Strona 30 z 51

Re: Zombicide: Black Plague

: 28 cze 2016, 22:40
autor: Fegat
Czy w packu NPC2 są dodatkowe karty artefaktów jak w packu 1?

@edit, są.

Re: Zombicide: Black Plague

: 29 cze 2016, 06:51
autor: Gab
Ja także wykorzystam to miejsce, aby serdecznie podziękować za zorganizowanie całego zamówienia użytkownikowi Magneticzero. Super robota z szybkim przepakowaniem i jeszcze szybszym rozesłaniem gier wszystkim czekającym :) Jeszcze raz dzięki!

Re: Zombicide: Black Plague

: 29 cze 2016, 07:28
autor: pan_satyros
Wielki plus dla Wassago za wspólne zamówienie :)
Gra jest świetna. Znacznie bardziej odpowiada nam od klasycznego Z. Póki co brak "antyklimatycznych" zasad. podwójny spawn losowy, ale nie ejst tak źle jakbym mógł sądzić po lamentach.
Mam ochotę grać i grać, a to nie zdarza się w sumie tak często.

btw. tak na marginesie spytam - ma ktoś może zbędny komplet kart z NPC2 w dowolnym języku?
/edit Dzięki Gab!

Re: Zombicide: Black Plague

: 29 cze 2016, 07:41
autor: Gab
Tak mam w razie czego zestaw kart do NPC2 podeślij dane do wysyłki na PW.

Re: Zombicide: Black Plague

: 29 cze 2016, 17:52
autor: Gab
Ok mam pierwsza szybka partię za sobą i oczywiście mała lista pytań odnośnie zasad do osób wprawionych w bojach-ja sam nie ukrywam pobieżnie przejrzałem instrukcję a nie ukrywam wolę się zapytać niż szukać odpowiedzi na papierze. Czyli po kolei:
1. Czy w momencie pojawienia się nekro na mapie wszyscy pozostali nekro zawsze dostają dodatkową aktywację?
2. Czy sytuacja gdzie na spawn poincie jednego nekromanty pojawia się drugi nekro z dodatkowym spawn pointem jest normalna czy coś przeoczyłem?
3. Czy ktoś na szybko w paru zdaniach może mi przybliżyć zasady jeśli chodzi o zombiaki z zestawów NPC 1-2 oraz dodatkowych abominacji? (przepraszam za lenistwo ale sterta papierów skutecznie mnie zniechęca)


Ogólnie po pierwszej rozgrywce to na tyle ale na pewno z czasem pojawią się dodatkowe pytania. Dzięki za pomoc.

Re: Zombicide: Black Plague

: 29 cze 2016, 20:19
autor: bubu
A swoja drogą- chce się ktoś zamienić? Oddam minotaura w zamian za bloba.

Re: Zombicide: Black Plague

: 30 cze 2016, 08:38
autor: pan_satyros
Gab pisze: 1. Czy w momencie pojawienia się nekro na mapie wszyscy pozostali nekro zawsze dostają dodatkową aktywację?
Tak.

Each subsequent drawing of additional Necromancer Zombie
cards, no matter the type, gives an Extra Activation to every
Necromancer
on the board until they flee or die.


Remember: drawing a Necromancer
Zombie card also gives an extra Activation to
others Necromancer on the board until they flee or die.


EXAMPLE: A Standard Necromancer, Ostokar and To-Me
Ku-Pa are already on the board. You draw a Standard Necromancer
card: put a Standard Necromancer in the Zone
you just spawned in, along with its additional Necromancer
Spawn Zone, and all three other Necromancers get an extra
Activation. The end is near!

Gab pisze: 2. Czy sytuacja gdzie na spawn poincie jednego nekromanty pojawia się drugi nekro z dodatkowym spawn pointem jest normalna czy coś przeoczyłem?
Myślę, że jest to możliwe, gdy dobierzesz kolejną kartę nekro jedna po drugiej.

Pytanie jak się to ma do tej zasady:

3- Beware the dark ritual! Necromancers standing
at Range 0-1 from each other at the end of a
Zombies’ Phase flee the board as if they escaped
through their escape Spawn Zone. Replace the
Necromancer Spawn tokens they introduced on
the board with standard Zombie Spawn tokens.


Wychodzi na to, że nie dostajemy szansy na ubicie, bo natychmiast uciekną.

z bgg:

Sequence:
~Draw necro card.
~Place necro token and figure on board.
~Draw second necro card.
~Activate first necro.
~Place second necro token and figure on board.
~Draw a spawn card for the second necro token.
~Continue with normal spawn cycle.


+ bardzo istotne oficjalne uściślenie zasad double spawnu dla żetonu nekromanty:

If you draw Double Spawn(s) for the Necromancer token, it applies to that token and you draw more cards for that space. It is not part of the building spawns so you don't move double spawns to other rooms.
Gab pisze: 3. Czy ktoś na szybko w paru zdaniach może mi przybliżyć zasady jeśli chodzi o zombiaki z zestawów NPC 1-2 oraz dodatkowych abominacji? .
Co do npc sprawa prosta - spawny tasujesz z normalną talią, gdy taką dobierzesz to losujesz wzór spośród posiadanych npc i spawnujesz. Npc to zwykli walkerzy z tą różnicą że kto zbierze 5 różnych wzorów zabitych figurek losuje jeden vault. I tyle.

Co do abominacji każda ma inne zasady. Jeszcze nie sprawdzałem jakie. Ogólnie po prostu wtasowujesz ich karty/kartę w talię spawnu i po dobraniu nieco inaczej z danym typem walczysz zapewne.

Re: Zombicide: Black Plague

: 30 cze 2016, 10:04
autor: Fegat
Abominacje:
1. Zwykła:
*3 HP
*zadaje 1 pkt obrażeń
*5 expa
spec: pancerz nie broni przed obrażeniami abominacji


2. Abominotaur
*3 HP
*zadaje 2 pkt obrażeń
*5 expa
spec: może niszczyć zamknięte drzwi i ściany, tzn, ustala drogę do najbliższego bohatera (ignoruje ściany i drzwi) a następnie rozwala drzwi/ściany (dodatkowe tokeny do zniszczonych ścian są w pudełku)
spec: pancerz nie broni przed obrażeniami abominacji


3. Abomitroll (ten będzie prawdziwym bólem podczas rozgrywki...)
*3 HP
*zadaje 1 pkt obrażeń
*5 expa
spec: może zostać tylko spalony
spec: ma 3 akcje kiedy w zasięgu widzenia znajduje się bohater (najpierw 1 akcja ze standardowymi zombiakami, potem dopiero 2/3)
spec: pancerz nie broni przed obrażeniami abominacji


4. Ablobination
*3 HP
*zadaje 1 pkt obrażeń
*5 expa
spec: atakuje wszystkich wrogich bohaterów w zasięgu widzenia 0-1, przeszkody uniemożliwiające poruszanie się, chronią przed atakiem tej abominacji
spec: pancerz nie broni przed obrażeniami abominacji


@ps. gdyby ktoś miał nadmiarowe karty z NPC2 w obojętnie jakim języku to też z miłą chęcią bym przygarnął :)

Re: Zombicide: Black Plague

: 30 cze 2016, 10:27
autor: olsszak
Panowie, a czy kwestie zasad możemy omawiać w odpowiednim dziale? Po to chyba są takowe podziały na forum :)

Re: Zombicide: Black Plague

: 30 cze 2016, 17:19
autor: Gab
Dzięki za pomoc i wyjaśnienie :)

Re: Zombicide: Black Plague

: 30 cze 2016, 22:10
autor: olsszak
Powiem Wam, że się mega zmęczyłem rozkładaniem przed, i składaniem po pierwszej rozgrywce zawartości tych wszystkich pudeł i pudełeczek. Jeśli chodzi o grę to zmiany in plus. Duże urozmaicenie i wrogów i jasnej strony mocy :)

Szkoda, że nie mam zdolnści manualnych, bo taki cuda jak z linku parę stron wcześniej to dla mnie nie osiągalne.

Btw. Jeśli chodzi o deck ekwipunku to jakie podejście mieliście ? Wszystkie karty czy jednak trochę przerzedziliście deck ?

Re: Zombicide: Black Plague

: 01 lip 2016, 20:45
autor: Ghoul
Cześć,

Może trochę orientujecie się w temacie dystrybucji Zombicide Black Plague w polsce? Dzwoniłem do Black Monks ale oni tym już się nie zajmują. Szkoda, szczególnie tych dodatkowych "special guest" boxów, które można była spokojnie zdobyć przy zwykłym zombicide. Tutaj, kupienie jednego konkretnego to koszt 250 zł za granicą. :mrgreen:

Re: Zombicide: Black Plague

: 01 lip 2016, 21:45
autor: Wassago
Bo wydawcą BP w Polsce jest Portal ;)

Re: Zombicide: Black Plague

: 02 lip 2016, 07:56
autor: olsszak
Ghoul pisze:Cześć,

Może trochę orientujecie się w temacie dystrybucji Zombicide Black Plague w polsce? Dzwoniłem do Black Monks ale oni tym już się nie zajmują. Szkoda, szczególnie tych dodatkowych "special guest" boxów, które można była spokojnie zdobyć przy zwykłym zombicide. Tutaj, kupienie jednego konkretnego to koszt 250 zł za granicą. :mrgreen:

DLaczego 250 zł za granicą? Na ebayu można kupić za 20 USD plus przesyłka ok. 5 USD. A wiem, że Planszostrefa planuje też sprzedawać dodatki do ZBP.

Re: Zombicide: Black Plague

: 02 lip 2016, 07:57
autor: Gab
Witam,
Ja może odbiegnę od tematu ale mam info dla wszystkich, którym obiecałem karty NPC2+karty postaci. Przesyłki nadam w poniedziałek - wyskoczyła mi szybsza niż się spodziewałem przeprowadzka i musiałem wszystko rzucić. Na spokojnie wszystko to co obiecałem dostaniecie.
Pozdr.

Re: Zombicide: Black Plague

: 02 lip 2016, 08:26
autor: Toudi
Gab pisze:Witam,
Ja może odbiegnę od tematu ale mam info dla wszystkich, którym obiecałem karty NPC2+karty postaci. Przesyłki nadam w poniedziałek - wyskoczyła mi szybsza niż się spodziewałem przeprowadzka i musiałem wszystko rzucić. Na spokojnie wszystko to co obiecałem dostaniecie.
Pozdr.
:) dzieki :)

Re: Zombicide: Black Plague

: 03 lip 2016, 08:07
autor: Gab
Jestem po pierwszej poważniejszej rozgrywce (nocnej), zrobiliśmy 4 questy i moje spostrzeżenia są następujące:
1. Ktoś z CMON trochę zaniedbał balans ponieważ rozgrywka z samą podstawkę Z:BP a rozgrywka ze wszystkimi dodatkami z KS to dwie różne gry, w tali zrobiło się niebezpiecznie dużo kart spawnu necromancerów (wliczając dodatkowych z Guest boxów). Liczbę abominacji pomijam, ponieważ już przywykłem że na mapie jest ich sporo grając w poprzednie łączone części Zombicide.
2. Na planszy robi się istny przepraszam za określenie "pierdolnik" dla przykładu zdarzyła się sytuacja gdzie na małej mapie miałem 6 nekro naraz i 4 abominacje. Już w pewnym momencie nie wiedziałem, który necro odpowiada za który punkt namnażania.
3. Muszę za to pochwalić karty ekwipunku są dobrze zbalansowane i nie ma w nich za dużo syfu jak w poprzednikach (cholerne konserwy).
4. Jeśli chodzi o postacie bohaterów nie wypowiem się za dużo, ponieważ póki co grałem tylko tymi podstawki i dodatku Wulfsburg i uważam, że wszystkie są dobrze zbalansowane nie ma koksów ale co ważniejsze nie ma słabiaków.

Re: Zombicide: Black Plague

: 03 lip 2016, 08:44
autor: Dwntn
Gab pisze:Jestem po pierwszej poważniejszej rozgrywce (nocnej), zrobiliśmy 4 questy i moje spostrzeżenia są następujące:
1. Ktoś z CMON trochę zaniedbał balans ponieważ rozgrywka z samą podstawkę Z:BP a rozgrywka ze wszystkimi dodatkami z KS to dwie różne gry,
Też to zauważyłem. Mam odczucie że grając samą podstawką, gra była nieznośnie trudna w pewnych momentach, częściej też dochodziło do sytuacji gdzie z braku figurek, zobmie dostawały kolejne aktywacje. Grając z użyciem dodatków poziom trudności w naszym wypadku diametralnie się obniżył, rzadko kiedy zombi dostają kolejne aktywacje (właściwie tylko z kart spawnu, nie zaś gdy zabraknie figurek).
Gab pisze:w tali zrobiło się niebezpiecznie dużo kart spawnu necromancerów (wliczając dodatkowych z Guest boxów). Liczbę abominacji pomijam, ponieważ już przywykłem że na mapie jest ich sporo grając w poprzednie łączone części Zombicide.
Prawdopodobnie popełniliście ten sam błąd co my podczas pierwszej rozgrywki - w talii nie może być więcej niż sześć kart spawnu nekromantów. Jeśli więc chcecie umieścić w talii spawnu karty nowych necromantów (np. Evil Troy), musicie z niej usunąć odpowiednią ilość kart spawnu podstawowych nekrosów.
Gab pisze:2. Na planszy robi się istny przepraszam za określenie "pierdolnik" dla przykładu zdarzyła się sytuacja gdzie na małej mapie miałem 6 nekro naraz i 4 abominacje. Już w pewnym momencie nie wiedziałem, który necro odpowiada za który punkt namnażania.
Popatrz do instrukcji na stronę 31 - jeśli na koniec tury Zombiech na planszy stoi obok siebie dwóch Nekromancerów w odległości 0-1, schodzą oni z planszy tak jakby opóścili ją przez normalne wejście. Sytuacja, którą opisujesz, że miałeś na planszy 6 nekrosów jednocześnie nie jest co prawda niemożliwa, aczkolwiek mało prawdopodobna jeśli stosuje się powyższą zasadę.
Gab pisze:3. Muszę za to pochwalić karty ekwipunku są dobrze zbalansowane i nie ma w nich za dużo syfu jak w poprzednikach (cholerne konserwy).
Jeśli chodzi ci o stosunek liczby kart "jedzenia" do innych przedmiotów to się zgodzę. Jeśli chodzi o poziom zbalansowania broni, to niestety jest tu bardzo słabo. Większość unikatów z NPC boxów jest słabsza od broni które można znaleźć przeszukując pokoje. Te zaś mają bardzo niezbalansowany poziom, IMO są zwyczajnie zbyt potężne, czyniąc rozgrywkę zbyt prostą. Dla przykładu - mieliśmy sytuację że w wyniku double spawnów na początku tury zombi pojawiło się na planszy ok 15-20 figurek plus 3 abominacje, ponad to co już znajdowało się na planszy. W trakcie następnej tury nasi bohaterowie urządzili Zombim prawdziwą rzeźnię i sytuacja pod koniec rundy przedstawiała się tak, że na planszy został jeden osamotniony walker. Rekordzista jednym bohaterem zniszczył 12 zombiaków w trakcie swojej tury. Jak dla mnie gra z dodatkowymi broniami tj. choćby Vampiric Crossbow strasznie ułatwia grę psując IMO dobrą zabawę i element niepewności czy uda się przeżyć do następnej tury. Teraz wygląda to tak jakby oddział wyszkolonych i uzbrojonych po zęby marines szedł przez vietnamską wioskę i kosił nieuzbrojonych cywili.

- K.

Re: Zombicide: Black Plague

: 03 lip 2016, 10:15
autor: pan_satyros
Co do przedmiotów masz na myśli chyba tylko te z Wulfsburga. Podstawowe są ok.

Co do decku my używaliśmy: 6 kart necro (?w tym 4 zwykle i 2 specjalne), po jednej karcie specjalnej abominacji każdego typu, 9 kart NPC + cała reszta.

W takim układzie gra była wymagająca, lecz nie koszmarnie trudna.

Co do postaci z KS, są chyba lepiej i gorzej zbalansowane. Np. taka Xena, która na start ma skilla zmieniającego każdą broń w broń +3.

Re: Zombicide: Black Plague

: 03 lip 2016, 10:20
autor: Fegat
Z którego guest boxa ona jest? :P

Klom jest bardzo fajny, umiejętności jak i figurka!

Re: Zombicide: Black Plague

: 03 lip 2016, 10:28
autor: pan_satyros
Fegat pisze:Z którego guest boxa ona jest? :P

Klom jest bardzo fajny, umiejętności jak i figurka!
Xena jest z KS exl. Czy tam Xuxa się nazywa.

Nam się zdarzyło 18 zombie i 2 necro na jednym kwadratowym polu budynku. Wyszedł necro, z necro wyszedł double spawn, z dobule wyszedl double i zombie, z tego double kolejny necro i zombie, a następnie z necro double z którego 2 zombie.

A jako, że to co wychodzi z necro musi być rozstrzygnięte nim przyjdzie kolej na dalsze pomieszczenia, to na jednym kaflu zrobiła się taka oto kupka.

Re: Zombicide: Black Plague

: 03 lip 2016, 13:04
autor: Wallenstein
Hmmm. Ale przecież nie może być dwóch Necro na planszy. Jak już jest jeden na planszy to karta kolejnego powoduje dodatkową aktywację.

Re: Zombicide: Black Plague

: 03 lip 2016, 13:10
autor: Morsereg
posiadaja kolejna aktywacje w momencie gdy nie masz juz figurek do wystawienia.

Re: Zombicide: Black Plague

: 03 lip 2016, 13:15
autor: pan_satyros
Wallenstein pisze:Hmmm. Ale przecież nie może być dwóch Necro na planszy. Jak już jest jeden na planszy to karta kolejnego powoduje dodatkową aktywację.
Może być X necro w wariancie Cabalas, który moim zdaniem jest domyślny przy posiadaniu kilku necro.
A co do aktywacji - zawsze necro dostaje dodatkową aktywację, gdy wchodzi kolejna karta necro. Czyli mam na planszy zwykłego, a dociągam Troya, i wtedy zwykły dostaje ruch a Troy wchodzi.

Re: Zombicide: Black Plague

: 05 lip 2016, 10:23
autor: Gizmoo
Wczoraj wieczorem odebrałem i otworzyłem moją przesyłkę ze skarbami i jestem albo zawiedziony i/albo mam coś wybrakowanego... W huntsman packu były dodatkowe figurki npc-ów, ale nie było do nich... kart spawnu.

Czy ci biskupi i kolesie bez głowy to są zwykłe zombiaki? Jeżeli tak, to twórcy poszli po najmniejszej linii oporu. Chciałem różnorodności przeciwników, a nie figurek! Jak rozumiem w boxie NPC-1 (jeszcze go nie otwierałem) również nie znajdę niczego zaskakującego? To po prostu dodatkowe figurki?

Dodatkowo jestem okropnie zawiedziony bossami. Figurki są absolutnie powalające. To jest absolutny top. Ale zasady do nich - no normalnie śmiech na sali. Liczyłem na różnorodność, liczyłem że walka z każdym z bossów będzie inna i wymagała kompletnie innej taktyki. A tu się okazuje, że to w zasadzie zwykłe abominacje, które różnią się tylko ilością akcji/ruchem i to wszystko. Nawet ich zabicie wygląda tak samo. Żadnych epicko długich pojedynków.

Reasumując... Mało gry - dużo plastiku, czy mi coś umknęło?