Strona 4 z 6

Re: Legendy Blue Moon PL

: 27 maja 2014, 01:10
autor: rzaba
Darboh pisze:Pytanie: czy 8-9 latek poradzi sobie z grą?
poradzi sobie ;) zagraliśmy co prawda na tych deckach podstawowych (Hoax i Vulca) ale poszło bardzo płynnie, zasady sa OK chociaz instrukcja taka sobie. Pod koniec partii młody już śmigał sam i szybko wyprowadzał ciosy ;) Przerobil prawie caly deck i wygral zasluzenie zgarniajac 4 smoki. Jutro testow ciag dalszy bo gra bardzo mu sie spodobała - najbardziej ta wymiana ciosów ;)

Re: Legendy Blue Moon PL

: 27 maja 2014, 09:41
autor: Darboh
rzaba pisze:
Darboh pisze:Pytanie: czy 8-9 latek poradzi sobie z grą?
poradzi sobie ;) zagraliśmy co prawda na tych deckach podstawowych (Hoax i Vulca) ale poszło bardzo płynnie, zasady sa OK chociaz instrukcja taka sobie. Pod koniec partii młody już śmigał sam i szybko wyprowadzał ciosy ;) Przerobil prawie caly deck i wygral zasluzenie zgarniajac 4 smoki. Jutro testow ciag dalszy bo gra bardzo mu sie spodobała - najbardziej ta wymiana ciosów ;)
Dzięki! :D

Re: Legendy Blue Moon PL

: 27 maja 2014, 11:04
autor: Tehanu
TomB pisze:...
Stąd pytanie do znawców gry i/lub Keldona - jak bardzo istotny jest w tej grze czynnik ludzki? Czy żywy przeciwnik jest wstanie wycisnąć z tej gry więcej ponad podejmowanie najwłaściwszych rozwiązań, na których, jak sądzę, oparte jest działanie Keldona? Trudno mi określić, jakie znaczenie ma w tej grze blef (i czy w ogóle je ma)? Ile zależy od dociągu kart, a ile od umiejętności kontrolowania rozwoju rozgrywki?
Nie znam algorytmu Keldona ale znam dobrze Blue Mooon. To nie jest gra w zbieranie lew i z całą pewnością nie ma w niej możliwości podejmowania najwłaściwszych rozwiązań, ani jedynej słusznej drogi (chociażby ze względu na różne "moce specjalne" kart, czy też na losowość w dobieraniu kolejnych kart).
W tej karciance dość istotna jest znajomość kluczowych kart zarówno swojej talii jak i przeciwnika (w każdej talii jest kilka kart znacząco mocniejszych od innych). Ponieważ większość kart trafia na stół jednorazowo trzeba stale kontrolować, które z nich przeciwnik może już mieć "na ręce" i ewentualnie przygotowywać na nie kontrę. Blefu w niej specjalnie nie ma ponieważ w każdej partii prawie wszystkie karty trafią na stół oraz za mało jest informacji o ręce przeciwnika podczas gry. Najbardziej w niej premiuje stopniowe budowanie przewagi oraz właśnie umiejętne neutralizowanie kluczowych kart przeciwnika.

Re: Legendy Blue Moon PL

: 27 maja 2014, 11:46
autor: noowy
Czy ktoś może podać dokładny rozmiar kart? Jakie koszulki będą najlepsze 56x89 / 56x87 / inne?

Re: Legendy Blue Moon PL

: 27 maja 2014, 11:59
autor: kozz84
Z tego co czytałem to rozmiar kart jest taki sam jak w Cytadeli, więc np. Chimery od Mayday powinny pasować. Grę dopiero zamówiłem, więc nie jestem pewien.

Re: Legendy Blue Moon PL

: 27 maja 2014, 13:19
autor: coldsoul
Na 100% są to standard american.
Potrzebne jest 7 paczek po 50 sztuk.

Re: Legendy Blue Moon PL

: 30 maja 2014, 07:41
autor: noowy
No i doczekałem się swojego egzemplarza.

Wykonanie jest ok. Figurki smoków prezentują się cudnie, reszta komponentów też bez zarzutu. Tylko karty takie cieniutkie, bardzo rzadko koszulkuję gry, a tutaj od razu poszły w koszulki, do tego wydają mi się trochę wyblakłe i słabo nasycone kolorami, same grafiki przepiękne. Kartonowa wypraska bez sensu, po rozdzieleniu kart nie widzę najmniejszej opcji żeby wszystko pomieścić w pudełku bez wywalenia jej.

O jakości tłumaczenia się nie wypowiem. Graliśmy tylko Vulcanami i Hoaxami. Do tego gra mnie tak wciągnęła, że bardzo szybko przestałem zwracać uwagę na nazwy kart i podpisy fabularne.

Sama rozgrywka rewelacyjna. Od pierwszej partii gra się bardzo szybko, płynnie i ciekawie. Jest sporo interakcji, ale żona, która jest uczulona na negatywną interakcję nie narzekała, oboje czerpaliśmy z gry sporo frajdy. Usiedliśmy tylko by spróbować, a skończyło się na 3 meczach do 5 kryształków, w sumie 7 gier. Pierwsze 4 gry to miążdżące zwycięstwa Vulcan, póżniej powoli zaczęliśmy dostrzegać mocne i słabe strony każdej z talii i 3 późniejsze partie to wyrównana walka i zwycięstwo Hoaxów 5-4.

Zakup uważam za niezwykle udany. Grało się świetnie, nie mogę się doczekać kolejnych partii. Biorąc pod uwagę 9 talii w pudełku + emisariuszy nie wydaje mi się, żebyśmy się znudzili grą przez najbliższy czas, póki co nie widzę nawet potrzeby grania kolejnymi taliami - pewnie porządnie ogramy 2 podstawowe zanim sięgniemy po następne. W końcu znalazłem grę, która ma szansę zbliżyć w ilości partii do RftG :) Gorąco polecam wszystkim, którzy szukają szybkiej, w miarę prostej i regrywalnej karcianki do grania z drugą połówką.

Re: Legendy Blue Moon PL

: 01 cze 2014, 16:06
autor: pan_satyros
Czy jest ktoś, kto mógłby mi łopatologicznie wyjaśnić działanie karty "Hank Highflyer Hawk"?
Nie rozumiem do końca jak to ignorowanie działa.
Zagrywam go w 1 turze i co może zrobić przeciwnik?
a) nie może zagrać samej postaci - ponieważ ta będzie ignorowana i nie spełni warunku wyrównania lub przebicia (np. gdy nie ma pomocnych kart wsparcia). Musi się wycofać.
b) może zagrać postać + wsparcie - ponieważ siła wsparcia nie jest ignorowana.
Dobrze to rozumiem?

Re: Legendy Blue Moon PL

: 01 cze 2014, 16:39
autor: noowy
pan_satyros pisze:Czy jest ktoś, kto mógłby mi łopatologicznie wyjaśnić działanie karty "Hank Highflyer Hawk"?
Nie rozumiem do końca jak to ignorowanie działa.
Ignorowana karta postaci nadal pozostaje kartą postaci, ale traci wartości mocy, zdolność specjalną i ikony. Hank zamienia karty postaci zagrane przez przeciwnika w jego poprzedniej i następnej turze na karty o wartości 0/0, bez ikon i bez zdonlości specjalnej.
pan_satyros pisze:Zagrywam go w 1 turze i co może zrobić przeciwnik?
a) nie może zagrać samej postaci - ponieważ ta będzie ignorowana i nie spełni warunku wyrównania lub przebicia (np. gdy nie ma pomocnych kart wsparcia). Musi się wycofać.
b) może zagrać postać + wsparcie - ponieważ siła wsparcia nie jest ignorowana.
Dobrze to rozumiem?
Nie do końca. Jeśli w obszarze walki masz zagranego tylko Hanka, to przeciwnik może zagrać dowolną postać i wyrównać twoją moc równą 0. Oczywiście przeciwnik może też zagrywać wzmocnienia/wsparcia, żeby uzyskać wyższą moc lub wprowadzić jakiś efekt.

Re: Legendy Blue Moon PL

: 01 cze 2014, 17:50
autor: Markus
Albo poddać i zresetować stół :-)

Re: Legendy Blue Moon PL

: 01 cze 2014, 18:07
autor: pan_satyros
Dzięki - wszystko jasne.
A sama gra świetna FFG dawno nie wydało tak kompletnego produktu.
Tony regrywalności w jedym pudle.

Re: Legendy Blue Moon PL

: 04 cze 2014, 00:04
autor: rzaba
na liczniku mam 8 partii z czego 7 z synem: na razie jest super chociaż młody domaga sie grania nowymi rasami cały czas wiec na długo nie starczy, dzięki bogu jest deck-building ;). Dzisiaj mnie zaskoczył: grał Khind vs. moje Mimix (najlepsze grafiki imo ;) ), bardzo szybko przerobił deck dzięki wrzucaniu gangów (czasami nawet 3 postaci na raz) i grajac bardzo agresywnie zebral 3 smoki. Majac jeszcze sporo kart w swoim decku na spokojnie chciałem go wykończyć bo zostały mi wysokie karty. Gnojek sie zorientował, że ma tylko 5 kart w ręce i pusty draw deck - odpuscil walke i oddal smoka, w swoim ruchu zrobil decline fight i odrzucil 3 karty, ja zagralem wysoka karte, odpuscil i oddal drugiego smoka, nastepnie w swoim ruchu zrobił decline fight jeszcze raz i oddal 2 ostatnie karty kończąc gre!!! Na jego stronie pozostał jeden smok i partia wygrana...ja z karpiem oraz okrzykiem 'spadaj do łożka, jutro szkoła!!!'...fajna gra, naprawdę ;)

Re: Legendy Blue Moon PL

: 04 cze 2014, 10:21
autor: Darboh
rzaba pisze:na liczniku mam 8 partii z czego 7 z synem: na razie jest super chociaż młody domaga sie grania nowymi rasami cały czas wiec na długo nie starczy, dzięki bogu jest deck-building ;). Dzisiaj mnie zaskoczył: grał Khind vs. moje Mimix (najlepsze grafiki imo ;) ), bardzo szybko przerobił deck dzięki wrzucaniu gangów (czasami nawet 3 postaci na raz) i grajac bardzo agresywnie zebral 3 smoki. Majac jeszcze sporo kart w swoim decku na spokojnie chciałem go wykończyć bo zostały mi wysokie karty. Gnojek sie zorientował, że ma tylko 5 kart w ręce i pusty draw deck - odpuscil walke i oddal smoka, w swoim ruchu zrobil decline fight i odrzucil 3 karty, ja zagralem wysoka karte, odpuscil i oddal drugiego smoka, nastepnie w swoim ruchu zrobił decline fight jeszcze raz i oddal 2 ostatnie karty kończąc gre!!! Na jego stronie pozostał jeden smok i partia wygrana...ja z karpiem oraz okrzykiem 'spadaj do łożka, jutro szkoła!!!'...fajna gra, naprawdę ;)
Uwielbiam tak przegrywać z moim młodym :) a gra kusi jak cholera.

Re: Legendy Blue Moon PL

: 04 cze 2014, 15:14
autor: Olgierdd
rzaba pisze:na liczniku mam 8 partii z czego 7 z synem: na razie jest super chociaż młody domaga sie grania nowymi rasami cały czas wiec na długo nie starczy, dzięki bogu jest deck-building ;).
Absolutnie się nie zgadzam. Mam bardzo dużo partii za sobą (mam stare wydanie FFG) i gra nabiera kolorów gdy zna się talie na wylot. Nawet grając w kółko Vulca i Hoax gra szybko się nie nudzi.

btw. Twój syn szybko nauczył się tej wrednej sztuczki :D Wiem jaką musiałeś mieć minę, bo przytrafiło mi się dokładnie to samo!

Re: Legendy Blue Moon PL

: 04 cze 2014, 22:55
autor: Martin_Valdez
Niestety przez Was kupiłem i gra jest w drodze do mnie :P Wchodzić na to forum i czytać wątki to wielokrotne morderstwo dla portfela :P

Re: Legendy Blue Moon PL

: 06 cze 2014, 07:05
autor: noowy
Zagraliśmy w sumie około 20 partii podstawowymi taliami i po początkowej dominacji Vulcan teraz nie ma siły na Hoaxów, zwykle mają odpowiedź na każde zagranie, o wiele przyjemniej się nimi gra. Zobaczymy co będzie dalej... Podtrzymuje opinię o grze, prześwietna, moje prywatne top 3 obok RftG i NSHex.

Re: Legendy Blue Moon PL

: 06 cze 2014, 22:15
autor: Martin_Valdez
Mam pytanie natury technicznej bo nie wiem, czy znowu nie zaliczyłem zonka w kwestii braku w grze :/ Czy Bukanie mają kartę nr 32? Pytam o wszystkie inne Rasy mają karty o tym numerze.

Re: Legendy Blue Moon PL

: 06 cze 2014, 22:57
autor: pan_satyros
Martin_Valdez pisze:Mam pytanie natury technicznej bo nie wiem, czy znowu nie zaliczyłem zonka w kwestii braku w grze :/ Czy Bukanie mają kartę nr 32? Pytam o wszystkie inne Rasy mają karty o tym numerze.
Nie. Sam siedziałem nad tym z pół h. Przeczytaj od deski do deski obie instr. Wtedy wyjaśnia się wielość kart i oznaczeń.

Re: Legendy Blue Moon PL

: 06 cze 2014, 23:50
autor: Martin_Valdez
Nie bardzo mam w tej chwili czas..chora córka. Jedyne co to na szybko zrobiłem dzielenie ilości kart ras podanej w instrukcji i wyszło, że jest ok. To jedyne co na tą chwilę mogę zrobić.

Re: Legendy Blue Moon PL

: 07 cze 2014, 08:57
autor: pan_satyros
Martin_Valdez pisze:Nie bardzo mam w tej chwili czas..chora córka. Jedyne co to na szybko zrobiłem dzielenie ilości kart ras podanej w instrukcji i wyszło, że jest ok. To jedyne co na tą chwilę mogę zrobić.
W każdym razie nie przejmuj się dziwnym podziałem kart (nie wszystkie karty danej rasy są w 1 talii, część ma pewne oznaczenia, część nie itp.)
W instrukcji rozszerzonej jest masa wariantów, stąd takie a nie inne rozwiązanie.

Re: Legendy Blue Moon PL

: 07 cze 2014, 12:52
autor: Martin_Valdez
@ up - wielkie dzięki :) Martwiła mnie możliwość wystąpienia braku bo ostatnio mam do tego farta przy planszówkach :/ Oczywiście wydawcy stają na wysokości zadania i dosyłaj braki ale jest trochę chodzenia i załatwiania :)

Re: Legendy Blue Moon PL

: 08 cze 2014, 01:59
autor: rzaba
noowy pisze:Zagraliśmy w sumie około 20 partii podstawowymi taliami i po początkowej dominacji Vulcan teraz nie ma siły na Hoaxów, zwykle mają odpowiedź na każde zagranie, o wiele przyjemniej się nimi gra. Zobaczymy co będzie dalej... Podtrzymuje opinię o grze, prześwietna, moje prywatne top 3 obok RftG i NSHex.
pogrywam troche na Keldonie i troche ciezko pokonac AI Hoax'ami vs. Vulca - jak jest u Was?

Re: Legendy Blue Moon PL

: 11 cze 2014, 11:54
autor: Drakkainen
Ktoś planuje jakąś reckę Legend? Na BGG znalazłem po polsku jedynie wylew żali nt. tego czym ta gra nie jest, a z chęcią poczytam ciekawe podsumowanie czym jest :)

Re: Legendy Blue Moon PL

: 16 cze 2014, 10:18
autor: Bea
A mnie niestety gra jakoś nie powaliła na kolana. Może za dużo sobie po niej obiecywałam, myślałam że będzie tyle kombinacji co w Netrunnerze albo przynajmniej w Summoner Wars, tymczasem gra mi wygląda na taką zwykła "wojnę" na sterydach. Grafiki są naprawdę bardzo fajne, jedna po samą grę chyba ponownie nie sięgnę.

Re: Legendy Blue Moon PL

: 16 cze 2014, 13:47
autor: tomb
Na razie gram tylko z Keldonem.
rzaba pisze:ogrywam troche na Keldonie i troche ciezko pokonac AI Hoax'ami vs. Vulca - jak jest u Was?
Na początku Vulca mnie błyskawicznie rozklepywała (głównie swoją siłą ognia), więc przesiadłem się na Vulkę, żeby zobaczyć dokładnie, jakim arsenałem ta talia zawiaduje. Łatwo wygrałem kilka razy, po czym przeszedłem ponownie na Hoaxów i okazało się, że można łatwo pokonać Vulkę, wystarczy wiedzieć, czego się spodziewać.

W tej grze wszystko opiera się na znajomości obu talii, swojej i przeciwnika. Dopiero wtedy można z przyjemnością, bo z rozmysłem, kalkulacją i subtelnym ryzykiem, rozgrywać partię.
Gra przypomina mi z jednej strony Heuroshimę Hex (różnorakie frakcje, konieczna znajomość swojej i wrogiej armii, szybkość rozgrywki, miks losu i strategii), z drugiej klasyczne gry karciane, gdy gra pokazuje siłę dopiero w momencie, kiedy całe towarzystwo gra świadomie, znając wszystkie kruczki gry i sposoby gry przeciwnika.

Z tego też powodu ciągle gram na Keldonie, bo nie mam perspektyw na wychowanie sobie w domu przeciwnika o powyższym stopniu świadomości kontroli gry. Z tego samego powodu mam ochotę kupić tę grę, bo gdy już ogram sobie wszystkie talie z Keldonem to będzie za późno, żeby siadać do gry z nowym graczem.

Jestem ciekaw, jak spełniają swoje zadanie dodatkowe warianty i karty, zawarte w pudle? Czy ktoś ma już jakieś doświadczenia?
(I jeszcze- czy grafiki zostały zachowane z oryginału? Wiem, że zmienił się layout i rozmiar kart, ale jak z ilustracjami?)