Cywilizacja Sid Meier's - pytania i wątpliwości

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
Vincent
Posty: 397
Rejestracja: 27 lip 2011, 13:23
Been thanked: 1 time

Re: Cywilizacja Sid Meier's ffg

Post autor: Vincent »

Dokładnie tak, a ja mam jedno pytanie. Czy ta technologia co wykorzystuje uran (nie pamiętam nazwy) potrafi ot tak zniszczyć miasto wraz z budowlami dookoła? Bo to trochę zabija... hmm całą rywalizacje. Ostatnio w grze na 3 osoby zdobyłem 2 urany, po dojściu do tej technologii w dwie tury zniszczyłem im po jednym mieście i w ten oto sposób nie mieli najmniejszych szans by mi zagrozić (militarnie byliśmy podobni, swobodnie mogłem się bronić przed ich atakami zabijając im po 1-2 flagi zanim do mnie doszli - mimo że przegrywałem walkę). Technologicznie do momentu bombardowania szli równo ze mną, potem ich potencjał drastycznie spadł.
Awatar użytkownika
sowacz
Posty: 772
Rejestracja: 04 lut 2008, 11:08
Lokalizacja: Rumia
Been thanked: 26 times

Re: Cywilizacja Sid Meier's ffg

Post autor: sowacz »

Oczywiście, bomba jądrowa niszczy całe miasto ze wszystkimi budynkami ;) Skoro graliście w 3 to się dziwię, że ci dwaj gracze nie zmówili się razem na ciebie. Nawet bez jednego miasta razem powinni być wystarczająco silni, żeby być dla Ciebie realnym zagrożeniem.
Vincent
Posty: 397
Rejestracja: 27 lip 2011, 13:23
Been thanked: 1 time

Re: Cywilizacja Sid Meier's ffg

Post autor: Vincent »

Mieli na tyle mało czasu, że pomimo prób nie zdążyli mi poważnie zagrozić. Do momentu zniszczenia miast walka była bardzo wyrównana. A wiadomo, że wymyślenie technologii na 4 lvlu to już jest końcówka gry.
Dabi
Posty: 1256
Rejestracja: 24 wrz 2005, 01:08
Lokalizacja: Lublin
Been thanked: 1 time

Re: Cywilizacja Sid Meier's ffg

Post autor: Dabi »

Ee tam :) U Nas to w żadnym stopniu nie było przegięte. Strach zreszta używać atomówek jeśli ktoś inny ma odpowiednie technologie wykorzystujące szpiegów.

Zazwyczaj lepszym sposobem wykorzystania Atomic Theory jest zdublowanie fazy akcji w każdym z miast ;)

Szczególnie to fajnie działa w chwili kiedy dokonujemy ataku na zwycięstwo kulturalne. Trzeba tylko uważać aby mam wystarczyło handlu na tego typu zabawy :)
masif
Posty: 4
Rejestracja: 04 lis 2011, 06:52

Civilization - Gra Planszowa - Bitwa

Post autor: masif »

Witam wszystkich,

Proszę o poradę do gry: Civilization - Gra Planszowa
otóż jak atakujący zaatakuje kartą pierwszy otwierając front to ja nie chcąc go atakować kładę kartę obok otwierając drugi front,
pytanie moje to jak ten atakujący jest jego drugi ruch to może zabrać kartę z pierwszego frontu który utworzył i zaatakować drugi front obrońcy (ten który położyłem obok)?
Awatar użytkownika
Veridiana
Administrator
Posty: 3241
Rejestracja: 12 wrz 2008, 17:21
Lokalizacja: Czyżowice
Has thanked: 15 times
Been thanked: 72 times
Kontakt:

Re: Civilization - Gra Planszowa - Bitwa

Post autor: Veridiana »

Położone karty leżą w miejscu do końca bitwy, nie można ich przekładać. atakujący może zaatakować Twój nowy front tylko nową kartą.
masif
Posty: 4
Rejestracja: 04 lis 2011, 06:52

Re: Civilization - Gra Planszowa - Bitwa

Post autor: masif »

Dzięki za szybką odpowiedź!

Czyli może się zdarzyć tak że podczas bitwy nie będzie żadnej walki?

Zakładając że na polu bitwy są trzy otwarte fronty i żaden z nich nie toczy bitwy, gdy kończy się walka i następuje liczenie punktów to jeżeli obrońca ma mniej siły na kartach niż atakujący to po mimo tego że jest remis (nikt nie zaczął walki więc chyba jest remis?) to czy wygrywa atakujący?


Mam nadzieje że jasno to wyraziłem :/
Cookie
Posty: 5
Rejestracja: 24 paź 2011, 13:30
Lokalizacja: Gliwice/Kalety

Re: Civilization - Gra Planszowa - Bitwa

Post autor: Cookie »

Z tego co mi wiadomo o wyniku bitwy decyduje suma sił jednostek, które przeżyły a nie ilość jednostek. Tak, więc w/w przypadku wygrywa atakujący
masif
Posty: 4
Rejestracja: 04 lis 2011, 06:52

Re: Civilization - Gra Planszowa - Bitwa

Post autor: masif »

No właśnie o tym mówiłem :)

Są 3 otwarte fronty, nikt nie walczył. Na polu bitwy jest 6 kart (3 moje i 3 przeciwnika),
bitwa się kończy bo nikt już nie ma kart jednostek na ręce.
I liczymy punkty siły z kart które przetrwały (czyli z wszystkich bo wszystkie przetrwały bo żadna nie walczyła unikając starcia otwierając nowy front).
I okazuje się że atakujący ma więcej punktów siły na kartach a obrońca mniej.
Normalnie podczas remisu wygrywa broniący ale tu nie ma remisu bo więcej punktów ma atakujący.

Kto więc wygrywa?
Vincent
Posty: 397
Rejestracja: 27 lip 2011, 13:23
Been thanked: 1 time

Re: Civilization - Gra Planszowa - Bitwa

Post autor: Vincent »

Nie ma w tym przypadku remisu, wygrywa atakujący.

Remis jest wtedy gdy siła jednostek które przeżyły (plus ewentualne modyfikatory liczone przed walką) atakującego i broniącego są sobie równe. Wtedy broniący wygrywa.
masif
Posty: 4
Rejestracja: 04 lis 2011, 06:52

Re: Civilization - Gra Planszowa - Bitwa

Post autor: masif »

dziękuję za odpowiedź :)

Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
Edwardo
Posty: 573
Rejestracja: 13 wrz 2010, 11:48
Lokalizacja: Wroclove
Has thanked: 27 times
Been thanked: 19 times

Sid Meier's Civilization- pytanie o wozy

Post autor: Edwardo »

Mam pytania odnośnie zbierania zawartości pola przez wozy:
1) czy mogę wysłać zawartość pola znajdującego się na prowincji mojego miasta do tego właśnie miasta? wydaje mi się, że nie ale pewny nie jestem.
I drugie pytanie:
2) czy mogę wysłać zawartość pola znajdującego się na prowincji mojego miasta do innego mojego miasta?
Jestem Stanley i jestem planszoholikiem www.planszoholik.pl
Awatar użytkownika
MalyFarciarz
Posty: 51
Rejestracja: 30 gru 2011, 14:03
Lokalizacja: Wrocław/Międzyrzecz
Kontakt:

Re: Sid Meier's Civilization- pytanie o wozy

Post autor: MalyFarciarz »

Edwardo pisze:Mam pytania odnośnie zbierania zawartości pola przez wozy:
1) czy mogę wysłać zawartość pola znajdującego się na prowincji mojego miasta do tego właśnie miasta? wydaje mi się, że nie ale pewny nie jestem.
Przecież nie możesz zebrać 2 razy tego samego pola. a młotki, punkty wymiany handlowej, monety, kultura oraz surowce leżące na peryferiach miasta należą do Ciebie.
Edwardo pisze:Mam pytania odnośnie zbierania zawartości pola przez wozy:
2) czy mogę wysłać zawartość pola znajdującego się na prowincji mojego miasta do innego mojego miasta?
Ciekawe pytanie. Osobiście uważam, że taka zagrywka jest zgodna z regulaminem chociaż sam tego nie stosowałem. Może ktoś inny podda Ci konkretne argumenty ja jedynie mogę powiedzieć, że nie możesz z tego powodu 2 razy wysłać zawartości pola. W regulaminie pisze, że jedynie na początku fazy gracz określa do którego miasta ma iść zawartość pola na którym stoi wóz, i że do końca tury wóz jest peryferią wybranego miasta i zbiera zawartość wysyłając ją do wybranego miasta. A czy można zrobić tak jak pytasz? Jak już mówiłem poczekaj może ktoś ma argumenty które definitywnie wskażą odpowiedź.
Pantego
Posty: 29
Rejestracja: 29 kwie 2011, 11:33
Kontakt:

Re: Sid Meier's Civilization- pytanie o wozy

Post autor: Pantego »

Pole należy do miasta i nie trzeba używać wozu aby zebrać z niego surowiec lub cokolwiek innego, natomiast co do użycia wozu aby właściwości pola należały do innego miasta.. hmm moim zdaniem jest to nagięcie zasad i w pewnym sensie jakby wykorzystanie buga, bo w ten sposób można zwiększyć produkcje w jednym z miast w dość znaczy sposób...
Awatar użytkownika
MalyFarciarz
Posty: 51
Rejestracja: 30 gru 2011, 14:03
Lokalizacja: Wrocław/Międzyrzecz
Kontakt:

Re: Sid Meier's Civilization- pytanie o wozy

Post autor: MalyFarciarz »

Pantego pisze:Pole należy do miasta i nie trzeba używać wozu aby zebrać z niego surowiec lub cokolwiek innego, natomiast co do użycia wozu aby właściwości pola należały do innego miasta.. hmm moim zdaniem jest to nagięcie zasad i w pewnym sensie jakby wykorzystanie buga, bo w ten sposób można zwiększyć produkcje w jednym z miast w dość znaczy sposób...
Jednocześnie zmniejszając w drugim.
Chociaż nie grałem w dodatek ale przeczytałem o nim wczoraj parę informacji m.in. o tym, że metropolia zbierając punkty kultury zbiera podwojoną ich wartość. Jak przydatne by to było jakby położyć wóz w pozostałych miastach na kościołach albo nowoczesnych cudach i określić, że wóz przesyła zawartość pola do metropolii.
Albo położyć wóz na kopalniach, też niezłe przegięcie, chociaż aby czasami zebrać 25 młotków do budowy cudu trzeba nieźle się nakombinować i mogło by to pomóc.

Cóż peryferia miasta powinny być na stałe przypisane. Patrząc na korzyści wynikające szczególnie z punktów kultury.
kacpersky
Posty: 25
Rejestracja: 22 sie 2011, 11:07
Lokalizacja: Warszawa

Re: Sid Meier's Civilization- pytanie o wozy

Post autor: kacpersky »

Nie chcę zakładać kolejnego tematu, a mam palące pytanie dot. wielkich ludzi.

Czy monetka, którą można znaleźć na niektórych kafelkach wielkich ludzi, jest dodawana do licznika jednokrotnie w całej grze, czy po każdej kolejnej turze? Zmienia to zasadniczo postać rzeczy, bo gra się przestaje balansować w drugim wypadku.
Awatar użytkownika
Pierzasty
Posty: 2719
Rejestracja: 25 wrz 2011, 11:58
Lokalizacja: Otwock
Has thanked: 3 times
Been thanked: 20 times

Re: Sid Meier's Civilization- pytanie o wozy

Post autor: Pierzasty »

kacpersky pisze:Nie chcę zakładać kolejnego tematu, a mam palące pytanie dot. wielkich ludzi.

Czy monetka, którą można znaleźć na niektórych kafelkach wielkich ludzi, jest dodawana do licznika jednokrotnie w całej grze, czy po każdej kolejnej turze? Zmienia to zasadniczo postać rzeczy, bo gra się przestaje balansować w drugim wypadku.
Wystawiasz człowieka, dodajesz monetę. Jak go zablokują albo zejdzie z planszy, moneta schodzi. Tak jak w przypadku banków. Monety nigdy nie są dodawane "w każdej turze". Nawet w wypadku technologii zawsze musisz za to czymś płacić.
Minimaniak
Posty: 87
Rejestracja: 05 lut 2012, 09:51
Has thanked: 3 times
Been thanked: 2 times

Sid Meier's Civilization

Post autor: Minimaniak »

Witam,

Mam pare pytan po pierwszych paru godzinach gry:
1. Czy w tym samym miescie moge stawiac 2 takie same budynki (np port) i 2 slawnych ludzi
2. Walka -
A) mam 2 pionki armii w roznych miejscach moja jedna armia zostala zaatakowana (lacznie posiadam 6 kart jednostek) w takim przypadku losuje ze swoich 6 dostepnych kart jednostek 3 ktorych uzyje w bitwie I tylko te karty zagrywam w ten bitwie? Jak zatem mam pozbywac sie slabych jednostek w swojej armii o sile 1 ktore moga zadecydowac o mojej porazce
B) jak mam zaatakowane/atakuje 2 pionki armii na jednym polu reke do walki mam 3+2 za drugi pionek na tym polu - jezeli mam trzeci pionek armii w innym miejscu mapy nie liczy sie jeszcze dodatkowe + 2 do reki bitewnej?
3. Katastrofa - ten kafelek moze zasypac budynek/slawnego czlowieka na przedmiesiach miasta przeciwnika? Ale pozniej na tym zasypanym miejscu moge stawiać ponownie budynki lub ludzi a kafelek traktuje jak pustynie?czy pustynia na zawsze blokuje to miejsce
4. Szpieg anuluje akcje miejska wykonana przez innego gracza ale jedna w jednym miescie? Nie wszystkie podczas ten tury we wszystkich miastach

Dzieki za pomoc
Ostatnio zmieniony 04 mar 2012, 10:48 przez Minimaniak, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
Ntom
Posty: 63
Rejestracja: 01 maja 2010, 10:45
Lokalizacja: Krotoszyn

Re: Sid Meier's Civilization

Post autor: Ntom »

1. Możesz postawić 2 porty i więcej, nie możesz postawić wiecej niz 1 budynków z gwiazdką np. koszary
2. a) taki urok gry :)
b) za każdy pionek +2
3. kafelek możesz chyba położyć wszędzie, ale zostaje on do końca gry nietknięty
4. jak używasz tej akcji dajesz surowiec szpiega(tzn. odkładasz go do puli). Każdy jeden żeton odpowiada jednej akcji i się go odkłada jak się go zużyje.
Minimaniak
Posty: 87
Rejestracja: 05 lut 2012, 09:51
Has thanked: 3 times
Been thanked: 2 times

Re: Sid Meier's Civilization

Post autor: Minimaniak »

Ok dzięki
2b troche to bez sensu ze licze +2 za każdy posiadany pionek w grze. W tej sytuacji jak stracę wszystkie jednostki w bitwie w której uczestniczą tylko 2 z 3 pionki armii które posiadam to trzeci pionek armii który może być w drugim końcu mapy zostaje samym pionkiem bez jednostki. W takim razie jaka jest różnica gdy atakuje jednym pionkiem(skoro reprezentuje cała armie) a grupa dwóch pionkow ?
Pytanie 5. Jak działa złoto u sławnych ludzi czy dobieram je przy każdej turze powiększając znacznik na karcie cywilizacji czy traktuje to złoto jako surowiec i biorę je w fazie zarządzania miastem
Awatar użytkownika
Ntom
Posty: 63
Rejestracja: 01 maja 2010, 10:45
Lokalizacja: Krotoszyn

Re: Sid Meier's Civilization

Post autor: Ntom »

Podam przykład:
Stoi zielony na polu lasu. Wchodzisz na to pole:
-swoim 1 pionkiem-Twoja ręka bitewna wynosi 3
-swoimi 2 pionkami- Twoja ręka bitewna o 2 większa
5. Po prostu bierzesz monetę i dajesz sobie +1 na znaczniku posiadania złota. Nie dodajesz co turę.
Minimaniak
Posty: 87
Rejestracja: 05 lut 2012, 09:51
Has thanked: 3 times
Been thanked: 2 times

Re: Sid Meier's Civilization

Post autor: Minimaniak »

6. Czy jak w fazie zarządzania miastem poswiece je kulturze i zdobędą 6'znacznikow to mogę wymienić je nan2 karty kultury czy tylko jedna kultura na turę
Awatar użytkownika
sowacz
Posty: 772
Rejestracja: 04 lut 2008, 11:08
Lokalizacja: Rumia
Been thanked: 26 times

Re: Sid Meier's Civilization

Post autor: sowacz »

Robisz tyle kroków na torze kultury na ile cię stać.
Awatar użytkownika
Ntom
Posty: 63
Rejestracja: 01 maja 2010, 10:45
Lokalizacja: Krotoszyn

Re: Sid Meier's Civilization

Post autor: Ntom »

i nie mozesz przekroczyć limitu posiadania kart kultury na ręce.
Awatar użytkownika
Pierzasty
Posty: 2719
Rejestracja: 25 wrz 2011, 11:58
Lokalizacja: Otwock
Has thanked: 3 times
Been thanked: 20 times

Re: Sid Meier's Civilization

Post autor: Pierzasty »

Możesz, tylko wtedy musisz zrzucić się natychmiast do limitu. Nie wolno zagrać wcześniej kart.
ODPOWIEDZ