Strona 4 z 5

Re: Tzolkin: Kalendarz Majów

: 11 kwie 2018, 13:37
autor: bartekb8
GeQ pisze: 11 kwie 2018, 12:37 Oczywiście, że może, ale wskaźnik pierwszego gracza przechodzi wówczas na ręce gracza po lewej stronie, tym samym taki amator staje się graczem ostatnim :mrgreen: niestety to zniechęca do takich zagrywek :wink:
Ogólnie Tzolk'in to gra która karze praktycznie na każdym kroku i nigdy nie pozwala odetchnąć... :wink:

Tzolkin - koniec gry

: 26 cze 2018, 22:23
autor: joanna1974
Mam wątpliwości co do zakończenia gry.
Postępuję w poniższy sposób:
1. Ostatnia runda: pozycja koła: strzałka wskazuje niebieski dzień żywienia, gracze rozgrywają swoje tury (czyli ściągają robotników z kół)
2. Żywienie robotników
3. Punktowanie ze świątyń, monumentów itd.
4. Punkty za surowce i kukurydzę, czaszki

I na tym koniec.

Czy ja coś wykonuję nie tak? Cytat z instrukcji: Tzolkin wykonuje jeszcze jeden obrót po zakończeniu punktowania na koniec epoki 2 a przed punktowaniem końcowym".
1. Czy to znaczy, że mam przekręcić koło i jeszcze jeden ząb? Jeśli tak to po? Przecież w ostatniej rundzie wszyscy zabierają robotników z kół (no bo po co ich trzymać na kołach, skoro to koniec gry)?

Kolejny cytat z instrukcji: "W przypadku remisu wygrywa ten, kto posiada więcej robotników na kołach".
Czy ktoś z Was nie ściągnął w ostatniej rundzie (gdy znacznik wskazuje niebieskie dzień żywienia, ten z wykrzyknikiem) swoich robotników z kół? Ja ściągam zawsze wszystkich.

Proszę o pomoc. Z góry serdecznie dziękuję.

Re: Tzolkin - koniec gry

: 27 cze 2018, 10:16
autor: excaidium
W instrukcji jest to dokładnie opisane:
1. W przypadku remisu wygrywa ten z remisujących, który posiada więcej robotników na kołach. Jeśli remis się utrzymuje, remisujący dzielą się zwycięstwem.
2. Uwaga! Technicznie rzecz ujmując, Tzolk’in wykonuje obrót o jeszcze 1 dzień po zakończeniu punktowania na koniec epoki 2, a przed punktowaniem końcowym. W wyniku tego obrotu niektórzy robotnicy mogą zostać zepchnięci z kół, co może wpłynąć na rozstrzyganie remisów.

Tak że ten ostatni obrót ma znaczenie tylko jeśli:
1. Mamy remis.
2. Obrót ten zepchnie jakiegoś robotnika z koła.

Jest to sytuacja bardzo żadka. W innym wypadku ten ostatni obrót nic nie zmienia i nie ma nawet po co go wykonywać (no chyba że ktoś bardzo lubi kręcić kołem).

Re: Tzolkin - koniec gry

: 28 cze 2018, 12:01
autor: Nidhogg
joanna1974 pisze: 26 cze 2018, 22:23 Czy ktoś z Was nie ściągnął w ostatniej rundzie (gdy znacznik wskazuje niebieskie dzień żywienia, ten z wykrzyknikiem) swoich robotników z kół? Ja ściągam zawsze wszystkich.
Może się zdarzyć że nie ma sensu ściągać robotnika bo nie możesz wykonać jego akcji. Np nie udało Ci się zdobyć kryształowej czaszki lub pole na którym jest Twój robotnik jest zajęte przez Czaszkę (i wszystkie wcześniejsze) lub nie masz surowców na budowę budynku.

Re: Tzolkin: Kalendarz Majów

: 30 sie 2018, 20:23
autor: Bartoszeg02
Cześć !
Takie pytanka mi się nasuwają :)

1) jeżeli buduję budynek pozwalający na skok w technologii i wybiorę sobie technologię która zmniejsza koszt budowy to czy ten surowiec natychmiast do mnie wraca? Identyczne pytanie tylko w wariancie że budynki dają mi 2VP. Czy w chwili opracowania technologii od razu dostaję 2 vp za zbudowanie budynku?

2) Czy nowy budynek dokładam w chwili kiedy dokonam jego zakupu ? Innymi słowy jeżeli buduję 2 budynki to czy po zakupie pierwszego losuję nowy budynek i mam od razu szanse go kupić?

3) Co dokładnie znaczy "5) Nie da się wyżywić wszystkich pracowników Yaluka nawet mając budynki które zapewniają kukurydzę i przekraczają jego zapotrzebowanie. W takiej sytuacji zawsze zapłaci się jeszcze 6 kukurydzy." jeżeli zaczynają z 5 pracownikami to nie wystarczy mi 15 kukurydzy żeby ich wyżywić :P ? Co znaczy że nie da się ich wszystkich wyżywić :P ?

Re: Tzolkin: Kalendarz Majów

: 30 sie 2018, 21:58
autor: Brylantino
Takie pytanka, to bardziej do tematu z zasadami "Tzlokina" w innym dziale. Niemniej odpowiem już tutaj:

1. Nie - efekt uzyskujesz już po zbudowaniu, więc nie możesz przyjąć korzyści z niego, skoro w momencie wejścia w jego posiadanie już nic się nie buduje. Zaczyna to dopiero działać od kolejnego budynku.

2. Na koniec swojej tury, czyli jak już wykonamy wszytskie swoje akcje, to wtedy dokładamy budynki na brakujące miejsca.

3. W grze są budynki, które zmniejszają nam koszt utrzymania pracowników, bądź całkowicie go negują (farmy). Zdolność plemienia Yaluka sprawia, że mamy minimalny koszt wyżywienia, którego nie jesteśmy w stanie zmniejszyć (nawet posiadając odpowiednie budynki) i wynosi on 6. Oczywiście, jak pracowników jest więcej to koszt też będzie większy, ale nigdy nie zejdzie poniżej 6.

Re: Tzolkin: Kalendarz Majów

: 17 lut 2019, 08:45
autor: Xardas123
1.Niedawno graliśmy w Tzolkina i mam pewne wątpliwości. Jeden z graczy w pierwszym żywieniu odpuścił całkowicie żywienie. Efekt był taki że skupił się na rozwoju różnych gałęzi a gdy przyszło do żywienia nie mógł nikogo nakarmić a że miał 0pk , minusowych nie mógł dostać... Czy przypadkiem nie ma może dodatkowej jeszcze jakiejś kary? Obniżenia w świątyni, odrzucenie surowców?

2. I druga sprawa jak np miał tylko 2 kosze kukurydzy na 3 pracowników to odrzuca je czy może skoro nie może i tak wyżywić to mu one zostają.

3. Przyznam że jeżeli to prawda to jest to trochę irytujące bo przy 2 żywieniu miałem chyba 11pk i niestety wspólgracze i bot tak zblokowali kukurydzę , że ja tym razem nie mogłem się wyżywić i moje spadły do 0. Gracz, który w poprzedniej turze nikogo nie żywił miał teraz 13pk i udało mu się wyżywić, natomiast 3 gracz miał znów tą samą sytuację co 2 poprzednio, czyli 0pk i nikogo nie wyżywił...

4. I ostatnia sprawa czy wogóle dobrze to rozegraliśmy, czyli w dniu żywienia (niebieski) zrobiliśmy swoje akcje, potem żywienie i ewentualnie podejmowanie pk, a potem świątynie i dodawanie pk. JA w ten sposób przez brak żywienia spadłem z 11pk do 0 a potem dzięki świątyniom dostałem chyba z 15pk...

5. Z ciekawości ile pk macie na koniec?

Re: Tzolkin: Kalendarz Majów

: 17 lut 2019, 09:12
autor: seszena2
Xardas123 pisze: 17 lut 2019, 08:45 1.Niedawno graliśmy w Tzolkina i mam pewne wątpliwości. Jeden z graczy w pierwszym żywieniu odpuścił całkowicie żywienie. Efekt był taki że skupił się na rozwoju różnych gałęzi a gdy przyszło do żywienia nie mógł nikogo nakarmić a że miał 0pk , minusowych nie mógł dostać... Czy przypadkiem nie ma może dodatkowej jeszcze jakiejś kary? Obniżenia w świątyni, odrzucenie surowców?

Gracz musi wyżywić tyłu robotników ile jest w stanie. Jeśli gracz nie może wyżywić wszystkich swoich robotników, traci 3 punkty za każdego nie wyzywionego robotnika. Niemożliwe jest połowiczne nakarmienie robotnika...

Punkty zwycięstwa mogą spaść poniżej zera.

Re: Tzolkin: Kalendarz Majów

: 17 lut 2019, 09:22
autor: seszena2
4. Dobrze graliscie. Najpierw akcje, potem żywienie, ewentualnie ujemne punkty, łaska bogów czyli pinkty.
Z ciekawości ilu miałeś robotników?

Re: Tzolkin: Kalendarz Majów

: 17 lut 2019, 09:23
autor: Arius
Xardas123 pisze: 17 lut 2019, 08:45 5. Z ciekawości ile pk macie na koniec?
Ja grając pierwszy raz dobiłem do 69 (36 w trakcie gry i 33 z monumentu).

Re: Tzolkin: Kalendarz Majów

: 17 lut 2019, 09:26
autor: Xardas123
3 albo 4 Ale moi współgracze celowo nie zdejmowali robotników z koła a jeden wziął jeszcze 1 gracza;) z koszami;)

Dzięki za odpowiedź, tak mi się wydawało że kiedyś graliśmy na pk(-), ale co poradzić patrzyłem się w tą instrukcję a za chiny tego nie mogłem dopatrzyć się;) To zmienia postać rzeczy bo ja miałbym z -2pk
, inną osobą-9 a 3 -18 hehe. I tak na tych bezsensownych zasadach wygrałem okolice 40pk ale wydawało mi się to strasznie mało. Wręcz frustrująco, bo w większości gier tor punktacji okrąża się nawet kilka razy np w takich ZB.

Re: Tzolkin: Kalendarz Majów

: 17 lut 2019, 09:30
autor: norkbes
Najlepsze wyniki przy grze z dodatkiem to od 120 do ponad 200. Mój rekord to prawie 150. Jeśli grasz z bdb graczami to ugranie 100 jest bardzo dobrym wynikiem.

Re: Tzolkin: Kalendarz Majów

: 17 lut 2019, 09:41
autor: Xardas123
norkbes pisze: 17 lut 2019, 09:30 Najlepsze wyniki przy grze z dodatkiem to od 120 do ponad 200. Mój rekord to prawie 150. Jeśli grasz z bdb graczami to ugranie 100 jest bardzo dobrym wynikiem.
Nie załamuj;) Mam nadzieję że dodatek tak mocno podciąga pk. Nie mam go niestety i czekam na dodruk Rebela albo jakąś dobrą ofertę z 2 ręki, ale niestety większość sprzedaje podstawkę z dodatkiem.

Re: Tzolkin: Kalendarz Majów

: 17 lut 2019, 10:29
autor: norkbes
Szczerze to nie wiem jak bardzo dodatek podciąga wyniki. Choć w sumie na boitajeux można przejrzeć statystyki. Rekord dla 2p bez dodatku to 201, z dodatkiem niemal 250. Wyniki dla 3p-5p są oczywiście niższe.

Re: Tzolkin: Kalendarz Majów

: 17 lut 2019, 10:43
autor: hsiale
Wyników nie podciąga aż tak dodatek, dużo bardziej je podciąga nauczenie się grać dobrze. Dodatek za to sprawia że gra jest dużo lepsza, szczególnie gdy gracze wiedzą co robią, dlatego praktycznie wszyscy dobrzy gracze z nim grają.

Re: Tzolkin: Kalendarz Majów

: 28 lut 2019, 01:12
autor: Cantona
Pytanie odnośnie dóbr początkowych. W instrukcji jest wzmianka, że nie pozbywamy sie 2 wybranych spośród 4 kafli dóbr początkowych poniewaz, niektore z nich moga miec działanie w późniejszej części gry (a nie natychmiastowe). Stad nasuwa mi sie pytanie czy jesli na kafelku mam awans jakiejś technologii o 1 poziom to czy musze wykonywać to od razu czy mogę wykonać ten awans pozniej? (Np gdy koszt bedzie wiekszy)?
Jesli należy awansować od razu techlonogie to w takim razie do jakich kafli dóbr początkowych ktore mozna wykorzystac w trakcie rozgrywki odnosi sie instrukcja??

Re: Tzolkin: Kalendarz Majów

: 28 lut 2019, 01:58
autor: ahroun21
Odnosi się do kwestii wyżywienia robotników.

Re: Tzolkin: Kalendarz Majów

: 28 lut 2019, 10:37
autor: Paskudnik
ahroun21 pisze: 28 lut 2019, 01:58
Cantona pisze: 28 lut 2019, 01:12 Pytanie odnośnie dóbr początkowych. W instrukcji jest wzmianka, że nie pozbywamy sie 2 wybranych spośród 4 kafli dóbr początkowych poniewaz, niektore z nich moga miec działanie w późniejszej części gry (a nie natychmiastowe). Stad nasuwa mi sie pytanie czy jesli na kafelku mam awans jakiejś technologii o 1 poziom to czy musze wykonywać to od razu czy mogę wykonać ten awans pozniej? (Np gdy koszt bedzie wiekszy)?
Jesli należy awansować od razu techlonogie to w takim razie do jakich kafli dóbr początkowych ktore mozna wykorzystac w trakcie rozgrywki odnosi sie instrukcja??
Odnosi się do kwestii wyżywienia robotników.
+1, czyli zaczynasz od razu z odpowiednią technologią rozwiniętą od razu na odpowiedni poziom. Czyli tak, pierwszy upgrade tej technologii jest droższy (kosztuje 2 surowce zamiast 1), ale po pierwsze, jest to upgrade na 2. poziom, a nie 1., a ponadto z dobrodziejstw tej technologii możesz korzystać już od samego początku (np. pobierając więcej jedzenia).

Re: Tzolkin: Kalendarz Majów

: 01 mar 2019, 00:13
autor: Cantona
A czy jest mozliwosc zostawienia tego awansu technologicznego na pozniej?

Re: Tzolkin: Kalendarz Majów

: 01 mar 2019, 01:25
autor: Cantona
Ktorych płytek dóbr początkowych mozna użyć w późniejszej fazie rozgrywki (w trakcie gry)?
Obrazek

Re: Tzolkin: Kalendarz Majów

: 01 mar 2019, 06:59
autor: Dr. Nikczemniuk
Zobacz opis płytek na stronie 16. :wink:

Re: Tzolkin: Kalendarz Majów

: 01 mar 2019, 07:52
autor: warlock
Ktorych płytek dóbr początkowych mozna użyć w późniejszej fazie rozgrywki (w trakcie gry)?
Takiej wykarmiającej robotników ;).

Re: Tzolkin: Kalendarz Majów

: 02 mar 2019, 00:20
autor: ahroun21
Cantona pisze: 01 mar 2019, 01:25 Ktorych płytek dóbr początkowych mozna użyć w późniejszej fazie rozgrywki (w trakcie gry)?
Spoiler:
Tak jak pisałem wcześniej - chodzi o wyżywienie robotników ;)

Re: Tzolkin: Kalendarz Majów

: 05 mar 2019, 15:52
autor: Alfred Wymyk
Kiedy osiągam 3 poziom w teologii, to mogę korzystać z dwóch poprzednich bonusów z pól również, tak? Pytam dlatego, że mają inny kolor, ale to chyba liczy się tor?

Re: Tzolkin: Kalendarz Majów

: 05 mar 2019, 17:19
autor: FortArt
Alfred Wymyk pisze: 05 mar 2019, 15:52 Kiedy osiągam 3 poziom w teologii, to mogę korzystać z dwóch poprzednich bonusów z pól również, tak? Pytam dlatego, że mają inny kolor, ale to chyba liczy się tor?
Z wszystkich bonusów z pola i pól wstecz.
Kolor określa koło, na którym dany bonus działa.