Strona 4 z 7

Re: Dungeon Saga PL !

: 26 lis 2015, 10:46
autor: Rocy7
Czy modele trzeba sklejać? Dużo z tym roboty?

Re: Dungeon Saga PL !

: 26 lis 2015, 10:58
autor: Wassago
Nie trzeba, czasem może tylko przykleić do podstawki jak dopadnie.

Re: Dungeon Saga PL !

: 26 lis 2015, 14:33
autor: ghostartur
U mnie jakoś figurek była fatalna. Także bez wrzątku i kleju się nie obyło :D .

Re: Dungeon Saga PL !

: 26 lis 2015, 15:18
autor: Wassago
ghostartur pisze:U mnie jakoś figurek była fatalna. Także bez wrzątku i kleju się nie obyło :D .
Mówisz o podstawce, czy dodatkowych rzeczach? I ile tego musiałeś poprawiać z podstawki?

Re: Dungeon Saga PL !

: 26 lis 2015, 16:36
autor: Rocy7
Jak ktoś chce rzucić okiem na rozwój bohaterów
Adventurer Companion jest tutaj


http://manticblog.com/wp-content/upload ... DUX-02.pdf

Re: Dungeon Saga PL !

: 26 lis 2015, 17:27
autor: Pierzasty
Potwierdzam kiepską jakość figurek. Repozycja wrzątkiem konieczna, szczególnie że kierunek ustawienia figurki ma znaczenie (już natrafiłem na szkielety ustawione na skos, tak że ciężko poznać gdzie jest przód). Klej też - generalnie jeśli nie ma łączenia na wtyk w podstawkę, figurka nie jest przyklejona, więc sporo modeli trzyma się na jednej nodze.

Zaznaczam, że mam wersję KS-ową z dodatkami, więc możliwe, że w następnym rzucie coś zmienili.

Re: Dungeon Saga PL !

: 26 lis 2015, 17:31
autor: Rocy7
Pierzasty pisze:Potwierdzam kiepską jakość figurek. Repozycja wrzątkiem konieczna, szczególnie że kierunek ustawienia figurki ma znaczenie (już natrafiłem na szkielety ustawione na skos, tak że ciężko poznać gdzie jest przód).
moge prosic o instrukcje (znaczy ile czasu w tym wrzatku modele trzymać) gdybym tez mial ten problem?

Re: Dungeon Saga PL !

: 26 lis 2015, 18:33
autor: Pierzasty
Rocy7 pisze:moge prosic o instrukcje (znaczy ile czasu w tym wrzatku modele trzymać) gdybym tez mial ten problem?
Jasne. Chodzi o to, że figurki się wyginają z powodu np. upchania w pudełku podczas transportu i należy im przywrócić pion intelektualny.

Potrzebujemy: gorącej wody (niekoniecznie wrzątek ale tak z 90 stopni), zimnej wody, instynktu samozachowawczego :wink: , opcjonalnie zimnego blatu i noża (o tym później).

Proces wygląda tak:
- wsadzamy wygiętą część do wrzątku lub polewamy, żeby zmiękczyć (3-5 sekund wystarczy)
- natychmiast wyginamy część w takiej pozycji jak mieć powinna, przytrzymujemy (czasami figurki same odzyskują oryginalny kształt i można ten etap pominąć)
- figurkę prawidłowo wygiętą wsadzamy na kolejne parę sekund do zimnej wody, żeby zastygła w odpowiedniej pozycji
- gotowe 8)

Działa na 99% powyginanych figurek. Wyjątki to niestandardowe repozycje (bo figurka ma swój kształt i lubi do niego wracać, niekiedy po pewnym czasie) i mocno hardkorowo powyginane rzeczy.

Opcja z nożem służy do prostowania wygiętych podstawek, wtedy stawiamy je na blacie i dociskamy nożem na płasko. Descent ma z tym duże problemy, w DS podstawki były raczej OK (chociaż podstawkę smoka mogli już wyrzeźbić z brukiem :|

Re: Dungeon Saga PL !

: 26 lis 2015, 21:55
autor: pattom
Rocy7 pisze:Jak ktoś chce rzucić okiem na rozwój bohaterów
Adventurer Companion jest tutaj


http://manticblog.com/wp-content/upload ... DUX-02.pdf
To też będzie w polskiej edycji?

Re: Dungeon Saga PL !

: 26 lis 2015, 22:28
autor: ghostartur
Około 16 figurek oderwanych od podstawek w tym 2 sztuki bez kończyn(najczęściej dolnych). Co do powyginanych figurek to WSZYSTKIE większe typu Trolle oraz około ~30 zwykłych(w tym 5 bohaterów). Ja póki co nie "naprawiłem" wszystkich ale gdy używałem wrzątku to musiałem ustawiać kończyny czy przechył figurki ręcznie. Nie mówiąc już o tym, że mój nieumarły błazen przyszedł totalnie zdeformowany i bez jednej ręki :roll: .

Re: Dungeon Saga PL !

: 30 lis 2015, 12:39
autor: Rocy7
Wrażenia z wersji ENG


Rocy7 pisze:Dungeon Saga

W skrocie Mantic powinnien oficjalnie oglosic iz" chcielismy zrobic bitewniaka efektem ubocznym byl Dungeon Cralwer, nie mielismy czasu na testy dostajecie wersje uproszczona zbalansowana a ciekawszy wariant to sami sobie testujcie"


Wydanie
Plusy:
wrażenie robią trójwymiarowe elementy lochów jak szafki, skrzynie czy drzwi,szkoda, że nie używa ich się w pewnej klasie w każdym ze scenariuszy
kafelki mapy są dość ładne
Na plus/minus; figurki ujdą, jak za taką cenę trochę ich mało, dodatkowo kuracja we wrzątku obowiązkowa.
Minusy: trafił mi się egzemplarz z brakującym 1 kafelkiem mapy a drugi ma zdartą częściową grafikę (jest to jednak najprawdopodobniej wada mojej kopii).

Zagrałem 2 scenariusze z osobami grającymi;od czasu do czasu wprowadzające i trochę wstępnych przemyśleń.
Z punktu widzenia niedzielnych graczy gra się podoba:
- jest szybka
- ma dość proste zasady do wytłumaczenia
- są emocje w walce, nigdy nie wiesz co jest za drzwiami korytarza
- wydanie jest ładne

Z punktu widzenia gracza bardziej doświadczonego
Zalety
- system walki przewiduje nagrody kary za ustawienie względem przeciwnika, ataki z flanki czy z tyłu
-system LOS nie jest mordęgą
- postacie czarujące mają trochę wyborów taktycznych
- bohaterowie mają różny atak, obronę oraz punkt w których ranny utrudniają im funkcjonowanie
- lochy są ujawniane tylko do najbliższych drzwi, wprowadza to więcej nieznanego do scenariuszy
Wady:
- specjalna zdolność postaci jest jednorazowa, więc kiepsko różnicuje bohaterów (są jednak dodatkowe zdolnosci klasowe odblokowywane w ramach kampanii)
- kampania z podstawki nie przewiduje rozwoju postaci, do każdego scenariusza na sztywno są przypisane zdolności bohaterów oraz ekwipunek (ogranicza to ilość wyborów przed graczami).

- tylko jednak akcja w turze (z reguły wybór ogranicza się do którego wroga najpierw zaatakować)

- overlord ma bardzo ograniczoną ilość aktywacji potworów do użycia.

Teraz kilka słów o Adventurer Companion
Uwaga ogólne Adventurer Comapnion może dać graczom świetne możliwości tworzenia ciekawych herosów i przeżywania interesujących przygód o ile:
a) będą mieli czas na tworzenie postaci, przygód i lochów
b) sami sobie zbalansują grę.

Zalety
- system niezbadanego lochu (losowa plansza, która powstaje w trakcie rozgrywki)
- duży wybór ras (8) i klas (9) daje sporo kombinacji
Wady
- użycie oryginalnej kampanii z bohaterami stworzonymi przez graczy, i ekwipunkiem zdobywanym w trakcie przygody najprawdopodobniej negatywnie wpłynie na balans gry.  Jest jedynie wzmianka o maksymalnym poziomie doświadczenia jaki mogą mieć bohaterowie dla danego scenariusza  w przypadku grania w oryginalną kampanię
-- AC nie precyzuje jak zbalansować grę w trybie niezbadanego lochu, co dać overlordowi jeśli bohaterowie chcieliby grać tym trybie zaczynając od poziomu 3 (w domyśle należy dać overlordowi bossa podobnego poziomu). Twórcy jedynie sugerują o zdaniu się na wyczucie i użyciu systemu punktów, co jednak może nie zadziałać do końca.
Update Mantic wyjasnil czesc kwestii zwiazanych z uncharted dungeon w erracie https://boardgamegeek.com/thread/148164 ... roes-level

Re: Dungeon Saga PL !

: 03 gru 2015, 10:32
autor: Buczek79
Podany przez Pana z barda link do instrukcji niestety nie dziala:(

Re: Dungeon Saga PL !

: 07 gru 2015, 22:16
autor: rastula
trochę się napaliłem - ale dzięki forum wstrzymam się i poczekam na opinie i recenzje polskiej wersji...

Re: Dungeon Saga PL !

: 07 gru 2015, 22:56
autor: Błysk
@Rocy7

Uważasz, że gra jest warta zakupu za cenę, za którą jest dostępna w sklepach? Czy jeszcze za wcześnie wydawać werdykt?

Re: Dungeon Saga PL !

: 08 gru 2015, 07:57
autor: Maxxx76
Widziałem pytania, nie widziałem odpowiedzi. Czym ta gra wyróżnia się od innych dungeon crawlerów, że warto ją za takie pieniądze nabyć?

Re: Dungeon Saga PL !

: 08 gru 2015, 09:33
autor: rastula
Maxxx76 pisze:Widziałem pytania, nie widziałem odpowiedzi. Czym ta gra wyróżnia się od innych dungeon crawlerów, że warto ją za takie pieniądze nabyć?
mnie przyciąga

a) wersja PL
b) 200 PLN to niezła cena na tego typu grę


z takim zestawieniem to poza używanym descentem wielu opcji raczej nie ma

oczywiście pozostaje wskazany wyżej problem jakości - bo jeśli figurki są takie złe - to oczywiście słabizna

tak więc najpierw chcę zobaczyć...

Re: Dungeon Saga PL !

: 08 gru 2015, 14:35
autor: Rocy7
Błysk pisze:@Rocy7

Uważasz, że gra jest warta zakupu za cenę, za którą jest dostępna w sklepach? Czy jeszcze za wcześnie wydawać werdykt?
Dzis sprobuje opcji scenariusz z kampanii + bohaterowie tworzeni przez graczy. Dopiero wtedy bede wiedzial wiecej a potencjalnej regrywalnosci.

Na ten moment patrzac na zawartosc podstawki 200 zl powinno byc maks. Figurki sa male i niepowalaja a ekwipunek 3D w niewielu scenariuszach jest potrzebny i w ogole pojawia sie na stole.

Dodatkowo, czesc fajnych misji (6 scenariuszy z Return of Valandor) jest dostepna jedynie w Adventurer Companion a za ta cene to mogliby spokojnie dac je w podstawce.

Re: Dungeon Saga PL !

: 08 gru 2015, 14:46
autor: janekbossko
A juz jest jakas przedsprzedaż? Polskiej wersji oczywiscie


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Re: Dungeon Saga PL !

: 08 gru 2015, 14:46
autor: Rocy7
Maxxx76 pisze:Widziałem pytania, nie widziałem odpowiedzi. Czym ta gra wyróżnia się od innych dungeon crawlerów, że warto ją za takie pieniądze nabyć?
Jesli bierzemy pod uwage "czystą" podstawkę bez Adventurer Companion to nie masz tu nic innowacyjnego.

Adventurer Companion jest za darmo w sieci w wersji okrojonej (bez kart dodajacych czary ekwipunek, uncharted dungeon i overlorda sterowanego przez gre, bez dodatkowych 6 scenariuszy).

To co dostajesz za darmo w AD wzbogaca gre o pseudo RPG, z klasami, rasami i rozwojem postaci (przy czym rozwoj w darmowym pdf jest okrojony, bo nie ma kart lokacji, ktore robia go ciekawszym).

Niestety nie wiadomo jak chodzi balans w tej opcji, jesli balans dziala to gra sporo zyska na regrywalnosci nawet z darmowym Adventurer Companion.

Re: Dungeon Saga PL !

: 08 gru 2015, 14:50
autor: Gambit
A wiadomo coś o polskiej wersji Adventurer Companion? Bo jakoś mi to umknęło (albo po prostu ślepy jestem).

Re: Dungeon Saga PL !

: 08 gru 2015, 15:06
autor: Rocy7
Gambit pisze:A wiadomo coś o polskiej wersji Adventurer Companion? Bo jakoś mi to umknęło (albo po prostu ślepy jestem).
Gdyby Bard zrobił same karty, zetony, kafle i dodatkowe scenariusze dał to poniżej 100 zl to pewnie miałoby to sens.

Jesli AC będzie miał cene zbliżona do angielskiej (30£), to mogą się na to niezdecydowac.

Niestety moja opcja ma wadę wymagałaby od overlorda przeczytania 76 stron po angielsku.

Re: Dungeon Saga PL !

: 08 gru 2015, 15:15
autor: Gambit
Rocy7 pisze:Niestety moja opcja ma wadę wymagałaby od overlorda przeczytania 76 stron po angielsku.
Mnie to akurat nie boli, ale fakt, są tacy, dla których to może być ciężki orzech do zgryzienia.

Re: Dungeon Saga PL !

: 08 gru 2015, 22:10
autor: Rocy7
2 zwykle scenariusze za mna. Niestety nie probowalismy tworzenia wlasnych postaci i gralismy gotowymi.

Gra byla dosc szybka, lekka powiedzialbym "wyprawa do lochow przy piwku". Balans scenariuszy dosc niezly, choc troche zalezy od kostek. Mag zdejmujacy glownego bossa scenariusza jednym czarem jest najlepszym przykladem;)

Troche obawiam sie o regrywalnosc w przypadku rozgrywki nie w trybie kampanii i bez wlasnych bohaterow w ten sam scenariusz.

Dodatkowym problemem sa karty standardowego overlorda, bez figurek na planszy i kosci w zasadzie nic nie da sie robic.

Re: Dungeon Saga PL !

: 08 gru 2015, 23:54
autor: mnihas
Napisz proszę coś więcej - ile trwa setup? Jak rozumiem wariantu całkowicie kooperacyjnego nie ma? Jak z trudnością w stosunku do Talismana (sorry za głupie pytanie)?

Re: Dungeon Saga PL !

: 09 gru 2015, 00:12
autor: Rocy7
mnihas pisze:Napisz proszę coś więcej - ile trwa setup? Jak rozumiem wariantu całkowicie kooperacyjnego nie ma? Jak z trudnością w stosunku do Talismana (sorry za głupie pytanie)?
Zależy od scenariusza najprostrze to parę minut, bardziej złożone z 15-20 minut chyba, że masz dobrze posegregowane kafelki wtedy szybciej. Początek mapy buduje się szybko, gorzej na gorąco szukać kolejnych kafelków, po otwarciu drzwi.

Jest wariant całkowicie kooperacyjny przeznaczony do trybu solo - zwany niewidzialnym overlordem, skoro jednak gra zawsze 4 herosów nie widzę przeszkód by grać w parę osób w tym trybie.
The Invisible Overlord system isn’t as smart as a real player, but it tries. Its main aim is to provide a challenging, yet entertaining game. It does this by having two main aims: play in character and cripple a Hero. Playing in character is more fun than not, and the Invisible Overlord will win if he can cripple a Hero, so that’s good too.
Wariant ten wymagałby jednak kupna Adventrue Companiona bo trzeba mieć dostęp do kart, a nie ma ich w pdf. Szczegóły http://manticblog.com/wp-content/upload ... DUX-02.pdf na stronie 80-83.

Wariant losowego lochu i niewidzialnego overlorda mógłbym nawet być interesujący.

Trudność w stosunku do Talizmana? Trochę bardziej złożona. W walce są modyfikatory w zależności od kierunku ataku i ilość przeciwników obok, czary trudniej się rzuca (tapuje się je na 1 lub 2 tury). Nadal jednak blisko tu złożoności Descenta a nie bitewniaków.