Wojna Narodów
-
- Posty: 1063
- Rejestracja: 25 sty 2013, 22:17
- Lokalizacja: Łomża
- Has thanked: 12 times
- Been thanked: 40 times
- Kontakt:
Re: Wojna Narodów
Znowu będę szybszy
Tak, to jak najbardziej legalna i normalna akcja - przenoszenie robotników na inną kartę jest bardzo częste. Robotnicy nie wracają z budowli po zakończeniu rundy, stąd żeby skorzystać z jakiegoś świeżo zakupionego budynku musisz przenieść robotnika z innej budowli/jednostki - robisz to jako akcja. Dodatkowo zwróć uwagę że w czasie rundy sytuacja zmienia się dynamicznie, może się zdarzyć że ktoś wykupi wojnę i zmuszony zostaniesz do nagłego zwiększenia swojej siły militarnej i do czas aż nie spasujesz a masz surowce/pieniądze możesz robić swoje akcje.
Co do zwolnienia robotników - to darmowe działanie (nie akcja) które możesz zrobić na koniec przed spasowaniem. Zabierasz dowolną ilość robotników z kart do swojej puli. Po co - np. widzisz że nie dasz rady "wygrać" wojny, czego nie zrobisz to dostaniesz po zadzie a nie masz odpowiedniej ilości węgla do przeniesienia robotników z czerwonych budowli (jednostki wojskowe). Nie ma sensu trzymać tam robotników bowiem będzie to marnotrawienie surowców, wtedy możesz skorzystać z tego darmowego zwalniania.
Tak, to jak najbardziej legalna i normalna akcja - przenoszenie robotników na inną kartę jest bardzo częste. Robotnicy nie wracają z budowli po zakończeniu rundy, stąd żeby skorzystać z jakiegoś świeżo zakupionego budynku musisz przenieść robotnika z innej budowli/jednostki - robisz to jako akcja. Dodatkowo zwróć uwagę że w czasie rundy sytuacja zmienia się dynamicznie, może się zdarzyć że ktoś wykupi wojnę i zmuszony zostaniesz do nagłego zwiększenia swojej siły militarnej i do czas aż nie spasujesz a masz surowce/pieniądze możesz robić swoje akcje.
Co do zwolnienia robotników - to darmowe działanie (nie akcja) które możesz zrobić na koniec przed spasowaniem. Zabierasz dowolną ilość robotników z kart do swojej puli. Po co - np. widzisz że nie dasz rady "wygrać" wojny, czego nie zrobisz to dostaniesz po zadzie a nie masz odpowiedniej ilości węgla do przeniesienia robotników z czerwonych budowli (jednostki wojskowe). Nie ma sensu trzymać tam robotników bowiem będzie to marnotrawienie surowców, wtedy możesz skorzystać z tego darmowego zwalniania.
Re: Wojna Narodów
Kolejne pytania:
1. Odpust papieski - "możesz za darmo zatrudnić architekta" - dotyczy bieżącej tury, czy architekt idzie do zasobów gracza i można go wykorzystać w przyszłej turze?
2. Doradca - zarabia 5 złota w okresie produkcji - Najniższa stabilizacja: usuń.
Co w przypadku gry 2 osobowej, gdy obie osoby mają taką samą stabilizację? Jest ona jednocześnie najwyższą i najniższą stabilizację?
1. Odpust papieski - "możesz za darmo zatrudnić architekta" - dotyczy bieżącej tury, czy architekt idzie do zasobów gracza i można go wykorzystać w przyszłej turze?
2. Doradca - zarabia 5 złota w okresie produkcji - Najniższa stabilizacja: usuń.
Co w przypadku gry 2 osobowej, gdy obie osoby mają taką samą stabilizację? Jest ona jednocześnie najwyższą i najniższą stabilizację?
Re: Wojna Narodów
1.
Ja również mam pytanie do gry, lecz w kwestii punktowania.
Sposób liczenia punktów na koniec gry jest jasny, bo jest opisany w instrukcji.. a jak jest z liczeniem punktów po każdej epoce?
Czyli po tej części B?
Punktujemy za wszystkie budynki w grze po kolei? Czy tylko cuda, kolonie? Czy niebieskie/czerwone też?
Czy może chodzi to tylko o punkty dodatkowe za graczy za nami na torze kultury?
Jeśli punktujemy co rundę za budynki, to by oznaczało, że na koniec gry, czyli po ostatniej epoce budynki liczyło się dwukrotnie do punktowania, tak? Czyli po epoce oraz jeszcze punktowanie końcowe?
2.
Pytanie bonusowe
W jednym wpisie ktoś wcześniej wspomniał, że karty z różnych epok zostały przetasowane ze sobą. Tak ma być?
Myślałem,że w epoce 1, do gry wchodzą karty z epoki 1, a w epoce drugiej , na stół trafiają karty z epoki 2.
Jeśli karty epok mają być przetasowe, na podstawie naszych ustaleń (np. że gramy kartami 1 i 2 epoki - rozgrywki początkowe/wprowadzające), to karty z obu epok mieszamy na starcie, dzięki czemu na stole, już na samym początku gry mogą się pojawić karty z drugiej epoki?
Wydaje mi się to dziwne.. bo gdyby brać wszystkie 3 epoki, to dość szybko pozbędziemy się zasobów kamienia, a jednocześnie szybko nadgonimy produkcję.
Ja również mam pytanie do gry, lecz w kwestii punktowania.
Sposób liczenia punktów na koniec gry jest jasny, bo jest opisany w instrukcji.. a jak jest z liczeniem punktów po każdej epoce?
Czyli po tej części B?
Punktujemy za wszystkie budynki w grze po kolei? Czy tylko cuda, kolonie? Czy niebieskie/czerwone też?
Czy może chodzi to tylko o punkty dodatkowe za graczy za nami na torze kultury?
Jeśli punktujemy co rundę za budynki, to by oznaczało, że na koniec gry, czyli po ostatniej epoce budynki liczyło się dwukrotnie do punktowania, tak? Czyli po epoce oraz jeszcze punktowanie końcowe?
2.
Pytanie bonusowe
W jednym wpisie ktoś wcześniej wspomniał, że karty z różnych epok zostały przetasowane ze sobą. Tak ma być?
Myślałem,że w epoce 1, do gry wchodzą karty z epoki 1, a w epoce drugiej , na stół trafiają karty z epoki 2.
Jeśli karty epok mają być przetasowe, na podstawie naszych ustaleń (np. że gramy kartami 1 i 2 epoki - rozgrywki początkowe/wprowadzające), to karty z obu epok mieszamy na starcie, dzięki czemu na stole, już na samym początku gry mogą się pojawić karty z drugiej epoki?
Wydaje mi się to dziwne.. bo gdyby brać wszystkie 3 epoki, to dość szybko pozbędziemy się zasobów kamienia, a jednocześnie szybko nadgonimy produkcję.
- warlock
- Posty: 4821
- Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 1142 times
- Been thanked: 2168 times
Re: Wojna Narodów
Pomiędzy erami punktujesz tylko za pozycję na torze ksiąg. Każdy gracz dostaje tyle PZ, ilu przeciwników "wyprzedza" ma tym torze. Nie dostaje się innych punktów .
Bo tak jest .Myślałem,że w epoce 1, do gry wchodzą karty z epoki 1
Re: Wojna Narodów
Czyli dobrze mi się wszystko wydawało, uff
Nie ma to jak dowiedzieć się, że źle się gra
A mam jeszcze jedno pytanie co do kart wydarzeń. Tam są dwa pola, górne i dolne.
Rozpatrujemy tylko górne? Czy oba?
Na tym dolnym czasem pojawia się plus, czasem nie. Co on oznacza i na co wpływa?
Nie ma to jak dowiedzieć się, że źle się gra
A mam jeszcze jedno pytanie co do kart wydarzeń. Tam są dwa pola, górne i dolne.
Rozpatrujemy tylko górne? Czy oba?
Na tym dolnym czasem pojawia się plus, czasem nie. Co on oznacza i na co wpływa?
- battledwarf
- Posty: 126
- Rejestracja: 26 mar 2016, 12:52
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 25 times
- Been thanked: 25 times
Re: Wojna Narodów
cześć mam pytanie, czy jest gdzieś szerszy opis kart które się pojawiają, bo te krótkie opisy budzą wątpliwość np:
1. Abraham Lincoln - Akcja: "weź 1 mepla" - czyli rozumiem że podczas swojej akcji można wziąć chłopka z toru rozwoju i nie ma ograniczenia że tylko raz, a moge co akcję wybierać jednego aż wezmę wszystkich na koniec.
2. Nikola Tesla - "Akcja: -2 monety: rzuć kością dodaj wynik do swojej wartości militarnej do końca trwania bieżącej rundy "- i to samo nie ma określenia że raz na rundę tylko jeśli mam 10 monet to co akcję rzucam i po 5 rzutach kostką mam na torze militarnym 25 pól do przodu, czy tak?
1. Abraham Lincoln - Akcja: "weź 1 mepla" - czyli rozumiem że podczas swojej akcji można wziąć chłopka z toru rozwoju i nie ma ograniczenia że tylko raz, a moge co akcję wybierać jednego aż wezmę wszystkich na koniec.
2. Nikola Tesla - "Akcja: -2 monety: rzuć kością dodaj wynik do swojej wartości militarnej do końca trwania bieżącej rundy "- i to samo nie ma określenia że raz na rundę tylko jeśli mam 10 monet to co akcję rzucam i po 5 rzutach kostką mam na torze militarnym 25 pól do przodu, czy tak?
Chętnie zagram w gry planszowe w okolicach Żernik Wrocławskich lub Świętej Katarzynie:)
Re: Wojna Narodów
Oficjalne FAQ uściśla, że można korzystać z akcji Tesli i Lincolna wiele razy w ciągu jednej rundy.
"Jak kto ma swój rozum, ten głupi nie jest [...] Głupie są te, co cudzy rozum mają."
- battledwarf
- Posty: 126
- Rejestracja: 26 mar 2016, 12:52
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 25 times
- Been thanked: 25 times
Re: Wojna Narodów
no właśnie też na nią trafiłem w międzyczasie, wielkie dzięki za odpowiedź
Chętnie zagram w gry planszowe w okolicach Żernik Wrocławskich lub Świętej Katarzynie:)
-
- Posty: 2634
- Rejestracja: 22 sie 2015, 13:48
- Has thanked: 1113 times
- Been thanked: 519 times
Re: Wojna Narodów
Być może głupie pytanie, ale jakoś wertowałem instrukcję i nie mogłem tego znaleźć:
- czy jest jakaś kara za ujemną stabilizację?
- czy jest jakaś kara za ujemną stabilizację?
planszomania.pl - 10%
(rabat nie działa na pozycje już zrabatowane!)
(rabat nie działa na pozycje już zrabatowane!)
-
- Posty: 1275
- Rejestracja: 13 mar 2010, 15:24
- Lokalizacja: Chorzów
- Has thanked: 121 times
- Been thanked: 195 times
Re: Wojna Narodów
Tracisz punkt i tyle książek ile jesteś poniżej 0. W instrukcji jest to umieszczone chyba w fazie produkcji.Miszon pisze:Być może głupie pytanie, ale jakoś wertowałem instrukcję i nie mogłem tego znaleźć:
- czy jest jakaś kara za ujemną stabilizację?
Wysłane z mojego SM-J500FN przy użyciu Tapatalka
- Bartoszeg02
- Posty: 569
- Rejestracja: 25 mar 2009, 21:35
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 178 times
- Been thanked: 44 times
Re: Wojna Narodów
Cześć
Mam takie oto pytanko co do zasad:
jeżeli przegrywam wojnę i mam stabilizację np. na -1 to czy w związku z tym tracę jeszcze dodatkowo 1 surowiec zdeterminowany przez wojnę, czyli:
moja stabilizacja -1
przegrywam wojnę przez która mam stracić 3 żarcia
czy w takim razie tracę 4 żarcia?
Mam takie oto pytanko co do zasad:
jeżeli przegrywam wojnę i mam stabilizację np. na -1 to czy w związku z tym tracę jeszcze dodatkowo 1 surowiec zdeterminowany przez wojnę, czyli:
moja stabilizacja -1
przegrywam wojnę przez która mam stracić 3 żarcia
czy w takim razie tracę 4 żarcia?
-
- Posty: 353
- Rejestracja: 07 cze 2012, 10:32
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 3 times
Re: Wojna Narodów
Nie sądzę.
Dodatnia stabilizacja chroni przed skutkami przegranej wojny. Nie kojarzę nic, by ujemna stabilizacja zwiększała ten efekt.
Dodatnia stabilizacja chroni przed skutkami przegranej wojny. Nie kojarzę nic, by ujemna stabilizacja zwiększała ten efekt.