Strona 4 z 102
Re: Robinson Crusoe: AotCI
: 10 lis 2012, 11:32
autor: kwiatosz
Dzięki, jak widać mam problem z zasadami pisanymi w brązowych ramkach
Co do morale - brązowa ramka na dole na czwartej stronie: "Za każdym razem, kiedy znacznik ran minie symbol obniżenia morale, należy obniżyć poziom Morale o 1, o ile jest to możliwe"
Leczenie: "...jeśli znacznik w ten sposób [leczenie] minie symbol obniżenia morale, nie powoduje to zmiany poziomu morale"
Re: Robinson Crusoe: AotCI
: 10 lis 2012, 14:36
autor: Furia
Mam drobną wątpliwość dotyczącą tego czy można wysłać dwa pionki jednej postaci do tej samej akcji np. eksploracji wyspy, ale na dwa różne kafle i wtedy w obydwu przypadkach rzucać kośćmi? Wydaje mi się, że tak, ale wolę się upewnić.
Re: Robinson Crusoe: AotCI
: 10 lis 2012, 14:38
autor: adikom5777
Po co sa drewniane znaczniki: zielone, szare, brazowe oraz czerwony? Zagralem dwie gry i ich nie uzywalem.
Druga watpliwosc: czy podczas akcji zbierania surowcow z kafelka bierzemy tylko surowiec z jednego zrodla czy z dwoch zrodel wystepujacych na kaflu?
Re: Robinson Crusoe: AotCI
: 10 lis 2012, 14:42
autor: Borek224
adikom5777 pisze:Po co sa drewniane znaczniki: zielone, szare, brazowe oraz czerwony?
Na 95% są dodatkowymi pionkami do eksploracji, zbierania, budowy, polowania.
Re: Robinson Crusoe: AotCI
: 10 lis 2012, 14:52
autor: Furia
adikom5777 pisze:Po co sa drewniane znaczniki: zielone, szare, brazowe oraz czerwony? Zagralem dwie gry i ich nie uzywalem.
Druga watpliwosc: czy podczas akcji zbierania surowcow z kafelka bierzemy tylko surowiec z jednego zrodla czy z dwoch zrodel wystepujacych na kaflu?
To dodatkowe pionki akcji eksploracji, zbierania, budowy i polowania.
Na 99% tylko z jednego źródła, tego przy którym umieszczasz pionek.
Re: Robinson Crusoe: AotCI
: 10 lis 2012, 16:50
autor: Lartes
Pytania dość ogólne, jeśli dubluję - przepraszam :
1. Kwestia użycia żetonów odkryć - używam ich w dowolnym momencie, jak tylko trafią do zasobów dostępnych? Np. mam żeton który wg scenariusza da mi 3 żetony determinacji mogę odrzucić w fazie wydarzenia wiedząc, że w fazie morale będę musiał odrzucić 3 żetony (aby nie dostać ran)?
2. Zdolności postaci - instrukcja mówi, że mogę ich użyć w dowolnym momencie, ale raz na rundę. Mogę więc zrobić to w odpowiedzi na wydarzenie/warunki? Np. nie mam pożywienia na noc - wg zasada otrzymuję dwie rany, ale gram kucharzem, więc robię "zupę z gwoździa" i nie dostaję ran tej nocy.
3. Kwestia polecenia "wtasuj do talii wydarzeń"
Ciekawa kwestia. Spotkałem się z opinią (taki wątek przewijał się gdzieś w rozmowie o rewersach kart, że można rozpoznać co będzie dalej jak jest obecna karta przygody itd.), że pierwsza karta wydarzenia w talii wydarzeń pozostaje na miejscu. Czy więc kartę wtasowywaną:
a) tasuje się razem z pozostałymi pozostawiając wierzchnią kartę nieruszoną,
b) dokłada się ją gdzieś w środek talii bez zmiany kolejności kart wydarzeń?
Re: Robinson Crusoe: AotCI
: 10 lis 2012, 17:17
autor: prz22
Lartes pisze:
3. Kwestia polecenia "wtasuj do talii wydarzeń"
Ciekawa kwestia. Spotkałem się z opinią (taki wątek przewijał się gdzieś w rozmowie o rewersach kart, że można rozpoznać co będzie dalej jak jest obecna karta przygody itd.), że pierwsza karta wydarzenia w talii wydarzeń pozostaje na miejscu. Czy więc kartę wtasowywaną:
a) tasuje się razem z pozostałymi pozostawiając wierzchnią kartę nieruszoną,
b) dokłada się ją gdzieś w środek talii bez zmiany kolejności kart wydarzeń?
Też mnie to zastanawia cały czas.
z jednej strony możemy specjalnie szukać przygód, żeby przetasować talię wydarzeń, ale z drugiej strony zaburza to klimat i fabularny aspekt:
- Zaraz Cię brzuch rozboli..zróbmy lek.
- oj tam, nie róbmy, po co? pójdziemy eksplorować, zgubimy się gdzieś i dzięki temu rozboli Cię dopiero za kilka dni.
Bez sensu:)
dlatego wydaje się, że albo zostawiamy wirzchnią, albo wtasowujemy gdzieś w środek, ale to ostatnie znowu budzi wiele oczywistych pytań i zastrzeżeń.
Jak robiliście to podczas testów na prototypie;)??????
Re: Robinson Crusoe: AotCI
: 10 lis 2012, 17:24
autor: Jan Madejski
Furia pisze:Mam drobną wątpliwość dotyczącą tego czy można wysłać dwa pionki jednej postaci do tej samej akcji np. eksploracji wyspy, ale na dwa różne kafle i wtedy w obydwu przypadkach rzucać kośćmi? Wydaje mi się, że tak, ale wolę się upewnić.
Tak. W instrukcji są przykłady wykonania 2x tej samej akcji Porządkowania Obozu przez gracza, zaś na forum padło podobne pytanie dotyczące akcji Budowy (z cytatem: "Każda Akcja może być podjęta kilka razy w tej samej rundzie, z wyjątkiem Akcji Zagrożenia...") i Wydawnictwo Portal potwierdziło, że podwójna akcja jest możliwa.
Zbieranie surowców na 100% pobiera tylko z jednego źródła/akcję (np. w opisie na str. 7 jest wzmianka, by kłaść pionek/pionki obok źródła konkretnego surowca, który chcesz zebrać).
Re: Robinson Crusoe: AotCI
: 10 lis 2012, 17:24
autor: trzewik
Kiedy postać się leczy, Morale nie rośnie.
Kiedy postać jest ranna i przekracza próg marudzenia Morale spada zwasze, nawet jeśli wcześniej już kiedyś to miało miejsce.
Re: Robinson Crusoe: AotCI
: 10 lis 2012, 17:29
autor: trzewik
Potwierdzam, że bardzo mało klimatyczne działanie, czyli specjalne łażenie na Eksplorację, by zebrać przygodę, by przetasować talię Wydarzeń jest legalne. W grze 99% reguł jest klimatycznych i łączących fabułę i mechanikę, ale jest kilka wyjątków takich jak ten kiedy zasadność mechaniki musiała wziąć górę nad fabułą.
Re: Robinson Crusoe: AotCI
: 10 lis 2012, 17:31
autor: Lartes
trzewik pisze:Potwierdzam, że bardzo mało klimatyczne działanie, czyli specjalne łażenie na Eksplorację, by zebrać przygodę, by przetasować talię Wydarzeń jest legalne. W grze 99% reguł jest klimatycznych i łączących fabułę i mechanikę, ale jest kilka wyjątków takich jak ten kiedy zasadność mechaniki musiała wziąć górę nad fabułą.
Czyli podczas wtasowywania tasujemy cały deck eventów (z dokładaną kartą)?
Re: Robinson Crusoe: AotCI
: 10 lis 2012, 17:33
autor: veljarek
Ja zawsze robię tak, że wtasowuje, a później proszę gracza rozpoczynającego kolejną rundę o przełożenie.
Tasując bez przekładania, dziwnym trafem, zwykle na wierzchu jest karta wydarzeń

Re: Robinson Crusoe: AotCI
: 10 lis 2012, 17:57
autor: trzewik
Tak, tasuje się całość. Tak, przełożenie przez first playera jest dobre, niektórzy testerzy też tak sobie grali.
Re: Robinson Crusoe: AotCI
: 10 lis 2012, 18:01
autor: Lartes
A żetonami odkryć jak sprawa wygląda? W dowolnym momencie możemy użyć? (np. przed fazą wydarzenia, albo w trakcie po pociągnieciu karty)
Re: Robinson Crusoe: AotCI
: 10 lis 2012, 21:03
autor: Sir-lothar
Witam,
Mam pytanie:
W scenariuszu 2 i w każdej sytuacji, gdy na białej kostce pogody wypadnie śnieżna chmura to musimy odrzucić żeton drewna z obecnych zasobów, aby się ogrzać w nocy. (instrukcja str. 12). Co w sytuacji, gdy nie wynaleźliśmy jeszcze ognia, gdyż nie było możliwości takiej możliwości (brak odkrytych gór) to czy trzeba odrzucać drewno? (nie mamy ognia)
Czy czerwone karty bestii (dokładane na plansze) w jakikolwiek sposób nam zagrażają, czy czekają potulnie na upolowanie? Czy polowanie zawsze się udaje?
Co do żetonów odkryć:
Po tym jak wszystkie Akcje zostały rozpatrzone, można
albo od razu z nich skorzystać(o ile jest to możliwe), albo zachować
żetony Odkryć do późniejszego użycia, ale należy pamiętać,
ze pożywienie psuje się w fazie Nocy (więcej szczegółów: 6. Faza
Nocy), wiec wszelkie żetony przedstawiające Pożywienie zostaną
utracone. Żetony Odkryć są odrzucane po użyciu (chyba ze na
karcie Scenariusza napisano inaczej).
(brązowa ramka na stronie 11)
Pozdrawiam.
Re: Robinson Crusoe: AotCI
: 10 lis 2012, 21:27
autor: trzewik
Tak, odrzuca sie drewno bez wzgledu czy ogien jest wynaleziony, czy nie.
Tak, bestie kraza w lesie i nie atakuja same siedziby graczy.
Tak, polowanie zawsze jest udane.
Re: Robinson Crusoe: AotCI
: 10 lis 2012, 21:56
autor: veljarek
trzewik pisze:Tak, odrzuca sie drewno bez wzgledu czy ogien jest wynaleziony, czy nie.
Tak, bestie kraza w lesie i nie atakuja same siedziby graczy.
Tak, polowanie zawsze jest udane.
Czy będzie na stronie wydawnictwa wydane jakieś FAQ dla graczy?
Re: Robinson Crusoe: AotCI
: 11 lis 2012, 00:40
autor: prz22
Jak się skończą żetony odkryć to po prostu nie możemy już ich więcej dociągać czy tasujemy od nowa te wcześniej odrzucone?
Re: Robinson Crusoe: AotCI
: 11 lis 2012, 09:28
autor: trzewik
Żetonów odkryć się nie przetasowuje. Kiedy się skończą to się kończą. Jakkolwiek jest to bardzo wyjątkowa sytuacja.
Tak, powstaje FAQ w oparciu o pytania graczy z BGG.
Re: Robinson Crusoe: AotCI
: 11 lis 2012, 10:41
autor: prz22
trzewik pisze:Żetonów odkryć się nie przetasowuje. Kiedy się skończą to się kończą. Jakkolwiek jest to bardzo wyjątkowa sytuacja.
zgadzam się;) Zdarzyło mi się tylko podczas wersji solo granej odkrywcą;) z użyciem specjalnej zdolności w każdej rundzie, a także podglądaniem kafelków z okazji innej zdolności i wybierania tych z najwyższą liczbą żetonów odkryć..
Dodam jeszcze, że w 12 , ostatniej rundzie;)
Re: Robinson Crusoe: AotCI
: 11 lis 2012, 18:56
autor: koksik111
potrzebuję wyżywić trzy postacie ale mam tylko dwa pokarmy więc karnie dostaję 2 rany czy 4 rany (bo dwie postacie nie jadły)?
Re: Robinson Crusoe: AotCI
: 11 lis 2012, 19:15
autor: Majek10
koksik111 pisze:potrzebuję wyżywić trzy postacie ale mam tylko dwa pokarmy więc karnie dostaję 2 rany czy 4 rany (bo dwie postacie nie jadły)?
jak masz dwie kostki żywności a trzech ludzi do wykarmienia to jeden nie będzie jadł, musisz zdecydować kto nie je i ten dostaje dwie rany
Re: Robinson Crusoe: AotCI
: 11 lis 2012, 22:25
autor: koksik111
Majek10 pisze:koksik111 pisze:potrzebuję wyżywić trzy postacie ale mam tylko dwa pokarmy więc karnie dostaję 2 rany czy 4 rany (bo dwie postacie nie jadły)?
jak masz dwie kostki żywności a trzech ludzi do wykarmienia to jeden nie będzie jadł, musisz zdecydować kto nie je i ten dostaje dwie rany
Rzeczywiście głupotę napisałem, chciałem napisać że mam jeden pokarm na trzech rozbitków, czy to oznacza 4rany? czy mogę je dowolnie rozdzielać czy też muszę przypisac po dwie rany na każdego głodującego?
Re: Robinson Crusoe: AotCI
: 11 lis 2012, 22:34
autor: sillue
2 rany dla każdego głodującego
Re: Robinson Crusoe: AotCI
: 11 lis 2012, 22:35
autor: Jolly_Roger
Jan Madejski pisze:Ja "źródła najbliżej obozu" interpretuję jako: źródło na kafelku z obozem, a jeśli takiego tam nie ma, to na dowolnym przylegającym kaflu (jeśli tam nie ma, to w odległości 2 kafli itd.)
Ja to zrozumiałem - źródła na kafelkach przylegających. W sumie już teraz nie wiem...