Cywilizacja Sid Meier's - pytania i wątpliwości
Re: Cywilizacja Sid Meier's ffg
Dokładnie tak, a ja mam jedno pytanie. Czy ta technologia co wykorzystuje uran (nie pamiętam nazwy) potrafi ot tak zniszczyć miasto wraz z budowlami dookoła? Bo to trochę zabija... hmm całą rywalizacje. Ostatnio w grze na 3 osoby zdobyłem 2 urany, po dojściu do tej technologii w dwie tury zniszczyłem im po jednym mieście i w ten oto sposób nie mieli najmniejszych szans by mi zagrozić (militarnie byliśmy podobni, swobodnie mogłem się bronić przed ich atakami zabijając im po 1-2 flagi zanim do mnie doszli - mimo że przegrywałem walkę). Technologicznie do momentu bombardowania szli równo ze mną, potem ich potencjał drastycznie spadł.
Re: Cywilizacja Sid Meier's ffg
Oczywiście, bomba jądrowa niszczy całe miasto ze wszystkimi budynkami Skoro graliście w 3 to się dziwię, że ci dwaj gracze nie zmówili się razem na ciebie. Nawet bez jednego miasta razem powinni być wystarczająco silni, żeby być dla Ciebie realnym zagrożeniem.
Re: Cywilizacja Sid Meier's ffg
Mieli na tyle mało czasu, że pomimo prób nie zdążyli mi poważnie zagrozić. Do momentu zniszczenia miast walka była bardzo wyrównana. A wiadomo, że wymyślenie technologii na 4 lvlu to już jest końcówka gry.
Re: Cywilizacja Sid Meier's ffg
Ee tam U Nas to w żadnym stopniu nie było przegięte. Strach zreszta używać atomówek jeśli ktoś inny ma odpowiednie technologie wykorzystujące szpiegów.
Zazwyczaj lepszym sposobem wykorzystania Atomic Theory jest zdublowanie fazy akcji w każdym z miast
Szczególnie to fajnie działa w chwili kiedy dokonujemy ataku na zwycięstwo kulturalne. Trzeba tylko uważać aby mam wystarczyło handlu na tego typu zabawy
Zazwyczaj lepszym sposobem wykorzystania Atomic Theory jest zdublowanie fazy akcji w każdym z miast
Szczególnie to fajnie działa w chwili kiedy dokonujemy ataku na zwycięstwo kulturalne. Trzeba tylko uważać aby mam wystarczyło handlu na tego typu zabawy
Civilization - Gra Planszowa - Bitwa
Witam wszystkich,
Proszę o poradę do gry: Civilization - Gra Planszowa
otóż jak atakujący zaatakuje kartą pierwszy otwierając front to ja nie chcąc go atakować kładę kartę obok otwierając drugi front,
pytanie moje to jak ten atakujący jest jego drugi ruch to może zabrać kartę z pierwszego frontu który utworzył i zaatakować drugi front obrońcy (ten który położyłem obok)?
Proszę o poradę do gry: Civilization - Gra Planszowa
otóż jak atakujący zaatakuje kartą pierwszy otwierając front to ja nie chcąc go atakować kładę kartę obok otwierając drugi front,
pytanie moje to jak ten atakujący jest jego drugi ruch to może zabrać kartę z pierwszego frontu który utworzył i zaatakować drugi front obrońcy (ten który położyłem obok)?
- Veridiana
- Administrator
- Posty: 3241
- Rejestracja: 12 wrz 2008, 17:21
- Lokalizacja: Czyżowice
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 72 times
- Kontakt:
Re: Civilization - Gra Planszowa - Bitwa
Położone karty leżą w miejscu do końca bitwy, nie można ich przekładać. atakujący może zaatakować Twój nowy front tylko nową kartą.
Re: Civilization - Gra Planszowa - Bitwa
Dzięki za szybką odpowiedź!
Czyli może się zdarzyć tak że podczas bitwy nie będzie żadnej walki?
Zakładając że na polu bitwy są trzy otwarte fronty i żaden z nich nie toczy bitwy, gdy kończy się walka i następuje liczenie punktów to jeżeli obrońca ma mniej siły na kartach niż atakujący to po mimo tego że jest remis (nikt nie zaczął walki więc chyba jest remis?) to czy wygrywa atakujący?
Mam nadzieje że jasno to wyraziłem :/
Czyli może się zdarzyć tak że podczas bitwy nie będzie żadnej walki?
Zakładając że na polu bitwy są trzy otwarte fronty i żaden z nich nie toczy bitwy, gdy kończy się walka i następuje liczenie punktów to jeżeli obrońca ma mniej siły na kartach niż atakujący to po mimo tego że jest remis (nikt nie zaczął walki więc chyba jest remis?) to czy wygrywa atakujący?
Mam nadzieje że jasno to wyraziłem :/
Re: Civilization - Gra Planszowa - Bitwa
Z tego co mi wiadomo o wyniku bitwy decyduje suma sił jednostek, które przeżyły a nie ilość jednostek. Tak, więc w/w przypadku wygrywa atakujący
Re: Civilization - Gra Planszowa - Bitwa
No właśnie o tym mówiłem
Są 3 otwarte fronty, nikt nie walczył. Na polu bitwy jest 6 kart (3 moje i 3 przeciwnika),
bitwa się kończy bo nikt już nie ma kart jednostek na ręce.
I liczymy punkty siły z kart które przetrwały (czyli z wszystkich bo wszystkie przetrwały bo żadna nie walczyła unikając starcia otwierając nowy front).
I okazuje się że atakujący ma więcej punktów siły na kartach a obrońca mniej.
Normalnie podczas remisu wygrywa broniący ale tu nie ma remisu bo więcej punktów ma atakujący.
Kto więc wygrywa?
Są 3 otwarte fronty, nikt nie walczył. Na polu bitwy jest 6 kart (3 moje i 3 przeciwnika),
bitwa się kończy bo nikt już nie ma kart jednostek na ręce.
I liczymy punkty siły z kart które przetrwały (czyli z wszystkich bo wszystkie przetrwały bo żadna nie walczyła unikając starcia otwierając nowy front).
I okazuje się że atakujący ma więcej punktów siły na kartach a obrońca mniej.
Normalnie podczas remisu wygrywa broniący ale tu nie ma remisu bo więcej punktów ma atakujący.
Kto więc wygrywa?
Re: Civilization - Gra Planszowa - Bitwa
Nie ma w tym przypadku remisu, wygrywa atakujący.
Remis jest wtedy gdy siła jednostek które przeżyły (plus ewentualne modyfikatory liczone przed walką) atakującego i broniącego są sobie równe. Wtedy broniący wygrywa.
Remis jest wtedy gdy siła jednostek które przeżyły (plus ewentualne modyfikatory liczone przed walką) atakującego i broniącego są sobie równe. Wtedy broniący wygrywa.
- Edwardo
- Posty: 573
- Rejestracja: 13 wrz 2010, 11:48
- Lokalizacja: Wroclove
- Has thanked: 27 times
- Been thanked: 19 times
Sid Meier's Civilization- pytanie o wozy
Mam pytania odnośnie zbierania zawartości pola przez wozy:
1) czy mogę wysłać zawartość pola znajdującego się na prowincji mojego miasta do tego właśnie miasta? wydaje mi się, że nie ale pewny nie jestem.
I drugie pytanie:
2) czy mogę wysłać zawartość pola znajdującego się na prowincji mojego miasta do innego mojego miasta?
1) czy mogę wysłać zawartość pola znajdującego się na prowincji mojego miasta do tego właśnie miasta? wydaje mi się, że nie ale pewny nie jestem.
I drugie pytanie:
2) czy mogę wysłać zawartość pola znajdującego się na prowincji mojego miasta do innego mojego miasta?
Jestem Stanley i jestem planszoholikiem www.planszoholik.pl
- MalyFarciarz
- Posty: 51
- Rejestracja: 30 gru 2011, 14:03
- Lokalizacja: Wrocław/Międzyrzecz
- Kontakt:
Re: Sid Meier's Civilization- pytanie o wozy
Przecież nie możesz zebrać 2 razy tego samego pola. a młotki, punkty wymiany handlowej, monety, kultura oraz surowce leżące na peryferiach miasta należą do Ciebie.Edwardo pisze:Mam pytania odnośnie zbierania zawartości pola przez wozy:
1) czy mogę wysłać zawartość pola znajdującego się na prowincji mojego miasta do tego właśnie miasta? wydaje mi się, że nie ale pewny nie jestem.
Ciekawe pytanie. Osobiście uważam, że taka zagrywka jest zgodna z regulaminem chociaż sam tego nie stosowałem. Może ktoś inny podda Ci konkretne argumenty ja jedynie mogę powiedzieć, że nie możesz z tego powodu 2 razy wysłać zawartości pola. W regulaminie pisze, że jedynie na początku fazy gracz określa do którego miasta ma iść zawartość pola na którym stoi wóz, i że do końca tury wóz jest peryferią wybranego miasta i zbiera zawartość wysyłając ją do wybranego miasta. A czy można zrobić tak jak pytasz? Jak już mówiłem poczekaj może ktoś ma argumenty które definitywnie wskażą odpowiedź.Edwardo pisze:Mam pytania odnośnie zbierania zawartości pola przez wozy:
2) czy mogę wysłać zawartość pola znajdującego się na prowincji mojego miasta do innego mojego miasta?
Re: Sid Meier's Civilization- pytanie o wozy
Pole należy do miasta i nie trzeba używać wozu aby zebrać z niego surowiec lub cokolwiek innego, natomiast co do użycia wozu aby właściwości pola należały do innego miasta.. hmm moim zdaniem jest to nagięcie zasad i w pewnym sensie jakby wykorzystanie buga, bo w ten sposób można zwiększyć produkcje w jednym z miast w dość znaczy sposób...
- MalyFarciarz
- Posty: 51
- Rejestracja: 30 gru 2011, 14:03
- Lokalizacja: Wrocław/Międzyrzecz
- Kontakt:
Re: Sid Meier's Civilization- pytanie o wozy
Jednocześnie zmniejszając w drugim.Pantego pisze:Pole należy do miasta i nie trzeba używać wozu aby zebrać z niego surowiec lub cokolwiek innego, natomiast co do użycia wozu aby właściwości pola należały do innego miasta.. hmm moim zdaniem jest to nagięcie zasad i w pewnym sensie jakby wykorzystanie buga, bo w ten sposób można zwiększyć produkcje w jednym z miast w dość znaczy sposób...
Chociaż nie grałem w dodatek ale przeczytałem o nim wczoraj parę informacji m.in. o tym, że metropolia zbierając punkty kultury zbiera podwojoną ich wartość. Jak przydatne by to było jakby położyć wóz w pozostałych miastach na kościołach albo nowoczesnych cudach i określić, że wóz przesyła zawartość pola do metropolii.
Albo położyć wóz na kopalniach, też niezłe przegięcie, chociaż aby czasami zebrać 25 młotków do budowy cudu trzeba nieźle się nakombinować i mogło by to pomóc.
Cóż peryferia miasta powinny być na stałe przypisane. Patrząc na korzyści wynikające szczególnie z punktów kultury.
Re: Sid Meier's Civilization- pytanie o wozy
Nie chcę zakładać kolejnego tematu, a mam palące pytanie dot. wielkich ludzi.
Czy monetka, którą można znaleźć na niektórych kafelkach wielkich ludzi, jest dodawana do licznika jednokrotnie w całej grze, czy po każdej kolejnej turze? Zmienia to zasadniczo postać rzeczy, bo gra się przestaje balansować w drugim wypadku.
Czy monetka, którą można znaleźć na niektórych kafelkach wielkich ludzi, jest dodawana do licznika jednokrotnie w całej grze, czy po każdej kolejnej turze? Zmienia to zasadniczo postać rzeczy, bo gra się przestaje balansować w drugim wypadku.
- Pierzasty
- Posty: 2719
- Rejestracja: 25 wrz 2011, 11:58
- Lokalizacja: Otwock
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 20 times
Re: Sid Meier's Civilization- pytanie o wozy
Wystawiasz człowieka, dodajesz monetę. Jak go zablokują albo zejdzie z planszy, moneta schodzi. Tak jak w przypadku banków. Monety nigdy nie są dodawane "w każdej turze". Nawet w wypadku technologii zawsze musisz za to czymś płacić.kacpersky pisze:Nie chcę zakładać kolejnego tematu, a mam palące pytanie dot. wielkich ludzi.
Czy monetka, którą można znaleźć na niektórych kafelkach wielkich ludzi, jest dodawana do licznika jednokrotnie w całej grze, czy po każdej kolejnej turze? Zmienia to zasadniczo postać rzeczy, bo gra się przestaje balansować w drugim wypadku.
-
- Posty: 87
- Rejestracja: 05 lut 2012, 09:51
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 2 times
Sid Meier's Civilization
Witam,
Mam pare pytan po pierwszych paru godzinach gry:
1. Czy w tym samym miescie moge stawiac 2 takie same budynki (np port) i 2 slawnych ludzi
2. Walka -
A) mam 2 pionki armii w roznych miejscach moja jedna armia zostala zaatakowana (lacznie posiadam 6 kart jednostek) w takim przypadku losuje ze swoich 6 dostepnych kart jednostek 3 ktorych uzyje w bitwie I tylko te karty zagrywam w ten bitwie? Jak zatem mam pozbywac sie slabych jednostek w swojej armii o sile 1 ktore moga zadecydowac o mojej porazce
B) jak mam zaatakowane/atakuje 2 pionki armii na jednym polu reke do walki mam 3+2 za drugi pionek na tym polu - jezeli mam trzeci pionek armii w innym miejscu mapy nie liczy sie jeszcze dodatkowe + 2 do reki bitewnej?
3. Katastrofa - ten kafelek moze zasypac budynek/slawnego czlowieka na przedmiesiach miasta przeciwnika? Ale pozniej na tym zasypanym miejscu moge stawiać ponownie budynki lub ludzi a kafelek traktuje jak pustynie?czy pustynia na zawsze blokuje to miejsce
4. Szpieg anuluje akcje miejska wykonana przez innego gracza ale jedna w jednym miescie? Nie wszystkie podczas ten tury we wszystkich miastach
Dzieki za pomoc
Mam pare pytan po pierwszych paru godzinach gry:
1. Czy w tym samym miescie moge stawiac 2 takie same budynki (np port) i 2 slawnych ludzi
2. Walka -
A) mam 2 pionki armii w roznych miejscach moja jedna armia zostala zaatakowana (lacznie posiadam 6 kart jednostek) w takim przypadku losuje ze swoich 6 dostepnych kart jednostek 3 ktorych uzyje w bitwie I tylko te karty zagrywam w ten bitwie? Jak zatem mam pozbywac sie slabych jednostek w swojej armii o sile 1 ktore moga zadecydowac o mojej porazce
B) jak mam zaatakowane/atakuje 2 pionki armii na jednym polu reke do walki mam 3+2 za drugi pionek na tym polu - jezeli mam trzeci pionek armii w innym miejscu mapy nie liczy sie jeszcze dodatkowe + 2 do reki bitewnej?
3. Katastrofa - ten kafelek moze zasypac budynek/slawnego czlowieka na przedmiesiach miasta przeciwnika? Ale pozniej na tym zasypanym miejscu moge stawiać ponownie budynki lub ludzi a kafelek traktuje jak pustynie?czy pustynia na zawsze blokuje to miejsce
4. Szpieg anuluje akcje miejska wykonana przez innego gracza ale jedna w jednym miescie? Nie wszystkie podczas ten tury we wszystkich miastach
Dzieki za pomoc
Ostatnio zmieniony 04 mar 2012, 10:48 przez Minimaniak, łącznie zmieniany 2 razy.
Re: Sid Meier's Civilization
1. Możesz postawić 2 porty i więcej, nie możesz postawić wiecej niz 1 budynków z gwiazdką np. koszary
2. a) taki urok gry
b) za każdy pionek +2
3. kafelek możesz chyba położyć wszędzie, ale zostaje on do końca gry nietknięty
4. jak używasz tej akcji dajesz surowiec szpiega(tzn. odkładasz go do puli). Każdy jeden żeton odpowiada jednej akcji i się go odkłada jak się go zużyje.
2. a) taki urok gry
b) za każdy pionek +2
3. kafelek możesz chyba położyć wszędzie, ale zostaje on do końca gry nietknięty
4. jak używasz tej akcji dajesz surowiec szpiega(tzn. odkładasz go do puli). Każdy jeden żeton odpowiada jednej akcji i się go odkłada jak się go zużyje.
-
- Posty: 87
- Rejestracja: 05 lut 2012, 09:51
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 2 times
Re: Sid Meier's Civilization
Ok dzięki
2b troche to bez sensu ze licze +2 za każdy posiadany pionek w grze. W tej sytuacji jak stracę wszystkie jednostki w bitwie w której uczestniczą tylko 2 z 3 pionki armii które posiadam to trzeci pionek armii który może być w drugim końcu mapy zostaje samym pionkiem bez jednostki. W takim razie jaka jest różnica gdy atakuje jednym pionkiem(skoro reprezentuje cała armie) a grupa dwóch pionkow ?
Pytanie 5. Jak działa złoto u sławnych ludzi czy dobieram je przy każdej turze powiększając znacznik na karcie cywilizacji czy traktuje to złoto jako surowiec i biorę je w fazie zarządzania miastem
2b troche to bez sensu ze licze +2 za każdy posiadany pionek w grze. W tej sytuacji jak stracę wszystkie jednostki w bitwie w której uczestniczą tylko 2 z 3 pionki armii które posiadam to trzeci pionek armii który może być w drugim końcu mapy zostaje samym pionkiem bez jednostki. W takim razie jaka jest różnica gdy atakuje jednym pionkiem(skoro reprezentuje cała armie) a grupa dwóch pionkow ?
Pytanie 5. Jak działa złoto u sławnych ludzi czy dobieram je przy każdej turze powiększając znacznik na karcie cywilizacji czy traktuje to złoto jako surowiec i biorę je w fazie zarządzania miastem
Re: Sid Meier's Civilization
Podam przykład:
Stoi zielony na polu lasu. Wchodzisz na to pole:
-swoim 1 pionkiem-Twoja ręka bitewna wynosi 3
-swoimi 2 pionkami- Twoja ręka bitewna o 2 większa
5. Po prostu bierzesz monetę i dajesz sobie +1 na znaczniku posiadania złota. Nie dodajesz co turę.
Stoi zielony na polu lasu. Wchodzisz na to pole:
-swoim 1 pionkiem-Twoja ręka bitewna wynosi 3
-swoimi 2 pionkami- Twoja ręka bitewna o 2 większa
5. Po prostu bierzesz monetę i dajesz sobie +1 na znaczniku posiadania złota. Nie dodajesz co turę.
-
- Posty: 87
- Rejestracja: 05 lut 2012, 09:51
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 2 times
Re: Sid Meier's Civilization
6. Czy jak w fazie zarządzania miastem poswiece je kulturze i zdobędą 6'znacznikow to mogę wymienić je nan2 karty kultury czy tylko jedna kultura na turę
- Pierzasty
- Posty: 2719
- Rejestracja: 25 wrz 2011, 11:58
- Lokalizacja: Otwock
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 20 times
Re: Sid Meier's Civilization
Możesz, tylko wtedy musisz zrzucić się natychmiast do limitu. Nie wolno zagrać wcześniej kart.