This War of Mine: Gra planszowa / The Board Game (M. Oracz, J. Wiśniewski)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
- Ink
- Administrator
- Posty: 2858
- Rejestracja: 17 gru 2007, 09:53
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 131 times
- Been thanked: 207 times
- Kontakt:
Re: This War of Mine The Boardgame
Games Fanatic -/- Gradanie -/- Za dużo gier
O ile wyraźnie nie zaznaczono inaczej, powyższa wypowiedź nie jest stanowiskiem moderacji lub administracji forum.
O ile wyraźnie nie zaznaczono inaczej, powyższa wypowiedź nie jest stanowiskiem moderacji lub administracji forum.
- Gromb
- Posty: 2974
- Rejestracja: 08 paź 2015, 19:09
- Lokalizacja: Katowice
- Has thanked: 932 times
- Been thanked: 412 times
Re: This War of Mine The Boardgame
Ej, ale oni tak ganiają w komputerowej wersjirattkin pisze:Byłyby super, gdyby postaci nie występowały w nienaturalnym ustawieniu kręgosłupa (zbyt pochylone do przodu / zgarbione)- brzemię wojny, rozumiem, ale "odegnijcie" rendery parę stopni w tył i będzie cacy.

The Corps Is Mother, the Corps Is Father
- Marx
- Posty: 2450
- Rejestracja: 24 sty 2016, 10:50
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 67 times
- Been thanked: 24 times
Re: This War of Mine The Boardgame
Depresje mają, to i postawę mają posępną i przykurczonąGromb pisze:Ej, ale oni tak ganiają w komputerowej wersjirattkin pisze:Byłyby super, gdyby postaci nie występowały w nienaturalnym ustawieniu kręgosłupa (zbyt pochylone do przodu / zgarbione)- brzemię wojny, rozumiem, ale "odegnijcie" rendery parę stopni w tył i będzie cacy.
Wszyscy z lekkim garbem. Brzemię to brzemię.

Re: This War of Mine The Boardgame
Zresztą, w czasie wojny, by skorygować wadę postawy, trudno jest dostać się do specjalisty.Marx pisze:Depresje mają, to i postawę mają posępną i przykurczonąGromb pisze:Ej, ale oni tak ganiają w komputerowej wersjirattkin pisze:Byłyby super, gdyby postaci nie występowały w nienaturalnym ustawieniu kręgosłupa (zbyt pochylone do przodu / zgarbione)- brzemię wojny, rozumiem, ale "odegnijcie" rendery parę stopni w tył i będzie cacy.
Wszyscy z lekkim garbem. Brzemię to brzemię.
- Tycjan
- Posty: 3214
- Rejestracja: 23 sty 2008, 22:14
- Lokalizacja: Opole
- Has thanked: 75 times
- Been thanked: 64 times
- Kontakt:
Re: This War of Mine The Boardgame
Ostatnia część wywiadu z twórcami TWoM. Tym razem więcej o mechanice, m.in. o zapisywaniu gry, graniu bez instrukcji i współpracy między graczami/bohaterami.
Link: http://miroslawgucwa.znadplanszy.pl/201 ... jii-cz-33/
Link: http://miroslawgucwa.znadplanszy.pl/201 ... jii-cz-33/
# ZnadPlanszy.pl - tutaj piszę: http://miroslawgucwa.znadplanszy.pl | NAJWIĘKSZA baza premier i zapowiedzi gier wydanych po polsku: http://Premiery.ZnadPlanszy.pl
- jax
- Posty: 8140
- Rejestracja: 13 lut 2006, 10:46
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 97 times
- Been thanked: 258 times
Re: This War of Mine The Boardgame
Jeśli zapowiedzi autorów się sprawdzą i gra będzie wyglądać tak jak opowiadają, to mamy hit, przebijający Robinsona i kilka innych gier Portalu razem wziętych. Byłoby super.Tycjan pisze:Ostatnia część wywiadu z twórcami TWoM. Tym razem więcej o mechanice, m.in. o zapisywaniu gry, graniu bez instrukcji i współpracy między graczami/bohaterami.
Link: http://miroslawgucwa.znadplanszy.pl/201 ... jii-cz-33/
Mechaniki dice placement i dice manipulation świadczą o słabości i braku pomysłowości projektanta.
--
"We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing."
G. B. Shaw
--
"We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing."
G. B. Shaw
- Muad'Dib
- Posty: 1604
- Rejestracja: 01 paź 2013, 20:53
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 109 times
- Been thanked: 128 times
Re: This War of Mine The Boardgame
Tylko ciekawe jak to będzie z polską wersją, skoro zamierzają zbierać fundusze na KS. Chyba, że coś jest na ten temat w wywiadzie, część III, której nie czytałem 

IMustNotFear.FearIsTheMind-Killer.FearIsTheLittle-death ThatBringsTotalObliteration.IWillFaceMyFear.
IWillPermitItToPassOverMeAndThroughMe.
AndWhenItHasGonePast,IWillTurnTheInnerEyeToSeeItsPath.
WhereTheFearHasGoneThereWillBeNothing. OnlyIWillRemain.
IWillPermitItToPassOverMeAndThroughMe.
AndWhenItHasGonePast,IWillTurnTheInnerEyeToSeeItsPath.
WhereTheFearHasGoneThereWillBeNothing. OnlyIWillRemain.
Re: This War of Mine The Boardgame
Na FB było info, że będzie wiele wersji językowych, a w nich na pewno polskaMuad'Dib pisze:Tylko ciekawe jak to będzie z polską wersją, skoro zamierzają zbierać fundusze na KS. Chyba, że coś jest na ten temat w wywiadzie, część III, której nie czytałem

Re: This War of Mine The Boardgame
All aboard the hype train!
Mam nadzieję, że ten kickstarter to dopiero po 10.04, bo jak będzie w tym miesiącu, to luba mnie chyba udusi...
A jeszcze chyba nikt nie powiedział tego Tycjanowi: świetny wywiad! I dobrze suspens był zachowany
Wielkie dzięki.

Mam nadzieję, że ten kickstarter to dopiero po 10.04, bo jak będzie w tym miesiącu, to luba mnie chyba udusi...
A powinieneś, bo jest ciekawa - panowie mówią o kilku mechanizmach i wygląda na to, że będzie bardzo ciekawie.Muad'Dib pisze:Tylko ciekawe jak to będzie z polską wersją, skoro zamierzają zbierać fundusze na KS. Chyba, że coś jest na ten temat w wywiadzie, część III, której nie czytałem
A jeszcze chyba nikt nie powiedział tego Tycjanowi: świetny wywiad! I dobrze suspens był zachowany

- Tycjan
- Posty: 3214
- Rejestracja: 23 sty 2008, 22:14
- Lokalizacja: Opole
- Has thanked: 75 times
- Been thanked: 64 times
- Kontakt:
Re: This War of Mine The Boardgame
warran pisze:...A jeszcze chyba nikt nie powiedział tego Tycjanowi: świetny wywiad! I dobrze suspens był zachowanyWielkie dzięki.
Dziękujęvojtas pisze:No właśnie! Dzięki Tycjan! Znakomita robota.

Jak tak sobie połączę to wszystko co chłopaki mi powiedzieli, to boję się tego obrazu, żeby nie zapeszyć, bo powinniśmy się spodziewać genialnej gry. Ostatnio przestałem czekać na konkretne tytuły, bo rzeczywistość okazuje się potem... rzeczywistością, ale tutaj robię wyjątek. Ja chce w nią już zagrać

# ZnadPlanszy.pl - tutaj piszę: http://miroslawgucwa.znadplanszy.pl | NAJWIĘKSZA baza premier i zapowiedzi gier wydanych po polsku: http://Premiery.ZnadPlanszy.pl
- Rocy7
- Posty: 5456
- Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
- Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
- Been thanked: 6 times
Re: This War of Mine The Boardgame
pierwsze skojarzenie to tutoriale w z gier komputerowych, tylko że tam tutorial idzie kompletnie po sznurku i gracz jest pozbawiony jakichkolwiek wyborów w ich trakcie.Tutaj rozgrywasz pierwszą partię od razu i w jej trakcie dowiadujesz się jak to wszystko działa.
Gra prowadzi cię od decyzji do decyzji i powoli, z dnia na dzień poznajesz mechanizmy budowy, konstruowania, szperania, wypraw, zdrowia, zmęczenia, kondycji, bezpieczeństwa, nocnych napadów, spotkań, przygód i wiele innych, a jeśli zechcesz, poznajesz również charaktery i historie tych ludzi.
Mam pewne wątpliwości związane z tym mechanizmem. Jeśli bowiem bohaterowie nie będą dobrze charakterystyczne zbudowani tak by gracz kierując ich grupa mimo wszystko w pewnym stopniu utozsamial się z którąś z granych postaci (na tyle by obchodził go bardziej los konkretnego bohatera) to może to negatywnie wpłynąć na grę. Postać wspólna łatwo można stać się postacią "niczyja" a to może negatywnie wpłynąć na emocje związane z rozgrywka.Wszyscy gracze kierują całą grupą – czy to dwiema postaciami na wyprawie, czy ostatnią żyjącą w schronie, która nadal robi wszystko, by przetrwać do końca.
Re: This War of Mine The Boardgame
Wolałbyś, aby gracz, którego postać zejdzie, siedział z boku i patrzył, jak grają inni? Albo żeby się komuś pakował między wódkę a zakąskę? Albo żeby cała grupa z automatu przegrywała? Wiadomo, że lepiej byłoby, gdyby można było grać swoją postacią cały czas, ale bez implementacji permanentnych zgonów bohaterów ta gra bardzo mijałaby się z oryginałem komputerowym, w którym śmierć cały czas wisi w powietrzu. Moim zdaniem nie ma co się martwić na zapas.Rocy7 pisze:Mam pewne wątpliwości związane z tym mechanizmem. Jeśli bowiem bohaterowie nie będą dobrze charakterystyczne zbudowani tak by gracz kierując ich grupa mimo wszystko w pewnym stopniu utozsamial się z którąś z granych postaci (na tyle by obchodził go bardziej los konkretnego bohatera) to może to negatywnie wpłynąć na grę. Postać wspólna łatwo można stać się postacią "niczyja" a to może negatywnie wpłynąć na emocje związane z rozgrywka.

- Rocy7
- Posty: 5456
- Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
- Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
- Been thanked: 6 times
Re: This War of Mine The Boardgame
nie twierdze, ze znam lepsze rozwiazanie, jedynie wskazuje pewne kwestie licząc, że dzięki temu finalny produkt będzie lepszy.vojtas pisze: Wolałbyś, aby gracz, którego postać zejdzie, siedział z boku i patrzył, jak grają inni? Albo żeby się komuś pakował między wódkę a zakąskę? Albo żeby cała grupa z automatu przegrywała?

- ChlastBatem
- Posty: 1650
- Rejestracja: 14 kwie 2014, 15:35
- Lokalizacja: Gdynia/Gdańsk
- Has thanked: 12 times
- Been thanked: 28 times
Re: This War of Mine The Boardgame
Trzymam kciuki za projekt i mam nadzieję, że moje obawy się nie sprawdzą.
Bardzo mi się nie podoba, że jest dmuchany reklamowy balon (hype) w postaci sprytnych słówek jak brak instrukcji, otwórz i zagraj, nowoczesna planszówka z aplikacją na tableta itp.
Z wywiadu wynika, że tak czy siak przed rozpoczęciem będzie, krótka instrukcja do przeczytania. Po drugie system uczenia się gry podczas rozgrywki IMO jest bardzo niebezpieczny. Dobrym przykładem jest chociażby Pandemic Legacy. Każdy kto grał w Pandemica nie musi czytać instrukcji i może zacząć od razu grę. Inni natomiast też mają krótki wstęp zasad (na parę stron). Gra dodaje nam kolejne mechaniki i zasady w trakcie bo musi być element zaskoczenia bo to Legacy. Spowodowało to, że gra nagle się zawieszała na parę dobrych minut aby ogarnąć zasady, które często były źle interpretowane albo niejasne. Zaglądanie do FAQ, na forum... a gracze ziewają i klimat poszedł w las. Sami zobaczcie jak obszerne jest FAQ do Pandemica to zrozumiecie istotę problemu. Boję się właśnie, że to samo wydarzy się z TWoM.
Wykorzystanie tableta, aplikacji itp. już było. Żadna nowość.
Teraz kwestia grania, sterowania całą grupą bez możliwości wczucia się w daną postać. IMO zabija sporo radości, emocji z gry. Dobrym przykładem jest rozgrywka w TIMES Stories w dwie osoby gdzie trzeba sterować paroma postaciami na raz. Wiele osób na to narzekało. Odczucia z historii były słabsze bo nie było tego "zżycia się" z postacią, utożsamiania się. Tutaj sterowanie całą grupą na zmianę... oj jakoś mnie to zniechęca, fabuła może nie być taka przejmująca.
Bardzo mi się nie podoba, że jest dmuchany reklamowy balon (hype) w postaci sprytnych słówek jak brak instrukcji, otwórz i zagraj, nowoczesna planszówka z aplikacją na tableta itp.
Z wywiadu wynika, że tak czy siak przed rozpoczęciem będzie, krótka instrukcja do przeczytania. Po drugie system uczenia się gry podczas rozgrywki IMO jest bardzo niebezpieczny. Dobrym przykładem jest chociażby Pandemic Legacy. Każdy kto grał w Pandemica nie musi czytać instrukcji i może zacząć od razu grę. Inni natomiast też mają krótki wstęp zasad (na parę stron). Gra dodaje nam kolejne mechaniki i zasady w trakcie bo musi być element zaskoczenia bo to Legacy. Spowodowało to, że gra nagle się zawieszała na parę dobrych minut aby ogarnąć zasady, które często były źle interpretowane albo niejasne. Zaglądanie do FAQ, na forum... a gracze ziewają i klimat poszedł w las. Sami zobaczcie jak obszerne jest FAQ do Pandemica to zrozumiecie istotę problemu. Boję się właśnie, że to samo wydarzy się z TWoM.
Wykorzystanie tableta, aplikacji itp. już było. Żadna nowość.
Teraz kwestia grania, sterowania całą grupą bez możliwości wczucia się w daną postać. IMO zabija sporo radości, emocji z gry. Dobrym przykładem jest rozgrywka w TIMES Stories w dwie osoby gdzie trzeba sterować paroma postaciami na raz. Wiele osób na to narzekało. Odczucia z historii były słabsze bo nie było tego "zżycia się" z postacią, utożsamiania się. Tutaj sterowanie całą grupą na zmianę... oj jakoś mnie to zniechęca, fabuła może nie być taka przejmująca.
- Rocy7
- Posty: 5456
- Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
- Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
- Been thanked: 6 times
Re: This War of Mine The Boardgame
własnie na ten aspekt też zwrociłem uwage.ChlastBatem pisze: Teraz kwestia grania, sterowania całą grupą bez możliwości wczucia się w daną postać. IMO zabija sporo radości, emocji z gry. Dobrym przykładem jest rozgrywka w TIMES Stories w dwie osoby gdzie trzeba sterować paroma postaciami na raz. Wiele osób na to narzekało. Odczucia z historii były słabsze bo nie było tego "zżycia się" z postacią, utożsamiania się. Tutaj sterowanie całą grupą na zmianę... oj jakoś mnie to zniechęca, fabuła może nie być taka przejmująca.
W przypadku charakterystycznych dobrze rozrysowanych bohaterów (archeotypy różnych osobowości, czy podejścia do życia) moglibysmy miec do czynienia z pewnym przywiazaniem graczy do danej postaci. Jednak moze byc ciezko oddać "charakter" postaci w mechanice co doprowadzi do odczłowieczenia bohaterow (Anton nie bedzie Antonem tylko pionkiem dajacym jakis tam bonus) a w przypadku gry, gdzie emocje mają byc tak ważne to może być problem.
Przykładowo gracz, który jest impulsywny szybciej sie żżyje z podobna postacią i nawet zechce w pewnym stopniu pełnić rolę jej anioła stróża, pytanie jest tylko na ile to zadziała w praktyce?
Re: This War of Mine The Boardgame
Autorzy o tym wiedzą, była to zapewne jedna z fundamentalnych kwestii do ustalenia. Wykluczanie kogoś z gry albo automatyczna przegrana grupy po śmierci kogokolwiek - to by dopiero było niszczenie przyjemności z rozgrywki. Zastosowane rozwiązanie jest bardzo podobne do Robinsona. Tam wprawdzie każdy gracz miał kartę postaci i swoje pionki, ale i tak wszyscy wspólnie omawiali działania i rozważali zagrożenia dla indywidualnych postaci. W TWoM gramy do końca pomimo zgonów, co mi się podoba bardziej, bo jest i wiarygodniejsze, i zgodne z duchem oryginału.Rocy7 pisze:nie twierdze, ze znam lepsze rozwiazanie, jedynie wskazuje pewne kwestie licząc, że dzięki temu finalny produkt będzie lepszy.vojtas pisze: Wolałbyś, aby gracz, którego postać zejdzie, siedział z boku i patrzył, jak grają inni? Albo żeby się komuś pakował między wódkę a zakąskę? Albo żeby cała grupa z automatu przegrywała?
W grze komputerowej nie ma żadnych problemów z immersją, mimo że możesz w pewnym momencie kierować nawet czterema postaciami (rozgrywka zawsze jest solowa). To, czy się wczujesz czy nie, zależy od Ciebie. Nikt nikogo do niczego nie przekona, jeśli druga strona nie wykaże krztyny chęci. To szczególnie ważne w grach kooperacyjnych, bo ich fundamentem jest klimat. Tak czy siak planszówki zawsze będą pod tym względem jedynie protezą - jak chcesz się powczuwać, to powinieneś grać w P&P RPG.ChlastBatem pisze:Teraz kwestia grania, sterowania całą grupą bez możliwości wczucia się w daną postać. IMO zabija sporo radości, emocji z gry
- Curiosity
- Administrator
- Posty: 9145
- Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 3041 times
- Been thanked: 2657 times
- Kontakt:
Re: This War of Mine The Boardgame
Niesamowite. Wychodząc wczoraj na Pyrkonie z PPL zauważyłem, że dwa stoliki obok swoje najnowsze dzieło prezentuje nie kto inny, tylko Michał Oracz! Po zapytanie o zgodę, zrobiłem kilka zdjęć planszy i komponentów. Nie chciałem przeszkadzać w tłumaczeniu i błyskać ludziom fleszem po oczach, więc niektóre zdjęcia mogą być słabszej jakości.
https://boardgamegeek.com/image/2969092 ... board-game
https://boardgamegeek.com/image/2969080 ... board-game
https://boardgamegeek.com/image/2969083 ... board-game
https://boardgamegeek.com/image/2969084 ... board-game
https://boardgamegeek.com/image/2969086 ... board-game
https://boardgamegeek.com/image/2969087 ... board-game
https://boardgamegeek.com/image/2969088 ... board-game
EDIT: BGG odrzuciło kilka zdjęć, które przesłałem. Wklejam je do mojej fotorelacji z Pyrkonu.
https://picasaweb.google.com/1079819051 ... Pyrkon2016
https://boardgamegeek.com/image/2969092 ... board-game
https://boardgamegeek.com/image/2969080 ... board-game
https://boardgamegeek.com/image/2969083 ... board-game
https://boardgamegeek.com/image/2969084 ... board-game
https://boardgamegeek.com/image/2969086 ... board-game
https://boardgamegeek.com/image/2969087 ... board-game
https://boardgamegeek.com/image/2969088 ... board-game
EDIT: BGG odrzuciło kilka zdjęć, które przesłałem. Wklejam je do mojej fotorelacji z Pyrkonu.
https://picasaweb.google.com/1079819051 ... Pyrkon2016
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Re: This War of Mine The Boardgame
Może głupie pytanie, ale czy gra ma się ukazać również w polskiej wersji językowej?
Osoby z Wrocławia zapraszam do wrocławskiej grupy facebookowej zrzeszającej miłośników gier strategicznych i wojennych
- ChlastBatem
- Posty: 1650
- Rejestracja: 14 kwie 2014, 15:35
- Lokalizacja: Gdynia/Gdańsk
- Has thanked: 12 times
- Been thanked: 28 times
Re: This War of Mine The Boardgame
Plansza, grafiki jak i całe zagospodarowanie wygląda bardzo chaotycznie i nieczytelnie. Aż oczy bolą. Mam nadzieję, że to tylko wersja prototypowa.
- Curiosity
- Administrator
- Posty: 9145
- Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 3041 times
- Been thanked: 2657 times
- Kontakt:
Re: This War of Mine The Boardgame
Odniosłem wrażenie, że to wersja finalna.ChlastBatem pisze:Plansza, grafiki jak i całe zagospodarowanie wygląda bardzo chaotycznie i nieczytelnie. Aż oczy bolą. Mam nadzieję, że to tylko wersja prototypowa.
Czy jest nieczytelnie? Nie chciałbym się wypowiadać, bo przy stoliku spędziłem może ze 2 minuty, bardziej skupiając się na tym, żeby nie przeszkadzać przy robieniu zdjęć.
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego