Strona 4 z 7

Re: Chaos in the Old World

: 12 sie 2013, 14:15
autor: Olgierdd
Odnośnie teleportu, warto pamiętać, że nie działa on na wielkie demony, jedynie na kultystów i wojowników.

To dość częsty błąd.

Re: Chaos in the Old World

: 06 sty 2014, 18:06
autor: krecilapka
palladinus pisze:Skarga: Musisz atakować najpierw figurki, potem ew. chłopów.

Jednak nie. To gracz DECYDUJE komu woli łupnąć.

Strona 15 instrukcji:
Po wykonaniu rzutów kośćmi (wliczając w to wszystkie rzuty wykonane w wyniku wybuchów), dla każdego uzyskanego
obrażenia, gracz wybiera figurkę przeciwnika lub żeton Chłopów, któremu chce zadać obrażenie.

Re: Chaos in the Old World

: 09 sty 2014, 15:12
autor: Wothan
Podczas czytania instrukcji nasunęły mi się takie oto niejasności co do zasad:
1. Czy jeśli chcę przyzwać figurkę z jednego miejsca planszy w inny (gdzie mam już figurkę lub jest sąsiednie dla zajmowanego dla mnie obszaru) to płacę jej koszt i po prostu przesuwam ją w wybrane miejsce? (nawet jeśli ta odległość jest znaczna?)
2. Jeśli mam poziom mocy na 0 to czy nadal mogę zagrywać karty Chaosu o wartości 0? W instrukcji pisze, że mając poziom mocy na 0 automatycznie pasuję, więc to by znaczyło, że karty mocy o wartości 0 należy zagrywać zanim ten poziom się osiągnie. Dobrze rozumuję?
3. Jako, że ostatnio grywam głównie w GoTa to mam takie pytanko: Czy da się grać w CitOW na sojusze? Próbował ktoś czy to działa?
Z góry dzięki za odpowiedzi.

Re: Chaos in the Old World

: 09 sty 2014, 15:15
autor: palladinus
Wothan pisze:Podczas czytania instrukcji nasunęły mi się takie oto niejasności co do zasad:
1. Czy jeśli chcę przyzwać figurkę z jednego miejsca planszy w inny (gdzie mam już figurkę lub jest sąsiednie dla zajmowanego dla mnie obszaru) to płacę jej koszt i po prostu przesuwam ją w wybrane miejsce? (nawet jeśli ta odległość jest znaczna?)
Płacisz
Wothan pisze:2. Jeśli mam poziom mocy na 0 to czy nadal mogę zagrywać karty Chaosu o wartości 0? W instrukcji pisze, że mając poziom mocy na 0 automatycznie pasuję, więc to by znaczyło, że karty mocy o wartości 0 należy zagrywać zanim ten poziom się osiągnie. Dobrze rozumuję?
Dobrze
Wothan pisze:3. Jako, że ostatnio grywam głównie w GoTa to mam takie pytanko: Czy da się grać w CitOW na sojusze? Próbował ktoś czy to działa?
na bardzo krótką metę, bo interesy są bardzo sprzeczne. Sojusze są jedynie, by przywalić wygrywającemu, a potem to zostaje krwawa jatka :)
Wothan pisze:Z góry dzięki za odpowiedzi.
Mam nadzieję, że pomogłem.

Re: Chaos in the Old World

: 16 sty 2014, 00:24
autor: Sarna
Mam następujące pytanie: Przyjmijmy, że grając Rogatym Szczurem, pierwszego klanbrata przyzwałem w Norsce, czy mogę zagrać w następnej kolejce kartę chaosu, która przywołuje dwóch klanbraci na terenie Bretonii? Czy takową kartę mogę zagrać jedynie w sąsiedztwie Norski, to jest Krainach Trollli? Z zasad wynika, że figurki przywoływać można jedynie na obszarach na których popleczników już mamy, bądź na obszarach przyległych do nich, w takim wypadku Nie mógłbym zagrać tej karty w Bretonii mając klanbrata w Norsce. Chyba, że ta karta chaosu rządzi się innymi prawami. Proszę o rozwianie wątpliwości.

Re: Chaos in the Old World

: 16 sty 2014, 01:11
autor: sowacz
Karty chaosu możesz kłaść gdziekolwiek, gdzie jest jeszcze na nią wolne miejsce. A skoro karta mówi, że masz położyć tam dwa szczury, to znaczy, że możesz.

Re: Chaos in the Old World

: 16 sty 2014, 12:11
autor: kwiatosz
Na niektórych kartach jest napisane "przyzwij cośtam zgodnie z zasadami przyzywania" - w innych przypadkach tekst na karcie ma pierwszeństwo przed regułami.

Re: Chaos in the Old World

: 19 mar 2014, 20:18
autor: tor_Arka
Cześć, gramy ze znajomymi już ponad rok, ekipa zmienna. Raz na jakiś czas pojawiają się jednak pytania, które ciężko nam rozstrzygnąć kiedy część graczy skłania się ku jednemu rozwiązaniu, a część w stronę innego, a zatem:

1. Karta ulepszeń Strażnika Tajemnic w dodatku Rogaty Szczur - "Strażnik Tajemnic liczy się jako trzy żetony szlachty"
- Tylko dla Slaanesha czy dla wszystkich graczy? Ja obstaję przy tym, że dla wszystkich ale część ekipy upiera się, że nie mam racji.

2. Karta ulepszeń Krwiopuszcza (dodatek Rogaty Szczur) - "Otrzymujesz 2 PZ za każdym razem, gdy zabijesz figurkę w regionie zawierającym Krwiopuszcza.
- Jak na moje każda zabita figurka w regionie z Krwiopuszczem daje 2 PZ, a co za tym idzie jeżeli Khorne zabije w takim regionie 5 figurek to otrzymuje on 10 PZ. Część znajomych uważa, że to stwarza zbyt duże dysproporcje w grze i dodatkowe PZ otrzymujemy tylko za 1 figurkę na region, co moim zdaniem nie wynika z tekstu karty.

Będę wdzięczny za konsultację.

Re: Chaos in the Old World

: 19 mar 2014, 22:03
autor: Olgierdd
w obu przypadkach masz rację:
1. Liczy się dla wszystkich;
1. otrzymujesz 2 punkty za KAŻDĄ figurkę. (chociaż jest trochę graczy grających, że tylko 2 punkty na region, ale to nie jest oficjalna zasada)

Re: Chaos in the Old World

: 20 mar 2014, 08:48
autor: kwiatosz
Tak to właśnie jest w grupie - człowiek mądry zasady wywnioskuje, ale jak grupa zakrzyczy to trzeba świadomie grać na złych zasadach...

Re: Chaos in the Old World

: 26 lip 2014, 00:07
autor: MHR0K
Mam pytanie odnośnie karty Khorne'a z dodatku Rogaty Szczur. Chodzi o kartę Szał (ang. Rampage). Karta powoduje przeprowadzenie natychmiastowej bitwy w regionie, gdzie ją zagrano. FAQ jednak nie mówi o sytuacji, gdy zostaną jakieś jednostki w tym regionie - czy w takim przypadku we właściwej fazie walki znów dochodzi do bitwy w tym regionie, czy nie?

Re: Chaos in the Old World

: 26 lip 2014, 02:50
autor: schizofretka
Oczywiście, że tak.


Sent from my awesome mobile I want to brag about. May contain trace elements of tpos.

Re: Chaos in the Old World

: 26 lip 2014, 07:55
autor: kwiatosz
Co więcej te dwie bitwy są w różnych fazach - ta z karty jest z w fazie przyzywania, a druga jest w fazie bitew, więc za każdym razem Khorne może tu dostać znacznik na kółko (ale już np. z drugiej takiej karty zagranej na ten sam region drugiego znacznika dostać nie może).

Re: Chaos in the Old World

: 26 lip 2014, 10:42
autor: MHR0K
Dzięki za odpowiedzi, pozdrawiam.

Re: Chaos in the Old World

: 21 lis 2014, 10:50
autor: sqb1978
Taka zagwozdka wczoraj powstała. Graliśmy ze Szczurem.

Czy kiedy Slaanesh przejmie kultystę Szczura dzięki swojej karcie chaosu, to później w fazie zepsucia kładzie swój żeton zepsucia za tego kultystę czy nie?
Generalnie rozchodzi się o to czy dodawanie żetonów zepsucia to cecha danej Siły Chaosu czy raczej kultysty (którego jak wiadomo przejmuje się ze wszystkimi jego statystykami, czyli u Szczura niby bez możliwości kładzenia żetonów zepsucia).

Re: Chaos in the Old World

: 21 lis 2014, 11:39
autor: metyu
Imo nie kładzie, ale figurka nadal liczy się jako jeden żeton zepsucia.

Re: Chaos in the Old World

: 21 lis 2014, 11:52
autor: sirafin
Metyu ma rację. Nie kładzie żetonu zepsucia. Działanie figurki się nie zmienia, zmienił się jedynie kontrolujący gracz. Jeśli jednak w tym czasie spustoszony zostanie region, to kontrolowany Klanbrat będzie się liczył jako żeton zepsucia dla Slaanesha.

Re: Chaos in the Old World

: 21 lis 2014, 12:57
autor: sqb1978
Dzięki, aby nie przedłużać zdecydowaliśmy się na tą interpretację i jak się okazuje słusznie :)

Re: Chaos in the Old World

: 06 gru 2014, 01:54
autor: lunatyk1900
Przebrnąłem przez temat, ale nie znalazłem odpowiedzi na swoje pytanie, dlatego chciałbym was prosić o pomoc:
:arrow: W instrukcji wyczytaliśmy że wszystkie obrażenia w walce musza zostać przydzielone w taki sposób żeby zabić jak najwięcej jednostek, nawet jesli to oznacza zabijanie swoich (o ile dobrze pamiętam i niczego nie pokręciłem).

1) Przykład: w krainie jest krwiopuszcz i żeton chłopa. W walce wypadają dwa trafienia: ginie i chłop i krwiopuszcz?
2) Przykład: w krainie jest krwiopuszcz, kultysta khorna i grubas Nurgla. W walce Khorn trafia dwa razy, ma więc za mało obrażeń na zabicie grubasa - czy zatem zabija swojego kultyste i krwiopuszcza?

Z góry dziękuje za odpowiedź, bo wiem że ktoś się zlituje i poda pomocną dłoń.

Re: Chaos in the Old World

: 06 gru 2014, 02:09
autor: palladinus
lunatyk1900 pisze:Przebrnąłem przez temat, ale nie znalazłem odpowiedzi na swoje pytanie, dlatego chciałbym was prosić o pomoc:
:arrow: W instrukcji wyczytaliśmy że wszystkie obrażenia w walce musza zostać przydzielone w taki sposób żeby zabić jak najwięcej jednostek, nawet jesli to oznacza zabijanie swoich (o ile dobrze pamiętam i niczego nie pokręciłem).

1) Przykład: w krainie jest krwiopuszcz i żeton chłopa. W walce wypadają dwa trafienia: ginie i chłop i krwiopuszcz?
2) Przykład: w krainie jest krwiopuszcz, kultysta khorna i grubas Nurgla. W walce Khorn trafia dwa razy, ma więc za mało obrażeń na zabicie grubasa - czy zatem zabija swojego kultyste i krwiopuszcza?

Z góry dziękuje za odpowiedź, bo wiem że ktoś się zlituje i poda pomocną dłoń.
To co piszesz, to równałoby się samobójstwu, a chyba każdy kultysta wie, że to niedozwolone w prawie kanonicznym ;)

Jeśli gracz ma możliwość przydzielenia obrażeń, musi to
zrobić. Nawet jeśli gracz nie chce przydzielać obrażeń,
na przykład, własnym figurkom, będącym chwilowo
pod kontrolą innego gracza, musi to zrobić, jeśli nie ma
innego celu.


W obu przypadkach giną tylko chłopi.

Edit: o ile w drugim wypadku występuje chłop :), a jeśli nie, to nikt.

Re: Chaos in the Old World

: 06 gru 2014, 22:58
autor: Kapelatejesy
Chodzi o to, że są karty, dzięki którym inny gracz może przejąć Twoje figurki. W trakcie fazy walki Twój kultysta jest wtedy pod cudzą kontrolą i liczysz go jako swojego przeciwnika. To w takiej sytuacji musisz przydzielić obrażenia tak, że jeśli możesz go zabić, to go zabijasz. Oczywiście w normalnej sytuacji nie zabijasz własnych wyznawców ;-)

Re: Chaos in the Old World

: 08 gru 2014, 22:40
autor: lunatyk1900
Ok, dzięki za pomoc. Po prostu to zdanie z instrukcji potraktowaliśmy za bardzo dosłownie: "Jeśli gracz ma możliwość przydzielenia obrażeń, musi to zrobić"

Re: Chaos in the Old World

: 19 lut 2015, 15:42
autor: lunatyk1900
:arrow: Mam następne pyranie co do karty chaosu Khorna: Krwawy szał ( na początku fazy walki rzuca się 2k6 i od razu zabija ewentualne ofiary).

Co się dzieje w momencie kiedy karta ta leży w regionie zawierającym samych kultystów bez możliwości ataku? Samej walki w prawdzie w tym regionie nie ma, ale przecież faza walki rozpatrywana jest dla każdego regionu tak czy owak. Czy zatem karta zadziała na korzyść Khorna? Na razie graliśmy że tak, ale mam wątpliwości.

Re: Chaos in the Old World

: 19 lut 2015, 16:21
autor: sirafin
Wasza interpretacja jest poprawna.

Re: Chaos in the Old World

: 01 mar 2015, 21:14
autor: lunatyk1900
Grając ze szczurem możliwe są remisy na kole wskaźnika zagrożenia:

1) Kiedy dwóch graczy ma najniższą wartość zagrożenia, który z nich rozpatruje działanie kart wydarzeń starego świata?
2) Dwóch graczy ma tą samą najwyższą wartość zagrożenia w regionie zawierającym żeton bohatera. Który z nich usuwa swoją figurkę? Obaj? Żaden? Jeśli w takim regionie leżą dwa żetony bohaterów to może obaj gracze tracą po jednej figurce?