Strona 4 z 7

Re: Kick Off! - Guild Ball starter

: 09 paź 2017, 19:43
autor: Michał M
Dzięki.

Granie z zegarem to dla mnie teraz jedyna opcja, zresztą jest wtedy bardziej emocjonująco (presja) no i takie coś bardzo pasuje do struktury meczu. Polecam.

Co do poziomu trudności, aż tak źle nie jest. I piszę to jako ktoś, kto nigdy wcześniej nie miał żadnej styczności z bitewniakami. Najlepiej na początku grać z jedną osobą i najpierw nauczyć się swojej gildii, a potem tego, co potrafią zawodnicy przeciwnika. Później, z upływem czasu, kolejne gildie.

Re: Kick Off! - Guild Ball starter

: 15 paź 2017, 18:29
autor: vinnichi
Czy ktoś może opracował sobie jakąs kartę pomocy ze skrótem zasad i chciałby się podzielić?

Re: Kick Off! - Guild Ball starter

: 16 paź 2017, 19:17
autor: Łosiek
Nie wiem czy wiesz o tej na stronie Steamforged, wrzucam link na wszelki wypadek.
https://static1.squarespace.com/static/ ... Sheets.pdf

Są to zasady z II sezonu, więc pojawia się Icy Sponge token i brakuje info o 1 Momentum dla gracza bez inicjatywy oraz zasadzie Tap In, reszta chyba aktualna.

Re: Kick Off! - Guild Ball starter

: 17 paź 2017, 17:15
autor: vinnichi
Hej dziękuję nie widziałem tego pliku. Gra zapowiada się na dobrą odskocznię od typowych planszówek mam nadzieję że w niedługim czasie uda mi się uda to sprawdzić w praktyce

Re: Kick Off! - Guild Ball starter

: 18 paź 2017, 12:30
autor: IseeWinner
Bardzo dobrze, że wydawca postanowił zrezygnować z metalowych figurek. Poczynając od gildii farmerów wszystkie nowo wydawane pudełka będą zawierać plastikowe modele (łatwe do złożenia). Oczywiście znacznie obniży to zarówno koszty jak i finansowy oraz "modelarski" próg wejścia dla nowych graczy. Kolejna świetna decyzja jaką kierowali się panowie ze Steam Forge Games to zasada: Jedno pudełko = jedna pełnoprawna drużyna do gry. Eliminuje to w znacznym stopniu bolączkę większości figurkowych skirmishów - czyli "kup Pan starter + kilka pojedynczych modeli by w ogóle zacząć przygodę, ale potem dokup Pan jeszcze 10 innych modeli bo inaczej nie idzie zrobić sensownej rozpiski na daną partię".

Dodam jeszcze, iż cieszy mnie, że światy gier figurkowych i planszowych coraz bardziej się przenikają miksując sprawdzone rozwiązania z jednego i drugiego modelu.

Re: Kick Off! - Guild Ball starter

: 18 paź 2017, 12:32
autor: Michał M
A to nie jest tak, że tych plastikowych figurek w ogóle nie trzeba składać (jak w Kick Offie)?

Co do zmian, też bardzo mi się podobają.

Re: Kick Off! - Guild Ball starter

: 18 paź 2017, 12:41
autor: vinnichi
Czy używacie elementów makiet do urozmaicenienia rozgrywki? Fajnie to wygląda na kanale guerrilla

Re: Kick Off! - Guild Ball starter

: 18 paź 2017, 12:43
autor: Michał M
vinnichi pisze:Czy używacie elementów makiet do urozmaicenienia rozgrywki? Fajnie to wygląda na kanale guerrilla
Na początku tego unikaliśmy (chcieliśmy najpierw nauczyć się grać na zwykłym boisku), teraz coraz częśćiej dodajemy jakieś budynki, mury albo drzewa.

Re: Kick Off! - Guild Ball starter

: 18 paź 2017, 12:48
autor: IseeWinner
Michał M pisze:A to nie jest tak, że tych plastikowych figurek w ogóle nie trzeba składać (jak w Kick Offie)?

Co do zmian, też bardzo mi się podobają.
Wydaje mi się, że Kick Off posiada troszkę uproszczone i mniej szczegółowe modele niż te w boxach (Zerknij na gildię farmerów lub na prezentację nadchodzącej gildii kowali).
vinnichi pisze:Czy używacie elementów makiet do urozmaicenienia rozgrywki? Fajnie to wygląda na kanale guerrilla
W pudełkach z gildiami będzie można znaleźć również małe elementy makiet.

Re: Kick Off! - Guild Ball starter

: 18 paź 2017, 13:04
autor: vinnichi
Rzeczywiście są fajne trójwymiarowe pola bramkowe i jakaś drobna przeszkoda, Farmerzy z Ziemi Obiecanej wyglądają super
EDIT: a nie to "honest land" czyli Farmerzy z Uczciwych ziem :-)

Re: Kick Off! - Guild Ball starter

: 23 gru 2017, 15:38
autor: Michał M
Guild Ball to wciąż jedna z niewielu gier, w które zagrałem ponad 50 razy. Kilka zdań o tym, dlaczego tak się stało: https://metodymarnowaniaczasu.blogspot. ... wkach.html

Re: Kick Off! - Guild Ball starter

: 28 gru 2017, 22:47
autor: kolosm
Witam
Bardzo mnie temat GB zainteresował, po obczajeniu kilku recenzji, wpisów, YT itp starter Kick Off! został zamówiony. Kiedyś sporo grałem w blood bowl (na pc) ale ta opcja wydaje mi się zdecydowanie lepsza:)
Ponieważ z eng u mnie jest średnio, każda pomoc (szczególnie tłumaczeń zasad / kart) mile widziana:) Przy okazji zapytam, czy są tu ludzie z woj. śląskiego? Wiem, że w Bielsku jest fajna społeczność. Jestem z Rybnika zatem szukałbym kogoś do pogrania z okolic (Gliwice, Żory, Racibórz itp)
Mam również najnowszy moduł Vassala więc jeśli jest tu ktoś, kto przez niego grywa również zapraszam.
Pozdrawiam serdecznie Michał

Re: Kick Off! - Guild Ball starter

: 30 gru 2017, 17:01
autor: Łosiek
Ja jestem z Zabrza i gram w GB już jakieś 1,5 roku.
Poza mną znam ze woj. śląskiego jeszcze trzech aktywnych graczy plus jednego posiadającego modele :wink: .

Za Vassalem nie przepadam ale jakbyś chciał kiedyś umówić się na granie albo miał pytania do zasad to pisz śmiało. :)

Re: Kick Off! - Guild Ball starter

: 30 gru 2017, 20:30
autor: Michał M
Dawno nie było żadnego sprawozdania z meczu Guild Balla. Kogoś w ogóle interesują takie relacje z gier?

https://metodymarnowaniaczasu.blogspot. ... cz-42.html

Re: Kick Off! - Guild Ball starter

: 31 gru 2017, 20:01
autor: Ramzeseba
Chcesz wejść w system? Chcesz wesprzeć WOŚP? Super Okazja:
http://aukcje.wosp.org.pl/guild-ball-ki ... p-i5779057

Re: Kick Off! - Guild Ball starter

: 08 sty 2018, 20:28
autor: kolosm
Cel szczytny ale kick off już miałem wcześniej zamówiony.
Dzięki Michał M zdecydowanie poznałem lepiej zasady, natomiast ostatnio dzięki Łośkowi miałem przyjemność zobaczyć jego grę z Simonem - system prezentuje się bardzo dobrze, fajnie to wsio działa. Widać, iż trzeba tu sporo pograć, aby nauczyć się wszystkich zawodników (swoich i przeciwnika) czyli mieć obcykane Gildie.
W Rybniku póki co zarażam jednego znajomego (problemy czasowe), natomiast może się jeszcze kogoś uda:)
Tak czy inaczej do zobaczenia na pewno w Zabrzu i Bielsku i mam nadzieję też dalej!
Rewelka normalnie!

Re: Kick Off! - Guild Ball starter

: 08 sty 2018, 21:34
autor: Michał M
Tak trzymać! Nas też jest coraz więcej.

Re: Kick Off! - Guild Ball starter

: 10 sty 2018, 18:23
autor: Wariat
Muszę powiedzieć że o tym forum zapomniałem, ale postaram sie nadrobić zaleglosci.

Po pierwsze działa stronaligi ogólnopolskiej, jest na niej ranking graczy oraz informacja o nadchodzacych turniejach. Najbliższy, 20 stycznia jest w Warszawie, kolejny 3 lutego we Wrocławiu.

W czerwcu w Warszawie będą eliminacje do Mistrzostw Swiata, można wygrać lot do stanów na MŚ ;).

Re: Kick Off! - Guild Ball starter

: 14 maja 2018, 18:06
autor: Michał M
Mała relacja z sobotniego turnieju w Guild Ball w Bielsku-Białej: https://metodymarnowaniaczasu.blogspot. ... joint.html

Re: Kick Off! - Guild Ball starter

: 14 maja 2018, 20:13
autor: vinnichi
Dzięki, mobilizujesz mnie żeby odkurzyć zasady i zaciągnąć kogoś na boisko :)

Re: Kick Off! - Guild Ball starter

: 14 maja 2018, 20:15
autor: Michał M
Słuszna koncepcja!

Re: Kick Off! - Guild Ball starter

: 18 maja 2018, 08:49
autor: Tyrek
Michał, bardzo fajne relacje. Trzymaj tak dalej :) Muszę się kiedyś do Was na turniej kopnąć do BB odwiedzić stare kąty Gnomowe.

Mam na koncie już prawie 50 rozgrywek w Guild Ball i jest to dla mnie niemały fenomen. Fakt, że z budżetowego grania na zawartości z pudełka Kick off! robi się u mnie mała kolekcja gildii i co rusz powstrzymuję się, żeby sobie czegoś do Guild Balla nie kupić :mrgreen: Ale postanowienie mam, że dopóki nie odmaluje to drużyna nie wchodzi na boisko :D Jak na razie trzy gildie w pełnym składzie (12 zawodników) i kolorze biegają (Mason, Hunters i Butchers) dwie w połowie (6 zawodników) ale też w pełnym kolorze :D (Brewers i Engineers) i granie każdą z nich to zupełnie inna bajka, świetne doświadczenie i każdorazowe wyzwanie. Wydawać by się mogło, ze tych 12 zawodników / gildię ogranicza pole manewru i sprowadza na grę pewną dozę powtarzalności, ale ja zupełnie tego nie czuję. Co więcej uważam, że to świetny aspekt - bo wybór docelowej szóstki wiedząc z jaką gildią się mamy zmierzyć jest chyba jedną z najważniejszych decyzji jakie podejmujemy w grze, a piłka nawet nie została wykopana poza linię środkową :D

No i granie z zegarem - najlepsze co może się przytrafić w grze turniejowej.

Kopiemy dalej. Oby do przodu! :)

Re: Kick Off! - Guild Ball starter

: 18 maja 2018, 08:54
autor: vinnichi
Jak wprowadzacie zegar? Każdy gracz na rozgrywkę ma ileś czasu do rozdysponowania czy po prostu na swoją akcje ma np. Dwie minuty? Jesli tak to ile tego czasu sobie dajecie?

Re: Kick Off! - Guild Ball starter

: 18 maja 2018, 09:27
autor: Tyrek
Zgodnie z zasadami turniejowymi każdy z graczy ma do dyspozycji 45 min na zegarze. Sam sobie wykorzystuje czas.

Zegar startuje przy pierwszym rozkładaniu żetonów wpływów na postacie. Jak gracz zrobi swoje to zatrzymuje swój czas i leci czas przeciwnika.
Zegar jest zatrzymywany na koniec tury - rozpatrujemy trucizny i inne cuda, wybieramy karty lub rzucamy na inicjatywę, zależy jaki wariant gramy i po wyznaczeniu gracza pierwszego zegar startuje.

Re: Kick Off! - Guild Ball starter

: 18 maja 2018, 09:30
autor: vinnichi
Czyli moze byc sytuacja ze jeden gracz dokoncza sobie gre. Będę musiał tak spróbować wtedy rozgrywka zajmie 1'5h a nie 3 :) dzięki