Strona 4 z 4

Re: Mare Nostrum: Empires

: 05 sty 2017, 14:16
autor: AkitaInu
misioooo pisze:Nie działa. Czy karawana w neutralnej prowincji coś ci daje? Nie. Czyli nie działa.

Wysłane z mojego ASUS_T00Q przy użyciu Tapatalka
Hu hu,,, Misiooo - widziałeś FAQ na bgg?

Circe: the province must be one of yours or a neutral province without any opponent's units.

Designed note:

Legions remain legions, and can collect resources in a province you control or where there are no enemy military forces. They continue to count towards the Military Leader, not the Trade Leader. They are affected by powers that affect Legions, not Caravans.--more coming on this.

Re: Mare Nostrum: Empires

: 05 sty 2017, 14:19
autor: misioooo
Uu, coś nowego znowu... phalanx będzie musiał nową instrukcję zrobić chyba. Zatem można używać Kirke w neutralnych prowincjach i swoich. Ten heros robi się zdrowo przegiety...

Re: Mare Nostrum: Empires

: 05 sty 2017, 14:20
autor: AkitaInu
misioooo pisze:Uu, coś nowego znowu... phalanx będzie musiał nową instrukcję zrobić chyba. Zatem można używać Kirke w neutralnych prowincjach i swoich. Ten heros robi się zdrowo przegiety...
Też tak zareagowałem :) To się troche kłóci z opisem bo karawany - tak jak pisałeś - nie mogą być używane na neutralnych i wrogich prowincjach.

Re: Mare Nostrum: Empires

: 05 sty 2017, 14:42
autor: Arius
AkitaInu pisze:
misioooo pisze:Uu, coś nowego znowu... phalanx będzie musiał nową instrukcję zrobić chyba. Zatem można używać Kirke w neutralnych prowincjach i swoich. Ten heros robi się zdrowo przegiety...
Też tak zareagowałem :) To się troche kłóci z opisem bo karawany - tak jak pisałeś - nie mogą być używane na neutralnych i wrogich prowincjach.

Niekoniecznie musi się to kłócić z opisem karawany, ponieważ tutaj mamy bardziej sytuację analogiczną jak z okupowaniem karawany.
Po prostu kirke pozwala tak jakby okupować nawet niewybudowane karawany :)

Re: Mare Nostrum: Empires

: 05 sty 2017, 20:22
autor: Kajak
Ej ,chłopakowie dobrze rozumuję sobie?
Jest w instrukcji oryginalnej ( francuskiej?) doprecyzowana rola jaką pełni Kirke?Natomiast w instrukcji angielskiej i jej polskiej kalce już tego nie ma? Czyliż, azaliż, legiony pełniące funkcje karawan, pod nieobecność tychże mogą działać i na neutralnym terenie?
W sumie to rozumiem ,napadają Rzymianie na Galię i żołnierze zasuwają ze zbożem do domu , dziwne ale nie mnie prostaczkowi oceniać.

Re: Mare Nostrum: Empires

: 06 sty 2017, 16:54
autor: misioooo
Arius pisze:
AkitaInu pisze:
misioooo pisze:Uu, coś nowego znowu... phalanx będzie musiał nową instrukcję zrobić chyba. Zatem można używać Kirke w neutralnych prowincjach i swoich. Ten heros robi się zdrowo przegiety...
Też tak zareagowałem :) To się troche kłóci z opisem bo karawany - tak jak pisałeś - nie mogą być używane na neutralnych i wrogich prowincjach.

Niekoniecznie musi się to kłócić z opisem karawany, ponieważ tutaj mamy bardziej sytuację analogiczną jak z okupowaniem karawany.
Po prostu kirke pozwala tak jakby okupować nawet niewybudowane karawany :)
Nie. Mamy sytuację, że legion działa "jak karawana". Z okupowaniem nie ma to noc wspólnego.

Re: Mare Nostrum: Empires

: 10 maja 2017, 00:08
autor: aaxxee
Witam. Szybkie pytanie do gry 2 osobowej. Jak traktować zielony znacznik Grecji i miasto Ateny. Jak prowincję neutralną, czy prowincję stołeczną barbarzyńców?

Re: Mare Nostrum: Empires

: 27 sie 2017, 13:22
autor: Kopar
Witam,mam pytanie odnośnie działania Antygony i równej ilości zasobów po fazie handlu (zasada 2.2.1). Załóżmy że przywódca handlowy zarządza wymianę 4 zasobów a właściciel Antygony oferuje tylko 2, czy brakujące mu po fazie handlu zasoby daje mu przywódca handlowy?

Re: Mare Nostrum: Empires

: 27 sie 2017, 18:02
autor: Nidhogg
co rozumiesz pod pojęciem brakujące?
jeśli w fazie handlu wystawiłeś 2 zasoby to po tej fazie powinieneś mieć 2 z powrotem. Nie ważne czy inni mieli wystawione 4. Antygona nie daje dodatkowych zasób tylko pozwala Ci decydować czy i ile wymieniasz mimo ze nie jesteś przywódzcą handlowym.

Re: Mare Nostrum: Empires

: 27 sie 2017, 18:38
autor: Kopar
Dzięki za odpowiedź zmyliło mnie to zdanie w instrukcji
2.2.1 Nierówna liczba zebranych zasobów
Wszyscy gracze powinni skończyć fazę z taką samą liczbą
zebranych zasobów.

Re: Mare Nostrum: Empires

: 27 sie 2017, 19:49
autor: misioooo
Kopar pisze:Dzięki za odpowiedź zmyliło mnie to zdanie w instrukcji
2.2.1 Nierówna liczba zebranych zasobów
Wszyscy gracze powinni skończyć fazę z taką samą liczbą
zebranych zasobów.
Wszyscy powinni skończyć z taką liczbą z jaką zaczęli fazę handlu.

Re: Mare Nostrum: Empires

: 27 sie 2017, 20:15
autor: Kopar
No i tak jest dużo jaśniej :) (wg mnie tak powinno to zdanie brzmieć w intrukcji) dzięki... skoro się pojawił misioooo to mam jeszcze pytanie odnośnie zmiany przynależności prowincji... wg Ciebie legion ze znacznika kontroli zdejmujemy pod koniec fazy ruchu? Rozumiem, że ma to dłużej unieruchamiac legion potrzebny do okupacji znacznika, tak? Taka symulacja zaprowadzania nowych porządków w prowincji... w sumie nawet to logiczne... z drugiej strony wg reguły z instrukcji może być dynamicznie. .. trzeba wypróbować ....

Re: Mare Nostrum: Empires

: 27 sie 2017, 20:30
autor: misioooo
We francuskiej instrukcji (oryginał) na końcu fazy ruchu się przejmuje kontrolę. I fakt - spowalnia to agresorów, bo unieruchamia legion na całą fazę ruchu. Ma to znaczenie przy agresywnym graczu. Bez tego wg mnie za łatwo jest przetoczyć się cała armią po przeciwnikach. Za to przejęcie na początku dodaje dynamiki w militarnych podbojach. To zmiana wydawcy, nie autora gry. Graj jak ci lepiej i tyle :) może to zmiana celowa, może błąd w tłumaczeniu... Cholera wie.

Re: Mare Nostrum: Empires

: 19 kwie 2018, 23:55
autor: Kajak
Szczęść!
Dokupiłem dodatek "Atlas" i tam jest cosik takiego jak karta premii " Przepowiednia".
Jak to cholerstwo działa?
Napisali ze można dzięki nim użyć efektu dowolnej karty premii znajdującej się już w grze.
To znaczy kart już zagranych , jeszcze nie zagranych ,czy będących w posiadaniu innych graczy, czy tez może po prostu wszystkich?

Re: Mare Nostrum: Empires

: 20 kwie 2018, 17:48
autor: Indar
Ktoś już pytał ale nie było odpowiedzi - czy są jakieś erraty do instrukcji z wersji sklepowej? Na stronie Phalanx'ów jest tylko instrukcja do pobrania, nie widzę róznić. Wnioskuję więc że nie ma erraty, ale proszę o potwierdzenie :)

Re: Mare Nostrum: Empires

: 20 kwie 2018, 17:55
autor: rwieczor84
Fanowskie FAQ częściowo przetłumaczone na PL
https://docs.google.com/document/d/1fjh ... obilebasic

Re: Mare Nostrum: Empires

: 21 kwie 2018, 10:13
autor: Indar
Mam kłopot z interpretacją zasady "w okupowanych prowincjach nie można budować". Co znaczy "okupowac"? Sama obecność wroga w prowincji to już okupacja, i tak samo jak w opisie "stanu wojny" nie można budować ?
Czy grabiez liczy sie jako okupacja i nie można budować pomimo iż zgodnie z zasadami nie jest to okupacja? ;) Domyslam się że jakakolwiek obecność wroga w mojej prowincji blokuje możliwość budowy (poza stolicą) ale wolę się upewnić.

Re: Mare Nostrum: Empires

: 25 kwie 2018, 13:25
autor: misioooo
Indar pisze: 21 kwie 2018, 10:13 Mam kłopot z interpretacją zasady "w okupowanych prowincjach nie można budować". Co znaczy "okupowac"? Sama obecność wroga w prowincji to już okupacja, i tak samo jak w opisie "stanu wojny" nie można budować ?
Czy grabiez liczy sie jako okupacja i nie można budować pomimo iż zgodnie z zasadami nie jest to okupacja? ;) Domyslam się że jakakolwiek obecność wroga w mojej prowincji blokuje możliwość budowy (poza stolicą) ale wolę się upewnić.
Dobrze się domyślasz. Jak w twojej prowincji jest jednostka przeciwnika - nie możesz tam budować nic. (wyjątek - w twojej stolicy ZAWSZE możesz budować wojsko, nawet jak jest tam wróg).

Re: Mare Nostrum: Empires

: 25 kwie 2018, 15:47
autor: Indar
Zgadza się, instrukcja PL jest w tej kwestii mało precyzyjna - oryginalna nie pozostawia wątpliwości.

Re: Mare Nostrum: Empires

: 13 kwie 2019, 09:15
autor: Bartoszeg02
Czy są jakieś zasady (które mogłem przeoczyć) mówiące o tym co się dzieje z graczem któremu zniszczono wszystkie karawany i miasta i nie może produkować surowców?

Re: Mare Nostrum: Empires

: 28 gru 2019, 20:28
autor: obo_bb
Kajak pisze: 19 kwie 2018, 23:55 Szczęść!
Dokupiłem dodatek "Atlas" i tam jest cosik takiego jak karta premii " Przepowiednia".
Jak to cholerstwo działa?
Napisali ze można dzięki nim użyć efektu dowolnej karty premii znajdującej się już w grze.
To znaczy kart już zagranych , jeszcze nie zagranych ,czy będących w posiadaniu innych graczy, czy tez może po prostu wszystkich?
Wg opisu z wersji angielskiej możesz wtedy użyć efektu dowolnej karty premii z dodatku będącego w grze.

Re: Mare Nostrum: Empires

: 05 mar 2021, 13:42
autor: Meechauek
Hej,

pytanie do weteranów gry:

1. Czy twierdza/forteca rzuca swoją kostką czy nie? Wiem że daje +5 oraz niweluje 1 obrażenie.
Co w sytuacji kiedy jest sama? Rzuca kostką, zabija 1 jednostkę oraz niweluje 1 obrażenie (w praktyce trzeba wyrzucić 10 żeby zabić fortecę) czy zabija 1 jednostkę oraz niweluje 1 obrażenie?

2. Mam w 1 prowincji 5 legionów. Mogę poruszyć się do 3 różnych prowincji (oczywiście sąsiednich/przyległych)? Na 99% wg mnie tak

3. Cud - posąg Zeusa

W rundzie X-1 gracz wchodzi do mojej kontrolowanej niechronionej prowincji 1 legionem i zaczyna przejmowanie kontroli.
W rundzie X gracz z Zeusem zaczyna w fazie bitew i deklaruje pokój ze mną.
Wg instrukcji wyrzuca tylko moje jednostki wroga ze swoich prowincji.
Co z przejęciem kontroli? Przejmuje natychmiast czy wraca do swojej stolicy?


Z góry dziękuję za wyjaśnienia.

Re: Mare Nostrum: Empires

: 06 mar 2021, 12:27
autor: Atamán
1. Nie, twierdza nie rzuca kostką, po prostu zadaje 1 obrażenie i zapobiega 1 obrażeniu od przeciwnika.

2. Tak.

3. Polska instrukcja jest tutaj wybrakowana, w oryginale jest zapis, że gracz z Posągiem Zeusa również wycofuje swoje legiony z prowincji gracza, z którym ogłosił pokój. Dzieje się to na samym początku fazy, więc zanim jeszcze lider militarny ogłosi, czyja tuta jest. Oznacza to, że jeśli miało miejsce jakieś przejmowanie kontroli, to zostało ono przerwane.

(Osobista sugestia: radzę schować Posąg Zeusa to pudełka i grać bez niej, ten cud świata wg mnie za bardzo narusza istotę gry)