Strona 4 z 25

Re: Summoner Wars

: 25 lis 2013, 19:54
autor: Wassago
Pieśń podstępu: "Wybierz Jednostkę Elfów Dżungli..." czyli dowolną jednostkę? Czempion/jednostka podstawowa/mistrz przywołań?

Wysłane z mojego LT26i przy użyciu Tapatalka

Re: Summoner Wars

: 25 lis 2013, 20:22
autor: Maciek Mazgaj
Wassago pisze:Pieśń podstępu: "Wybierz Jednostkę Elfów Dżungli..." czyli dowolną jednostkę? Czempion/jednostka podstawowa/mistrz przywołań?

Wysłane z mojego LT26i przy użyciu Tapatalka
Tak, dowolną. Każdą z tych co wymieniłeś. Tyle, że pod Twoją kontrolą.

Re: Summoner Wars

: 29 lis 2013, 14:18
autor: mig
1. Czy Fajterem orków można atakować w nieskończoność (tzn czy po "dodatkowym" ataku nadal można rzucać żeby uzyskać prawo do kolejnego dodatkowego ataku)?
2. Czy Fajterem orków można (w ramach zdolności specjalnej) się tylko poruszyć (bez ataku)?
3. Czy jednostka strzelająca może atakować jednostkę sąsiadującą czy musi być jakiś dystans?
4. Goblin zagrywa kartę, która daje jednej z jego jednostek odporność na trafienia inne niż 6 (nie pamiętam nazwy karty). Jak to się ma w relacji do zdolności precyzyjny, która pozwala na zadawanie obrażeń bez rzucania? Czy są jakieś zasady ogólne ustalające która karta jest "ważniejsza" w razie konfliktu ich treści?
5. Oldin (ale też inne karty) zmniejszają skuteczność ataku na nich (np do rzutu 4+). Co się dzieje jeśli obrażenia zadawane sa bez rzutu (zdolność precyzyjny, albo specjalna zdolność Ognistego smoka elfów)?

Re: Summoner Wars

: 29 lis 2013, 15:17
autor: BartP
1. Tak. Było wcześniej w wątku.
2. Było wcześniej w wątku, ale uważaj, bo ja chyba złą odpowiedź dałem, więc szukaj odpowiedzi bodaj Krwawisza.
3. Może atakować sąsiadującą.
4 i 5. No jak ktoś nie rzuca kością przy ataku, to nie obowiązuje go zasada, że trafia tylko na 6 ;]. Precyzyjny uznaje się, że już trafił i już w ogóle nie musi nawet kością rzucać.

Re: Summoner Wars

: 29 lis 2013, 15:26
autor: Maciek Mazgaj
mig pisze:1. Czy Fajterem orków można atakować w nieskończoność (tzn czy po "dodatkowym" ataku nadal można rzucać żeby uzyskać prawo do kolejnego dodatkowego ataku)?
2. Czy Fajterem orków można (w ramach zdolności specjalnej) się tylko poruszyć (bez ataku)?
3. Czy jednostka strzelająca może atakować jednostkę sąsiadującą czy musi być jakiś dystans?
4. Goblin zagrywa kartę, która daje jednej z jego jednostek odporność na trafienia inne niż 6 (nie pamiętam nazwy karty). Jak to się ma w relacji do zdolności precyzyjny, która pozwala na zadawanie obrażeń bez rzucania? Czy są jakieś zasady ogólne ustalające która karta jest "ważniejsza" w razie konfliktu ich treści?
5. Oldin (ale też inne karty) zmniejszają skuteczność ataku na nich (np do rzutu 4+). Co się dzieje jeśli obrażenia zadawane sa bez rzutu (zdolność precyzyjny, albo specjalna zdolność Ognistego smoka elfów)?
1. Sam orków nie mam, ale chyba gdzieś czytałem, że można w nieskończoność. Trzeba to potwierdzić.
2. -
3. Ja gram, że można atakować jednostkę sąsiadującą. Jak dobrze kojarzę to jest jednostka, nie wiem tylko w której frakcji, że ma atak dystansowy, a nie może atakować jednostek sąsiadujących.
4. Moim zdaniem każda atakowana jednostka ma taką zdolność, że dostaje obrażenia na 6. Nie tylko jedna. Choć może źle interpretuje ten zapis - proszę o konsultacje 8) I, jak dla mnie, ataki bez rzutu ranią od razu, bez kostek.
5. j. w.

Re: Summoner Wars

: 29 lis 2013, 15:36
autor: mig
BartP pisze: 4 i 5. No jak ktoś nie rzuca kością przy ataku, to nie obowiązuje go zasada, że trafia tylko na 6 ;]. Precyzyjny uznaje się, że już trafił i już w ogóle nie musi nawet kością rzucać.
Nam się to też na poczatku oczywiste wydawało, ale jak zaczęliśmy drążyć to już tak jasne to nie było.
Gdyby tekst był nieco inaczej sformułowany np: "w razie ataku polegającego na rzucaniu kością obrazenia otrzymuje się na 4+" to nie byłoby problemu. Ale obecne brzmienie typu "w razie ataku otrzymuje obrażenia gdy atakujący wyrzuci 4+" można również rozumieć jako "dostanie obrażenie tylko jeśli kość ostatecznie bedzie pokazywać 4,5 lub 6. No a w przypadku gdy nie rzucamy, to 4,5 i 6 nie bedzie miała nigdy. Trochę chyba za głęboko w analizach poszliśmy ;-)

dzięki:-)

Re: Summoner Wars

: 29 lis 2013, 15:40
autor: mig
BartP pisze: 2. Było wcześniej w wątku, ale uważaj, bo ja chyba złą odpowiedź dałem, więc szukaj odpowiedzi bodaj Krwawisza.
Może mam coś z oczami, ale nie znalazłem odpowiedzi na to pytanie. Padło tylko wcześniej już takie pytanie. Twój i Krwawisza "spór" dotyczył innych zasad chyba...

Re: Summoner Wars

: 29 lis 2013, 16:29
autor: Sarna
Goblin zagrywa kartę, która daje jednej z jego jednostek odporność na trafienia inne niż 6 (nie pamiętam nazwy karty).
Moim zdaniem każda atakowana jednostka ma taką zdolność, że dostaje obrażenia na 6. Nie tylko jedna. Choć może źle interpretuje ten zapis - proszę o konsultacje
To jak to w końcu jest? :)

Re: Summoner Wars

: 29 lis 2013, 22:30
autor: Kasper
Karta Wydarzeń - Niepokonane Gobliny - na Gdańskim Gramy Tomek potwierdził, iż karta ta dotyczy wszystkich jednostek Goblinów. (Też wcześniej myślałem, że tylko jednej jednostki)
Tak jak pisał BartP: "jak ktoś nie rzuca kością przy ataku, to nie obowiązuje go zasada, że trafia tylko na 6 ;]. Precyzyjny uznaje się, że już trafił i już w ogóle nie musi nawet kością rzucać". Czyli Niepokonane Gobliny są przy Precyzyjnym bezużyteczne.
Co do Fajtera znalazłem gdzieś takie pytanie i taką odpowiedź:
P: Jeśli użyję Zdolności „Furia” Thundrowych Orków, i uda mi się uzyskać wynik 5 lub większy, mogę się poruszyć i zadać obrażenia. Czy jeśli będę wyrzucał cały czas 5 to mogę w kółko używać tej umiejętności, czy działa ona tylko jednorazowo?
O: Zdolność ta działa wielokrotnie po każdym ataku, czyli tyle razy, ile uda ci się wyrzucić 5+. Teoretycznie nieskończenie wiele i on jeden całą planszę wykosi;) Pamiętaj też, iż po udanym rzucie jeśli chcesz skorzystać z tej zdolności nie musisz poruszyć się (zwrot: „możesz do 2 pól”) ale zaatakować trzeba. Nie wolno też tylko poruszyć Fajtera bez późniejszego zaatakowania.
Ale nie jest to żadna oficjalna odpowiedź.

Re: Summoner Wars

: 30 lis 2013, 23:28
autor: mig
Kasper pisze:(...)
Dzięki :)
A samo poruszenie Fajtera, bez późniejszego ataku?

Re: Summoner Wars

: 01 gru 2013, 11:15
autor: Krwawisz
Nie da rady ;-)

Re: Summoner Wars

: 01 gru 2013, 13:02
autor: mig
Dzięki!
Oficjalna wykładnia była, więc już nie mam żadnych wątpliwości ;-)

Re: Summoner Wars

: 01 gru 2013, 21:57
autor: Wassago
Furia Godszomu
"Po kolei, usuwaj do 3 Znaczników Obrażeń z każdego Muru na Polu Bitwy i dodawaj je do Podstawowej Jednostki bądź Czempiona, który sąsiaduje z tym murem."
Dla pewności, mogę usunąć 1-3 znaczniki, czy 3 jeżeli to możliwe? I jeżeli dzięki temu jakaś jednostka zginie, to ląduje na moim stosie magii?

I jeszcze jedno
"Demagog:
Mutator
Zamiast atakować Demagogiem możesz przeszukać twój Stos Doboru w poszukiwaniu Karty Mutacji...."
I znów dla pewności, przeszukać, czyli wybrać sobie z tego stosu, czy może muszę wybrać pierwszą którą znajdę?

Re: Summoner Wars

: 06 gru 2013, 08:24
autor: Rumcajs
Mam pytanie odnośnie Karty Wydarzeń Orków – Zamrożenie: Wybierz Jednostkę na Polu Bitwy i połóż na niej tę kartę. Wybrana jednostka nie może się poruszać ani używać Zdolności Specjalnych. W każdej chwili gracz może wydać 2 Punkty Magii, aby usunąć tę kartę. Jeśli wybrana Jednostka zostaje zniszczona, odrzuć kartę ZAMROŻENIA.
I teraz jeśli przeciwnik potraktuje tą kartą Pożeracza (Eater) goblinów to czy na koniec tury muszę go zabrać - bo go nie nakarmiłem?
Uważam, że nie bo Zamrożenie blokuje zdolność specjalną a karmienie zawiera się w tej zdolności ale nie wiem czy dobrze myślę?

Re: Summoner Wars

: 06 gru 2013, 09:06
autor: Maciek Mazgaj
Rumcajs pisze:Mam pytanie odnośnie Karty Wydarzeń Orków – Zamrożenie: Wybierz Jednostkę na Polu Bitwy i połóż na niej tę kartę. Wybrana jednostka nie może się poruszać ani używać Zdolności Specjalnych. W każdej chwili gracz może wydać 2 Punkty Magii, aby usunąć tę kartę. Jeśli wybrana Jednostka zostaje zniszczona, odrzuć kartę ZAMROŻENIA.
I teraz jeśli przeciwnik potraktuje tą kartą Pożeracza (Eater) goblinów to czy na koniec tury muszę go zabrać - bo go nie nakarmiłem?
Uważam, że nie bo Zamrożenie blokuje zdolność specjalną a karmienie zawiera się w tej zdolności ale nie wiem czy dobrze myślę?
Też tak to interpretuje.

Re: Summoner Wars

: 06 gru 2013, 13:10
autor: Darboh
Maciek Mazgaj pisze:
Rumcajs pisze:Mam pytanie odnośnie Karty Wydarzeń Orków – Zamrożenie: Wybierz Jednostkę na Polu Bitwy i połóż na niej tę kartę. Wybrana jednostka nie może się poruszać ani używać Zdolności Specjalnych. W każdej chwili gracz może wydać 2 Punkty Magii, aby usunąć tę kartę. Jeśli wybrana Jednostka zostaje zniszczona, odrzuć kartę ZAMROŻENIA.
I teraz jeśli przeciwnik potraktuje tą kartą Pożeracza (Eater) goblinów to czy na koniec tury muszę go zabrać - bo go nie nakarmiłem?
Uważam, że nie bo Zamrożenie blokuje zdolność specjalną a karmienie zawiera się w tej zdolności ale nie wiem czy dobrze myślę?
Też tak to interpretuje.
Tego się należy trzymać.

Re: Summoner Wars

: 06 gru 2013, 14:40
autor: 8janek8
Przy okazji: czy zamrożenie można zagrać kilkukrotnie na tę samą jednostkę, co skumuluje koszt "odmrożenia"? Wydaje mi się, że tak, bo nie jest to zdolność nadawana "z nazwy", ale wole się upewnić.

Re: Summoner Wars

: 06 gru 2013, 15:21
autor: Krwawisz
tak

Re: Summoner Wars

: 07 gru 2013, 22:05
autor: TTR_1983
Karta Keisil z Elfów Feniksa: czy chodzi o kartę przeciwnika?w sumie nad swoimi kartami mam kontrolę, więc chyba tak. jak się oznacza przejętą kartę przeciwnika? odwracam ją w moją stronę?
Jest gdzieś spis które wydarzenia mogą się kumulować, a które nie?
jaką wytrzymałość ma Mur?

Re: Summoner Wars

: 07 gru 2013, 22:22
autor: Bowman
Druga talia Frakcji Jaskiniowych Goblinów: Dzikus i jego zdolność - Lider Hordy. Raz na turę, na końcu twojej Fazy Ataku możesz natychmiast zaatakować DOWOLNYM Jaskiniowym Goblinem, którego Koszt Przywołania wynosi 0.
Co to znaczy: "dowolnym" ?
Przeważnie jest sprecyzowane np.: jednostką którą kontrolujesz, przyjazną jednostką itp. Mam rozumieć, że chodzi o jakąkolwiek jednostkę na polu bitwy nawet wrogą (w przypadku starcia dwóch frakcji Jaskiniowych Goblinów)?
I druga sprawa czy jednostka ta mogła wcześniej zaatakować ?

Re: Summoner Wars

: 08 gru 2013, 13:05
autor: Kasper
Na angielskiej karcie jest napisane: "any 1 Cave Goblin Unit you control" . Moja znajomość angielskiego ogranicza się do kilku zwrotów niemniej moim zdaniem tłumacz poszedł na skróty bo powinno być napisane: "dowolną 1 Jednostką Jaskiniowych Goblinów którą kontrolujesz/pod Twoją kontrolą".
Co do drugiej części pytania - "czy jednostka ta mogła wcześniej zaatakować ?" to instrukcja mówi, że każda jednostka może zaatakować tylko raz chyba, że Karta Wydarzeń bądź Zdolność Specjalna Jednostki mówi inaczej. To jest zdolność specjalna choć nie widnieje na samej atakującej karcie... W opisie na stronie angielskiego wydawcy piszą, że to atak bonusowy więc moim zdaniem może ale tu wolałbym, aby ktoś to potwierdził lub zaprzeczył.

Re: Summoner Wars

: 08 gru 2013, 20:15
autor: mig
Grognack, zeby użyć swojej zdolności specjalnej, musi być zdolny do ataku (tzn mieć w swoim sąsiedztwie jakiś oddział, który może zaatakować)? Czy takie wykorzystanie umiejętności zamiast ataku wlicza się do liczby 3 ataków w turze?

Re: Summoner Wars

: 08 gru 2013, 20:45
autor: kaszkiet
mulek18 pisze:Karta Keisil z Elfów Feniksa: czy chodzi o kartę przeciwnika?w sumie nad swoimi kartami mam kontrolę, więc chyba tak. jak się oznacza przejętą kartę przeciwnika? odwracam ją w moją stronę?
Jest gdzieś spis które wydarzenia mogą się kumulować, a które nie?
jaką wytrzymałość ma Mur?
Tak, chodzi o kartę przeciwnika. Nad swoimi kartami masz kontrolę, ale możesz ją czasem stracić. Przejęcie kontroli oznacza się tak, jak piszesz - przez obrócenie karty.
Generalnie wszystkie wydarzenia mogą się kumulować, chyba że się wykluczają (np. jeśli jednostka traci do końca tury umiejętności poprzez jakieś wydarzenie i nie może zdobywać nowych, to drugie wydarzenie nadające jej umiejętności już nie zadziała).
Mur ma 9 punktów wytrzymałości - na karcie jest to zaznaczone przez tych 9 kropek na dole.

Re: Summoner Wars

: 08 gru 2013, 20:47
autor: kaszkiet
mig pisze:Grognack, zeby użyć swojej zdolności specjalnej, musi być zdolny do ataku (tzn mieć w swoim sąsiedztwie jakiś oddział, który może zaatakować)? Czy takie wykorzystanie umiejętności zamiast ataku wlicza się do liczby 3 ataków w turze?
Nie musi sąsiadować z wrogą jednostką - korzysta ze swojej umiejętności zamiast atakować i wlicza się to do liczby 3 ataków na turę.

Re: Summoner Wars

: 08 gru 2013, 20:50
autor: TTR_1983
kaszkiet pisze:
mulek18 pisze:Karta Keisil z Elfów Feniksa: czy chodzi o kartę przeciwnika?w sumie nad swoimi kartami mam kontrolę, więc chyba tak. jak się oznacza przejętą kartę przeciwnika? odwracam ją w moją stronę?
Jest gdzieś spis które wydarzenia mogą się kumulować, a które nie?
jaką wytrzymałość ma Mur?
Tak, chodzi o kartę przeciwnika. Nad swoimi kartami masz kontrolę, ale możesz ją czasem stracić. Przejęcie kontroli oznacza się tak, jak piszesz - przez obrócenie karty.
Generalnie wszystkie wydarzenia mogą się kumulować, chyba że się wykluczają (np. jeśli jednostka traci do końca tury umiejętności poprzez jakieś wydarzenie i nie może zdobywać nowych, to drugie wydarzenie nadające jej umiejętności już nie zadziała).
Mur ma 9 punktów wytrzymałości - na karcie jest to zaznaczone przez tych 9 kropek na dole.
dzięki