Strona 4 z 6

Re: Nexus Ops

: 06 wrz 2013, 09:15
autor: mat_eyo
To w takim razie jestem ślepy, nie widzę żeby pan_satyros gdzieś ją wrzucił. Możesz wysłać mi linka albo samą instrukcję jeśli posiadasz?

Re: Nexus Ops

: 06 wrz 2013, 11:09
autor: maciejo
mat_eyo pisze:To w takim razie jestem ślepy, nie widzę żeby pan_satyros gdzieś ją wrzucił. Możesz wysłać mi linka albo samą instrukcję jeśli posiadasz?
kolega satyros niestety nie dokonczył dzieła-ale jest jeszcze szansa jak się dziś dowiedziałem.
co do instrukcji pl to miałem na myśli tłumaczenie kol.STARSCREAMA do pierwszej edycji.W innym poście znajdziesz także wyszczególnienie różnic między obiema wersjami. :wink:

Re: Nexus Ops

: 06 wrz 2013, 11:23
autor: mat_eyo
Uff czyli z moim wzrokiem wszystko ok. No nic, zobaczymy czy satyrosowi się uda. Dla mnie z resztą to nie problem przeczytać po angielsku, kolega się miga i wolałby tłumaczenie ;)

Re: Nexus Ops

: 06 wrz 2013, 11:55
autor: pan_satyros
mat_eyo pisze:Uff czyli z moim wzrokiem wszystko ok. No nic, zobaczymy czy satyrosowi się uda. Dla mnie z resztą to nie problem przeczytać po angielsku, kolega się miga i wolałby tłumaczenie ;)
Mam 3 dni wolnego. Znalazłem notatki z tłumaczenia - pozostaje odczytać je ( tu nie lada wyzwanie) i sformatować do wersji elektronicznej.
Do poniedziałku będą zasady klasyczne. Warianty postaram się do końca przyszłego tygodnia.
:)

/edit
Jak na razie przetłumaczyłem wszystko do fazy ruchu włącznie. Nie jest to tłumaczenie literalne, gdyż instrukcja angielska bywa myląca, co staram się korygować.

Re: Nexus Ops

: 09 wrz 2013, 13:53
autor: pan_satyros
Pełna instrukcja nowej edycji. Wraz z wariantami i tłumaczeniem zdolności jednostek.
Na zdrowie ;)


http://boardgamegeek.com/filepage/94359 ... -edycji-pl

Re: Nexus Ops

: 16 wrz 2013, 10:22
autor: Gambit
Czy opłaca się brać pierwszą wersję Nexus Ops (AH), czy lepiej łapać się już za drugą (FFG)?

Re: Nexus Ops

: 16 wrz 2013, 10:26
autor: pan_satyros
Gambit pisze:Czy opłaca się brać pierwszą wersję Nexus Ops (AH), czy lepiej łapać się już za drugą (FFG)?
Lepiej 2. Masz to samo + sporo ciekawych wariantów, większość (z tego co sprawdziłem) grywalna ;)

Re: Nexus Ops

: 17 wrz 2013, 00:30
autor: maciejo
pan_satyros pisze:Pełna instrukcja nowej edycji. Wraz z wariantami i tłumaczeniem zdolności jednostek.
Na zdrowie ;)


http://boardgamegeek.com/filepage/94359 ... -edycji-pl
Wielkie dzięki :wink:

Re: Nexus Ops

: 02 lis 2013, 02:22
autor: maciejo
:D

Re: Odp: Nexus Ops

: 07 lis 2013, 10:22
autor: Rocy7
Przyznam je po poczatkowych oporach (ogolne wrazenie nastawienia na ciagle starcia) coraz bardziej ciekawi mnie ta gra. Glownym powodem jest czas rozgrywki po prostu do gry 2 godzinnej szybciej znajde chetnych niz do Runewars GoT czy Burning Suns. Mam jednak kilka pytan:
1) zroznicowanie frakcji? Z tego co rozumniem sa identyczne? Czy czesc osob moze grac korzystajac z alternatywnych jednostek a czesc ze zwyklych?
2) misje czy sa takie pozwalajace zdobywac punkty sprytem czy czy lepiej skupic sie na czystej agresji? / lub inaczej nie gram wyjatkowo agresywnie wole szukac mozliwosci/ okazji jesli moi wspolgracze skupia sie na czystych walkach a ja bede kombinowal z odpowiednio dobranymi tajnymi misjami czy mam szanse na wygrana?
3) na ile moga zmieniac sytuacje na planszy w bitwach karty doladowan? / czy musze miec porownywalna arme by wygrac bitwe dzieki kartom?
4) trudnosc/ zaleznosc jezykowa kart
5) ile taktyki strategii a ile agresji potrzeba do zwyciestwa?
6) martwi mnie troche ze kazdy gracz rozgrywa cala swoja ture po kolei, ile srednio sie czeka na swoja ture w grze na 4 graczy?

Wysłane z mojego MT11i

Re: Odp: Nexus Ops

: 16 lis 2013, 01:33
autor: maciejo
Rocy7 pisze:Przyznam je po poczatkowych oporach (ogolne wrazenie nastawienia na ciagle starcia) coraz bardziej ciekawi mnie ta gra. Glownym powodem jest czas rozgrywki po prostu do gry 2 godzinnej szybciej znajde chetnych niz do Runewars GoT czy Burning Suns. Mam jednak kilka pytan:
1) zroznicowanie frakcji? Z tego co rozumniem sa identyczne? Czy czesc osob moze grac korzystajac z alternatywnych jednostek a czesc ze zwyklych?
2) misje czy sa takie pozwalajace zdobywac punkty sprytem czy czy lepiej skupic sie na czystej agresji? / lub inaczej nie gram wyjatkowo agresywnie wole szukac mozliwosci/ okazji jesli moi wspolgracze skupia sie na czystych walkach a ja bede kombinowal z odpowiednio dobranymi tajnymi misjami czy mam szanse na wygrana?
3) na ile moga zmieniac sytuacje na planszy w bitwach karty doladowan? / czy musze miec porownywalna arme by wygrac bitwe dzieki kartom?
4) trudnosc/ zaleznosc jezykowa kart
5) ile taktyki strategii a ile agresji potrzeba do zwyciestwa?
6) martwi mnie troche ze kazdy gracz rozgrywa cala swoja ture po kolei, ile srednio sie czeka na swoja ture w grze na 4 graczy?

Wysłane z mojego MT11i
1) czemu nie :D
2) masz
3) nie musisz
4) wszystko jest przetłumaczone
5) tak 50 na 50
6) nie martw się tura trwa krótko a jeśli ktoś chce się z tobą poprzepychać to też możesz zagrywać karty i turlać kostkami więc się nie dłuży :wink:

Moim skromnym zdaniem jest to jedna z lepszych gier planszowych w jakie przyszło mi grać i nie rozumiem dlaczego nikt nie zdecydował przełożyć jej oficjalnie na j.polski.Wiele chłamu i badziewia jest a NEXUSA nie dali :(
Gre szczerze polecam :!:

Re: Odp: Nexus Ops

: 16 lis 2013, 02:29
autor: Zet
maciejo pisze:
Rocy7 pisze: 1) zroznicowanie frakcji? Z tego co rozumniem sa identyczne? Czy czesc osob moze grac korzystajac z alternatywnych jednostek a czesc ze zwyklych?
2) misje czy sa takie pozwalajace zdobywac punkty sprytem czy czy lepiej skupic sie na czystej agresji? / lub inaczej nie gram wyjatkowo agresywnie wole szukac mozliwosci/ okazji jesli moi wspolgracze skupia sie na czystych walkach a ja bede kombinowal z odpowiednio dobranymi tajnymi misjami czy mam szanse na wygrana?
1) czemu nie :D
2) masz
1) nie mam dużego doświadczenia w grze, ale po kilku partiach różnymi jednostkami odnoszę wrażenie, że alternatywne są mocniejsze - czy naprawdę tak jest, czy to złudzenie? Wybuchające kryształki są super, podobnie jak pająki łażące zawsze o 2 pola, nie mowiąc już o smoku, który przy chainie może wybić kilka jednostek (szkoda, że czasami naszych).
2) gorzej, jak kilka tur z rzędu nie będziesz dobieral odpowiednich misji, a tylko takie, które będą na Tobie wymuszały walkę - a chyba 90% misji wymaga walki bezpośrednio lub pośrednio.

A poza tym zgadzam się z Maciejo - gra jest super i BARDZO żałuję, że nie ma jakiegoś dodatku. FFG wydaje tyle pierdół z milionem dodatków, a do tego nie zrobili :( (wiem, że są modułowe zasady, ale to i tak maaaało)

Re: Odp: Nexus Ops

: 17 lis 2013, 09:40
autor: Rocy7
Dzieki za pomoc.

Re: Nexus Ops

: 01 gru 2013, 22:20
autor: maciejo
Po kilkunastu partiach stwierdzam z pełną odpowiedzialnością,że gra jest rewelacyjna.Doskonale sprawdza się jako gra tato vs syn - w moim przypadku.
Wielka szkoda,że gra została zaniedbana przez wydawcę i raczej dodatków nie będzie ale te kilka alternatywnych scenariuszy troszkę ratuje gre.Szczególnie przypadł nam do gustu wariant z Wirem.Poza tym nic nie stoi na przeszkodzie aby samemu stworzyć jakieś home rules - gra aż się o to prosi.
Jednym zdaniem - gra jest świetna,szybka,nieskomplikowana,wciąga jak diabli i oczywiście dzięki naszym kolegom z forum została kompletnie spolszczona :D za co im serdecznie dziękuję.
Zdecydowanie polecam :!:

Re: Nexus Ops

: 02 gru 2013, 00:29
autor: Muttah
Osobiście kupiłem Nexusa z przeznaczeniem do roli szybkiej pogrywajki na 3 osoby (kiedy nie ma czasu na nic konkretniejszego przy ekipie 3 lub 4 graczy). Po dłuższym ograniu jednak okazało się, że jest to bardzo przyjemna strategia, która daje posmak większych gier AT, jednocześnie trwając znacznie krócej. Sporo kombinowania, turlania również i ostatecznie wychodzi z tego bardzo fajny tytuł który często wraca na stół.

BTW, muszę kiedyś zagrać na tych dodatkowych wariantach, bo póki co łoiliśmy zawsze klasyczny setup a i tak było grubo :mrgreen:

Re: Nexus Ops

: 07 gru 2013, 22:55
autor: maciejo
Mam mały problem z dwoma elementami planszy - zauważyłem to dopiero po kilkunastu rozgrywkach :evil:
1.Brak pojedyńczego hexa z polem kamieni - zamiast niego jest pole z grzyboidowym lasem
2.Brak podwójnego hexa z polem kamienno-kryształowym - zamiast niego mam podwójny hex z polem kamienno-grzyboidowe

Gra była "nowa" jak ją kupowałem tzn kupiłem ją na forum ale wszystkie elementy były w wypraskach.Niemożliwym jest więc aby coś ktoś pozamieniał.
Mam pytanie :D a mianowicie czy warto pisać do FFG o dosłanie brakujących elementów :?: Czy ktoś z Was już to robił - i jakie były efekty :?:
Będę wdzięczny za info i ewentualną pomoc w korespondencji z FFG.

Z góry dzięki za zainteresowanie :wink:

Re: Nexus Ops

: 07 gru 2013, 23:20
autor: Muad'Dib
To co prawda dotyczyło innej gry - LOTR LCG, ale miałem jeden misprint. Wysłałem zgłoszenie, ze zdjęciami, i po ok 2 tygodniach dostałem dobrą kartę :) Tutaj masz link, powinno pomóc.

Re: Nexus Ops

: 08 gru 2013, 01:29
autor: rzaba
http://boardgamegeek.com/article/13690852#13690852

Sprawdz instrukcje online na Ffg, troszke sie rozni uklad kafelkow ale wszystko masz ok - ja oczywiscie tez spanikowalem swego czasu i wyslalem mejla do FFG i odpowiedzieli ze "all ok"

Re: Nexus Ops

: 08 gru 2013, 03:45
autor: szutek
Tez mysle ze wszystko jest ok. Wynika to ze specyfiki produkcji. Nie jest mozliwe ze mialbys jedynie dwa odmienne elementy w ramach jednej wypraski, albo cala wypraska byla zle (np dostales dwie takie same zamiast dwoch roznych) albo wszystko gra.

Re: Nexus Ops

: 08 gru 2013, 11:16
autor: maciejo
:arrow: rzaba ,szutek
Dzięki chłopaki :!:

Jeśli tak jest to wszystko ok ale może być i tak,że FFG spieprzyło cały wydruk i potem ratowali się jak mogli żeby nie dopłacać do gry - debile przecież tam nie siedzą.
No ale wyjaśnienie wydaje się w miarę logiczne więc niech im będzie :wink:

Re: Nexus Ops

: 15 gru 2013, 01:12
autor: maciejo
cyt.z instrukcji:

"Rubinowy Smok
Jeżeli pod koniec twojej fazy ruchu znajduje się na
kontrolowanym przez Ciebie hexie, może zaatakować
jeden hex z nim sąsiadujący. Ten specjalny atak trafia
na 4+ i nie jest traktowany jako bitwa. Przeciwnik sam
wybiera ofiarę ewentualnego trafienia, nie otrzymujesz
karty zwycięstwa w bitwie.
Jeżeli znajduje się na hexie Monolitu, może poruszyć się
na dowolne pole planszy (poruszając się w ten sposób
możesz ignorować jednostki przeciwnika na swojej
drodze)."


Czy Smok atakuje Specjalnym Atakiem zaraz po swoim ruchu czy na koniec Fazy Ruchu czyli po poruszeniu wszystkich jednostek :?:

Re: Nexus Ops

: 15 gru 2013, 09:58
autor: Marvin
Atak specjalny Twojego smoka jest możliwy dopiero na końcu Twojej fazy ruchu, czyli jak już ruszysz się wszystkim, czym miałeś zamiar się ruszyć. Sam smok nawet nie musi się ruszyć - ważne, żeby na końcu tej fazy ruchu znajdował się na kontrolowanym przez Ciebie heksie. No i oczywiście miał w okolicy kogoś do zaatakowania :twisted:

Re: Nexus Ops

: 15 gru 2013, 10:37
autor: Zet
Też pozwolę sobie na krótkie pytania co do zasad :) :
1. Czy karta dająca +2 do rzutu dwóm jednostkom może być rzucona, gdy mam tylko 1 jednostkę w bitwie? Do tej pory grałem, że nie, ale wolę dopytać
2. Czy jeżeli poświęcę swoje Shardiany PRZED bitwą i nie mam innych jednostek, to atakujący dostaje punkt zwycięstwa? Myślałem, że nie, bo przecież do bitwy wogóle nie doszło.
3. Dobrze rozumiem, że Monolith Wyrm może wybić także własne jednostki, jeśli skończą się jednostki przeciwnika, a on dalej musi strzelać? Ponownie, wydaje się to oczywiste, ale jak już pytam to wolę i w tym się upewnić :)

Re: Nexus Ops

: 15 gru 2013, 12:37
autor: maciejo
Marvin pisze:Atak specjalny Twojego smoka jest możliwy dopiero na końcu Twojej fazy ruchu, czyli jak już ruszysz się wszystkim, czym miałeś zamiar się ruszyć. Sam smok nawet nie musi się ruszyć - ważne, żeby na końcu tej fazy ruchu znajdował się na kontrolowanym przez Ciebie heksie. No i oczywiście miał w okolicy kogoś do zaatakowania :twisted:
Dzięki :D

:arrow: Zet
1.Ja gram ,że tak

Re: Nexus Ops

: 04 lut 2014, 11:50
autor: Arkadiusz
Chciałem tylko powiedzieć, że podczas mojej dość długiej nieobecności na forum, regularnie wracałem do tej gry i mój entuzjazm w stosunku do niej ani trochę nie osłabł. Z tytułów, z którymi miałem okazję się zapoznać (zaznaczam, że wcale aż tak dużo ich nie było więc co ja tam wiem) jest to mój zdecydowany nr 1. Można powiedzieć, że to w dużej mierze przez Nexus Ops tak długo niczego nowego sobie nie kupiłem, nie czułem takiej potrzeby. Od czasu do czasu zaglądałem na forum BGG, bardzo żałuję, że moje marzenie o dodatku raczej nigdy się nie spełni. Niejednokrotnie też wpisywałem w przeglądarkę "games similar to Nexus Ops" ale nigdy nie znalazłem satysfakcjonującej odpowiedzi.

Jedyne do czego w sumie mogę się przyczepić to .. temat tej gry i wykonanie (chodzi o wersję FFG). Do dzisiaj nie potrafię powiedzieć czy mi się podobają. Temat w samej rozgrywce wielce nie przeszkadza ale sam nie wiem, mam wrażenie, że mógłby być lepszy i jestem przekonany, że to znacząco wpłynęłoby na odbiór tego tytułu. Stworki w tej grze są dosyć dziwne, np. Crystalline/Krysztalak i Fungoid/Grzyboid - jak dla mnie żadna z tych nazw nie brzmi "fajnie" , wyglądają one też dosyć dziwacznie a szkoda bo od strony mechaniki są ciekawe. Lava Leaper - na pudełku gry prezentuje się naprawdę imponująco ale w samej grze jego figurka przypomina, hmm zmutowanego wielbłąda, takie moje skojarzenie, zdecydowanie not cool jak na drugiego z najsilniejszych stworków. Słowa krytyki należą się również kolorystyce planszy - wszystko się na niej zlewa. Trochę się zawiodłem na FFG po tym względem.

Za to bardzo podobają mi się karty, zarówno pod względem wyglądu jak i działania, np. efekt działania Critical Objective ma jakąś taką dramaturgię w sobie.

Tak czy inaczej, gorąco polecam.