zakończoną punktem kulminacyjnym. Eldritch zawiera tylko rozwinięcie akcji, bo ani zawiązania, ani zakończenia to on nie ma (o ile nie obudzi się Przedwieczny). Ba, moim zdaniem sprawę załatwiałyby dwa rodzaje ostatecznej tajemnicy - jedna, jak się gracze wyrobią, druga - jak nie.
Re: Eldritch Horror
: 02 mar 2015, 21:24
autor: carlos
rastula pisze:a może mi ktoś powiedzieć na czym polega ten błąd w druku kart w dodatku? bo w zalewie sympatycznych rozmów

, umknęło mi to totalnie...
Karty "Zgłębianie pustki" z Zaginionej Wiedzy na awersie powinny mieć inny tekst (nadrukowany został na nie tekst kart z podstawki)

Re: Eldritch Horror
: 02 mar 2015, 23:02
autor: sirafin
Bogenhafen pisze:Tak, w WP zadania są liniowe, ale układają się w logiczną całość zakończoną punktem kulminacyjnym.
Oczywiście, sam fakt liniowości to niejako zapewnia.
Bogenhafen pisze:Tak, ale w chwili obecnej można zacząć od strasznie trudnego zadania, żeby przejść przez proste, a potem dojść do trudnego. "Zaprogramowanie" wszystkich możliwości na kartach byłoby bezsensowne, ale podzielenie tajemnic na proste, trudne i finałowe (mity jakoś podzielili na trzy grupy) pozwoliłoby tworzyć ciekawsze fabularnie i wymagająco kombinacje. Kto wie, może do rozwiązanie, które zobaczymy w XXX Horror

Całkiem możliwe, że spodoba ci się nowy element z Gór Szaleństwa, a mianowicie karty Przygody, które polegają mniej więcej na tym, co opisałeś

Re: Eldritch Horror
: 06 mar 2015, 11:21
autor: Trolliszcze
Galakta zapowiada duży dodatek!
Uwaga dla ludzi o słabych nerwach: nie znalazłem nic w newsie o poprawionych kartach.
Uwaga dla ludzi o jeszcze słabszych nerwach: z zapowiedzi wynika, że się tłumaczowi pomyliła Arktyka z Antarktyką.
Re: Eldritch Horror
: 06 mar 2015, 12:19
autor: pieczkins
Antarktyda chyba jednak

Re: Eldritch Horror
: 06 mar 2015, 12:21
autor: Trolliszcze
Antarktyka to region, którego część stanowi Antarktyda. Które użycie jest właściwe, zależy głównie od kontekstu.
Natomiast Arktyka leży na drugiej półkuli, więc nie ma nic wspólnego ani z jednym, ani z drugim.
Re: Eldritch Horror
: 06 mar 2015, 12:23
autor: Epyon
O matko... trzeba było jednak kupić angielską wersję...
A o kartach pisali w poniedziałek na swoim forum:
Poprawione karty do Zaginionej Wiedzy - cały czas czekamy na odpowiedź w zakresie możliwości produkcji poprawionych kart zaklęć. Niestety jeszcze niedawno fabryki w Chinach były zamknięte z okazji Nowego Roku, dlatego nie mamy obecnie żadnych konkretów w tej kwestii.
Re: Eldritch Horror
: 06 mar 2015, 12:24
autor: Trolliszcze
Galakta jest czujna i na stronie już poprawiła błąd. Miejmy nadzieję, że nie trafi on do gry

Re: Eldritch Horror
: 06 mar 2015, 12:24
autor: sqb1978
Dokładnie, Galakto jak grać?
Re: Eldritch Horror
: 06 mar 2015, 12:29
autor: zbajszek
Istnieje jeszcze szansa że człowiek który pisał artykuł się pomylił i w grze jest wszystko dobrze

. Ale generalnie jeżeli taki jest poziom tłumaczenia w Galakcie (błąd na kartach, ewentualna pomyłka kontynentów (!)) to w sumie współczuję osobom którzy kupiły wersję PL. No chyba że jak dojdzie mi w końcu moja wersja MoM to też okaże się że są jakieś błędy

(w sumie w podstawce czy FL też mogły być błędy o których nie wiem bo kart nie przeglądałem a pewnie nie wszystkie widziałem

).
Re: Eldritch Horror
: 06 mar 2015, 15:38
autor: sirafin
zbajszek pisze:Istnieje jeszcze szansa że człowiek który pisał artykuł się pomylił i w grze jest wszystko dobrze

No co ty, to niemożliwe

Re: Eldritch Horror
: 06 mar 2015, 15:42
autor: Valarus
sirafin pisze:zbajszek pisze:Istnieje jeszcze szansa że człowiek który pisał artykuł się pomylił i w grze jest wszystko dobrze

No co ty, to niemożliwe

No widzisz Sirafinie, nie wstyd Ci?

Jak grać, ja się Ciebie pytam! I nie chodzi mi o link do zasad:P
Re: Eldritch Horror
: 07 mar 2015, 08:41
autor: Bary
Epyon pisze:O matko... trzeba było jednak kupić angielską wersję...
To trzeba było kupić, a nie marudzić.

Gdyby jeszcze wersja angielska była taka bezbłędna...
A tak poważnie, to jestem lekko zaskoczony. Taki fajny news, a tutaj odczuwam, że części osób to umknęło przez martwienie się na zapas. Jeszcze nic nie wydali, a już głosy, że pewnie będą błędy, przejęzyczenia, złe nazewnictwo. Pewnie też nie będzie poprawionych kart. Jak faktycznie tak będzie, to wtedy można to wypunktować, ale nie bądźmy malkontentami dla zasady (chociaż wiadomo, że to nasza cecha narodowa

).
Re: Eldritch Horror
: 07 mar 2015, 11:19
autor: Epyon
Bary pisze:Epyon pisze:O matko... trzeba było jednak kupić angielską wersję...
To trzeba było kupić, a nie marudzić.

Przy Imperial Assault tego błędu już nie popełniłem i kupiłem wersję angielską. I nie muszę czekać ponad pół roku na dodatki.

Re: Eldritch Horror
: 07 mar 2015, 11:50
autor: carlos
Epyon pisze:Bary pisze:Epyon pisze:O matko... trzeba było jednak kupić angielską wersję...
To trzeba było kupić, a nie marudzić.

Przy Imperial Assault tego błędu już nie popełniłem i kupiłem wersję angielską. I nie muszę czekać ponad pół roku na dodatki.

Przecież angielska wersja eldritcha ma całkiem obszerną errate.... jak widać błędy są i w oryginale.

Re: Eldritch Horror
: 14 mar 2015, 21:37
autor: Konioczynka
Graliśmy znowuż w EH tym razem z moim ulubionym kompanem do gier 5x w ciagu 2 dni (maraton), i powiem wm szczerze, że wszystkie wady stały się już nie ważne - gra jest rewelacyjna. Chciałbym ograć ją w większym tak dobrym składzie.
Re: Eldritch Horror
: 19 mar 2015, 22:11
autor: smalco
Wie ktoś jakie dodatki są szykowane na 2015 rok przez FFG ??
Re: Eldritch Horror
: 19 mar 2015, 23:46
autor: Adalbertus123
Będą Góry Szaleństwa po polsku?
Re: Eldritch Horror
: 20 mar 2015, 00:05
autor: janekbossko
Beda
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk