Strona 4 z 7

Re: Space Empires GMT

: 14 lis 2017, 11:08
autor: Pan_K
c08mk pisze:
Pan_K pisze:Masz na myśli coś takiego: https://www.planszostrefa.pl/pl/p/Tacka ... y-GMT/2523 ?
Sześć takich tacek, plansza, dwie instrukcje, cztery pomoce gracza i plik kart do prowadzenia ekonomii: zmieści się to na raz w pudełku?
Tak ta : )
W dwóch pudełkach. Z podstawki i z dodatku. Pudełko z podstawki dodatkowo jest o około 1,5cm wyższe, bo się nie domyka.
Za to przy takim podziale żetonów nie ma problemów z rozłożeniem gry. Dopiero jak wyjdzie kolejny dodatek (Replicators) może być trudno ogarnąć dodatkowe żetony.
Dzięki :)
No to teraz mam zagadkę, gdzie takie tacki można dorwać? Bo w planszostrefie nie ma :(
No i ja nie mam dodatku...

Re: Space Empires GMT

: 14 lis 2017, 11:43
autor: c08mk
Tacki co jakiś czas się pojawiają w różnych sklepach. Teraz widzę, że faktycznie jest deficyt.
Jak będę miał chwilę to zrobię jakiś zdjęcie jak to u mnie wygląda.

Re: Space Empires GMT

: 15 lis 2017, 14:39
autor: c08mk
Kilka zdjęć odnośnie przechowywania.
Spoiler:
Spoiler:
Spoiler:
Żetony jednostek na tacce są tak poukładane żeby w miarę łatwo się je dało znaleźć np. Fightery z CV-kami, Base z Shipyard (obydwa są statyczne, nie poruszają się po mapie), Dreadnought z Titanami, jednostki naziemne są razem, itp.

Re: Space Empires GMT

: 15 lis 2017, 22:46
autor: Pan_K
Super - dzięki za fotki.
Będzie kłopot, bo nie sądzę, by dało się wszystkie zmieścić w jednym pudle. Ale może do czasu, aż się pojawią tacki - będzie też okazja dokupić dodatek. Recz jasna, o ile gra się zadomowi na stałe :)

Re: Space Empires GMT

: 17 maja 2018, 19:50
autor: Do0ctor
Szkoda, że gra przeszła jakoś bez większego echa:( Dla mnie to jeden z lepszych tytułów 4x a ciężko ekipę zebrać;(

Re: Space Empires GMT

: 18 maja 2018, 01:46
autor: Sir_Yaro
Do0ctor pisze: 17 maja 2018, 19:50 Szkoda, że gra przeszła jakoś bez większego echa:( Dla mnie to jeden z lepszych tytułów 4x a ciężko ekipę zebrać;(
ja zawsze chretnie zagram

Re: Space Empires GMT

: 18 maja 2018, 12:16
autor: Do0ctor
Sir_Yaro pisze: 18 maja 2018, 01:46
Do0ctor pisze: 17 maja 2018, 19:50 Szkoda, że gra przeszła jakoś bez większego echa:( Dla mnie to jeden z lepszych tytułów 4x a ciężko ekipę zebrać;(
ja zawsze chretnie zagram
Do Gdańska daleko mam :)

Re: Space Empires GMT

: 16 lis 2018, 12:32
autor: stalker7
Do0ctor pisze: 17 maja 2018, 19:50 Szkoda, że gra przeszła jakoś bez większego echa:( Dla mnie to jeden z lepszych tytułów 4x a ciężko ekipę zebrać;(
U nas mało popularna, szczerze, to sam jej długo nie tykałem po niezbyt pochlebnych opiniach, że to gra kosmiczna księgowego, no i te brzydkie żetony a nie piękne figurki ughhh. Ile to problemów z logistyką gry itp itd.

Kiedyś jak weszła mi konkretna zajawka na 4x po zapowiedzi TI4 obejrzałem omówienie zasad SE, gameplay i myślę sobie, kurde przecież to nie jest trudne ani nie ma nie wiadomo ile liczenia, ba nawet to ciekawe jest ukryte akcje, mgła wojny. Cholera żadna gra 4x tego nie ma!
Zamówiłem zagrałem solo i jest rewelka :) Niestety to nadal typowy wargame 4x. Brakuje mu rozwiniętej ekonomii i polityki. Ale może kiedyś GMT rozwinie to jeszcze bardziej. Moim zdaniem gdyby to rozwinęli dobrze pewnie przebiło by TI 4 :) Figurki są ładne ale zawsze można by było je rozstawiać na walkę a całą grę kontynuować na żetonach, dla mnie to nie problem. Fajnie jak by była większa mapa w sensie hexy ale to akurat nie problem. Matę z grafiką zlecić to jedynie kwestia dodatkowej stówki. Gdyby żetony były grubsze byłyby lepsze do manewrowania i łatwiejsze do obliczenia. Ale to kosmetyka.
Niemniej jednak jak ktoś szuka 4x nastawionego głównie na walkę to nie ma nic lepszego od SE.

BTW SE jako cyfrowa postać moim zdaniem działała by idealnie. Szkoda, że GMT się tego nie czepi. I nawet byłyby figurki na planszy a mimo to ukryte przed wrogiem:P

Re: Space Empires GMT

: 16 lis 2018, 14:29
autor: Sir_Yaro
stalker7 pisze: 16 lis 2018, 12:32 U nas mało popularna, szczerze, to sam jej długo nie tykałem po niezbyt pochlebnych opiniach, że to gra kosmiczna księgowego, no i te brzydkie żetony a nie piękne figurki ughhh. Ile to problemów z logistyką gry itp itd.

Kiedyś jak weszła mi konkretna zajawka na 4x po zapowiedzi TI4 obejrzałem omówienie zasad SE, gameplay i myślę sobie, kurde przecież to nie jest trudne ani nie ma nie wiadomo ile liczenia, ba nawet to ciekawe jest ukryte akcje, mgła wojny. Cholera żadna gra 4x tego nie ma!
Zamówiłem zagrałem solo i jest rewelka :) Niestety to nadal typowy wargame 4x. Brakuje mu rozwiniętej ekonomii i polityki. Ale może kiedyś GMT rozwinie to jeszcze bardziej. Moim zdaniem gdyby to rozwinęli dobrze pewnie przebiło by TI 4 :) Figurki są ładne ale zawsze można by było je rozstawiać na walkę a całą grę kontynuować na żetonach, dla mnie to nie problem. Fajnie jak by była większa mapa w sensie hexy ale to akurat nie problem. Matę z grafiką zlecić to jedynie kwestia dodatkowej stówki. Gdyby żetony były grubsze byłyby lepsze do manewrowania i łatwiejsze do obliczenia. Ale to kosmetyka.
Niemniej jednak jak ktoś szuka 4x nastawionego głównie na walkę to nie ma nic lepszego od SE.

BTW SE jako cyfrowa postać moim zdaniem działała by idealnie. Szkoda, że GMT się tego nie czepi. I nawet byłyby figurki na planszy a mimo to ukryte przed wrogiem:P
Strasznie mnie irytuje opiniowanie tytułu bazując na proporcji plastiku do papieru w pudełku z grą. Ma to tak mało sensu, że aż głowa boli. TO tak jakby chińczyk miał się nagle stać genialną grą tylko dzięki zrobieniu wszystkich elementów ze złota i diamentów... I plastiku... :D
Plastik itp mogą poprawić odbiór gry, klimat itd ale mechaniki nie zbudują.

Większość usprawnień o których wspomniałeś to w wersji PnP zrobiłem. Chyba jedyne czego zabrakło to statki-figurki. Niestety nie udało mi się wymyślić w jaki sensowny sposób można by to zrealizować. I nawet teraz, z rok (jak nie więcej) później mam tylko mgliste pomysły realizacji. Przeskok między "czymś niezidentyfikowanym co gdzieś tam leci", a konkretnym statkiem-figurką jest czymś czego nie potrafiłem ogarnąć. Tak aby było to rozwiązanie równie funkcjonalne co żetony.
Jeśli masz jakiś pomysł to super chętnie usłyszę, a jutro mogę zacząć drukować statki :D

Wg mnie argument o trudności księgowania wydatków i przychodów jest mocno nie trafiony. Przecież to wymaga co tura policzenia 2-3 słupków na dodawanie i odejmowanie w zakresie maksymalnie do 100. A jeśli to za dużo to można włączyć sobie na telefonie arkusz który robi 3/4 roboty za nas.

Nieco więcej ekonomii znajdziesz w dodatku gdzie budowa fabryk i labów wyraźnie wpływa na rozgrywkę. I w ogóle dodatek poprawia grę 2x :) Uwielbiam technologie i rasy.
Natomiast politykę to nie wiem czy chciałbym zobaczyć w tej grze. Polityka to przeważnie gra nad stołem i niespecjalnie mi pasuje do tytułu gdzie nic nie liczy się tak bardzo jak efektywność i strategia.

A i jeszcze jedno. SE jest dostępne na TTS. Grałem 2 razy i jest... ok. Dużym problemem jest odwracanie zamaskowanych żetonów tak aby pozostały faktycznie tajne. Szczególnie, że nigdy nie wiesz gdzie przeciwnik tak naprawdę patrzy.

Re: Space Empires GMT

: 16 lis 2018, 15:03
autor: Odi
A ja kiedyś robiłem recenzje dla Świata Gier Komputerowych i chyba 8/10 wystawiłem. Bardzo dobra gra.

Re: Space Empires GMT

: 16 lis 2018, 16:53
autor: stalker7
[ Odi: Proszę NIE CYTOWAĆ całych postów! Odnosimy się tylko do konkretnych wypowiedzi lub w treści posta używamy odnośnika: nick->]

Z figurkami po prostu przy walce jak i tak odkrywasz żetony to sobie wsadzasz figurki na matę od walki i sobie strzelasz z laserków :P Tylko tyle ;) Wiem, ale nigdzie close encounters już nie ma. Czekam na dodruk od GMT ale na razie powoli lecą zamówienia . Mam za to replikatorów, jednak bez close encounters nie ruszam tego dodatku.

Re: Space Empires GMT

: 16 lis 2018, 19:20
autor: Sir_Yaro
Kurcze nie byłem nawet świadomy, że replikatorzy w końcu wyszli. Będę musiał się zastanowic co z tym fantem zrobić :)
A close encounter znajdziesz tutaj: viewtopic.php?f=61&t=45253 :)

Re: Space Empires GMT

: 17 lis 2018, 15:56
autor: stalker7
Dzięki, ale nie będę już kombinować, poczekam na 2 print myślę, że w przyszłym roku doczekam:)
Replikatorzy wyszli bodajże na początku tego roku, na razie jeszcze da się u nas kupić z tego co widziałem :P

Re: Space Empires GMT

: 17 lis 2018, 18:27
autor: sajlenthill
Na bgg jest informacja że gra najlepiej śmiga na 2 osoby. Faktycznie tak jest? Z czego to wynika?

Re: Space Empires GMT

: 17 lis 2018, 21:36
autor: stalker7
Bo to gra typowa do duela:P przy 3 jest tak, że jak 2 powalczy to 3 ich może obu rozwalić zanim zdążą odbudować flotę np. I w sumie każdy będzie się czaił i uciekał od walki dopóki nie pójdzie jedna porządna bitwa, wtedy 3 wkracza do akcji i wygrywa grę.
Ogólnie najlepiej gra się 1 na 1 albo 2 na 2 lub na 4 każdy na każdego ofc. Można też połączyć 2 plansze (o ile się ma ) i drugi zestaw żetonów i grać na 8 :)

Re: Space Empires GMT

: 30 lis 2018, 09:49
autor: vinnichi
Czy ktoś mógłby zrobić porównanie obu dodatków? Który jest ciekawszy? Od którego warto zacząć? Czy dodanie dwóch to już szaleństwo?

Re: Space Empires GMT

: 01 gru 2018, 18:57
autor: stalker7
vinnichi pisze: 30 lis 2018, 09:49 Czy ktoś mógłby zrobić porównanie obu dodatków? Który jest ciekawszy? Od którego warto zacząć? Czy dodanie dwóch to już szaleństwo?
ZDECYDOWANIE close encounters. Problem taki, że nigdzie nie dostaniesz. Ale nie lękaj się gwiezdny wędrowcze w odległej galaktyce zbierają P500 na wydruk. W przyszłym roku powinniśmy ujrzeć to na półkach. Póki co jeszcze replikatorzy są dostępni. Patrząc na niewielką ilość i czas oczekiwania na reprint jeśli chcesz wejść w SE radzę kupić póki jest. To samo podstawka. Replikatorzy to w sumie rozwinięcie close encounters+ dodanie nowej "rasy" którą gra się zupełnie inaczej od tych standardowych( w sensie zupełnie inaczej, inna mechanika, inna ekonomia, inne statki!). Must have na pewno jest close encounters, replikatorzy są porządani, ale nie niezbędni.

Re: Space Empires GMT

: 01 gru 2018, 19:49
autor: vinnichi
Hej
Widziałem właśnie że gmt już prawie uzbierało 500 chętnych. Podejrzewam że zanim się pojawi close encounters jeszcze podstawki nie dam rady porządnie ograć. Czy dodajesz do gry oba dodatki ? Gracie z opcją expowania jednostek?

Re: Space Empires GMT

: 01 gru 2018, 19:52
autor: stalker7
vinnichi pisze: 01 gru 2018, 19:49 Hej
Widziałem właśnie że gmt już prawie uzbierało 500 chętnych. Podejrzewam że zanim się pojawi close encounters jeszcze podstawki nie dam rady porządnie ograć. Czy dodajesz do gry oba dodatki ? Gracie z opcją expowania jednostek?
wszystko zależy ile czasu masz/chcesz grać, expowanie czy ulepszanie pojedynczych jednostek to fajna mechanika zwiększająca feel i frajdę z gry jednak oba zwiększają czas poświęcany na nadzór nad grą

Re: Space Empires GMT

: 01 gru 2018, 20:14
autor: vinnichi
Po 3.5h godzinnej partii odszedłem od stołu z wrażeniem jakby minęła godzinka 😊 więc pewnie skorzystam z tej opcji jeśli jest sensowna. Dobrze że gmt regularnie dodrukowuje swoje produkty.

Re: Space Empires GMT

: 01 gru 2018, 21:30
autor: stalker7
vinnichi dobre gry tak mają wszystkie :P times fly ;)
Jest dopiero 360 sztuk, i ten order jest zbierany już od ponad pół roku, pytanie kiedy dobije do 500 i czy jak dobije od razu rozpoczną kolejny etap. Zauważ, że mają bardzo dużo gier w kolejce i zazwyczaj jest tak, że jak gra nie ma dużo zamówień w krótkim czasie lub nie jest nowością to mimo osiągnięcia 500 sztuk nadal czeka w kolejce na kolejny etap. Więc sądzę, że przyszłe święta oczywiście te w grudniu to taka w miarę lekko optymistyczna/realna data.

Re: Space Empires: 4X (Jim Krohn)

: 02 gru 2018, 09:02
autor: vder
Wg gmt w lutym grę - znaczy close encounters - będą mieli na magazynie, więc pewnie realnie marzec będzie można kupić. :)

Re: Space Empires: 4X (Jim Krohn)

: 02 gru 2018, 09:57
autor: stalker7
ale którego roku?:D

Re: Space Empires: 4X (Jim Krohn)

: 02 gru 2018, 10:26
autor: vder
stalker7 pisze: 02 gru 2018, 09:57 ale którego roku?:D
heh niektórym to się nigdy nie dogodzi :D - moze rzeczywiście marzec to zbyt optymistycznie, ale w kwietniu zamierzam już to pudełko ogrywać.
instrukcja dla opornych i niedowiarków:
1. otwieramy https://mailchi.mp/f0f609a986c7/novembe ... e-from-gmt
2. przewijamy do sekcji 'Production outlook'
3. czytamy ze zrozumieniem.

Re: Space Empires: 4X (Jim Krohn)

: 02 gru 2018, 10:34
autor: vinnichi
Rzeczywiście

At the Printer: No Firm Ship Date Yet (We're expecting a February arrival in our warehouse)
The Dark Valley, Deluxe Edition**
Space Empires Close Encounters, 2nd Printing**
Super, dzięki za bardzo dobrą informację