The Exiled: Siege

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
orzeh
Posty: 1282
Rejestracja: 04 lut 2015, 10:05
Lokalizacja: Mysłowice
Has thanked: 127 times
Been thanked: 194 times
Kontakt:

Re: The Exiled: Siege

Post autor: orzeh »

matio2007 pisze: Ta gra nie jest jeszcze wydana, nie ma żadnej lepszej wersji niż prototyp niestety :/. Zarówno wersja polska jak i angielska drukowane są razem i będą dostępne dopiero w październiku.
achh.. źle zrozumiałem, gra wygląda b. ciekawie!
Awatar użytkownika
palladinus
Posty: 1494
Rejestracja: 29 paź 2010, 14:10
Lokalizacja: Poznań
Been thanked: 5 times
Kontakt:

Re: The Exiled: Siege

Post autor: palladinus »

Miło nam ogłosić szczegóły dotyczące nadchodzącej kampanii na platformie wspieram.to, która startuje już 25 kwietnia.

The Exiled: Siege – szczegóły kampanii
matio2007
Posty: 626
Rejestracja: 05 gru 2013, 12:55
Been thanked: 121 times

Re: The Exiled: Siege

Post autor: matio2007 »

palladinus pisze:Miło nam ogłosić szczegóły dotyczące nadchodzącej kampanii na platformie wspieram.to, która startuje już 25 kwietnia.

The Exiled: Siege – szczegóły kampanii
Dzięki za zapowiedź. Zapomniałem napisać, że Ciekawe Gry objęły nas swoim patronatem, za co bardzo dziękujemy :)
Awatar użytkownika
veljarek
Posty: 1189
Rejestracja: 07 sty 2009, 19:50
Lokalizacja: Warszawa - Ochota
Has thanked: 5 times
Been thanked: 23 times

Re: The Exiled: Siege

Post autor: veljarek »

Bardzo proszę o info jakie są opcje gry versus.
Bo o ile wyczekiwalem bardzo na strongholda 2vs2 (czego nowa edycja nie ma) to tu z tego co widzę ma byc możliwość grania 1vs1, 1vs2.... .
Pytanie jakie są inne możliwości grania.
_______________
Nie wystarczy grać w gry, trzeba jeszcze grać we właściwe gry
Awatar użytkownika
Gambit
Posty: 5246
Rejestracja: 28 cze 2006, 12:50
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 528 times
Been thanked: 1852 times
Kontakt:

Re: The Exiled: Siege

Post autor: Gambit »

Masz od 1vs1 do 1vs4.
matio2007
Posty: 626
Rejestracja: 05 gru 2013, 12:55
Been thanked: 121 times

Re: The Exiled: Siege

Post autor: matio2007 »

veljarek pisze:Bardzo proszę o info jakie są opcje gry versus.
Bo o ile wyczekiwalem bardzo na strongholda 2vs2 (czego nowa edycja nie ma) to tu z tego co widzę ma byc możliwość grania 1vs1, 1vs2.... .
Pytanie jakie są inne możliwości grania.
Uzupełniając wpis Gambita, mamy następujące opcje:

rozgrywka solo: 0 vs 1
w wersji pełnej kooperacji: 0 vs 2/3/4
w wersji pólkooperacyjnej/konfrontacyjnej: 1 vs 1/2/3/4
Awatar użytkownika
Wspieram.to
Posty: 675
Rejestracja: 07 lut 2013, 12:00
Lokalizacja: Szczecin
Been thanked: 16 times
Kontakt:

Re: The Exiled: Siege

Post autor: Wspieram.to »

Ja najbardziej jestem ciekaw jak się ma tryb 1 vs 1 i 0 vs 2 - szczególnie jak może wyglądać wspólna kooperacja graczy przeciwko graczowi wirtualnemu i czy to w ogóle "gra" :roll:
Awatar użytkownika
palladinus
Posty: 1494
Rejestracja: 29 paź 2010, 14:10
Lokalizacja: Poznań
Been thanked: 5 times
Kontakt:

Re: The Exiled: Siege

Post autor: palladinus »

A tymczasem można przeczytać o sylwetkach tytułowych bohaterów, którzy będą w polskiej wersji „Wygnańcy: Oblężenie”

Poznajcie bohaterów z „The Exiled: Siege”
xelos80
Posty: 669
Rejestracja: 15 lis 2013, 17:33
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: The Exiled: Siege

Post autor: xelos80 »

Właśnie oglądałem recenzje i gra wydaje się fajna. Szkoda tylko że najeźdźcy tez nie mogą rozbudowywać swego obozu coraz lepszymi/fajniejszymi kafelkami tylko numerami. Dla obrońcy samo tworzenie twierdzy to już duża część zabawy. Szkoda ze atakujący jej nie będą mieć.
matio2007
Posty: 626
Rejestracja: 05 gru 2013, 12:55
Been thanked: 121 times

Re: The Exiled: Siege

Post autor: matio2007 »

xelos80 pisze:Szkoda tylko że najeźdźcy tez nie mogą rozbudowywać swego obozu coraz lepszymi/fajniejszymi kafelkami tylko numerami. Dla obrońcy samo tworzenie twierdzy to już duża część zabawy. Szkoda ze atakujący jej nie będą mieć.
Masz rację, zadecydowały o tym głównie względy kosztów produkcji, bo gra i tak jest już bardzo droga. Dodatkowo rozbudowa obozowiska nie jest tak atrakcyjna wizualnie jak rozbudowa miasta.

Z drugiej strony myślimy o tym, żeby w przyszłości zrobić dodatek z małą planszą pokazująca samo obozowisko, gdzie byłyby analogiczne kafelki jak w mieście. Zobaczymy jak gra się przyjmie.
matio2007
Posty: 626
Rejestracja: 05 gru 2013, 12:55
Been thanked: 121 times

Re: The Exiled: Siege

Post autor: matio2007 »

Zapraszam do zapoznania się z mechaniką walki w dzisiejszym artykule na ZnadPlanszy:
http://wspieramto.znadplanszy.pl/2016/0 ... oblezenie/
xelos80
Posty: 669
Rejestracja: 15 lis 2013, 17:33
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: The Exiled: Siege

Post autor: xelos80 »

Gdyby był oddzielny obóz do rozbudowy to wiem ze bym dokupił. Atakujący traci bez tego połowę funu z gry. Gdyby gra nie miała tych kafelkow to bym nie wspierał bo sama tematyka akurat mnie nie kręci.
Awatar użytkownika
Krionah
Posty: 267
Rejestracja: 25 sie 2005, 08:46
Lokalizacja: Kalisz
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: The Exiled: Siege

Post autor: Krionah »

O której startuje akcja na wspieram.to?
Awatar użytkownika
Wspieram.to
Posty: 675
Rejestracja: 07 lut 2013, 12:00
Lokalizacja: Szczecin
Been thanked: 16 times
Kontakt:

Re: The Exiled: Siege

Post autor: Wspieram.to »

Krionah pisze:O której startuje akcja na wspieram.to?
21:00
matio2007
Posty: 626
Rejestracja: 05 gru 2013, 12:55
Been thanked: 121 times

Re: The Exiled: Siege

Post autor: matio2007 »

Awatar użytkownika
DarkSide
Posty: 3039
Rejestracja: 07 sty 2013, 15:12
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 578 times
Been thanked: 239 times

Re: The Exiled: Siege

Post autor: DarkSide »

Uległem hypowi i wsparłem wersję figurkową plus 2 dodatkowe postaci. Mam pytanie do tych co grali już. Czy figurki machin oblezniczych pełnią rolę dekoracyjną czy jednak będą aktywnym elementem gry (w sensie przesuwamy po planszy a nie tylko wskaźnik ilości i jakości machin) Coś jak figurki jednostek w "Panu Lodowego Ogrodu" które jednak aktywnie grają oraz model Lodowego Ogrodu, który pełni rolę w zasadzie dekoracyjną. 185zł za same machiny to jednak dużo.
W idealnym świecie planszówkowym wszystkie eurasy ociekają klimatem, a wszystkie ameri mają przejrzyste zasady i nie potrzebują FAQ

Sprzedam gry
Moje zniżki Planszostrefa -11%, ALEplanszówki -3%
AnaCross
Posty: 105
Rejestracja: 21 lis 2015, 20:21
Been thanked: 1 time

Re: The Exiled: Siege

Post autor: AnaCross »

A mnie najbardziej ciekawią dwie rzeczy:
1) Na czym będzie polegał wariant 0 vs 2,3,4.
2) Jak bardzo wersja 1 vs 1,2,3,4 jest podatna na optymalizację? No bo zwykle gram z narzeczonym i zauważyliśmy w wielu grach problem pt. po rozegraniu 5 rozgrywek oboje obczailiśmy najbardziej optymalne dla nas ruchy i gra przestaje być zabawna bo zawsze wygląda tak samo. A jak się samemu wybiera 12 kart z talli to obawiam się, że gra może być bardzo podatna na zbyt szybką optymalizację.
matio2007
Posty: 626
Rejestracja: 05 gru 2013, 12:55
Been thanked: 121 times

Re: The Exiled: Siege

Post autor: matio2007 »

AnaCross pisze:A mnie najbardziej ciekawią dwie rzeczy:
1) Na czym będzie polegał wariant 0 vs 2,3,4.
2) Jak bardzo wersja 1 vs 1,2,3,4 jest podatna na optymalizację? No bo zwykle gram z narzeczonym i zauważyliśmy w wielu grach problem pt. po rozegraniu 5 rozgrywek oboje obczailiśmy najbardziej optymalne dla nas ruchy i gra przestaje być zabawna bo zawsze wygląda tak samo. A jak się samemu wybiera 12 kart z talli to obawiam się, że gra może być bardzo podatna na zbyt szybką optymalizację.
1. W wariancie pełnej kooperacji, na początku gry wybierany jest jeden ze scenariuszy (ścieżki rozwoju) przeciwnika. Scenariusze posiadają różne stopnie trudności i są różnej długości. W każdej rundzie przeciwnik losuje jedną z trzech ścieżek rozbudowy. Ścieżki rozbudowy różnią się ilością i rodzajem wystawianych jednostek oraz dodatkowymi kartami, których przeciwnicy będą używać. Z tego powodu obrońcy nie mogą być pewni, co przygotuje przeciwko nim napastnik. Posunięcia napastników wykonywane są automatycznie według schematu (najpierw szturm, potem ostrzał, potem ruch według kolejności obszarów).
Podczas kampanii udostępnimy scenariusze w języku polskim, tak aby każdy mógł się z nim zapoznać.

2. W grze oczywiście występuje optymalizacja, tzn. są sposoby rozbudowy, które są gorsze od innych i doświadczony gracz nie będzie ich wybierał. Natomiast jest wiele ścieżek, które są równoważne zależnie od sytuacji. kluczowy jest odpowiedni dobór własnej taktyki do tego co robi przeciwnik, nie ma idealnego sposobu rozwoju na każdą okazję. Przykładowo jeżeli obrońcy uznają po kilku partiach, że produkcja łuczników we wczesnej fazie daje im dużą przewagę, napastnik może to łatwo zniwelować poprzez inwestycję w pluteje (przenośne tarcze), karty reakcji uników lub hodowlę wielkich pająków, które są bardzo odporne na ostrzał. Kluczowe jest przewidzenie ruchów przeciwnika i maksymalne zaskoczenie, czemu sprzyja przygotowywanie tali rozbudowy przed każdą runda w ukryciu.
AnaCross
Posty: 105
Rejestracja: 21 lis 2015, 20:21
Been thanked: 1 time

Re: The Exiled: Siege

Post autor: AnaCross »

Dziękuję za odpowiedź :D Podejmę słuszną decyzję ;)
Awatar użytkownika
janekbossko
Posty: 2614
Rejestracja: 09 lut 2006, 21:44
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 26 times
Been thanked: 27 times

Re: The Exiled: Siege

Post autor: janekbossko »

A mozna zobaczyc figurki w porównaniu do jakis z innej gry? Chodzi mi o wielkość i na ile to jest funkcjonalne na planszy?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
matio2007
Posty: 626
Rejestracja: 05 gru 2013, 12:55
Been thanked: 121 times

Re: The Exiled: Siege

Post autor: matio2007 »

janekbossko pisze:A mozna zobaczyc figurki w porównaniu do jakis z innej gry? Chodzi mi o wielkość i na ile to jest funkcjonalne na planszy?
Skala figurek jest zbliżona do tych z Bitew Westeros (około 25mm piechota, olbrzymy około 40mm, pająki i jastrzębie około 25mm długości/szerokości). Modele, które są widoczne na zdjęciach są figurkami testowymi, ale mają już docelową skalę.
Awatar użytkownika
DarkSide
Posty: 3039
Rejestracja: 07 sty 2013, 15:12
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 578 times
Been thanked: 239 times

Re: The Exiled: Siege

Post autor: DarkSide »

1. Czy żetony murów/budowli będą miały jakieś symbole na rewersie (albo po prostu odpowiednie numerki) skoligacone z analogicznymi na planszy tak by nie było przestojów w grze podczas wyszukiwania i dopasowywania odpowiedniego kafla?
2. Jako że mury będą upgradowane, to czy będą również jakoś oznaczone tak by łatwiej było skojarzyć, który mur podmieniamy za którą palisadę etc.?

Ja rozumiem, że ilość żetonów na planszy w kategorii puzzle klasyfikowałoby je dla przedziału wiekowego 0-3, ale układanie tego metodą prób i błędów byłoby z lekka irytujące i psuło dobre wrażenia z gry. :roll:
W idealnym świecie planszówkowym wszystkie eurasy ociekają klimatem, a wszystkie ameri mają przejrzyste zasady i nie potrzebują FAQ

Sprzedam gry
Moje zniżki Planszostrefa -11%, ALEplanszówki -3%
matio2007
Posty: 626
Rejestracja: 05 gru 2013, 12:55
Been thanked: 121 times

Re: The Exiled: Siege

Post autor: matio2007 »

DarkSide pisze:1. Czy żetony murów/budowli będą miały jakieś symbole na rewersie (albo po prostu odpowiednie numerki) skoligacone z analogicznymi na planszy tak by nie było przestojów w grze podczas wyszukiwania i dopasowywania odpowiedniego kafla?
2. Jako że mury będą upgradowane, to czy będą również jakoś oznaczone tak by łatwiej było skojarzyć, który mur podmieniamy za którą palisadę etc.?

Ja rozumiem, że ilość żetonów na planszy w kategorii puzzle klasyfikowałoby je dla przedziału wiekowego 0-3, ale układanie tego metodą prób i błędów byłoby z lekka irytujące i psuło dobre wrażenia z gry. :roll:
1. Na rewersie nie będzie symboli, natomiast na awersie budynki miejskie mają indywidualne oznaczenia. Kształty też są na tyle charakterystyczne że można je dopasować na oko :)
2. Odcinki murów są tylko trzy + dwie wieże flankujące i znacznie się różnią (jeden to brama miejska), także z ich dopasowaniem każdy sobie poradzi bez zbędnej zwłoki.
Awatar użytkownika
patrol007
Posty: 26
Rejestracja: 21 paź 2012, 16:06
Lokalizacja: Stargard

Re: The Exiled: Siege

Post autor: patrol007 »

Witam chciałbym się spytać o plastikowe figurki. Na podstawie zdjęcia zamieszczonego na kickstarterze mamy następujące modele:
1. Orły
2. Giganty
3. Pająki
4. Łuczników/Procarzy (ten sam model,różnią się kolorem)
5. Piechurów/Wojowników/Weteranów/Mieczników (ten sam model, różnią się kolorem).

Jednak wśród ufundowanych stretch goli pojawiła się nowa figurka wojownika. Stąd moje pytanie czy jednostki agresora (wojownik/weteran) będą miały inny wygląd niż jednostki obrońców (piechur/miecznik)?

Po za tym zauważyłem, że polska edycja już na początku jest bogatsza od startowej angielskiej, gdyż mamy dodatkowo (na podstawie grafik przedstawiających zawartość pudełka):
- 2 bohaterów
- 20 żetonów
- 4 scenariusze
- 20 kart

Duży plus dla wydawcy, że nie musimy drugi raz zdobywać tych samych celów tylko mamy w pakiecie, to co zostało zdobyte na Kickstarterze :wink:
Leszy2
Posty: 555
Rejestracja: 05 kwie 2012, 10:50
Been thanked: 12 times

Re: The Exiled: Siege

Post autor: Leszy2 »

AnaCross pisze:A mnie najbardziej ciekawią dwie rzeczy:
No bo zwykle gram z narzeczonym i zauważyliśmy w wielu grach problem pt. po rozegraniu 5 rozgrywek oboje obczailiśmy najbardziej optymalne dla nas ruchy i gra przestaje być zabawna bo zawsze wygląda tak samo. A jak się samemu wybiera 12 kart z talli to obawiam się, że gra może być bardzo podatna na zbyt szybką optymalizację.
Jak to możliwe?
Czy staracie się optymalizować grę pod kątem zwycięstwa? Gra się by wygrać, pokonać przeciwnika, więc optymalizujcie grę pod tym kątem. Nawet jeżeli optymalizacja prowadzi do remisu to starajcie się zmieniać ruchy tak aby zamiast zremisować - wygrać. :-)

Nie rozumiem tego o czym piszesz.
Jedyną grą, którą znam, a która daje się zoptymalizować to kółko i krzyżyk 3x3. Pomijam gry całkowicie losowe.
ODPOWIEDZ