Strona 4 z 26

Re: Gloomhaven

: 25 wrz 2018, 15:07
autor: orzeh
Spoiler 2 scenariusz
Spoiler:

Re: Gloomhaven

: 17 paź 2018, 21:00
autor: marioosh
zgodnie z zasadami, jak otwierasz drzwi to pokazujesz całe pomieszczenie, kładziesz odpowiedni kafelek, potwory, pułapki, obstacle... zgodnie z mapą scenariusza. Robi się to tylko raz...

Więc odpowiedź na twoje pytanie brzmi: tylko raz! :D

Re: Gloomhaven

: 07 gru 2018, 19:14
autor: Bawel74
witam. gram scenariusz 93 sunken vessel ( zatopiony statek) jestem na planszetce w kształcie V na końcu przed wejściem do planszetki z beczkami jest potwor lurker , czy on się porusza niewidzac mnie (nie może się skupić na mnie bo mnie nie widzi) nie ruszałem go(dopiero jak mnie zobaczył), pewnie zle zrobilem :D proszę o odpowiedż, dziekuje

Re: Gloomhaven

: 07 gru 2018, 20:51
autor: RaYell
W momencie gdy otworzysz drzwi wszystkie potwory w danym pomieszczeniu wiedzą o twoim istnieniu i ruszają w twoją stronę. Line of sight jest istotny tylko dla potrzeb ataków zasięgowych. Czyli gdyby ten Lurker potrafił atakować na dystans a ty być stał na drugiej jej stronie to dopiero gdy ktoś z was znalazłby się po środku byłby w polu widzenia i taki atak byłby możliwy.

Re: Gloomhaven

: 08 gru 2018, 11:43
autor: Bawel74
dziękuje. tak myślałem a i tak źle zrobiłem :D

Re: Gloomhaven

: 08 gru 2018, 12:42
autor: RaYell
Bawel74 pisze: 08 gru 2018, 11:43 dziękuje. tak myślałem a i tak źle zrobiłem :D
Nie przejmuj się tym, ja mam na koncie ponad 50 partii i nawet teraz co jakiś czas okazuje się, że coś źle robimy.

Re: Gloomhaven

: 26 sty 2019, 17:26
autor: gogovsky
Hej. Chcę się upewnić co do bohatera cthulhu.
Spoiler:
Dzięki :D

Re: Gloomhaven

: 27 sty 2019, 23:22
autor: RaYell
Spoiler:

Re: Gloomhaven

: 15 gru 2019, 21:20
autor: Retrac
1) Jak jest z chodzeniem po niepełnych heksach? Zwłaszcza jeśli chodzi o heksy gdzie połowa jest na czarno (połowa to ściana). Można się poruszać czy tylko pełne heksy wchodzą w grę? (edit: ok, to pytanie już nieaktualne)
2) Ile kart 1 poziomu powinna mieć szelma (Scoundrel)? (u mnie jest 8 a ręka startowa to 9 kart, więc się zastanawiam czy ta dziewiąta jest brakująca czy też z kart X powinienem dobrać
3) Indywidualny cel na scenariusz
Spoiler:

Re: Gloomhaven

: 20 gru 2019, 18:29
autor: kowalsm
Mam pytanie odnośnie scenriusza 52, bo chyba wkradł się tam dość duży błąd... albo coś źle rozumiemy. UWAGA SPOILERY!
Spoiler:

Re: Gloomhaven

: 20 gru 2019, 18:33
autor: yrq
Retrac pisze: 15 gru 2019, 21:20
Spoiler:
2. Kart "1" musi być tyle ile wynosi wielkość ręki. Lepiej sprawdź po numerach w rogu której brakuje.

3. Te cele to nie spoiler, zawartość talii można przeczytać od początku. Z tego co pamiętam chodzi o całość trwania scenariusza, inaczej nie miałoby sensu.

Re: Gloomhaven

: 20 gru 2019, 18:38
autor: yrq
kowalsm pisze: 20 gru 2019, 18:29
Spoiler:
Sprawdziłem w angielskiej księdze, pod zasadami specjalnymi na scenariusz, drugi akapit, ostatnie zdanie:
Spoiler:

Re: Gloomhaven

: 05 sty 2020, 23:31
autor: Nidhogg
Co oznacza termin przy stanach "na koniec kolejnej tury"?
Czy jest to najbliższa tura postaci/ potwora czy tura w kolejnej rundzie?

Jak unieruchomie potwora który ma wyższa inicjatywę w tej rundzie to kiedy zejdzie z niego żeton stanu?

Re: Gloomhaven

: 06 sty 2020, 10:43
autor: Ardel12
Nidhogg pisze: 05 sty 2020, 23:31 Co oznacza termin przy stanach "na koniec kolejnej tury"?
Czy jest to najbliższa tura postaci/ potwora czy tura w kolejnej rundzie?

Jak unieruchomie potwora który ma wyższa inicjatywę w tej rundzie to kiedy zejdzie z niego żeton stanu?
Łatwe rozdzielenie:
- Runda składa się z tur
- Tura - akcja bohatera/potwora

Więc stany działające do końca kolejnej tury, działają do końca tury danej postaci. W przypadku, gdy potwór wykonuje turę po naszej, w której ten stan przydzieliliśmy, to stan spada na koniec tury potwora. Tak samo działa to w przypadku, gdy wykonujemy akcję po turze potwora, więc tłumacząc na polski, stan zniknie na koniec tury potwora, czyli po jego aktywacji.

Re: Gloomhaven

: 06 sty 2020, 22:06
autor: p_m_z
Ardel12 pisze: 06 sty 2020, 10:43
Nidhogg pisze: 05 sty 2020, 23:31 Co oznacza termin przy stanach "na koniec kolejnej tury"?
Czy jest to najbliższa tura postaci/ potwora czy tura w kolejnej rundzie?

Jak unieruchomie potwora który ma wyższa inicjatywę w tej rundzie to kiedy zejdzie z niego żeton stanu?
Łatwe rozdzielenie:
- Runda składa się z tur
- Tura - akcja bohatera/potwora

Więc stany działające do końca kolejnej tury, działają do końca tury danej postaci. W przypadku, gdy potwór wykonuje turę po naszej, w której ten stan przydzieliliśmy, to stan spada na koniec tury potwora. Tak samo działa to w przypadku, gdy wykonujemy akcję po turze potwora, więc tłumacząc na polski, stan zniknie na koniec tury potwora, czyli po jego aktywacji.
Czyli gdy stoi obok mnie np. Bandyta strażnik, ja mam niższa inicjatywę i go unieruchamiam to ten status schodzi mu w pod koniec jego tury(ma turę zaraz po mnie), czy dopiero w następnej rundzie gry będzie mieć turę a ona dobiegnie końca?

Jeszcze pytanie odnoście niewidzialności. Gdy jestem niewidzialny to mogę atakować nie tracąc tego statusu? I tak samo jak w innymi statusami mam problem - w tej turze rzuciłem niewidzialność, tura dobiegła konca, zaczynamy nowa rundę i dopiero pod koniec mojej nowej tury niewidzialność mi spada?

Re: Gloomhaven

: 06 sty 2020, 22:15
autor: Szamano
1) Po wyeliminowaniu grupy przeciwników ich talia ataków jest tasowana ? Gdy otworze pomieszczenie i znowu pojawia się Ci wyeliminowani to walczą nową talia czy dalej nie przetasowana ?

2) Jeśli do tali modyfikatorów trafia klątwa przetasowuję również odrzucone karty z tej talii ?

Re: Gloomhaven

: 07 sty 2020, 01:32
autor: yrq
p_m_z pisze: 06 sty 2020, 22:06
Spoiler:
Status spada w najbliższej jego turze. Jeśli dajesz mu unieruchomienie przed jego turą, to w swojej się nie ruszy, pod koniec status spada i w następnej rundzie w swojej turze idzie normalnie.

Będąc niewidzialnym normalnie atakujesz i jej nie tracisz. I działa tak jak piszesz. Stąd właśnie jest myk na granie z niewidzialnością: w jednej rundzie dajesz możliwie niską inicjatywę i niewidzialność, w drugiej możliwie późną. W ten sposób jedno rzucenie daje ochronę na praktycznie dwie rundy.

Re: Gloomhaven

: 07 sty 2020, 01:37
autor: yrq
Szamano pisze: 06 sty 2020, 22:15
Spoiler:
1. Nie tasujesz talii ataków po wyeliminowaniu grupy. Dalej jest ta sama talia, w takim stanie w jakim została.

2. Nie. Jeśli dokładasz jakieś karty modyfikatorów to zawsze tylko do kart, które pozostały nieodkryte. To dość kluczowa kwestia szczególnie przy postaciach, które rozdają Curse i Bless.

Re: Gloomhaven

: 08 sty 2020, 13:44
autor: kmd7
Jeszcze na temat stanów. W polskiej instrukcji przy (U)nieruchomieniu, (R)ozbrojeniu, (O)głuszeniu napisane jest, że żeton tego stanu należy usunąć "na koniec kolejnej tury figurki". Natomiast przy (Z)amroczeniu jest nieco inna informacja - "należy odrzucić na końcu następnej tury". Jest więc różnica między długością trwania tych stanów (czy może błąd w instrukcji) - (Z) działa tylko dwie kolejne tury - tę, w której je zadano i następną, niezależnie, czyja jest ta tura. A trzy pierwsze stany -(U),(R),(O)] trwają dłużej - do końca NASTĘPNEJ tury TEJ figurki.

I druga niejasność na przykładzie karty Tkaczki Zaklęć Przebijająca Erupcja (nr 062). Pozwala ona dodatkowo celować we wszystkich wrogów na drodze pomiędzy atakującym a głównym celem. Rozumiem, że liczymy zasięg (4) i atakujemy wszystkie cele stojące na policzonych polach do głównego celu, czyli 4 wrogów. Bo druga szkoła (wśród moich współgraczy :D) głosi, że w tym wypadku możemy zaatakować nawet 6 wrogów, przy odpowiednim ustawieniu - figurka w zasięgu 1 ma 2 wrogów (linia ataku jest styczna do dwóch sąsiadujących hexów, nie wiem, jak to lepiej wytłumaczyć) w zasięgu 2 - 1 wroga, w zasięgu 3 - znowu dwóch i w zasięgu 4 - głównego wroga. Która z tych opcji jest prawidłowa?
Z góry dziękuję za pomoc!

Re: Gloomhaven

: 08 sty 2020, 14:10
autor: yrq
kmd7 pisze: 08 sty 2020, 13:44
Spoiler:
To chyba skrót myślowy, powinno być tak samo. Stan utrzymuje się zawsze do końca następnej tury danej jednostki. Albo inaczej: jeśli jednostka (wróg lub postać gracza) zaczyna turę posiadając jakiś znacznik stanu to na koniec tej tury odrzuca go.
Oczywiście pomijam Poison i Wound (zatrucie i zranienie?).

Liczysz zasięg 4 do celu po których chcesz heksach a następnie atakujesz cele na nich. Tu wątek z bgg. Maksymalnie więc trzech dodatkowych.

Re: Gloomhaven

: 12 sty 2020, 01:00
autor: Kriss993
Witam, może ktoś mi powiedzieć o co chodzi z premią doświadczenia z tabelki na stronie 15?

Re: Gloomhaven

: 12 sty 2020, 09:24
autor: Szamano
Dostajesz dodatkowe doświadczenie dla każdej postaci w zależności od poziomu scenariusza wyszczególnione w tej tabelce za ukończenie scenariusza sukcesem.

Re: Gloomhaven

: 12 sty 2020, 10:04
autor: Kriss993
Czyli powiedzmy, że ukończyłem scenariusz na poziomie 1 to otrzymuje 4 + 2 x 1 i do tego ta premię wynoszącą 6 PD?

Re: Gloomhaven

: 12 sty 2020, 11:13
autor: Ardel12
Kriss993 pisze: 12 sty 2020, 10:04 Czyli powiedzmy, że ukończyłem scenariusz na poziomie 1 to otrzymuje 4 + 2 x 1 i do tego ta premię wynoszącą 6 PD?
W trakcie scenariusza zbierasz doświadczenie za zagrywanie kart(x). Za ukończenie scenariusza możesz dostać w nagrodę dodatkowe doświadczenie (y). I finalnie zawsze za zwycięskie ukończenie scenariusza dostajesz doświadczenie w ilości zależnej od poziomu, na którym rozgrywales scenariusz, dla poziomu 1 jest to 6 xp(z).

Finalnie dostajesz sumę (x+y+z) wspomnianych doświadczeń i dopisujesz je do swej postaci. W przypadku przegranej, dostajesz wyłącznie x.

4+2x1 to równanie daje dokładnie wyniki z tabelki, więc nie dostajesz tego dwa razy.

Re: Gloomhaven

: 12 sty 2020, 16:38
autor: Szamano
Mam 2 dolne aktywne zdolności:
Spoiler:
Jeśli mam otrzymać 2 obrażenia, z 2 tych zdolności
przesuwam znacznik ? Czy mogę np tylko z 1 karty żeby całkiem zniwelować obrażenia ?