Strona 4 z 10

Re: Cywilizacja od FFG nowa edycja

: 17 sie 2017, 13:07
autor: Backero
Rocy7 pisze:
Backero pisze:Szkoda, że na 4 graczy :/ Nas w ekipie jest 5 graczy, a strategie 4X to nasz ulubiony gatunek (zarówno planszówkowo jak i komputerowo) i niestety wiele tytułów musimy pasować ze względu na max 4 graczy.
Sadze ze bedzie dodatek na 5;)
Mam nadzieję :) Tymczasem będzie czas na przejrzenie recenzji i może przetestowanie gdzieniegdzie przed zakupem, bo w takim wypadku wezmę pod uwagę zakup od razu z dodatkiem.

Re: Cywilizacja od FFG nowa edycja

: 17 sie 2017, 13:07
autor: kamron6
Jak karty w grach będą miały napisane wielkimi literami: sukces / porażka albo wydarzenie pozytywne / negatywne, to zaczyna się narzekanie na losowość, szczególnie jakbyś losował je z małej talii którą byś ciągle tasował.

Nikt nie narzeka na losowość samą w sobie. Co w tym trudnego do zrozumienia? Narzekam na kostki, szczególnie że b. często są słabo zrobione: wylosuj czy działanie się uda. W dużej liczbie gier z elementami walki jest to sposób na załatwienie bitew - beznadziejny. Nie mówię o grach z rzutami co minutę z modyfikatorami etc. Taki CoH bardzo lubię, a rzucam co chwilę. Jednak przeważa liczba gier gdzie kostki są beznadziejne i psują gry, szczególnie gdy jest to dodatek do core rozgrywki. Może ktoś się do tego odniesie, a nie idziecie w inne tematy z przekonaniem, że skoro karty to jakaś tam losowość to kości są dobre, albo inne pseudo dywagacje.


Co do dodatku na 5 graczy - nie jestem pewien jak to rozwiążą, bo przy każdym innym dodatku musieliby dodawać np. karty technologii dla hipotetycznych posiadaczy dodatku dla 5 graczy.

Re: Cywilizacja od FFG nowa edycja

: 17 sie 2017, 13:44
autor: Vester
Każdy, kto nie lubi losowości, wie, że jest losowość i Losowość.

W tym wątku porównujemy raczej szachy z pokerem.

Pierwszy temat jest już przemaglowany od lat, a drugi jest bez sensu.

Zatem pytanie fundamentalne brzmi, do kogo jest adresowana nowa Cywilizacja, i tymże graczom pozostawmy ten wątek. Masochizm pozostawmy na seanse BDSM.

Rzekłem.

Re: Cywilizacja od FFG nowa edycja

: 17 sie 2017, 16:44
autor: Zet
Pytanie, czy mając CoC jest sens interesować się nową Civką? Wydaje mi się, że nie.

A co do tematu losowości, to myślę, że zupełnie pozbawione losowości kółko i krzyżyk działało by lepiej, jeśli by dodać do niego kości :-P

Re: Cywilizacja od FFG nowa edycja

: 17 sie 2017, 16:57
autor: Rocy7
Zet pisze:Pytanie, czy mając CoC jest sens interesować się nową Civką? Wydaje mi się, że nie.
to dla mnie troche zalezy ile prawdy jest w czasie rozgrywki 1-2 h jesli dobrze pamietam.

Re: Cywilizacja od FFG nowa edycja

: 17 sie 2017, 18:12
autor: SirSowa
Kostki mają to do siebie, że mogą odzwierciedlać realne wydarzenia w świecie gier.

Ile razy miała miejsce sytuacja, że w realnym świecie, podczas wojny, lepiej uzbrojona armia w większej liczbie przegrywała bitwę? Wiele razy. Może zwycięzcy mieli lepsze rzuty na atak?
Ile razy występowały losowe zdarzenia, które sprawiały, że coś się nie udało? Załóżmy, że chcesz skoczyć w dal. Biegniesz, nagle się okazuje, że rozwiązała się sznurówka, na którą wdepnąłeś i się przewracasz. Z punktu widzenia systemu nie udał Ci się rzut na umiejętność skakania.

Tyle.

Re: Cywilizacja od FFG nowa edycja

: 17 sie 2017, 23:19
autor: Turnavine
Wybaczcie, że przerwę festiwal kości. ; )

https://pbs.twimg.com/media/DHbo7h8UQAAZHBE.jpg

https://pbs.twimg.com/media/DHWwZBgV0AE8tQU.jpg

Elementy trochę się różnią od tych z zapowiedzi, pewnie ze względu na wczesną kopię.

Z BGG z opisu jednego z użytkowników:

Tak jak wspomniano wcześniej kolejność kart wpływa na ich siłę (zasięg terytorialny), w swojej turze aktywujemy jedną kartę, im bardziej na prawo tym silniejszy jest jej efekt, po zakończeniu akcji karta jest przesuwana na lewo, a inne przesuwają się bardziej na prawo. Kiedy rozwijamy technologię zastępujemy daną kartę tą z wyższego poziomu, a kiedy otrzymujemy zasoby możemy położyć na kartach technologii by wzmocnić ich efekt. Są dwa rodzaje zasobów, odnawialne, i te które zdejmujemy z mapy (mogą pomóc budować cuda).

W walce używa się kostek, atakujący dodaje do wyniku numer nad kartą związanej z walką, a obrońca dodaje bonus za teren.

Re: Cywilizacja od FFG nowa edycja

: 17 sie 2017, 23:21
autor: karawanken
Wygląda faktycznie mniej skomplikowanie niż wcześniejsza wersja. Pozbyłem się oporów przed zakupem :D

Re: Cywilizacja od FFG nowa edycja

: 17 sie 2017, 23:48
autor: Iesthir
OFFTOP Czy ktoś może zmienić nazwę wątku? Bo ani nie odpowiada rzeczywistości (nie jest to nowa edycja) ani nie pozwala na poprawne zidentyfikowanie gry (choćby dlatego, że od FFG cywilizacje na tą chwilę są dwie).

Re: Cywilizacja od FFG nowa edycja

: 18 sie 2017, 16:23
autor: sidmeier
Komu jak komu, ale mi - w związku z sygnowaniem mnie na okładce gry - wypadałoby kupić, ale coś czuję, że jednak zostanę przy starej edycji. Poczekam jednak na rzetelne recenzje.

Re: Cywilizacja od FFG nowa edycja

: 18 sie 2017, 17:30
autor: Vester
Na naszym forum nie trzeba nikomu tłumaczyć, czym jest losowość. Naprawdę.

SirSowa pisze:Kostki mają to do siebie, że mogą odzwierciedlać realne wydarzenia w świecie gier.

Ile razy miała miejsce sytuacja, że w realnym świecie, podczas wojny, lepiej uzbrojona armia w większej liczbie przegrywała bitwę? Wiele razy. Może zwycięzcy mieli lepsze rzuty na atak?
Ile razy występowały losowe zdarzenia, które sprawiały, że coś się nie udało? Załóżmy, że chcesz skoczyć w dal. Biegniesz, nagle się okazuje, że rozwiązała się sznurówka, na którą wdepnąłeś i się przewracasz. Z punktu widzenia systemu nie udał Ci się rzut na umiejętność skakania.

Tyle.

Re: Cywilizacja od FFG nowa edycja

: 20 sie 2017, 16:44
autor: uyco
zastanawiam sie czy czekać na polską wersję. orientujecie sie czy duzo tam tekstu? czy są ukryte karty, czy wszystko idzie ze stołu? gdyby nie było kart kultury (jak w poprzedniczce) to bym chyba wziął angielską, bo polskiej wersji jeszcze nie zapowiedziano.

Re: Cywilizacja od FFG nowa edycja

: 21 sie 2017, 09:25
autor: Rocy7
Ja wzialem wersje angielska nie wiadomo, ile trzeba bedzie czekac na pl. W sumie dawno nie kupowalem gry nie przed publikacja zasad, ale z tego co widze to jedyny problem moze byc, iz gra okaze sie zbyt uproszczona jak na moj gust.

Re: Cywilizacja od FFG nowa edycja

: 23 sie 2017, 23:35
autor: crsunik

Re: Cywilizacja od FFG nowa edycja

: 25 paź 2017, 03:29
autor: Dr_Kecaj
Ktoś?
Coś?
Galakta?
Polska wersja?

Re: Cywilizacja od FFG nowa edycja

: 08 gru 2017, 13:21
autor: Błysk
I grał ktoś?

Jak wrażenia/ porównanie z innymi grami cywilizacyjnymi?

Re: Cywilizacja od FFG nowa edycja

: 08 gru 2017, 13:45
autor: Wincenty Jan
Też proszę o opinie graczy.

Re: Cywilizacja od FFG nowa edycja

: 08 gru 2017, 16:30
autor: Rocy7
Moj sklep dopiero wysyla, gre dostane w nast. tygodniu, ale nie wiem jak szybko zagram.

Cywilizacja od FFG nowa edycja

: 08 gru 2017, 16:33
autor: reynmar
Az nie wiem czy czekać na polska edycje [emoji3] czekam na opinie [emoji3]

Re: Cywilizacja od FFG nowa edycja

: 08 gru 2017, 21:37
autor: czeczot
Dr_Kecaj pisze: Galakta?
Polska wersja?
Będzie po polsku. Na forum galakty było info że czekają na druk międzynarodowy.

Re: Cywilizacja od FFG nowa edycja

: 10 gru 2017, 00:45
autor: Morsereg
jesli chodzi o wersje angielska, to galakta mi napisala cos takiego:
Przed chwilą otrzymałem informację z naszego magazynu, że w tym roku raczej nie spodziewamy się już dostawy angielskojęzycznych produktów. Jednak nie jesteśmy w stanie dokładniej wypowiedzieć się na temat aktualnej dostępności tego tytułu na polskim rynku - część sklepów zamawia angielskie wersje gier z innych źródeł.

Re: Cywilizacja od FFG nowa edycja

: 16 gru 2017, 16:06
autor: yoyocmg
Czy ktoś może już się podzielić wrażeniami?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Sid Meier's Civilization: A New Dawn

: 22 gru 2017, 23:12
autor: MarekB
https://boardgamegeek.com/boardgame/233 ... n-new-dawn

Pierwsza rozgrywka za mną - gra na 4 osoby z mapą podstawową, czyli bez wariantu własnego rozkładania. Zaskoczyło nas, że rozstawienie graczy jest mocno asymetryczne, ale to ładnie zróżnicowało rozgrywkę i jeszcze lepiej pokazało, jak należy korzystać ze specyficznych rozwiązań zastosowanych w tym tytule. Ciekaw jestem, jak będzie działać własne rozstawianie. Początek gry jest dość powolny, także możliwe, że dobrze ułożona mapa będzie fundamentalna dla dobrego startu. Tutaj można otworzyć dyskusję pod tytułem "Czy nowa Civka to 4X?", skoro eksploracja nie występuje?

Różnice pomiędzy nacjami są, jak się wydaje, dość drobne, ale nie pomijalne - w specyficznych sytuacjach potrafią pokazać swoją moc (Amerykanie i żeton cudu naturalnego zdejmowany i dodawany przy każdym ataku - kto zagra, ten zrozumie).

Zestaw tych samych kart "focus" dla wszystkich graczy nie budzi zastrzeżeń, gdy zorientujemy się, że nie każdy będzie kończyć grę z tym samym ich rozstawieniem. System "dojrzewania" siły kart uważam za bardzo sprytny i jeden z głównych powodów, dla których w ten tytuł można zagrać tak sprawnie. Zgadzam się w pełni ze zdaniem z instrukcji (cytuję z głowy) - "Clue rozgrywki jest decyzja, czy chcemy użyć najmocniejszej karty w mniej sprzyjającym momencie, czy słabszej karty, ale we właściwej chwili". I nadal oba rozwiązania mogą być dobre!

Grozę budzą niektóre cudy - wyraźnie można dzięki nim wygrać grę, nie tylko dlatego że postawienie niektórych jest twardym warunkiem zwycięstwa. To kolejna rzecz, która wielce mi odpowiada - podstawowej instrukcji raptem 16 stron, a dzięki cudom, też zresztą z zasadami chyba góra 2 zdania każdy, gra potrafi się bardzo zróżnicować. A skoro już o zasadach mowa, to muszę też pochwalić świetną instrukcję. Podczas rozgrywki pojawiło się wiele, jak nam się zdawało, szczególnych sytuacji i każda jedna była opisana w podręczniku. To dla mnie duża ulga po ostatnio, mam wrażenie, postępującej erozji merytorycznej jakości instrukcji na rynku.

Po pierwszej partii zacieram ręce na myśl o kolejnych.

Re: Sid Meier's Civilization: A New Dawn

: 07 sty 2018, 10:54
autor: Turnavine
Hey, dostałem grę na urodziny, ale też zapoznałem się z nowszymi wrażeniami graczy z BGG, czy ktoś faktycznie spotkał się z wymienianymi tam zarzutami, tj.:
- atakowanie jest niezwykle mocne w porównaniu do obrony, szczególnie karty z poziomu IV mocno boostują gracza,
- mimo różnorodnych celów skupienie się na wojskowości jest najefektywniejsze,
- Aztekowie skupieni na wojskowości odstają mocno balansem od innych cywilizacji

Re: Sid Meier's Civilization: A New Dawn

: 07 sty 2018, 18:49
autor: Markus
W większości gier atak jest skuteczniejszy od obrony :-) Taki "mechanizm" aby gracze ruszyli tyłki z swoich pozycji. :D

Po zapoznaniu się z grą mój zarzut to:
Czuć że z gry wycięto jakiś mechanizm / karty.
Czemu na tym pudełku nie ma napisu CORE SET? Przecież zawartość jest okrojona do minimalnej ilości elementów pozwalających przeprowadzić poprawną rozgrywkę.
W pudełku mamy tylko 2 cuda na epokę/kolor!
Tylko 5 kart warunków zwycięstwa z których losujemy 3 na bieżącą rozgrywkę. Za dużo kombinacji to nie daje, zwłaszcza że warunki często powtarzają się , zmienia się tylko kolor cudów które mamy wybudować.
Dostępne są tylko 4 poziomy technologi. Każdy poziom to tylko 1 karta/dziedzina . Nie ma opcji wyboru pomiędzy kartami danego poziomu w obrębie danej dziedziny np kultura.

Ta gra potrzebuje dodatku ASAP ! :D :evil:

Wielki plus tej gry to oczywiście mechanizm "dojrzewania" kart. Dziwne że wcześniej nikt tego nie stosował na taką skalę (jako silnik gry).