Strona 30 z 46

Re: Portal Games w 2016r.

: 24 sie 2016, 23:59
autor: Hazegiant
Nie mam zamiaru nikomu nic więcej tłumaczyć, jeśli uważacie że jest inaczej spoko mi to nie przeszkadza :)

Re: Portal Games w 2016r.

: 25 sie 2016, 00:29
autor: Portal Games
Portal Games pisze:
Wincenty Jan pisze:Drogi Portalu może Trzewik opowie coś o swoich amerykańskich podbojach? Jest szansa na video stream czy już odpuściliście temat?
Absolutnie nie odpuściliśmy tematu ale Ignacy ma 1,5 miesiąca nieobecności w redakcji do nadrobienia a i sezon urlopowy nie ułatwia pracy. Mam nadzieję wrócić jutro z dokładniejszym terminem.
Wraz z początkiem września (mówimy o tygodniu rozpoczynającym się 5-go) wracamy z nagraniami. Wcześniej jest to niemożliwe z przyczyn techniczno-fizycznych - nasz filmowiec się urlopuje :). Przepraszamy za tak długą nieobecność - nie daliśmy niestety rady uruchomić livestreama zgodnie z zapowiedzią.
ramar pisze:Tylko wrzucę: 1,5 roku temu w filmiku Trzewik zarzekał się, że dbają o swoich fanów. A przede wszystkim o tych co już byli klientami Portalu. I tam padała obietnica "upgrade packa" poprawiającego Strongholda do wersji 2.
Całe szczęście, że nie uwierzyłem i sprzedałem swoją kopię, bo czekałbym do dzisiaj, obserwując, jak każde pytanie o to jest ignorowane lub pomijane. :D
Upgrade pack miał być wyprodukowany dużo wcześniej z drukiem międzynarodowym Strongholda. Ten niestety nadal nie dostał dopięty. Jak tylko coś się zmieni - damy znać.
tomb pisze:Z racji toczącej się dyskusji będę się przypominał: co z Walecznymi Pikselami 3 oraz Yomi?
Yomi - nie mamy plików, dostaniemy je dopiero po wydaniu gry przez Pegasus Spiele. Na tę chwilę nie dostaliśmy terminu wydania niemieckiej edycji.
Waleczne Piksele 3 - Nadal są w planie wydawniczym, jednak niższa niż zakładana sprzedaż 2 części mocno skomplikowała kalkulację kosztów.

Wybaczcie, ale pominiemy niewygodne prowokacyjne posty Jaxa i nie Hazegiant nie jest drugim kontem Ignacego :).

Z bardziej pozytywnych wieści:

Dodatek do Istanbułu: Mokka i Bakszysz za tydzień w sklepach. Uprzedzając pytania - nie dostaliśmy jeszcze infrmacji od oryginalnego wydawcy o terminiu międzynarodowego druku drugiego dodatku.

Wszystkie polskie zamówione u nas egzemplarze polskiej edycji Cry Havoc zostały wysłane - premiera sklepowa to 7 września.

Re: Portal Games w 2016r.

: 25 sie 2016, 00:33
autor: kamron6
To co z marsjanami :D ?

Re: Portal Games w 2016r.

: 25 sie 2016, 00:45
autor: Sekator
TTR_1983 pisze:
Hazegiant pisze:Cieszę się, że w końcu zrozumiałeś, jak działa świat biznesu i że jest on nieco odmienny od idealistycznej wizji, którą zostałeś zaślepiony przez specjalistów od marketingu i pr :)
Skąd ty się człowieku urwałeś? Odstaw w końcu piguły które bierzesz.
To jest ta słynna "polska szkoła prowadzenia biznesu" Pracowników wykorzystać, klientów oszukać i z satysfakcją pogładzić się po wąsach. A jak się nie podoba to wyśmiać.

Moim ulubionym przykładem PSPB jest jedna z państwowych spółek kolei, którymi jeździłem jakiś czas temu. Bardzo szybkie połączenie "szynobusem" było ciągle przepełnione, bo ludzie z pracy i szkoły wracali. I co zrobił zaradny polski przedsiębiorca? Dodał więcej połączeń? Nie! Całkiem usuniętą tą linię, bo nowego wagonu szkoda :D

Re: Portal Games w 2016r.

: 25 sie 2016, 00:59
autor: Hazegiant
Ja nie twierdzę, że to jest dobre, ja tego nie popieram, stwierdzam tylko fakt. Ktoś za bardzo odjechał od głównego tematu -> narzekanie na forum, zamiast głosowania portfelem. Bezproduktywne narzekanie, zamiast działania. No i Kisun, mój ulubieniec, dzieciak który nie dostał filmiku i domaga się przeprosin :D

Re: Portal Games w 2016r.

: 25 sie 2016, 03:15
autor: rattkin
Głosowanie portfelem ma sens tylko wtedy, gdy tych portfeli masz tysiąc. Jako jednostka, możesz sobie głosować portfelem do woli - nikogo to nie wzruszy. To właśnie komunikacją, dyskusją i publicznym wskazywaniem wad i zalet coś można zwojować.

Re: Portal Games w 2016r.

: 25 sie 2016, 07:13
autor: Turnavine
Hazegiant pisze:Ja nie twierdzę, że to jest dobre, ja tego nie popieram, stwierdzam tylko fakt. Ktoś za bardzo odjechał od głównego tematu -> narzekanie na forum, zamiast głosowania portfelem. Bezproduktywne narzekanie, zamiast działania. No i Kisun, mój ulubieniec, dzieciak który nie dostał filmiku i domaga się przeprosin :D
Nie chcę być niemiły czy urazić w sprytny, ukryty sposób, ale Twoje zachowanie, w tym wywoływanie do tablicy użytkownika, który nie pisał w temacie od czasu kiedy ostatnio próbowałeś go obrazić jest trochę nieprzyjemne, niezbyt dojrzałe i wcale też nie pomaga wzmocnić Twojej argumentacji. ; ) Po prostu nawet z zewnątrz zaczyna to wyglądać bardziej na trollowanie niż chęć jakiejś konstruktywnej dyskusji / rozmowy. ; )

Re: Portal Games w 2016r.

: 25 sie 2016, 07:35
autor: KrzysiekL
Portal Games pisze:Wszystkie polskie zamówione u nas egzemplarze polskiej edycji Cry Havoc zostały wysłane - premiera sklepowa to 7 września.
No i za to ogromne brawa!

Dla mnie to jest ważniejsze od filmików itp... ;)

To teraz jeszcze tylko drukujcie poprawione karty zamiast dawać PDF i będzie obsługa na bdb-. :)


A że kilka osób poczuje się niedocenionych, bo w sezonie urlopowym nie było filmiku, no to cóż...

Chociaż fakt, ze wcześniejsze info, że się jednak nie uda i im zamknęłoby usta. ;)

Re: Portal Games w 2016r.

: 25 sie 2016, 07:50
autor: Kal-El83
To ja czekam na relacje z rozgrywek ... Szczególnie jak ktoś ogra parokrotnie grę dwuosobową ;)

Re: Portal Games w 2016r.

: 25 sie 2016, 08:18
autor: Bary
KrzysiekL pisze: A że kilka osób poczuje się niedocenionych, bo w sezonie urlopowym nie było filmiku, no to cóż...
Chociaż fakt, ze wcześniejsze info, że się jednak nie uda i im zamknęłoby usta. ;)
Uwielbiam takie docinki- pięknie przekręciłeś kota ogonem. Cały czas jestem zaskoczony, jak wiele osób nie potrafi zrozumieć, że należy szanować swoje słowo i zamiast piętnować tych, co robią z gęby cholewę (np. polityków) piętnują ludzi, którzy im zaufali (naiwni głupcy/pieniacze). Portal zobowiązał się do czegoś i nie udało mu się tego zrealizować. Jeżeli wiedzieli, że się nie uda od początku to trzeba było się tego nie podejmować. Jeżeli problem nastąpił później, należało by o tym od razu poinformować (jest forum, jest fb- 2 min roboty). Czy to jakaś wielka sprawa? Może i nie olbrzymia, ale ja sobie zarezerwowałem wieczór, potem straciłem jakieś pół godziny na szukanie linka do streama. Także uważam, że słowo przepraszam powinno paść i cieszę się, że tak się stało, a temat uważam za zamknięty. Natomiast wszystkim tym, co uważają, że bez pieniędzy i umów nie ma potrzeby dotrzymywania obietnic powiem jedno- czas dorosnąć. Dorosła osoba bierze odpowiedzialność za to co robi i do czego się zobowiązuje.

Re: Portal Games w 2016r.

: 25 sie 2016, 08:34
autor: zakwas
rattkin pisze:Głosowanie portfelem ma sens tylko wtedy, gdy tych portfeli masz tysiąc. Jako jednostka, możesz sobie głosować portfelem do woli - nikogo to nie wzruszy. To właśnie komunikacją, dyskusją i publicznym wskazywaniem wad i zalet coś można zwojować.
Ja tam już zacząłem i znajomi też. Jak ktoś mi mówi, że jakaś fajna gra ma wyjść(hehe)/wyszła to zdarza mi się odpowiadać "A nie, dzięki, to Portalu". ;) Sprzedałem O:NI, bo mnie zirytował model wydawania dodatków. Pojedynek Ninja oddałem znajomemu.
Jak się człowiek wkurzy, to można, ale jak każdy będzie tak myślał, że nic to nie da, to faktycznie nic nie da. :twisted:

Re: Portal Games w 2016r.

: 25 sie 2016, 08:49
autor: rastula
"specjaliście“ od marketingu przypomnę:
Jeden zadowolony klient powie o tym średnio pięciu innym potencjalnym klientom, jeden niezadowolony klient rozgłosi o tym 10-12 innym osobom, pozyskanie jednego klienta zazwyczaj kosztuje 4-5 razy więcej, niż jego utrzymanie

Re: Portal Games w 2016r.

: 25 sie 2016, 08:55
autor: zakwas
rastula pisze:"specjaliście“ od marketingu przypomnę:
Jeden zadowolony klient powie o tym średnio pięciu innym potencjalnym klientom, jeden niezadowolony klient rozgłosi o tym 10-12 innym osobom, pozyskanie jednego klienta zazwyczaj kosztuje 4-5 razy więcej, niż jego utrzymanie
Tak właśnie robię! :D

Re: Portal Games w 2016r.

: 25 sie 2016, 09:07
autor: kwiatosz
Tylko że przy każdej planszówce to jest pozyskiwanie klienta, a nie jego utrzymywanie. Utrzymywanie to w LCG bardziej.
Sekator pisze: Moim ulubionym przykładem PSPB jest jedna z państwowych spółek kolei, którymi jeździłem jakiś czas temu. Bardzo szybkie połączenie "szynobusem" było ciągle przepełnione, bo ludzie z pracy i szkoły wracali. I co zrobił zaradny polski przedsiębiorca? Dodał więcej połączeń? Nie! Całkiem usuniętą tą linię, bo nowego wagonu szkoda :D
Linia została usunięta, bo firmy nie było stać na drugi szynobus, a ten był przepełniony i w razie awarii bardzo dużo ludzi zostawało w dupie Lublinie/Rzeszowie (jeżeli to o tym mowa). Nie mówię, że było najlepsze rozwiązanie, ale daleko od powodu "nowego wagonu szkoda". Jak mówił pewien mądry nie-człowiek: nie warto wyśmiewać czegoś tylko dlatego, że się tego nie rozumie. O.

Re: Portal Games w 2016r.

: 25 sie 2016, 09:49
autor: Deem
kwiatosz pisze:Tylko że przy każdej planszówce to jest pozyskiwanie klienta, a nie jego utrzymywanie. Utrzymywanie to w LCG bardziej.
Nie do końca. Jest coraz większa grupa graczy, którzy bardzo zwracają uwagę na wydawcę lub autora. Wielu ludzi kupi w ciemno Felda, Langa czy nową grę od FFG.

Działa to też w drugą stronę, bo widzę, że jest trochę osób deklarujących, że nie kupi nic od Portalu.

Ok, to może nie jest wielka grupa, ale jeśli mój znajomy natnie się na jakimś portalowym tytule (a właściwie nie "jeśli", a "kiedy" :twisted: ), to powiem tylko, że go ostrzegałem i prawdopodobnie odpadnie im kolejny klient. Mieć stu klientów i nie mieć stu klientów, to w sumie 200 klientów ;)

Re: Portal Games w 2016r.

: 25 sie 2016, 10:03
autor: mikeyoski
A na jakiej podstawie twierdzisz, że ta grupa graczy rośnie? Masz jakieś dane, czy tak sobie gdybasz? Kwiatosz dobrze napisał. Każda nowa gra, to zdobywanie klienta na nowo. Oprócz właśnie LCG, tudzież dodatków do gier

Tapnięte z espiątki

Re: Portal Games w 2016r.

: 25 sie 2016, 10:12
autor: Lothrain
mikeyoski pisze:Każda nowa gra, to zdobywanie klienta na nowo.
Ale to dotyczy tylko nowych klientów. Są jeszcze starzy, którzy powinni w teorii kupić dobrą grę, ale jak się raz sparzyli na innym tytule, albo na polityce wydawniczej Portalu, a potem z lekka zacietrzewili, to już od nich nic nie wezmą. I to na pewno korzystne nie jest. Ja przyjrzę się każdej grze z nazwiskiem MOracza na pudełku, ale za inne produkty Portalu już podziękuję. Ewentualnie poczekam na Edycję Gra Roku.

Re: Portal Games w 2016r.

: 25 sie 2016, 10:15
autor: romeck
Kwiatosz nie do końca ma rację, moim zdaniem. Dość naturalne jest przywiązywanie się do jakiegoś wydawnictwa - do ich preferencji wydawniczych, czyli czegoś w rodzaju "gustu", do serii wydawniczych, a także sposobu i jakości wydawania, informacji, itp. Gdy zacznie coś zgrzytać, człowiek zaczyna na to patrzeć inaczej. Ja tak miałem i dziś zaglądam do tego tematu wyłącznie po to, aby poczytać jak wiele racji miałem w swojej reakcji. ;)

Swoją drogą, Imperial Settlers czy 51. Stan to chyba są serie, których zadaniem jest utrzymanie klienta, hmmm?

Re: Portal Games w 2016r.

: 25 sie 2016, 10:23
autor: Hazegiant
Osobiście, wydawnictwo jest dla mnie rzeczą nawet nie drugorzędną. Jeśli obadam sobię grę, poogladam/poczytam recenzje, zobacze gameplay i gra trafia w moje gusta, to totalnie mnie nie interesuje czy wydaje ją portal, lacerta czy Janek w garażu drukuje. Zakładam, że większość kupujących, patrzy czy gra im się podoba a na wydawnictwo nie zwracają uwagi.

Re: Portal Games w 2016r.

: 25 sie 2016, 10:23
autor: Banan2
romeck pisze:Swoją drogą, Imperial Settlers czy 51. Stan to chyba są serie, których zadaniem jest utrzymanie klienta, hmmm?
No nie wiem :roll: Ja mam stary 51. Stan z wszystkimi dodatkami (oprócz NE). IS i MS 51.Stan sobie odpuściłem. Odgrzewane kotlety to nie dla mnie.
Pozdrawiam

Re: Portal Games w 2016r.

: 25 sie 2016, 10:24
autor: romeck
Hazegiant pisze:Osobiście, wydawnictwo jest dla mnie rzeczą nawet nie drugorzędną. Jeśli obadam sobię grę, poogladam/poczytam recenzje, zobacze gameplay i gra trafia w moje gusta, to totalnie mnie nie interesuje czy wydaje ją portal, lacerta czy Janek w garażu drukuje. Zakładam, że większość kupujących, patrzy czy gra im się podoba a na wydawnictwo nie zwracają uwagi.
Myślę, że w środowisku geeków jest to mylne założenie z Twojej strony.

Re: Portal Games w 2016r.

: 25 sie 2016, 10:29
autor: BartP
Dla mnie zarówno nazwa wydawnictwa jak i nazwisko autora to bardzo ważne czynniki decydujące o kupnie / zainteresowaniu się grą.

Re: Portal Games w 2016r.

: 25 sie 2016, 10:30
autor: Deem
mikeyoski pisze:A na jakiej podstawie twierdzisz, że ta grupa graczy rośnie? Masz jakieś dane, czy tak sobie gdybasz? Kwiatosz dobrze napisał. Każda nowa gra, to zdobywanie klienta na nowo. Oprócz właśnie LCG, tudzież dodatków do gier

Tapnięte z espiątki
Prowadzę dokładną, miesięczną statystykę, z której wynika, że w czerwcu było 112 takich graczy, natomiast w lipcu 137, a więc jest wzrost. Dane za sierpień jeszcze nie będą miarodajne - będą na koniec miesiąca.

Każda gra to zdobywanie klienta na nowo, ale są czynniki, które już na dzień dobry powodują, że ktoś kupuje dany tytuł w ciemno lub rezygnuje z zakupu. Ładnym przykładem jest Rising Sun Langa, o której są zaledwie szczątkowe informacje, a już jest w top 5 most wanted wg użytkowników BGG. A drugi przykład przewinął się już w tym temacie - gracze, którzy jak ja zadeklarowali, że nie kupują gier Portalu, bo to Portal (a właściwie ich niedoróbki).

Re: Portal Games w 2016r.

: 25 sie 2016, 10:33
autor: Hazegiant
Geecy stanowią mały procent wśród osób kupujących gry planszowe.

edit: autor jak najbardziej, wiem, że na przykład taki Lang,którego gry u mnie w głównej grupie nie siadły (mimo, że dwie mi się podobają - BR i Dice Masters), sprawia, że podchodzę z dużym dystansem do wszystkiego co ma nazwisko tego autora na pudełku.

Re: Portal Games w 2016r.

: 25 sie 2016, 10:37
autor: romeck
Hazegiant pisze:Geecy stanowią mały procent wśród osób kupujących gry planszowe.
To zależy od definicji geeka. Ale po pierwsze mamy internet, gdzie informacje i opinie rozchodzą się bardzo szybko, a po drugie, to właśnie geeki w dużej mierze przyczyniają się do rozwoju i popularyzacji tego hobby, w pewien sposób nawet je kształtując. Umniejszanie roli tego środowiska, to już nawet nie strzał w kolano - to wsadzenie sobie granatu w usta.