Clank! / Brzdęk! Nie drażnij smoka (Paul Dennen)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Re: Clank! / Brzdęk! Nie drażnij smoka (Paul Dennen)
Istnieje nieoficjalny dodatek Superbrzdęk, dzięki któremu można zagrać z Klątwa mumii i/albo Mokrą robotą. Jest na tyle dobry, że Lucrum Games go przetłumaczyło i można go pobrać z ich strony.
- pawluus_3
- Posty: 84
- Rejestracja: 05 mar 2015, 11:27
- Lokalizacja: Wodzisław Śląski
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 5 times
Re: Clank! / Brzdęk! Nie drażnij smoka (Paul Dennen)
A jak w perspektywie czasu widzicie dostępność dodatków? Jeśli na święta kupiłbym podstawkę to jest szansa że kupię dodatji przez cały następny rok? Staram sobie rozłożyć zakupy w czasie, stąd to pytanie
- sin
- Posty: 673
- Rejestracja: 24 mar 2019, 14:59
- Lokalizacja: Gdynia
- Has thanked: 175 times
- Been thanked: 300 times
- Kontakt:
Re: Clank! / Brzdęk! Nie drażnij smoka (Paul Dennen)
Brzdęk był najlepiej sprzedająca się grą w 2019 w aleplanszówkach, podejrzewam więc, że przekłada to się również na zadowalająca sprzedaż dodatków i w najbliższym czasie nie ma żadnego powodu dla którego Lucrum miałoby zrezygnować z kury znoszącej złote jaja przez zaprzestanie dodruków.
Great things are possible when one man's wisdom and an hour's effort are combined.
A sound offense has the power of roaring water, it fills every hole in an opponent's defenses.
A sound offense has the power of roaring water, it fills every hole in an opponent's defenses.
- rebuzus
- Posty: 138
- Rejestracja: 31 sie 2014, 12:02
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 21 times
Re: Clank! / Brzdęk! Nie drażnij smoka (Paul Dennen)
Kilka słów o Brzdęku! ode mnie: https://www.youtube.com/watch?v=z0wvoS5Dr1U
Zapraszam na kanał Po prostu planszówki - Twoje pięć minut z grami planszowymi
-
- Posty: 668
- Rejestracja: 28 lut 2017, 08:15
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 53 times
- Been thanked: 81 times
- Kontakt:
Re: Clank! / Brzdęk! Nie drażnij smoka (Paul Dennen)
Pojawił się insert w sklepie reDrewno.pl mieszczący wszystkie dodatki jakie wyszły w PL. Na Planszowych Newsach na FB jest informacja, że do 25.10 działa kod rabatowy na 5% na hasło SMOK.
-
- Posty: 1600
- Rejestracja: 02 sty 2019, 09:46
- Has thanked: 76 times
- Been thanked: 455 times
- Kontakt:
Re: Clank! / Brzdęk! Nie drażnij smoka (Paul Dennen)
Clank! Expeditions: Gold and Silk – first impressions
Jeszcze więcej Clank!? Tak, dzięki rozszerzeniu Ekspedycje po Złoto i pajęczyny! Własnie skończyliśmy w gronie rodzinnym kilka partii i chciałbym się podzielić swoimi pierwszymi wrażeniami. Miłej lektury!
LINK: Clank! Expeditions: Gold and Silk – first impressions
Jeszcze więcej Clank!? Tak, dzięki rozszerzeniu Ekspedycje po Złoto i pajęczyny! Własnie skończyliśmy w gronie rodzinnym kilka partii i chciałbym się podzielić swoimi pierwszymi wrażeniami. Miłej lektury!
LINK: Clank! Expeditions: Gold and Silk – first impressions
Mój blog, serdecznie zapraszam!
https://theboardgameschronicle.com/
https://theboardgameschronicle.com/
- grzeslaw90
- Posty: 1750
- Rejestracja: 20 lis 2013, 18:53
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 179 times
- Been thanked: 437 times
- Kontakt:
Re: Clank! / Brzdęk! Nie drażnij smoka (Paul Dennen)
Mam ten insert. Wziąłem drewniany i mimo, że mistrzem wikolu nie jestem to sklejenie go nie sprawiło jakoś mega dużo problemu. Z całego serca mogę polecić każdemu kto trzyma mapy w pudłach po dodatkach Zaplanowany jest bardzo dobrze, elegancko wszystko mieści i wygląda super. Bardzo dokładnie wszystko docięte. Jedyne do czego mogę się przyczepić to, że kart nie da się w jakiś sensowny sposób w przegródkach podzielić. Mamy do dyspozycji podwójną i potrójna i musiałem to podzielić w taki sposób, że karty z dodatków poszły osobno do podwójnej i do każdego musiałem dołożyć po dwie podstawowe talie. Do jednej części potrójnej wlazła pula podstawowych kart lochów z podstawowymi potworami a do pozostałych dwóch karty lochów z podstawki na pół. Wszystko oczywiście w Sloyca 70.
Kosmos za to mam w Sloyca 110, które przy zamówieniu kupiłem przez pomyłkę, bo zarówno 70 jak i 110 mają zieloną etykietkę Nie wyobrażam sobie żeby w koszulkach tej klasy zmieścić to do jakiegokolwiek sensownego insertu
- kaszkiet
- Posty: 2810
- Rejestracja: 03 maja 2013, 13:06
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 312 times
- Been thanked: 528 times
Re: Clank! / Brzdęk! Nie drażnij smoka (Paul Dennen)
Zapraszam na ekskluzywny wywiad z grą Brzdęk! Nie Drażnij Smoka.
Prosto od Planszowych Sucharów.
https://youtu.be/VwmAsainUFI
Prosto od Planszowych Sucharów.
https://youtu.be/VwmAsainUFI
-
- Posty: 217
- Rejestracja: 13 mar 2018, 21:20
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 7 times
Re: Clank! / Brzdęk! Nie drażnij smoka (Paul Dennen)
To ja też zrobię longmen'owi reklamę, bo insert jest super, a za dobrą robotę należy się pochwała Mam do Brzdęka tylko jeden dodatek, więc jak widać miejsca jest jeszcze sporo. Insert pomalowany dodatkowo impregnatem do drewna co nadało ciemniejszy wygląd. Patent z zasuwanymi przykrywkami z pleksi super się sprawdza - coś czego do tej pory brakowało mi w większości innych insertów na rynku, nic się nie wysypuje przy składowaniu pionowo.
- xxtomek93xx
- Posty: 65
- Rejestracja: 11 sie 2017, 13:06
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 2 times
Re: Clank! / Brzdęk! Nie drażnij smoka (Paul Dennen)
Mega wygląda ten insert. Mógłbyś dokładnie podać co to za impregnat do drewna?
-
- Posty: 217
- Rejestracja: 13 mar 2018, 21:20
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 7 times
Re: Clank! / Brzdęk! Nie drażnij smoka (Paul Dennen)
To się nazywa dokładnie Timberon impregnat do drewna z woskiem, kolor Palisander Ale na drewnie się nie znam i po prostu taki akurat miałem pod ręką. Myślę że zwykłą bejcą też można by potraktowaćxxtomek93xx pisze: ↑25 lis 2020, 05:10 Mega wygląda ten insert. Mógłbyś dokładnie podać co to za impregnat do drewna?
Re: Clank! / Brzdęk! Nie drażnij smoka (Paul Dennen)
Ostatnio graliśmy w Brzdęk i zdziwiłem się, że nie ma zasady, która mówi, że jeśli skończą się kostki w worku, to gra automatycznie nie kończy się i kto został na planszy ten ginie (nie dostaje 20 punktów). Przeciwnik na początku gry usunął jedno potknięcie i nazbierał +5 żetonów do leczenia (i jeszcze miał kartę, która dalej -2 brzdęk). Przy takim ustawieniu worek smoka nic mu nie robił, spokojnie chodził po całej planszy i w momencie jak ja uciekłem, spokojnie siedział przed wejściem i kupował same woluminy. Nic go nie atakowało i na turę przed końcem gry uciekł.
Z tego co czytałem Brzdęk w kosmosie naprawia to, ponieważ do worka wsadzane są dodatkowo kostki łowców nagród, które zadają obrażenia wszystkim graczom i nie opuszczają worka. Nie wiem, czy kupić ten brzdęk (temat i grafika w ogóle mi nie podchodzi), czy użyć tej zasady w zwykłym brzdęk.
Z tego co czytałem Brzdęk w kosmosie naprawia to, ponieważ do worka wsadzane są dodatkowo kostki łowców nagród, które zadają obrażenia wszystkim graczom i nie opuszczają worka. Nie wiem, czy kupić ten brzdęk (temat i grafika w ogóle mi nie podchodzi), czy użyć tej zasady w zwykłym brzdęk.
- grzeslaw90
- Posty: 1750
- Rejestracja: 20 lis 2013, 18:53
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 179 times
- Been thanked: 437 times
- Kontakt:
Re: Clank! / Brzdęk! Nie drażnij smoka (Paul Dennen)
Kosmos ogólnie jest o wiele lepszy pod względem mechanicznym więc to nie tylko reimplementacja graficzna. Co do samej zasady 'łowców' to sam nie wiem... Ogólnie to co opisujesz zdarza się niesamowicie rzadko a nawet jeśli to w pełni zasłużone zwycięstwo, bo potrafił zauważyć i wykorzystać okazję (pomijając losowość ). Ta zasada popsułaby Wam resztę gier, gdzie problem 'nieśmiertelności' nie wystąpi. Pamiętaj, że gracze mogą swoimi akcjami reagować jak ktoś wyjątkowo do przodu wyskoczy, a wydaje mi się, że u Was każdy grał swoje a potem był zonkkozz84 pisze: ↑30 lis 2020, 10:52 Ostatnio graliśmy w Brzdęk i zdziwiłem się, że nie ma zasady, która mówi, że jeśli skończą się kostki w worku, to gra automatycznie nie kończy się i kto został na planszy ten ginie (nie dostaje 20 punktów). Przeciwnik na początku gry usunął jedno potknięcie i nazbierał +5 żetonów do leczenia (i jeszcze miał kartę, która dalej -2 brzdęk). Przy takim ustawieniu worek smoka nic mu nie robił, spokojnie chodził po całej planszy i w momencie jak ja uciekłem, spokojnie siedział przed wejściem i kupował same woluminy. Nic go nie atakowało i na turę przed końcem gry uciekł.
Z tego co czytałem Brzdęk w kosmosie naprawia to, ponieważ do worka wsadzane są dodatkowo kostki łowców nagród, które zadają obrażenia wszystkim graczom i nie opuszczają worka. Nie wiem, czy kupić ten brzdęk (temat i grafika w ogóle mi nie podchodzi), czy użyć tej zasady w zwykłym brzdęk.
- Leser
- Posty: 1752
- Rejestracja: 22 lut 2009, 23:38
- Lokalizacja: pod - Warszawa
- Has thanked: 576 times
- Been thanked: 1438 times
Re: Clank! / Brzdęk! Nie drażnij smoka (Paul Dennen)
W Brzdęk Legacy gra kończy się natychmiast, gdy w worku zabraknie kostek. Jeżeli uważasz, że (raczej rzadka) sytuacja, którą opisałeś, jest problemem, to nie widzę problemu, by wprowadzić tę zasadę.
I rozjarzam się na mgnienie w uśmiechu z tych, co to trzeba mieć ten polor we krwi, żeby zmieścić bez pośpiechu pozdrowienie mimo energicznego pośpiechu przecież.
Re: Clank! / Brzdęk! Nie drażnij smoka (Paul Dennen)
Nic nie stoi na przeszkodzie żeby zaimplementować część zasad z kosmosu do smoka. Np. ustalić sobie w smoku, że aby podnieść jakiś artefak to trzeba odwiedzić wcześniej 1-2 komnaty, co pozwoli ci ominąć pułapkę i podnieść artefakt. Jeżeli nie grasz na 4 graczy można kostkę, która nie bierze udziału w grze zrobić kostka łowcy i wrzucić ja do woreczka na szczytowych polach toru furii.
Wciąż szukam pomysłu do gry 2 osobowej na większy przemiał kart lochow, coś jak w grze solo na aplikacji, że aplikacja wskazywała jakie karty usuwamy.
W podstawowej grze brakuje mi również większej ilości kast czyszczących talię że śmieciowych kart początkowych. Nie wiecie czy jakiś dodatek to zmienia?
Wciąż szukam pomysłu do gry 2 osobowej na większy przemiał kart lochow, coś jak w grze solo na aplikacji, że aplikacja wskazywała jakie karty usuwamy.
W podstawowej grze brakuje mi również większej ilości kast czyszczących talię że śmieciowych kart początkowych. Nie wiecie czy jakiś dodatek to zmienia?
Re: Clank! / Brzdęk! Nie drażnij smoka (Paul Dennen)
Na pewno Mokra Robota - ma większość kart na usunięcie czegoś z decka. Kart z Mumii nie pamiętam, musiałabym sprawdzić.
- grzeslaw90
- Posty: 1750
- Rejestracja: 20 lis 2013, 18:53
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 179 times
- Been thanked: 437 times
- Kontakt:
Re: Clank! / Brzdęk! Nie drażnij smoka (Paul Dennen)
Zbaviec pisze: ↑30 lis 2020, 13:35 Nic nie stoi na przeszkodzie żeby zaimplementować część zasad z kosmosu do smoka. Np. ustalić sobie w smoku, że aby podnieść jakiś artefak to trzeba odwiedzić wcześniej 1-2 komnaty, co pozwoli ci ominąć pułapkę i podnieść artefakt. Jeżeli nie grasz na 4 graczy można kostkę, która nie bierze udziału w grze zrobić kostka łowcy i wrzucić ja do woreczka na szczytowych polach toru furii.
Wciąż szukam pomysłu do gry 2 osobowej na większy przemiał kart lochow, coś jak w grze solo na aplikacji, że aplikacja wskazywała jakie karty usuwamy.
W podstawowej grze brakuje mi również większej ilości kast czyszczących talię że śmieciowych kart początkowych. Nie wiecie czy jakiś dodatek to zmienia?
Można usunąć zdublowane karty i wtedy jest ciekawiej
Można grać wszystkimi kartami (podstawka + oba dodatki + wszystkie promki) a jak wyjdzie jakaś karta z mechaniką stricte z dodatku, w który aktualnie się nie gra to po prostu się ją odrzuca i ciągnie dalej
- Leser
- Posty: 1752
- Rejestracja: 22 lut 2009, 23:38
- Lokalizacja: pod - Warszawa
- Has thanked: 576 times
- Been thanked: 1438 times
Re: Clank! / Brzdęk! Nie drażnij smoka (Paul Dennen)
Sposobów na czyszczenie talii w Brzdęku nie ma wiele i raczej nie będzie dużo więcej, bo koncepcja gry nie polega na stworzeniu karcianej supermaszynki do nabijania punktów, tylko na szacowaniu ryzyka - także w zakresie decyzji, jak bardzo zaśmiecić sobie talię.Zbaviec pisze: ↑30 lis 2020, 13:35 Nic nie stoi na przeszkodzie żeby zaimplementować część zasad z kosmosu do smoka. Np. ustalić sobie w smoku, że aby podnieść jakiś artefak to trzeba odwiedzić wcześniej 1-2 komnaty, co pozwoli ci ominąć pułapkę i podnieść artefakt. Jeżeli nie grasz na 4 graczy można kostkę, która nie bierze udziału w grze zrobić kostka łowcy i wrzucić ja do woreczka na szczytowych polach toru furii.
Wciąż szukam pomysłu do gry 2 osobowej na większy przemiał kart lochow, coś jak w grze solo na aplikacji, że aplikacja wskazywała jakie karty usuwamy.
W podstawowej grze brakuje mi również większej ilości kast czyszczących talię że śmieciowych kart początkowych. Nie wiecie czy jakiś dodatek to zmienia?
Jeżeli chcesz większego przemiału kart, to pomijając przytoczone home rule, rozwiązaniem będzie dłuższa rozgrywka. Tę zapewnia nieoficjalny, ale zaskakująco dobry wariant Superbrzdęk. Zasady na BGG (EN) lub stronie Lucrum (PL).
I rozjarzam się na mgnienie w uśmiechu z tych, co to trzeba mieć ten polor we krwi, żeby zmieścić bez pośpiechu pozdrowienie mimo energicznego pośpiechu przecież.
Re: Clank! / Brzdęk! Nie drażnij smoka (Paul Dennen)
Przejrzę instrukcję kosmosu i zobaczę czy warto tak zmieniać. Najprościej bez modyfikowania jest wyrzucić żeton i karty (w talii są chyba tylko 2), dzięki którym można usuwać potknięcia. W ten sposób gra pozostaje taka sama.
Albo kupię w kosmosie, ponieważ teraz widzę, że jest tam patent frakcji ze star realms Tylko bez sensu jest mieć dwie praktycznie identyczne gry
Albo kupię w kosmosie, ponieważ teraz widzę, że jest tam patent frakcji ze star realms Tylko bez sensu jest mieć dwie praktycznie identyczne gry
- Leser
- Posty: 1752
- Rejestracja: 22 lut 2009, 23:38
- Lokalizacja: pod - Warszawa
- Has thanked: 576 times
- Been thanked: 1438 times
Re: Clank! / Brzdęk! Nie drażnij smoka (Paul Dennen)
Gry są bez wątpienia podobne, ale z tą praktyczną identycznością nie przesadzajmy. Zwłaszcza dodatki poszły w dość rozbieżnych kierunkach.kozz84 pisze: ↑30 lis 2020, 14:43 Przejrzę instrukcję kosmosu i zobaczę czy warto tak zmieniać. Najprościej bez modyfikowania jest wyrzucić żeton i karty (w talii są chyba tylko 2), dzięki którym można usuwać potknięcia. W ten sposób gra pozostaje taka sama.
Albo kupię w kosmosie, ponieważ teraz widzę, że jest tam patent frakcji ze star realms Tylko bez sensu jest mieć dwie praktycznie identyczne gry
I rozjarzam się na mgnienie w uśmiechu z tych, co to trzeba mieć ten polor we krwi, żeby zmieścić bez pośpiechu pozdrowienie mimo energicznego pośpiechu przecież.
- grzeslaw90
- Posty: 1750
- Rejestracja: 20 lis 2013, 18:53
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 179 times
- Been thanked: 437 times
- Kontakt:
Re: Clank! / Brzdęk! Nie drażnij smoka (Paul Dennen)
Zdecydowanie nie są identyczne
Klasyczny Brzdęk charakteryzuje to, że może w niego grać każdy. Lubisz trochę pogłówkować? Klasyczny. Lubisz bardziej złożone kalkulacje? Klasyczny. Lubisz jak gra gra się sama? Klasyczny. Praktycznie każdy się tu odnajdzie.
Kosmos za to jest bardziej złożony i bogatszy w planowanie naprzód. Jest więcej główkowania oraz składana przez nas talia już może być ukierunkowywana w więcej stron niż 'cichacz' albo 'towarzysze' z Klasycznego. W tej wersji jest więcej głębi, regrywalność poprzez plansze jest lepiej rozwiązana niż Klasyczny. Jak doszły dodatki to już w ogóle ciekawie się gra z kolejnymi warstwami reguł. Ogólnie też każdy da radę w to zagrać ale miej na uwadze, że gra jest trudniejsza, bardziej złożona i łatwiej jest przegrać niż w Klasycznym, co mniej doświadczonych graczy może szybko do niej zniechęcić. Po prostu w tę wersję już nie da się zrobić żeby grała się sama.