Strona 4 z 4

Re: Wiedźmin

: 12 lut 2015, 11:51
autor: malpka
Mam pytanie dotyczące akcji.
Czy użycie obu jest planowane - najpierw umieszczamy 2 znaczniki na polach na których możemy, czy też są kolejno?
Przykładowo mając zablokowane ranami podróż i przygotowanie czy można w tej samej kolejce odpocząć i wykonać akcję podróż?

Re: Wiedźmin

: 12 lut 2015, 12:06
autor: sqb1978
A instrukcja była czytana? :)
Instrukcja skrócona str. 4 pisze:Aktywny gracz wykonuje w swojej kolejce dwie akcje i napotyka
przeszkody w swoim regionie. Następnie jego kolejka się kończy,
a zaczyna kolejka następnego gracza.
[...]
By wykonać akcję, gracz kładzie jeden ze swoich żetonów akcji
na dowolnym polu akcji na swojej karcie postaci. Następnie wykonuje akcję zgodnie z opisem na karcie postaci.
Postać nie może wykonać tej samej akcji dwa razy w jednej kolejce.

Re: Wiedźmin

: 12 lut 2015, 20:57
autor: malpka
sqb1978 pisze:A instrukcja była czytana? :)
Była, była. Problem w tym w mojej instrukcji nie wygląda to tak:
Instrukcja skrócona str. 4 pisze: By wykonać akcję, gracz kładzie jeden ze swoich żetonów akcji
na dowolnym polu akcji na swojej karcie postaci. Następnie wykonuje akcję zgodnie z opisem na karcie postaci.
Postać nie może wykonać tej samej akcji dwa razy w jednej kolejce.
tylko następująco:
Również instrukcja skrócona str. 4, wersja pl dla jasności pisze:By wykonać akcję, gracz kładzie jeden ze swoich żetonów akcji na dowolnym polu akcji na swojej karcie postaci, po czym kładzie tam żeton. Następnie wykonuje akcję zgodnie z opisem na karcie postaci.
Drugie pogrubienie miesza w całym zdaniu. Na pierwszy rzut oka wyglądało mi jakby ktoś zapomniał dopisać "drugi" i zmienić "akcję" na "akcje". Jako że parę chochlików im się trafiło, stąd pytanie.

Re: Wiedźmin

: 13 lut 2015, 10:05
autor: Pietruch
malpka pisze:Mam pytanie dotyczące akcji.
Czy użycie obu jest planowane - najpierw umieszczamy 2 znaczniki na polach na których możemy, czy też są kolejno?
Przykładowo mając zablokowane ranami podróż i przygotowanie czy można w tej samej kolejce odpocząć i wykonać akcję podróż?
Wg mnie takie planowanie niepotrzebnie utrudniłoby i skomplikowałoby grę - wyobraź sobie sytuację, w której na początku swojej tury deklarujesz, że chcesz wykonać śledztwo i podróż/rozwój. Po wyciągnięciu karty śledztwa okazuje się, że trafiam na kartę Niepowodzenie w wyniku czego otrzymuję ranę (albo wynika to bezpośrednio z karty albo przegrywam walkę z tej karty). Żeton rany muszę położyć na niezajętym przez ranę polu akcji, załóżmy że jedyne takie pole to właśnie podróż/rozwój. W takiej sytuacji wykonanie drugiej akcji jest zablokowane, ergo miałbym w swojej kolejce tylko jedną akcję do dyspozycji. No chyba, że komuś taki hardkorowy wariant gry odpowiada :)

TL:DR - z instrukcji zrozumiałem, że akcje wykonuje się "w locie", nie trzeba ich wcześniej jawnie deklarować.

BTW - korzystacie w ogóle z okrągłych żetoników do zaznaczania wykonywanych akcji?

Re: Wiedźmin

: 13 lut 2015, 10:16
autor: sqb1978
Akcje się po prostu wykonuje. Nie ma żadnego planowania a żetony służą jedynie do zaznaczenia, która akcja już była wykonana, ponieważ nie można wykonać 2 razy tej samej akcji. No i ułatwiają liczenie do dwóch ;)

Re: Wiedźmin

: 17 lip 2015, 20:31
autor: Tomson
Czy w wyniku opóźnienia działań tracimy w sumie 1 czy 2 akcje (w tym jedna na postawienie figurki)?

Re: Wiedźmin

: 19 lip 2015, 21:45
autor: lesar
Jedną

Re: Wiedźmin

: 21 lip 2015, 15:36
autor: Abaddon1991
Mam pytanie dotyczące gry Yarpenem:

W swoich kartach rozwoju Yarpen ma karty Przedmiotów, które wykorzystuje się zużywając znaczniki uniwersalne z tych kart (np. Starożytny sygnet, List żelazny, D'yaebl i inne). W jaki sposób Yarpen zdobywa/kładzie żetony uniwersalne na tych kartach?

Wczoraj kładliśmy te żetony w momencie kiedy grający Yarpenem używał akcji Komenda (analogicznie do Przygotowania zaklęcia/eliksiru u Triss/Geralta), ale pozostaje kwestia czy kłaść tylko 1 żeton na 1 karcie czy po 1 żetonie na wszystkich kartach.

Re: Wiedźmin

: 21 lip 2015, 19:48
autor: Cin
Przecież to wszystko masz napisane:

Komenda - "użyj 2 ze swoich kompanów"
Paulie Dahlberg (jeden z kompanów) - "połóż 1 (znacznik) na maksymalnie 2 posiadanych kartach rozwoju"

Re: Wiedźmin

: 21 lip 2015, 22:36
autor: Abaddon1991
Ok, to było proste, dzięki. :P


P.S.
Nie grałem jeszcze sam Yarpenem, a kolega który nim grał nie powiedział mi o tym kompanie, więc wertowałem instrukcję, zamiast przejrzeć jego karty. :D

Re: Wiedźmin

: 18 sie 2015, 22:54
autor: Salvadore21
Sorki za pewnie oczywiste pytanie;

czy za każdego ubitego potwora z przeszkód i talii śledztw gracz otrzymuje 1 punkt zwycięstwa?
nie mogę znaleźć tej zasady w instrukcji...

Re: Odp: Wiedźmin

: 18 sie 2015, 23:26
autor: lesar
Nie

Re: Wiedźmin

: 23 wrz 2015, 18:50
autor: AkuaMarek
Znalazłem temat o Wiedźminie może ktoś mi pomoże :)
1) Czy Yarpen Zigrin może użyć ilu chce broni w trakcie jednej walki?? Było by to logiczne gdyż rozwinięty Yarpen+kompania powinni mieć szansę zasiec taką np. Strzygę :)
2) Jak traktować teleport Triss (wiem że było wcześniej w wątku ale nadal nie wiem czy to zależy od ustaleń pomiędzy graczami czy jest jakaś szeroko zaakceptowana wersja).

Re: Odp: Wiedźmin

: 07 lis 2015, 13:34
autor: lesar
AkuaMarek pisze:Znalazłem temat o Wiedźminie może ktoś mi pomoże :)
1) Czy Yarpen Zigrin może użyć ilu chce broni w trakcie jednej walki?? Było by to logiczne gdyż rozwinięty Yarpen+kompania powinni mieć szansę zasiec taką np. Strzygę :)
2) Jak traktować teleport Triss (wiem że było wcześniej w wątku ale nadal nie wiem czy to zależy od ustaleń pomiędzy graczami czy jest jakaś szeroko zaakceptowana wersja).
Ad 1. Yarpen ma 4 kompanów, wykonując akcję komenda uaktywnia dowolnych 2 kompanów wg dowolnej kolejności. Jeden z tych 4 kompanów generuje żeton uniwersalny i jeżeli będziesz odkładał te znaczniki na przedmioty i zbroje to podczas walki możesz użyć ich wszystkich do walki.

Ad 2. Triss może poprzez teleportacje ruszyć się o dwa regiony i przesunąć znacznik na torze wojny ale tylko jak wykonuje akcję podróży i tropy pobiera tylko z obydwu lokacji z tej, w której zakończyła podróż plus z tej w której zakończyła teleportacje.

Re: Wiedźmin

: 26 cze 2016, 11:33
autor: wasiu
Mam pytanie odnośnie żółtej kości Yarpena. Na 5 ściankach jest taka pasiasta tarcza w tle. W skróconej instrukcji jest napisane, że ścianka z mieczem narysowanym na tarczy i tą pasiastą tarczą w tle daje wynik 1miecz+2tarcze. Jak odnosi się to do pozostalych 4 ścianek? Czy unik z pasiastą tarczą w tle daje 1unik+2tarcze czy 1unik+1tarcza? Ile daje tarcza z pasiastą tarczą w tle?

Re: Wiedźmin

: 26 cze 2016, 13:16
autor: Col. Frost
Instrukcja się nie myli, tylko miecz dodaje dwie tarcze, na pozostałych ściankach jest tylko jedna dodatkowa tarcza.