achh.. źle zrozumiałem, gra wygląda b. ciekawie!matio2007 pisze: Ta gra nie jest jeszcze wydana, nie ma żadnej lepszej wersji niż prototyp niestety :/. Zarówno wersja polska jak i angielska drukowane są razem i będą dostępne dopiero w październiku.
The Exiled: Siege
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
- orzeh
- Posty: 1282
- Rejestracja: 04 lut 2015, 10:05
- Lokalizacja: Mysłowice
- Has thanked: 127 times
- Been thanked: 194 times
- Kontakt:
Re: The Exiled: Siege
- palladinus
- Posty: 1494
- Rejestracja: 29 paź 2010, 14:10
- Lokalizacja: Poznań
- Been thanked: 5 times
- Kontakt:
Re: The Exiled: Siege
Miło nam ogłosić szczegóły dotyczące nadchodzącej kampanii na platformie wspieram.to, która startuje już 25 kwietnia.
The Exiled: Siege – szczegóły kampanii
The Exiled: Siege – szczegóły kampanii
Blog CiekaweGry - gry planszowe i nie tylko
http://www.facebook.com/CiekaweGry
http://instagram.com/CiekaweGry
http://www.facebook.com/CiekaweGry
http://instagram.com/CiekaweGry
Re: The Exiled: Siege
Dzięki za zapowiedź. Zapomniałem napisać, że Ciekawe Gry objęły nas swoim patronatem, za co bardzo dziękujemypalladinus pisze:Miło nam ogłosić szczegóły dotyczące nadchodzącej kampanii na platformie wspieram.to, która startuje już 25 kwietnia.
The Exiled: Siege – szczegóły kampanii
- veljarek
- Posty: 1189
- Rejestracja: 07 sty 2009, 19:50
- Lokalizacja: Warszawa - Ochota
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 23 times
Re: The Exiled: Siege
Bardzo proszę o info jakie są opcje gry versus.
Bo o ile wyczekiwalem bardzo na strongholda 2vs2 (czego nowa edycja nie ma) to tu z tego co widzę ma byc możliwość grania 1vs1, 1vs2.... .
Pytanie jakie są inne możliwości grania.
Bo o ile wyczekiwalem bardzo na strongholda 2vs2 (czego nowa edycja nie ma) to tu z tego co widzę ma byc możliwość grania 1vs1, 1vs2.... .
Pytanie jakie są inne możliwości grania.
_______________
Nie wystarczy grać w gry, trzeba jeszcze grać we właściwe gry
Nie wystarczy grać w gry, trzeba jeszcze grać we właściwe gry
- Gambit
- Posty: 5246
- Rejestracja: 28 cze 2006, 12:50
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 528 times
- Been thanked: 1852 times
- Kontakt:
Re: The Exiled: Siege
Uzupełniając wpis Gambita, mamy następujące opcje:veljarek pisze:Bardzo proszę o info jakie są opcje gry versus.
Bo o ile wyczekiwalem bardzo na strongholda 2vs2 (czego nowa edycja nie ma) to tu z tego co widzę ma byc możliwość grania 1vs1, 1vs2.... .
Pytanie jakie są inne możliwości grania.
rozgrywka solo: 0 vs 1
w wersji pełnej kooperacji: 0 vs 2/3/4
w wersji pólkooperacyjnej/konfrontacyjnej: 1 vs 1/2/3/4
- Wspieram.to
- Posty: 675
- Rejestracja: 07 lut 2013, 12:00
- Lokalizacja: Szczecin
- Been thanked: 16 times
- Kontakt:
Re: The Exiled: Siege
Ja najbardziej jestem ciekaw jak się ma tryb 1 vs 1 i 0 vs 2 - szczególnie jak może wyglądać wspólna kooperacja graczy przeciwko graczowi wirtualnemu i czy to w ogóle "gra"
- palladinus
- Posty: 1494
- Rejestracja: 29 paź 2010, 14:10
- Lokalizacja: Poznań
- Been thanked: 5 times
- Kontakt:
Re: The Exiled: Siege
A tymczasem można przeczytać o sylwetkach tytułowych bohaterów, którzy będą w polskiej wersji „Wygnańcy: Oblężenie”
Poznajcie bohaterów z „The Exiled: Siege”
Poznajcie bohaterów z „The Exiled: Siege”
Blog CiekaweGry - gry planszowe i nie tylko
http://www.facebook.com/CiekaweGry
http://instagram.com/CiekaweGry
http://www.facebook.com/CiekaweGry
http://instagram.com/CiekaweGry
Re: The Exiled: Siege
Właśnie oglądałem recenzje i gra wydaje się fajna. Szkoda tylko że najeźdźcy tez nie mogą rozbudowywać swego obozu coraz lepszymi/fajniejszymi kafelkami tylko numerami. Dla obrońcy samo tworzenie twierdzy to już duża część zabawy. Szkoda ze atakujący jej nie będą mieć.
Re: The Exiled: Siege
Masz rację, zadecydowały o tym głównie względy kosztów produkcji, bo gra i tak jest już bardzo droga. Dodatkowo rozbudowa obozowiska nie jest tak atrakcyjna wizualnie jak rozbudowa miasta.xelos80 pisze:Szkoda tylko że najeźdźcy tez nie mogą rozbudowywać swego obozu coraz lepszymi/fajniejszymi kafelkami tylko numerami. Dla obrońcy samo tworzenie twierdzy to już duża część zabawy. Szkoda ze atakujący jej nie będą mieć.
Z drugiej strony myślimy o tym, żeby w przyszłości zrobić dodatek z małą planszą pokazująca samo obozowisko, gdzie byłyby analogiczne kafelki jak w mieście. Zobaczymy jak gra się przyjmie.
Re: The Exiled: Siege
Zapraszam do zapoznania się z mechaniką walki w dzisiejszym artykule na ZnadPlanszy:
http://wspieramto.znadplanszy.pl/2016/0 ... oblezenie/
http://wspieramto.znadplanszy.pl/2016/0 ... oblezenie/
Re: The Exiled: Siege
Gdyby był oddzielny obóz do rozbudowy to wiem ze bym dokupił. Atakujący traci bez tego połowę funu z gry. Gdyby gra nie miała tych kafelkow to bym nie wspierał bo sama tematyka akurat mnie nie kręci.
- Wspieram.to
- Posty: 675
- Rejestracja: 07 lut 2013, 12:00
- Lokalizacja: Szczecin
- Been thanked: 16 times
- Kontakt:
- DarkSide
- Posty: 3039
- Rejestracja: 07 sty 2013, 15:12
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 578 times
- Been thanked: 239 times
Re: The Exiled: Siege
Uległem hypowi i wsparłem wersję figurkową plus 2 dodatkowe postaci. Mam pytanie do tych co grali już. Czy figurki machin oblezniczych pełnią rolę dekoracyjną czy jednak będą aktywnym elementem gry (w sensie przesuwamy po planszy a nie tylko wskaźnik ilości i jakości machin) Coś jak figurki jednostek w "Panu Lodowego Ogrodu" które jednak aktywnie grają oraz model Lodowego Ogrodu, który pełni rolę w zasadzie dekoracyjną. 185zł za same machiny to jednak dużo.
W idealnym świecie planszówkowym wszystkie eurasy ociekają klimatem, a wszystkie ameri mają przejrzyste zasady i nie potrzebują FAQ
Sprzedam gry
Moje zniżki Planszostrefa -11%, ALEplanszówki -3%
Sprzedam gry
Moje zniżki Planszostrefa -11%, ALEplanszówki -3%
Re: The Exiled: Siege
A mnie najbardziej ciekawią dwie rzeczy:
1) Na czym będzie polegał wariant 0 vs 2,3,4.
2) Jak bardzo wersja 1 vs 1,2,3,4 jest podatna na optymalizację? No bo zwykle gram z narzeczonym i zauważyliśmy w wielu grach problem pt. po rozegraniu 5 rozgrywek oboje obczailiśmy najbardziej optymalne dla nas ruchy i gra przestaje być zabawna bo zawsze wygląda tak samo. A jak się samemu wybiera 12 kart z talli to obawiam się, że gra może być bardzo podatna na zbyt szybką optymalizację.
1) Na czym będzie polegał wariant 0 vs 2,3,4.
2) Jak bardzo wersja 1 vs 1,2,3,4 jest podatna na optymalizację? No bo zwykle gram z narzeczonym i zauważyliśmy w wielu grach problem pt. po rozegraniu 5 rozgrywek oboje obczailiśmy najbardziej optymalne dla nas ruchy i gra przestaje być zabawna bo zawsze wygląda tak samo. A jak się samemu wybiera 12 kart z talli to obawiam się, że gra może być bardzo podatna na zbyt szybką optymalizację.
Re: The Exiled: Siege
1. W wariancie pełnej kooperacji, na początku gry wybierany jest jeden ze scenariuszy (ścieżki rozwoju) przeciwnika. Scenariusze posiadają różne stopnie trudności i są różnej długości. W każdej rundzie przeciwnik losuje jedną z trzech ścieżek rozbudowy. Ścieżki rozbudowy różnią się ilością i rodzajem wystawianych jednostek oraz dodatkowymi kartami, których przeciwnicy będą używać. Z tego powodu obrońcy nie mogą być pewni, co przygotuje przeciwko nim napastnik. Posunięcia napastników wykonywane są automatycznie według schematu (najpierw szturm, potem ostrzał, potem ruch według kolejności obszarów).AnaCross pisze:A mnie najbardziej ciekawią dwie rzeczy:
1) Na czym będzie polegał wariant 0 vs 2,3,4.
2) Jak bardzo wersja 1 vs 1,2,3,4 jest podatna na optymalizację? No bo zwykle gram z narzeczonym i zauważyliśmy w wielu grach problem pt. po rozegraniu 5 rozgrywek oboje obczailiśmy najbardziej optymalne dla nas ruchy i gra przestaje być zabawna bo zawsze wygląda tak samo. A jak się samemu wybiera 12 kart z talli to obawiam się, że gra może być bardzo podatna na zbyt szybką optymalizację.
Podczas kampanii udostępnimy scenariusze w języku polskim, tak aby każdy mógł się z nim zapoznać.
2. W grze oczywiście występuje optymalizacja, tzn. są sposoby rozbudowy, które są gorsze od innych i doświadczony gracz nie będzie ich wybierał. Natomiast jest wiele ścieżek, które są równoważne zależnie od sytuacji. kluczowy jest odpowiedni dobór własnej taktyki do tego co robi przeciwnik, nie ma idealnego sposobu rozwoju na każdą okazję. Przykładowo jeżeli obrońcy uznają po kilku partiach, że produkcja łuczników we wczesnej fazie daje im dużą przewagę, napastnik może to łatwo zniwelować poprzez inwestycję w pluteje (przenośne tarcze), karty reakcji uników lub hodowlę wielkich pająków, które są bardzo odporne na ostrzał. Kluczowe jest przewidzenie ruchów przeciwnika i maksymalne zaskoczenie, czemu sprzyja przygotowywanie tali rozbudowy przed każdą runda w ukryciu.
- janekbossko
- Posty: 2614
- Rejestracja: 09 lut 2006, 21:44
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 27 times
Re: The Exiled: Siege
A mozna zobaczyc figurki w porównaniu do jakis z innej gry? Chodzi mi o wielkość i na ile to jest funkcjonalne na planszy?
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Re: The Exiled: Siege
Skala figurek jest zbliżona do tych z Bitew Westeros (około 25mm piechota, olbrzymy około 40mm, pająki i jastrzębie około 25mm długości/szerokości). Modele, które są widoczne na zdjęciach są figurkami testowymi, ale mają już docelową skalę.janekbossko pisze:A mozna zobaczyc figurki w porównaniu do jakis z innej gry? Chodzi mi o wielkość i na ile to jest funkcjonalne na planszy?
- DarkSide
- Posty: 3039
- Rejestracja: 07 sty 2013, 15:12
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 578 times
- Been thanked: 239 times
Re: The Exiled: Siege
1. Czy żetony murów/budowli będą miały jakieś symbole na rewersie (albo po prostu odpowiednie numerki) skoligacone z analogicznymi na planszy tak by nie było przestojów w grze podczas wyszukiwania i dopasowywania odpowiedniego kafla?
2. Jako że mury będą upgradowane, to czy będą również jakoś oznaczone tak by łatwiej było skojarzyć, który mur podmieniamy za którą palisadę etc.?
Ja rozumiem, że ilość żetonów na planszy w kategorii puzzle klasyfikowałoby je dla przedziału wiekowego 0-3, ale układanie tego metodą prób i błędów byłoby z lekka irytujące i psuło dobre wrażenia z gry.
2. Jako że mury będą upgradowane, to czy będą również jakoś oznaczone tak by łatwiej było skojarzyć, który mur podmieniamy za którą palisadę etc.?
Ja rozumiem, że ilość żetonów na planszy w kategorii puzzle klasyfikowałoby je dla przedziału wiekowego 0-3, ale układanie tego metodą prób i błędów byłoby z lekka irytujące i psuło dobre wrażenia z gry.
W idealnym świecie planszówkowym wszystkie eurasy ociekają klimatem, a wszystkie ameri mają przejrzyste zasady i nie potrzebują FAQ
Sprzedam gry
Moje zniżki Planszostrefa -11%, ALEplanszówki -3%
Sprzedam gry
Moje zniżki Planszostrefa -11%, ALEplanszówki -3%
Re: The Exiled: Siege
1. Na rewersie nie będzie symboli, natomiast na awersie budynki miejskie mają indywidualne oznaczenia. Kształty też są na tyle charakterystyczne że można je dopasować na okoDarkSide pisze:1. Czy żetony murów/budowli będą miały jakieś symbole na rewersie (albo po prostu odpowiednie numerki) skoligacone z analogicznymi na planszy tak by nie było przestojów w grze podczas wyszukiwania i dopasowywania odpowiedniego kafla?
2. Jako że mury będą upgradowane, to czy będą również jakoś oznaczone tak by łatwiej było skojarzyć, który mur podmieniamy za którą palisadę etc.?
Ja rozumiem, że ilość żetonów na planszy w kategorii puzzle klasyfikowałoby je dla przedziału wiekowego 0-3, ale układanie tego metodą prób i błędów byłoby z lekka irytujące i psuło dobre wrażenia z gry.
2. Odcinki murów są tylko trzy + dwie wieże flankujące i znacznie się różnią (jeden to brama miejska), także z ich dopasowaniem każdy sobie poradzi bez zbędnej zwłoki.
Re: The Exiled: Siege
Witam chciałbym się spytać o plastikowe figurki. Na podstawie zdjęcia zamieszczonego na kickstarterze mamy następujące modele:
1. Orły
2. Giganty
3. Pająki
4. Łuczników/Procarzy (ten sam model,różnią się kolorem)
5. Piechurów/Wojowników/Weteranów/Mieczników (ten sam model, różnią się kolorem).
Jednak wśród ufundowanych stretch goli pojawiła się nowa figurka wojownika. Stąd moje pytanie czy jednostki agresora (wojownik/weteran) będą miały inny wygląd niż jednostki obrońców (piechur/miecznik)?
Po za tym zauważyłem, że polska edycja już na początku jest bogatsza od startowej angielskiej, gdyż mamy dodatkowo (na podstawie grafik przedstawiających zawartość pudełka):
- 2 bohaterów
- 20 żetonów
- 4 scenariusze
- 20 kart
Duży plus dla wydawcy, że nie musimy drugi raz zdobywać tych samych celów tylko mamy w pakiecie, to co zostało zdobyte na Kickstarterze
1. Orły
2. Giganty
3. Pająki
4. Łuczników/Procarzy (ten sam model,różnią się kolorem)
5. Piechurów/Wojowników/Weteranów/Mieczników (ten sam model, różnią się kolorem).
Jednak wśród ufundowanych stretch goli pojawiła się nowa figurka wojownika. Stąd moje pytanie czy jednostki agresora (wojownik/weteran) będą miały inny wygląd niż jednostki obrońców (piechur/miecznik)?
Po za tym zauważyłem, że polska edycja już na początku jest bogatsza od startowej angielskiej, gdyż mamy dodatkowo (na podstawie grafik przedstawiających zawartość pudełka):
- 2 bohaterów
- 20 żetonów
- 4 scenariusze
- 20 kart
Duży plus dla wydawcy, że nie musimy drugi raz zdobywać tych samych celów tylko mamy w pakiecie, to co zostało zdobyte na Kickstarterze
Re: The Exiled: Siege
Jak to możliwe?AnaCross pisze:A mnie najbardziej ciekawią dwie rzeczy:
No bo zwykle gram z narzeczonym i zauważyliśmy w wielu grach problem pt. po rozegraniu 5 rozgrywek oboje obczailiśmy najbardziej optymalne dla nas ruchy i gra przestaje być zabawna bo zawsze wygląda tak samo. A jak się samemu wybiera 12 kart z talli to obawiam się, że gra może być bardzo podatna na zbyt szybką optymalizację.
Czy staracie się optymalizować grę pod kątem zwycięstwa? Gra się by wygrać, pokonać przeciwnika, więc optymalizujcie grę pod tym kątem. Nawet jeżeli optymalizacja prowadzi do remisu to starajcie się zmieniać ruchy tak aby zamiast zremisować - wygrać.
Nie rozumiem tego o czym piszesz.
Jedyną grą, którą znam, a która daje się zoptymalizować to kółko i krzyżyk 3x3. Pomijam gry całkowicie losowe.