dennyBgood pisze:
Od siebie dodam że jeżeli kiedyś miałby zostać wydany dodatek to fajnym pomysłem byłyby indywidualne cechy siedzib. Tak żeby w jednej dziedzinie dawały nam przewagę kosztem pomniejszenie innej cechy.
Kurcze, jesteś jasnowidzem, czy jak?

Z drugiej strony, fajnie ,że tak czujesz (czujecie) tę grę, że wszyscy zaczynamy myśleć tak samo.

Muszę tylko żonę ostrzec.
PS. I żadna tam remiza, czy coś, tylko więzienie (wiadomo, dlaczego!).
dennyBgood pisze:Wystarczy gdybania, na koniec pytanie odnośnie karty podstępu "Tajne Przejście" - Wstaw 1 zombie na barykadę innego gracza. Do końca tury musi zużyć 1 amunicji albo usunąć 1 człowieka.
Pytanie: czy po zużyciu amunicji ten zombie zostaje pod barykadą czy z niej znika?
Znika z niej. Zostaje trwale zlikwidowany.
Karbok pisze:
1) Czy nowo zwerbowany typek przez naszego zwiadowce od razu zwiększa populację siedziby? (Wiadomo, że nie trzeba go karmić bo odpoczywa(leży), lecz wlicza się do modyfikatora zombie) Dzisiaj miałem sytuację, w której ja oraz gracz następny wystawiliśmy zwiadowcę. Ja posiadałem 4 zdrowych mieszkańców i zamierzałem zwerbować kolejnego człowieka. Czy w takim wypadku gracz po mnie może zdecydować ze mi okradnie magazyn? (Nie miałem strażnika).
2) a)Jak dokładnie działa chleb na barykadzie? Tzn. czy mogę przekierować na daną barykadę z chlebem mniej niż 2 zombiaków? Np. produkuję lekarstwo, paliwo i beczkę. Przybywają do mnie pojedyńczo po kolei trzy zombiaki. Mam chleb na jednej z barykad i czy mogę po kolei umieścić te 3 zombie właśnie pod tą barykadą?
2) b) Czy mając dwa chleby na dwóch beczkach przy jednej z barykad mogę zwabić tam, aż (lub do lub dokładnie) 4 zombie na raz?
1. Tak, wlicza się, jak wszyscy na torze mieszkańców. Dlatego tam jest (choć leżący - a to leżenie oznacza tylko, że się go nieżywi). I tak w tym momencie można już cię napadać!!! Na tej samej zasadzie możesz do zepsutej kuchni (karta "Awaria w kuchni") wstawić człowieka i po przywiezieniu z miasta, ze zwiadu lub wyprodukowaniu paliwa, od razu jeszcze w tej turze z tej kuchni skorzystać! W najbliższej fazie żywienia, która przecież następuje po nich.
2a. Wyjaśniam to szczegółowo w wideo-instrukcji. Pomocą jest tutaj... karta pomocy. Zajrzyj do niej. Są tak etapy. Jak widzisz wykonywanie zadań podzielono na fazy. Jedna z nich jest produkcja w trzech budynkach, jako całość. A zatem w tym przypadku, jeśli w danej turze wstawisz ludzi do każdego budynku, 1 zombiaka będziesz musiał wstawić zgodnie z zasadą równowagi, a 2 możesz dostawić do barykady z żetonem żywności. Dla jasności, wcześniej możesz to zrobić także w przypadku powrotu z miasta (czyli przy 3 ściągniętych zombiakach, 1 wstawić zgodnie z zasada równowagi, a 2 do barykady z pułapką żywnościową), a także po powrocie ze zwiadu (tu od razu tego jednego wstawiasz do barykady z żetonem żywności na beczce).
2b. Nie, tak to nie działa.

Mechanizm w każdym przypadku dotyczy 2 ostatnich zombiaków. nawet, jeśli masz 3 takie pułapki na jednej barykadzie lub po jeden pułapce na każdej z barykad. Inna sprawa, że ta ostatnia sytuacja daje pewną dodatkową możliwość w niektórych sytuacjach, ale nie będę wam ułatwiał zadania.
Baartoszz pisze:
1. Jak wygląda kolejność w trakcie planowania? Czy każdy po kolei wykłada po jednym ludziku, czy może start player wykłada wszystkie, potem drugi gracz wszystkie itd?
2. W instrukcji jest napisane, że gracze w kolejności przyjazdu do miasta wykładają ludziki w mieście. Moje pytanie brzmi, kto w tym mieście jest pierwszy? Czy zawsze start player, czy gracz który fizycznie jako pierwszy wstawił w trakcie planowania ludzika do samochodu? No i ponownie jak w pyt. 1: czy wykładamy w kółeczko po jednym ludziku do miasta, czy po kolei każdy gracz wystawia wszystkich swoich ludzi? EDIT: To samo pytanie tyczy się karty lokacji.
3. Czy jak zabieramy towary z miasta, to w kółeczko każdy gracz bierze po jednym człowieku i wraca nim z surowcami, czy od razu najpierw start player wszystkich i później każdy kolejny gracz wszystkich.
4. Walka w mieście. Czy bijemy się po rozstawieniu wszystkich ludzi, czy od razu jak wejdzie do miasta drugi w kolorze, to biją tego kto jest sam?
5. Karta wydarzenia (nie pamiętam tytułu karty): "odrzuć połowę żywności". Przecież na początku dnia w fazie wydarzeń mam zawsze 0 żywności. Czy ta karta oznacza, że powinienem odrzucić połowę żarcia tuż przed karmieniem?
6. Mam obowiązek karmienia ludzi jeśli jest jedzenie, ale czy mam obowiązek wykarmić kogoś lekarstwem, jeśli mam lekarstwo a zabrakło chleba? Czy może mogę go po prostu wsadzić do izolatki?
Szacun dla autora za odpowiadanie na milion pytań. To się nazywa wsparcie

Od tego jestem.
1. Każdy z graczy kładzie od razu wszystkie swoje ludziki (gdyby to się działo pojedynczo, a przyznaję, że był taki plan, rzecz ciągnęłaby się w nieskończoność, zwłaszcza z upierdliwymi graczami - sprawdziłem). Od razu dodaję, że później w ogóle niektóre etapy/fazy będzie można wykonywać równolegle - tj. produkcja, uzbrojenie siedziby, wyżywienie/leczenie.
2. W takim przypadku od razu ustawia się dwa ludziki (jeśli przybyliśmy dwoma ludkami) i następuje rzut kością, a dopiero potem ustawia się gracz drugi, trzeci i czwarty. Pierwszy rozstawia się i rzuca kością ten, który pierwszy przybył (gracz rozpoczynający, albo następny w kolejności, jeśli ten nie pojechał do miasta). Karty lokacji - tu zalecam po prostu przyjście, pobranie towaru, powrót z zombie i dopiero przekazanie pałeczki następnemu graczowi.
3. Konsekwentnie, jak wcześniej. Najpierw pierwszy pobiera od razu za wszystkich swoich ludzi towary, potem drugi, trzeci i czwarty. Dlatego każdy następny ma coraz gorzej i dlatego warto grać w wersje hard i w mieście się mordować, kiedy tylko jest ku temu okazja.
4. Nie, walka następuje po rozstawieniu wszystkich ludzi w mieście i sprawdzenie, gdzie kto ma przewagę. Jeśli gdzieś takowa występuje najpierw bierze się pod uwagę przewagę, a potem moment przybycia (pierwszy przybyły zabija pierwszy, co ma znaczenie przy 3 i 4 graczach, bo przy dwóch decyduje tylko przewaga). Pamiętaj (bo w instrukcji jest błąd), najpierw zabijany jest pion leżący (to przy 3 i 4 graczach, kiedy ktoś już dokonał zabójstwa), a jeśli takowego nie ma - to pion stojący.
5. Karta ta ("Zepsuta żywność"), podobnie jak "Przeterminowane leki" czy "Zwietrzały proch" działają TYLKO na żetony (!!!) danych towarów lub pułapek w całej twojej siedzibie (a więc tak na barykadach, jak i w magazynie, wieżyczkach czy aucie). oznacza to, że musisz zdjąć ze swojej planszy dane ŻETONY zaokrąglając w dół (na niekorzyść dla siebie). I to są zresztą wyjątki, kiedy coś działa także na towary będące pułapkami (plus karta znaleziska - "Snajper").
6. Tu masz wybór i lek (w tym przypadku narkotyk) możesz podać, ale nie musisz.
Polecam ci wideo-poradnik na YT. Co prawda nieźle tam bełkoczę, ale sens całość ma.

No i w 13 odcinku, na końcu, jest mała niespodzianka.

Na osłodę.
Maxxx76 pisze:A ja mam pytanie następujące: po czwartej rundzie graczem rozpoczynającym zostaje gracz po lewej stronie dotychczasowego gracza rozpoczynającego. Następuje runda piąta i po niej również następuje zmiana gracza rozpoczynającego. Czyli gość ma w plecy, bo przepadła mu normalna runda jako gracza rozpoczynającego

Tak, zasadniczo wtedy także przekazuje się inicjatywę. Sugeruje to instrukcja (wideo - też) I spoko luz, ów gość potem sobie to odbije.
Wszystko jest wyliczone i wymierzone (!!!). Jest tak, że przy 2 graczach, każdy z nich będzie zaczynał dokładnie 6 razy, przy 3 - 4, a przy 4 - 3. Każdy więc po równo będzie dobierał karty wydarzeń.
Oczywiście, nie jest to jakiś fundament (bo w innym przypadku nadal ilość tur dla każdego gracza będzie taka sama), ale jednak pewien schemat jest stały oraz, co ważniejsze,
pierwszy gracz nie będzie ciągle zaczynał nowej tercji (co niektórzy mogą uważać za duże ułatwienie, bo przecież w 6 i 11 turze dochodzi ludek z kartą i towarem).
PS.
Bardias, powyższa uwaga jest także dla ciebie.

Bo cykliczność cyklicznością (w podanym przez ciebie przykładzie akurat celowo tak to wygląda - wcześniej był inny układ tur - bowiem drugi gracz ma tu najgorzej i chciałem go "wynagrodzić" podwójnym doborem wydarzeń w ostatniej tercji!), ale faworyzowanie pierwszego to też nie jest najlepszy pomysł.
Mimo wszystko zalecałbym jednak mój wariant. Z podanych i jeszcze innych powodów.
Marco_9 pisze:
1. Czy po skończeniu się stosu kart znalezisk, tasujemy odrzucone karty i wchodzą ponownie do gry, czy też znalezisk już będzie brak do końca gry?
2. Jeśli jeden z graczy korzysta ze znaleziska które pozwala mu na zabranie od innego gracza połowę jego towarów ( z zaokrągleniem w dół) i jeśli ten drugi gracz ma tylko jeden towar, który można zabrać, to czy zabiera mu się ten jeden towar czy też nie bierze się nic?
3. Czy są fazy, podczas których nie można przemieszczać towarów (zamiana miejsc, uzbrajanie pułapek) czy można to wykonywać w każdej fazie? I czy są fazy, podczas których nie można aktywować pułapki, czy też można to wykonać w każdej fazy?
1. Będzie ich już brak do końca gry - tak jak towarów w mieście, jeśli wszystkie lokacje z nich opróżnisz. Nie ma stałych dostaw, nie ma też więc zakopywaczy znalezisk. Cały teren oczyściliście i na tym koniec.

To celowe ograniczenie w grze.
2. Wówczas taki gracz nie zabiera drugiemu nic - i dla porządku, to karta wydarzenia, a nie znaleziska ("Kaznodzieja"). Inaczej mówiąc, w tym przypadku, albowiem jesteś darczyńczą, jak w życiu

obdarowujesz bliźniego bez straty dla siebie i w dodatku to ty wybierasz, co dajesz, a nie proszący.

I z góry przepraszam franciszkanów, którzy - jak wiemy - mają te sprawy poukładane inaczej.
3a. Przemieszczać towary i stawiać pułapki można zawsze, poza Pobudką i atakiem zombie (podczas tury zwykłej i specjalnej). I dla jasności: karty znalezisk-pułapki można aktywować tylko podczas Pobudki, pozostałe karty znalezisk (z wyjątkiem beczek, których nie można aktywować podczas ataku zombie w turze zwykłej lub specjalnej) można aktywować w dowolnym momencie.
3b. Nie możesz aktywować pułapek, kiedy ci się chce. One aktywują się wyłącznie same, kiedy liczba zombie przekroczy choć o 1 wartość obrony barykady (jej wytrzymałość).
Koniecznie obejrzyj wideo-instrukcję na YouTube.
Maverikwp pisze:
1. Czy jak tor ilości zombi w mieście spada do samego końca i gracz rzuca kostką to pionek przenosi się na samą górę (czerwony kwadrat) czy może zostaje na samym dole?
2. Karty znalezisk ciągniemy w każdej turze (chodzi mi o gracza rozpoczynającego) czy tylko w turach specjalnych i/lub na zwiadzie?
1. Zostaje tam tak długo, aż nie nastąpi tura/tury, w których nikt nie pojedzie do miasta (wówczas znacznik wędruje za każdym razem o 3 pola w górę). Od razu dodam, że najlepiej wówczas współpracować i namówić rywala/rywali, żeby przez jakiś czas nie jeździć do miasta, żeby znacznik odpowiednio poszedł w górę, najlepiej na najwyższe pola czerwone.
2. Karty znalezisk w ogóle nie ciągniemy, tylko pobieramy je w zwykłej turze, kiedy ktoś od nas pójdzie na zwiad (jest to jedna z możliwości zwiadu). Natomiast co turę (zwykłą) dociągamy karty wydarzeń. W turze zwykłej nie dociągamy ani wydarzeń, ani znalezisk, bowiem wówczas tylko bronimy się przed hordą.
Jak wyżej, koniecznie obejrzyj wideo-instrukcję na YouTubie.
------------------------------
Jakby co, wciąż tu jestem. 