Mage Knight - zasady, reguły, pytania.

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
Awatar użytkownika
pabula
Posty: 2106
Rejestracja: 10 cze 2008, 14:00
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 2 times
Been thanked: 69 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: pabula »

1.Jak to jest z kartą taktyki Odpowiedni moment?

Czy rozgrywamy awansem naszą następną turę, czy też rozgrywamy dodatkową (bonusową) turę?

Przykładowo w grze solo - gracz wirtualny (który w tej rundzie oczywiście jest pierwszy) po moich dwóch turach rusza się raz, czy też dwa razy - raz kończąc turę w której wykorzystałem taktykę i dlatego byłem przed nim i drugi raz zaczynając kolejną turę?
ad1) WG rusza się raz.
2.Czy bonus obrońców miast np. brutalność - otrzymują również przyzwane przez Iluzjonistów potwory?
ad 2) Wszyscy wrogowie, którzy mają atak pasujący do bonusu jaki daje miasto, powiększają swój atak. Iluzjoniści mają atak taki, jaki przyzwany przez nich Potwór. Czyli miasto powiększa ten atak jeśli pasuje do bonusu.
Gargulec ma atak z brutalnością w tym przypadku.
Gottfryd
Posty: 51
Rejestracja: 28 mar 2012, 10:15
Lokalizacja: Ozorków

Re: Mage Knight PL

Post autor: Gottfryd »

Przy walce miedzy graczami.
W fazie ataku z dystansu i oblężniczego, kiedy gracz nie jest w stanie wykonać skutecznego ataku? Kiedy jego atak nie jest w stanie zranić żadnej jednostki, ani bohatera. Ok, czy przy tym ma znaczenie czy broniący się gracz używa czegoś do blokowania? Czy liczy się tylko sama wytrzymałość "najsłabszej" zbroi? Czy jak atak nic nie zrobił, to jest traktowany jako nieskuteczny?
Jeżeli łącze kilka ataków różnymi żywiołami, to wystarczy jeden blok przeciwko dowolnemu żywiołowi, aby cały blok był w pełni efektywny? Niby zgodnie z zasadami.
W fazie ataku wręcz jeżeli atakujący zmusza broniącego do wycofania się już w pierwszym ataku, to broniący już nie zadaje żadnych obrażeń? Czyli już nie może odpowiedzieć "oddać" ?
Awatar użytkownika
pabula
Posty: 2106
Rejestracja: 10 cze 2008, 14:00
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 2 times
Been thanked: 69 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: pabula »

Gottfryd pisze:Przy walce miedzy graczami.
W fazie ataku z dystansu i oblężniczego, kiedy gracz nie jest w stanie wykonać skutecznego ataku? Kiedy jego atak nie jest w stanie zranić żadnej jednostki, ani bohatera. Ok, czy przy tym ma znaczenie czy broniący się gracz używa czegoś do blokowania? Czy liczy się tylko sama wytrzymałość "najsłabszej" zbroi? Czy jak atak nic nie zrobił, to jest traktowany jako nieskuteczny?


W fazie ataku z dystansu w walce między graczami zagrywamy ataki z dystansu a przeciwnik może zagrywać blok na nasz atak. Ten blok jest jednak połowiczny. Tak jakby atakujący miał "Szybkość".
Atakujący zadaje rany tylko jeśli jego atak jest równy lub wyższy od Zbroi przeciwnika.
Przykład.
Atakujący zagrywa Zwinność - Atak z dystansu 3.
Jeśli broniący (o Zbroi 3) zdoła zagrać Blok 2 to atakujący ma do dyspozycji Atak 2 przy zadawaniu obrażeń, co jest niewystarczające by zranić obrońcę. Cały atak spalił na panewce.
Gottfryd pisze: Jeżeli łącze kilka ataków różnymi żywiołami, to wystarczy jeden blok przeciwko dowolnemu żywiołowi, aby cały blok był w pełni efektywny? Niby zgodnie z zasadami.
W fazie ataku wręcz jeżeli atakujący zmusza broniącego do wycofania się już w pierwszym ataku, to broniący już nie zadaje żadnych obrażeń? Czyli już nie może odpowiedzieć "oddać" ?
Źle jest łączyć Ataki w walce wręcz, gdyż jeśli Blok przeciwnika jest skuteczny przeciwko jednemu z atakowi to jest skuteczny przeciwko całemu Atakowi.

Przykład
Atakujący zagrywa łącznie Atak ogniem 9 i jeszcze dodaje kartę zagraną bokiem jako Atak 1.
Obrońca może teraz zagrywać zwykły Blok i Lodowy Blok (edit: właściwie to każdy blok jest skuteczny) na całe 10 Ataku przeciwnika.
A gdyby tej karty bokiem nie było to musiałby zwykły Blok (edit: oraz blok ogniem) dawać podwójnie.

I tak jeśli spychamy przeciwnika na pole obok to walka kończy się natychmiast - obrońca nie może już odpowiedzieć. Ma on swoją szansę jedynie w fazie Ataku z dystansu.
Ostatnio zmieniony 28 lut 2013, 13:27 przez pabula, łącznie zmieniany 2 razy.
Gottfryd
Posty: 51
Rejestracja: 28 mar 2012, 10:15
Lokalizacja: Ozorków

Re: Mage Knight PL

Post autor: Gottfryd »

Stwierdzenie "cały atak spalił na panewce" jest równoznaczne z "atak jest nieskuteczny" ? Czyli wtedy drugi może spasować i przejść do ataku wręcz?
W przykładzie drugim, jeżeli zagram atak lodem 5 i atak ogniem 5, to wystarczy jakikolwiek blok ogniem lub lodem i już mogę zwykłe bloki dokładać aby się wszystko liczyło?
Awatar użytkownika
pabula
Posty: 2106
Rejestracja: 10 cze 2008, 14:00
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 2 times
Been thanked: 69 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: pabula »

ad1) tak, atakujący musi orzec czy strzela najpierw, czy od razu wręcz.

ad 2)
nie. jeśli atakujący zagrywa tylko ataki żywiołami to możesz skutecznie zagrywać wyłącznie bloki żywiołami, zwykłe bloki będą liczone połowicznie.
Gottfryd
Posty: 51
Rejestracja: 28 mar 2012, 10:15
Lokalizacja: Ozorków

Re: Mage Knight PL

Post autor: Gottfryd »

ad1. jeżeli strzela, to wtedy:
gdy atak był nieskuteczny, ten drugi albo pasuje i przechodzą do walki wręcz, albo strzela od nowa,
gdy atak był skuteczny, ten drugi albo pasuje i czeka na reakcje pierwszego, albo też strzela
Nie ma wyraźnego początku i końca, muszą być dwa pasy, albo dwa nieskuteczne ataki, albo po jednym?
Chyba że.
Odnośnie kwestii, "nie będą w stanie wykonać skutecznego ataku". Przecież gdy atakuję nie muszę wykorzystać wszystkich możliwości, zagrywam 2 karty i czekam jak przeciwnik się będzie bronił, sam przygotowując się na jego atak. Więc w zasadach lepsze byłoby określenie "gdy obaj pod rząd spasują, lub nie wykonają skutecznego ataku". Chyba, że nieskuteczny atak i pas nie kończą jeszcze pojedynku, bo każdy atak gdzie została zagrana karta, użyty oddział, albo coś, na co przeciwnik musiał coś zagrać, aby nie dostać obrażeń, nie jest traktowany jako niezdolność do wykonania skutecznego ataku (no bo gdyby przeciwnik nic nie robił to atak byłby skuteczny). Może to trzeba tak interpretować?

ad2. w zasadach jest że blok będzie w pełni efektywny wtedy, kiedy jest efektywny przeciwko co najmniej jednemu żywiołowi wchodzącemu w skład ataku, nie ma nic że nie można łączyć bloków żywiołami z blokami fizycznymi
Awatar użytkownika
ogi
Posty: 120
Rejestracja: 14 lis 2012, 09:36
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 3 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: ogi »

W polskiej instrukcji jest to trochę niefortunnie przetłumaczone. W angielskiej napisane jest, że faza się kończy jak gracze po kolei spasują. Nie ma nic o skutecznych atakach. Czyli może być taka sytuacja: 1 gracz atak ale zablokowany(nie skuteczny bo nie ma komu przydzielić obrażeń) - 2 gracz pass - 1 gracz atak ale już nie zablokowany - 2 gracz pass - 1 gracz pass - KONIEC (2 już nie ma szansy)

ad 2) Tak cały blok jest w pełni efektywny. Czyli np na 9 ataków lodem całkowity blok może być 1 blok ogniem + 8 fizyczny
pattom
Posty: 1428
Rejestracja: 23 sty 2010, 14:18
Lokalizacja: Wrocław

Re: Mage Knight PL

Post autor: pattom »

ogi pisze:
ad 2) Tak cały blok jest w pełni efektywny. Czyli np na 9 ataków lodem całkowity blok może być 1 blok ogniem + 8 fizyczny
Czyli jak smok ma atak lodem 9 to ja mogę blokować ten atak kartą blok ogniem 3 i kartą blok 4 + dwie kart bokiem? Wydawało mi się, że ataki żywiołów blokuję w pełni tylko przeciwnym żywiołem, w przeciwnym wypadku blokuję połowicznie.

Czyli przy ataku lodem 9 blokuję ogniem 3 i pozostałe 6 obrażeń muszę blokować na 12 zwykłymi blokami.
Awatar użytkownika
mat_eyo
Posty: 5609
Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
Has thanked: 797 times
Been thanked: 1243 times
Kontakt:

Re: Mage Knight PL

Post autor: mat_eyo »

Powyższe przykłady dotyczą tylko walki między graczami.
pattom
Posty: 1428
Rejestracja: 23 sty 2010, 14:18
Lokalizacja: Wrocław

Re: Mage Knight PL

Post autor: pattom »

mat_eyo pisze:Powyższe przykłady dotyczą tylko walki między graczami.
Aha... :oops: :D
calif
Posty: 23
Rejestracja: 04 wrz 2012, 13:58

Re: Mage Knight PL

Post autor: calif »

ogi pisze: ad 2) Tak cały blok jest w pełni efektywny. Czyli np na 9 ataków lodem całkowity blok może być 1 blok ogniem + 8 fizyczny
TAK NIE JEST 8)

Zasady bloku w walce pomiędzy graczami są inne dla każdej z 2 faz walki.

W FAZIE ATAKU Z DYSTANSU I OBLĘŻNICZEGO by skutecznie zablokować atak lodem 9 należy użyć np. blok ogniem 9 lub blok fizyczny 18.

Zgodnie z tym co napisane jest w Regułach na stronie 10:
"Jeśli w skład ataku wchodzi kilka żywiołów jednocześnie, blok będzie w pełni efektywny wtedy, kiedy jest efektywny przeciwko co najmniej jednemu żywiołowi wchodzącemu w skład ataku."

Gdyby atak w FAZIE ATAKU Z DYSTANSU I OBLĘŻNICZEGO składał się z ataku lodem 6 i ataku ogniem 3 to wtedy w pełni wystarczający byłby blok lodem 9 LUB ogniem 9.
I jest to wyjątek tylko dla ataków żywiołem, czyli blok fizyczny zawsze będzie połowiczny dla jakiegokolwiek ataku żywiołem.


W FAZIE ATAKU WRĘCZ również blok ogniem 1 + blok fizyczny 8 nie jest wystarczający na atak lodem 9.

Reguły strona 11: "Możesz zagrywać karty bokiem jako Atak fizyczny 1. Uwaga: zagranie karty w ten sposób powoduje, że cały atak uznawany jest za fizyczny, o ile już takim nie jest (w wyniku tego każdy zagrany blok będzie w pełni efektywny, a jednostki z fizyczną odpornością podwoją wytrzymałość zbroi)."

I znowu - gdyby był to atak lodem 8 i atak fizyczny 1 (karta zagrana bokiem) to wtedy skutecznym blokiem byłby np. blok ogniem 1 i blok fizyczny 8.
Ostatnio zmieniony 04 mar 2013, 22:55 przez calif, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
ogi
Posty: 120
Rejestracja: 14 lis 2012, 09:36
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 3 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: ogi »

calif pisze:Zasady bloku w walce pomiędzy graczami są inne dla każdej z 2 faz walki.
Tak są, ale nie w kwestill efektywności.
calif pisze:"Jeśli w skład ataku wchodzi kilka żywiołów jednocześnie, blok będzie w pełni efektywny wtedy, kiedy jest efektywny przeciwko co najmniej jednemu żywiołowi wchodzącemu w skład ataku."
Nadinterpretujesz zasady. Tu nie ma nic o wykluczeniu z tej zasady bloków fizycznych.
calif pisze:Reguły strona 11: "Możesz zagrywać karty bokiem jako Atak fizyczny 1. Uwaga: zagranie karty w ten sposób powoduje, że cały atak uznawany jest za fizyczny, o ile już takim nie jest (w wyniku tego każdy zagrany blok będzie w pełni efektywny, a jednostki z fizyczną odpornością podwoją wytrzymałość zbroi)."
No zgadza się, ale to niczym nie rózni sie od poprzedniej zasady.
Awatar użytkownika
pabula
Posty: 2106
Rejestracja: 10 cze 2008, 14:00
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 2 times
Been thanked: 69 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: pabula »

calif ma rację.
calif
Posty: 23
Rejestracja: 04 wrz 2012, 13:58

Re: Mage Knight PL

Post autor: calif »

ogi pisze:calif napisał(a):
Zasady bloku w walce pomiędzy graczami są inne dla każdej z 2 faz walki.

Tak są, ale nie w kwestill efektywności.
???
ogi pisze:calif napisał(a):
"Jeśli w skład ataku wchodzi kilka żywiołów jednocześnie, blok będzie w pełni efektywny wtedy, kiedy jest efektywny przeciwko co najmniej jednemu żywiołowi wchodzącemu w skład ataku."

Nadinterpretujesz zasady. Tu nie ma nic o wykluczeniu z tej zasady bloków fizycznych.
:) nie ma też nic o wykluczeniu możliwości zagrywania kart jednostek, kart opisów miejsc itd. jako blok - co nie znaczy że można.

Wyraźnie jest napisane - "...blok będzie w pełni efektywny wtedy, kiedy jest efektywny przeciwko co najmniej jednemu żywiołowi wchodzącemu w skład ataku."
Blok fizyczny przeciwko jakiemukolwiek żywiołowi (ogniem, lodem bądź zimnym ogniem) jest połowiczny (wyjątkiem jest sytuacja w fazie walki wręcz przy walce między graczami, gdy atakujący połączy jakikolwiek atak żywiołem z atakiem fizycznym) - więc NIE JEST W PEŁNI EFEKTYWNY.

Reguły strona 7 FAZA ATAKU Z DYSTANSU I OBLĘŻNICZEGO pkt.3
"...Atak fizyczny to każdy atak bez określonego żywiołu..."
ogi pisze:calif napisał(a):
Reguły strona 11: "Możesz zagrywać karty bokiem jako Atak fizyczny 1. Uwaga: zagranie karty w ten sposób powoduje, że cały atak uznawany jest za fizyczny, o ile już takim nie jest (w wyniku tego każdy zagrany blok będzie w pełni efektywny, a jednostki z fizyczną odpornością podwoją wytrzymałość zbroi)."

No zgadza się, ale to niczym nie rózni sie od poprzedniej zasady.
Powtórzę się - ???
Awatar użytkownika
pabula
Posty: 2106
Rejestracja: 10 cze 2008, 14:00
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 2 times
Been thanked: 69 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: pabula »

Myślę, że ogi błędnie sumuje sobie zagrywane bloki i rozpatruje go jako całościowy blok.
Nie jest tak że gdy posiadam 1 blok efektywny to reszta bloków też staje się efektywna.
Każdy z bloków rozpatrujemy oddzielnie i zmniejszamy odpowiednio wielkość ataku.
W walkach z wrogami do momentu aż zejdziemy do 0.
A w walkach między graczami do wybranego przez nas momentu.
pattom
Posty: 1428
Rejestracja: 23 sty 2010, 14:18
Lokalizacja: Wrocław

Re: Mage Knight PL

Post autor: pattom »

Czołem,

W Regułach na stronie 8 przy zasadach ataku z dystansu i oblężniczego, punkt 5 jest zapisane: Jeśli stwierdzisz, że siła twojego ataku nie jest wystarczająca do pokonania wrogów, możesz zagrać więcej kart ataku, wybrać inny cel lub zebrać zagrane karty i anulować atak.

Dalej w zasadach zwykłego ataku czytamy: Jeśli nie udało ci się pokonać wrogów z żetonów dobranych w Lochu, Grobowcu lub Klasztorze, odrzuć ich. Następnym
razem, gdy jakiś bohater będzie walczył w tym miejscu, gracz pociągnie nowy żeton wroga odpowiedniego rodzaju.


Co z Basztą i Wieżą ?
Czy przy rezygnacji z ataku z dystansu lub oblężniczego stosować reguły przymusowego wycofania ? O ile w dzień widzimy co siedzi w Baszcie lub w Wieży i możemy podjąć decyzję przed szturmem o tyle w nocy tylko jak zdecydujemy się na szturm zobaczymy kto broni tych miejsc.

Co prawda na stronie 9 Reguł jest napisane Jeśli nie udało ci się pokonać wszystkich obrońców ufortyfikowanego miejsca, musisz wycofać się na obszar z którego atakowałeś. Jeśli nie jest to bezpieczny obszar, zastosuj reguły przymusowego wycofania

ale nie ma czy rezygnacja z ataku zmusza do wycofania i co z żetonami ?
Ostatnio zmieniony 05 mar 2013, 14:45 przez pattom, łącznie zmieniany 4 razy.
Awatar użytkownika
ogi
Posty: 120
Rejestracja: 14 lis 2012, 09:36
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 3 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: ogi »

pabula pisze:Myślę, że ogi błędnie sumuje sobie zagrywane bloki i rozpatruje go jako całościowy blok.
Nie jest tak że gdy posiadam 1 blok efektywny to reszta bloków też staje się efektywna.
Każdy z bloków rozpatrujemy oddzielnie i zmniejszamy odpowiednio wielkość ataku.
Dokładnie tak jest. Nie wiem dlaczego ale tak mi się ubzdurało, że tu chodzi o cały blok. Przeczytałem tą regułę w angielskiej instrukcji i tam jest ona dużo jaśniej napisana. Dzięki za sprostowanie.
calif
Posty: 23
Rejestracja: 04 wrz 2012, 13:58

Re: Mage Knight PL

Post autor: calif »

pattom pisze:W Regułach na stronie 8 przy zasadach ataku z dystansu i oblężniczego, punkt 5 jest zapisane: Jeśli stwierdzisz, że siła twojego ataku nie jest wystarczająca do pokonania wrogów, możesz zagrać więcej kart ataku, wybrać inny cel lub zebrać zagrane karty i anulować atak.
Ten fragment wg mnie oznacza, że możesz zrezygnować z ataku w FAZIE ATAKU Z DYSTANSU I OBLĘŻNICZEGO, jednakże nadal "przechodzisz" przez kolejne fazy walki - FAZĘ BLOKOWANIA, FAZĘ ZADAWANIA OBRAŻEŃ, FAZĘ ATAKU. Nie możesz zrezygnować z walki, nie przechodząc przez wszystkie jej fazy (w szczególności nie dostając obrażeń :( ).
pattom pisze:Co z Basztą i Wieżą ?
Czy przy rezygnacji z ataku z dystansu lub oblężniczego stosować reguły przymusowego wycofania ? O ile w dzień widzimy co siedzi w Baszcie lub w Wieży i możemy podjąć decyzję przed szturmem o tyle w nocy tylko jak zdecydujemy się na szturm zobaczymy kto broni tych miejsc.
Podczas walki w Baszcie lub w Wieży Maga (biorąc znowu pod uwagę, że nie możesz wycofać się przed przejściem przez wszystkie fazy walki) jeśli nie uda Ci się ich pokonać, żetony wrogów z którymi walczyłeś pozostają w tym miejscu. Przy kolejnej próbie szturmu, gracz (Ty lub kolejny) będzie walczył z tym samym wrogiem. Po nieudanym ataku, musisz wycofać się na bezpieczne miejsce (w pierwszej kolejności na to z którego przybyłeś) stosując regułę przymusowego wycofania. Nie możesz zakończyć swojej tury na polu z niepokonanym żetonem wroga.
rhcorvin
Posty: 249
Rejestracja: 10 mar 2008, 09:33
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 1 time

Re: Mage Knight PL

Post autor: rhcorvin »

a ja mam takie pytanko:

Wiadomo że jak w nocy kulnie się złotą manę a w dzień czarną to ta kostka jest blokowana. Są karty które pozwalają zamienić manę podstawowego koloru na inny więc tu jest sprawa jasna nie można ruszyć ani złotej ani czarnej kostki. Natomiast pojawia się pytanie co z kartą która pozwala wziąć kostkę ze źródła i ustawić ją na dowolną manę bo w przepisach jest napisane że kostka zablokowana nadal znajduje się w źródle więc można by interpretować że można jednak taką kostkę wziąć i w ten sposób ją odblokować.
Grać czy nie grać oto jest pytanie. OCZYWIŚCIE GRAĆ!!!
Awatar użytkownika
pabula
Posty: 2106
Rejestracja: 10 cze 2008, 14:00
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 2 times
Been thanked: 69 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: pabula »

Można.
pattom
Posty: 1428
Rejestracja: 23 sty 2010, 14:18
Lokalizacja: Wrocław

Re: Mage Knight PL

Post autor: pattom »

Czołem,

czy jest gdzieś w zasadach opisane co robić, jak mamy wylosowaną w puli jednostek do zwerbowania jednostkę, której nie można wynająć bo nie ma na mapie takiego miejsca ? Chodzi mi głównie o jednostki możliwe do zwerbowania tylko w mieście w sytuacji kiedy Białe Miasto nie bierze udziału w grze.

Chyba, że blokują one jedynie slot w puli i czakamy cierpliwie na koniec rundy :)
Ostatnio zmieniony 15 mar 2013, 09:42 przez pattom, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
mat_eyo
Posty: 5609
Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
Has thanked: 797 times
Been thanked: 1243 times
Kontakt:

Re: Mage Knight PL

Post autor: mat_eyo »

A to nie jest przypadkiem tak, że jednostki z ikoną miasta można zwerbować w KAŻDYM mieście? Białe miasto ma dodatkowo umiejętność, że można w nim też zatrudniać wszystkie rodzaje jednostek? Taki hipermarket z jednostkami :D co nie zmienia faktu, że w każdym inny mieście można kupić jednostki z ikoną miasta ale TYLKO te. W Białym mieście jest większy wybór.
pattom
Posty: 1428
Rejestracja: 23 sty 2010, 14:18
Lokalizacja: Wrocław

Re: Mage Knight PL

Post autor: pattom »

mat_eyo pisze:A to nie jest przypadkiem tak, że jednostki z ikoną miasta można zwerbować w KAŻDYM mieście? Białe miasto ma dodatkowo umiejętność, że można w nim też zatrudniać wszystkie rodzaje jednostek? Taki hipermarket z jednostkami :D co nie zmienia faktu, że w każdym inny mieście można kupić jednostki z ikoną miasta ale TYLKO te. W Białym mieście jest większy wybór.
No właśnie nie wiem, bo w ostatniej grze werbowałem Magów (nie pomnę pełnej nazwy), których można werbować jedynie w mieście a ja byłem w Czerwonym a nie Białym :)

Z Reguł Gry:

4. Policz wszystkie zdobyte w ten sposób punkty wpływu. Możesz
wydać je na cokolwiek, co oferuje miejsce, w którym znajduje się
twój bohater. W tym celu sprawdź kartę Opis miejsca lub kartę
odpowiedniego Miasta :
a. Możesz zwerbować jednostkę z puli jednostek, o ile rodzaj
jednostki (ikona w lewej górnej części karty jednostki)
odpowiada miejscu (ikona w prawym górnym rogu karty
Opis miejsca). Koszt wpływu jest zaznaczony w lewym
górnym rogu karty jednostki.


Więc chyba w każdym mieście można werbować jednostki z ikoną miasta.
Awatar użytkownika
mat_eyo
Posty: 5609
Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
Has thanked: 797 times
Been thanked: 1243 times
Kontakt:

Re: Mage Knight PL

Post autor: mat_eyo »

No tak, można ich werbować jedynie w mieście a Czerwone miasto to nadal miasto więc nie widzę problemów.

Dla mnie to wygląda tak:

Czerwone, Niebieskie i Zielone miasta - można werbować tylko jednostki z ikoną miasta

Białe Miasto - można werbować wszystkie jednostki
Awatar użytkownika
Brylantino
Posty: 1381
Rejestracja: 19 lut 2013, 22:30
Lokalizacja: Kraków
Been thanked: 191 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: Brylantino »

Ja dalej mam wątpliwości co do atakowania miast. Mam zielone miasto 5 poziomu, losuję 3 wrogów, najpierw atak oblężniczy (powiedzmy że go nie robię), potem blok wszystkich jednostek i w końcu mój atak. Zabiłem jednego potwora walka się kończy i co teraz? Swoją turę rozgrywa WG, a my znowu dociągamy brakujące karty i znowu szturmujemy pozostałych 2 wrogów? Czy znowu muszę wydać 2 punkty ruchu, aby zacząć szturm?
ODPOWIEDZ