Re: Clash of Cultures
: 10 sie 2015, 17:38
Dzięki wielkie 

Fascynaci planszówek - łączcie się!
https://www.gry-planszowe.pl/
Prawda to?Bez stosowania homerulers początek gry może być schematyczny.
Gracze którzy będą grali w "optymalizowanie ruchów" będą zawiedzeni, bez wojen gra się nudzi,
Komentarz mówił o schematycznym początku a nie schematycznej grze. Tylko, że ten zarzut można postawić każdej strategii cywilizacyjnej. Opłaca się po prostu jak najszybciej postawić 2 miasto. Homeluje jest w zasadach zaawansowanych polega na tym, ze kazdy ma 1 szcześliwe miasto i zbudowanego 1 dodatkowego osadnika.Bea pisze:W jednym z komentarzy na stronie pewnego sklepu można przeczytać:
Prawda to?Bez stosowania homerulers początek gry może być schematyczny.
Gracze którzy będą grali w "optymalizowanie ruchów" będą zawiedzeni, bez wojen gra się nudzi,
O jakie tu homerule może chodzić i dlaczego niby gra ma być schematyczna? Czy gra nie ma szans się spodobać eurograczom, którzy optymalizują? (Cyklady mi się bardzo podobały). Jak z dwuosobową rozgrywka? Zupełnie do bani? Bardzo wysoki próg wejścia?
przeciez dosc łatwo można sie zabezpieczyć przed atakiem.kamron6 pisze:Możesz mieć świetny silniczek, ale ktoś zrobi Ci najazd morski to i tak przegrasz
Po koleimrozy16 pisze: Jestem bardzo zadowolony. O plusach nie będę pisał, bo tych dużo, może podzielę się wątpliwościami:
- losowość - statystycznie, powinno być podobnie, jednakże 3 razy pod rząd wyciągnąłem dobry rok, a kolega jakieś choroby, głód itp.
- Gra nie bardzo wybacza błędy - były momenty, że nie miałem żadnego planu i akcje robiłem po omacku. Za każdym razem kolega to wykorzystał - ale może to kwestia bardzo inteligentnego i bystrego współgracza
-w nawiązaniu do poprzedniego - ciężko nadgonić (myślę, że ten problem się zmniejszy przy 3 graczach, bo wtedy występuje tendencja do atakowania silniejszego)
-schematy - bazowaliśmy na edukacji... boję się , że to będzie się powtarzało, ale tyle technologii jest do wyboru, że mam nadzieję, że znajdziemy inne drogi.
-wpływ kulturowy - po prostu nie bardzo nam się to wpasowuje w klimat - wiemy co i jak, ale ta akcja wydaje nam się nieklimatyczna. Tylko raz to zrobiliśmy, żeby spełnić cel.
- podobnie w pełni nie wykorzystaliśmy szlaków handlowych i statków, ale to pewnie kwestia ogrania, mapy.
Jak to wygląda w praktyce? Są jeszcze jakieś inne różnice?Plastic cubes, black dice, glossy box finish
Z tego co pamietam to nie.Bea pisze:Chciałam zapytać o różnice między pierwszym wydaniem (2012) a drugim (2013). BBG mówi że drugie wydanie posiada:Jak to wygląda w praktyce? Są jeszcze jakieś inne różnice?Plastic cubes, black dice, glossy box finish
Bardok pisze: Clasha graliśmy na 4 osoby - daliśmy jej 3 szanse, ale za każdym razem sprowadzało się to do wykupowania technologii, bo to się najbardziej opłacało. Plansza była zbędna praktycznie. No ale tak, to zależy od preferencji.
Z drugiej strony sam się pozbyłeś Clasha
A nie jest to tak, że jak ktoś się skoncentruje na technologiach to jest łatwym łupem dla przeciwnika?vinnichi pisze:Zarzut jaki pojawiaja się odnośnie tej gry to zbyt wysoka punktacja za poznane technologie, co ma rzekomo wykluczać sens walki i eksplorację.
Według mnie jest. U nas Żona na początku grała na technologię i cuda ale jak jej jeden raz i drugi te cuda zabrali to zaczęła nawet atakować i nadal się jej bardzo podobaBea pisze:A nie jest to tak, że jak ktoś się skoncentruje na technologiach to jest łatwym łupem dla przeciwnika?vinnichi pisze:Zarzut jaki pojawiaja się odnośnie tej gry to zbyt wysoka punktacja za poznane technologie, co ma rzekomo wykluczać sens walki i eksplorację.
Jak mówili przedmówcy na samej technologii nie da się jechać;) Same technologie nie obronią miast, trzeba mieć jakieś wojska. Oczwyiście niektórych układach mapy trochę czasu zajmie wrogowi dotarcie do Ciebie, ale w końcu dotrze. Technologie nie dają za dużo VP u nas to tajne cele i budynki najbardziej punktowały.Bea pisze:A nie jest to tak, że jak ktoś się skoncentruje na technologiach to jest łatwym łupem dla przeciwnika?vinnichi pisze:Zarzut jaki pojawiaja się odnośnie tej gry to zbyt wysoka punktacja za poznane technologie, co ma rzekomo wykluczać sens walki i eksplorację.